Fórum

Fórum slouží především pro informace masového charakteru a informace obecně zajímavé, zvláště ty, co se nedají moc rozumně umístit jinam. Např. pozdravy z Conů, oznamení o významných novinkách na tematicky příbuzných serverech, informace o akcích komunitního charakteru (Jdeme s Pepou do kina na Narnii, chcete taky?) atp. Toto fórum slouží i jako guestbook.

Nachází se zde také rozcestník k několika nejzákladnějším stolům, které by měly Fóru ulehčit, a proto je prosím používejte, stejně jako mnoho dalších v Putyce (nikdo vám hlavu neutrhne, když tak neučiníte, ale tady vaše oznámení rychleji zapadne).

Za obsah příspěvku ručí autor, nikoli vlastník serveru nebo redakce DraciDoupe.cz. Toto ovšem neznamená, že nevhodné (např. vulgární) příspěvky nebudou bez diskuse mazány, byť mazat se bude jen v nejnutnějších případech.

Omlouváme se, ale anonymní přispívání bylo zrušeno kvůli některým bezohledným spammerům. Děkujeme za pochopení.

Ikonka uživatele UnknowN

 Uživatel úrovně 8

Tak třeba já si tady o tom myslím, že i takové abstraktní věci se vyčíslovat dají - tyto věci se tím přesouvají ze sféry "herectví" do sféry "hry", a stávají se pro hráče hmatatelnějšími - mnohdy může být větší zábava snažit se namaxovat "zamilovanost" u cílového objektu podle nějakých daných pravidel, než s PJem odehrávat zamilované rozhovory. Potom třeba přesvědčení je v mnoha hrách celkem přesně kvantifikováno (akce X tě posune o Y bodů směrem k dobru), a to nemá do lásky a podobných věcí příliš daleko. Příkladem z DrD by mohla být třeba "bojovnost", což je opět čistě abstraktní věc, a přesto je vyčíslená.


Ikonka uživatele Nathaka

 Uživatel úrovně 8

PardGalen: Naprosto nesouhlasím.
To je jen a pouze tvoje omezenost, co mi tady vykládáš, ne chyba pravidel.
Žádný systém, který znám, nevyčísluje v atribitech lásku ani odhodlání, a přesto je hrajeme.
To, že tam je síla, ale ne láska, znamená, že sílu lze vyčíslit, na rozdíl od lásky. Neznamená to, že lásku nemáš hrát.
Pravidla nejsou diktát, pokud je tak dobrovolně nebereš.


Ikonka uživatele PardGalen

 Uživatel úrovně 5

To je sice hezké, ale přesně tohle tvůj systém nedělá. Tvůj systém realistický není a ani být nemůže. Když použiji jednoduché pravidlo ano, ale... dostanu realističějších výsledků při hře než ve tvém systému.
Realitu nenacpeš do čísel, atributů a dovedností. Můžeš tam dát pouze jednu malou část, která odtržená od všeho ostatního bude co chvíli ulítavat do nereálna.

Pravidla diktují. Diktují jak bude postava vypadat. Například určí, že je silná a tu sílu mohu využívat. Pomáhá mi v situacích kde o něco jde. pomáhá mi překonávat překážky protože dává nějaké číslo k hodu. Ale co třeba láska nebo odvaha? Žádné číslo nevyjadřuje jak je postava zamilovaná nebo odvážná a pak takové postavy nebudou zamilované nebo odvážné. Nebudou svou lásku a odvahu využívat. Nijak jim nepomůže.
Srovnej třeba s FATE, kde takové věci jdou a láska má herně stejný význam jako třeba síla. Nebo i vyšší.

To co do pravidel napíšeš hráče ovlivní a bude jim diktovat co je důležité a co ne. To že tam máš atribut síla, ale ne atribut láska znamená, že síla je důležitější.


Ikonka uživatele Nathaka

 Uživatel úrovně 8

PardGalen: Sice se snažím o pokud možno komplexní a realistický systém, který vykresluje postavy co možná nejpřesněji, ale pořád jde o hru, nikoliv o simulátor reality.

Veškerá pravidla mají hráčům pouze pomáhat, nikoliv diktovat, (v) hraní jejich postav.


Ikonka uživatele PardGalen

 Uživatel úrovně 5

No je otázka co je skutečně třeba vyjádřit v atributech. Třeba takový atribut láska, nebo odhodlání a další věci se dají najít. Bez toho to těžko bude realistické. :)


Ikonka uživatele Nathaka

 Uživatel úrovně 8

Hm. Ona je ale komplexní jen v součtu atributů a dovedností, které je třeba pročíst. Není v tom nic složitého, jen si člověk musí dát tu práci a opravdu si projít, co všechno může jeho postava umět a co je potřeba vyjádřit v atributech. Ve výsledku si myslím, že to není složitější než třeba DrD (kde je sice atributů a dovedností třeba v součtu méně, ale zato jsou rozházené do x různých mechanik a pravidel) a že to rozhodně netrvá déle než třeba v GURPS (kde si člověk musí pročítat desítky stránek dovedností, výhod a nevýhod a z nich vybírat).


Ikonka uživatele Darian

 Uživatel úrovně 8

No, asi systém, ktorého predherná fáza je taká komplexná.


Ikonka uživatele Nathaka

 Uživatel úrovně 8

Fafrin: Co přesně jestli se dá zvládnout?


Ikonka uživatele Fafrin

 Uživatel úrovně 0

A dá se to na papíře zvládnout?


Ikonka uživatele Nathaka

 Uživatel úrovně 8

Nevím, DnD jsem nikdy pořádně nehrál.


Ikonka uživatele PardGalen

 Uživatel úrovně 5

Jasně, takže víc DnD. :)


Ikonka uživatele Nathaka

 Uživatel úrovně 8

PG: To nevím, kterému systému je to podobné. Základní info asi je, že je to systém dovednostní, bez povolání, s vlastním světem a systémem magie, s důrazem na komplexitu a realističnost (s mírnými ústupky hratelnosti). Postavy se definují širokou paletou atributů, charakterových vlastností, dovedností i schopností, takže tvorba postavy trvá trochu déle a je možná obtížnější se v tom všem vyznat. Na druhou stranu, mechaniky jsou velmi prosté, snadno se aplikují a jsou pro většinu činností společné. Využívají jediný typ hodu (2k6). Výjimkou je soubojový systém, který funguje na principu časové osy a různě dlouhých akcí a protiakcí a má několik subsystémů pro různě rozsáhlé bitvy (komplexní systém pro souboj pár protivníků, zjednodušený systém pro šarvátku více lidí a časem snad i systém pro velké střety). Pravidla budou podporována rozsáhlými sadami karet, kdy většina dovedností, kouzel, předmětů, bonusů a dalších věcí bude nějak zachycena na vlastní kartě. Bum.


Ikonka uživatele PardGalen

 Uživatel úrovně 5

Nathaka: A nějaké krátké info o tvém systému? Aspoň zda je to víc DnD nebo víc FATE. :)


Ikonka uživatele Nathaka

 Uživatel úrovně 8

Nejspíš to tu vypadá jaksi plnější, živější a hustější, ne?


Ikonka uživatele Darian

 Uživatel úrovně 8

Wow, no priznám, že mne zatiaľ ani len nenapadlo pozrieť si túto stránku v mobile. Asi sa bojím, čo by na mňa vyskočilo.


Ikonka uživatele Dakeyras

 Uživatel úrovně 5

kdyz jsme v dnesnim svete tak internetove mobilni... Z jakeho zajimaveho mista jste sem kdy psali? Ja momentalne lezim v horke vane se spoustou peny...


Ikonka uživatele Nathaka

 Uživatel úrovně 8

Tak když se tady teď těch systému tvoří tolik, tak já asi taky odtajním proces tvorby toho svého. Kdo má zájem nahlédout, nechť se mi ozve poštou, přizvu ho k příslušnému privéčku.


Ikonka uživatele York

 Uživatel úrovně 0

Nathaka:

Díky. Stůl jsem založil, ID: 2529


Ikonka uživatele Nathaka

 Uživatel úrovně 8

Jo, to je trochu problém. V Dračím manuálu je odkaz na založení stolu... Je to tak trochu schované, prý aby stoly nezakládal kdekdo.


Ikonka uživatele York

 Uživatel úrovně 0

To jsem měl původně v úmyslu, ale nepřišel jsem na to, jak se to dělá.