Novinky

Příspěvky

Komentáře

  • Berid u příspěvku Kletba ledového obra

    Mám dotaz ke kouzlu. Pokud by to někdo seslal třeba na čtyři směny a někdo se toho předmětu dotkl až po třech směnách, tak kouzlo bude na dotyčného účinkovat jen jednu směnu? Takže zmrzlá dlaň (což i pro kouzelníka je dost omezující) a poté už se nebude šířit a v další směně roztaje?
    Protože pokud by to bylo takto bylo by to jen pro vyšší lvl kouzelníky ale dobré by bylo tímto kouzlem očarovat meč když jej budeme držet a budeme mít rukavice nemělo by nás to zasáhnout že?
    26. 7. 2023 v 10:22:24
  • Berid u příspěvku Sonický blesk

    Nechci být zlí, neboť jsem tu nový. Takže to nejdříve vezmu z té lepší stránky. Tvořit něco nového není jednoduché a to obzvláště co se týče kouzel kde je s čím srovnat jako osvědčené a známé klasické blesky. Také si myslím že toto kouzlo má dost jiný potenciál na využití, třeba ho kouzelník nebude sesílat na nemrtvé (sluch u koster asi není to co chcete zasáhnout) ale třeba u skupiny krolů by byl efekt dost odlišný (to ať si pořeší každy PJ sám).

    Teď to co se mi nelíbí... třeba když si představím draka co dělá nálet na osadu kde lvl1 kouzelník sešle sonický blesk a drak si blbě hodí mohl by být omráčen a při střemhlavém letu by jen neroztáhl křídla na narazil v plné rychlosti do země před palisádu a zemřel na zlomení páteře atd. mi dost kazí dojem z kouzla. Okleštit to odolností je sice řešení ale není to to pravé protože si dosaďte místo draka kouzelníka elfa lvl10 který si hodí špatně na odolnost (jak na vlastnosti tak na hod na past)... nechcete aby se něco takového stalo naopak hráči který má vysoký lvl a dostane na frak od lvl1.

    Mé řešení jsou dvě: jedno je obohatit past na odolnost o rozdíl (lvl/živ.) takže čím vyšší lvl sesílajícího kouzelníka tím větší šance na omráčení.
    Druhá varianta mě napadla když jsem koukal na kouzlo... došlo mi že teď je napsáno jako by jste měli jen šesti stěnou kostku (50% a 1k6 hod se dá udělat). Tak mě napadlo to udělat tak že po hodu o kolik přijde životů 1k6 by si postava hodila o kolik přijde stínových životů 2k6 (nebo jen 1k6), takže by se omráčení dostavilo tak jako tak u slabších tvorů a u silných ne (až na příklad u krolů by mohlo být 3k6 nebo tak nějak), ale to je na PJovi.

    Jinak se mi kouzlo líbí a je to dost kreativní. Jen tak dál.
    14. 7. 2023 v 8:49:28
  • Sccion u příspěvku ACMF - Příběhy z dračí líhně

    V první řadě patří autorovi má omluva za to, že musel čekat tři měsíce na schválení svého příspěvku. Doufal jsem, že podobné případy nebudou nastávat, ale nějak jsem se zapomněl.

    Nyní ale k dílu samotnému.

    Popisy dobrodružství jsou pro mě jednou z nejzajímavějších literárních forem. Vždy se těším na tu chvíli, kdy se ukáže, jak autor spojí své vyprávění s popisem herních mechanik.

    Takže jak tomu je v tomto případě?

    Otevřeně. Hlavní hrdinové jsou skutečně herní postavy s herními povoláními a herními schopnostmi – popisy kouzel, návštěvy sfér, zlodějské schopnosti. Máme všechno.

    Bohužel v kritické části také máme pár neduhů. Prvním je vyprávění samotné. Jakkoliv se jedná o dílo nedokončené, i tak není špatný nápad svým čtenářům prezentovat příběh buď se závěrem, nebo návnadou na pokračování. Zde ve vyprávění není zcela zjevné, co je cílem. Respektive cílem je popis života dobrodruhů, společná historie a plánování další výpravy. Skoro se chce říct, že se v příběhu samotném vlastně nic moc neodehraje a trochu mu chybí část, která by zvýšila napětí.

    Co je v pořádku je snaha o detailní popisy. Prostředí, postav, i zápletky. Nelze říct, že by v dílu nebylo něco smysluplně vysvětleno. Co se ale také z nějakého důvodu stalo je, že část těchto popisů je někdy nešťastně poskládána za sebe, což snižuje čtivost. Jako příklad použiji popisy postav. Pokud bych položil otázku, ve které části se jako čtenář seznámím s hlavními hrdiny, našel bych v první polovině hned několik míst, kde se tak stalo. Nejprve prosté seznámení se s charaktery prostřednictvím jmen, pak detailnější popis postav a jejich schopností, až nakonec máme i soupis oblečení, které dokreslují charaktery. Samy o sobě jsou popisy v pořádku. Problém je jen v tom, že se třikrát popisuje v podstatě totéž. Co by se mi zdálo lepší, nebát se omezit text a soustředit se víc třeba na dialogy, které buď pomáhají tvořit charaktery, nebo posouvají příběh.

    Někdy je zkrátka lepší v textu spíš ubrat, než přidávat. Ale to je jen o nějakých zkušenostech a dalším psaní.
    19. 7. 2022 v 3:08:15
  • oukej u příspěvku Kletba ledového obra

    Past jsem se tam nakonec rozhodl nedat, právě protože je poměrně snadné zbavit se očarování, které navíc nezanechává vážné následky.
    27. 4. 2021 v 8:02:21
  • UnknowN u příspěvku Kletba ledového obra

    Nástražné kouzlo určené k zamražování nepřátel s nenechavými ručkami šmátralkami. Mechanismus fungování (postupné mrznutí X%) je trochu zvláštní, stejně jako absence pasti, nebo na můj vkus nepřiměřeně nízká hodnota magenergie, a celkově vzato na mě působí spíš jako kouzlo, které by mohla použít cizí postava, nebo prostě jako blíže neurčený magický efekt, kterým by PJ mohl potrápit své hráče, než jako kouzlo, které by do svého repertoáru zařadil kouzelník-dobrodruh, i když nějaké situační využití by se snad našlo :-) Těžko posoudit - Hodnocení v tomto případě nechám na dalších čtenářích.
    27. 4. 2021 v 1:49:26
  • Akiros u příspěvku Čarodějná runa

    páni, kdy jsem to dával....před dvěma roky:) Ale každopádně díky za schválení. Dílko mě napadlo vlastně náhodou, když teď hraju občas dračák s dětma, kdy bojovali proti "skryté" společnosti černých mágů. Kouzlo je popsáno (jak je u mě zvykem) tak jednoduše, jak by bylo popsáno v pravidlech. Nemám rád dlouhodáhlé rozepisování všech možných i nemožných věcí. Runa sama o sobě právě otevírá velmi široké možnosti pro hráče i pána jeskyně. Pokud by se náhodou dostala postava k tomuto kouzlu, může to otevřít další zápletky. Kouzelník také ale dokáže být postava nekontrolovatelná. Takže tímto způsobem si snad PJ zjedná určitý respekt s pravidli světa, nebo naopak povede k zápletce. Dovolil bych i alchymistovi doplnit runu surovou magenergií, pokud by přesně věděl, kde se nachází. Úzkoprsí kouzelník by si mohl "podepisovat" i oblečení, zatímco kněz, kterému bych toto také doplnil do repertoáru, by na první pohled poznal kacíře (nebo někoho, koho jiný kouzelník označil, aby kneze zmátl) Možnosti jsou široké, pravidla jednoduchá. Za mě 5* :)
    26. 4. 2021 v 13:33:02
  • oukej u příspěvku Čarodějná runa

    Za mě jsou základy dílka sice opravdu velmi stručně, ale za to pochopitelně vysvětleny. Tyto runy otevírají dveře k spoustě nových zápletek. A to podle mě dává tomuto kouzlu mnohem větší hodnotu, než by náležela nějakému běžnému, podobně zpracovanému kouzlu. 3*
    25. 4. 2021 v 22:29:15
  • Nathaka u příspěvku Čarodějná runa

    Původně jsem v díle viděl rozpor, který se po druhém přečtení vysvětlil, takže hodnocení opravím na 3*.
    Přesto si myslím, že je dílo trochu zmateně popsané, což je v textu tak krátkém docela záhada. Nedokážu přesně určit, co je špatně, možná jak jdou informace za sebou, jak jsou poskládány do odstavců, prostě jsem to musel číst několikrát.
    Jinak je to celkem pěkná a použitelná věcička, která sice neoslní, ale celkem potěší a člověka ponouká k přemýšlení.

    Praktické využití ve hře je otázkou, určitě bych stejně jako UnknowN uvítal nějaké příklady jak využití, tak zneužítí runy. Z popisku trochu vyplývá, že u Akirose jde hlavně o značkování studentů a příslušníků různých řádů, aby byli snáze identifikovatelní. V nějaké fantasy dystopii by to určitě nabralo větší grády a hnedle tu máme čarodějné židovské hvězdy. :P
    Za sebe bych například navrhl, že runa může být podmínkou pro vstup do čarodějné věže nebo na půdu univerzity. Možná by mohli mágové pomocí značky i vyhledávat (trochu jako GPS lokátor). Fakt, že se za mága či čaroděje nelze jen tak snadno přestrojit, je určitě taky podstatný, a docela by mě zajímalo, jak si hráči poradí s úkolem infiltrovat magickou akademii bez runy.
    To zneužití je pak samozřejmě možné v případě, že jiný dostatečně silný čaroděj dokáže runy "falšovat" nebo napodobovat (což bohužel není v díle ani naznačeno, natož rozvedeno), případně se na ně nějak napojit. Docela zajímavá zápletka by mohla vyvstat z vyšetřování nevysvětlitelných a tajemných vražd, které pak propojí až "čarodějné runy" a zjistí se, že právě skrze ně si nějaký temný čaroděj své oběti vyhledává a třeba je i skrze ně proklíná.
    Na odlehčení si zase dovedu představit, že hospůdky ve větších městech, kde sídlí magické akademie, mají na tyto runy "čtečky", a když studentík nemá tu správnou runu, tak mu nenalejou. :D

    Když nad tím tak přemýšlím, tak si ten nápad určitě své využití najde. Děkuji tedy za další nový kousek do naší databáze a snad není poslední. :)
    25. 4. 2021 v 18:04:24
  • UnknowN u příspěvku Čarodějná runa

    Malé atmosférické kouzlíčko podporující rozličné "značkování" kouzelníků sebe navzájem, či zanechávání magických "podpisů". Trochu škoda, že není podrobněji vysvětleno, jak je vlastně kouzlo zneužitelné, nebo jak může kouzelníka prozradit, nicméně i v aktuální podobě má kouzlo určité možnosti situačního využití. 3*
    25. 4. 2021 v 15:59:53
  • Nathaka u příspěvku Skalníček

    Okamžitě se mi vybavil Pokémon Sableye - https://www.serebii.net/pokedex-swsh/sableye/
    Nevím, jestli je tato asociace záměrná, nebo ne (však Pokémoni se taky obvykle někde inspirují), ale osobně mě to docela potěšilo a pokud to někomu se z(a)pracováním Skalníčka pomůže, můžete se na to mrknout.

    Je to velice sympatická a šikovná nestvůrka. Líbí se mi, že je do hry zapojitelná více způsoby a podporuje i roleplay a přemýšlení a není to jen kupka čísel pro soubojový systém. Líbí se mi, jak zapadá do světů a jak je oživí. Vítám v díle i nápad na otestování důstojnosti. :)

    Popis je dobrý a stručný, obsahuje dost informací pro představu i pro zasazení do hry, byť některé otázky nezodpovídá, jak opět trefně poznamenal Hamster.
    Jelikož to pojídání rud a vylučování čistého kovu je takovou jejich stěžejní vlastností, neuškodilo by trochu podrobněji vysvětlit, jak to funguje a hlavně jak rychle. (Přitom že jde o "kuličky" se dozvíme vlastně náhodou až v závěrečném příkladu.)
    Podle mě by to mělo být pomalejší než obvyklá těžba, to by právě způsobovalo ty komplikace pro horníky, že pokud chtějí těžit kov rychle, tak jim skalníčci překáží. Spor by se pak mohl vést o udržitelnosti a trpělivosti a z běžného úkolu vyčistit důl od příšer se najednou stane diplomatická mise s cílem přesvědčit šlechtice, aby v dole skalníčky trpěl a získával kov pomaleji, zato však bezpečněji a bez nákladů. (Hamsterova poznámka na "těžení dětmi" je velice na místě.) Na to by ale zase mohla navazovat další zajímavá zápletka s naštvanými horníky, kteří tak přijdou o práci.
    Nemalé komplikace by mohli skalníčci způsobit také tím, jak se prožírají k základům nějaké stavby, čímž hrozí její kolaps. Pro ne zcela nemilosrdné družiny by to znamenalo nutnost se skalníčky se dorozumět (to samo o sobě může být docela zábava) a najít jim jiné místo k žití.

    Velice oceňuji tuto příšerku a chválím její nápad i zpracování. Hodnotím jako velmi kvalitní 4*
    23. 4. 2021 v 9:25:11