Fórum

Fórum slouží především pro informace masového charakteru a informace obecně zajímavé, zvláště ty, co se nedají moc rozumně umístit jinam. Např. pozdravy z Conů, oznamení o významných novinkách na tematicky příbuzných serverech, informace o akcích komunitního charakteru (Jdeme s Pepou do kina na Narnii, chcete taky?) atp. Toto fórum slouží i jako guestbook.

Nachází se zde také rozcestník k několika nejzákladnějším stolům, které by měly Fóru ulehčit, a proto je prosím používejte, stejně jako mnoho dalších v Putyce (nikdo vám hlavu neutrhne, když tak neučiníte, ale tady vaše oznámení rychleji zapadne).

Za obsah příspěvku ručí autor, nikoli vlastník serveru nebo redakce DraciDoupe.cz. Toto ovšem neznamená, že nevhodné (např. vulgární) příspěvky nebudou bez diskuse mazány, byť mazat se bude jen v nejnutnějších případech.

Omlouváme se, ale anonymní přispívání bylo zrušeno kvůli některým bezohledným spammerům. Děkujeme za pochopení.

Ikonka uživatele Agganist

 Uživatel úrovně 0

Poslušne hlásim, že pri stole Matematika mi môžte pomôcť s domácou úlohou... :)


Ikonka uživatele Nathaka

 Uživatel úrovně 8

Zachovám se jako každý správný rétor a prostě budu předstírat, že moje teorie sedí na všechny situace.


Ikonka uživatele UnknowN

 Uživatel úrovně 8

Hm... a jak vysvětlíš lidi, kteří dostali červenou dřív než zelenou? :-D


Ikonka uživatele Nathaka

 Uživatel úrovně 8

Komu se nelení, tomu se zelení. A koho to přejde, tomu se červení.


Ikonka uživatele UnknowN

 Uživatel úrovně 8

Se pěkně sešli uživatelé:

Dakeyras
Folcwine
Gabriel_reaper
Nathaka
PardGa len
UnknowN
zerafel

...elita národa - samá červeň, a jedna zelenka :-D


Ikonka uživatele PardGalen

 Uživatel úrovně 5

Dungeon World: A Game with Modern Rules & Old-School Style

The Dungeon World rules are simple and elegant. They exist to help you create unpredictable adventures and fluid action - to move from battles to exploration to moments of magic and mystery with ease. Dungeon World's rules all tell you when to use them: every rule comes into effect just when it's needed and stays out of the way the rest of the time.

Nyní máte jedinečnou příležitost si tuto úchvatnou hru vyzkoušet zde v putyce v pbp kampani.

Přidejte se do dobrodružství ID stolu: 2532


Ikonka uživatele Spize

 Uživatel úrovně 0

NeznámÝ: To by mohlo bejt zajímavá věc pro plusko s jeho zvláštním hodem na zranění...


Ikonka uživatele UnknowN

 Uživatel úrovně 8

REVOLUCE VE STOLNÍCH HRÁCH:

Převrat na poli generátorů náhodných čísel představuje flexibilní zázrak nesoucí kódové označení k6R: Rubikova šestistěnná kostka!!!

No... Prostě jsem si koupil rubikovku 3x3x3cm a namaloval jsem si na ní puntíky permafixem. Škoda jen, že klasické rozmístění teček zabraňuje vyštelovat si na ní i osmičky nebo devítky :-D


Ikonka uživatele Fafrin

 Uživatel úrovně 0

Mno, já vám nevím, ale přidám se do opozice k Nathakovi.
v DrDII mám teď vlivovou Jizvu(4) všechny jsem ztratil a přináší mi to zranitelnost(to je pravidlové pojem, který nějak ovlivňuje hody a jejich výsledky) pro Jednání z Lidmi(to je skupina dovedností).
Současně jsem si z toho udělal Úděl, takže pokud v konfliktu jde o naplňení či odčinění této ztráty mám 4 zdroje navíc. A to se vyplatí a dá se s tím hrát a podporuje to zatahování této věci do hry.
Velmi dobře se takto dá mechanizovat takřka cokoliv abstraktního. Funguje to blbě, pokud je systém postavenej na +1 a různorodých mechanikách, kdy se pak složitě vymýšlí jak co mechanizovat, ale pokud je systém mechanicky jednotný, lze mechanizovat cokoliv.


Ikonka uživatele UnknowN

 Uživatel úrovně 8

DraciDoupe.cz: příspěvky a uživatelé
ID stolu: 20

Nová závažná otázka globálního významu - ocením Vaše názory.


Ikonka uživatele Agganist

 Uživatel úrovně 0

Pridávam sa k Pardovi, lebo si vážne chcem skúsiť ten DW. Ale som otvorený aj Nathakovmu systému, ak ho niekedy dokončíš.


Ikonka uživatele Nathaka

 Uživatel úrovně 8

Na OHZD se, Samíčko, ptej administrátora, na Fóru ti k tomu asi nikdo nic neřekne.

PardGalen: Já si zůstanu u svýho. :-)


Ikonka uživatele PardGalen

 Uživatel úrovně 5

Na to se dá říci jenom jedno. Pojďte si zahrát Dungeon World. Je to mnohem jednoduší a zážitek o mnoho lepší.


Ikonka uživatele UnknowN

 Uživatel úrovně 8

No, v nejhorším se to dá vždycky všechno řešit nějakým tím "Bonusem vyplývajícím z okolností" (asi jako když Haley z Hůlkového řádku paklíčovala zámek a povedlo se jí to až s "láskovým circumstantial bonusem" za Elanova slova "Já tě potřebuju")...


Ikonka uživatele Nathaka

 Uživatel úrovně 8

Spize: To máš samozřejmě pravdu a proti tomu nic nenamítám, že co je v pravidlech zpracováno, to hráče víc podněcuje to hrát. Nicméně není to důvod, proč číselně zpracovat všechno důležité - jen aby to bylo číselně zpracováno. Stejného efektu můžeš docílit prostě tím, že do pravidel napíšeš, že důležité jsou i emoce a city, i když nejsou vyjádřené čísly a pravidlovou mechanikou.

Důležitost charakteru a emocí se snažím podpořit i takovými drobnostmi, jako že při tvorbě postavy se charakter tvoří hned po výběru tvé rasy - před atributy, dovednostmi a vybavením. Tím se právě snažím naznačit (a v pravidlech to píšu), že charakter mi připadá důležitější než číselné atributy, třebaže nemá v systému tolik mechanik a čísel.

Jak ale píšu u toho stolu, kde by bylo vhodnější tyhle konkrétní věci řešit, otázku charakteru postav nemám zdaleka uzavřenou a místo té v podstatě provizorní tabulky charakterových vlastností, která tam teď je, bych jedině uvítal nějaké kvalitnější a zajímavější pojetí, jak vykreslit charakter postav.

UnknowN: Pochopitelně, ale když se taková věc stane, tak je rozumnější odehrát ji slovně, ne číselně.
Láska jako podstatná podmínka např. k ovládnutí artefaktu nutně nevyžaduje číselné zpracování lásky a její mechanicky pravidlové pojetí.

Všem: Je pravdou, že na RPG pohlížím spíš z toho klasického "heroic fantasy" pohledu a že ten systém podporuje spíše dobrodruhování než konverzační dramata, ale to není ten hlavní důvod, proč si myslím, že láska nemá být číselným atributem. Ten hlavní důvod je, že je to hrozně cynické. :-))

Další důvod podle mého je, že klasické dobrodruhování je na pravidlech mnohem víc závislé. K odehrání dramatu či konverzace nepotřebujeme pravidla, resp. neznám způsob, jak by taková pravidla mohla pozitivně ovlivnit hru. Naproti tomu pro dovednosti, magii, souboj a prostě vůbec všechno to fantasy jsou pravidla podle mě potřeba. Ne že by to bez nich taky odehrát nešlo, ale mají tam větší smysl. (Nehledě na to, že jsou na to všichni tak nějak zvyklí a já dělám klasický systém, nikoliv experimentálně revoluční indie systém.)


Ikonka uživatele UnknowN

 Uživatel úrovně 8

No, tak i "Láska" a "Odhodlání" a další podobné záležitosti *mohou* mít význam i v epických taženích - je to sice spíše z říše všelijakých animovaných seriálů, ale právě emoce postavy mohou být významným faktorem ovlivňujícím sílu různých schopností, nebo interakce s různými artefakty:

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/ThePower OfLove
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/ThePowerOfHate
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/HeroicResolve
http: //tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/OnlyThePureOfHeart?from=Mai n.NimbusPrivileges

etc.


Ikonka uživatele Spize

 Uživatel úrovně 0

Pard: Myslím, že Nathakoj nejde o dramatickej systém, jeho hra má (řekl bych) v zásadě podobné cíle jako starej dračák.

Atribut "Láska" by měl význam ve vztahový hře. Ve chvíli, kdy jde o epickou hru o porážení protivníků a silných hrdinech, nemá to moc smysl.

"Žádné číslo nevyjadřuje jak je postava zamilovaná nebo odvážná a pak takové postavy nebudou zamilované nebo odvážné. Nebudou svou lásku a odvahu využívat. Nijak jim nepomůže." <- this

Nathaka: Když to vyčíslíš a můžeš to nějak mechanicky použít, víc to pobízí hráče k tomu, aby s tím pracoval. To je fakt. Už jen proto, že to je zmíněný* a mechanicky ošetřený**. Jistě, pokud chci hrát nějakej vztah s NPC a hraju dračák, určitě to může fungovat i bez mechanik, ALE pak se nabízí otázka - proč nehraju něco jinýho, co podporuje věci který tam chci mít (jmenovitě třeba ty vztahy)? ___
*Strašně moc IMHO dělá i ten prostý fakt, že někdo hráči řekne, že tohle se tady může. V dračáku bych si připadal fakt blbě rozjíždět romantickou linku, protože mám pocit, že to do týhle hry nepatří.
** To, že mi to dává mechanický odměny, mě motivuje k tomu tam ten prvek vnášet. Also - v dračáku většina postav (co jsem viděl) jsou vraždící sociopati. Občas mě to trochu štve.


Ikonka uživatele PardGalen

 Uživatel úrovně 5

Hm, no, ne.


Ikonka uživatele Nathaka

 Uživatel úrovně 8

PardGalen: Znám třeba ten FATE (však jsi mi ho ukázal ty :)), ale myslím si, že takové věci se vyčíslovat nemají. Už protože láska není atribut, ale cit. Vypsat pravidlovou mechanikou kontakty, sítě, informátory, to ještě budiž, ale vypsat pravidlovou mechanikou třeba lásku k manželce? Proč, proboha? Jenom protože si někdo myslí, že když to není číselně vyjádřeno, tak to není důležité? To je právě ta tvoje omezenost.

I kdyby se všechno vyčíslit dalo, nejsem přesvědčen o tom, že se všechno vyčíslit má. Já jsem vyčíslil to, co mi přišlo vhodné vyčíslit, co si myslím, že se hodí zapojit do mechanik, na co se má házet. Jsem samozřejmě ochotný debatovat o tom, jestli se to nedá změnit nebo jestli nemá být přidán ještě nějaký atribut, ale třeba odvaha podle mě spadá pod vůli a láska není atribut, ale cit, a city se podle mého v RPG nevyčíslují. Ták.

Věřím, že má smysl házet si na sílu, jestli uzvedneš těžký kámen, ale rozhodně nechci házet na lásku, jestli mě můj syn miluje dostatečně, aby mi odpustil.

Neříkám, že třeba tabulka postojů NPC k postavě hráče (od nenávisti po lásku) by nemohla být užitečná, ale proč to vyjadřovat tabulkou, když většinou PJ moc dobře ví, jak si ta která postava stojí, a nejspíš to bude mít někde zapsané.

UnknowN: Problém není v abstraktnosti. Většina duševních vlastností je hodně abstraktní, včetně charismatu a inteligence, přesto je vhodné je vyjadřovat v číslech. Problém, řekl bych, je v obskurnosti.

Máš jistě pravdu, že by to zábava být mohla, zpracovat lásku a city pravidlově, a klidně to může být přidáno jako nějaký modul, ale do základního korpusu klasické fantasy RPG hry to podle mého nepatří. Ne protože to není důležité a nemá se to hrát, ale protože v klasické RPG, jak je znám já, se to nehraje čísly, ale slovy. (Což může být pro změnu moje omezenost.)


Ikonka uživatele PardGalen

 Uživatel úrovně 5

Není to moje omezenost. To jenom ty neznáš hry, kde se takové atributy jako láska používají. Pro potřeby hry se dá vyčíslit všechno.