Fórum

Fórum slouží především pro informace masového charakteru a informace obecně zajímavé, zvláště ty, co se nedají moc rozumně umístit jinam. Např. pozdravy z Conů, oznamení o významných novinkách na tematicky příbuzných serverech, informace o akcích komunitního charakteru (Jdeme s Pepou do kina na Narnii, chcete taky?) atp. Toto fórum slouží i jako guestbook.

Nachází se zde také rozcestník k několika nejzákladnějším stolům, které by měly Fóru ulehčit, a proto je prosím používejte, stejně jako mnoho dalších v Putyce (nikdo vám hlavu neutrhne, když tak neučiníte, ale tady vaše oznámení rychleji zapadne).

Za obsah příspěvku ručí autor, nikoli vlastník serveru nebo redakce DraciDoupe.cz. Toto ovšem neznamená, že nevhodné (např. vulgární) příspěvky nebudou bez diskuse mazány, byť mazat se bude jen v nejnutnějších případech.

Omlouváme se, ale anonymní přispívání bylo zrušeno kvůli některým bezohledným spammerům. Děkujeme za pochopení.

Ikonka uživatele Gonzáles

 Uživatel úrovně 0

Ahoj,
předně bych Vám chtěl poděkovat za navržená řešení.
Celkem vzato jde o lidi, z nichž většina se mnou hrála posledních pár let a všichni dotčení původně nadšeně souhlasili, že hrát budou i nadále. Takže to "lpění na lidech", jak poznamenala Ascella, je zde právě úhelný kámen. Zde je to právě lpění na konkrétních lidech + nějaká nová krev (jako obvykle). Já osobně hraju s jinou skupinkou DrD2 každý týden, ale s popisovanou skupinkou se dohromady jinak nesetkáváme - dračák bývala jediná spojka (cokoliv ostatního vždycky někdo bojkotoval).

Bojevník: já to taky nepovažuji za normální, ale vida svět kolem, zdá se mi, že se to stává normou...

Sniper: já to beru jako obranu proti zlenivění, staří pardi vědí, že jsem náročnější a taky vědí, že jsem přístupný domluvě a novým hráčkám jsem to řekl (ostatně si toho musely všimnout, když jsem je poňoukal, aby šly do devátého patra se mnou po schodech - nevěřil bys, jakej problém to dneska pro mladé lidi je). Ten nápad s nemrtvým začátkem je ale fakt dobrej.

Plž: Mě třeba už nebaví dělat nejprimitivnější úkony za ostatní !dospělé! hráče jako je počítání čísel na úrovni druhé třídy a podobně - oni to stejně neocení (naopak zleniví ještě více). A když si nezapíšou nákup do deníku, tak prostě mají smůlu (neboť psát umí hodně dlouho). Občasné přimhouření oka je fajn, ale nesmí se z toho stát běžný postup.
- pokud si chci zahrát něco jednoduchého, sáhnu buď po Člověče nezlob se, nebo si pustim hru na počítači, přeci
Ad domlouvání termínů: jo, to máš pravdu, jinak než takhle se akce více lidí obvykle stejně domlouvat nedají.
Ad čísla: však my v podstatě máme jen vlastnosti, životy a zbraně (peníze, kouzelník kouzla), nic, co by se nevešlo na pár řádek papíru.

Spize: jednorázovky jsme hráli několik za sebou, ale nějak to není úplně ono - člověk tam většinou dělá víc hovadin
Ad DDM: jo, od letoška jsem jako náhradník, kdyby se přihlásilo víc dětí než obvykle. Přebývám v Českých Budějovicích. Ale zní to jako výzva vést dračák na DDM.

York: No, jo, ale není to poněkud nefér? Jako že PJ se bude snažit něco vymejšlet a oni si nevymyslí ani postup postavy? Chápal bych to u dětí (třeba na kroužku), které jsou zvyklé, že všichni skáčou kolem nich a ještě na ně nedolehla tíha odpovědnosti, ale u dospělých lidí je to trochu jiné - ti už by měli vědět, že nic se samo neudělá a mohli by si vážit snahy druhých (zvlášť, když to hráčům nezabere víc času jak pár minut). - jednou jsme to obešli tak, že jsme hráli jednorázovky a každý musel udělat jednu (dobře, byla jedna výjimka) - a podruhé jsme hráli jednorázovku tak, že jsme udělali každej postavu (drobná chyba ve výpočtu - měli jsme udělat o jednu méně) a po půl hodině jsme postavy posunuli o jednoho hráče do leva a vypravěčství o jedna do prava - byla to sice psina, ale jak nikdo neměl předem žádný koncept, tak to začínalo pozvolna drhnout.
Ad povinná účast: pokud chci hrát, tak bych se měl alespoň na nějakém sezení objevit, ne?
Ad víc hráčů: jo, na to už jsem taky přišel, že se nesmí stavět příběh na konkrétní postavě
Ad hospoda: zatím jsme hráli celé sezení jako hru (+kecárna na začátku a na konci) vždycky a šlo to (když vynecham občasné žranice a oslavy narozenin hráčů), do hospody přeci můžeme jít kdykoliv jindy. Navíc tam mnohem více hrozí, že se hra rozpadne v kecání, je narušovaná hlukem a objednávkami a mnoho hráčů může nést nelibě, že někdo slyší, co říká (a dělá), co hůř, když tam bude někdo koho zná (může utéct za ním, může přijít otravovat ten druhý a nebo bude mít blok a nebude hrát).

Ascella: právěže jsem hru začal řešit jen s hráči, kteří odpověděli kladně na otázku "chceš s námi hrát pravidelně dračák?", těm ostatním, kteří neodpověděli nebo se omluvili, že nemají čas, jsem další informace neposílal.
Ad kuj železo: ona ta hra neměla být až za půl roku, ale když dotčené subjekty přestanou kolektivně odpovídat, tak co má člověk asi tak dělat
Ad Pravidelnost: jo, fajn, ale občas je to složitější než by jeden řekl. Dokud s námi hrála kamarádka, která jindy než v úterý nebyla ve městě, pak se hrálo dobře, ale od té doby je to katastrofa. Na druhou stranu, když sezvu sezení a přijde jeden člověk, tak mi to přijde jako zbytečné plýtvání časem těch, co dorazili (ve dvou si můžeme pokecat třeba na obědě) - jasně, je možné mít víc hráčů a prostě když dva tři ten týden vypadnou, tak se nic neděje, ale pak nastane problém, když by najednou přišli všichni (pokoje na koleji nejsou nafukovací)
Ad Tvorba postavy: Společná tvorba postav je jistě fajn, mě to ale pokaždé hráči zasabotovali - buď už přišli s hotovýma postavama, nebo to sabotovali (a postavy poslali až časem mejlem), ale někdy bych to rád zažil
- kolize se světem mi přijdou poměrně dobře upravitelné na rozdíl od situace, když hráč přijde a nic nemá (krom výrazu: "tak jsem tady, bavte mě")
- jméno si myslím, že je poměrně důležité - já vim, že různé kmeny dávali jména dětem až po roce života, když dítě ušlo období nejvyšší kojenecké úmrtnosti, ale v době internetu a seznamů či generátorů jmen...
- souhlasím, že charakter vzniká během hry
Ad Na hru chodí: otrávené ksichtíky mě taky přestaly bavit, ale chvíli to trvalo se k tomu dopracovat
- nejsem si jist, jestli by zrovna tyhle dvě lákalo dobrodružství typu kdo poslal milostný dopis nebo nákupy... Ale můžu to zkusit :-D

Náhodou se mi ale povedl husarský kousek (ale fakt náhodou), páč jeden z hráčů jak neustále setkání rušil, psal, že se potřebuje na odpoledne zdekovat z bytu a jestli půjdeme do knajpy. Napsal jsem jedné z hráček, neboť jsme potřebovali vyřešit, jak se jejich postavy (ne)znají a až pak jsem zjistil (pár hodin před setkáním), že domluvená hospoda otvírá až dvě hodiny po srazu - tak jsem kamaráda přesměroval k sobě na pokoj a bylo. Sice to zpočátku asi bral jako zradu, ale pak to bylo dobrý (zásoba lahváčů se hodí docela často) - ozkoušeli jsme jejich postavy přímo v akci a nakonec ještě strávili večer v hospodě.
Ale obávám se, že to bylo zase na několik měsíců všechno.


Ikonka uživatele Dakeyras

 Uživatel úrovně 5

hodem hodil čtyři nuly....


Ikonka uživatele Dakeyras

 Uživatel úrovně 5

Musím se pochlubit :D hraji teď pravidelně dvě brůža. Jedno klasické drD 1.6 a plus bonusy odsud :D A to druhé vychází z 1.6, ale je přepsané na Star Wars. Válečník je válečník, zloděj je darebák, alchymista je technik a hraničář je Jedi....

no a právě u DrD SW jsme se potřebovali nutně dostat z planety a měli loď ale ne pilota. Tak jeden hráč začal hledat po barech a druhý, který hru nikdy moc nebere vážně, že jde hledat mezi otrok na burze. PJ, aby se ho zbavil řekl, že ať hodí na 3k10 nulu. Hod a nic. Pak hráč cosi, že by to měl být aspoň něco jako Anakin, tak PJ ho odbyl tím, že ať ty nuly hodí na 4k10 a šel se věnovat tomu hráči co šel se zpět po barech. Už už chtěli předat tučný prachy, když TŘETÍM


Ikonka uživatele Ascella

 Uživatel úrovně 5

Gonzáles: Tvůj hlavní problém je, že lpíš na lidech, kteří hrát nechtějí. Nebo ne tak, jak jsi byl zvyklý z minulosti. Za dobu kdy jsi čekal, jsi mohl rozhazovat sítě a hledat lidi, kteří hrát chtějí. Do budoucna bych doporučila několik prvků, které mě osobně se vyplatily:

Kuj železo, dokud je žhavé - máš potenciálního hráče, který je zvědavý, natěšený a hra se ne a ne domluvit? Natěšenost ho přejde, najde si jiné aktivity, pozapomene. Nabrala jsem hráče s tím, že hra bude za půl roku a hledám s dostatečným předstihem a pak se divila, že už o hru nemají zájem. Chce to začít co nejdřív. Ideálně hned. Jen opravdu vážní zájemci jsou ochotni si počkat. Dovolils aby to vyšumělo přes dobu, co byly dovolené.

Pravidelnost - každý čtvrtek od pěti je hra. Je to jistota. Bod týdenního programu, kterému se snáze přizpůsobím. Pokud se hledá kompromis pro všechny, nikam to nevede a hra se zásadně nedomluví. Každý má někdy něco. Jasně danému pravidelnému programu se snáz přizpůsobí ostatní aktivity. A když jsou jiné priority, tak holt nepřizpůsobí. Proč čekat na hráče, kteří ani hrát nechtějí? Hraj s těmi, co chtějí, pro zbytek to dej jako možnost, jak strávit čtvrteční večer, přijdou nebo ne, to je na nich. Na takových hráčích ovšem nestav zápletky, minimalizuj jejich osobní questy, případně improvizuj, pokud na hru dorazí a chceš jim nabídnout nevšední zážitek.

Tvorba postavy - je fajn skupinová záležitost a dobrý úvod do hry. Hráči když tvoří společně, tak spíše to bude na tým, snáze si vytvoří mezi sebou vazby (rodinné, sociální…), na kterých jde stavět dál. Ostatně když někdo dodá x-stránkovou historii a předpřipravený charakter, tak velmi často je to buď kolidující s ostatními/světem a je třeba kompromisních zásahů, aby to fungovalo a hráč byl zároveň spokojen anebo (a to častěji) podle toho hráč stejně není schopen hrát. Charakter většinou vzniká až hrou. Pro některé hráče je velký problém pro jiného taková prkotina jako jméno. Třeba náš legendární alchymista byl jeden z toho typu hráčů, co mají s tvorbou problém, ale neznamená to, že pak nehrají s nadšením, tak aby bavili sebe i ostatní, ten typ hráčů, co nepotřebuje svět, propracované zázemí, a prostě s chutí a láskou hrají co se zrovna namane (ale hráči jsou různí, velmi velmi různí). Alchymista věděl, že bude barbar, protože e hraje v barbarských končinách; a že bude alchymista, protože ho ještě nehrál. Čísla stanovil, aby se mu líbily, jeho libůstkou bylo, že si házel výšku a váhu a to mu dopomohlo si postavu představit (a když jsem z něj páčila popis abych mu udělala figurku…no, domyslela jsem to sama a byl spokojený); tři sezení hrál bez jména, ale hrál a hra ho bavila, charakter vznikal postupně a spontánně až z toho byla po několika letech nezaměnitelná úžasná postava, která po dalších letech co není opravdu chybí (a já nemám tu odvahu ho vzít jako CP, tak svérázný charakter bych nedokázala napodobit). Prostě není nutno mít všechno předem, vznikne to postupně, časem…
Dalším tipem může být předpřipravená sada postav s již nějakým zázemím, háčky mezi sebou, ze kterých si hráči prostě vyberou. S tím zkušenost nemám, pouze s přebráním postavy bývalého hráče a dotvořením na míru hráči novému.

Na hru chodí ti, co o to mají zájem - nepotřebuju tu šklebící se otrávené ksichtíky, které mi celým tělem dávají najevo, že tu vlastně být nechtěly, to ať jdou raději do hospody a hrají ti, kteří o to zájem mají. Nesnáším pocit, že se hrou vnucuju, že hráči si ji tedy milostivě zahrají, že mám to výlučné právo je zkusit pobavit, ne, tohle fakt nechci (a stalo se to). V současné době mám dva hráče ze čtyř, pro které je hra velmi vysokou volnočasovou prioritou a na hru chodí, když nemůžou, navrhují alternativy, jsou schopni se dohodnout s ostatními na náhradním termínu, paráda. A taky se stává (třeba zrovna včera), že jsou tu jen ti dva a program se tomu uzpůsobí (buď aréna, nebo včera se pokračovalo v dlouhé bitvě, holt každý vzal do správy postavu nepřítomných – očekávala jsem, že to bude kratší a bylo připraveno spíš blafací sezení –výslechy zajatců, podávání informací, rozhovory s poselstvem…na nic z toho nedošlo, i ve dvou měli výhradně bitevní sezení…a bylo to fajn, jsou to lidi, co hrát chtějí a hrají s radostí). Druzí dva mají priority nastavené trochu jinak a nerozpakují se nepřijít, jeden s tím obligátním „není čas“, druhý aspoň na rovinu přizná, jaké jsou priority (sport, taneční) – na druhou stranu přijde v termín, kdy jinak má tréning a je zrovna nemocný (spíše přinachcíplý, než skutečně nemocný) a sám též navrhuje soukromá setkání pro svou postavu, aby si doplnil informace, takže hra pro něj je hodně vysoko, jen ten sport výš. Ten zmiňovaný alchymista když se mu zrovna hrát nechtělo, tak přicházel s opravdu neuvěřitelnými výmluvami, občas fakt perly; pak jsem říkala, že nechci žádné vysvětlování, prostě přijde-nepřijde, ale ať mi to dá vědět aspoň pár hodin předem. Jeden borec, kterého jsem pak kvůli tomu vyhodila z družiny (když byli další zájemci o hru) měl za jasné, že když nepřišel, tak to znamenalo, že neměl čas a přeci nemusí nic dávat vědět… Takže když nemůžete, dejte mi to vědět, ti, co hrát chtějí se pokusí navrhnout alternativy, ti co nechtějí to položí jako fakt. Samozřejmě, někdy se stane každému, že to prostě nejde. Taky jsem z důvodu nemoci už termín odvolala, o dovolených ani nemluvě. Na druhou stranu jsem PJovala večer po drobném chirurgickém zákroku, předklonit se na hexák bylo dost bolestivé…
Prostě hra se dvěma nadějnými hráčkami? Proč ne? Když nic jiného, můžete řešit nákupy :-) pátrací, vyšetřovací části, rozhovory, soukromé záležitosti, nějaké pidiquestíky (odhalit, kdo poslal milostný dopis…), prostě jde to hrát i se dvěma hráči, když si sednou a opravdu si zahrát chtějí.

Spize: i když jsou děti, je hra příjemným zpestřením, oddychem od nich. A naopak, ze starších se dají hráči vychovávat – hra jako společná rodinná aktivita, společný čas s nimi. Slyšela jsem o jedné mamče, jejíž sedmi-osmi letí synové vybíjeli dungy plné kostlivců (ségry kamarádka), tomu říkám výchova hráčské krve :-)


Ikonka uživatele Fafrin

 Uživatel úrovně 0

Vážení, rád bych vás pozval již na 5. ročník KahlaDrD - opengamingové multikampaně (víkendové hraní několika družin současně v jednom světě, místě a čase otevřené pro veřejnost) 6. až 8.11. v Olomouci. Bereme jednotlivce i družiny, hrdiny i pobudy, šlechtice i hrdlořezy.
Více zde: http://kahla.cz/kdrd2015/kdrd2015.php


Ikonka uživatele York

 Uživatel úrovně 0

Gonzáles:

Moje zkušenost je, že čím jsou hráči starší, tím méně jsou ochotni dělat cokoliv pro hru mimo vlastní session. Ať už je to čtení pravidel, tvorba nebo i vylepšování postavy, jakékoliv vymýšlení čehokoliv. Samozřejmě jsou i výjimky, ale pravidlem podle mě je, že když budeš hráče "otravovat" s čímkoliv jiným než "zejtra hrajeme, doraž", tak ho s největší pravděpodobností od hraní odradíš, i když by si třeba čas udělal.

Další podobná věc je "povinná účast". Jakmile hráč získá pocit, že na jeho účasti nebo neúčasti záleží třeba to, jestli se vůbec bude hrát, začne mu to být nepříjemné a bude mít tendenci spíš ze hry vycouvat, než aby se s tou odpovědností smířil.

Co se s tím dá dělat: Nabrat víc hráčů, než s kolika bys hrál třeba na vejšce a smířit se s tím, že se pokaždé bude hrát v různé sestavě. Díky tomu to ale pro jednotlivé hráče bude příjemná možnost a nikoliv povinnost. Dále je pak dobré nestavět příběh na konkrétní postavě a když se to náhodou stane, tak se naučit udělat střih a dát třeba jinou scénu někde jinde a jindy, kterou do děje později zařadíš.

Další věc, která může pomoct, je podporovat socializační složku hry. Netrvat na tom, aby se začalo hrát hned po příchodu. Docela dobré je hrát někde v čajovně nebo hospodě, protože pak mají hráči pocit, že to není jen o hře, ale vlastně jdou taky posedět do hospody nebo do čajovny, což chtějí občas dělat.

Neplatí to samozřejmě pro úplně všechny hráče, ale v situaci, kterou popisuješ, by to mohlo pomoct.


Ikonka uživatele Sniper

 Uživatel úrovně 8

Tak Dradole, tady to je.

K pomoci s vedením hry v DDM jsem se dostal spíše náhodou přes jednoho hráče z časných studentských let - jak jsme se často spolu společně vraceli vlakem v pátek odpoledne, jednou jsem se poptal zda nemůžu s ním domů něco vyzvednout a on že nejde domů, ale vést hru v DDM. Tak jsem se tam připašoval a nabídl se jako CP, případně vedoucí nějaké další malé kampaně. Bylo to hodně jiné než jsem byl v té době zvyklý, s hráči jsem zrovna hrál GURPSy které jsem považoval za vrchol RPG a dračák jsem hrubě odsuzoval jako nefunkční systém.

Hraní s hráči 9-13 let ukázalo že GURPSy na plné čáře selhávají a naopak ryzí dračák táhne. Dokonce i nělkterá pravidla alá nahazování statistik si hráči doslova vyžadovali - jak jsem později pochopil, chtěli přelstít systém - špatně naházené postavy páchaly sebevraždy dokud se nenaházela ta správná. Extra jsem tomu nebránil - zaprvé jsem byl v šoku, zadruhé jsem pochopil že je to opravdu baví. Vím že pak se mi pomalu podařilo zkazovat hrou že přelstít systém není ta hlavní ani jediná zábava co DrD nabízí, ale na to prostě a jednoduše museli dospět.

Krásou bylo, že hráči ještě mnoho neznali a tak i jednoduchá dobrodružství pro ně byla nová a plná věcí k objevování. To jen dospělí neustále cítí že něco podobného už hráli/viděli/četli.

Dodal bych že kamarád to vedl fakt dobře a měl navázanou i komunikaci s rodiči a prarodiči - v ošklivém počsí se hrál dračák, v pěkném se chodilo do parku hrát bitvy a LARPíky. Hráči měli miralonové meče, jedni se zapáleným dědou měli sekery, varkoče a později i jednoduché kožešinové doplňky (ty měli i na DrD a dělalo to pěknou atmosféru). Bylo s nimi neuvěřitelně zábavné bojovat, byli jak goblini - neměli styl ani schopnosti a dalo se třem vzdorovat a nenechat se zasáhnout. Měli ale nekonečnou energii a udolali vytrvalostí a počtem.

V jednom bojovém LARPíku jsme také zjistili že není radno je podcěňovat a považovat jen za "děti". Měli informace že kraj tyranizuej mocný kouzelník, který je nesmtrelný - dokáže jej porazit jen meč, ale ten se i s posledním nositelem ztratil v ogří jeskyni.

Já jsem hrál ogra v jeskyni a po lítém boji byl hordou poražen. Když dostali meč, někde bokem začali šepotat nějaké pikle - mysleli jsme dže dělají plán boje s kouzelníkem. Když pak dorazili ke kouzelníkovi, než ten stihl říct svoji mocnou řeč jak se s nimi vypořádá, tak všichni poklekli a jejich velitel natáhl meč před sebe se slovy "mocný kouzelníku, zde máme pro tebe dar a chceme vstoupit do tvých služeb". To bylo něco fantastického. Tohle už jsme sem určitě někdy psal, ale myslím že neuškodí si to zopakovat.


Ikonka uživatele Dradol

 Uživatel úrovně 1

Kdo jste zkoušeli dělat nějaký kroužek (třeba v DDM) jaké na to máte zážitky? Dost by mě to zajímalo. Např. Sniper


Ikonka uživatele Sniper

 Uživatel úrovně 8

K nápadu spíš vést něco v DDM se podepisuju. Jen je potřeba se připravit, že to bude zcela jiná hra, než co je člověk zvyllý s hráči 16+. Já to zkusil někdy když mi bylo 20 a těch pár her co jsem vedl mne donutilo zcela přehodnotit můj názor na dračák a jak se dá RPG hrát.


Ikonka uživatele Spize

 Uživatel úrovně 0

Je Ti necelejch třicet a vrstevníci si požizujou děcka, jen ty pořád nic?

IMHO na ně kašli, nebo zkus jen nepravidelný jednorázovky.

Dva mí kamarádi vedou DrD kroužek pod DDM - pokud seš PJ a máš trpělivost, podobnej formát je IMHo zajímavou alternativou.

Do Vánoc si nezahraješ. Ne s těmahle lidma. Seš z většího města, nebo z venkova?


 Uživatel úrovně 4

Gonzáles:
Jen osobní zkušenost. Mám v dužině dvě hráčky, deníky jim vedu já, hody háže kdo má zrovna kostky v ruce. Chtít po nich více je nereálné. Ale co se charakteru týče hrají velmi pěkně.
Jiný hráč mlčí, na mejly neodpovídá ale na vyhlášenou hru dojde. Ozve se až ve chvíli kdy čas nemá a nedorazí.

Já osobně bych zvedl telefon s jedním maximálně dvěma hráči bych dohodl přesný termín (aby vůbec někdo dorazil) a ostatním bych to rozeslal jako fakt. Uvidíš kdo dorazí kdo má skutečně o hru zájem a jen ho ubíjí čísla a něco číst.

Plž PS: A na čísla bych se z velké části vykašlal.


Ikonka uživatele Sniper

 Uživatel úrovně 8

Gonzáles: zkoušel jsem nové kampaně s hráči i nehráči a zkušenost je taková, že pár vůbec nezačalo, pár skončilo po prvních hrách. Osobně po hráčích do začátku nechci složitější tvorbu postavy nebo znalost pravidel - pravidla raději učím hrou a tvorba postavy mi příjde zajímavější jako součást první hry, kdy se dá i víc apelovat aby hostorie postav měly nějaký vzájemný přesah a ovlivnili se. Navíc se často historie a charakter dolaďuje na prvních hrách při konfrontaci s reálnými potížemi.

Věřím že toto pomáhá aby víc her začalo (v dnešní době hodit na hráče pravidla ke studiu mi skoro příjde jako kampaňová sebevražda), ale ani takováto pomoc mi nezaručila že kampaně poběží a po učité době začaly přicházet výmluvy "nemám čas" (což je česká variace na "mám jiné priority" kterou i já osobně mám bohužel tendenci využívat... občas se využívá protože člověk nechce říct ne a bojí se zranění citů, občas prostě protože nechce vysvětlovat). Pozn: V aktuální kampani mám hráčku která taky často dojde s tím že nemá čas, ale je z ní cítit že je to pravda a dala hned jasně najevo že pracovní život staví na hru. Občas dojde, občas nedojde, ale jsme s tím smíření.

Přímou radu co udělat ti nedám, na to o tobě vím příliš málo. Souhlasím ale s bojevníkem že asi je třeba rozhazovat sítě znovu. Začal bych v malém, nějaké hry na 1-3 sezení na vzájemné oťukání, bez odpolední strávených nad tvorbou postavy. Až se to osvědčí, dá se teprve rozšiřovat. Dá se to i zaonačit - postavy hrají za zombie s neurčitým pohlavým a minimálními vzpomínkami a snaží se přežít a dostat z podzemí. Až se to povede (a sestaví se družina), tak se dostanou k nekromantovi který zkoumá anti-transformaci a dokáže je proměnit zpět v původní živé (a teprve se určí rasa, pohlaví, vzpomínky stále můžou přicháze postupně). A může s tím být i víc legrace a něco z nemrtvosti na nich může zůstat. nebo se proměna plně v živé nepodaří a stále zůstanou častečně nemrtvými - válečník s vlastnostmi ghla ocení že se může rychle léčit pomocí požírání mrtvých a zlaději se bude hodit schopnost se zprůhlednit a levitovat jako duch. Ale bude to mít i své háčky, půjdou po nich fanatičtí lovci nemrtvých, některá kouzla na ně budou fungovat jinak (hůře, více)... no dá se toho vymyslet zpousta aby hra byla jiná - což ji může učinit zajímavou výzvou pro ostřílené pardy a může snížít rozdíl vědomostí a zkušeností které chybí novým hráčům.


Ikonka uživatele bojevnik

 Uživatel úrovně 0

Gonzales: Zdravím parde. Sám za sebe posílám odpovědi na tvé otázky. Jsou ryze subjektivního charakteru, na základě subjektivních zkušeností (neboť přeci jen nejsem do problematiky kdovíjak zasvěcen): Je tohle běžné/normální?
"Záleží na provincii. Ale například tady na liberecku naprosto běžné - za normální to nepovažuji nikde." Nejsem náhodou naivní, když čekam, že třeba budou odpovídat?
"Těžko říci, nakolik je vhodné zaměňovat důvěru za naivitu. Na druhou stránku, pokud nechtějí, tak bych to respektoval." Myslíte si, že si do vánoc zahrajeme?
"Ne." Nebo toho po nich chci moc?
"Záleží na jejich reálných možnostech." Nemám si jít hodit mašli do lesa?
"Spíše se poohlídni po nové družince."

Měj se dobře a přeji pevné nervy ;-)


Ikonka uživatele Gonzáles

 Uživatel úrovně 0

Tak já to tady taky zaspamuju.

Hale, děcka, mam takové možná někomu z Vás známé, trápení.

Někdy začátkem června jsem se rozhodl, že je na čase zase začít hrát dračák. Rozhodil jsem sítě a sezval novou krev (dvě holčiny) a staré pardy na úvodní představení systému (DrD+). Holky hra zaujala, tak jsem vytvářel svět a kontury příběhu a posílal je hráčům s tím, aby si něco vybrali a na další schůzce jsme to trošku pořešili.
Uběhl měsíc (mnoho z nás bylo většinu té doby pryč) a sešli jsme se znovu a holkám jsme k jejich postavám pomohli vytvořit číselný základ postav a rozpůjčoval jsem jim pravidla na dotvoření. Zároveň jsem po všech chtěl, aby mi poslali - co budou hrát (jako rasu a povolání), čísla a charakterníky. Mezitím jsem poslal ještě pár specifických informací několika jedincům. A čekal.
...
A čekal.
...
A čekal.
...
Občas jsem jim i napsal a čekal, že mi třeba na meja odpoví. Dokonce i jeden hráč poslal postavu i s čísly. A zbytek se buď vymlouval (při setkání tváří v tvář) nebo neodpovídal.
...
Uteklo celé léto a stále nic. Potkával jsem některé z hráčů, psal mejly a neustále ta samá písnička - hele já nemam čas (což podle toho, co mi pak sdělili bokem [v hospodě] nebyla pravda).
...
A čekal.
...
Dokonce jsem kamarádovi, který měl dát družinu dohromady opět zopakoval, aby poslal alespoň něco - třeba čísla - že to zvedne motivaci zbytku lidí. On se rozhodl, že přeruší doktorát a tím pádem mu nebude muset většinu času věnovat škole, terénu a čtení článků, práci nemaje.
Stal se pravý opak. Nějakou dobu poté napsal, že nemá čas (???) a na hraní kašle.
...
Z jednoho hráče se mezitím stala paní Colombová (furt se o něm mluví, ale nikdo ho nikdy neviděl, ani s ním nemluvil), neb jakoukoliv šanci na setkání prostě nejpozději v den zasabotuje, že je nemocnej nebo kdoví co mu je (dneska to patrně bylo, kvůli tomu, že jsem se nechtěl sejít v hospodě, neb je tam nahuleno).
...

Otázky na Vás zní:
Je tohle běžné/normální?
Nejsem náhodou naivní, když čekam, že třeba budou odpovídat?
Myslíte si, že si do vánoc zahrajeme?

Nebo toho po nich chci moc?
Nemám si jít hodit mašli do lesa?


Ikonka uživatele Sniper

 Uživatel úrovně 8

Dradol: a nejspíše za týden bude mít další repku...


Ikonka uživatele Nathaka

 Uživatel úrovně 8

Dradol: Držím spoustu záznamů. Matně si vybavuju pár účtů z doby kamenné, které měly strašně málo příspěvků a strašně moc reputace, ponejvíce protože spousta jejich příspěvků byla postupem času smazána, ale reputace zůstala. (U Bojevnika to je koneckonců trochu podobné.)
Z těch, u kterých to tak není, tj. jejich příspěvky zůstaly, mě napadá jedině Mai´q the Liar - 4 v Putyce, 9 v diskuzích, 10 reputace.


Ikonka uživatele Dradol

 Uživatel úrovně 1

By mě osobně zajímalo jestli Bojevnik se svým jediným diskusním příspěvkem a reputací +2 zlomil rekord serveru, nebo byl i někdy někdo šikovnější? Držíte někdo záznami? :D


Ikonka uživatele Ascella

 Uživatel úrovně 5

9 uživatelů? Kde se to tu vzalo? :)


Ikonka uživatele Nathaka

 Uživatel úrovně 8

Spize: Tak to je zase daný tím, že RP nemůže moc ovlivnit svět, protože ten je prostě daný, naprogramovaný. To značně omezuje v tom, co všechno má smysl RPit. Pak zbývá jedině nějaká ta modifikovaná verze, třeba co jsem slyšel o té Nostalgii, tak tam si podle RP upravují i svět, staví nová města, budovy, dělají klany, jsou tam RP diplomatické spory a podobně.


Ikonka uživatele Spize

 Uživatel úrovně 0

Dík za odpovědi. Já ani tak nemám problém najít RPery, ale spíš mi přijde, že RP je jen takový povídání si celkem o ničem. Ale IRL jsem měl štěstí na dobrý larpy a PJe, takže jsem možná trochu zmlsanej.