Fórum

Fórum slouží především pro informace masového charakteru a informace obecně zajímavé, zvláště ty, co se nedají moc rozumně umístit jinam. Např. pozdravy z Conů, oznamení o významných novinkách na tematicky příbuzných serverech, informace o akcích komunitního charakteru (Jdeme s Pepou do kina na Narnii, chcete taky?) atp. Toto fórum slouží i jako guestbook.

Nachází se zde také rozcestník k několika nejzákladnějším stolům, které by měly Fóru ulehčit, a proto je prosím používejte, stejně jako mnoho dalších v Putyce (nikdo vám hlavu neutrhne, když tak neučiníte, ale tady vaše oznámení rychleji zapadne).

Za obsah příspěvku ručí autor, nikoli vlastník serveru nebo redakce DraciDoupe.cz. Toto ovšem neznamená, že nevhodné (např. vulgární) příspěvky nebudou bez diskuse mazány, byť mazat se bude jen v nejnutnějších případech.

Omlouváme se, ale anonymní přispívání bylo zrušeno kvůli některým bezohledným spammerům. Děkujeme za pochopení.

Ikonka uživatele Igi

 Uživatel úrovně 5

Zdravím.
Po veľmi dlhej dobe (a že si ma už asi značná časť z tých pár aktívnych ľudí tu na stránkach ani nebude pamätať) som znovu prišiel k nálade zahrať si dračák... a zistil som, že je o veľa náročnejšie nájsť hráčov na table-top RPG, než tomu bývalo pred 8-10 rokmi, keď som tu ešte býval aktívny (a spolu so mnou online tu na stránkach tak 20-40 ľudí v normálnych večerných hodinách)... :D
Keďže som napokon uspel iba u pár známych z práce a spolu sme sa dohodli, že budeme hrávať pravidelne, no títo kamoši ovládali iba D&D pravidlá, začal som s nimi hrávať to. No po dlhčej dobe som si povedal, že napíšem aj sem s pár otázkami:
1. Je naozaj dračák už tak veľmi "mŕtvy", ako to vypadá tu zo stránok? Hrá ho naozaj tak málo ľudí?
2. Chodievajú sem písať/čítať/prispievať ešte nejakí aktívni hráči, či už DrD, alebo akejkoľvek inej table-top RPG?
3. Vie niekto poradiť alternatívu, kde zohnať hráčov (v Prahe), keďže sa nám znížil počet v už spomínanej skupine D&D, ktorú vediem alebo skupinu, s ktorou by som si napríklad mohol zahrať priamo ja? (sekcii Seznamka som osobne nejak extra neveril, ani nejakým podobným stránkam na zoznamovanie, pripadne mi to príliš neosobné)
4. Je tu ešte niekto, kto si ma z pred tých 8-10 rokov pamätá? :D

PS: Dúfam, že nespamujem nevhodne fórum... :P

Igi


Ikonka uživatele anarion

 Uživatel úrovně 8

Nový e-mail rubriky Fotogalerie:


snad mi nebudete mít za zlé, že jsem vybral svůj, snadněji pamatovatelný e-mail. Malinko jsem čekal víc možností, ovšem pokud chcete, udělám jiný, ale zdá se mi že by tento mohl jít:

rubrika.fotogalerie@gmail.com


 Uživatel úrovně 4

Pravidla neznám takže jen selský rozum.

1) -1/-1 ale myslím si že pravidla s útokem nejdou pod nulu (ale já bych pod nulu šel.

2) Kuše jako první. Všichni jsou připraveni a dříve než se ostatní dostanou k boji muži proti muži tak už šipka letí. Pravidla ale říkají určitě něco jiného. Ještě že má PJ vždycky pravdu. Navíc to ocení přípravu hráčů. 3) opět bych řešil podle selského rozumu. První asi kouzelník podle typu kouzla a vyvolání (jako střelec) ostatní se musí nejdřív k sobě přiblížit a potom útočit a pokud jsou všichni připravení tak obouruční zbraně před jednoručními (jsou delší, lépe řečeno bych jim dal bonus v prvním kole). dokud jsem hrával relativně podle pravidel DrD tak jsem to neřešil a nechal jen na iniciativě. A k hodu. Šestky bych odmazal nebo hned po první už neházel dále. Pokud smrt tak rozhodně ne na kostky.

Plž

PS: podváděl jsem přečetl jsem všechny příspěvky pod sebou.


Ikonka uživatele Ascella

 Uživatel úrovně 5

1) zrovna tohle jsem kdysi řešila u jedné hobití čarodějky.... že úč nemůže být pod 0, tedy 3-4=0/-1. Opravy zranění již pod 0 být mohou, jak útočnost, tak různé postihy, dočasná omezení a tak. S dýkou to bude stejné. 2-4=0/+0.
2) v ZSS se zdržím odpovědi. V RSS pokud je kuše nabitá, pak já osobně bych počítala 0, prostě hod kostkou (+případný bonus za úroveň), dojem je, že pravidla to neumožňují a -2 (nebo dokonce -3?...asi jsme to sjednotili s obouručkama na -2, takže je to možné)
3) jj, jeden z důvodů, proč jsme se ZSS skončili – nemožnost vzdorovat kouzlu. První jdou kouzla, at se hodí, co se hodí na inic. Pak jde C. Nakonec obouručky, první B (družina má vyšší hod), druhý A. Při shodě inic: M,C, u B a A záleží na obratnosti, kdo ji má vyšší, jde dřív. Pokud je stejná, pak se poměří síla, pokud je i ta stejná, pak míra zranění, pak tuším pohyblivost…a pak rozhoz.

4) Házím za zástěnou i z tohoto důvodu – taktně 2 šestky odmazat a kryse vytvořit „normální“ útok. Teda hráči mě neustále obviňují, že hraju tvrdě a že přežívají jen náhodou/dobrou taktikou/díky skvělému kouzelníkovi, takže opravdu toho moc neodmazávám. Ale myslím, že hra má být hlavně zábava. A koho by bavilo si vytvořit postavu, aby umřela na první fatální kousanec krysou… Hráči nedostanou nic zadarmo, ale hlavně, co se řešení týče. Šestky na straně PJ jsou jen takové koření, kterým je nutno šetřit.


Ikonka uživatele UnknowN

 Uživatel úrovně 8

Tak schválně, jestli si to dobře pamatuju :-D
#nocheating

1.

Tesák 3/-1 + Postava 3/-4 = Útok -1/-1
Dýka 2/0 + Postava 3/-4 = Útok -2/0
+ cokoliv hodí na k6+
(do útočných parametrů se počítá pouze bonus/postih za sílu, zde tedy -4)

2.

V ZSS se z těžké kuše dá vystřelit jednou za dvě kola. Obecně v těchto případech jsou zvýhodněná lichá kola - tzn. z připravené kuše se v prvním kole vystřelí, v druhém kole se znova nabíjí. Tuším, že i "ztrácí iniciativu", takže válečník by byl na řadě až po všech ostatních (leda že by tam byli i další s těžkými zbraněmi).

V RSS je na střelbu z kuše postih k iniciativě, od které se pak odvíjí počet akcí, které bude moct válečník na střelbu věnovat - pak záleží jak si hodí.

3.

Blé... ale zkusím to :-D

a) bych řekl Ctimír (zbraň bez postihu), Břink (zbraň s postihem), Magur ("pomalejší skupina" ale kouzlí), Asar ("pomalejší skupina" a zbraň s postihem)

b) Magur (kouzlí), Ctimír (zbraň bez postihu), Břink a Asar "současně" (oba zbraně s postihem) - případně rozhodne obratnost.

4.

Záleží na tom... Dovedl bych si i představit "Krysa se nebezpečně přikrčila a pak se najednou ladným skokem nesmiřitelného predátora vrhla Ctimírovi po krku. Ctimír zaječel, z roztržené krkavice mu cákají gejzíry krve, stěny, podlaha i strop se barví do červena, zatímco Ctimírovi barva zvolna mizí z tváře a oči se obracejí v sloup. Netrvá dlouho, a Ctimír vydechne naposledy. Krysa stále v zubech svíra kus masa, který z něj vytrhla. Uchopí ho do pacek, a začne ho ožužlávat, vrhaje výhrůžné pohledy na Břinka..." :-D

Jinak mi ale přijde pravděpodobnější něco jako "Tyvole... Dobrý no. Hele, kolik máš životů, osm? Tak to máš za sedm." ;-)


Ikonka uživatele Zdenál

 Uživatel úrovně 5

1) Nevybavuju si přesně ale výsledné útočné číslo, i pokud je vypočítáno nižší, je vždy 0 nebo 1 (nevim z hlavy). V pravidlech to určitě je. útočnost bude -1 u tesáku a 0 u dýky, tam neni co řešit. V případě hitu to bude vždy aspoň za jeden život i u tesáku.
Chápu na co narážíš. Ta postava bude mít míň špatný parametry s dýkou než s tesákem. Ano, podle pravidel je to tak. Jako PJ bych to neřešil. Jestli má 1/-1 nebo 1/0, to je úplně jedno. Ani s jednim nebude bojovat, ale zdrhat. Jako PJ bych to hráči zdůvodnil tak, že siné stránky zbraně využije jen když na to má (v tomto případě patřičnou sílu), zatímco slabé stránky se projeví vždy. S tímhle bych si vůbec nelámal hlavu.

2) No, podle pravidel v ZSS ztrácí iniciativu, v RSS má -2, že jo. Jako PJ můžeš nabitou kuši revidovat na to že neztrácí iniciativu automaticky, resp na postih 0. Když se tak na to člověk dívá, lepší by bylo, kdyby kuše neměla postih žádný, ale 1 kolo trvalo nabíjení. Takže takto bych pravidla pro těžkou kuši revidoval.
Je to blbost i v případě že hráč někde ve skrytu s kuší číhá jako Sniper ;-) Taky bych ho za to nepenalizoval. Logicky tam je ta penalizace za nabíjení. Za co jinýho?

3) Používej jména na A, B, C, D, kdo se v tom má vyznat :-D
Nemám pravidla, ale pokud si dobře pamatuju:
obouruč: ZSS: ztrácí iniciativu RSS: -2
kouzlení: ZSS nic RSS: +1
ZSS54 CMBA - pravidla jsou jednoznačná, nejdřív ti co neztrácí iniciativu, pak ti co ztrácí v pořadí podle toho kolik hodili
ZSS55
CMBA - tady to jednoznačné neni, shoda. Ale protože PJ neni šmejd a v případě shody nechá iniciativu hráčum. Pokud je šmejd bude to MCAB.
RSS54 C (5) M (5) B (3) A (2) - jako minulé, pokud je šmejd tak MCBA.
RSS55
M (6) C (5) B (3) A (3) - resp. MCAB pokud je PJ šmejd. Dokonce M má dvě akce. Osobně bych mu druhou nechal odehrát až po A, resp. ji nejspíš využije na obranu proti C, pokud ho bleskama nesejme.


Ikonka uživatele Sniper

 Uživatel úrovně 8

Studuji teď pravidla DrD znova, speciálně souboják, a zjišťuji že dost se mé představy pravidel liší od jejich reálného výkladu.

Tak bych vám tu nabídl takové cvičení. Jak si myslíte že podle pravidel se mají řešit následující situace (zkuste bez čtení ostatních odpovědí a hledání v pravidlech, jde mi opravdu o to jak pravidla vnímáte)? A případně řešíte to jinak? Jsou to cílená pravidla, nebo jen chyba co se za tu dobu vžila a stala pravidlem?

1) Pokud tesák má Sílu zbraně 3, Útočnost -1 a vezme jej postava se Silou 3/-4, jaké bude její celkové ÚČ a Útoč.? A jak to bude u dýky co má Sílu zbraně 2 a Útočnost +0?

2) Družina chce v podzemí vtrhnout do místnosti. Postava válečníka má těžkou kuši a řekne že si ji před vtrhnutím nabije. Když družina vtrhne dovnitř, skřeti nejsou překvapeni (slyšeli přípravy a měla by se normálně řešit iniciativa). Jak budete válečníka s jeho těžkou kuší řešit v ZSS? A jak v RSS?

3) Válečník Břink bojuje obouručákem. Válečník Ctimír mečem a štítem. Jdou proti kultistovi (válečník) Asarovi s obouručákem a temnému vyvolávači (kouzelník) Magurovi. Břink chce útočit na Asara, Ctimír na Magura, Asar na Břinka a Magur kouzlit modré blesky na Ctimíra. Všichni jsou na první úrovni.

V jakém pořadí půjdou v ZSS, když hráč Břinka hodí za družinu na iniciativu na kostce 5 a PJ za nepřátele hodí na kostce 4?

A v jakém půjdou, pokud hráč i PJ hodí shodně 5?

-------------

A jedna spíš (ne zase tak) hypotetická situace o přístupu ke hře: V novém dobrodružství v prvním souboji na družinu zaútočí krysa, vyhraje iniciativu a PJ na útok hodí dvě šestky. Po dopočítání celkového útoku krysy a celkové obrany válečníka na kterého útočila se ukáže, že krysa by měla válečníka prvním kousnutím zabít. Jak to jako PJové budete řešit? Případně jak to váš PJ bude řešit?


Ikonka uživatele anarion

 Uživatel úrovně 8

Takno vikendu to zprovoznim ;)


Ikonka uživatele Nathaka

 Uživatel úrovně 8

Zdenál: Znal jsem, ale už jsem ji neviděl pár let (jako ostatně skoro všechny z vás, kteří nejezdí na Oucmanice nebo se občas nevyskytnou v mém okolí).


Ikonka uživatele Zdenál

 Uživatel úrovně 5

foto.tecka@dracidoupe.cz

to ji nikdo nezná osobně?


Ikonka uživatele anarion

 Uživatel úrovně 8

Spis se mi zamlouvaji ty kratsi verze :-)


Ikonka uživatele UnknowN

 Uživatel úrovně 8

PhotogalleryMcPhotogalleryface?


Ikonka uživatele Dakeyras

 Uživatel úrovně 5

fotografiedorubrikyfotogalerienadracidoupeteckacezet@ no to nejde splest při zadávání, no ne?


Ikonka uživatele UnknowN

 Uživatel úrovně 8

DrDoFo (FoDrDo?) @ [vložte svého oblíbeného poskytovatele e-mailových služeb]


Ikonka uživatele anarion

 Uživatel úrovně 8

Nový e-mail pro Fotogalerii


Inu takže otevírám toto nové téma. Jediné co mě asi napadá, je možné pravidlo aby to bylo slušné a nevulgární, možná aby to mělo něco společného s DrD a aby byla adresa volná :-)


Ikonka uživatele Sniper

 Uživatel úrovně 8

Pravidlo internetu #176
"Udělejte v příspěvku chybu nebo zamlčte informaci, jinak vám na něj nikdo nebude reagovat."


Ikonka uživatele PardGalen

 Uživatel úrovně 5

Je to Powered by the Apocalypse. :)


Ikonka uživatele Sniper

 Uživatel úrovně 8

Ahojte, najde se zde skupinka co by si nějaké odpoledne chtěla zahrát přes Skype Svět Dračáku (s nějákými úpravami ode mne)?

Jedná se o systém který se snaží držet základních schopností, ras a povolání jak jsou známé z dračáku.

Hra se ale chová extrémně jinak, souboje jsou víc popisné a hráči mají velké pravomoci do příběhu zasahovat. Rozhodně neočekávejte "starý dračák s jinými kostkami", spíš "společné vyprávění příběhu s věcmi co známe z dračáku".


Ikonka uživatele UnknowN

 Uživatel úrovně 8

Jednou budem dál? :-D


Ikonka uživatele anarion

 Uživatel úrovně 8

Dokud se zpívá, ještě se neumřelo :)