K čemu je jim vítězství, je-li výsledkem spálená země? Pak nebude nikoho, kdo by Ar-Atanu lál... ale ani nikdo, kdo by jej obdivoval. Co udělají Tví muži potom? Pobijí se navzájem, protože to je to jediné, k čemu byli vycvičeni, a nic jiného neznají?
Vysmíváš se mým ženským tvarům, ale řekni: kdybych si s králem vyměnila šaty... poznal bys vůbec rozdíl?
Fórum
Fórum slouží především pro informace masového charakteru a informace obecně zajímavé, zvláště ty, co se nedají moc rozumně umístit jinam. Např. pozdravy z Conů, oznamení o významných novinkách na tematicky příbuzných serverech, informace o akcích komunitního charakteru (Jdeme s Pepou do kina na Narnii, chcete taky?) atp. Toto fórum slouží i jako guestbook.
Nachází se zde také rozcestník k několika nejzákladnějším stolům, které by měly Fóru ulehčit, a proto je prosím používejte, stejně jako mnoho dalších v Putyce (nikdo vám hlavu neutrhne, když tak neučiníte, ale tady vaše oznámení rychleji zapadne).
Za obsah příspěvku ručí autor, nikoli vlastník serveru nebo redakce DraciDoupe.cz. Toto ovšem neznamená, že nevhodné (např. vulgární) příspěvky nebudou bez diskuse mazány, byť mazat se bude jen v nejnutnějších případech.
Omlouváme se, ale anonymní přispívání bylo zrušeno kvůli některým bezohledným spammerům. Děkujeme za pochopení.
Jediné co jsem nepochopil je tvá nadmutá hruď a boky. Chceš mě tím urazit šašku? Přijde den a všichni se budou hřát ve světle velikosti ArAtana. I Istariovci, pochopí-li včas, že je lepší ho mít za krále, než za nepřítele. Třebaže jeho následovníci podmanění pýchou a chamtivostí nevidí nic špatného v odporu proti ArAtanovi, on je i jejich králem. A mí muži vychází z boje vždy vítězně.
Jediné možné vysvětlení, pokud je to pravda, pak tedy je, že jste to prostě nepochopil...
To mě nijak neuráží.
Rex mortus - vivat rex...?
ArAtan je náš král. Ať žije ArAtan!
Feedback ohledně alfatestovacího předprototypu nové serverové fejsbůkové stránky prosím směřovat oukejovi, já to jen tak usměrňuju, aby to nevybouchlo ;-)
UnknowNe, nechci moc rejpat, ale "mistické" potvory by mě příliš nenamotivovaly se přidat (to je komentář k té šklebopisové stránce).
Co se týče Magomegamixu, tak jsem sice tohle kouzlo jako kouzelník vždycky ovládal, ale z důvodu toho blbýho vykřičníčku, jsem se vždy zdráhal jej použít. Náhoda je blbec, PJ je zákeřnej a kdo má pak zase přesvědčovat zbytek skupiny, že nová postava jim v noci voči nevyškrábe...
Ono by možná stačilo, kdyby magomegamix to, co má v popisu práce skutečně provedl, ale jen dočasně - třeba na deset minut, pak by nezabíjel instantně, ale jen by dočasně zneschopnil protivníka, který by se po zbytek souboje jen zlehýnka klepal (strachy samozřejmě).
Ony jsou sice takovýhle drsný kouzla poměrně logickým krokem snah o eliminaci protivníků (možná jste zaznamenali můj výtvor Vykosťovák), ale nehodí se to do každý hry - upřímně, nechtělo by se mi dva roky se piplat s postavou, aby mi pak zdechla na jeden blbej hod kostkou.
Unknown: Myslím že někdo hraje i s více postavama najednou (typicky DnD postavy na nízkých levelech jsou dost "chudé" na to aby se s nima dalo pracovat jako s pěšákama na herní ploše)
My jsme hráli vysloveně tak, že jsme měli postavy v záloze a kdykoliv někdo zkapal, tak se vytáhl deník číslo 2 a pokračovalo se dál (třeba v další místnosti byl uvězněný kouzelník, takže se pokračuje dál).
Hráli jsme s tím právě s DrD protože jsme měli hráče co DnD neznali a tam se právě Magomegamix docela uchytil (protože ono to že vykřičníkuješ nění až tak moc pravděpodobný a jsi schopný instnout potvory, které jsou výrazně nebezpečnější... Jako jo, pokud zvykřičníkuješ, tak potvoře nic neuděláš, což je pro družinu průšvih, ale často tak můžeš zabít montrum, který by tě pravděpodobně zabilo stejně...)
Gabriel_Reaper: Jsou tam nějaká zvláštní pravidla pro hru za víc postav najednou, nebo se to prostě bere nějak zjednodušeně a postavy jsou "postradatelné"?
Dradol:
pro inspiraci tady: http://grognardia.blogspot.cz/search/label/modules
Než James Maliszewski sebral pytel cashe a zmizel z povrchu zemskýho, tak byl jeden z nejvíc zajímavých zdrojů materiálů o OSR, se kterým jsem hodně inspiroval ve svých OSR Foray.
Pak samozřejmě jsme hráli Tomb of Horrors a pár dalších.
Potom jsem OSR-styl hrál v Athasu - Dark Sun světě.
Gabriel_Reaper: To dobrodružství by mě moc zajímálo, napíšeš víc?
Za mne v žádném případě, stejně jako Zmiz.. Především proto, že nemám ráda instanty, kde rozhoduje jediný hod proti pasti. Sice ano, proti slabšímu nepříteli je instantem i svazek blesků nebo jeden tah solidního válečníka s bonusem k inic, ale nelíbí se mi princip (+ vykřičník, ten vnímám jako pojistku, aby to hráči nezneužívali a sesílali po úvaze). Vzhledem k tonu, že v mém pojetí hry nepřátelé mohou totéž, co hráčské postavy, tak existence instantů na jednu kostku je trochu nežádoucí i z toho důvodu. Proti všemu jinému se aspoň v mém "systému" dá aspoň trochu bránit, podobná výhrada a tudíž vyškrtnutí z pravidel se dotklo siccova zabití ze zálohy. Ale UnknowNův návrh na zranění odvislé od žvt (případně míry neúspěchu v hodu proti pasti) zní rozumně, tehdy bych past ještě snížila, aby k zabití nedošlo tak často, prostě aby jistota byla u hodně nízkých úrovní...
Za sebe bych řekl, že to může být fajn na likvidaci potvor, které jsou tak nějak pod kouzelníkovu úroveň... Ono teda s vyvoláním dvě kola nic moc... Ale jestli stačí být o tři úrovně výš na zaručenou likvidaci (při Roz ~ 8 ~ !)...
Spíš tady jde o věc principu - Okamžitá smrt o které rozhoduje jeden hod kostkou (když se nepočítá seslání)... Není to vztaženo na životy (těžko říct, jak by pak fungovaly nějaké redukce zranění a jestli vůbec může existovat něco jako zranitelnost L 1/2, když do toho spadají i hyperprostory apod. a jak by se to sakra řešilo)...
Jasně, on hustej svazek blesků taky dokáže potvoru odpařit jedním švihem, ale tam je alespoň nějak kvantifikováno to zranění, které se musí nějak naházet a dá se s tím nějak pracovat...
Dovedl bych si to celkem snadno představit jako užitkové kouzlo na likvidaci mrtvol (prevence všelijakých znovuoživování apod.), tam by asi o nějaké problematičnosti nemohlo být řeči. Taky by se dalo inspirovat DnD kouizlem "Finger of Death", kde hod na odolnost rozhoduje mezi smrtí a zraněním. Mágův velký mix by pak mohl být kouzlem, které je fakt dělané jen na tu okamžitou likvidaci nějakého póvlu, aby se s tím kouzelník nemusel nahazovat, a cokoliv silnějšího (co by přehodilo past) by dostalo jenom nějakou mixážní pecku za (žvt)k6 životů, nebo tak něco...
Jinak jak už jsem naznačil předtím, já nejsem moc fanda kombince "smrtící efekt" a "může se obrátit proti tobě" :-D
Gabriel_Reaper, Unknown: Díky.
Unknown: Dračí Hlídka mě dokopala víc si hrát na mé předělávce Dračího Doupěte a tak rozebírám a ořevádím kouzla. Mágův Velký Mix ze začátečníka mi přišel nejproblematičtější.
Veselé vánoce všem!!!
Sniper: Máš k té otázce nějaký kontext?
Sniper: poměrně často, když se jelo OSR stylem.
(OSR dobrodružství kde je třeba napsáno "Dobrodružství pro 4 hráče a 12-20 postav na 1 levelu")
Myslím, že fb se začíná dost rozjíždět...
Někteří z nás mají vykřičníkofóbii, když přijde na kouzla ;-) :-D