Opona se zvedá a figury tančí po jevišti...
Fórum
Fórum slouží především pro informace masového charakteru a informace obecně zajímavé, zvláště ty, co se nedají moc rozumně umístit jinam. Např. pozdravy z Conů, oznamení o významných novinkách na tematicky příbuzných serverech, informace o akcích komunitního charakteru (Jdeme s Pepou do kina na Narnii, chcete taky?) atp. Toto fórum slouží i jako guestbook.
Nachází se zde také rozcestník k několika nejzákladnějším stolům, které by měly Fóru ulehčit, a proto je prosím používejte, stejně jako mnoho dalších v Putyce (nikdo vám hlavu neutrhne, když tak neučiníte, ale tady vaše oznámení rychleji zapadne).
Za obsah příspěvku ručí autor, nikoli vlastník serveru nebo redakce DraciDoupe.cz. Toto ovšem neznamená, že nevhodné (např. vulgární) příspěvky nebudou bez diskuse mazány, byť mazat se bude jen v nejnutnějších případech.
Omlouváme se, ale anonymní přispívání bylo zrušeno kvůli některým bezohledným spammerům. Děkujeme za pochopení.
Ridentem dicere verum, quid vetat?
Papageno/Papagena, šašek/šaškyně... Což záleží na tom, zda nosím sukni, nebo kalhoty?
Je lepší bezpráví trpět, nežli páchat.
Velitel jsem na této palubě pouze já šašku, nebo spíše šaškyně?
Hned zrána na ArAtanovo příkaz vysílám poselstvo za Istariovci vedené Tribunem. Mezi prostým lidem je to ctěný muž. Pokud je nepřesvědčí, pak mám mezi Istariovci muže, kteří ho odstraní a my je budem moci obvinit z velezrady. Tím nejenže získáme prostý lid na svou stranu, ale docílíme toho, že se Tribunova autorita navrátí králi. Válka nepotřebuje své Tribuny. Účel světí prostředky a já nehodlám čekat, až šílenství kultu Barvínkova propukne uprostřed hlavního města.
A to je rozdíl mezi námi, veliteli. Ty sloužíš konkrétnímu člověku, kdežto já idei, kterou představuje... nebo kterou by měl, lépe řečeno, naplňovat.
Rex manus rodit, quos rodere non valet, odit...
Mé cíle nejsou důležité. Nejsem tím, kdo vládne za ArAtana, nýbrž ten kdo mu věrně slouží. Stabilitu uvnitř království je třeba zajistit jakýmikoliv prostředky. Ale věz, že vraždění našich bratrů a sester z řad Istariovců mi zvláštní potěšení dělat nebude. Můj chladný kalkul se obává jakéhokoliv možného oslabení našich vojsk. Jako velitel královské gardy jsem velmi znepokojen vzrůstajícími nepokoji na hranicích a v sousedních říších. Pochybné kulty, jako ten démona Barvínka, nabývají na síle, zejména když jejich prorokům dopřávají sluchu Istariovci ve svých državách. Jen aby si urvali kus z našeho království, jsou ochotni uvést v nebezpečí vlastní lid.
Nemám nad sebou ni bohy, ni pána. ArAtan je pouze vládce. Tedy by měl vládnout, místo ovládání!
Jsem šašek, tak šaškuji...
Kdybys všechny, kteří se nebojí říkat, co si myslí, poslal do hanbinců či pod gilotinu, bude ArAtan vládnout toliko národu mrtvol - nebo kurev.
To je snad Tvým cílem?
Jak se můžeš srovnávat s tvým pánem, ArAtanem? Je vskutku požehnaným vládcem, když tě nevidím v nevěstinci, nebo se setnutou hlavou.
Lidé umírají šašku. Tak to bylo za našich otců a bude to i za našich synů. Těm, kdo přežijí se uvolní ruce k naplnění velké vize ArAtana. A jedinou urážkou jeho majestátu pak zůstaneš ty.
K čemu je jim vítězství, je-li výsledkem spálená země? Pak nebude nikoho, kdo by Ar-Atanu lál... ale ani nikdo, kdo by jej obdivoval. Co udělají Tví muži potom? Pobijí se navzájem, protože to je to jediné, k čemu byli vycvičeni, a nic jiného neznají?
Vysmíváš se mým ženským tvarům, ale řekni: kdybych si s králem vyměnila šaty... poznal bys vůbec rozdíl?
Jediné co jsem nepochopil je tvá nadmutá hruď a boky. Chceš mě tím urazit šašku? Přijde den a všichni se budou hřát ve světle velikosti ArAtana. I Istariovci, pochopí-li včas, že je lepší ho mít za krále, než za nepřítele. Třebaže jeho následovníci podmanění pýchou a chamtivostí nevidí nic špatného v odporu proti ArAtanovi, on je i jejich králem. A mí muži vychází z boje vždy vítězně.
Jediné možné vysvětlení, pokud je to pravda, pak tedy je, že jste to prostě nepochopil...
To mě nijak neuráží.
Rex mortus - vivat rex...?
ArAtan je náš král. Ať žije ArAtan!
Feedback ohledně alfatestovacího předprototypu nové serverové fejsbůkové stránky prosím směřovat oukejovi, já to jen tak usměrňuju, aby to nevybouchlo ;-)
UnknowNe, nechci moc rejpat, ale "mistické" potvory by mě příliš nenamotivovaly se přidat (to je komentář k té šklebopisové stránce).
Co se týče Magomegamixu, tak jsem sice tohle kouzlo jako kouzelník vždycky ovládal, ale z důvodu toho blbýho vykřičníčku, jsem se vždy zdráhal jej použít. Náhoda je blbec, PJ je zákeřnej a kdo má pak zase přesvědčovat zbytek skupiny, že nová postava jim v noci voči nevyškrábe...
Ono by možná stačilo, kdyby magomegamix to, co má v popisu práce skutečně provedl, ale jen dočasně - třeba na deset minut, pak by nezabíjel instantně, ale jen by dočasně zneschopnil protivníka, který by se po zbytek souboje jen zlehýnka klepal (strachy samozřejmě).
Ony jsou sice takovýhle drsný kouzla poměrně logickým krokem snah o eliminaci protivníků (možná jste zaznamenali můj výtvor Vykosťovák), ale nehodí se to do každý hry - upřímně, nechtělo by se mi dva roky se piplat s postavou, aby mi pak zdechla na jeden blbej hod kostkou.
Unknown: Myslím že někdo hraje i s více postavama najednou (typicky DnD postavy na nízkých levelech jsou dost "chudé" na to aby se s nima dalo pracovat jako s pěšákama na herní ploše)
My jsme hráli vysloveně tak, že jsme měli postavy v záloze a kdykoliv někdo zkapal, tak se vytáhl deník číslo 2 a pokračovalo se dál (třeba v další místnosti byl uvězněný kouzelník, takže se pokračuje dál).
Hráli jsme s tím právě s DrD protože jsme měli hráče co DnD neznali a tam se právě Magomegamix docela uchytil (protože ono to že vykřičníkuješ nění až tak moc pravděpodobný a jsi schopný instnout potvory, které jsou výrazně nebezpečnější... Jako jo, pokud zvykřičníkuješ, tak potvoře nic neuděláš, což je pro družinu průšvih, ale často tak můžeš zabít montrum, který by tě pravděpodobně zabilo stejně...)
Gabriel_Reaper: Jsou tam nějaká zvláštní pravidla pro hru za víc postav najednou, nebo se to prostě bere nějak zjednodušeně a postavy jsou "postradatelné"?
Dradol:
pro inspiraci tady: http://grognardia.blogspot.cz/search/label/modules
Než James Maliszewski sebral pytel cashe a zmizel z povrchu zemskýho, tak byl jeden z nejvíc zajímavých zdrojů materiálů o OSR, se kterým jsem hodně inspiroval ve svých OSR Foray.
Pak samozřejmě jsme hráli Tomb of Horrors a pár dalších.
Potom jsem OSR-styl hrál v Athasu - Dark Sun světě.
Gabriel_Reaper: To dobrodružství by mě moc zajímálo, napíšeš víc?
Za mne v žádném případě, stejně jako Zmiz.. Především proto, že nemám ráda instanty, kde rozhoduje jediný hod proti pasti. Sice ano, proti slabšímu nepříteli je instantem i svazek blesků nebo jeden tah solidního válečníka s bonusem k inic, ale nelíbí se mi princip (+ vykřičník, ten vnímám jako pojistku, aby to hráči nezneužívali a sesílali po úvaze). Vzhledem k tonu, že v mém pojetí hry nepřátelé mohou totéž, co hráčské postavy, tak existence instantů na jednu kostku je trochu nežádoucí i z toho důvodu. Proti všemu jinému se aspoň v mém "systému" dá aspoň trochu bránit, podobná výhrada a tudíž vyškrtnutí z pravidel se dotklo siccova zabití ze zálohy. Ale UnknowNův návrh na zranění odvislé od žvt (případně míry neúspěchu v hodu proti pasti) zní rozumně, tehdy bych past ještě snížila, aby k zabití nedošlo tak často, prostě aby jistota byla u hodně nízkých úrovní...