Fórum

Fórum slouží především pro informace masového charakteru a informace obecně zajímavé, zvláště ty, co se nedají moc rozumně umístit jinam. Např. pozdravy z Conů, oznamení o významných novinkách na tematicky příbuzných serverech, informace o akcích komunitního charakteru (Jdeme s Pepou do kina na Narnii, chcete taky?) atp. Toto fórum slouží i jako guestbook.

Nachází se zde také rozcestník k několika nejzákladnějším stolům, které by měly Fóru ulehčit, a proto je prosím používejte, stejně jako mnoho dalších v Putyce (nikdo vám hlavu neutrhne, když tak neučiníte, ale tady vaše oznámení rychleji zapadne).

Za obsah příspěvku ručí autor, nikoli vlastník serveru nebo redakce DraciDoupe.cz. Toto ovšem neznamená, že nevhodné (např. vulgární) příspěvky nebudou bez diskuse mazány, byť mazat se bude jen v nejnutnějších případech.

Omlouváme se, ale anonymní přispívání bylo zrušeno kvůli některým bezohledným spammerům. Děkujeme za pochopení.

Ikonka uživatele UnknowN

 Uživatel úrovně 8

V pravidlech pro PJ je k metamorfóze napsáno tohle:

Pokud postava odloží nějaký metamorfovaný předmět, bude jí potom chybět něco jiného. Nejsou pro to přesná pravidla, ale oba předměty by měly mít zhruba stejnou hodnotu.

...

O tom, co dělat, když u sebe jedna postava nemá nic, se tam nepíše, ale zpětnou logikou bych to řešil tak, že by se nametamorfovalo jenom vybavení maximálně do ceny toho, co má postava u sebe (naháč se metamorfuje do naháče, plně ověšený dobrodruh do plně ověšeného obchodníka)


Ikonka uživatele Fafrin

 Uživatel úrovně 0

Tenhle příklad je myslím ale u metamorfózy alchymistické, nikoliv kouzelnické, ne? Mohlo by to něco měnit?
Metamorfózou bych neměl získat schopnosti tvora, v nějž se metamorfuje, které nevyplývají čistě z jeho fyzické podstaty (a i s nimi může mít problém s jejich využíváním, pokud je to něco, co se ten tvor musí učit, jako létání, chrlení plamene či vystřelování ostnů.)
Jak je to v tomto případě s používáním zbraní je na vaší dohodě, ale obecně by mělo platit, že těžké zbraně a zbroje nejsou jen o síle a odolností, ale i o tom, naučit se s nimi správně mávat. Jinde v pravidlech je příklad o tom, když se hraničář při útěku dostane k těžké zbroji a bastardu - jaké s tím má postihy. Tady u těch kouzelníků-váleřníků bych to viděl obdobně.


Ikonka uživatele UnknowN

 Uživatel úrovně 8

Pravda, tohle záleží na nastavení světa... I tak by postavy měly počítat s tím, že pokud u nějakého obchodníka složí zlatem vyšívaný šlechtický oděv, který se po půl hodině (v případě metamorfózy) změní v ošuntělé hadry, tak to asi neprojde bez odezvy.

Btw, také je třeba brát v úvahu, že aby se to celé vyplatilo, tak by ty šaty museli střelit za víc, než je pořizovací cena lektvaru ;-)

(kdyby se na to šlo přes kouzelníka, tak tam už je to o něčem jiném, ale tam zase platí, že čím je kouzelník jako povolání vzácnější, tím snadnější je vysledovat toho konkrétního vykuka, co si takto "přilepšuje")


Ikonka uživatele Dakeyras

 Uživatel úrovně 5

Přijde na to jak je magie obvyklá. Pokud je kouzelník a alchymista běžné povolání a "dělá ho kde kdo" tak ano. Pokud je to spíš atypické povolání, kdy je sotva jeden tohoto druhu ve městě a třeba odsuzován, nebo naopak uctíván nemusí se s takovou fintou setkat...


Ikonka uživatele UnknowN

 Uživatel úrovně 8

Přesně jak říká memnarch: Taková dvojka by byla brzy hledaná pro podvodné užití magie, jakmile by účinky pominuly. Nehledě na to, že je třeba počítat s tím, že něco takového určitě kromě postav napadlo i stovky dalších vykutálených CPček, takže si obchodníci na tyhle triky budou dávat pozor, a ti bohatší nejspíš budou mít i nějaké možnosti ověřování pravosti.

Taky je otázka, do jaké míry je metamorfóza schopná replikovat vedle vnější podoby i materiálové vlastnosti, které jen tak od pohledu nemusí být patrné (metamorfózní kopie hedvábné róby bude sice jako hedvábná vypadat, ale na dotek bude úplně jiná, látka bude příliš lehká nebo těžká, nebo to vůbec nebude látka, ale podivná hmota, která se jen chová jako látka - tam kde by barva byla jen vrstvou nátěru bude u metamorfovaného předmětu nedělitelnou součásti předmětu... možností je vícero.)


 Uživatel úrovně 0

S tím nákupem máš pravdu, ale po uplynutí efektu se cenná zbroj změní jen v tuniku, kterou na sobě měla očarovaná postava předtím, nebo v čem jsou oblečené postavy DrD.....


 Uživatel úrovně 0

Dakeyras: Je, protože je tam napsáno, že se tvé věci změní ve věci té postavy, je tam uveden u toho zloděje příklad, že dá jednu minci chlapci, který se staral o koně a s koněm zloděj odjede. Když metamorfóza přestane působil, změní se věci i postava zpět a ona mince se změnila na pazourek, který měl zloděk před přeměnou v kapse a který mu teď chybí.


Ikonka uživatele Dakeyras

 Uživatel úrovně 5

Memnarich: tak v tom případě si můžu sypat popel na hlavu, protože jsem bral metamorfózu jako přeměnu fyzickou, ne komplexní. Osobně jsem ji totiž nikdy ani moc nepoužíval. Na druhou stranu podle mě je "můj popis" logičtější. není ošetřeno co se stane s věcmi po jejich odložení. Postava by se tak mohla zneužívat metamorfozu k ohromnému zisku. Svého přítele by oblékla do drahých věcí a doplňků. Pak by se metamorfovala na ní, zašla do nejbližšího obchodu, tam vše prodala a puf spousta peněz. Druhej den se přtel obleče do něčeho jiného a prodají to u jiného obchodníka. Nehledě na to, že tak by se dali získat předměty nedostupné pomocí napískání si, případně mnohem levněji, jako je ten meč, nebo zbroj.

Samurai: pokud bug, tak společný


 Uživatel úrovně 0

Dakeyras: Pravidla pro začátečníky, průvodce hrou, mimo boj, působení kouzel a lektvarů: Zloděj Jechor se magicky promění v hraběcího posla, na něhož se zpoza rohu dívá. Posel má za pasem kouzelný široký meč, u pasu váček s asi patnácti mincemi, na ruce zlatý prsten s rubínem, pomocí něhož lze sesílat kouzla, v ruce nese láhev s octem a z kapsy mu kouká jakýsi pergamen s pečetí. Jechor po proměně bude ozbrojen obyčejným širokým mečem. Příklad pokračuje dál, ale důležitá je ta zmínka o meči.....


Ikonka uživatele Dakeyras

 Uživatel úrovně 5

Mmnarch: přeměníš sebe - tělo. Zbroj metamorfózou nestvoříš, takže na sobě bude mít jen tu róbu. Kdyby se ale chtěl přeměnit na tvora, kterej má přirozeně tvrdou schránku těla, tak ji získá, ale metamorfózou nezískají zbroj ani zbraň.


 Uživatel úrovně 0

Spize: právě, že se proměníš přesně v tu bytost, na kterou se právě díváš, takže tam to generické nebude, vypadáš přesně jako on, takže pokud se proměníš v nějakého svalovce, měl bys mít i jeho sílu (aspoň mi to tak přijde), je tam napsáno, že přebereš i jeho atributy kromě inteligence. Tak nevím, jak si to mám vyložit.....přeberu tedy po válečníkovi jen atributy, ale musím stále používat jen okovanou hůl? a když se ve válečníka ve zbroji proměnm a přitom tu zbroj nesmím nosit, co se stane?


Ikonka uživatele Spize

 Uživatel úrovně 0

memnarch: Ono v pravidlech je silná lecos - třeba blbej spěch je úplně ultimátní, ta ty many.

Nicméně, mám pocit, že i pokud se proměněj, tak by jim to nemělo dát přístup ke zbraním a zbrojím. Stejně tak by snad ani nemělo bejt možný proměnit se na konkrétního jedince dané rasy (tj. válečníka), ale pouze v generického příslušníka (kterej pak samozřejmě nebude mít sílu a odolnost jako válečníi). Alespoň ne základní metamorfózou (a ty další jsou pak docela dost drahý).

Ale dračák jsem nehrál ani nepamatuju, takže to může bejt i úplně jinak.


 Uživatel úrovně 0

Máme takový zajímavý výmysl v naší družině: máme tam mimo jiné válečníka a 2 kouzelníky, kteří umí Metamorfózu. Kouzelníci se promění ve válečníky a stoupne jim tak síla i odolnost a mají na sobě zbroj. Nemají sice takové bonusy do útoku jako válečník, ale se zbraní se v přeměně také dovedou ohánět. A navíc stále mohou kouzlit. Co si o tom myslíte? Je to docela silné....je to nějak ošetřeno v pravidlech a my jsme to přehlédli nebo to tak má být?


Ikonka uživatele Fafrin

 Uživatel úrovně 0

ad: memnarch - pokud vím, tak není. Teoreticky si létající bytost může počítat do obrany bonusy z MS místo obratnosti, ale jinak to nijak speciálně řešeno není.
Možná by se dali použít postihy pro boj neplavce ve vodě proti vodnímu tvorovy přiměřeně, jestli by to zhruba sedělo.
Jinak jsou tam jen rachejtle a torpéda.


Ikonka uživatele anarion

 Uživatel úrovně 8

Panejo. Praktickou otázku z DrD jsem tu už neslyšel dlouho. A moc mě potěšila, jednak i proto, že mě to samotného zajímá.



Pro všechny. Hlasujte prosím v celoserverové anketě OHZD o nejlepší obrázek v Galerii. Děkuji.


 Uživatel úrovně 0

Ahoj, nemohl jsem to nikde najít a tak se chci zeptat: je v DrD 1.6 nějak speciálně řešený souboj s létajícím protivníkem nebo se s ním jedná jako s obyčejným protivníkem? Nemám na mysli letecký souboj, ale souboj létající bytost, proti bytosti, která létat neumí.


Ikonka uživatele anarion

 Uživatel úrovně 8

Omluvte Kameraska. Má toho v poslední době hodně.


Ikonka uživatele Dakeyras

 Uživatel úrovně 5

Většinou se na to dělal samostatný příspěvek, ale teď se tak nestalo... tak to napíšu aspoň sem:
Máme novou červenou hvězdu mezi námi ;-)


Ikonka uživatele PardGalen

 Uživatel úrovně 5

Městská knihovna v Praze se rozhodla podpořit hraní RPG.
Vše je zatím na počátku a rozjezd je plánován na září. Je tu někdo kdo by se chtěl zúčastnit a trochu RPG propagovat? Hledám hlavně lidi co jsou ochotni a schopni vést hry.

Dotazy, návrhy a nadávky prosím do pošty.


Ikonka uživatele Agganist

 Uživatel úrovně 0

Knihu? Huh? Gratulujem!