Autoři vs. redaktoři
Kontakt
 Nové téma  |  Aktuální forum  |  Zobrazit Téma  |  Hledat  |  Přihlášení   Předchozí zpráva  |  Další zpráva 
 (Ukončeno) Bestiář - Zamítnuté dílo - Oslíček otřes se!
Autor: tuvy 
Datum:   08.11.2007 15:29

<h1>Dílo</h1>
<hr>
Autor: tuvy
Datum: 09.06.2007 15:13

Oslíček otřes se

Skupina: Ostatní
Životaschopnost: 5
Útočné číslo: 2 (kopyta)
Obranné číslo: 5
Odolnost: 16
Inteligence: 10
Bojovnost: 1
Síla mysli: -
Velikost: B
Zranitelnost: zvíře
Pohyblivost: 8
Přesvědčení: -
Poklady: 100zl (ve svých útrobách)
Zkušenost: 100

Funkce:

Znáte to ne? Prostě podrbete osla za ušima, řeknete "Oslíčku otřes se" a vysype se z něj 20 zlaťáků. To můžete udělat až 5x naráz, potom asi zásoby dojdou či co. No ale za nějakých těch 14 dní to zas fachá a tak že...

Popis:

Oslíček otřes se vypadá i po podrobném prozkoumání jako prachobyčejný osel a téměř není šance vnějším ohledáním zjistit něco jiného (2% postřeh). Je šedivý s bílými fleky na nose a pod krkem, jeho srst je stejná jako u obyčejných oslů a stejně tak i smrdí (postřeh u rozdílu ve smradu je -60%). Normálně žere (hlavně trávu) a dost vlezle loudí jakékoliv pamlsky, vyměšuje jako obyčejný osel.
Když má pocit, že ho nikdo nemůže vidět (jeho postřeh na lidi a podobné je 40%) sežere v podstatě cokoliv (zpravidla hlínu, kdejaké cetky či jiné lidské výrobky, dřevo atp...).

Pokud ale Oslíčka otřes se otevřete (např. válečnou sekerou), nebudete se stačit divit. Oslíček otřes se totiž není obyčejné zvíře a uvnitř tedy neschovává své vnitřnosti a spoustu tekutin.
Uvnitř Oslíčka otřes se žije celá civilizace minilidí zvaných Batrafové. Ti odjakživa milovali cestování a tak si vybudovali na své rozměry (Batrafové mají jen kolem 0,1 coulu výšky) gigantický stroj, který nyní nese celou jejich civilizaci. Osel byl jako forma zvolen, protože si ho ve světě jeho rozměrů nikdo nevšímá.
Batrafové sami nejsou schopni ublížit ničemu, co je větší než 1 coul.
Pokud je Oslíček otřes se napaden inteligentní bytostí snaží se utéct; pokud ho tato bytost nenapadne zbraní (např. čelistmi), pravděpodobně pozná (int ~ 5 ~ pozná/nepozná), že nejde o normálního osla.
Pokud je Oslíček otřes se napaden zvířetem (int 1 nebo i 0), brání se blesky (sesílají ho Batrafí mágové), které ale útočníka/šelmu zraní jen za 1 život. Toto se řeší stejně, jako všeobecné zastrašení (PPZ - bojovnost - str. 125) s tím, že Oslíček otřes se má k hodu 2k6 bonus +6.
Je-li porušena jeho vnější schránka (je-li zraněn sečnou zbraní alespoň za 10 životů najednou, nebo úplně rozbit), Batrafové jsou tou dobou zpravidla mrtví (zabijí je otřesy). Jinak se přeživší snaží Oslíčka opravit (což nejde, pokud přišel o všechny své životy).

Popis funkce:

S první verzí imitující obyčejného osla však měli Batrafové několik neblahých zkušeností , kdy byl jejich geniální výtvor zmlácen např. rozezleným farmářem. Během té doby ale vykoukali zvláštní zálibu těch velkých napodobenin Batrafů v kulatých plíšcích žlutého lesklého kovu. Úprava Osla (s velkým O - byl to jejich Osel) tak, aby po jeho bocích byly vývody, kterými by mohli vydávat tyto plíšky, byla již jednoduchým krokem.
Samotnou výrobu toho žlutého kovu jim zařídili jejich vlastní démoni proměn prvků, kterým Batrafí alchymisté extrahují prvky z materiálů, které Oslíček otřes se sežere. Navíc, protože pro Batrafy (na jejich území) je zlato naprosto bezcenné, tvoří ho tito démoni s klidem kvanta.
Batrafové tak spokojeně žijí, často cestují (Oslíčka otřes se se pořád někdo pokouší ukrást), část se jich živí řízením osla a ostatní pracují na výrobě mincí (vždy si zjistí, jak mají na daném území mince vypadat) pro "pány" svého osla, který ho pak ochraňuje. Výroba 10ti mincí jim trvá jeden den. Batrafové mají v Oslíčkovi otřes se sklady na 100 mincí, ve chvíli, kdy je naplní, mají volno.

Populace a výskyt:

Ač byl původně jeden jediný Oslíček otřes se, dnes již tvoří "populaci". Batrafové se totiž měli v původním Oslíčkovi tak dobře, že jim po čase začalo být těsno. Rozhodli se tedy vybudovat kopii prvního Oslíčka.
Toto jim zabralo přes sto let (což bylo kolem 600ti dnů našeho času), hlavně protože neměli původní plány Oslíčka a jeho tvůrci již nežili. Tato chyba je však varovala a nyní jim stavba nového Oslíčka (když populace Batrafů v daném Oslíčkovi dosáhne maximální udržitelné hodnoty) trvá jen desetinu této doby (60 dní). Vždy, když je potřeba rozdělit populaci, Oslíček otřes se se pokusí zdejchnout svému majiteli (Běžně se projevuje jako klasický osel, ale int. má vyšší) a ukrýt se někde, kde ho nebude 60 dní nikdo rušit. Pokud toto není delší dobu možné, musí Batrafové zavést populační politiku (což naprosto nesnáší).
Stavba nového Oslíčka začíná od kopyt, pokračuje až k čumáku a konci ocasu (poslední dostavěné části) a makají na ní všichni Batrafové původní civilizace. Pokud je někdo vyruší, snaží se velmi rychle dostat všichni zpátky do původního Oslíčka (vchody mají v kopytech). Takový narušitel by viděl od kopyt částečně rozestavěného mechanického Osla obestavěného malinkatými lešeníčky a rozsáhlý miniaturní stanový tábor kolem. Suroviny pro jeho stavbu si Batrafové vyrobí podobně jako zlato.
Jednotliví Oslíčci otřes se o sobě vzájemně ví, pokud se přiblíží na blíž než 100 mil a snaží se nepřibližovat se blíže k sobě. Žijí tedy samotářsky (vždy v okruhu 100 mil od jednoho Oslíčka se nenachází žádný jiný). To nevylučuje situace, kdy jsou Oslíčci k sobě přiblíženi násilím (ale osel je i normálně dost tvrdohlavé zvíře).
Jednou za "Oslí milénium" (1000 našich let) se přes astrál všechny Batrafí civilizace navzájem kontaktují a Oslíčci otřes se se sejdou na jednom místě na velké setkání.

Závěr:

Doufám, že si Oslíčka užijete a u Zdenála mám pivko! :-)
S pozdravem
T.
(či nějak tak to dílo bylo)

<hr>
<h1>Komentář redaktora:</h1>
<hr>

Po posouzení Tvého příspěvku jsem se rozhodl jej ZAMÍTNOUT. Důvod je tento: Příspěvek nesplňuje základní požadavek rubriky Bestiář. Není totiž bestie. Po jistých úpravách by byl schválitelný, kdyby se jmenoval "Betrafové", ale v této podobě ne. Osel sám o sobě je (kouzelný) předmět. Pokud ho někdo netřímá v ruce, není ničím. V zásadě je to loutka či dopravní prostředek. K Tebou uvedným příkladům obdobně nestandartních nestvůr: - krysí hejno je technická fikce, která má PJ usnadnit hraní velkého množství krys (to je v pravidlech napsáno). Tvému příspěvku by se podobalo pouze v případě, že by to krysí hejno bylo v pytli a "nestvůra" by se jmenovala Pytel. Pytel by tovněž nebyl schválen, - hlen splňuje biologickou definici života, eo ipso je živý a jedná se o bestii, - oživlá socha má vlastní inteligenci a jedná autonomně. Navíc je ve třídě "mag. tvor" Abych tedy uzavřel, nejedná se o bestii ze stejného důvodu, z jakého není bestií loď, autobus, Havlíčkův Brod nebo řetízkový kolotoč. Je to pouze předmět, ovládaný nějakým seskupením jedinců. Z toho důvodu navrhuji, aby ses příspěvek pokusil odeslat do rubriky Předměty. S pozdravem Syrus hlavní redaktor Bestiáře Poučení: případné připomínky proti tomuto rozhodnutí lze uplatnit u příslušného vlákna v Moudré sově (sekce Autoři vs. Redakce)
<hr>

Spor zde není o kvalitě díla či čemkoliv jiném (nechci řešit jiné otázky), ale jen a jedině o tom, zda je Oslíček bestie, nebo není.

Oslíček je postavený na myšlence hromadné entity, kdy skupina jednotlivců dohromady vytvoří doopravdy existující entitu projevující se samostatným myšlením a dalšími jevy typickými pro život. Typickým úkazem v pravidlech je Hvozd. Byť není zpracovaný přímo jako bestie v bestiáři (taky kdo by s Hvozdem chtěl bojovat), v jeho popisu jsou jeho "bestiální" prvky vylíčeny.
Přestože u Oslíčka tvoří hromadná entita pouze jeho vědomí (ne například životní sílu jako u jiných podobných bestií), nejde toto vykládat, jako její neexistenci.

Horší však je fakt, že redaktor Syrus (nic osobního proti němu) popírá možnost existence hromadných entit jako takových. Pokud kdokoliv bude chtít s tímto (velmi zajímavým) typem nestvůr ve svém světě hrát a podělit se o něj s ostatními, nebude to možné, protože redaktor Syrus nechce uznat možnost existence takových entit.

Třetím faktem svědčícím pro schválení Oslíčka je, že je naprosto irelevantní, zda daná věc je živá, částečně živá, neživá, nemrtvá či kombinací všech těchto a dalších stavů. Důležité je, že se s ní dá bojovat a je zpracovaná formou bestie. Když se na vaše dobrodruhy vrhne létající žlutozelený VW Brouk s tykadly, schopný samovolně alespoň částečně ovlivňovat svůj útok, budete ho potřebovat mít zpracovaný jako bestii.

Vzhledem ke všem těmto třem faktům si myslím, že by Oslíček otřes se! měl být schválen do Bestiáře. Po předchozí konzultaci s redaktorem jsem se rozhodl umístit celý spor na toto fórum s cílem získat co nejvíce názorů třetích stran ohledně problému.

.....

Prostě pište, jestli si myslíte, že to je bestie nebo ne...

(Inteligentnější a rozvinuté odpovědi také kladně přijímány)

S pozdravem
T.



 Odpovědět na tento příspěvek  |  Seznam diskuzních for   |  Všechny reakce   Novější téma  |  Starší téma 

 Témata Autor  Datum
 (Ukončeno) Bestiář - Zamítnuté dílo - Oslíček otřes se!  Nový
tuvy 08.11.2007 15:29 
 Re: Bestiář - Zamítnuté dílo - Oslíček otřes se!  Nový
Nathaka Warrior 08.11.2007 18:57 
 Re: Bestiář - Zamítnuté dílo - Oslíček otřes se!  Nový
Zdenál 08.11.2007 21:51 
 Re: Bestiář - Zamítnuté dílo - Oslíček otřes se!  Nový
Hamster 08.11.2007 21:54 
 Re: Bestiář - Zamítnuté dílo - Oslíček otřes se!  Nový
tuvy 08.11.2007 23:24 
 Re: Bestiář - Zamítnuté dílo - Oslíček otřes se!  Nový
Alcator 09.11.2007 11:00 
 Re: Bestiář - Zamítnuté dílo - Oslíček otřes se!  Nový
Legar 09.11.2007 11:03 
 Re: Bestiář - Zamítnuté dílo - Oslíček otřes se!  Nový
tuvy 09.11.2007 12:38 
 Odpoved  Nový
Syrus 09.11.2007 13:56 
 Re: Bestiář - Zamítnuté dílo - Oslíček otřes se!  Nový
Delorian-neprihlásený 09.11.2007 17:04 
 Re: Bestiář - Zamítnuté dílo - Oslíček otřes se!  Nový
tuvy 09.11.2007 20:59 
 hvozd nieje beštia  Nový
delorian-neprihlasený 10.11.2007 18:50 
 Re: Bestiář - Zamítnuté dílo - Oslíček otřes se!  Nový
zerafel 10.11.2007 13:10 
 Re: Bestiář - Zamítnuté dílo - Oslíček otřes se!  Nový
Shadowmage 10.11.2007 20:52 
 Diskuse  Nový
Syrus 12.11.2007 11:01 
 Re: Diskuse  Nový
Legar 12.11.2007 12:05 
 Re: Diskuse  Nový
Rubriky 14.11.2007 14:36 
 Re: Bestiář - Zamítnuté dílo - Oslíček otřes se!  Nový
krtecek 14.11.2007 19:11 
 Re: Bestiář - Zamítnuté dílo - Oslíček otřes se!  Nový
tuvy 14.11.2007 20:53 
 Re: Bestiář - Zamítnuté dílo - Oslíček otřes se!  Nový
delorian-neprihlásený 14.11.2007 23:19 
 Re: Bestiář - Zamítnuté dílo - Oslíček otřes se!  Nový
tuvy 15.11.2007 00:24 
 Re: Bestiář - Zamítnuté dílo - Oslíček otřes se!  Nový
Plž 15.11.2007 07:50 
 Re: Bestiář - Zamítnuté dílo - Oslíček otřes se!  Nový
delorian-neprihlásený 15.11.2007 12:09 
 Re: Bestiář - Zamítnuté dílo - Oslíček otřes se!  Nový
tuvy 15.11.2007 12:28 
 Re: Bestiář - Zamítnuté dílo - Oslíček otřes se!  Nový
delorian-neprihlásený 16.11.2007 02:16 
 VERDIKT  Nový
Syrus 16.11.2007 11:17 


 Nové téma  |  Aktuální forum  |  Zobrazit Téma  |  Hledat  |  Přihlášení 
 Odpovědět na tento příspěvek
 Váše jméno:
 Váš E-mail:
 Nadpis:
 Sem vepište součet čísel 300 a 83:
   

phorum.org