Koncepce rubriky: Kouzelnická kouzla

Kritéria pro díla:

1) Na celém díle je jednou z nejdůležitějších věcí dobrý a originální nápad na kouzlo, které tvoříte. Jednoduše řečeno, můžete mít výborné slohové zpracování, krásnou úvodní povídku, popsáno spoustu detailů, kouzlo může být výborně vyvážené a skvěle hratelné, ale pokud se z toho nakonec nevyčte více, než že se jedná o nový blesk, který zraňuje za 6k6 životů a stojí 9 magů, pak je dílo zbytečné i navzdory tomu, jak kvalitní je jeho zpracování.

2) Hratelnost, pravidlovost a využitelnost.
Pokud tedy máte dobrý a promyšlený nápad na nové kouzlo, můžete se směle pustit do práce, jen také nezapomínejte dát pozor na to, aby vaše dílo bylo použitelné pro svět DrD. On takový větrný vír, který má dosah 2 míle, a který automaticky ničí všechny budovy za pár magů, je sice krásná věc, ale naprosto narušuje herní rovnováhu. Přitom nápad není zlý, jde o kouzlo, které by mělo být schopno poškozovat konstrukce budov apod. a to by se dalo jistě hezky zpracovat. Je ještě třeba podotknout, že jsme server zabývající se pouze DrD. Tudíž nám neposílejte kouzla dělaná pro jiné herní systémy (DrD+, Shadowrun, GURPS atd.) – neschválíme je.

3) Čtivost je dalším důležitým prvkem, bez kterého se dobré dílo neobejde.
Pořád můžete mít nádherný nápad zpracovaný tak, aby bez problému zapadal do světa Drd, ale pokud bude sám příspěvek nedbale napsán (budou se v něm opakovat dokola ty samé informace, názvy budou zkomolené, každý odstavec se budete snažit co nejvíce natáhnout doplněním naprosto zbytečných informací a ještě k tomu bude příspěvek plný překlepů), tak to ke kvalitě článku moc nepřispěje. Proto vždy dbejte na to, aby byl váš příspěvek jasný, srozumitelný, jednomyslný a slohově pečlivý.

4) Až za slohovým zpracováním stojí gramatické chyby.
Jsme pravidlová rubrika a proto se zde většinou nehledí na pravopis. Ten stojí kousek mimo. Je ale jasné, že právě pravopisné chyby budou také trochu ubírat na výše zmíněné čtivosti a pokud jich bude v díle samotném jak máku, pak nejspíše neprojde přes redakční systém a nebude ani schválen - zde ovšem hovořím o naprostém extrému. Za jednu dvě chybičky vám hlavu nikdo neutrhne. Pokud jste si však vědomi toho, že čeština není vaší silnou stránkou, pak vám doporučujeme poprosit třeba kamaráda, který je v pravopisu zdatnější, aby vám dílo opravil. Také můžete požádat někoho na serveru – jistě se někdo ochotný vám pomoci najde.

5.) Správně vyplněná tabulka (uvádím ji sice skoro naposledy, ale) je základ kvalitního díla – bez ní má kouzlo pramalou šanci projít přes redakční systém a být schváleno. Redaktor totiž nebude z díla vytahávat údaje, které jsou tam různě poházené – to je autorova práce. Nezapomeňte také správně vyplnit jednotky.

6.) Povídka jest prvek, který není nutný a nemá nijak zásadní vliv na hodnocení.
Slouží hlavně k navození atmosféry, popřípadě k praktickému ukázání účinků kouzla či k popisu jeho vzniku atd.
Co se týče umístění povídky, pak připadá v úvahu několik možných míst, které může v díle samotném zaujímat:

Jak napsat kvalitní kouzlo?

Na tuto otázku neexistuje jednoznačná odpověď. Každý má svůj styl, se kterým slaví větší či menší úspěchy. Mohu se vám zde pokusit pouze popsat některé obecné postupy.

Nápad: Jak je již psáno výše: Nápad je to, na čem celé kouzlo staví. Nejoptimálnější je tedy nepsat kouzlo proto, že „chcete něco napsat“, ale proto, že vás napadl dobrý a originální nápad. Někdy se ale přeci jen stane, že byste hrozně rádi něco napsali, ale ať se snažíte sebevíc, nemůžete na nic kloudného přijít. V takovém případě je možné trošku „nakopnout“ svou fantasii třeba pročítáním již existujících kouzel a zamýšlet se nad jejich modifikacemi či protiklady atd.. Další možností je přemýšlet nad přenesením současných technických vymožeností do světa DrD v podobě kouzla (kouzlo „Světlo“ = žárovka?). Je třeba ale říct, že tyto kouzla se zpravidla nevyrovnají svou originalitou nápadu, který přijde sám od sebe.

Kostra díla: Jakmile víte jaké kouzlo budete tvořit, doporučuji vše nosit chvíli jen tak v hlavě a zamýšlet se nad jeho vyvážeností, hratelností atd. V této chvíli se také hodí najít v pravidlech již existující kouzlo, které se tomu vašemu alespoň vzdáleně podobá a dle toho přizpůsobit parametry jako magenergie, dosah atd. – kouzlo pak bude daleko vyváženější. Poté, když si jste jisti, že váš nápad opravdu stojí za zrealizování, sepište si první verzi kouzla a začněte se zamýšlet nad jeho detaily (možná je máte již promyšlené z dřívějška – tím lépe) a ty postupně dopisujte a celé kouzlo pěkně pilujte. V této fázi se mi často vyplatilo popovídat si o kouzlu s kamarády, kteří mnohdy přišli se zajímavým nápadem či dobrou připomínkou.

Dopilování díla: Pokud již uplynula delší doba (mám na mysli alespoň dny či týdny) a vy už ke svému dílu nedokážete nic vymyslet či ho nějak upravit, nastává ta pravá chvíle na umístění kouzla do Dílny (Moudrá sova – Dílna), kde se vám na dílo mohou podívat ostatní uživatelé a popřípadě pomohou odstranit poslední nedostatky. Pokuste se však překonat svou netrpělivost a s dílem v Dílně nespěchejte. Pokud ho tam máte den či dva, tak to opravdu postrádá smysl. Nikam přeci nespěcháte a tak je nejlepší nechat tam své kouzlo uležet alespoň týden a déle.

Poté již nezbývá než odeslat své kouzlo do rubriky a čekat na jeho schválení…

HTML kód:

Na našem serveru vás nikdo nenutí, aby jste svá díla otagovali. Pokud HTML kódu příliš nerozumíte, pak ho v příspěvku samotném raději vypusťte úplně. Redaktor tuto práci udělá za vás.

Pokud se však na zpracování HTML kódu cítíte, pak vám nic nebrání psát celý příspěvek rovnou jako internetovou stránku v poznámkovém bloku.

Poslední poznámka: V popisech vašich kouzel nebudou tolerována žádná sprostá slova, smailíky či jinak nevhodné prvky.