Zloděj

Švindl Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 12

Tato zvláštní schopnost patří do tabulky k ostatním zvláštním schopnostem, které má Zloděj od první úrovně, a nadále ji mohou používat obě jeho specializace.


Využití najde zejména v případě, že různé společenské hry, nejčastěji zřejmě karty, odehráváte pomocí kostek, ale poslouží i jinde.
- V případě, že se hraje o peníze a Zloděj úspěšně švindluje, vyhraje víc.
- Pokud má hra rozhodnout nějaký spor, může Zloděj házet raději na Švindl, je-li to pro něj výhodnější než házet na hru jako takovou.
- Procentuální hod na Švindl může také fungovat podobně jako Vybírání kapes - hráč zahlásí pokus o švindlování v hospodě a v případě úspěchu si vydělá nějaké drobné, v případě neúspěchu mu hrozí rvačka nebo hůř.
- Anebo, pakliže máte složitější mechaniky pro hraní společenských her, úspěšný hod na Švindl může Zloději přidat bonus, zatímco neúspěch mu může i výrazně uškodit.

Tabulka úspěšnosti:


SchopnostÚroveň zkušenostiZávisí na
12345...
Švindl1115202428+41 Ch + 2 O

Diskuze

 Uživatel úrovně 5

Společenské hry ve hře nějaké byly, nebo jejich nápodoba. Jako hráč jsem několikrát zažila hospodskou páku, která byla řešena systémem hodů proti pasti, pak nějaké to kasino, kde to bylo o štěstí a prostých hodech, kde se zohledňovala snad i nějaká zlodějská vlastnost, nevím.
Já použila hru jako takovou, mikrodeskovku, byla to součást hádanky. Na principech živlů feng-shuej (který živel má vládu nad kterým a kterému podléhá) se zaplňoval střed herního pole daným živlem podle pohybu figur na okraji pole, znesnadňovaly to nějaké mrtvé subživly. Cílem bylo zaplnit pole jediným živlem, to otvíralo cestu dál. Hráči usilovali o to aby to byl nějaký konkrétní, resp. aby to nebyl jeden určitý a hodně jim na tom záleželo… taky záleželo jaké budou mít herní živelné figury na okrajích podle toho co splnili nebo nesplnili a jak v průběhu dungu (jojo, občas i já udělám dung, tento živelný byl asi jedno z nejlepšího…). Švindl tady rozhodně použít nešel, opravdu museli se snažit sami hráči. Bylo to maličké a na chvíli, nic co by ze sezení udělalo něco jiného.
Druhou hru ve hře co jsem použila, ta byla méně šťastná a delší, byla obdoba šachů, i tam záleželo jako figury kdo získal (do začátku byly postavy rozdělené, měly nějaký limit na splnění několika zkoušek, jednalo se o zkoušku potenciálního zaměstnavatele a jeden ze zlomových momentů, kdy se z žoldáků stala družina, která si svůj osud určuje sama, děsně je naštvalo, že si je zaměstnavatel vpustil jako opičky do cvičného labyrintu). Každá figura měla své životy, útočná čísla, speciální útoky, pohyby po poli. A podle toho jak v této hře dopadli se posunuli o zkoušku dál, kde sami zaujali místa figur a bylo to nikoli na přemýšlení ze strany hráčů, ale skutečně na bojových dovednostech a taktice postav. Ani tady by se Švindl použít nedal (obdobně jako si ho moc neumím představit u pravých šachů vyjma nějakého přehození figur, či že udělá nějaký zakázaný tah aniž by si toho soupeř všiml…což ve zkoušce nešlo, pro magického soudce.)
Tedy jo, hry se dají zařadit i do příběhu, musí to mít logiku a opodstatnění a musí pro to být obecná vůle a chuť. Mám dva hráče, kteří se v podobném vyžívají, jednoho, který je běžně vůdcem, ale tohle ho děsně nebaví a nechává to na ostatních.
Ale souhlasím s ostatními, že jít hrát mariáš, nepotřebuju prostředí Dračího doupěte a když je potřeba herně zjistit výsledek mariáše je lepší to vyřešit nějakým tím hodem.


 Uživatel úrovně 8

Fafrin: Čistě past? Chápu, skoro jsem doufal, že se dozvím nějaký zajímavý herní systém uvnitř DrD. ;)
Teď vzpomínám, že jsme kdysi s bratrem četli septalogii Brána smrti, kde se v jednom díle objevila hra (podle všeho s poměrně prostým systémem runových kamenů), která měla nejspíš jistou podobnost s bridgem. Pořád jsem doufal, že se v průběhu té knihy dostanu k rozklíčení pravidel, aby se to dalo potom někde použít (nejlépe v DrD), ale nakonec to sami autoři jen využili jako kulisu a nikdy se nerozepsali víc. Pochopitelně. :)
Ono to v DrD beztak jinak nepůjde, než aby hra závisela především na náhodě, či nějakých bonusech, aby se tím anulovaly případné schopnosti hráčů samotných, ale i tak bych to raději viděl v nějakém zajímavějším hávu, než prosté hození si na past. ;)


 Uživatel úrovně 8

Fafrin: Co by proboha mechaniky společenských her dělaly u zlodějské dovednosti?
Lineární obvykle nebývají, ale zase se těžko určuje, podle čeho to vlastně roste, takže já jsem zvolil co nejjednodušší variantu. BTW, některé zlodějské dovednosti lineárně rostou, pokud se nemýlím.

Miki Wolverine: Tak to je hlavní. :-)

Vidíte, jak to najednou umíte hodnotit přísně... :-)


 Uživatel úrovně 0

Jak zapojit ve hře společenské hry? No v DrDo jsme to řešívali hodem na past na charismu či obratnost a nějakým nekoncepčním bonusem pro zloděje. Výhra/prohra se určovala třeba hodem k6 - předtím se určilo, jestli to bude ve měďácích či stříbrňácích.
Když si chci zahrát kostky nebo mariáš, nehraju je skrze RPG hru, ale přímo.


 Uživatel úrovně 0

Dílko je spíš takovým nápadem - větší přínos pro mě měla samotná diskuze u příspěvku. Nicméně i tak (nebo spíš právě proto) splnilo svůj účel.


 Uživatel úrovně 8

Tak jsem o tom přemýšlel a zajímalo by mě, jakým způsobem pracujete se společenskými hrami vy. Jak to u vás probíhá?

Co tak vzpomínám, tak v posledních hrách už na to u nás vůbec nedošlo, ale v dřívějších dobách, když jsme si chtěli na chvíli odpočinout od hraní, zašly postavy do hospody na mariáš, či kostky, a semtam odcházeli o pár měďáků bohatší. (přátelský poker jsme po dohodě ponechali mimo hranicemi DrD) Fungovalo to dobře, ale pokud vím, nikoho nikdy nenapadlo ponechat herní záležitosti uvnitř hry čistě na mechanikách, podobně jako hádanky jsme spíš odbývali různými indiciemi, než abychom házeli na inteligenci.


 Uživatel úrovně 5

Nathako, já se neřídím tak úplně toho co tam je popsané, protože mě chybí políčko "průměrné" takže to dělám stilem:

0 - to snad prošlo jen abychom viděli, nějakou činnost redaktora, nebo nám ukázal jak to dělat nemáme
* - hodně špatné dílo
** - podprůměr, ale něco se v něm už dá najít
*** - průměrné dílo, které se dá použít, buď bez úprav, ale je plýtké, nebo je lepší ale musí se dopracovávat (hodnoty špatně nastavené, nedořešená pravidlová koliznost v potřebném rozsahu)
**** - nadprůměrné dílo - dílo, které je přínosné i dobře zpracované, případně v něčem vyniká více v tom druhém může pokulhávat (zde výborný a jednoduchý nápad, trošku pokulhává dořešení)
***** - perfektní ve všech ohledech.


 Uživatel úrovně 0

Celkově jsem váhal mezi 2 a 3 a vybral jsem horší.
Asi se shodneme na tom, že to není žádný inovativnín nápad.
Zpracování vytkli jiní, například jaká je úvodní obtížnost. Já jsem navíc přesvědčen, že zlodějské schopnosti málo kdy rostou lineárně, resp jejich růst se kolem šesté a patnácté úrovně zpomaluje.
Ke kvalitnímu příspěvku tu pak chybí nějaká ta mechanika společenských her, k dokonalému příklady her a způsobů zapojení do hry.
I kdyby tu např bylo s čím se použití švindlu porovnává (švindl, postřeh) bylo by to poznatelný krok ke zlepšení.


 Uživatel úrovně 8

Mimochodem, myslím si, že jste dílo celkem nadhodnotili. Sami vidíte v diskuzi, že šlo udělat mnohem lépe, rozsáhleji, přesněji. A i kdyby ne, je to jen krátká záplata, štěk. Přínos toho díla rozhodně není závratný a zpracování není šokující a bezchybné. Osobně bych hodnotil za tři - klasicky nadprůměrné dílo, má nápad, má přínos, je celkem dobře, ale příliš stručně napsané. Pochopil bych i dvě hvězdy. Opravdu jsem nečekal, že se bude pohybovat nad průměrem 4,00. Jestli vyhraje OHZD, tak je na pováženou, jestli jsme tady krátká a jednoduchá díla tak dlouho nezavrhovali, až nám začala chybět a začali jsme je místo toho přeceňovat.


 Uživatel úrovně 8

Kibe: Díky, dobré připomínky. Souhlasím.
A co se té dvojky týče, já bych to řešil jednoduše tím, že u Sicca bude dovednost záviset na 2 Ch + 1 O a u Lupiče naopak. Složitější bych to nedělal.