www.Dracidoupe.cz


Zloděj



Cvičená opička

Příprava pro tisk (tisknuto 628x)
Autor:UnknowN
Přidáno: 20:29:46 13.03.2008
Hlasovalo: 24
Průměrné hodnocení: 3.96

Opička jako nestvůrka z bestiáře:

Životaschopnost: 1
Útočné číslo: 0 (zuby nebo drápy)
Obranné číslo: bez oblečku (+5 + 1) = 6
Odolnost: 6
Inteligence: 1
Bojovnost: 1
Velikost: A0
Zranitelnost: zvíře
Pohyblivost: 11/zvěř
Vytrvalost: 9/zvěř
Poklady: dle toho co má zrovna u sebe
Zkušenost: 10
Skupina: zvíře

Zloděj si může ochočit a vycvičit toto (pro něj) užitečné zvířátko. Pro samotné ochočení postupuj podle pravidel, výcvik opičky pak probíhá při každém společném přestupu na vyšší úroveň. Povely je možné opičce zadávat buď slovně, nebo pomocí jakéhokoliv jiného nacvičeného signálu - blíže se o tomto tématu zmíním níže.Pokud zloděj své zvířátko cvičí, může mu určit, jestli má ukradené předměty donést přímo jemu, nebo jestli je mé někde schovat. Případná místa, kam může zvířátko předměty schovávat, si může buď se zlodějem dohodnout, nebo k nim pak dovede zloděje dovést. Další možností využítí zvířátek je v případě, že by byl zloděj vězněn na místě, kam by se mohla zvířátka nepozorovaně dostat (pokud by například v jeho cele bylo zamřížované okénko). Smluveným signálem pak zloděj může zvířátko přivolat a nařídit mu, ať mu něco přinese (pilník na přepilování mříží, paklíč na otevření dveří, kontraband na kšeftování s bachaři a ostatními vězni...)

Výhoda opičky je v tom, že je možné jí naučit téměř všem zlodějským dovednostem. Opička má na použití níže uvedených zlodějských schopností poloviční procentuální šanci než zloděj na příslušné úrovni (zaokrouhleno dolů).

  • Získání důvěry (probíhá tak, že se opička hraje miloučké neškodné zvířátko)
  • Objevení mechanismů
  • Objevení objektu
  • Tichý pohyb
  • Schování se
  • Vybírání kapes
Výjimku tvoří následující schopnosti:
  • Otevření objektu (opičku je možné naučit zacházet s paklíči) - zde je procentuelní šance pouze čtvrtinová
  • Šplhání po zdech + Skok z výšky - zde je procentuelní šance dvojnásobná (opička je lehčí a takovýmto činnostem i uzpůsobilejší)

Opička dovede od 6-té úrovně přibližně odhadovat cenu nalezených předmětů, avšak na rozdíl od lupiče pouze drahých kamenů a šperků. Pravděpodobnost odhadu ceny je poloviční než u zloděje na příslušné úrovni - zaokrouhluj nahoru. (cenu mincí dovede určit také - pozná že se jedná o měďák/stříbrňák/zlaťák, ale například dva zlaťáky od sebe nerozezná. Pokud by se měla podle něčeho řídit, tak podle velikosti mincí). Odhad ceny pomáhá opičce v rozhodování, co ukrást a co nechat na místě - pokud by například už nemohla pobrat více předmětů, zbaví se těch méně hodnotných a vezme si ty cennější.

Opičku je možné obléci do nějakého oblečku a ten může být vybaven kapsami, takže opička může například ukradené předměty u sebe schovat a přenášet. Případný obleček může rovněž představovat bonus několika málo procent do schopnosti "Získání důvěry". Jinak předměty nosí pouze v předních končetinách, v zubech, nebo si je může pověsit kolem krku. Její nosnost je 5 mincí.

Má-li opička chápavý ocas, poskytuje jí to určité výhody - v některých situacích může být vhodné pověsit se na něco za ocas a předními končetinami vykonat nějakou činnost.

Opičku je možno naučit i některé triky vyplývající z opičení - opička se může v některých situacích zachovat tak, jak viděla jednat svého pána, takže někdy je možné vidět i opičku, která podává prodavači minci a bere si za to jablko, stejně tak jako opičku, která nenápadně přisypává do sklenice jed (to může samozřejmě dělat i na povel).

Opička má určitý cit pro vlastní schopnosti a pro nebezpečnost situace a je také docela zbabělá - z boje se snaží vždy utéct a neuposlechne žádný příkaz k útoku. To se však týká pouze boje tváří v tvář - pokud by měla například zákeřně házet z bezpečné vzdálenosti třeba kamením, tak to udělá.

Pokud by měla vykonat nějaký čin závisející na zlodějských schopnostech - například šplhání po zdi - dovede si přibližně spočítat své šance na úspěch, takže pokud jí majitel ukáže na sto sáhů vysokou hladkou zeď, tak se na zeď jen podívá, pak se podívá na majitele, jestli to jako myslí vážně a pak se ani nehne.

Své názory a postřehy ale opička může dávat najevo i pomocí mimiky a gest. Zloděj, který chce opičímu mimicko-gestickému znaku alespoň trochu porozumět, musí investovat pár podíků do dovednosti "Jazyky" ("Jazyk - Opičtina"). Je jasné, že při své inteligenci nebude opička sdělovat žádné složité myšlenky, což má podstatný vliv na snížení pasti.

Kromě toho je možné opičku naučit i jednoduché snadno srozumitelné signály a gesta (vhodné pro akutnější případy, kdy si nelze dovolit nedorozumění):

Po každém společném přestupu na vyšší úroveň je možné opičku naučit pět ruzných signálů nebo gest. Zatímco signály mají většinou princip sdělování nějakého příkazu opičce, gesta slouží k vzájemnému dorozumění. Podmínkou je, že signál či gesto musí vždy představovat jen jeden jednoduchý úkon nebo předmět.


Příklady signálů a gest:
  • Zahvízdání - Pojď sem
  • Ukázání jedním prstem - jdi tam
  • Ukázání dvěma prsty - upozornění na objekt či bytost
  • Ruce přiložené k uším tak, že ukazováčky míří vzhůru - elf (ukazováčky znázorňují elfí ušiska)
  • Lehnutí na záda, vytrčení končetin do vdzuchu - mrtvola (gesto přicházející v úvahu spíše u opičky)
  • Levá dlaň svisle, natažený ukazováček pravé ruky se dotkne středu dlaně, načež je tímto ukazováčkem otočeno - klíč
  • Jeden ukazováček natažený, druhým ukazováčkem k němu přiloženým naznačujeme pohyby sem a tam - pilník

Pozn.: Pokud opička zrovna není pohromadě se zlodějem, chová se jako zlomyslný kleptoman, který něco ukradne a zmizí, nebo s nevinným výrazem na tváři spustí past, které se někdo snažil dlouho a pracně vyhnout, případně stropí hluk, když to absolutně není vhodné (pokud například opička nepatří zlodějovi z družiny ale "nepřátelskému" zlodějovi, nebo pokud žije nezávisle).

- opička si svoje vědomosti zachovává a pokud například ztratí svého majitele, může si jí ochočit jiný zloděj. Společná zvláštní gesta se ale opička musí učit od začátku. Je-li opička na vyšší úrovni než zloděj, nezvyšuje svou úroveň, dokud se jejich úrovně nevyrovnají.




Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 29
Ikonka uživatele Zombie    [pošta] NEW     12:50:01 15.04.2009
Deshi měl pravdu - v tabulce citelně chybí "ochočení", atˇ se to týká hraničáře (původní smysl ochočování), nebo zloděje. Pozn: psa si můžeš koupit, těžko si chytíš divokého psa a dáš mu řádný výcvik třeba na stopaře.

Ve všem, co napsal deshi dne 23:30:21 13.03.2008 souhlasím a přidám si ještě vlastní:
Chybí popis toho, jak opička vypadá (představ si, že jsem nezkušený hráč/PJ a nevím, jestli je to Malpa, Nártoun, nebo třeba některý z kosmanů ...) - na základě druhu opice lze usuzovat hlavně její fyzické vlastnosti a schopnosti. Větší bude silnější a může být i inteligentnější -> pak by mohla rozpoznávat i tváře humanoidů, nejen rasy na ose pán - přítel - cizí - nepřítel (pokud se to nebude měnit co týden).
Z toho vyplývá - kolik opička váží (třeba jen proto, že ji někam budu přenášet, jaké bude zanechávat stopy) a v příadě nouze, na kolik čenů ji lze ohodnotit?

Lze tuto opičku koupit ? (kraj výskytu/jinde - např. Maroko/Británie).

Pokud je opička nenápadná, tak jak ? (nahá/oblečená versus kraj výskytu/jinde).

Když je hlad ... Malý příklad:
Hobit válečník Panděro: už jsem tři dny nejedl, prut nemáme a na voru budeme ještě dlouho ...
Kroll válečník Bumbác: vidím kus žvance! (a dívá se na blůzu hobitky zlodějky Zlatěnky)
Zlodějka Zlatěnka: Ať tě to ani nenapadne! (byla-li drahá) -> Ozve se "Žbluňk" a po chvíli i "Chamst" & "Krk".
Zlodějka Zlatěnka: Chudák malá, sloužila mi dobře. Snad si vycvičím jinou ... (byla-li levná) -> Ozve se "Křup" malého krčku a po chvíli i "Chamst" & "Krk".
Zlodějka Zlatěnka: Vždyť je to takový drobek (je-li drobná) -> Ozve se "Žbluňk" a po chvíli i "Bác" kyjem do hlavy plavkyně ... a pak spousta "Chamst" & "Krk".

Trocha rad:
Sílu tohoto tvora bych viděl někde mezi 3/-4 až 5/-3.
Mimochodem, je velký rozdíl mezi zuby a dáp(k)y - opice mají chápavé tlapky, takže na nich moc velké drápy nečekejte, zato některé špičáky mohou být docela hrozivé (ekvivalent síly nože), zvlášť, když je zakousne a trhne.
Váhu tohoto tvora bych viděl někde mezi 5 a 10 mincemi ...
Ovšem není od věci mít takového zlodějského orangutana o váze 1.000 mincí (+-), co vám utrhne celý opasek, až nosem ryjete v zemi a při bránění vám zláme všecky hnáty ;)


Ps: UnknowNe, piš pořádně, ať pořád nevypadáme jako neplacený poradní sbor mladého vývojáře :o)

Za 1*

Ikonka uživatele Kakashi    [pošta] NEW     12:44:20 31.12.2008
Mě se to líbí dal bych 5* ale on pozná jenom elfa? No jenom mi příjde že ta opička by elfa který by byl v chumlu spousty lidí krollů atd. nepoznal.

Ikonka uživatele Osmuk    [pošta] NEW     12:05:35 21.11.2008
byla by sranda kdyby se zlodeji opicka vymkvula a pak ho kousla to by byla sranda:D:D

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     20:16:35 14.08.2008
Fafrin Vok atd.: Jen bych se vyjádřil k bodu 2)... A co potom dělá hraničářová "zvláštní schopnost" "Pes"?

Ikonka uživatele Sephitan z Elisoru    [pošta] NEW     19:16:39 23.07.2008
Jak řekl Fafrin, nosnost opičky je šíleně malá (100 gramů, tolik neváží ani moje svačina do školy). Učení se nějakých těch dovedností by jsem nechal asi na principu hraničáře a jeho psů.. až časem ji něco naučit..

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     13:47:19 18.03.2008
1) cena, či cokoliv jiného co by nám objasňovalu jak opičku optimálně získat a za jako cenu
2) simuluje/nahrazuje pravidla pro ochočování. Na naučení nějaké akce ochočené zvíře je třeba uspět na ochočování.
3) nosnost 5 mn je přehnaně malá (uvážíme-li poze kolik může třeba vážit obleček s kapsami a paklíči, tak by se nám opička nepohnula)
Jinak je to velmi pěkné, spoustu zcela zásadních drobností odhalil Deshi

Ikonka uživatele Shadowmage    [pošta] NEW     14:47:36 17.03.2008
Na druhou stranu zase je opice zvyklá vnímat mimiku ostatních ve skupině (oprtoi tomu medvědovi, který ji nemá prakticky vůbec) a z toho usuzovat možný vývoj. Třeba šimpanz má spoustu grimas pro množství emocí. Opice proto jednotlivé znaky v obličeji a jeho části rozlišuje. Nemusí vědět, že jde zrovna o elfa, stačí, když u někoho s nepřirozeně velkýma ušima zaznamená rozdíl oproti svému pánovi (např.). S tím, že by si třeba spletla krolla a elfa, souhlasím.

Ikonka uživatele Zdenál    [pošta] NEW     22:17:14 16.03.2008


Abych ještě rozvedl to zpochybnění gesta elfa, je to tím že jsem přesvědčen o tom že rozlišovat jednotlivé druhy humanoidů je pod rozlišovací schopností úplně jiného druhu, jako je právě třeba opice.
Vycházel bych z toho že u zvířat jimž uděluje instrukce druid je toto zmíněno. Mám dojem že je tam konkrétní příklad s medvědem kterej nerozpozná dřevorubce od skřetů nebo co. I když na tom bude opice cvičená v družině o něco líp, řek bych že stejně bude mít v těch rasách chaos, protože ten rozdíl v uších není nic tak markantního a pokud ji sdělíš něco o velkejch uších, může se stejně tak stát že se zaměří na krolla.

Sorry že to tak rozvádim, ale když už na to bylo reagováno...

Ikonka uživatele Skřetoštěp    [pošta] NEW     22:12:34 16.03.2008
Shadowmage:
přítelíčci: Asi bych řekl, že pes bude reagovat jako na opičku (tzn: podle kraje a místa..atd) protže pes je zvíře. Přítelíček je kouz. tvor a myslím, že mentálně mu kouzelník vysvětlí, co je to zač...zkrátka jak už řekl Unknown.

Představoval jsem si šimpanze...:-)...protože mám pocit, že jsou jako nejchápevější...ale myslim, že máš pravdu....asi mohou.
Škoda, že autor to s těmi výkaly nezapracoval do díla....to by to hodně zpestřilo..:)

Ikonka uživatele Sniper    [pošta] NEW     7:57:49 15.03.2008
Zajímavé dílko, ale moc se mi nechce hodnotit. Poslední dobou jsem studoval pravidlové příteličky a hraničářovy psy a musím říct, že kdyby se stejnými měřítky jako je zde měřená opička hodnotili oni, má Altar z obou "příspěvků" za 0*. To jen takový postřeh, že je různé když se něco měří vůči realitě a vůči ostatním pravidlům (hodně nadceněným nad realitu).

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.092715978622437 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách