www.Dracidoupe.cz


Zloděj



Zlodějské krejčovství

Příprava pro tisk (tisknuto 2343x)
Autor:Master_of_Drakes
Přidáno: 18:28:09 22.06.2005
Hlasovalo: 22
Průměrné hodnocení: 2.86

Vítám vás, lupiči, siccové, zlodějíčkové a pouliční rváči. Nejsem z těch, které byste vyhledávali často, ale zato pravidelně. Protože, co, vy páni noci, co uděláte, když se vám dostane "omylem" do ruky třeba takový vzácný diamant. Někam ho schováte a začnete si budovat svůj dračí poklad. Blbost, že? Samozřejmě, prodáte ho. Sami? Nikdy. Jednak se v tom málo vyznáte a za druhé, obchod není pro vás, vznešené, heroické, patetické. Tehdy přicházíme na řadu my. Nenápadní, praktičtí, podceňovaní. Jsem pašerák, vážení. Hrdě se k tomu hlásím. Nejsem jako vy, silný, mrštný a elegantní. Jsem jen vychytralý, a to stačí. Přišli jste, abyste se dnes ode mně něčemu přiučili. Myslíte, že vám to k něčemu bude? To byste museli úplně změnit svůj přístup k dennímu životu. Přesto jste poprosili pašeráka, aby vás naučil něco o tom, jak využít svůj oděv lépe a skrytě ke svým zájmům. Schovejte si svoje blazeované úsměvy profíků. Seďte a poslouchejte, co vám říká praktik.

Úvod

Budu se v tomto příspěvku zabývat (cituji z PPP): "...prostředky, jež jakkoli tajemné, pocházejí z tohoto světa...", a sice o zlodějském oblečení. Zloděj samozřejmě není žádný krejčí, takže se vždy bude jednat pouze o úprvau oděvu, nikoli o jeho tvorbu.

V nadpisu je uvedeno krejčovství. Není zde tedy řeči o obuvi. To vyžaduje zcela jinou specializaci.

Nakonec musím připomenout, že tato schopnost je dostupná jak pro lupiče, tak pro sicca (i když s odlišnými tabulkami).

Schopnost nebo dovednost? - teoretická stať

V Moudré Sově jsme v souvislosti s tímto příspěvekem narazili na systémový problém. Je to skutečně schopnost? Není to jen zakuklená dovednost, takže by se k ní mělo tak přistupovat?

Osobně na věc nahlížím jako na schopnost. Dovedností by podle mě bylo prosté krejčovství, tj. zhotovení oděvu. Zde se jedná výlučně o úpravu, a to úpravu v netradičním slova smyslu. Nezavádím tedy novou dovednost, ale schopnost zloděje a teoreticky možného povolání "Krejčí".

O tomto problému bychom asi mohli dlouho polemizovat. Snažte se prosím příspěvek hodnotit tak jak je, nikoli slovy "Ale JÁ to vidím úplně jinak, takže..."

Díky

Tabulka schopnosti

ÚroveňLupičSicco
10.55
11.910
12.1315
13.1720
14.2125
15.2530
16.2834
17.3139
18.3443
19.3747
20.4051
21.4355
22.4659
23.4963
24.5267
25.5571
26.5875
27.6179
28.6483
29.6787
30.7091
31.7395
32.7699
33.79103
34.82107
35.85111
36.88115

Tabulka je stavěna tak, aby se zloděj nikdy nemohl stát skutečně velmistrem v oboru. Koneckonců, není žádný krejčí. Každý PJ si určitě dokáže vytvořit tabulku pro někoho schopnějšího.

Schopnost závisí na 3 O (Poznámka: "tři ó" nikoli "třicet".)

Základní pravdla

Zloděj tvoří úpravu oděvu jako hod k% (překvapivě).

Mohou nastat v zásadě čtyři možnosti:



Fatální neúspěch Úprava není použitelná, ale zloděj o tom neví. PJ se nabízí široká paleta katastrofických scénářů. Od prostého prozrazení po nejrůznější zranění vyčuhujícími dýkami apod.

Neúspěch Úprava je nepoužitelná a zloděj o tom ví.

Úspěch Úprava je použitelná a její nenápadnost je rovna základní nenápadnosti úpravy (viz. níže) od které je odečten rozdíl hodu k% a pravděpodobnosti úspěchu. Vždy se jedná o mechanismus.

Totální úspěch viz. Úspěch, ale výsledná nenápadnost je o polovinu vyšší.

V případě fatálního neúspěchu přichází materiál nazmar. V případě pouhého neúspěchu se zachovají 2/3 ceny materiálu.

Příklad: Lupič se schopností krejčovství na 54% si chce vyrobit dvojitou podšívku na plášti. Na k% padne 26, rozdíl je tedy 28. Základní nenápadnost dvojité podšívky je 20, takže výsledná nenápadnost lupičova výrobku bude -8%. Jedná se jako vždy o mechanismus.

Nenápadnost ukrytého předmětu samozřejmě klesá s jeho velikostí. Nebudeme ji z praktickcý důvodů uvádět ve čtvrtkách, ale v mincích. Zlaté pravdilo říká, že pokud není uvedeno jinak, 1 mn předmětu zvedá nebezpečí odhalení o 1%, ale pozor! Pouze při hledání, nikoli při náhodném pozorování.

Příklad: Výše zmíněná kapsa má nenápadnopst -8%, pokud si někdo lupiče jen nezávazně prohlíží. Pokud by ho někdo šacoval, měla by dýka v kapse nenápadnost pouze -4%.

Úpravy

Poznámka
Jaksi z tradičních a praktických důvodů užívám pojmenování jako: "Pouzdro na dýku" a "místo na několik drahokamů". Rád bych uvedl na pravou míru, že "pozdro na dýku" znamená i prostor na kuchyňský nůž, zubaté ostří, dlouhou tenkou tyčku apod. Místo drahokamů může být samozřejmě malé množství prášku. A tak dále. Neslovíčkařme prosím. Za druhé, předtím, než začnete vymýšlet nové krkolomné úpravy, podívejte se, jestli daný problém nelze řešit nějakým netradičním použitím těch stávajících (zejména různé kapsy jsou "dvojitá podšívka").


Plášť, kazajka a košile

Pouzdro na dýku
Suroviny: 5 stř.
Výroba: 5 směn
Nenápadnost: 50

Zloděj si v plášti vyrobí pouzdro na jednu klasickou dýku. Bude schopen ji tasit během jednoho kola.

Pouzdro na hvězdici (nebo jiný malý předmět)
Suroviny: 3 stř.
Výroba: 5 směn
Nenápadnost: 45

Zloděj si vyrobí v plášti tajné pouzdro na hvězdici nebo podobný malý předmět. Myslím, že to nepotřebuje komentáře.

Dvojitá podšívka
Suroviny: 1/3 původní ceny pláště
Výroba: 3 hodiny
Nenápadnost: 20

Zlodějův plášť má dvojitou podšívku do které je možno uschovávat ploché předměty (dopisy, ploché balíčky, listiny...) do celkové hmotnosti 15 mincí.

Duté knoflíčky
Suroviny: nový knoflíček + 5 měď.
Výroba: 3 směny/knoflíček
Nenápadnost: 30

Zde se logicky nemůže jednat o žádné malé sponky apod. Musí to být pořádný knoflík (pravděpodobně se nikdy nebude vyskytovat na malých áčkách) a i potom bude prostor v něm vhodný tak maximálně na uskladnění menších drahokamů. Nic většího se dovnitř prostě nevejde.

Dvojitý tuhý límeček
Suroviny: 2 stř.
Výroba: 2 směny
Nenápadnost: 0

Co dodat? Dvojitý límeček u košile (kazajky, sutany, řízy...). Je do něj možné zastrčit plochý předmět nepřesahující rozměry 3x4 couly.

Pochva na dýku v rukávu
Suroviny: 2 zl.
Výroba: 3 hodiny
Nenápadnost: 20

Zloděj si vyrobí prostor na dýku v rukávu dlouhé košile nebo kazajky. Odtud ji může tasit během jednoho kola.

Pokrývka hlavy

Prostor v dýnku klobouku
Suroviny: 3/4 ceny klobouku
Výroba: 2 hodiny
Nenápadnost: 10

Zloděj si v dýnku klobouku vyrobí prostor pro uschování malého lanka nebo jiných lehkých věcí. Předměty nesmí být těžší, než 15 mn. Možná délka lanka se bude uvažovat podle tloušťky a váhy. Zloději bude dvě kola trvat, než předmět z dýnka dostane.

Dvojitý tuhý kšilt čepice
Suroviny: 2 stříbrné
Výroba: 4 směny
Nenápadnost: 5

Čepici s kšiltem (aniž by to byla "kšiltovka") si asi dokáže představit každý. V jejím kšiltu se vyrobí prostor pro uložení plochého předmětu (nejspíš listina). Jehop velikost závisí na velikosti kšiltu, ale věršinou nebývá větší, než 8x9 coulů.

Ostatní

Naříznutý opasek
Suroviny: měďák
Výroba: 4 směny
Nenápadnost: 5

Opasek by měl být spíš z těch mohutnějších, aby kapsa naříznutím vzniklá měla i nějaký objem. Vejdou se do ní převážně ploché předměty, vysoké jako dvě třetiny opasku a téměř neomezeně dlouhé (podle délky kapsy).

Dvojité dno v měšci
Suroviny: 2 stříbrné
Výroba: 3 směny
Nenápadnost: 20

Dvojité dno v měšci. Ideální zejména pro pašování a předávání malých objemů látek, které nemají být spatřeny. Zde platí vyjímka, 1 mince zvyšuje nápadnost o 2%.




Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 32
Ikonka uživatele Zarok    [pošta] NEW     12:32:15 04.04.2006
Zdravým autora.

Aj podľa mňa je to skôr dovednosť ako schopnosť, ale budiš.Mne sa tento príspevok páči, ale dal si veľkú cenu na suroviny. Miesto striebornych by som dal medené, ale inak fajn. Dal by som *****

Ikonka uživatele Fawkes    [pošta] NEW     10:43:46 17.08.2005
Podle mne je to spíš dovednost než schopnost. Obyčejný krejčí by to dokázal taky a mnohem líp. Já třeba taky umím trochu šít ale mé výtvory jsou použitelné leda na dřevárny takže myslím že s tím zlodějem by to dopadlo stejně. Když jsem hrával za šermíře měl jsem dovednost krejčovství a dělal jsem to samý co tu píšeš ale jinak dobrý proto ti dávám ****

Ikonka uživatele Shelagh    [pošta] NEW     14:37:13 18.07.2005
Je to zajímavý nápad, to rozhodně.

Využitelnost této schopnosti vidím spíš v bojových podmínkách – tedy kde není právě šikovný a hlavně spolehlivý krejčí k mání. Mě naopak se ty pravděpodobnosti zdají docela vysoké - uvědomte si jednu věc: spíchnout kapsičku, přilátat záplatu opravdu dovede každé ucho, ale aby vše sedělo tak, aby netáhly švy, netvořily se záhyby, boule, aby vše sedělo na vypasovaných částech oděvu, to už musí být opravdu zkušená švadlena (krejčí). Navíc pokud přiděláváte něco do již hotového oděvu – dvojnásobně pečlivá práce.

Ikonka uživatele Rasicz Norman    [pošta] NEW     14:31:28 18.07.2005
Jelikož tu už snad vše bylo řečeno, tak zde pronesu jen něco málo. Hned jak jsem viděl tabulku pravděpodobnosti, udivily mě ty nízký pravděpodobnosti, myslim si, že zloděj na třeba 6. úrovni by moh mít pravděpodobnost kolem 20 možná 30%, šití není zase tak složitá záležitost, myslim teda takovejchhle drobností. A když jsem se kouknul o pár řádek níž tak mě taky udivilo, že sicco má větší šanci, pro toho tyhle věcičky už možná i pašujou jiný, ale pro lupiče to je jak dělaný. A to jsem předtim neviíděl žádnej příspěvek v diskuzi.
Sice je tam i pár jinejch drobností na dodělání, ale jinak je to ale docela slušná práce...

Ikonka uživatele Desaan    [pošta] NEW     23:50:10 09.07.2005
Musím souhlasit s předešlými "kritiky". Je fakt užitečný nápad, myslim, že je to spíše dovednost, ale budu to považovat za schopnost... Něco se mi líbí, ale něco moc ne.
S pozdravem Desaan

Ikonka uživatele Akamatsu    [pošta] NEW     21:37:00 02.07.2005
Presne tak . ale zase je dobre ako si sa s tym pohral aj mislienka je good tak skoro neni co riesit...
Akamatsu with honor without fear!

Ikonka uživatele Krvak ElRune    [pošta] NEW     19:53:36 26.06.2005
Abych řekl pravdu ta musím souhlasit s tím co zde již bylo řečeno. Líbí se mi že autor zde uvedl již některé příklady úprav. Naopak mi vadí že postavy tuto schopnost nemohou používat již od 6. úrovně chtěl bych jenom slišet co zatím stojí. Odpověď mi pošlete prosím poštou. Možná jsem si jenom nevšiml v textu tohoto odůvodnění. Moc hezký nápad a kvalitní vytvoření. Ale přeci jenom dávám za 4* vždy to může být lepší ;-)

Ikonka uživatele Eurik    [pošta] NEW     15:11:14 24.06.2005
Myšlenka je prostě super, dokonce mi skutečně ani nedělá problém to zkousnout jako schopnost... je tady ovšem několik ALE, část jich je již zmíněná:
- zcela přehaný požadavek na level, spojený s neschopností dosáhnout mistrovství. Malou kapsičku bych ti do tak hrubého materiálu jako jsou "dobové" šaty z průměrného světa DrD našil i já - zfleku - a to neumím ani látat fusekle...
- taktéž již zmíněný problém se surovinami... IMHO jsou potřeba jen nit, jehla a kousek látky (někdy ani to ne) a to by měly být řádově spíš měďáky a ne stříbrné, a nebo by se to mohlo cenově úplně zandebat a jen říct, že zloděj potřebuje šicí potřeby...
- trošku jsi to "usekl," pár slov na závěr by neuškodilo.
Nicméně fajn, máš u mě 4* :o)

Ikonka uživatele deshi    [pošta] NEW     8:25:44 24.06.2005
Master_of_Drakes
Ačkoliv se podle mého jedná o dovednost, budu hodnotit dle přání autora jako schopnost.

1) Schopnost systémově nezapadá do mechanismů zlodějských schopností. Ty jsou buď od první úrovně všechny společné nebo od "vyšších pravidel" pouze pro jeden obor. Tato schopnost je od "vyšších pravidel" pro oba obory. Otázkou je, proč je tomu tak. Není to závažná chyba, ale je to matoucí, zvláště pro začínající hráče.

2) Schopnost je nedodělaná, jak již naznačoval redaktor a jiní, v tom ohledu, že zmiňuje jakési suroviny, ale nikde neuvádí nějaké podrobnější informace, co že to ony suroviny jsou. Vhodné by mi přišlo, kdyby bylo popsáno jakési "šicí náčiní" (obdoba zlodějského) a následně by si každý PJ se svým hráčem domluvil, zda budou "šicí suroviny" řešit podobně jako alchymista (tedy jedno, co to je, hlavně za kolik toho je) nebo takříkajíc "do poslední nitky".

3) Schopnosti zloději umožňují přežít "v tom ošklivém spravedlivém světě" a jejich pilování (postup na úrovně) vede k dokonalosti, někdy až legendární, což zde u lupiče není (nedosahuje ani 100%).

Verdikt
Schopnost není dostupná od začátku, což považuji spolu s tím, že v ní zloděj nedosáhne nidky dokonalosti za mínus. Mnohem větší mínus je pak skutečnost, že autor musel do této diskuse přidávat jakýsi dodatek. Musím tedy konstatovat, že dílo je lehce podprůměrné.

Abych ale pouze nehaněl, oceňuji autorovy příklady.

S úctou deshi

Ikonka uživatele LG    [pošta] NEW     7:46:58 24.06.2005
Mnoho již bylo řečeno..... s něčím souhlasím a s něčím ne.... každopádně to podle mě na ty 3-4* má, ale přeci jen si asi zahraju na hodneho a ty 4* tomu dám...

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (1 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.11748313903809 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách