Zloděj

Škrcení strunou Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 27

Při přípravě tohoto příspěvku jsem narazil na dva roky starý zelgarisův příspěvek "Škrcení". Protože jsem se svého nápadu nechtěl vzdát a také proto, že jsem celý systém pojal jinak, než zelgaris, rozhodl jsem se tento příspěvek přecijen napsat Níže popsaný systém proto berte jako alternativu k jistě výbornému příspěvku zelgarisovu.
Jak uvidíte, zaměřil jsem se na věc, kterou zelgaris zmínil jen okrajově-na škrcení strunou nebo podobným předmětem. Škrcení jako takové jsem nerozebíral, protože předpokládám, že zloděj raději použije strunu, než aby se s někým pral a snažil se ho uškrtit holým rukama.

Škrcení strunou je ideální způsob tiché likvidace protivníka-nezůstává po něm krev jako po dýce a je spolehlivější než jed.

Škrcení strunou je speciální zlodějský útok a pokud ho chce zloděj provést musí mít-celkem pochopitelně-vhodnou strunu. Většina zlodějů používá ocelové struny dlouhé 50-60 coulů, které jsou na obou koncích upraveny tak, aby se daly lépe držet. Taková struna-je-li vhodně dimenzována(tj. má přiměřenou sílu)-má při útoku pravděpodobnost přetržení 2%. Tuto pravděpodobnost může PJ upravit v závislosti na okolnostech (únavě materiálu, síle oběti atp.). Pro útok lze samozřejmě použít i jiné předměty, než strunu: například provaz, řetěz, šál, řemen… Pro ty však platí jistá omezení:

1. provaz: základní pravděpodobnost přetržení je mezi 40-15% procenty (v závislosti na síle provazu, jeho kvalitě atp.) a doba škrcení se prodlužuje o 2-5 kol (v závislosti na síle provazu-čím silnější provaz, tím déle to trvá)
2.řetěz: přetrhne se jen při hodu 00-pravděpodobnost se dále neupravuje (snad jen, pokud by šlo o velmi tenký řetěz nebo řetízek). Pravděpodobnost úspěšného útoku klesá o 5-10% (zloděje může prozradit chrastění řetězu).
3.šál: jako u provazu
4.řemen: nemůže se přetrhnout (jen hod 00), úprava možná opět jen při výrazně tenkém řemenu. Doba škrcení se prodlužuje o 2-5 kol, v závislosti na síle řemene)

Hod k% na přetržení se provádí každé kolo škrcení.

Vlastní škrcení se skládá ze dvou částí-"začátku" a "průběhu". "Začátek" je hod k%, který ověřuje, zda se zloději podařilo oběť překvapit (škrcení strunou je možné jen zezadu) a přehodit jí smyčku kolem krku. Shrnují to tyto tabulky:

Pravděpodobnost úspěchu škrcení strunou
Úroveň zkušenosti 1 2 3 4 5 Závisí na
Pravěpodobnost úspěchu 10 13 16 19 22 1Roz+1Obr
 
Od 6. úrovně se nerozlišuje mezi lupičem a siccem:
Úroveň zkušenosti 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Pravěpodobnost úspěchu 26 30 35 39 45 52 60 68 75 85 91
 
Úroveň zkušenosti 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Pravěpodobnost úspěchu 96 102 107 113 118 124 129 135 141 147 152
 
Úroveň zkušenosti 28 29 30 31 32 33 34 35 36  
Pravěpodobnost úspěchu 158 163 169 174 180 185 190 195 199  

Při neúspěchu v hodu k% se zloději nepodařilo oběť zachytit, přichází o svou akci a dalším kole automaticky ztrácí iniciativu.

Pokud však uspěje počítá se toto kolo jako první kolo škrcení (bez dalšího ověřování hodem proti pasti, viz. níže) se všemi neblahými důsledky pro oběť.

Vlastní fáze "průběh" trvá pět kol (to, že uškrtit člověka trvá pět kol je jen teorie, kterou jsem v praxi neověřoval, ale připadá mi to spravedlivé z hlediska soubojového systému. Pokud máte někdo jiné poznatky, uvítám připomínky), ke kterým se ještě přičítá bonus (odčítá postih) oběti za odolnost (škrcení ale trvá vždy nejméně dvě kola). V každém kole přichází oběť o poměrnou část svých stínových životů (tj. pokud má škrcení trvat 5 kol, ztrácí v každém kole 1/5)-samozřejmě se zřetelem na výše zmíněné opravy podle škrtícího nástroje, a navíc o jeden život skutečný. Ztratí-li všechny stínové životy, oběť umírá (stínové životy jsou v tomto případě jen pomocnou jednotkou).

Na začátku každého kola "průběhu" si zloděj hází proti pasti: Roz+Rozdíl Sil~5 škrcení pokračuje/oběť se uvolnila. Při neúspěchu si hází ještě k% na přetržení nástroje-základní pravděpodobnost přetržení jako normálně+bonus oběti za Sílu (ale vždy nejméně +1). Pokud se nástroj nepřetrhne, může se zloděj následně pokusit o opětovné zachycení oběti dle "Tabulky pravděpodobnosti úspěchu škrcení strunou" s postihem -(35%+bonus za Sílu oběti (ale vždy nejméně -1%)). Pokud uspěje, je oběť opětovně zachycena a pokračuje škrcení (fáze "průběh"). Tentokrát se jí ale životy odečítají až od následujícího kola.

Pozn.: má-li oběť na krku část zbroje (např. kroužkovou kapuci), neztrácí každé kolo onen skutečný život a navíc se doba škrcení prodlužuje o tolik kol, kolik je KZ. Oděv nemá na škrcení žádný vliv.

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Souhlasím s Edaxem že struna je pro zloděje více stylová. Hraju za vlastní povolání (něco jako vrah) a měl jsem dost problém se sepsáním pravidel pro zabíjení ze zálohy (včetně škrcení strunou). A tohle je opravdu dobrý.


 Uživatel úrovně 0

Výborně udělané. Je velice dobře že jsi ten nápad nevzdal.

"Ne smrti, leč mě se obávej
Shardack"


 Uživatel úrovně 0

Už se vedlo hodně diskuzí okolo, jak se vlastně škrtí strunou, a jak se to má pořádně udělat, tak tady toto aspoň už vyřeší ty zbatečné diskuze okolo.. Dost lidí volí klasiku kudlu do zad nebo podříznout, ale struna je taková stylovější pro zloděje. Dýka do zad je klasičtěší spíše pro hrubé vrahy..
Líbí se mi to opravdu dost a myslím, že to určitě využiju..


 Uživatel úrovně 0

Zdravím autora.

Veľmi sa mi to páči. Super príspevok!!!

Zarok


 Uživatel úrovně 0

obávám se že strunu může používat jakékoli povolání


 Uživatel úrovně 0

idealní zlodějský předmět,zlodej z nasi druziny to hojne vyuziva.neustale skrti....jak fanatik


 Uživatel úrovně 0

je to pekne, ale ja radsi tu osvecenou kudlu :))


 Uživatel úrovně 0

no past sil+obr-10sil+obrZlodeje- uspech/5-10dmg


 Uživatel úrovně 0

No ja to mam zpracovane trochu jinak a docela se to osvedcilo!


 Uživatel úrovně 0

No myslím že kdybych byl na 1 úrovni a škrtil bych tě tak bych si na procenta házet nemusel......KO
No spíš bych to dal jako řemeslo(Třeba jako kovařina v PPP)
Takže nic moc!!