www.Dračí Doupě.cz


Registrace
--
Zapomněl jsem heslo --
Nick:  
Heslo:

8 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.
 
Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Bestiář
Předměty
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold

Válečník


Štíty a techniky boje s nimi

Příprava pro tisk (tisknuto 1550x)
Autor:Aritma
Přidáno: 21:12:17 25.10.2007
Hlasovalo: 13
Průměrné hodnocení: 1.31

Anotace: Nová pravidla k použití štítu pro válečníky

Obecně

Štíty jsou běžnou součástí zbroje pro velké množství válečníků. Pro většinu soubojů v DrD jsou však jen drobným bonusem ke třídě zbroje. Tento text by vám měl přinést několik dalších možností na jejich využití u válečníka. Některé informace zde budou jistě využitelné i všeobecně, používání těchto praktik jinými než válečnickými povoláními však nebude rozepsáno.

Štítem lze vykrýt pouze rány, které jsou vedeny z dosažitelného směru. Tj. směru, do kterého je možné pohybem štít přesunout. Při útocích z jiných směrů (např. zezadu) se štít při obraně nezapočítává (pakliže PJ nerozhodne jinak).

Ze všeho nejdůležitější jsou asi nové změny ohledně charakteristik štítů, kterých vcelku dost přibylo. Štíty lze dělit podle velikosti, materiálu, tvaru, druhu boje ke kterému jsou určeny a podobně. Všchny jednotlivé tvary štítů zde rozepsány nebudou, jelikož většina těchto typů je všeobecně známá a každý PJ si tento popis navíc může upravit dle svého uvážení a potřeb.


Tvar štítů:

Štíty mohou být kruhové, oválné, erbové, mandlové, pavézy a další a další, při čemž jejich tvar a velikost často vypovídají o jejich využití. Velké štíty jsou kvalitnější v ohledu schopnosti krytí, omezují však pohyb, proto může být jejich nošení nepohodlné a namáhavé. Malá štíty zase naopak nevykryjí velkou plochu, dají se však daleko lépe využít, v přímém souboji. Navíc by se jako štíty daly využít i předměty, které za normálních okolností vůbec štíty nejsou. Následné vytváření vlastností takového štítu je na PJ.


Materiál štítu:

Štít může být tvořen pouze několika stlučenými prkny, nebo může být důmyslně vytvořen ze vzácných materiálů. Jeho materiál ve velké míře ovlivňuje další vlastnosti a možnosti využití štítu.

Dřevo
- Dřevěné štíty bývají nepříliš pevné a pokud je náhodou štít pevnější, většinou se to odrazí v jeho hmotnosti. Jsou však levné a materiál na opravu je volně dostupný. Užitek nalezne kvalitní dřevěný štít především při obraně proti šípům.

Kov
- Kovové štíty jsou pevné, ale velice těžké. Díky svému materiálu dosahují daleko větší životnosti. Boj s nimi je však stále velice nepohodlný.

Tenké pláty
- Tvarované štíty z tenkého plátu kovu jsou daleko lehčí než běžné kovové štíty. Jejich užívání je pohodlnější a zohýbání kovu do správného tvaru dává štítu i potřebnou pevnost. Tyto štíty jsou (oproti pevným kovovým příbuzným) náchylnější na proražení.

Zvláštní
- Je mnoho dalších materiálů, ze který lze štíty vyrobit. Záleží na světě a na okolnostech. Je jasné že vlastnosti materiálu se často silně projeví na vlastnostech samotného štítu.


Vlastnosti štítu:

Pro potřeby boje je u štítu zaveden i běžný útok a útočnost. Hodnoty většinou nedosahují hodnot zbraní. Vlastnosti štítů se odvíjejí od jejich stavby. Útočnost je samozřejmě ovlivněna stejně jako u zbraní, proto štíty s ostny budou mít větší útočnost, než štíty rovné a bez hran.


Pevnost a životnost:

Každý štít může být používáním zničen. Pevnost udává, jak velké poškození je štít schopný absorbovat, než se poškodí. Životnost štítu pak udává samotnou výdrž štítu, podobně jako životy.

Určení poškození štítu je obdobné jako určení zranění. Pokud se obránci povede štítem ránu vykrýt, pojme štít celé zranění. Pevnost štítu nyní funguje jako KZ právě pro tento štít. Výsledný výpočet je tedy:

ÚČ(nepřítele bez hodu kostkou) - Pevnost + Útočnost(nepřítele) = Poškození
Dřevěné zbraně (hole, kyje) mají při útoku na štít sníženou útočnost o 2!

Poškození se odečte od celkové životnosti štítu. Pakliže klesne životnost na 0, je štít zničen. Pokud klesne pod 0, bude jeho majitel zraněn o tolik životů, o kolik klesla životnost pod 0.

V případě, že klesne životnost na 1/3, sníží se pevnost štítu o 1.

Tabulka štítů
Druh štítu KZ Síla Útočnost Pevnost Životnost Iniciativa Váha Cena
Malý dřevěný 1 2 -1 3 10 0 50 2zl.
Velký dřevěný 2 2 0 3 15 -1 120 6zl.
Pavéza 4 0 -2 3 20 A 180 15zl.
Puklice 3 3 +1 2 15 0 40 32zl.
Erbový 3 2 0 4 30 -1 100 30zl.
Pěstní štítek 1 4 +1 2 7 0 15 6zl.
Mandlový 3 2 +1 4 28 -1 80 35zl.
Tepaný železný 2 1 +2 5 32 A 150 25zl.
Stará matrace 1 0 -5 1 10 A 40 2st.?

A... automatická ztráta iniciativy
pozn. štít popsaný v pravidlech je zde uváděn jako malý dřevěný štít
- tabulka je tvořena pouze pro velikost B, jiné velikosti štítů budou mít úměrné postihy především u váhy (nechám rozhodnutí na PJ). Rozhodně nejde o seznam možných štítů, fantasii se meze nekladou, tato tabulka slouží pouze jako příklad


Techniky boje se štítem:

Nyní k samotnému válečnickému povolání. Tyto techniky se může naučit každý válečník při přestupu na vyšší úroveň od učitele. Přitom dovednost útoku umí už od začátku hraní. Při každém přestupu se může válečník naučit vždy jen jednu z těchto technik. Cena výcviku se proto může zvýšit.


1) Útok štítem

- Nové charakteristiky umožní štítem útočit jako zbraní. Přitom lze útočit jen na nepřátele na opačné straně než je držena zbraň. Tzn. pokud držíte v pravé ruce meč, je možné útočit pouze na levou polovinu dosažitelné plochy (hexů, čtverců) a naopak. Přitom útok štítem musí hráč nahlásit PJ a v rozšířeném soubojovém systému se počítá jako běžný útok za jednu akci. Další průběh je jako u běžného útoku.


2) Odstrčení protivníka

- Tato technika se dá použít pouze při přímém souboji zblízka. Válečník udělá krok směrem k protivníkovi a oba si hodí na Síla+1k6. Pokud vyhraje hod, odrazí protivníka, který je potom po zbytek kola brán jako nehybná postava. Pokud se však válečníkovi útok nepovede, bude mít postih -2 na KZ a nebude se moct do konce kola bránit štítem.


3) Odražení zbraně nebo štítu

- Válečník se pokusí silným úderem odrazit protivníkovu zbraň z dosahu. To probíhá jako běžný útok ale v hráč musí nahlásit, že se pokouší o odražení zbraně. V případě úspěšného zásahu je zbraň odražena a protivník ztrácí zbytek kola (zbytek akcí), aby mohl zbraň opět přesunout do správné pozice. Mezitím ji nemůže započítat k obraně. U štítu platí stejné pravidlo.


4) Obrana proti střelám

- V případě, že je na válečníka zaútočeno z dálky, může si počítat dvojnásobek bonusu za štít. Na snahu o krytí střel musí upozornit PJ a rozšířeném soubojovém systému má postih -2 na iniciativu.


5) Oprava štítu

- Ačkoliv se nejedná přímo o bojovou techniku, patří tato schopnost do znalostí každého uživatele štítu. S touto schopností si může válečník sám obnovit životnost štítu. Maximální životnost se však automaticky sníží o 1/3 (zaokrouhleno nahoru). Pro opravu je navíc potřeba materiál a nářadí.


Závěrem:

Jistě by se dalo nalézt daleko více možností jak využít štít. Štíty by se daly házet, dalo by se na ně stoupnout jako na podstavec, nebo se pod ně jen schovat při krupobití. To jsou ale už jen detaily, které si každý PJ určí sám a jejich rozepisování by možná bylo zajímavé ale zbytečné. Případné problémové situace nechávám na PJ. Tuhle větu zmiňuji dost často a dělám to úmyslně, protože on má nejlepší přehled o situaci a tudíš i nejlepší úsudek.


Děkuji Nathakovi a UnknowNovi za pomoc v MS


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  »»»
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 16
Ikonka uživatele Hubert Drtikull *   [pošta] nové     0:26:10 23.12.2007
Mno, tak věčina výtek, co mě napadla při čtení tu už padla. Nepoužitelnost ve jře, přílišná "úmrtnost" štítů, moc velká volnost a nedotaženost ( už si viděl pavézu co by se rozletěla po útoku za 3 životy.. atp.). Nějaký gramaický chyby. Takovou dobu sem čekal na nějakej příspěvek k válečnímovi a pak přijde tohle. Sry ale měl sem radost až do chvíle kdy sem to dočet. dávám za 1 i kdyžnevi mesi si to aspoň tu 1 zaslouží.

Ikonka uživatele Fafrin *   [pošta] nové     4:08:55 25.11.2007
K tomu všemu už jen jediná věc. Jak může mít štít, u všech bohů, kladnou útočnost?

Ikonka uživatele Gonzáles *   [pošta] nové     17:07:36 31.10.2007
Áve autore!
Když jsem uviděl toto dílko mezi ostatními čekajícími, tak se se nejprve zděsil, že si někdo přečetl v MS mé specializace..., ale pak jsem jej v MS dohledal a zjistil, že to tak není, přečetl jej tam a těšil se až budu moci hodnotit.
Původně sem to viděl na vícero hvězd, ale některý chyby i "chyby" mě přesvědčily o 2. Mě osobně se nelíbí hlavně ta životnost...
Ale abych taky přispěl k výčtu chyb, tak sem ti tam našel u odstrčení protivníka takovou věc, že se válečník nemůže krýt po nevydařeném útoku štítem a má navíc -2 ke KZ... Podle mého by to mělo bejt spíš oč... a potom taky, proč by měli mít dřevěné zbraně útočnost při útoku na štít o 2 nižší? Eh teda pouze o 2 nižší?

Jo, jinak, jak už tu někdo řekl. V MS skoro nikdo nepípne a tady se chybičky hledají jak na běžícím pásu...

Ale jelikož to vypadá, že ses s tím smířil tak sem si taky musel přisadit... Ty mi to určitě vrátíš...
Áve Gonzáles

Ikonka uživatele Zdenál *   [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
nové     23:39:21 27.10.2007
Mám jenom poznámku trochu bokem nepřímo k dílu, protože po zběžným "rychločtení" vidim že to pro mě nemá cenu.

Měl jsi k tomu přistoupit jako k sadě fint pro šermíře, ostatní povolání prostě způsob boje neřeší a omezujou se na jednoduchej hod na útok a obranu bez komplikovanějších úprav.

Druhá věc je ta že si nejsem uplně jistej zda máš představu jak se v boji štít používá - moje znalosti jsou v tomto taky chabý, takže nebudu zabíhat do podrobností. Tedy k parametrum jaký si štítům dal, prakticky všechny zbraně mají lepší, neexistuje ve hře normální situace kdy se podle tvýho pojetí vyplatí štítem útočit, přitom v reálným šermu se to vyplatí vždy když je šance, tudíž štít+zbraň by se měl brát spíš jako kombinace jednoručních zbraní.

Z díla se dá vyzobnout pár myšlenek, ale jako celek je nepoužitelný.

Ikonka uživatele Aritma *   [pošta] nové     18:26:51 26.10.2007
Až teď se mohu vyjádřit a vysvětlit některé problémy.
Chápu a beru si k srdci, to co ste tu sepsali. Skutečně jsou tu některé skutečnosti, které by asi šli dodělat. Nějak mi to ale nikdy nevýjde... každý si něco najde. Mno, asi se budu víc snažit.

K problémům:
Iniciativa: Bral jsem to tak, že automatická ztráta iniciativy je v RSS brána jako postih. Už jsem to dál nerozšiřoval, nenapadlo mě, že by to až tolik vadilo

KZ: Bral jsem KZ jako úměru vzhledem k velikosti a k maeriálu. Vše se odvýjelo podle KZ u zbrojí a základního pravidlového štítu. Navíc je zde oezení prostoru a možnost krytí jen jednoho směru. Tím se KZ dost mění a proto už štít není tak efektivní. Postih k iniciativě by také měl udělat svoje.

Životnost štítu: Myslím, že když dáte do štítu ránu sekerou, prostě se rozletí, nejsem v tom moc znalý ale je to tu hodně v rozepří se špatným propracováním zbraní v pravidlech. Pro některé zbraně mi to přišlo použitelné. A že se nakonec zničí, to jsem se snažil zase vykompenzovat možností jeho opravy.

A pokud jde o tu uspěchanost. Nathaka mi v sově skutečně říkal, že to ještě mám dodělat. Ale mě to prostě připadalo v pořádku. KDyž jste přesvědčení, že to bude fungovat, asi těžko najdete chyby. A já to skutečně několikrát zkoušel na příkladech a na různých variacích boje. Bohužel se buď na něco zapoměl, nebo to bylo málo :-(

Ty štíty jsem skutečně řešil i s kovářem a on s tím ve většině případů souhlasil. Bohužel zřejmě sem se ptal málo. A některé (skoro všechny) připomínky jsou vcelku oprávněné. Děkuji všem za objektivní kritiku ;-) (Saragonovi za oprávněnou zdrcující kritiku)

Ikonka uživatele Saragon *   [pošta] reputace: 1
Erlandil: +1
nové     18:08:15 26.10.2007
Ahoj,

když bylo dílo v čekárně tak dlouho, tak jsem si říkal: "Jó, tak to bude stát za to!". Jenže opak byl pravdou. Krom základního popisu štítu, který všichni známe, jsi mi vlastně nedal nic, co bych mohl využívat.

Tak dost bylo úvodního slova a teď přejdu k samotnému dílu.

Pevnost a výdrž štítu:
Když na to tak koukám, tak abych si s sebou do jeskyně vozil káru se štítama, protože nevydrží skoro nic. Z čeho jsi vycházel, když si tvořil tabulku životnosti?

Útok se štítem:
Tady mě to tak praštilo do očí, že jsem Ti chtěl dát z fleku 0*. Proboha člověče, jak můžeš dát štítu takovýhle útoky?! Sakra, jednou jsou štíty, aby se s nima bránilo, tak bych to tak nechal. Dobře, klidně si jim útok dej, ale nic se nemá přehánět. Dát štítu útok 4/+1 je docela masakr. To je lepší s sebou nosit na útok štít a né dýku!
Možná by bylo lepší, kdyby útok štítem byl podmínění nějakou akcí (třeba vykrytí útoku, apod.)

Typy štítů: Nevím, jak jsou na tom ostatní, ale mě nějaké typy štítů, které jsi uvedl naprosto nic neříkají. Když jsi se pustil do toho, že jsi u nich dělal ÚČ, KZ, apod., tak by stálo za to, aby jsi každý štít rozepsal a k němu dal samostatnou tabulku. Takhle je to sice pěkně shrnutý, ale chybí tam popis. To je asi největší chyba.

Tak a teď k možnostem využítí štítu:
Silně nedopracovaný. Když C-čkovej kroll bude chtít odstrčit majinkýho hobítka, tak bude mít stejnou past?! A navíc, proč se, proboha, bere potom protivník jako nehybný?! Nestačil by Ti třeba postih k OČ? Nebo ztráta iniciativy v příštím kole nebo podobná alternativa?

Odražení zbraně nebo štítu:
Proč by se k tomu mělo využívat všech akcí? To nestačí jedna nebo dvě, když Ti někdo vychýlí zbraň? To je jako když mineš normálním útokem, to je taky vychýlení, ne? :-)

Obrana proti střelám:
To jsi malinko přehnal, ne? Bonus +8 k OČ je dost brutální. Bral bych tak bonus +1, max.+2.
Oprava štítu:
Měl by jsi mít na paměti, že nic není stoprocentní. Tak jak se může oprava vždycky povést?! Kdyby jsi radši udělal dovednost "Výroba, oprava štítů", že?

Na závěr bych chtěl vytknout ještě jednu věc. Dost věcí odkazuješ na Pj. Měl by jsi si s tím radši trochu pohrát, protože právě tímhle vznikají konflikty mezi hráči a Pj.

Závěr:
Tak, abych to všechno shrnul. Tvé dílo mě spíš naštvalo a vytočilo, protože vlastně v něm není nic nového a to málo, co nové je, tak není absolutně rozvedené.

Promiň, ale i když věřím, že jsi si s tím dal práci, dám Ti jen jednu hvězdičku.

S pozdravem,
Saragon

Ikonka uživatele DragonRider *   [pošta] nové     18:07:40 26.10.2007
njn, preto som tam aj prestal posielat svoje diela, nejako mi tam nic konstruktivne niktonenapisal....
hmm... a sory za offtopic, ale prislo mi dolezite riesit problematiku dielne

Ikonka uživatele Nathaka Warrior *   [pošta] nové     14:08:31 26.10.2007
Já bych rád hájil autora ve věci uspěchanosti. Jako objektivní svědek mohu dokázat, že na díle pracoval dlouho a leželo v dílně až příliš dlouhý čas (dle jeho názoru).

Dle jeho názoru proto, protože tam sice bylo, ale nikdo k tomu nic moc neřekl.
Ovšem jak to tak bývá, tady už si mouchy najde každý, že :o)

Ikonka uživatele Erlandil *   [pošta] nové     13:15:51 26.10.2007
k tomu, co řekl Tobsa bych rád dodal: Krom testování hraním je také potřeba přečíst si pořádně pravidla a srovnávat podobnosti a používat již existující herní mechanizmy. tvoříme doplňky DrD, tak by se to mělo držet jeho systému.

Ikonka uživatele DragonRider *   [pošta] nové     11:59:04 26.10.2007
njn, tak 4 rany hlave od skrata su dost malo, ale aj tak, pokial je to dreveny stit, skor ci neskor sa aj tak rozbije

  »»»



Vygenerováno za 0.71203398704529 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui Skin by melkor unlimited.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR

Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách