www.Dracidoupe.cz


Válečník



Válečník – Zatlačení

Příprava pro tisk (tisknuto 1350x)
Autor:Samurai
Přidáno: 18:39:52 20.01.2013
Hlasovalo: 5

Válečník – Zatlačení

"...A on vstal, doběhl němu a v nepřeberné hrůze a rychlosti častoval nebožáka tolika ranami, až jej nutil chvíli co chvíli ke kroku zpět by unikl jeho děsivým ranám…
až spadl ze srázu…"

A já, než zmizím do jámy také, vysypu kostlivce ze skříně.

Úvodem

Válečník touto dovedností využije své jasné bojové převahy (více útoků za kolo) a s každým útokem zatlačí protivníka dozadu. Protivníkem může být jen humanoid stojící čelem.

Zatlačení napomůže válečníkovi svým náporem dostat protivníka do míst, kde může spadnout, být nabodnut na ostnatou zeď, nebo ho jen přimáčknout ke zdi, kde může mít jeho protivník postih k obraně (podle úvahy PJ, třeba z nedostatku prostoru – pozor na šermířovu fintu obrana u zdi a nebo jen vytlačit nepřátele z místnosti.

Zatlačení

Zatlačení je prakticky sled několika útoků během jednoho kola, při kterých tlačíme vybraného protivníka před sebou v duchu „krok-útok, krok-útok“. Tento pohyb je přímočarý a rovný. Válečník svou bojovou dominancí „naváže“ jednoho zvoleného protivníka a toho následně tlačí před sebou.

Průběh: 1. Kolo: předehra – válečník s někým bojuje, po skončení kola nahlásí, že od příštího kola bude zatlačovat.
2. Kolo: Navázání protivníka k zatlačování – ROZ ~5~ naváže/nenaváže. Pokud bylo navázání úspěšné, může válečník rovnou pokračovat v útocích, přičemž platí, že s každým útokem postupuje o jeden sáh a tlačí před sebou protivníka. Úspěšnost útoku nemá vliv na samotné zatlačení. Takto válečník postupuje libovolně dlouho, dokud mu vystačí akce.
V ZSS se funguje na základě vícenásobných útoků za kolo, kroky se nepočítají.
V RSS útočící válečník dostává +3 akce (výhradně pro použití zatlačení), obránce při obraně dělá zároveň 2 akce („obrana a krok zpět“), ale je jen na něm, jestli se bude i bránit – kroky zpět jsou však vynucovány válečníkem. (takže se může z tohoto hlediska jednat i o dobrou taktiku)*
3. Kolo: Pokud válečník bude chtít, může po skončení kola pokračovat v dalším zatlačování, které probíhá stejně, ovšem opět musí protivníka navázat. Pokud se jedná o stejného protivníka, snižuje se o past na ROZ ~4~ naváže/nenaváže.

Během zatlačování je válečník zranitelnější než obvykle. Pokud na něj zaútočí někdo jiný než zatlačovaný, má postih -1 k obraně. Pokud válečníka takto nenadálým útokem zraní někdo jiný než zatlačovaný, zatlačování skončí neúspěšně a v další akci se válečník může jen bránit.


*) pokud obránci dojdou akce a již nemůže být zatlačován a zároveň má zatlačující válečník alespoň jednu 2 akce pro zatlačování (tedy krok+útok) považuje se obránce za sraženého k zemi a dokud nevstane, není možné jej dále zatlačovat.

Učení se zatlačení

Válečník schopnost zatlačení umí již od třetí úrovně (jelikož zatím nemá vícenásobné útoky, může zatlačovat jen za použití magie). Plného rovinutí se válečník dočká na 6 úrovni, kde již může zatlačovat dva sáhy za kolo.

Od osmé úrovně může válečník zatlačovat dva protivníky najednou, pokud má 4 útoky za kolo (na každého minimálně 2) a součet jejich úrovní nepřesáhne jeho vlastní úroveň. Válečník si na navázání hází proti každému protivníkovi zvlášť, pokud se mu podaří navázat jen jednoho, může pokračovat jen s ním, ale jasně mu hrozí nebezpečí, že se vystaví tomu druhému (ten má na válečníka bonus +1 na útok).*

Od desáté úrovně může válečník přesně mířenými útoky směřovat svého protivníka a „zatáčet“ jím i proti jeho vůli. Ovšem má postih -2 k útoku, právě za snahu mířit jen na určitá místa.

Od dvanácté úrovně může směřovat dva protivníky, ale oba dva stejným směrem!


*) Zde by mohl být problém se hexagonální mapou. Tak či tak platí, že protivníky tlačí přímočaře před sebou a rány zasazuje vždy tak, aby se mu nerozutekli.

Zvláštní případy

1) válečník proti válečníkovi: Pokud dva válečníci najednou použijí tuto vlastnost, o dominanci rozhodneme následovně: oba hází past na navázání. Kdo lépe přehodil, ten zatlačuje.

2) Zatlačování skupin: Pokud jsou dva (a více) válečníci schopni zatlačovat, mohou se postavit vedle sebe a zatlačovat skupinku nepřátel před sebou. Proti pasti hází válečníci zvlášť a výsledky sečtou. Za každého protivníka se past zvyšuje o 5, za každého dalšího válečníka, který bude zatlačovat, se past zvyšuje o 3.

2 válečníci vs. 2 protivníci: ROZ ~12~ naváže/nenaváže
2 válečníci vs. 3 protivníci: ROZ ~17~ naváže/nenaváže
3 válečníci vs. 2 protivníci: ROZ ~15~ naváže/nenaváže
3 válečníci vs. 3 protivníci: ROZ ~20~ naváže/nenaváže

3) Zatlačení na stěnu: Jsou dvě možnosti, pokud bude protivník zatlačen do míst, kde již nebude moci ustupovat. Buďto zatlačování jednoduše skončí nebo se může válečník pokusit zatlačovat dál, do strany. O to se může pokusit i před desátou úrovní, bude mít ale postih -4. Od desáté -2, viz výše.

Poděkování

Dílo je prastaré, starší než moje zelená hvězda. Buďte milostivi:)

Za tehdejší rady v MS bych chtěl poděkovat UnknowNovi, JameandIovi, Demonicovi a Brubeakerovi.




Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
[Další]
 
Počet zobrazených příspěvků: 11-14 / 14
Ikonka uživatele Sargold    [pošta] NEW     12:04:55 23.01.2013
Samurai: To není tentýž případ. On má k dispozici určité množství magenergie a dle toho sesílá kouzla, ale je to jeho vlastní schopnost (množství magenergie a kouzla), není tím přímo závislý na jiných povoláních, aby mohl používat tuto schopnost. Ve výsledku hraničář "umí" dané kouzlo až tehdy, když na ně má magenergii a ne dříve. Jen na rozdíl od kouzelníka, automaticky umí všechna kouzla, na která s konkrétním množstvím magenergie dosáhne.
Dokonce i chodcův meč, popřípadě lupičův klíč, si postava může koupit dle pravidel od svého mistra při výcviku a stává se to tak součástí přirozeného růstu schopností nezávislou na jiných povolání. Respektive ne tak přímo, jak Ty uvádíš u "Zatlačování".

Ikonka uživatele Sargold    [pošta] reputace: 1
Dakeyras: +1
NEW     16:52:20 22.01.2013
Myšlenka jako taková je hezká, tím provedením si nejsem jist. Ale z mechanického hlediska cením zejména ROZ, tedy zdůraznění převahy zkušenějšího protivníka.

Souhlasím s Daykerasem, že by schopnost povolání neměla být závislá na jiných povoláních, nebo ne takhle přímo (poukazuji na zrychlování válečníka magií). Jsou dvě možnosti, jak to vyřešit. První nastínil Daykeras - od chvíle, kdy má vícenásobné útoky.
Druhou možností je přehodnotit to, co je skutečně důležité na převaze a definovat to jako zkušenost válečníka a ne jako vícenásobné útoky (ty by sloužily jen jako měřítko "o kolik"). Pak by od 3. do 5. úrovně by prostě mohl zatlačovat protivníka pomalu (o 1 sáh za kolo), na vyšších úrovních příslušně rychleji.

Co mi dál trochu chybí v tomhle drobném díle, je rozlišení šermíře a bojovníka. Skýtá se tu hezký potenciál v tom, že bojovník bude na vyšších úrovních schopen zatlačovat i nehumanoidní tvory a naopak šermíř si dokáže poradit i s větším množstvím humanoidních nepřátel.

Sumasumárum, nápad to není špatný, jen nedotažený do důsledků, které se snadno nabízely.

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     10:32:12 22.01.2013
Přijde mi podivný mechanismus toho neustálého přičítání. Takhle mi jasně vychází, že je výhodnější, když každý válečník bude svého protivníka zatlačovat sám od sebe, protože takhle musí přehodit 5 (při rovnosti), zatím co při 2na2 by měl každý z nich přehodit už 6,5 -> 13 z Plžovi správné poznámky. V podstatě by se měla obtížnost přičítat jen za protivníky a pokud bych srovnal protivníky s útočníky, tak by to vycházelo pořád stejně - každý by musel průměrně hodit víc než 5.

+ nelíbí se mi moc ona 3. úroveň. Když sám nezvládne tuhle akci provést, ale potřebuje kouzlo, tak je to přece hloupost. Měl by to umět spíš až na 5. úrovni, aby uměl už jednu úroveň používat 2 útočné akce za kolo a srovnat se s tím jak je použít i na něco takovýho.

Ikonka uživatele Plž    [pošta] NEW     9:08:37 22.01.2013
Trocha matematiky:

Základní past je 5, +5 za každého dalšího zatlačovaného a +3 za každého dalšího válečníka který zatlačuje. A teď to přijde:
1 na 1 je tedy 5
1 na 2 je 5+5=10
2 na 2 je 5+5+3=13 proč je ale v příspěvku uvedeno 12?
2 na 3 je 5+5+5+3= 18 (v příspěvku 17 atd.) dále už raději nepočítám.

Dovednost pěkná ale zatlačení bych nechal jen na jeden útok tedy jeden vynucený krok dozadu a pokud potom jede protivník tak bych ho klidně nechal provést jeho akci třeba úkrok stranou aby nespadl do propasti co má za zády. Jiné už by to bylo při zatlačování 2 na jednoho. S hvězdama si nevím rady takže ty rozdávat nebudu.

Plž

[Další]
 


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
7 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.030045986175537 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách