www.Dracidoupe.cz


Válečník



Válečný roh (Duumhorn)

Příprava pro tisk (tisknuto 1339x)
Autor:Nathaka
Přidáno: 8:10:38 13.09.2012
Hlasovalo: 17
Průměrné hodnocení: 3.47

Anotace: Chodci mají chodecký meč, zloději klíč, čarodějové hole... Aby to nebylo válečníkům líto, dostanou Válečný roh.

Válečný roh Duumhorn je speciální válečný roh - upravený a zdobený roh zvířete (např. krávy), který při zatroubení vydává hluboký a rozléhavý zvuk, obvykle přidělaný na popruh kolem krku nebo pasu. (Pokud nevíte, jak takový roh vypadá, stačí googlit obrázky pod heslem "válečný roh" nebo "war horn".)

Válečný roh je předmět příbuzný chodeckému meči - i Duumhorn má svého démona. Tento "Démon rohu" se vyskytuje spolu s démonem meče od první sféry. (Jako roh se dá použít i dračí spár, ve kterém se démon chová, jako by byl povolán ze sféry o 2 vyšší.) Válečníkům trvá několik dní, než si s démonem porozumí.

Duumhorn je obvykle překrásně zdobený vypalovaným vzorem nebo rytinami, je dlouhý nejméně 50 coulů, poměrně mohutný a též okovaný, aby něco vydržel (dá se použít jako improvizovaná zbraň 1 /+1 -2).

Válečníci si Roh mohou koupit od svého mistra od šesté úrovně, tehdy je bude je stát kolem 300 zl. Pokud o něj přijdou, mohou si nový koupit buď od theurga (kdy je cena závislá od sféry a dohody), nebo opět u mistra, tentokrát ale za 600 zl. Samotný roh (základ) stojí 3 zl. Trvání magického předmětu je 2 roky, pak je třeba pořídit si nového démona.

Duumhorn se dá použít více způsoby - celkem nabízí 5 různých zadutí, přičemž jedno zadutí se počítá jako jeden útok (1 akce v RSS) a Válečník nemusí přezbrojovat (Duumhorn mu visí kolem krku), musí však mít volnou ruku.


  • Omračující vlna: Toto brutální zadutí má šanci omráčit či alespoň vyvést z rovnováhy všechny v okruhu pěti sahů. Všichni (včetně spřátelených osob) si hází na past Odl + Roz ~ 2 (+1 za každou lichou sféru vyjma první) ~ -1 k OČ/omráčení.
  • Povzbuzení: V následujících třech kolech mají všichni spojenci v doslechu bonus +2 k iniciativě a +1 k některým hodům proti pasti (zejména při odolávání strachu). Případné bonusy z více takových zadutí se sčítají až do výše +6.
  • Hrozivé dunění: Pokud Válečník k Zastrašení použije Duumhorn, jeho úspěšnost bude o 10 % větší.
  • Vyražení: Nárazová vlna směrem vpřed má šanci odzbrojit nepřítele, který si hází na past Sil ~ 3 (+1 za každou sudou sféru) ~ nic/odzbrojení.
  • Chladnokrevný ryk: Toto troubení na tři kola zdvojnásobí Bojovníkův bonus za Chladnokrevnost, Šermíři pak Chladnokrevnost dočasně poskytne, jako by byl Bojovníkem na odpovídající úrovni. Oběma pak dává bonus +1 k hodu proti pastem při odolávání účinkům všech kouzel (sčítá se s Chladnokrevností).

    Zadutí na Duumhorn nestojí žádnou magenergii, je však omezeno Četností 1 x za 6 směn. (Obyčejné zatroubení se nepočítá.)




    Hlasování

    Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

    Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

    Diskuze

    Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

    příspěvků. Řadit podle .
    [Další]
     
    Počet zobrazených příspěvků: 11-19 / 19
    Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     20:29:36 14.09.2012
    Hm, zkusím se trochu doplnit. Nápad tu je.
    Nepřijde mi to ovšem vyvážené - schopnosti jsou velmi silné a není tu zásadní omezení počtu použití za den, nebo tak něco (TO by mělo být navázáno na sféru. Stejně tak by se od sféry předmětu mohli odvíjet další schopnosti. Co mi tu brání použít roh každý boj, ideálně na začátku buď s omráčením, nebo povzbuzením?)
    Pak je tu ta věc, že co funguje jako kouzlo by mělo být jako kouzlo popsáno - pro PJ je lepší, když jsou takové věci prostě řešeny přes magenergii a kouzelné obory, aby se s nimi dokázal lépe vypořádat, když příjde na ochtanou magii a podobně. K špatné pravidlovosti je tu pak ona nouzová zbraň (fakt bych tu očekával křehkost či poškoditelnost. Jinak staty jsou asi jako kámen, což. Tak mě napadá, hmotnost?) Vím, že cena je obdobná, jako u chodcova meče, ten je také nechutně drahý (to kritizuju pravidla, nikoliv tebe.)
    No, ke zpracování (úprava a tak) - nikdo mi nebude že ta mezera mezi duněním a vyražením tam má být.
    Použitelnost je obecně asi docela dobrá.
    Jsou to hodně dobré 2 hvězdičky, ale výš jak, musím si udržovat průměr :)

    Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     17:01:09 14.09.2012
    U chodcova meče se s rostoucí úrovní zvyšuje množství magenergie, které do něj chodec může nacpat. Plus od šestnácté úrovně víc kouzel (pokud to neberete stejně, jako s kouzly kouzelnickými).

    Ikonka uživatele Nathaka    [pošta] NEW     16:21:54 14.09.2012
    Sargold: Není ale problémem jednoho konkrétního předmětu pro úrovně okolo desáté, že pro úrovně okolo dvacáté a vyšší podobný předmět není. Vždyť to by znamenalo, že každý předmět daný válečníkovi MUSÍ povinně sílit s rostoucí úrovní a MUSÍ být použitelný po celou dobu hry. To je přece nesmysl!
    Na šesté úrovně to tak silné není, vždyť ta past je dost nízká.

    Ale i kdybychom se shodli na tom, že válečnické předměty oproti artefaktům mají povinně levelovat a být přizpůsobeny úrovním, tak pořád nerozumím tomu, že tato "nedotaženost" shazuje zpracování předmětu tak nízko, že ti ve výsledku vychází tři hvězdy, přestože si tak pochvaluješ nápad, jestli mi rozumíš.

    P. S.: Jak je to s levelováním Chodcova meče?

    P. S. 2: Dudy nebo flétna klidně, dovedu si je představit se stejnými schopnostmi a nevidím důvod, proč by se na to nedalo aplikovat pravidlo "podobného předmětu a stejného démona". Dudy jsou akorát trochu nepraktické v tom, kolik zabírají místa, a že potřebuješ obě ruce, abys na ně hrál, stejně jako u flétny. On ten roh ve vojenském použití své opodstatnění.

    Ikonka uživatele Sargold    [pošta] NEW     10:00:26 14.09.2012
    Nathaka: Pokud to nenazveme chybou, tak rozhodně nedostatek to je:-) Na vyšších úrovních nemáš jiné předměty (dané pravidly válečníkovi), které by Ti něco podobného umožňovaly. Navíc, na 6. úroveň je to hooodně silné, zejména omráčení a vyražení zbraně. Navíc četnost 24 x za den je v té kombinaci opravdu smrtícím způsobem silné pro takhle nízké úrovně.

    Nedotažené je to tedy ve vyvážení, v žádném zohlednění postupu po úrovních a v zásadě je to celé jen otázka toho, jak silného démona si do rohu válečník může koupit, ne to, jak je dobrý. Takže ano, vadí mi, že roh neleveluje spolu s válečníkem.
    A, poslední, leč asi nejdůležitější věc, hodnotím subjektivně. Nechci, aby to bylo všemocné zaklínadlo pro nuly či pětky v hodnocení, ale spíše to připomínám. Hodnotím z hlediska případné užitečnosti pro mé vlastní hraní a de facto veškeré ostatní připomínky z toho vyplývají. Proto mi předmět připadá nedotažený.

    Alternativní výbava: Jiné předměty typu skotské dudy:-) Harfa mi nepřipadá špatná, ale raději bych si představil flétnu.

    Ikonka uživatele Nathaka    [pošta] NEW     23:03:25 13.09.2012
    Sargold: Ok, super, beru, že kdyby se dal Roh třeba levelovat a vylepšovat, tak je to určitě zajímavější. Ale není to snad CHYBA, ne? Na vyšších úrovních máš zase jiné předměty, jiné schopnosti... Není přece nutné, aby sis všechno vylepšoval a tahal od první úrovně až do božských úrovní. Jak na tomhle může někdo postavit hodnocení?
    To, že nějaký předmět je určený postavám na nižších úrovních, neznamená, že kazí hru na úrovních vyšších, nebo je jakkoliv omezuje nebo cokoliv.

    Kdyby měl démon Rohu předem určený charakter, bylo by to omezující v tom smyslu, že by to pak nebylo pro každého válečníka - ne každý je totiž krvežíznivý. V základu jsem tedy proti, ale případné rozšiřující charaktery v tomto ohledu jedině vítám a nápad je to dobrý.
    Stejně tak je dobrý nápad, že by mohl Válečník dout častěji a častěji, ale to bych opravdu navázal spíš na toho démona a na sféru, ze které ho vyvoláš.

    Takže v čem je to nedotažené zpracování podle tebe? Že Roh neleveluje spolu s Válečníkem a není tedy stejně silný po celou dobu hry? Kvůli tomu padá Zpracování na 2*?

    Na jiné předměty budiž, ale nedovedu si představit seriozní použití harfy, která šíří po bojišti hrozivé dunění, nebo harfu, která šíří tlakové vlny. (Povzbuzovat klidně může, ale už to nebude ono.) To spíš vymyslet jako bardský artefakt s jinými schopnostmi.

    Ikonka uživatele Sargold    [pošta] reputace: 2
    Dakeyras: +1
    Samurai: +1
    NEW     22:03:38 13.09.2012
    Nápad za 5*, zpracování na 2*. Proč? Je-li roh válečnickou záležitostí, měl by mít válečník možnost zlepšovat se v jeho použití. Pokud (zde doslova) koupí vše na 6. úrovni a rovnou ovládne vše, co umí, proč by měl toužit být lepší? Tím se zavírají trochu dvířka téhle epické a příběhotvorné věci na vyšších úrovních. Vím, že většina lidí není zvyklá hrát na vyšší než 10. úrovni, ale každá další věc, která "nemyslí" na rozvoj na vyšších úrovních, vlastně říká, že cca tou 10. úrovní končí svět hráčských postav:-)

    Jinak, schopnosti jsou poměrně slušně zpracované, nicméně četnost bych upravil. S tou by se také dalo pracovat. Např. to, že válečník je schopen zadout na 6. úrovni jednou za den. Na 10. dvakrát... A na 36. jednou za směnu. Na druhou stranu, to by mohlo nevhodně ohýbat pravidla DrD (je to totiž závislé na úrovni válečníka, nikoliv na schopnosti démona, který propůjčuje vlastnosti rohu).

    Nebo, aby to byla správně drsná věc, za kterou válečník platí, by mohl být démon rohu krvežíznivý (brát X životů za každé použití) nebo by mohl vyčerpávat body únavy (X za jedno použití). Konkrétní počty by záležely na síle použité schopnosti rohu (např. více by brala "omračující vlna" než "hrozivé dunění") a na úrovni válečníka. Čím by byl zkušenější, tím méně by platil za jeho použití.

    Co už by byla třešnička na dortu, podobně jako chodcův meč nemusí být meč, ale třeba kopí, by bylo vymyšlení alternativ vedle rohu, do nichž lze zaklít démona, aby propůjčoval podobné vlastnosti. Jde spíše o roleplaying než o princip. (Např. nákrčník, který by dával vlastnosti válečníkovu hlasu.)

    Celkově, válečný roh je velmi zdařilý nápad s trochu nedotaženým zpracováním. Rozhodně děkuji za inspiraci, Nathako.

    Ikonka uživatele Nathaka    [pošta] reputace: 2
    Fafrin: +1
    Sargold: +1
    NEW     18:24:03 13.09.2012
    Samurai: Já myslím, že takový roh, pokud ho okováš, může dost dobře náraz (ne říznutí...) vydržet, i když samozřejmě hrozí, že by se mohl zničit, což můžeš zohlednit.
    Jinak mockrát díky. :-))

    Fafrin: To nějak nechápu, proč tak přísně. Odstavce tam jsou, i když tagování se asi na pár místech pocuchalo (konkrétně za Hrozivým duněním je o řádek víc, jinak je to v pořádku). Poznámky nejsou náhodné. První odstavec je "co je to vůbec válečný roh", druhý odstavec je "o démonovi" (proto je tam i zmínka o tom, že lze jako roh použít i dračí spár, protože to má vliv na démona), třetí odstavec je "vzhled a zdobení" (z masivního vzhledu zase vyplývá poznámka o improvizované zbrani) a čtvrtý odstavec je "kde se dá roh sehnat". Tento text je natolik krátký a jasný, že jen použitím nadpisů by se článek protáhl o polovinu, což mi připadalo zbytečné. (U Sdílení smyslů je to podobné a stručné zpracování bylo chváleno. Doporučuju se mrknout a porovnat.)
    Proč by Bojovník a Šermíř nemohli mít stejný předmět? Samozřejmě by se dalo přemýšlet, jestli by Šermíř neměl mít spíš "Šermířův meč" podobně jako Chodec, ale Šermíř neumí kouzlit a většina toho, co by meč uměl, už je zahrnuta ve fintách.
    Nouzová zbraň - proč ne? Je to těžké a okované, v nouzi nejvyšší je lepší praštit někoho po hlavě tím než rukou.
    Cena není hrozně nízká - je srovnatelná s Chodcovým mečem, který je ale silnější. Porovnával jsem s pravidly. I Chodcův meč je na poměry kouzelných předmětů levný.
    Žádné omezení? Poslední řádek hned za všemi schopnostmi - "Zadutí na Duumhorn nestojí žádnou magenergii, je však omezeno Četností 1 x za 6 směn. (Obyčejné troubení se nepočítá.)" Mohlo to být stejně dobře na konci úvodního odstavce ke schopnostem, ale záměrně jsem to dal na závěr, aby se to neztratilo v textu. Takhle to na mě zase působí, jako bys četl nepozorně a ke konci už vyloženě pasáže přeskakoval.
    Fajn, Válečníci už mají zbraň, která má bonus +1 nebo +2. Fakt úžasné. A to je snad důvod, proč by nemohli mít něco dalšího, co jim umožní aktivnější volbu schopností?
    Sféra Démona dost výrazně určuje výši pasti u Omračující vlny a Vyražení, což je podle mě dostačující. Chceš-li Duumhorn navzdory jeho nízké ceně posílit v závislosti na sféře, můžeš snižovat četnost použití.

    Žádná z tvých výtek podle mě není opodstatněná. Jestli byly špatně odstavce, tak se muselo podělat tagování, ale teď už jsou v pořádku.
    Totéž pro Kibeho.

    Ikonka uživatele Kibe    [pošta] NEW     13:17:20 13.09.2012
    Přesně jak píše Fafrin. Nápad je to ale pěkný.

    Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     11:42:11 13.09.2012
    Bohužel, musím hodnotit nízko.
    Přestože předmět má v zásadě dobrý nápad, vše ostatní je na tom dost bídně.
    Hlavně mi vadí odfláknuté zpracování - poznámky náhodně na různých místech apod.žádné nadpisy, zmatené odstavcování. Působí to na mě dojmem, že to bylo napsáno do odesílacího formuláře.
    To že bojovník i šermíř mají stejný předmět mi přijde poněkud zvláštní, nouzová zbraň vskutku ne, cena je hrozně nízká, nevidím tu žádné pořádné omezení četnosti použití - chodecký meč, k němuž je to připodobněno pracuje s magenergií, zde by bylo fajn mít třeba i vlastní magenergii, nebo omezený počet použití za den, přinejhorším platit únavou. Cena je směšná, ale to je problém i chodeckého meče, takže co už.
    Jinak válečníci mají svou zbraň s níž jsou vytrénování.
    Předpokládám, že troubení povzbuzením kumuluje i bonus k iniciativě, což mi přijde velmi silné. (Ale zase, abych se k tomu dostal, musím mít 3 dující válečníky.)
    Velmi málo se projevuje vyšší sféra démona.

    [Další]
     


  • Soutěže
    O Hlavu Zlatého Draka


    News
    Aktuality
    Novinky
    Bugfix


    Vzhled
    Family Silver
    Historic
    Simple Ancient Dark
    Simple Ancient Light
    Simple Evolved Dark
    Simple Evolved Light
    Timmothy Gold


    Komunikace
    6 přihlášených uživatelů
     
    Chat (0 online)
    Moudrá Sova
    Fórum
    Ankety


    Control
    Registrace
    Nick:
    Heslo:
     
    Zapomněl jsem heslo


    Doupě jinde
    Na PragoConu
    last.fm
    Facebook

    Vygenerováno za 0.06165599822998 sekund.
    © 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
    DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
    Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
    využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
    Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
    Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách