Válečník

Bojový Rituál Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 47

Bojový Rituál

Tato schopnost je určená pro všechny bojovníky od 6. a vyšší úrovně (PJ by to měl dovolit těm "méně civilizovaným"). K rituálu je třeba alespoň 5 bojovníků. Tato schopnost se používá především před bojem armád, či před "většími střety") . Prakticky ihned po rituálu se rozjaření bojovníci vrhnou do útoku.


Průběh rituálu

Nejdříve je potřeba sehnat založit řádné ohniště a zajistit dost paliva, oheň, který potom bude zapálen, byl měl dosahovat výšky alespoň dvou sáhů. Potom zajistíme nějaké odolné dřevo, stromy, hadrové panáci, terče, nějaké křehčí věci, zvířata, nádoby s vodou nebo olejem, bubny, různé dýky, extrakty z mírně jedovatých nebo halucinogenních rostlin či jejich částí, u některých kultur přijdou vhod dokonce i zajatci. Na začátku rituálu nesmí chybět ani halucinogeny, aby se bojovníci řádně odvázali. Jakmile je vše připraveno (vše je rozestaveno, ohně planou), může se začít s rituálem. Zažehne se oheň (eventuálně více ohnišť), různě okolo se postaví klády, klece se zvířaty, svázaní zajatci, terče a další věci. Bojovníci se posílí alkoholem a halucinogeny, začnou si zpívat (válečné písně dá - li se řev za zpěv považovat), někteří se střídají u bubnů. Ke konci rituálu nejsilnější (nejzkušenější) z nich obětuje zvíře či zajatce bohům, všichni se pak potřou krví oběti, a takto připraveni věří, že jsou neporazitelní. Tato fáze obřadu trvá asi čtvrt hodiny. Bojovníci potření krví ztracejí již jakékoliv zábrany, proskakují ohněm a demolují zbraněmi okolní připravené věci, zabíjejí zvířata (případně zajatce), způsobují si mírná zranění dýkami, většinou se pustí do pití krve mrtvých zvířat (či zajatců), ale i vlastní, tento stav trvá 15-20 minut. To dostane válečníky do varu a přidá jim to určité bonusy do boje (viz níže)


Vliv Rituálu

Rituál působí jak na bojovníky, tak na nepřátele a spolubojovníky. Rituál se většinou provádí tak, aby nepřítel nevěděl, kde se odehrává. Nicméně řev bojovníků a hluk, které ho doprovázejí, může na některé nepřátelské jednotky působit depresivně, nebo jim dokonce mohou nahnat strach, na což je past (iOdl + Int ~ 8 ~ nic/bojácnost -1 k ÚČ a OČ). Spřátelené jednotky, naopak získávají větší sebejistotu, prostě si více věří a jsou jistější. (To je spíše pro Real Playing, pravidlově je nějak zvýhodnit by byla hloupost) Vliv na samotné bojovníky, kteří se zúčastní rituálu, bývá různý, u všech se na konci rituálu háže past na bersekrka, hází se dle pravidel na past s obtížností 6 a mají všechny postihy a výhody, které plynou z rituálu, bojovníkovi se po dobu boje počítají body únavy dvojnásobně, ale vliv to na něj bude mít až po boji. Přesný vliv rituálu na každého, kdo se jej účastní určí procentový hod:

1-10% nic se nestane.
11-49% +2 k síle a -2 k obratnosti.
50-75% +2 k síle.
76-89% zvýšení útočnosti o 2.
90-99% bonus k odolnosti +2
100% bonus 1 útok na dvě kola navíc.

Tyto bonusy vytrvají do smrti (bojovníka), nebo dokud je v dohledu nějaký nepřítel.

*zvýšení odolnosti má i vliv na životy, takže po dobu boje má bojovník maximální počet životů, jako kdyby měl odolnost o 2 body vyšší.


Možnost zranění při rituálu

Rituál je nebezpečná záležitost, a to ať již pro proskakování ohněm nebo jiné náležitosti rituálu. Ovšem většinou se bojovníkům nic nestane. Zde nastíním pár zranění, postihy za ně (pokud se tedy bojovníkovi něco stane) bych nechal na PJ.

Přílišné opití alkoholem; bojovníkovi v boji asi moc nepomůže, když se bude motat.
Popáleniny; mírné mu vůbec vadit nebudou, ale ty větší by pro něj mohli být problémem.
zlomení končetiny; když již rituál vrcholí, tak zúčastnění, klidně třískají do dřeva, kamenů a jiných věcí, co se nachází v okolí pěstí, kopu do nich a podobně.
Schytání rány od nějakého jiného bojovníka; když je bojovníků víc, tak se klidně může stát, že když se jeden ožene a druhý to schytá.
Vyčerpání; někteří mladí bojovníci nemusí zvládnou nasazené tempo, a pak v boji naopak místo nějakého bonusu schytat postih.
Přílišné množství halucinogenů; může způsobit otravu.
Přílišné, pořezání, a velká ztráta krve.
A může toho být více, ale to je jen na fantasii PJ

Vyrušení při rituálu

Je zde také možnost, že nepřátelé zjistí, kde se odehrává rituál a zaútočí na místo konání. Pokud se to stane při první části rituálu, tak jsou bojovníci první kolo neschopní boje, druhé kolo si hážou na past na berserkra s nebezpečností 7. pak pokračují dále. Pokud se tak stane v druhé části rituálu, tak jsou bojovníci, zaskočeni po dvě kola, sníží se jim obratnost na 1/-5. Pokud se vypořádají s útokem, tak pokračují v rituálu, ale o 15 minut déle.

Závěrečné Poděkování

Na závěr bych chtěl poděkovat Mavevovi, Shelagh, courovi, Syrusovi, prokletému Dilvishovi, spiritusmortisovi, Master_of_Drakesovi. A především Apee za rozsáhlou korekci. (A Alkýmu za korekci poděkování :-) )

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

tento ritual je velice pusobivy


 Uživatel úrovně 0

Řekl bych šaman


 Uživatel úrovně 0

Opravdu zajímavý napad, něco takového k bojovníkům patří.

Kdyby se ještě dalo hodnotit, dal bych 5*.


 Uživatel úrovně 0

Príspevok je OK, ale podľa mňa sa to ťažko využije.


 Uživatel úrovně 0

Nemyslím si, že k navození té správné bojové nálady by bylo třeba až takto přesných a svazujících doplňkových pravidel. Tím chci říci, že jsem v tomhle směru spíše zastáncem roleplayingu. Sice jsi napsal jako předměty pro rituál potřebné, ale ty pak nebyli dále využity např. paňaci, dřeva... . Myslel jsem taky, že tím pádem rituál rozvedeš do nejmenších podrobností. Na druhou stranu myšlenka předbojového rituálu je víc než dobrá. Ještě bych měl něco ke zvyšování síly a odolnosti. Znám hráče (mne nevyjímaje), kteří by toho využili velmi netradičně. Jako příklad bych uvedl např. metání balvanů mezi řady nepřátel, pití jindy vražedných dryjáku an posílení, drog atd. Tím jsem chtěl říct, ře bych spíše jako bonus dal spíše zvýšení ÚČ než síly. A navíc je to přece jen rituál bojový a ne vzpěračský. Asi už trochu rýpu, ale od toho tu jsem ;-( Jak jsem říkal, nespecifikoval bych to na přesné postupy, ale spíš jejich možné příklady. P.S. ten alkohol bych jim ale trochu omezil, aby se z toho zase nestal Bakhův průvod.


 Uživatel úrovně 0

Takze muj nazor je takovy ze ty cisla bonusu jdou prehnane a jak rekla breberka:"..se ukaze kdo je bojovnik a kdo padavka." ja osobne jako PJ bych povolil ty bonusy na 2kola,ale jako hrac bych toto sve postave nedal, vzdyt s charisma jde s inteligenci rukou v ruce a tak zastrasenim ci kvalitnim RP dokazes udelat vice skody nez I JEDNIM UTOKEM ZA KOLO NAVIC, rict pouhe: "nas je vic a mame lepsi zbrane, jesn se odivejte"dokaze samo o sobe vice nez cokoliv jineho a zhlediska PJ ti da vice expu za RP nez za dobre pouzitou schopnost o ktere treba sam nemusi plne souhlasit..ale zase musim hodnotit ze po nejake dobe jsme se seznamili s necim novym.!


 Uživatel úrovně 0

Omlouvám se, jestli se v něčem opakuji....


 Uživatel úrovně 0

Možná už to za mě řekla Bre.ber.ka, ale myslím, že se to dá použít jen u krollů, ale k těm se to bezvadně hodí. Ale já bych si představoval bojový rituál trochu jinak: například meditaci (pro uvolnění), pomodlit se k bohu války, a pomazat se válečnými barvami, zazpívat si nějakou povzbuzující píseň (něco jako Ktož jsú boží bojovníci....). Také možná nabrousit si zbraň, nebo tak něco. Tvé pojetí, pořádně se nabudit, je také možné, ale opravdu si nemyslím, že by například lidé, bojovníci, před bojem vše okolo roztřískali, obětovali by zajatce, a pak se de facto sebetrýznili. U krollů možná, to ano, tam si bojový rituál představuji asi tak, že jeden kroll stojí, několik dalších do něj tříská bičem, a on řve nadšením (jak si to představujete vy?). Tvé pojetí ve mě budí hrůzu (ne zpracování, ale ta představa..že třeba deset krollů, kteří zběsile řvou, proskakují ohněm, mažou se krví zajatce. Představa je to děsivá, ale podle mně reálná. Možná, že by bylo dobré rozpracovat rituál podle ras ( například udělat barbary, krolly, trpaslíky, a možná i lidi ). Nicméně příspěvek je to celkem slušný, podle mě až na to co jsem zde jmenoval.


 Uživatel úrovně 0

Bre.ber.ka: tvuj prispevek jsem jen hltal, proste nadherny.Navic mas pravdu.


 Uživatel úrovně 5

Tak ještě já přiskotačím se svou troškou do mlýnice. Řada věcí už tu vytknutá byla, zkusím je říct i vlastními slovy a snad něco přihodím. Budu-li se opakovat, omlouvám se, mohla jsem v tom smogu i něco přehlédnout.
Bojový rituál je pro bojovníky jistou formou vzájemné podpory. Ale podle mého názoru k tomu nepotřebují vraždit zvířata a zajatce, zraňovat se do krve a nebo dokonce pít krev. Už to tu bylo zmíněno, že tento přístup by byl možný u velmi nízké inteligence, ale pokud hovoříme o rituálu v obecnějším využití, pak je taková divočina spíš pořádná kalba a ne rituál. Velitel oddílu bojovníků s inteligencí 10-12 by se ti na takový rituál vykašlal a vojákům by ho nepovolil. (Jistěže závisí na rase a morálce vojska, oddílu...).
Viděla bych rituál trošku jinak. Jak jsem už řekla, měla by to být forma semknutí, zvýšení důvěry ve vlastní schopnosti a schopnosti ostatních. Pokud by měl rituál probíhat, jakože rituálem může být klidně i podání ruky nebo zadupání na místě, nevidím důvod, aby měl klidnějšíprůběh, ale hlubší význam. Takový rituál, jaký popisuješ, bojovníky sice nabudí, ale fyzicky vyčerpá. Například si myslím, že dopad tvého rituálu by měl být podobný jako u Hraničářského běhu. Jde o výrazný fyzický výkon, který organismus vyčerpá. A i když válečník to hned nepocítí, vrátí se mu to jako únava po boji nebo ještě během boje.
Je to něco jako způsob zvýšení adrenalinu v krvi, což může způsobit jakákoliv společná akce, i kdyby to mělo být třeba jen bubnování nebo třeskot zbraní. Válečná píseň nebo společný pokřik.
Taky omamné látky, které tu byly zmíněny, jsou sice možné, ale ne ve velké míře. Jestliže se zvedne adrenalin, působení takové látky se často zintenzivní. Takže není třeba brát kvanta. Zajímavým rituálem by mohlo být například tetování, při kterém by se použil nějaký halucinogen.
Takže krátce, myslím si, že je to zbytečně komplikované. Jiný by napsal, že se před bojem řádně střískali, pobili a poblili co se dalo a nenechali soupeře za kopcem tím svým kraválem ani dospat. Rituál považuji za něco jiného, než jen strašení protivníka, k němuž jsi ostatně skoro nic nenapsal. Protože ve tvé verzi by k zastrašení jistě mohl bojovník získat bonus. Vím, že to tam píšeš, ale myslím, že tabulka zastrašení již existuje a stačilo by přidat bonus k bojovnosti. Pasti a pastičky se dají využít jinde a i tak jich bývá ve hře až dost.
Co se ostatních bonusů týče, k obratnosti ani k síle bych nic nepřidávala. Bojovníci jsou stále stejně silní a obratní, jen jsou nabuzení a odhodlanější k boji. K odolnosti a útočnosti bych bonusy nechala, ale jen na dvě první kola. Pak realita pravděpodobně zvítězí nad nadšením a ukáže se, kdo je skutečný bojovník a kdo padavka:-)