Válečník

Rozseknutí štítu - šermířská finta Hodnocení: Vítěz soutěže Vítěz ZD

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 77

Bonus k iniciativě: +1
Počet akcí: 2 a více
Zbraň: Sečná, držená obouruč, (nemusí být obouruční), bez štítu.
Protivník: Humanoid se štítem.
Průběh:
1 až předposlední akce: Typ…O oč –2, uč –5
Poslední akce: Typ…Ú oč –4, uč +6 a speciální

Popis:

„Ten rytíř temnoty měl černou plátovou zbroj a planoucí runový meč. Věřil jsem si, neříká se mi Aldred kosící ostří pro nic, za nic. Nebyl tak dobrý jak vypadal, mé rány vykrýval slabě a na poslední chvíli. Přišla moje šance, zavrávoral a vypadal že ztrácí půdu pod nohama. Zaútočil jsem, ale on se lehce vyhnul mému hvězdnému meči a s nevídanou rychlostí přiskočil a smrtonosnou ranou ťal po mém těle. Taktak jsem pozvedl štít. Pod jeho ranou se roztříštil a mě explodovala v ruce nesmírná bolest. Kusy štítu se mi zabodaly hluboko pod zbroj a jeho runový meč se ani nezpomalil. Ozvalo se skřípění kovu a já se díval na pahýl své bývalé ruky. Ochromen strachem a bolestí jsem se pomodlil k Sigmarovi a můj Hvězdolam mu proklál rameno a prošel skrze. Natočil jsem ho směrem k mozku takže prošel ramenem šikmo a zespoda mu probodl čelist. Vysypaly se mu zuby, rána prošla dásní a pokračovala směrem k mozku…“

Aldred kosící ostří, templář řádu ohnivého srdce.

Poznámky:

V první akci finty šermíř předstírá špatný postoj a láká protivníka k výpadu. Druhá akce může nadejít pokud šermíř nebyl zraněn protivníkovým úderem a zároveň nepoužil útok z obrany. V druhé akci šermíř přiskočí k protivníku a mohutným sekem mu rozetne štít, tak že bude k nepotřebě. Rozseknutí štítu je past sil + obr + rozdíl mezi útokem a obranou + oprava podle typu zbraně 15 rozseknutí / smeknutí zbraně. Při smeknutí zbraně se uplatní postih v druhé akci finty. Při úspěšném rozseknutí štítu si protivník hází na past odol 10 vyrušení z koncentrace / nic. Pokud protivník neuspěl proti pasti, je ochromen bolestí a má v příštím kole na útok nebo obranu –2 a v dalším kole –1.Ve třetím kole po rozseknutí štítu protivníkův postih zmizí. Ve stejném kole kdy došlo k rozseknutí štítu si protivník hodí k% jestli se mu úlomky rozseknutého štítu nezarazily přes zbroj do masa. Záleží při tom na zbroji. Také může být rána tak silná že prorazí štít, projde zbrojí a zbraň způsobí protivníkovi bolestivé zranění. Této situaci se říká proseknutí štítu a hází se na ni kostkou k%. Pravděpodobnost je 3% za úroveň + 3*bonus za sílu + 2*bonus za obratnost + oprava podle tabulky proseku zbraní = pravděpodobnost proseku štítu.

Příklad:

Felix, lidský šermíř na 18. Úrovni zkouší proseknout protivníkův štít. Bonus za obratnost má +1 a za sílu +2. Jeho zbraní je magický dlouhý meč a útočné číslo dejme tomu 12. Předstírá špatný postoj a o vlásek se vyhne zranění. Zaútočí na protivníka a hodí na útok 21. Protivník, jakýsi barbar se štítem a mečem bastardem je hodil na obranu 15. Felix si hodí na past +2 za sílu +1 za obratnost +6 za rozdíl mezi jeho hodem na útok a obranu +1 za dlouhý meč a na kostce mu padne 7. Výsledek je tedy 17 a štít je rozseknut. Nyní je na řadě hod nepřítele který má bonus za odolnost +4. Na kostce mu padne 8, takže dohromady 12 a není vyrušen. Také si hodí k% a má plátovou zbroj. Na kostce mu padne 26% takže jej kusy štítu nezasáhly. Felix si také hodí kostkou k% jestli se mu podařilo štít proseknout a zranit nepřítele. Pravděpodobnost má 3% za úroveň, to je 54% + 3* bonus za sílu to je 6% + 2*bonus za obratnost to je 2%+ oprava za zbraň a to je u dlouhého meče+10% = 72%. Felix hodí 40% a zbraň projde štítem a rozdrtí protivníkovi ruku. Barbar je zraněn za 6 životů ( rozdíl mezi hodem na útok a obranu) a Pj řekne že nepřítel zmateně zírá na zbytek své ruky. Felix se sebevědomě usmívá a v rukávu má pár podobně nepříjemných překvapení…

Oprava k hodu na past podle typu zbraně:

  • Dýka, tesák -5
  • Krátký meč -3
  • Šavle -1
  • Široký meč +0
  • Dlouhý meč +1
  • Meč bastard +3
  • Obouruční meč +5

Pravděpodobnost zranění úlomky štítu podle druhu zbroje:

  • Žádná 99% (-1k10žt.)
  • Vycpávaná 85% (-1k10-2žt.)
  • Kožená 75% (-1k8žt.)
  • Šupinová 55% (-1k6+1žt.)
  • Kroužková 45% (-1k6žt.)
  • Plátová 25% (-1k4+2žt.)
  • Rytířská 15% (-1k4žt.)
  • Při fatálním neúspěchu se kusy štítu vymrští a může dojít k odřeninám na nechráněných místech asi za 1k6 stínových životů. Také může dojít k poškození očí, ale to je jen velmi vyjímečně, spíš tě flákne kus železa do držky. Může dojít také k postihu -1 na útok nebo obranu v příštím kole atd…
  • Při fatálním úspěchu třísky zraní za dvojnásobek životů, poškodí oči, sníží charisma protivníka kvůli hlubokým jizvám, zlepší se pravděpodobnost proseknutí štítu atd…

Oprava na pravděpodobnost proseknutí štítu podle zbraně:

  • Dýka, tesák -50%
  • Krátký meč -30%
  • Šavle -10%
  • Široký meč +0%
  • Dlouhý meč +10%
  • Meč bastard +30%
  • Obouruční meč +50%
  • Při fatálním neúspěchu při proseknutí štítu se zbraň zachytí ve štítu. Hráč si hodí na past + Jeho síla – protivníkova síla + jeho obratnost – protivníkova obratnost + Rozdíl úrovní 5 Vytržení meče zpět / meč vytrhne protivník. Pokud meč vytrhne zpět, tak má štěstí a uplatní se u něj postih v druhé akci finty. Pokud je mu meč vytržen, tak si musí někde honem rychle sehnat zbraň.
  • Při fatálním úspěchu meč projde štítem i zbrojí a zraní protivníka za tolik životů kolik je rozdíl mezi hodem na útok a obranu a navíc usekne ruku, poškodí zbroj atd…

Poznámky autora (mě:)

Přemýšlel jsem jak oživit rubriku mých oblíbených válečníků. Nepřibývá tu moc přízpěvků a a většinou jsou spíše podprůměrné. Poslal jsem tohle, není to sice žádná esej, ale je to velmi dobře fungující finta prosím o konstruktivní kritiku a nápady, když se nebude líbit může se smáznout a já ji opravím dokud nebude na 5*, tudíž velmi dobře fungující, vyvážená a propracovaná finta. Vymýšlet nové finty s nápadem je těžké, ale když to udělá pár lidí stejným způsobem, tak tu máme několik velmi dobře fungujících, vyvážených a propracovaných 5* fint a založíme si šermířskou akademii, zbohatneme a můžeme štastní umřít…:)

by Ccrew

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Zajímavý poznatek, rozhodně je to možné, ale řekl bych pouze dřevěné štíty a lépe promyslet úspěchy a neúspěchy, zajímavý nápad.


 Uživatel úrovně 0

Promakaný, ale chcelo by to omezit třeba jen na dřevěný štíty.(Osobně si ale myslím že by to v setkání s realitou pohořelo)


 Uživatel úrovně 0

je to pěkné, ale jen jedna připomínka; fatálni neúspěch sice je, ale když jde o úplný úspěch, říká se totální úspěch

a ještě něco: nevím jak chceš šavlí přeseknout železný štít


 Uživatel úrovně 0

je to pěkné, ale jen jedna připomínka; fatálni neúspěch suce je, ale když jde o úplný úspěch, říká se totální úspěch


 Uživatel úrovně 0

Ahoj. Mám takovou otázku: už si někdy zkoušel rozseknou štít?? Nevim jak ty ale mě to příde spíš na sílu neš na obratnost. Tohle by podle mě nemohl šermíř zvládnout. Tohle je spíš finta pro bojovníky. Nápad je to dobrý okorát má špatnej název.


 Uživatel úrovně 0

Ahoj. Mám takovou otázku: už si někdy zkoušel rozseknou štít?? Nevim jak ty ale mě to příde spíš na sílu neš na obratnost. Tohle by podle mě nemohl šermíř zvládnout. Tohle je spíš finta pro bojovníky. Nápad je to dobrý okorát má špatnej název.


 Uživatel úrovně 0

1) je nesmysl co pises ze tato finta se pouziva na jednorucni zbrane, ktery se drzi obourucne rekni mi prosimte jak vezmes obourucne treba savli to si akorad budes prekazet, jinak bastard je vyjimka ale to je v podstate 1 a 1/2 rucni zbran, jinak nevidim duvod proc by to nemohl pouzit protivnik z jednorucni zbrani a stitem.
2) stit a brneni se o hodne lip prorazi obourucnyma zbranema jako je sekera a podobny zbrane proc myslis ze maji dost velkou utocnost jelikoz kdyz projdou udelaji vetsi zraneni, ale musis se strefit a si snima pomalejsi.
3) osobne mi to pride docela divny ty bonusi a postihy u akci osobne bych dal 1 az predposledni akce OC -6 UC -6(chces ze sebe udelat ze to neumis ne) a akci prorazeni OC -2 UC +4 +1 za kazdou akci co predstiral ye to umi spatne krome prvni.
4) do pasti na rozseknuti stitu bych nepocital obratnost jen silu a dal bych tam spis rozdil urovni(to vyjadri jak sou proti sobe skuseny ono kdyz bude na 18 a druhej bude na 30 tak toho na 30 asi tezko prelsti), takze past bych dal sil+roz+za typ zbrane(viz niz) 12 povedlo se mu zautocit na stit /protivnik jeho manevr prohlidl a utoci normalne bez bonusu na UC (postih do obrany zustava).
5) podle me mas trosku moc divny procenta vem si ze pokud budu mit aspon dratak tak proste mam dost velkou sanci ze se mi nic nestane a naopak protivnik ma moc velkou sanci ze prozene zbran stitem a zrani me. Osobne bych ty procenta zrusil a bral bych ze pokud se mi povedl utok (prehodil sem past co sem rikal vis) tak sem zasahl uspesne stit a ten se zlomil PJ pripadne muze hodit % a pokud padne 1-5% tak utok se o stit nezastavil a zraneni de i do hrace a pokud padne 6-10% tak se utok zpomalil a dotycny je zranen za polovinu zivou(zaokrouhleno dolu), jinak podle tebe bych dal procenta na to ze projede 1% za uroven + 1% za silu + za zbran, jinak bych elimiloval nejaky velky rozdili bonusu a postihu zbrani.
6) podle me je hrozny pocitat jestli ta zbran ma tolik % a co da do utoku osobne bych to udelal jinak k pasti vubec zadnej bonus nepocital a k procentum na prorazeni by dostali tenhle bonus
Jednorucni lehky - nelze prorazit
Jednorucni stredni - +1 k % na prorazeni stitu a +1 k pasti na zniceni stitu
Tezky jednorucni - +2k % na prorazeni stitu a +2 k pasti na zniceni stitu
Lehky obourucni - +1 k %n a prorazeni stitu a +1 k pasti na zniceni stitu
Stredni obourucni - +2k % na prorazeni stitu a +2 k pasti na zniceni stitu
Tezka obourucni - +3 k % na prorazeni stitu a +3 k pasti na zniceni stitu.
7)stit vetsinou pukne a rozlomi se na pul ne ze exploduje a ulomky se nekam odleti to je blbost.
8) osobne bych udelal jen past jestli znici stit(past) na kterou by se hodilo po utoku a pak procenta jestli prosel utok dal zadny ulomky stitu, bonusi za zbrane.
mas 2

Jinak tak 4*


 Uživatel úrovně 0

¨je to docela pěkná fintička ale já jsem spíše zvyklý v hraní šermíře na rychlý vpád a překvapení...


 Uživatel úrovně 0

No tak ke zpracování. Je to dost dobrý nápad a velice kvalitně zpracovaný s jednou malou nevýhodou, to zapsání těch pastí, chvilku mi trvalo než sem to přeluštil, ale možná je to můj subjektivní dojem....
Teď k funkčnosti. Zkoušel jsem tuhle fintu ve hře použíta fungovala skvěle, systém ej dobrý, jen v některých málo pravděpodobných situacích to může mít fatální důsledky pro obránce, kdy se proti němu domluví kostky. Myslím, že tohle je docela nevýhoda, možná by to mělo být až od nějaké vyšší úrovně Šermíře....
Jinak tady někdo (krtek 666) zmiňoval, že dýkou by ten štít neprorazil ani náhodou, což je pravda, ale já si myslím, že tam uveden údaj o nějaké procentuální šanci pro Šermíře s dýkou kvůli názornosti a taky naznačení intervalu o který ta pravděpodobnost na Proseknutí štítu u zbraní stoupá. Kdyby se dalo hlasovat tak jednoznačně za pět*. Diky, tohle jeden z mála výtvorů pro Válečníka tady, který jsem využil....


 Uživatel úrovně 0

Jo nesnasime stitare my drvarnici tak jim treba tem lidem s temi tacy narukou!