www.Dračí Doupě.cz |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Soutěž O Hlavu Zlatého Draka -- Aktuality Novinky Uživatelé Vyhledávání Rekordy a statistiky -- Chat Fórum Ankety Moudrá Sova -- Články Rozvoj DrD Dobrodružství Hřbitov -- Bestiář Předměty -- Válečník Hraničář Hraničářská kouzla Kouzelník Kouzla Alchymista Alchymistické předměty Zloděj -- Nová Povolání Nové Rasy Dovednosti -- Galerie Fotogalerie Downloady Linky -- Seznamka Inzerce -- Co je to Dračí Doupě? Dračí manuál Otázky a Odpovědi -- Tvůrci a Redakce -- Čekající díla Dračí líheň ![]() |
VálečníkRituály Jezdců Příprava pro tisk (tisknuto 2314x)
Rituály JezdcůMagie je prostoupena vším, východ slunce, červánky, blesky. Ač se o tom pramálo ví, i válečníci jsou schopni se přinutit k vyšším výkonům a to mnohdy cestou pouhým rozumem nepochopitelnou. Zde bych ale nemluvil ani tak o magii, ale spíše o psychice. Každý z nás ví, že když se vhodně vyhecuje, dokáže takřka nemožné. Válečníci zde hecují jak sebe, tak svého koně a to nejčastěji zpěvy, respektive rytmickým hrdelním řevem, který má daný text. (Po zvukové stránce se to dá přirovnat k „mírnému growlu“, jak je pro rozběsněné válečníky typické.) V tomto díle se budu snažit (jednoduše, krátce a věcně) zpracovat pár rituálů pro válečníky, kteří na svých cestách životem užívají koní. Bojují na nich, vítězí a umírají. Ve slávě, ve smutku. Přitom prosím mějte na paměti, že „rituál“ je spíše termnus technicus pro toto dílo, neoznačuju jím něco mystického či magického. Technická částNež začnu popisovat samotné rituály, tak si řekneme, co je k nim zapotřebí. Jednoznačně je to kůň, bez něj ani ránu a nemusíte číst dál. Kůň to není ledajaký, musí se jednat o válečného koně, kterého válečník zná alespoň jednu úroveň a je jeho vlastní (dá se polemizovat o tom, že i půjčený kůň byl „zvlastněn“ za dobu jedné úrovně). To je základ pro všechny směry chápání těchto rituálů. Pro jasnost a přesnost budu dále mluvit o „Oři“. Podle kultur světa, jeho mystického nádechu a smýšlení obyvatel, můžeme postupovat následovně v několika směrech. Popisuji zde několik typů, které se snaží trefit se alespoň nějak do vašeho světa. Jsou to jen návrhy, které si můžete upravit a aplikovat sami na každý z rituálů. Způsoby klidně kombinujte, ale vždy v ucelený způsob. Věrohodnost rituálů bude snížena, když pro rituál A použijete způsob 1. a zároveň pro rituál B způsob 2. atd. Všechny rituály by měly mít stejný způsob… „Šamanský“ způsob provádění rituálů: „Barbarský“ způsob provádění rituálů: Učení se rituálům: U každého rituálu pak budeme sledovat:
* Čeština je obecně chápána jako obecná řeč Norština často funguje jako inspirace pro severské kmeny. Angličtina je “dopočtu”, je inspirací pro kolonizátory, sherwoodské lapky/hrdiny. Turečtina dokresluje představu pro národy typu mameluků, arabů, Turků. Maďarština zde supluje mongolštinu, ostatně jsou si původem příbuzní. Vietnamština je inspirací pro asijské národy. Překlady jsou pouze silně inspirativní a velmi, velmi volné. Google překládal pouze slova samostatná, takže skloňování ani časování nečekejte, děkuji za pochopení. Rituály JezdceJméno: Signál Nápěv: U signálu je také možné pouze zapískat. V bitvě, nebo na větší vzdálenosti, se tato možnost jeví lépe, jelikož pískot je pronikavější. Typ: Ostatní Četnost použití: 1 za 6 hodin (proměnlivé, dle potřeby) Aktivace: 1 kolo - jezdec se otáčí kolem osy ke světovým stranám a volá svého koně, u každé strany jeden nápěv Účinek: Oř, se kterým se válečník předem „domluví“ přiběhne na signál Jméno: Rychlé nohy Nápěv: Typ: Ostatní Četnost použití: Jednou za den Aktivace: Jezdec poplácá koně po zadnici, přihrbí se ke krku koně (aby vytvářel co nejméně odporu) po dobu, kdy jezdec potřebuje jet rychleji Účinek: Bonus za pohyblivost koně se dočasně zvýší o 1 po dobu X kol, kdy X je bonus za odolnost koně Jméno: Vstávej! Nápěv: Typ: Ostatní Četnost použití: Jednou za den Aktivace: Jezdec pomáhá koni vstát (snaží se na něj vlést), při čemž vyřvává nápěv Účinek: Snížení časové náročnosti pro nasednutí na koně po pádu z něj, popřípadě zvednutí padnutého koně (který je schopen vstát). Jméno: Aura zastrašení Nápěv: Typ: U Četnost použití: Při prvním jízdním útoku na skupinku nepřátel, nebo jednotlivce Aktivace: Jezdec zpívá až do prvního střetu s protivníkem Účinek: + 15% na zastrašení Popis: Jezdci jedoucí do boje vždy vzbuzovali bázeň a strach a pokud proti vám jede po krk pancéřovaný kolos s roztočeným řemdihem nad hlavou, nažene vám to určitě strach. Někteří přeživší zaznamenali i plameny šlehající z očí a úst koně i jezdce. Auru je možné použít už při rozjezdu, který měří minimálně 10 sáhů, nemusí se jednat o „nájezd“ z PPP Jméno: Nájezd Nápěv: Typ: U Četnost použití: Při prvním nájezdu na skupinku nepřátel, nebo jednotlivce Aktivace: Jezdec zpívá až do prvního střetu s protivníkem Účinek: bonus z nájezdu se zvýší o 1, jezdec v řadě za sebou může útočit na pěšce vzdálené 2 sáhy (oproti 3) – to ale pouze na prvního, další pěšáky může zasahovat po 4 sázích (oproti 3). Pouze v případě, že jezdec najíždí přímo na cíl, snaží se srazit protivníka koněm, je to past na Sil+Odol ~11~ nic/sražení. Sražená postava pak nemůže 1-6 kol vstát a nemůže kouzlit ani bojovat. Navíc je sražená postava zraněna 1k6+4(kopyta koně). Popis: Je nutné si dávat pozor na pikenýry, při takovém nájezdu by zakleknutá jednotka měla mít veliký bonus k obraně, jelikož válečník najíždí přímo. Jméno: Rychlá ruka Nápěv: Typ: U Četnost použití: jedou za nájezd Aktivace: 1 kolo zpěvu, při kterém takto zaútočí Účinek: Při nájezdu se většinou útočí první ranou zepředu na protivníka a druhou ranou na druhého protivníka. Jezdec pod vlivem tohoto rituálu ale dovede při jízdě protočit ruku tak, že ve stejném kole zasáhne protivníka zepředu a následně ze zadu. Jezdec má bonus +4 za „útok zezadu“, obránce si nepočítá štít a nebrání se zbraní (-3). Na druhou stranu se k těmto druhým útokům zezadu již nevztahuje bonus z nájezdu. Jméno: Šťastný vrh Nápěv: Typ: U Četnost použití: jednou za boj Aktivace: políbení sekery/oštěpu/luku/kuše, zařvání nápěvu a následný vrh/střelba Účinek: Jezdec střílí/vrhá bez postihu za jízdu na koni (hrkání atd.) Jméno: Kličkuj Nápěv: Typ: O Četnost použití: jednou za střet Aktivace: jezdec se naklání ve směru kliček koně při čemž zpívá (řve) a snaží se bránit Účinek: po dobu nápěvu (max. 5 kol) má kůň bonus +2 k obratnosti (u leteckého souboje k MS). Jméno: Štít Nápěv: Typ: O Četnost použití: jendou za střet Aktivace: po dobu nájezdu se zpívá Účinek: Bonus +1 k OC proti vybraným útokům Popis: Pokud je štít pozvednut nahoru, +1 se počítá proti střelám či jinému jezdci, přičemž je postih -2 při útoku pěšce. To samé platí obráceně. Jméno: Odraž kopí Nápěv: Typ: O Četnost použití: Jendou za nájezd Aktivace: Jezdec řve až do střetu s nepřítelem Účinek: Bonus +2 k obraně proti dřevcovým zbraním Popis: Po hrdelním výkřiku jezdec odrazí protivníkův útok kopím, pokud má štít odrazí štítem a následně může útočit, pokud jej nemá, útok odráží zbraní. Je jasné, že si musí najet „bokem“ aby mohl zbraň/štít nastavit k obraně. Jméno: Předbod Nápěv: Typ: O Četnost použití: Jendou za nájezd Aktivace: Jezdec řve až do střetu s nepřítelem Účinek: Jezdec zaútočí o mžik oka dříve, než jeho protivník, který si tak vůbec nehází na útok, ale pouze na obranu, kde má postih -3 za překvapení Popis: Po hrdelním výkřiku jezdec při nájezdu dřevci (pouze dřevci!) zaútočí předbodem. Tím má bonus k UČ a jeho protivník v tomto kole neútočí. Toto se dá použít právě tehdy, když jezdec nevyhrál (záměrně) iniciativu, popřípadě ví, že jediný protivníkův útok by ho vyřadil z boje. Vhodné při turnajích. DodatkyJelikož k provádění rituálů je potřeba zpěvu, je jasné že jezdec nemůže být němý, nebo se mu plést jazyk. Pokud bude opilý, PJ rozhodne o účinku rituálu, kde přihlédne k míře snížení schopnosti plynule mluvit. Navíc, jelikož se zpívá, rituály nejdou kombinovat. Dík patří Demonicovi. HlasováníHlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno. Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.
|
Registrace -- Příhlášení: Vzhled Family Silver Historic Simple Ancient Dark Simple Ancient Light Simple Evolved Dark Simple Evolved Light Timmothy Gold -- 10 přihlášených uživatelů. 0 uživatelů je na chatu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vygenerováno za
0.46155190467834 sekund.
© 2001 - 2004 Almad,
James Timqui a
Tomash,
design © 2001 by
James Timqui. |