Válečník

Protiútok Hodnocení: Vítěz soutěže Vítěz ZD

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 67

Protiútok

Protiútok je bojovnická schopnost vynalezená v kterési dávno zapomenuté bojovnické škole, pravděpodobně s nějakým bombastickým názvem typu Dragonslayers. Využívá faktu, že u mnohé nestvůry útočí na nebohé dobrodruhy tlamou, která, jakkoli vražedná, je vždy i choulostivým místem.

Útočí-li nestvůra tlamou, smí bojovník za určitých okolností použít protiútok. Hloupoučká, úskoků neznalá obludka mocně rozevře tlamu, strašlivý ryk vypustí a po bojovníkovi chňapne. Bojovník, jsa chytrým nebojsou nelekajícím se ohavných skřeků, v pravém okamžiku vbodne svůj meč ocelový, sedmkráte zakalený, do odporné mordy. Tu zplozenec pekelný další strašlivý skřek jakož i ducha vypustí.

Takže popořádku a pravidlově:

Protiútoku musí předcházet jedna nebo více akcí přípravný postoj, což je bojová akce (tzn. lze si pro ni počítat bonusy k boji - V ZSS bojovník použije přípravný postoj místo jednoho svého útoku). Protiútok lze použít toliko proti útokům tlamou nestvůr velikosti alespoň B.

Samotný zákrok probíhá takto: bojovník, na kterého je veden výše zmíněný útok, pakliže jeho poslední akcí byl přípravný postoj, místo akce obrana smí použít akci protiútok. Dříve, než se bude bránit útoku nestvůry, hodí si sám na útok a nestvůra na obranu. Po tomto intermezzu se brání (beze zbraně) původnímu útoku nestvůry, který je ovšem snížen o zranění nestvůry protiútokem. Pokud by jeho síla byla snížena na 0, je útok zastaven a není třeba se mu bránit.

Protiútok lze provést toliko s bodnými zbraněmi majícími k tomu vhodný tvar (z tabulky zbraní je to dýkou, tesákem, všemi meči, vidlemi, kopím, sudlicí, píkou, halapartnou a trojzubcem, nikoli např. válečným kladivem).

Bojovník si při protiútoku započte všechny obvyklé bonusy kromě bonusu či postihu za rozdíl velikostí. Dále si přičte k útočnosti bonus za sílu nestvůry.

Jelikož se jedná o zastavování útoku nabodnutím, mají delší zbraně nezanedbatelnou výhodu, projeví se to bonusem +1 pro zbraně délky 1-2 a 2, a bonusem +2 pro zbraně délky 2-3 a 3 ... (toto bylo předmětem kritiky, takže je možné na to nehrát)

Jelikož se jedná o bodnutí dovnitř tlamy, kde není nestvůra chráněná pancířem, počítá se jí při obraně KZ 0.

Narozdíl od obrany není možno protiútok provést tehdy, má li bojovník zbraň delší, než je jeho vzdálenost od nestvůry (měřeno na hexy, obráceně to možné je, tedy kratší zbraň je povolena, útočí-li nestvůra tlamou z větší vzdálenosti).

Je-li bojovník při protiútoku zraněn, hází na past Odl ~ zranění ~ přijde/nepřijde o zbraň. Je-li na něj úspěšně zaútočeno během přípravného postoje, hází si na stejnou past se silou naruší se/nenaruší postoj. Pokud se postoj naruší, je potřeba nové akce přípravný postoj.

Padne-li na k% 00 (na to se ale nemusí hrát, nebo si to můžete upravit), zbraň se nestvůře vzpříčí v tlamě, což je pro ni natolik drastické že jsou následky plně v kompetenci PJ.

Příklad (obsáhlý): Boris, člověk bojovník na 8. úrovni, je v lese zaskočen grizzlym. Mezi stromy nemůže grizzly zaútočit s rozběhem, ale přesto může být nebezpečným protivníkem. Boris má plátovou zbroj, obouruční meč, bonus za sílu +2, za obratnost +0 a odolnost +2. (Ač běžně velí svému vojenskému oddílu, nechal jsem ho teď bojovat samotného).
Má útočné číslo +2 + 7/+1 +1 (přesnost) = 10/+1. Jeho obranné číslo je +0 +6 = 6, OZ je -1.
Boris má bonus k iniciativě +4 za vícenásobné útoky (pokud je počítáte po +3 jako v pravidlech, je to jen +3) -1 za naložení, tedy celkem +3 a má 67 životů.

Medvěd má 38 životů, útočné číslo 6/+1 drápy + 7/+1 tlama, OČ +1+4 = 5. Má 2 útoky za kolo, tedy +6 k iniciativě.

Boris hodí na incku 4+3=7, medvěd 1+6=7 (smůla), tedy má iniciativu medvěd. Boris se rozhodne si v tomto kole zvýšit jednu obranu na úkor útoku. Útočí dvakrát a Boris se 2krát brání a přijde (jen) o 6 životů. Pak boris zaútočí s postihem -2 (soustředí se na obranu), hodí 1 + 10/+1 -2 -1 (rozd. vel) +1 (průraznost) = 9/+1. Medvěd se brání za 9 a není zraněn. Svou poslední akci použije Boris na přípravný postoj. Medvěd na něj svou poslední akcí zaútočí 2 +6/+1 + 1= 9/+1, Boris se brání 1 + 6 -3 = 4 a přijde o 6 životů. Na past hodí 8+2 = 10 - amulet štěstí od jeho matky slaví úspěch.
V následujícím kole medvěd hodí incku 10 a Boris jen 5. Bojovník v tomto kole vsadí všechno na štěstí a soustředí se na útok. Amulet boduje a medvěd útočí tlamou: 4 + 7/+1 +1 = 12/+1. Boris vší silou vbodne svůj meč do medvědovy tlamy. To jest hod 2 + 10/+1 +1 (průraznost) +1 (soustředí se na útok) +1 (délka 1-2) + /+4 (síla medvěda) = 15/+5. Medvěd se brání za 4 +1+0 = 5. Je zraněn za 15 životů a jeho útok je zastaven. Navíc je to bezmála polovina jeho životů a to medvěda obrátí na zmatený útěk. Boris, který by měl po zbytek kola postih k obraně -2 a už jen jednu obranu zbraní, si ulehčeně vydechne.

Doufám, že se bojovníkům bude nová schopnost zamlouvat.

Na závěr si uvedu pár poznámek, které upřednostnily tuto verzi před ostatními.
Není snadné se k použití protiútoku dopracovat, a chce to štěstí, ale jeho následky jsou smrtonosné.
Bojovníkovi pomáhá jeho síla, lepší zbraň, v případě že útok projde jeho zbroj i obratnost a posléze odolnost.
Nestvůře naproti tomu většinou nepomůže síla, leda že se více zraní, ovšem obrovská síla může protiútok smést. Pomohou delší čelisti (větší SZ tlamy). Pomůže obratnost.

Jak je vidět, je to pro ty, co mají rádi boj.

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Jsem sice šermíř a jako bojovník jsem skoro nehrál, ale protiútok je podle mě něco, co by nemělo bojovníkovi chybět, je to skvělý poznatek.


 Uživatel úrovně 0

Super!!!!


 Uživatel úrovně 0

dobrý popis a dodal bych jen, NO COMENT.


 Uživatel úrovně 0

ty jo musím říct že to vypadá dobře a dalo asi práci něco takového vymyslet
prostě bááájo


 Uživatel úrovně 0

Genialne!!! Jednoducho genialne!!!


 Uživatel úrovně 0

Bravo, barvissimo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, škoda že už nemůžu hlasovat, dal bych 5*.


 Uživatel úrovně 0

Tak....

Moc se mi to líbí, je to dobře využitelný.. I když, né vždycky se dá spoléhat na štěstí ;)

Ještě by se mi tam líbílo, kdyby bilo těch druhů proti útoků více....
Bylo by dobrej protiútok s úhybem a přeseknutím krku...
Třeba u nějakýho mega hady by to šlo dobře uplatnit si to představ
Bojovník stojí proti obrovskýmu hadovi, had se vzpruí, vyletí jako šíp přímo bojovníkovy do obličeje.. Už už ho jen zakousnout... Bojovník na poslední chvíly uhne.. Udělá otočku nadzvedne meč a sek..... Hodova hlava leží na zemi....

To by bylo docela dobrý..

No jinak se mi tvůj příspěvek MOC líbil... určitě ho použiju.... Je to dobře promakaný a jde vidět, že jsi na tom dělal vážně svědomitě.....

Dal bych 5*

S pozdravem...Salem


 Uživatel úrovně 0

halo halo
to je heske


 Uživatel úrovně 0

K poslednímu řádku: To je ale překvapení, válečníci mají rádi boj...


 Uživatel úrovně 0

Boj je muj zivot a rad potkam sve druhy z draciho sparu jenz mi pomuzou likvidovat stvury timto zpusobem ja se sice nikdy sveho kladiva nepustim ale podivana to bude pekna!!! =)