www.Dračí Doupě.cz


Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Bestiář
Předměty
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň

Válečník


Samovy šermířské finty III

Příprava pro tisk (tisknuto 721x)
Autor:Samurai
Přidáno: 16:40:06 29.01.2013
Hlasovalo: 3

Anotace: Dílo, které přináší poslední šermířské finty z meče místního šermíře Samuela dela Zouch

"... Cože, další studium šermířské knihy?"
"Ne, jen letáku..."
A já, než pojdu, vysypu posledního kostlivce ze skříně, který ještě za něco stojí, aby na chleba bylo.

Samovy šermířské finty III


Následující dva odstavce jsou výtahem z pravidel PPE pro šermíře:

Všechny tyto finty se může šermíř naučit od 16. úrovně dál, stejně jako finty z pravidel. U některých nových fint je uvedeno, že musí šermíř znát určitý počet fint podobných (obranná, útočná). Druh finty záleží na tom, kterou akcí finta začíná (O = obranná, začíná obranou šermíře; Ú = útočná, začíná útokem šermíře). Před provedením finty nahlásí hráč šermíře „akce finta“. Je-li finta přerušena ve své souslednosti, nelze navázat a pokračovat. Fintu je naopak možno kdykoli přerušit a tím ukončit nedotaženou.
Vysvětlení pojmů: bonus k iniciativě = bonus pro RSS; počet akcí = tolik akcí, které bude po sobě šermíř potřebovat k provedení finty; zbraň a protivník stanovují podmínku pro provedení; průběh finty značí její samotné provedení, přičemž bonusy a postihy se vztahují přímo na šermíře, pro případ, že by na něj někdo útočil během provádění finty.


Nové šermířské finty a seky v útoku

Boj záštitou I
Bonus k iniciativě: +1
Počet akcí: 2
Protivník: humanoid se štítem
Zbraň: jednoruční meč, tesák
Průběh:
1. akce: O: Úč -2;Oč 0
2. akce: U: Úč -4;Oč -2
Poznámky:
Šermíř k provedení téhle akce musí být velice blízko protivníkovi, tak blízko, aby vykryl sek protivníka a následně mohl v polonatažené ruce záštitu zaháknout za vnitřní stranu štítu nepřítele. V další akci pomocí záštity a tahem doprava otevřít kryt štítu a tím cestu k hrudi štítonoše. Pokračujeme bodem do odkrytého nemohoucího protivníka, který se nebrání zbraní, ani štítem. Průběh 2. akce je velice rychlý a proto se jedná o jednu akci. Přemýšlel jsem nad rozdělením odkrytí a bodnutí, ale nakonec zvítězila jednoduchost a představa reálné rychlosti nad diktátem pravidel.

Boj záštitou II
Bonus k iniciativě: +1
Počet akcí: 2
Protivník: humanoid se štítem
Zbraň: 2 tesáky, tesák+dýka, 2dýky
Průběh:
1. akce: O: Úč -1;Oč 0
2. akce: U: Úč -2;Oč 0
Poznámky:
Jedná se o totožnou fintu, jen s rozdílem výzbroje šermíře. Pokud používá šermíř 2 zbraně, může první zbraní vykrýt protivníkův útok (levicí) a zároveň otevřít štít (pravicí). Pokud takto učiní, v druhé akci bodá levicí. To má výhodu v tom, že když se něco nepovede, je připravena pravice, která může popřípadě krýt cizí útoky na šermíře.

Boj dýkou
Bonus k iniciativě: +1
Počet akcí: 2
Protivník: humanoid
Zbraň: dýka
Průběh:
1. akce: U: Úč +0;Oč 0
2. akce: U: Úč +3;Oč 0
Poznámky:
Boj dýkou samotnou je velice nevýhodný, už jen proto, že zbraň je to krátká a spíše bodná. Proto se šermíř, kterému zývá pouze dýka, mírně skloní a obě ruce dá za záda. V jedné má dýku, v druhé pěst. Protivník neví z jaké strany šermíř zaútočí dýkou, proto má při šermířově útoku postih –3.
V první akci šermíř zaútočí s velkým (tak aby upoutal) rozmachem na protivníka pěstí. Tuto ránu bude chtít protivník vykrýt, jakmile nepřítel připravuje kryt a již začíná s obranou, přichází 2. akce a šermíř vyráží s dýkou. Při tomto útoku má šermíř bonus +3 za překvapení a protivník si nepočítá OZ.

Nové šermířské finty a seky v obraně

Kryt předsekem
Bonus k iniciativě: 0
Počet akcí: 1
Protivník: humanoid s 1 zbraní
Zbraň: 2 tesáky, 2krátké meče
Průběh:
1. akce: O: Úč +0;Oč -1
Poznámky:
Velice jednoduchý, lehce použitelný a silně efektivní finta. Pokud na nás nepřítel vede sek, nejlépe býk, tak kryjeme oběma zbraněmi souběžně.
V akci levicí vykryjeme zbraň samotnou a pravicí sekáme po zápěstí protivníka. Následky pro nepřítele jsou mnohdy fatální, jelikož poraněné zápěstí není schopno nést zbraň.



Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-3 / 3
Ikonka uživatele Architekt *   [pošta] nové     19:33:24 28.11.2014
Pěkně zpracované finty, ale nelíbí se mi, že při fintě boj s dýkou si soupeř nezapočítává OZ, což mi nedává moc smysl. Nepříde mi, že šermíř je v pozici vyhledat a bodnout do slabého místa. Spíš bych udělal, že protivník bude mít postih, jako kdyby se nemohl bránit zbraní, tedy obrana beze zbraně -3. Šermíř tedy místo, aby získal výhodu, sníží postih. Přece jen by neměl dostat takovou výhodu jako ignorování zbroje při boji s dýkou.

Ikonka uživatele Vedro *   [pošta] reputace: 1
Dakeyras: +1
nové     15:08:48 05.02.2013
Dobrý den

Měl bych faktickou výhradu k fintě Kryt s předsekem. Jestli dobře chápu, je cílem poranit soupeřovi zápěstí a bud mu znemoznit pouzivani obourucni zbrane, nebo ho donutit si zbran jednorucni prehodit do zdrave leve ruky a zahodit treba stit. Ta vyhoda je jasne zrejma, i kdyz mi chybi popis učinků.
_____

Jen bych ale dodal, že všichni šermíři jsou si právě této citlivé oblasti vědomi a každý kdo kdy začínal šermovat měl nejvíc otlučené právě zápěstí a prsty. Proto také kryt rukou, nebo kovové rukavice je první linie obrany. Mnozí šermíři bojují raději v kovových rukavicích nazí, než v brnění a bez rukavic. Myslím si že právě proto by měla tato finta zohledňovat zboj více než kdy jindy, už i proto že zasáhnout zápěstí v útoku i když zastaveném je těžké. Jinak by odzbrojení (zranění ruky) bylo příliš velkou výhodou.

Napsal VEDRO

Ikonka uživatele Dakeyras *   [pošta] nové     9:37:57 30.01.2013
Já osobně nikdy moc do tajů fint nepronikl... asi proto, že jsme nikdy nehrál šermíře na tak vysoké úrovni. Zpracování mi přijde ale výborné, praktické a zjevně založené na praxi. Jediný n co bych se zeptal, tak jak se zjistí, že se poslední finta - Kryt s předsekem povedla tak jak má - zraním protivníka. Je to prosté - ubránil jsem se s touto fintou -> nepřítel je zraněn na podobném principu jako útok z obrany, nebo se to bere jakou souběžný útok, řešený podle pravidel?



Registrace
--
Příhlášení:
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold
--
0 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.


Vygenerováno za 0.028913021087646 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR