www.Dracidoupe.cz


Válečník



Samovy šermířské finty III

Příprava pro tisk (tisknuto 2415x)
Autor:Samurai
Přidáno: 16:40:06 29.01.2013
Hlasovalo: 3

Anotace: Dílo, které přináší poslední šermířské finty z meče místního šermíře Samuela dela Zouch

"... Cože, další studium šermířské knihy?"
"Ne, jen letáku..."
A já, než pojdu, vysypu posledního kostlivce ze skříně, který ještě za něco stojí, aby na chleba bylo.

Samovy šermířské finty III


Následující dva odstavce jsou výtahem z pravidel PPE pro šermíře:

Všechny tyto finty se může šermíř naučit od 16. úrovně dál, stejně jako finty z pravidel. U některých nových fint je uvedeno, že musí šermíř znát určitý počet fint podobných (obranná, útočná). Druh finty záleží na tom, kterou akcí finta začíná (O = obranná, začíná obranou šermíře; Ú = útočná, začíná útokem šermíře). Před provedením finty nahlásí hráč šermíře „akce finta“. Je-li finta přerušena ve své souslednosti, nelze navázat a pokračovat. Fintu je naopak možno kdykoli přerušit a tím ukončit nedotaženou.
Vysvětlení pojmů: bonus k iniciativě = bonus pro RSS; počet akcí = tolik akcí, které bude po sobě šermíř potřebovat k provedení finty; zbraň a protivník stanovují podmínku pro provedení; průběh finty značí její samotné provedení, přičemž bonusy a postihy se vztahují přímo na šermíře, pro případ, že by na něj někdo útočil během provádění finty.


Nové šermířské finty a seky v útoku

Boj záštitou I
Bonus k iniciativě: +1
Počet akcí: 2
Protivník: humanoid se štítem
Zbraň: jednoruční meč, tesák
Průběh:
1. akce: O: Úč -2;Oč 0
2. akce: U: Úč -4;Oč -2
Poznámky:
Šermíř k provedení téhle akce musí být velice blízko protivníkovi, tak blízko, aby vykryl sek protivníka a následně mohl v polonatažené ruce záštitu zaháknout za vnitřní stranu štítu nepřítele. V další akci pomocí záštity a tahem doprava otevřít kryt štítu a tím cestu k hrudi štítonoše. Pokračujeme bodem do odkrytého nemohoucího protivníka, který se nebrání zbraní, ani štítem. Průběh 2. akce je velice rychlý a proto se jedná o jednu akci. Přemýšlel jsem nad rozdělením odkrytí a bodnutí, ale nakonec zvítězila jednoduchost a představa reálné rychlosti nad diktátem pravidel.

Boj záštitou II
Bonus k iniciativě: +1
Počet akcí: 2
Protivník: humanoid se štítem
Zbraň: 2 tesáky, tesák+dýka, 2dýky
Průběh:
1. akce: O: Úč -1;Oč 0
2. akce: U: Úč -2;Oč 0
Poznámky:
Jedná se o totožnou fintu, jen s rozdílem výzbroje šermíře. Pokud používá šermíř 2 zbraně, může první zbraní vykrýt protivníkův útok (levicí) a zároveň otevřít štít (pravicí). Pokud takto učiní, v druhé akci bodá levicí. To má výhodu v tom, že když se něco nepovede, je připravena pravice, která může popřípadě krýt cizí útoky na šermíře.

Boj dýkou
Bonus k iniciativě: +1
Počet akcí: 2
Protivník: humanoid
Zbraň: dýka
Průběh:
1. akce: U: Úč +0;Oč 0
2. akce: U: Úč +3;Oč 0
Poznámky:
Boj dýkou samotnou je velice nevýhodný, už jen proto, že zbraň je to krátká a spíše bodná. Proto se šermíř, kterému zývá pouze dýka, mírně skloní a obě ruce dá za záda. V jedné má dýku, v druhé pěst. Protivník neví z jaké strany šermíř zaútočí dýkou, proto má při šermířově útoku postih –3.
V první akci šermíř zaútočí s velkým (tak aby upoutal) rozmachem na protivníka pěstí. Tuto ránu bude chtít protivník vykrýt, jakmile nepřítel připravuje kryt a již začíná s obranou, přichází 2. akce a šermíř vyráží s dýkou. Při tomto útoku má šermíř bonus +3 za překvapení a protivník si nepočítá OZ.

Nové šermířské finty a seky v obraně

Kryt předsekem
Bonus k iniciativě: 0
Počet akcí: 1
Protivník: humanoid s 1 zbraní
Zbraň: 2 tesáky, 2krátké meče
Průběh:
1. akce: O: Úč +0;Oč -1
Poznámky:
Velice jednoduchý, lehce použitelný a silně efektivní finta. Pokud na nás nepřítel vede sek, nejlépe býk, tak kryjeme oběma zbraněmi souběžně.
V akci levicí vykryjeme zbraň samotnou a pravicí sekáme po zápěstí protivníka. Následky pro nepřítele jsou mnohdy fatální, jelikož poraněné zápěstí není schopno nést zbraň.



Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-3 / 3
Ikonka uživatele Architekt    [pošta] NEW     19:33:24 28.11.2014
Pěkně zpracované finty, ale nelíbí se mi, že při fintě boj s dýkou si soupeř nezapočítává OZ, což mi nedává moc smysl. Nepříde mi, že šermíř je v pozici vyhledat a bodnout do slabého místa. Spíš bych udělal, že protivník bude mít postih, jako kdyby se nemohl bránit zbraní, tedy obrana beze zbraně -3. Šermíř tedy místo, aby získal výhodu, sníží postih. Přece jen by neměl dostat takovou výhodu jako ignorování zbroje při boji s dýkou.

Ikonka uživatele Vedro    [pošta] reputace: 1
Dakeyras: +1
NEW     15:08:48 05.02.2013
Dobrý den

Měl bych faktickou výhradu k fintě Kryt s předsekem. Jestli dobře chápu, je cílem poranit soupeřovi zápěstí a bud mu znemoznit pouzivani obourucni zbrane, nebo ho donutit si zbran jednorucni prehodit do zdrave leve ruky a zahodit treba stit. Ta vyhoda je jasne zrejma, i kdyz mi chybi popis učinků.
_____

Jen bych ale dodal, že všichni šermíři jsou si právě této citlivé oblasti vědomi a každý kdo kdy začínal šermovat měl nejvíc otlučené právě zápěstí a prsty. Proto také kryt rukou, nebo kovové rukavice je první linie obrany. Mnozí šermíři bojují raději v kovových rukavicích nazí, než v brnění a bez rukavic. Myslím si že právě proto by měla tato finta zohledňovat zboj více než kdy jindy, už i proto že zasáhnout zápěstí v útoku i když zastaveném je těžké. Jinak by odzbrojení (zranění ruky) bylo příliš velkou výhodou.

Napsal VEDRO

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     9:37:57 30.01.2013
Já osobně nikdy moc do tajů fint nepronikl... asi proto, že jsme nikdy nehrál šermíře na tak vysoké úrovni. Zpracování mi přijde ale výborné, praktické a zjevně založené na praxi. Jediný n co bych se zeptal, tak jak se zjistí, že se poslední finta - Kryt s předsekem povedla tak jak má - zraním protivníka. Je to prosté - ubránil jsem se s touto fintou -> nepřítel je zraněn na podobném principu jako útok z obrany, nebo se to bere jakou souběžný útok, řešený podle pravidel?



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.028977155685425 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách