Válečník

Šermířské uhýbání Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 17

Je-li šermíř bez zbroje, je pohyblivější a volnější, snáze se mu uskakuje a je rychlejší. To se mechanicky projeví bonusem k OČ a Iniciativě dle "tabulky":

Level Iniciativa
06. +1 +1
12. +1 +2
18. +2 +3
24. +2 +4
30. +3 +5
36. +3 +6
  • Bonus se započítává stejně, jakoby postava měla vyšší obratnost.
  • Ve vycpávané, kožené a pokované kožené si šermíř započítává polovinu tohoto bonusu (zaokrouhlenou dolů).
  • Postava musí mít "Žádné naloožení".
  • K této schopnosti není třeba absolvovat žádný nestandardní výcvik.

Nejen v dílně se vyjádřili a pomohli: Alden, Demonic, found, Ivrin, Karel Doleček, Skočdovovsa, UnknowN

Zvláštní poděkování: Samurai.

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Kibe: No, já nevim, ale to pravidlo, na jež se odkazuješ je IMHO přesným opakem tohodle. Ty jdeš po simulaci. Ja jdu po coolovosti. Mě se příčí představa šermíře v plátovce. V tom ať si běhaj paladinové, rytíři, klidně aj bojovníci nebo tak, ale, prosimvás, šermíři maj bejt rychlý a pohyblivý.

Morter: Chceš půlit bonus, kterej na třicátý úrovni má hodnotu +3?!
Víš co by ti zbylo? Od 18.tého levelu +1 k OČ proti střelbě. Konec. To je NIC! Navíc by to bylo, IMHO, zbytečně složité a já se snažil o jednoduchost.
(Omlouvám se, za možná poněkud afektovaný tón.)

Každopádně díky.


 Uživatel úrovně 0

Folcwine: to je ale jasné, že je silnější v rytířské zbroji...i v reálu by vyhrál chlápek zakutej proti nahýmu.
Ale aby dostával bonus za nic...to se mi nelíbí...podle základních pravidel to má docela smysl, ale my používáme jednu úpravu, kterou naleznete zde:
http://www.david-zbiral.cz/Pohybdrd.htm


 Uživatel úrovně 5

Náhodou jsem zavítal k tomuto příspěvku a napadlo mne, proč se toto uhýbání šermíře nevztahuje pouze na boj zblízka, jakožto šermířské uhýbání zbraním, ale automaticky se též vztahuje i na uhýbání projektilům? V principu je zřejmě jedno jestli se beze zbroje bude snažit rychleji uhýbat meči nebo šípu, ale přijde mi, že dávat stejný bonus není adekvátní a bonusy proti střelbě bych dal šermíři poloviční, či nějak jinak odstupňoval, jelikož to bude mít imho těžší.


 Uživatel úrovně 5

Kibe:
Rád bych upozornil, že pravidla od Altarů jsou nastavená tak, že pro šermíře je výhodné nosit rytířskou zbroj.
Dle pravidel od Altarů šermíř v rytířské zbroji je o poznání silnější, než šermíř beze zbroje. Ani s rozšiřujícím pravidlem zavedeným tímto dílem se šermíř beze zbroje nestane silnějším než šermíř se zbrojí.
Postih za VELKÉ naložení je -1 do OČ a ÚČ. Šermíř v plátové zbroji, se štítem, mečem bastardem a oblečením se ani neblíží velkému naložení.
Šermíř může nosit rytířskou zbroj, takže jeho schopnosti jsou nastavené tak, aby při nošení zbrojí byl srovnatelný s ostatními povoláními. Podobně chodec může nosit kroužkovou zbroj a zároveň mít bonus +2 do AC za povolání. Šermíř je prostě velmi rychlá a hbitá mrcha i v plátové zbroji. Bez ní bude logicky ještě rychlejší, ne?


 Uživatel úrovně 0

Trochu jsem nad tím přemýšlel a nakonec se mi dílko až tak moc nelíbí...je nastavené tak, že pro šermíře je vlastně standartní nosit plátovou zbroj a pokud si ji náhodou nevezme, tak dostává další bonusy k vlastním základním schopnostem. To ale není pravda...nikde není řečeno(a je to logické), že šermíř má své schopnosti nastavené na nošení plátů...už v základu je celkem rychlý(počet útoků a šerm, cvyk, útok z obrany,...to všechno vyjadřuje jeho mrštnost, která ale naopak je zpomalována pokud si navlékne těžkou zbroj - postih za naložení).
Tedy toto dílo podle mě narušuje "rovnováhu" pravidel, protože přesiluje šermíře...


 Uživatel úrovně 5

Toto dílo nemá chybu.

Je tu několik věcí, o kterých se dá (rýpavě) diskutovat, ale konečně zde vidím dílo, které bych sám do své hry použil.

U mě 5 a držím palce na OHZD.


 Uživatel úrovně 0

Musím přiznat, že zrovna iniciativa mi moc nesedne. Proti obranému číslu nic nemám, ale ta iniciativa... no nezdá se mi, že by měl mít bonusy k iniciativě jen proto že nemá zbroj. Ano, je pravda, že je rozdíl nic na sobě nemít a mít na sobě pláty, ale na druhou stranu, málokdo má v plátech žádné naložení že? A naložení jak víme má postihy.

3*

Ad. k plátům. Ano pláty samotné mají za správných podmínek výbornou pohyblivost, ale na druhou stranu zpomalují. Chlápek v plátech klidně může běžet stejně (myšleno stylem běhu) jako kdokoli jiný, ale nikdy nevyvine takovou rychlost jako chlápek beze zbroje.


 Uživatel úrovně 0

Rychle,stručně,dobře,jasně.Rychle zapamatovatelný,stručně napsaný,dobře použitelný a jasně že s nim budu hrát :)4*


 Uživatel úrovně 5

Prvně se mi nezdál ten bonus k iniciativě. 3 dny jsem nad dílem přemýšlel, nakonec jsem dospěl k závěru, že je to vyvážené.
V době, kdy má +1 k iniciativě, tak má oproti normálnímu šermíři ~ -4 OČ (na 6. úrovni kroužková zbroj je reálná)
Když má šermíř beze zbroje +2 k iniciativě, má "postih" ~ -6 k OČ (na 12. úrovni prytířská zbroj je reálná)
Když má šermíř beze zbroje +3 k iniciativě, má "postih" ~ -6 k OČ (na 18. úrovni je rytířská zbroj s obranným démonem +1 reálná)
Když má šermíř beze zbroje +4 k iniciativě, má "postih" ~ -7 k OČ (na 24. úrovni je rytířská zbroj s obranným démonem +2 reálná)
Když má šermíř beze zbroje +6 k iniciativě, má "postih" ~ -14 k OČ (na 36. úrovni je rytířská zbroj s obranným démonem +7 reálná).

S koženou zbrojí to není o mnoho lepší (menší postih do OČ oproti normálnímu šermíři, ale menší bonus do iniciativy).

Pokovaná zbroj je šupinová zbroj?

Je to jednoduché, krátké výstižné. Pomůže to hodně pro hráče šermířů, kterým se příčí představa precizního šermíře v podobě "plechovky" (vím hned o několika hráčích, kterým představa šermíře-plechovky je dosti odpudivá). Dává to prostor pro variabilitu šermířů, už to není vždy jen chodící a sekající plechovka, může to být hbitý a mrštný šermíř.

Je až s podivem, jak velká a vynikající myšlenka autorovi podařila vměstnat do tak malého prostoru. Z posledních děl u tohoto vidím největší přínos. Toto dílo je v mých očích vítězem té válečnické soutěže a držím palce v OHZD (snad se tam dílo dostane).

*****(*)

Samurai: Zvláštní výcvik není potřeba. Je to bojová dovednost, proč by ji nemohl se naučit během 2 měsíců tréninku při postupu o úroveň? Proč se snažíš vše komplikovat? A už vůbec nechápu, že za absenci bonusu, dílo ztrháš.

Chodec má také uhýbání a také se neřeší, že když dostane zásah, dostane to za plné lajfy.


 Uživatel úrovně 0

Po přečtení se mi vkrádá na mysl profláknuté úsloví "jednoduše geniální". Myslím že schopnost posouvá pojetí šermíře velice dobrým směrem. Jenom se mi z pricipu příčí, že dílko šermíře oproti pravidlové verzi bez vyvážení zvýhodňuje. Možná by šlo uvažovat také naopak o omezení některých šermířských bonusů při nošení zbroje, hlavně té iniciativy (ale nemám po ruce pravidla, abych mohl být konkrétnější).

Ad úprava zranění při zásahu: Souhlasím s autorovou obhajobou, rušit bonus v případě zásahu by bylo nesystémové, když už nerušíme ani obranu zbraně ani obratnost. DrD prostě částečně spojuje hod na zásah a hod na poškození do jednoho hodu. Je to zoufale nerealistické, ale zase jednoduché a rychlé.

Samurai: Nevykládám si text příspěvku tak, že by pro používání "nebyl potřeba výcvik". Spize píše že není potřebný žádný NESTANDARDNÍ výcvik. Což mi přijde naprosto logické - vzhledem k tomu, že je uhýbání zařazeno jako schopnost povolání (a ne např. dovednost), je celkem samozřejmé, že s ní související výcvik je součástí standardního výcviku šermíře.