Válečník

Zuřivost Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 16

Tyto pravidla plně nahrazují změnu v Bersekra v PPP a PPE.

Zuřivost je schopnost bojovníka. Tak jako se kouzelník může naučit kouzlům, tak bojovník dokáže ovládnout své tělo a mysl do takové míry, že je tomu těžké uvěřit a mnozí to považují za mystické umění.

Zuřivost je plně kontrolovaná bojovníkem - může si ji sám navodit a stejně tak ji i ukončit. Ani na jednu z činností se nemusí soustředit, ale může je udělat jen v rámci svého tahu a činností.

Zuřivost má denní omezení na počet kol rovno úrovni bojovníka. Během jednoho boje může zuřivost trvat nejvýše 5 + bonus za odolnost kol, poté je potřeba alespoň směna odpočinku, aby si mohl bojovník zuřivost navodit znovu.

Od 6. úrovně zuřivost způsobuje to, že při jejím navození přibude bojovníkovi 1/2 jeho aktuálních životů. Po dobu trvání má +4 k síle, ale -2 k obratnosti. Má také +1 k hodům proti pastem snažícím se ovlivnit jeho psychiku (a je jedno zda jsou kvůli jevům škodlivým, nebo prospěšným). Po skončení zuřivosti klesne počet životů o 1/3 aktuálních (zaokrouhleno dolů).

Od 10. úrovně se bojovníkovi životy na začátku zuřivosti zdvojnásobí a na konci sníží na polovinu (zaokrouhleno dolů).

Od 15. úrovně se bojovníkovi v zuřivosti nesnižuje obratnost.

Od 20. úrovně bojovník v zuřivosti během útoku používá zdarma svoji schopnost zastrašená na nepřítele, na kterého úspěšně zaútočí (a daný nepřátel se počítá jako by byl sám), pokud je to možné.

Od 25. úrovně bojovník v zuřivosti dělá tak brutální útoky, že způsobuje postih -2 k ÚČ i OČ do konce dalšího kola nepřátelům, které svým útokem zraní (není kumulativní).

Od 30. úrovně není omezena maximální délka zuřivosti v rámci boje.

Od 35. úrovně získává bojovník v zuřivosti útok zdarma na toho, kdo jej minul chladnou zbraní. Tento útok se nezapočítává do počtu akcí a útoků v daném kole.

Slovo autora

Zuřivost je moje náhrada za bersekra, což považuji za špatnou, nevyváženou a herně destruktivní bojovníkovu (ne)schopnost. Tak jako kouzelník si může říct kdy chce kouzlit a zloděj kdy chce krást, tak i bojovník si určuje kdy chce dosáhnout zuřivosti a kdy ji ukončit. Zároveň nijak není omezena kontrola postavy hráčem - na rozdíl od Bersekra to tedy není již zcela regulérní postup PJe jak zabít postavu.

Zároveň je mírně mystický a narušující pravidla - fakticky se zranění snižuje na 2/3 a od 10. úrovně na polovinu díky životům navíc, nejsou to už jen prázdné životy, jejichž využití by bylo vstupenkou do říše mrtvých po skončení trvání, taktéž útoky navíc na 35. úrovni mohou dostat postavu naprosto mimo meze smrtelníků (ale i kouzelník v té době může nechat doslova hořet nebe bez velké námahy).

Z hlediska vyvažování jsem šel cestou "co by měl bojovník mít abych vůbec uvažoval, že si za něj zahraji, a zároveň abych nezáviděl, když jej bude hrát někdo jiný". V tomto ohledu mám zaručeně rozdílná měřítka od mnohých a pokud někdo nyní bojovníka považuje za přesíleného, tak mu tuto nedoporučuji zavádět - ještě jej posílí.

Diskuze

 Uživatel úrovně 8

Andokajn: Druhý odstavec:

Zuřivost je plně kontrolovaná bojovníkem - může si ji sám navodit a stejně tak ji i ukončit.

Co popisuješ pak je ohledně maximální délky. Na úrovni toto tedy nezáleží (s výjimkou oné zmiňované 30. úrovně).


 Uživatel úrovně 0

jediné co nikde nevidím je, jak tato dovednost že záleží na úrovni... respektive její doba použití v boji... píšeš že je to fixní až do 30. úrovně na 5+ODL kol


 Uživatel úrovně 5

Nakonec se ukázalo, že ač v soutězi vyhrálo dílo Zuřivost, celková oblíbenost u autorů je vyšší u díla Protiútok.


 Uživatel úrovně 5

Dílko pro mne hodně znamená, především: jsou lidé, kteří smýšlejí jako já, kteří tedy i zřejmě hrají jako já. Nevadí jim "nerealističnost" (co ale s ní, když je magie zcela běžná), důležitá je hratelnost.
Toto dílko řeší problém velmi podobně jako jedna ze škol kontrolované zuřivosti, (jak moc podobně jsem zjistila až při vyzkoušení několika testovacích soubojů) které jsem navrhla pro svůj svět. Rozdíly jsou minimální. ale je to jen jedna z. Hráčům, kteří berserkera preferují jej neberu, ať jej mají, budu se k němu snažit přistupovat citlivě, ale nabízím podobně jako Sniper alternativu. Může jít o vědomé kontrolování stavu mysli, které je dlouhodobě cvičené a tehdy se bojovník do onoho stavu dokáže dobrovolně uvést ještě před bitvou. Jiný bojovník nemusí mít zuřivost vůbec, podobně jako moje bojovnice. Otázka na PJ: chci hrát bojovnici, ale bez berserkeru. PJ: Není problém, ale víš, že ty sama se připravíš o velkou sílu povolání... Hráčka: Jo, ale chci mít postavu ve svýchh rukou. O tohle tu jde.
Jiní bojovníci mají oslabené a víceméně ovládáné pojetí zuřivosti a její postupné sílení, třeba trpaslíci s vědomým zuřením dovedou zázraky. Uvádět přesné hodnoty je zbytečné, kdo se problematikou chce zabývat, na základě tohoto dílka k upgradům svému světu, svému pojetí ras a národů (ne ke každé se hodí všechno) dojde sám.
Jen jedna poznámka ku zvážení - pro mne bylo nutné zavést, že se nelze změnit v bersarkera, když bojovník dostává rány na plocho (připravila bych hráče o tolik milované arény), ale i zde se k věci musí přistupovat citlivě, bojovník, který ví, že nepřítel jej nechce zabít, ale dostat z něj nějaké citlivé informace, chápe nebezpečí, ví že zvítězit nebo zemřít, tomu bych dala možnost i při ranách naplocho (ale se změněnou pastí) se změnit v bojové monstrum.
Vše je o náhledu na věc, o citlivosti. Hrajte to každý jak chcete, ale vždy tak, aby nikdo neměl důvod se cítit poškozen.
Sniperovi patří velké plus za odvahu podobně laděné a pro leckteré provokativní a špatně zkousnutelné dílko zveřejnit. Díky však za něj!
S úctou Asci


 Uživatel úrovně 5

Kdysi jsem podobné dílo chtěl zpracovat, ale bál jsem sel, že zdejší válečničtí realisti a konzervativci dílo ztrhají, proto jsem je nakonec nenapsal.

Jak je vidět, tak jsem se nemýlil, mnohem více lidí odvrhne myšlenku jen kvůli tomu, že jim berserkr nevadí a nenechají si na něj šáhnout.

Cca u 5 postů jsem se dosti přemáhal, abych nezačal hromadně rozdávat -rep. Mnoho kritik ani nebylo o díle, jako spíše o tom, že si kritik nedá na berserkra šáhnout. Toto dílo je alternativa, alternativa určená pro ty, kterým se klasický berserkr nelíbí, ale přesto by si rádi zahráli za bojovou mašinu (a šermíř je již omrzel).

Lidé, trochu pozitivismu, snažme se na dílech vždy najít, proč je napsáno, co má dokázat a pro koho je určeno.


 Uživatel úrovně 8

Folcwine: To neměla být argumentace, ale vyjádření názoru :-) Možná jsem nevolil ta pravá slova, ale podle mne by tomu prostě spíše slušelo, kdyby to bylo pojato jako rozšíření. To, že v tomhle bodě nejsem s autorem za jedno se na hodnocení vůbec neprojevilo...


 Uživatel úrovně 4

Když už tu kritizujeme použitelnost berserku, je taky třeba uvědomit si, že nejde jen o boost do útoku a oslabení možnosti obrany. Taky tu bude strašný psychologický dopad na soupeře. Jasně, vojácí s kopími, čelící rozběhlému krollovi v berserku, ho nejspíš dostanou, pokud budou chladnokrevně bojovat, někdo z nich padne, ale propíchají ho. JENŽE: kdo z nich, bude ten, kdo se mu postaví, aby získal čas svým druhům ve zbrani? Kdo se nechá smést prvním náporem, i když ví, že kroll tvrdě zaplatí. Pokud nejde o profesionální oddlíl, ale třeba jen loupežníky, piráty, cokoliv - nejspíš morálka půjde hodně dolů. Připočtěte řev, šílenství v očích a strašlivě silné útoky na ty první v cestě... Já se tohle snažím při hře zohlednit, takže berserker vyřešil situací celkem dost: hodně pobil a ještě víc třeba zahnal na ústup. Je ale pravda, že několkrát měl hráč bojovníka kousek k tomu, aby jeho postava padla. I proto se vydal cestou bojovníka, která od 16. úrovně upravuje jeho schopnosti, včetně "ovladatelnějšího" berserku". Pro CP je ale právě pravidlový berserk parádní záležitost, hlavně, když hráči podceňují "nějaké krolly, ty dáme jak nic" a "obry, hele támhle ten tlusťoch".


 Uživatel úrovně 5

Zuřivost mi nepřipadá jako marný nápad, ale netvrdil bych, že jde o posílení bojovníka, co se jeho schopností týče. Rozhodně se ale jedná, a to je zjevně nejdůležitější, o posílení svobody hráče, co se s jeho postavou bude dít. To se mi líbí, ale nejvíc oceňuji postupné zlepšování schopnosti po úrovních.

Jestli je to silnější schopnost než berserkr, je záludná otázka. Naházel jsem si cvičně tři souboje, jak navrhoval Folcwine, bojovníka se schopností berserkra proti bojovníkovi se zuřivostí.
Vycházel jsem z postavy, kterou si u mě naházel jeden z hráčů (sil: 21/+5; obr: 9/-1, úr. 10, životy 105, ÚČ: 13/+5, OČ: 5). Vycházel jsem ze základního soubojového systému. Postavil jsem dva identické bojovníky proti sobě a jal se házet. Ve dvou případech ze tří z toho vyšel vítězně berserkr, jeden vyhrála zuřivost. Je ale nezbytné podotknout, že v případě vítězství zuřivosti se mi zbláznily kostky a za bojovníka se zuřivostí mi padalo extrémní množství šestek (někdy i několik na jeden útok/obranu).
Pak jsem si udělal malou statistiku bez kostek. Folcwine má pravdu, berserkr a zuřivost jsou vyrovnané.
Jediné, proč je to zajímavé, je ta možná svoboda rozhodování. Mám v družině dlouholetého hráče bojovníka, tak jsem zvědav, co mi na to řekne. Ale mám pocit, že mu berserkření v tom, jak ho hrajeme, vyhovuje.

Na závěr, asi skvělá náhrada berserkra pro striktní pravidlodrtiče DrD, ale ti to zase nikdy neudělají. Pro ty, co s Doupětem žijí a zacházejí rozumně možná alternativa, ale osobně to asi nevyužiju.


 Uživatel úrovně 0

Sniper:Omlouvám se,ja mam disgrafii takže někdy vynechávám.Mělo by tam bejt "kdybys radši napsal..."


 Uživatel úrovně 5

Mimo téma: Moment, kdo z vás ještě hraje DrD a kdo už ne? Odpovědi prosím do pošty, výsledek rozešlu všem, co se mi ozvou. Já ho hraju a pravidelně.
Konec mimotematického vstupu