Válečník

Šermířské tance Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 16

Šermířské tance

...před obecenstvo předstoupil další soutěžící. Uklonil se, odhodil plášť a u pasu se mu zaleskl dlouhý meč a tesák. Jeden z barbarů vybuchl smíchy.

„Co jako chceš dělat s těma párátkáma?? Dyk sou k ničemu, vobouručák tím nevykreješ!“ ryl do tmavovlasého šermíře onen smějící se barbar. Ten se jen pousmál a vytáhl své zbraně.

„Tak pojď Gunnare, ukaž jak jsou moje zbraně k ničemu.“ vybídl barbara a v očích jako by se mu zablesklo. „Stejně potřebuji partnera, tak proč bys to nemohl být zrovna ty?“

Gunnar zařval, popadl svůj obouruční meč a bez dlouhých cavyků se vrhl na onoho člověka. A teď začal tanec. Barbar sekal jak mohl, na hlavu, na ramena, do boků, zkrátka jak jen uměl, ale tmavovlasý šermíř neutržil ani škrábnutí. Zdálo se, jako by tančil. Ladným pohybem vykryl úder, dalšímu o vlásek uhnul a neustále byl v pohybu. A kdykoli mohl, šťouchl do barbara tu nohou, tu loktem a vyváděl ho tím z míry. Tak to pokračovalo dalších pět minut. Pak barbar pochopil krutou pravdu. Ten poťouchlej šermíř si s ním celou dobu pohrával! Zmocnila se ho zuřivost. Přestal se kontrolovat, zařval a pustil se do svého protivníka hlava nehlava. I šermířovy pohyby se změnily. Teď byly rychlejší, efektivnější a ztratil se z nich nádech frajeřiny. Teď už z nich čišela smrtelnost.

Několik dlouhých minut se šermíř pouze bránil. Alespoň to tak obecenstvu připadalo. Ale zkušené oko by poznalo, že každý šermířův pohyb, každý jeho krok směřuje k získání konečné výhody. A pak to přišlo. Tmavovlasý se otočkou prosmýkl kolem barbara a ještě než se zastavil, udeřil ho jílcem meče do zátylku. Gunnar obrátil oči v sloup a svezl se v mdlobách na zem. Obecenstvo propuklo v jásot.

Šermíř nacvičeným pohybem vrátil zbraně do pochvy a uklonil se.

Popis

Šermířský tanec není ani tak tanec, jako spíš obtížný a pečlivě vybroušený styl boje, který naplno využívá všechny šermířovy schopnosti. Šermíř je může využit pouze proti humanoidním nestvůrám velikosti A-C a bez výjimek se používají se sečnými zbraněmi mečovitého typu a jejich kombinacemi. V jejich průběhu nelze používat finty a z ostatních schopností pouze ty "pasivní" jako je třeba šerm, cvik, sehranost atd. Společným znakem všech tanců je šermířův rychlý pohyb okolo protivníka, proto je šermíř nemůže provádět, pokud je jeho naložení větší než mírné. Až na výjimky je možno používat tance pouze v boji jeden na jednoho.

Tyto styly může šermíř v průběhu boje střídat, nicméně každý tanec musí trvat vždy minimálně 6 kol a během provádění tance je možno libovolně útočit nebo se bránit, ovšem s příslušnýmy bonusy a postihy.

Učení se tancům

Většině tanců se šermíř může učit již od šesté úrovně, nicméně existují i výjimky. Tance jsou velice složité na pochopení a provedení, proto jejich naučení trvá dva za sebou jdoucí přestupy na vyšší úroveň. První přestup, kdy se šermíř může tancům učit, je přestup z šesté na sedmou úroveň. Na začátku prvního přestupu si šermíř zvolí jakému tanci se chce učit a toto rozhodnutí už nemůže změnit. Je tomu tak proto, že výcvik Tance se sestává z pravidelného denního tréningu pohybů, dokud se tyto nestanou pro šermíře naprostou rutinou. Pokud šermíř přeruší výcvik tance (tzn. absolvuje druhý výcvik bez výcviku tance, nebo přeruší výcvik jako takový), nezapomíná sice jeho teoretický princip, ale ztrácí veškeré do té doby nacvičené reflexy a pohyby. Proto musí začít s výcvikem tance pěkně od začátku, ovšem může si klidně vybrat jiný tanec než se učil předtím. Jediný případ kdy toto neplatí nastává, pokud šermíř přeruší druhý výcvik. Potom mu stačí pouze jeden výcvik, aby se tanec naučil (ovšem musí to být výcvik bezprostředně následující, nemůže si mezi ním střihnout "beztancový" výcvik). Navíc po každém naučeném tanci musí mít šermíř alespoň jeden přestup „pauzu“, tzn. jeden přestup bez učení se dalšímu tanci, protože hrozí riziko, že se šermíři smíchá starý a nový tanec a ve výsledku nebude umět ani jeden.

Samozřejmostí je přítomnost učitele, který daný tanec ovládá. Není možné se naučit tanec jen tak z knihy, protože u nácviku musí být mistr vždy přítomen, aby šermíře upozorňoval na jeho chyby.

Tance

Tanec uhýbání

  • ÚČ:-2
  • OČ:0

Tento tanec umožňuje šermířovi efektivnější obranu proti střelným a vrhacím zbraním. Šermíř je neustále v pohybu a aktivně se snaží uhýbat všem projektilům. Proto má během tohoto tance bonus +2 k obraně proti střelným a vrhacím zbraním. Další možností, jak využít tento tance, je účinnější obrana beze zbraně. Šermíř se soustředí na pohyb nepřítelovy zbraně a snaží se vystihnout její následující pohyb tak, aby mohl snadněji uhnout. Proto si šermíř, který opravdu nedrží v ruce žádnou zbraň, provádějící tento tanec nepočítá postih za obranu beze zbraně. Najednou lze tento tanec použít pouze pro jednu z těchto dvou možností. Tzn. šermíř nemůže zároveň uhýbat projektilům a chladným zbraním.

Tanec přesnosti

  • ÚČ:-1
  • OČ:0

Šermíř se rychlými pohyby přesunuje v bezprostřední blízkosti svého protivníka a přesnými ranami zasahuje nechráněná místa na jeho těle. Ovšem, jelikož šermířovi jde především o precizní zásah na určité místo, je v případě zásahu způsobené zranění pouze poloviční. Na druhou stranu, nepřítel si nepočítá do obrany zbroj, protože šermíř útočí cíleně na nechráněná místa. Další možností je útok na nějakou součást výstroje. V tom případě není při zásahu cíl zraněn vůbec, ale šermíř úspěšně zasáhl požadovanou část (např. přesekl řemínek zbroje), vždy to ale musí být nějaká přístupná část výstroje. Takže šermíř má šanci přeseknout ramení řemínek plátové zbroje jen a pouze v tom případě, že tento není krytý nárameníkem. Na druhou stranu, nic mu nebrání soupeře postupně očesat od vrchních vrstev až po tu nejspodnější (vzpomeňte na Zorra). Konečné slovo má v tomto případě vždy PJ.

Pokud se vám zdá automatický úspěch v případě zásahu příliš, je možné ještě přidat past obr+roz ~ 1-5 podle obtížnosti ~ zasáhl/nezasáhl. Berte to ale pouze jako nepovinné pravidlo.

Tanec smíchu

  • ÚČ:-1
  • OČ:-2

Účelem tohoto tance je zesměšnění protivníka. Šermíř s přehnanou grácií uhýbá ranám, útoky vykrývá s naprostou samozřejmostí a kdykoli může, šťouchne do svého protivníka. Zkrátka a dobře frajeří. Úspěšný šermířův útok nepřítele nezraní, pouze jej vyvede z míry (šťouchnutí do žeber atd..), takže ten má ve dvou následujících hodech postih na útok i na obranu -1. Nutno podotknout, že vznětlivějším bojovníkům se může veřejné ponížení zdát jako dobrá záminka pro změnu v berserkra.

Tanec mnoha nepřátel

  • ÚČ:-4
  • OČ:+3

Primárním cílem tohoto tance je efektivní obrana proti většímu počtu nepřátel. Šermíř využívá veškeré své obratnosti a rychlosti k uhýbání a vykrývaní ran nepřátel. Navíc pokud šermíř hodí na obranu alespoň o šest více než by potřeboval, podařilo se mu přesměrovat útok na jednoho ze svých protivníků, který je zraněn za rozdíl mezi hodem na útok a šermířovou obranou. Narozdíl od ostatních tanců, které může šermíř použít pouze proti jednomu nepříteli, pro provádění tohoto tance naopak šermíř potřebuje alespoň dva a nejvýše šest nepřátel.

Tanec rychlosti

  • ÚČ:-2
  • OČ:-2

Při provádění tohoto tance se šermíř snaží o maximální možnou rychlost svých pohybů a to na úkor jejich preciznosti. V průběhu tohoto tance má šermíř o jeden útok za kolo navíc (resp. bonus +6 v RSS). Ovšem provádění tohoto tance už může být nebezpečné i svalům samotného šermíře. Pokud má šermíř odolnost nižší než 15, ztrácí každé kolo nad základní dobu trvání tance 1k6 životů.

Tanec omráčení

  • ÚČ:+2
  • OČ:-2

Cílem tohoto tance je nesmrtelné vyřazení protivníka z boje. Během tohoto tance šermíř neútočí a místo toho se snaží získat co nejvýhodnější pozici k jedinému závěrečnému úderu, kterým pošle svého protivníka k zemi. Pravidlově to potom vypadá tak, že hráč za šermíře normálně útočí, ale zranění z těchto útoků je pouze stínové a v praxi jde pouze o získávání výhodné pozice. V momentě kdy počet stínových životů překročí aktuální počet životů nepřítele, nezhroutí se tento k zemi, poněvadž vlastně žádné stínové zranění neutržil, ale šermíř je připraven k závěrečnému úderu. Dalším úspěšným útokem tedy posílá svého protivníka do mdlob.

Tanec smrti

  • ÚČ:0
  • OČ:-3

Tento tanec je částečně podobný tomu předchozímu, akorát šermíř se nesnaží svého protivníka omráčit, nýbrž zabít. Opět tedy krouží kolem protivníka, hledá nejvýhodnější pozici a pátrá po protivníkově nejzranitelnějším místě. V praxi to pak vypadá takto: Hráč šermíře opět normálně útočí, ale úspěšné útoky přidávají bonus k ÚČ a út +1 pro jeden závěrečný útok. V momentě kdy se šermíř rozhodne ukončit boj, provede onen závěrečný útok, ve kterém si připočte veškeré doposud získané bonusy. Pokud šermíř uspěje - tzn. zabije útokem soupeře - je věc jasná. Ale pokud neuspěje, není jeho soupeř vůbec zraněn a celý proces získávání výhody je nutno zopakovat. Navíc má šermíř pro další provádění tohoto tance postih -2 k ÚČ, protože jeho protivníkovi už je jasné o co jde. Tento tanec se jako jediný může šermíř učit až od 16. úrovně.

Závěr

Taky se vám zdá šermíř poněkud nedoceněný? Mě tedy alespoň ano, především proto jsem taky napsal toto dílko. Nerozšíří sice rozsah působnosti šermíře (stále zůstáváme u humanoidů), ale podle mě mu rozhodně přidá na použitelnosti.

Velký dík patří Shadowmagovi a Samuraiovi za jejich podporu a rady.

Diskuze

 Uživatel úrovně 5

Asi je zde již probráno vše, proto má kritika bude jen velmi stručná (asi se budu i po někom opakovat)

- Tanec uhýbání - dobrý nápad - vyhýbat se střelným útokům, dobře vyvážené
- Tanec přesnosti - nebere v potaz zásahová místa ala lupič. Jiná šance na bude na obejítí kroužkové zbroje (kryje pouze žaludek a slabiny) a jiná na rytířskou zbroj (kryje vše). Chybý provázanost s již existujícími pravidly.
Osekávání zboje ala zorro je spíše dodatek, jinak než vysokým rozdílem mezi hodem na útok a na obranu bych to jako PJ asi nepovolil.
- Tanec smíchu - rozhodně dobrá a vtipná věcička, jak chodcům ukázat, že ten příklad v pravidlech je nesmysl :-)
- Tanec mnoha nepřátel - přesměrování útoku by mohlo být u rozdílu o 10 či více (nejméně)
- Tanec rychlosti - opět dobrý nápad, ale mohlo to být sjednoceno s chodcovým pravidlem pro dvojsek/trojsek - vztažná vlastnost je síla
- Tanec omráčení - pravidlově je to zbytečnost, protože útok naplocho vyjde stejně, navíc se nemusí provádět závěrečný útok. Co když v půlce, tímto tancem ubraných, životů se nepřítel rozhodne utéct?
- Tanes smrti - opět pravidlově nesmysl (pro RP vpoho), proč nepřítele nezabít těmi normálními útoky?

Rozhodně krok správným směrem - dobrá náhrana naprosto hloupého a špatně vyváženého "výpad a kryt". Něco dobré nápady a dobře zpracované, avšak ve třetiny jsou zbytečné odchylky od pravidel a třetina je pravidlově nevýhodná:

****


 Uživatel úrovně 0

To by se ti líbilo:-P


 Uživatel úrovně 0

Jo a jinak mne mrzí, že tu vidím tohle dílo, něco podobného jsem sem také chtěl poslat, ale teď už to jaksi nemá cenu:)


 Uživatel úrovně 0

Demonic: Jen tak mimo mísu. J. K. Rowlingová jednou sama řekla, že jí Tolkien silně inspiroval. A Sapkowski(elfové, trpaslíci, !hobiti!) je temnější pouze stylem vyprávění(stačí si představit předělávání elfů na skřety, nebo oblíbené praktiky se zajatci skřetů). Tolkien píše báje, Sapkowski osobní drama.
Ne každá fantasy vychází z Tolkiena, ale většina ano.


 Uživatel úrovně 0

Tamerlán:

Patrně jsi přehlédl jeden detail, plnoplátových rytířů. Tzn. jezdících v plně plátovaných zbrojích pozdního středověku, kdy původní římská říše už byla dávno pod kytkama. (o Byzanci nemluvim, to už není římská říše.) Asi jsem měl římskou říši blíže specifikovat, římská říše za dob Caesara.

Opět musím oponovat, ne každá fantasy vychází z Tolkiena. Chtěl bych vidět interpetaci Tolkiena na Harryho Pottera :) A Sapkowski, no možná, ale i tak je jeho svět podstatně temnější než Tolkienův (Ano, mluvím mimo jiné o rasizmu vůči elfům a trpaslíkům. V Tolkienovi je sice nevraživost, ale není to rasizmus)

Jinak mám dojem, že tahle diskuze se tak trochu míjí tématem, takže bych jí asi uzavřel.

S pozdravem
Demonic - The Lonely Warrior


 Uživatel úrovně 0

Válečníku Nathako, dračák je hra pro začátečníky. Je to na ní evidentně vidět, je to silně zjedodušená (a někdy mírně zpackaná) předělávka DnD. Ostatně autoři prý původně chtěli DnD přeložit do češtiny,a le vydavatelstvý DnD na ně nereagovalo a tak si Altaři vytvořili vlastní systém.
Výběr schopnsotí a podo bně je silně omezen. A mohl bych pokračovat dále.
To, že je to hra pro začátečníky neznamená, že jí nehraji i nyní. Pokuď DrD znáš, začínáš na něm, tak se k němu vždy vrátíš ať již díky jednoduchosti tvorbě postevy, nebo celkové jednoduchosti systému (vynechámeli Theugy a Pyromany). Kdo hraje drd už dlouho, tak si systéms ilně předělá k obrazu svému. Ale to už pak není DrD. Minimálně ne pravidlové. ;)
Nepochybuji, že zvládneš zahrát tři zcela odlišné válečníky. Ostatně to dokáže každý kdo zvládá trochu RP.
problém je, že pro začátečníky je tohle dílko příliš bořící pravidlový svět, dle mě i trochu náročnější. A zkušenější hráč využije jen nápad, protože zbytek si tejně přispůsobí tomu jak hraje jeho skupinka vypustí co se mu nezdá, a jak píšu od začátku zbyde mu jen myšlenka, kterou stejně nyní najde v každé druhé RPG hře.

Samurai, nechápu proč se vytahuješ, příjde mi to vcelku ubohoučké. Je to o švihu, ale aby si ten švih mohl dát musíš mít nějakou sílu (někomu kdo šermuje déle to tak nemusí tak přijít, ale vědět by to měl), i do švihu se dává síla. Pokuď dáš málo švihu, nebo síly, tak výsledek bude žalsotný.

Deamonicu, asi tak, jak jsem psal Nathakovi. To že je pro začátečníky přeci neznamená, že si jí pardálové nezahrají (osobně hraji z 50% ještě "drd" oproti ostatním RPGčkám).
Děkuju. :)
Z Tolkiena vychází každé fantasy, ať již třeba podobnou technickou vyspělostí (třeba zaklínač se odehrává v době, když už Elfové jsou vytlačeni díky lidskému charakteru, ale vypělost národů je tam podobná, i když oproti Tolkienovi je jeho svět krapánek pár století ve předu). Spojení Vikingů, Římanů a Evropy kolem křížových výprav bych se vůbec nebál, plně mi na drd fantasy vyhovuje, i když je třeba uznat že Římané budou v technice nejdále.

Myslím, že to asi dál nebude mít cenu, vás o svém postoji nepřesvědčím. Vy mě o svém asi také ne. Můj názor je ojedinělý, ale to neznamená, že je špatný (a taky doufám, že špatný není). Myslím,ž e tahle diskuze mě obohatila o vaše názory (a nejspíše i většinové názory na tomto webu o DrD a stylu jak by se mělo tvořit). Děkuji za váš, čas a budu doufat, že se zase u nějakého dílka setkáme a třeba se i shodneme. ;)


 Uživatel úrovně 0

Nathaka:
No... povídka, tam je to složitější milý Nathi. Nemůžu se zavděčit všem. Tobě se nelíbí, jiní to chválí. Myslím, že její obhajobu vynechám, záleží to na na jednotlivém člověku.

Učení - po pravdě, tak trichu jsem se přesně toho bál. Jenže ať jsem dělal co jsem dělal, prostě jsme nemohl přijít na to jak to napsat líp. Snad příště.

Rychlost - no ano, na tom už jsme se tu shodli, především ten postih je špatně úplně celý, o tom vím.

Smrt - no na druhou stranu, vícenásobné útoky jsou v podstatě pasivní schopnost (a navíc jsou to útoky, které během tanců použít může), takže šermíř na 17. (první na které může tanec smrti použít) muže v ZSS získat až +5 během dvou kol (5 útoků za 2 kola) a v RSS klidně i mnohem víc. Navíc získává bonus i k útočnosti, takže já si myslím, že až zas tak slabý není.

Ano Nathi, je tu málo tanců, jenže narozdíl od rituálů, jé poněkud těžší vymýšlet originální tance (alespoň mně to tak příjde). Když jsem to zkoušel, akorát jsem se v podstatě opakoval.

Ale jinak dík za commenty a critiku.

Tamerlán:

Dračák a hra pro začátečníky? No určitým způsobem máš pravdu, hodně začátačníků na ní začíná, ale spousta ostřílených mazáků jí hraje taky.

OK, jak si přeješ, ale reagoval jsem tak především protože z tvých reakcí jsem usuzoval na věk, očividně jsem se spletl, omlouvám se.

Podobné době? No to bude asi tím, že jedno z nejznáměších fantasy je Tolkien, a proto spousta PJ více či méně vědomě Tolkiena napodobuje. Navíc, většinou není možné přesně zařadit fantasy do nějaké doby, krásně je to vidět například na knihách Davida Eddingse, kde spolu dohromady existují impérium římského tipu, vikingové a plnoplátoví rytíři. Ani já bych si netroufl zařadit to do určité doby. Záleží na pojetí. A ani ze základních DrD pravidel nelze jednoznačně určit dobu. Vedle sebe jsou tám popisovány zbraně z dob římské (krátký meč, alias gládius) a z doby hodně pozdního středověku (obouruční meč, plnopláty). Takže tolik k určování "doby" ve fantasy.

DrD válečník je oxymoron. Něco jako prototip DrD válečníka neexistuje.

S pozdravem
Demonic - The Lonely Warrior


 Uživatel úrovně 0

me to pride jako docela fajn napad sice me trochu zarazilo ubirani zivota u tance rychlosti ale to by se dalo vyresit nejakym ninusem a prehodit zraneni do stinoveho!jinak me se to libi az na tech par drobnosti maa u me 4* ;-)


 Uživatel úrovně 1

Tamerlán: Nesouhlasím s tvrzením, že DrD je hra pro začátečníky. Taktéž si myslím, že Tvé vnímání Dračího doupěte je velmi omezené a vnímání povolání a jejich podání tím trpí nejvíc. Rád bych si s Tebou někdy zahrál tři hry Dračího doupěte. V každé z nich budeš PJ-em a já v každé z nich zahraju jiného válečníka. Milerád Ti předvedu, jak se dá v začátečnickém systému jako DrD zahrát tolik přijatelných podob válečníka, že Ti z toho bude přecházet zrak.

Shrnuto: Tvé hodnocení je na můj vkus až příliš ovlivněno Tvým vkusem.



Milý Demonicu,

samotný koncept válečnických tanců je dobrý nápad a funguje stejně dobře jako rituály. Stejně jako u nich je velkou výhodou to, že válečník dostává aktivně použitelné schopnosti s pestrou škálou výsledků, což (díkybohu) stojí v přímém rozporu s dosavadním pravidlovým podáním válečníka jako číselné sestavy, kde zvláštní schopnosti pouze navyšují tato čísla. To je výrazným kladem díla a pro mě je tento nápad použitelný a dobrý.

Teď ke konkrétním částem díla:
- Úvodní popis se mi nelíbí. Je to kýč a je to zbytečně dlouhé. Navodit atmosféru šlo lépe a dost možná stručněji, možná citátem, možná vhodnější ukázkou.
- O to víc se mi líbí stručný a výstižný popis, kde nejenže rychle popíšeš, oč jde, ale ještě přidáváš vhodná a líbivá pravidla, která dostatečně vyvažují bonusy z tanců vyplývající.
- Popis učení tanců je tomu pravým opakem, je dlouhý, chaotický a popravdě mi není hned jasné, kdy se teda tance učit můžu a kdy ne. Šlo to napsat jednodušeji.
- Tanec uhýbání: Klasika, povedené, vyvážené.
- Tanec přesnosti: Hned dva sporné body: Jednak vyvstává otázka, zda takový přesný sek není spíš věcí fint, druhak chápu určité výhrady těch, kteří započítávají útok na nechráněné části těla automaticky, tzn. že hod na útok a UČ samy o sobě tuto možnost obsahují např. při hodu šestky.
- Tanec smíchu: Kvalitní a použitelný tanec.
- Tanec mnoha nepřátel: Spíš normální tanec, co dodat...
- Tanec rychlosti: Souhlasím s tím, že ztráta 1K6 životů je brutální a nesedí to. Jinak je to zajímavý tanec, hlavně co se popisů souboje týče, myslím.
- Tanec omráčení: Přijde mi velmi zajímavý, konkrétně po stránce RP.
- Tanec smrti: Nic moc zpracování, od ultimátního a nejsilnějšího tance smrti uvedeného nakonec bych čekal víc, plus podle mého špatná čísla, která tanec zbytečně oslabují. Opravdu si nedokážu představit situaci, ve které je sbírání bonusů +1 za kolo pro jeden závěrečný úder (kde je docela malá pravděpodobnost toho, že uberu všechny životy) výhodnější než každé kolo útočit běžným způsobem. :-/
- Jinak předpokládám, že pokud soupeře vyřadím při tančení v průběhu prvních šesti kol souboje, nemusím tančit do skončení těchto šesti kol. :-)

Souhlasím také se Závěrem, že dílo je přínosné a šermíře obohatí a rozšíří jeho použitelnost (a zábavnost).

Nicméně, čekal jsem trochu víc od slibného nápadů, tanců je podle mého celkem málo, ve zpracování jsou díry a nepřesnosti a nejsem moc nadšený.

Viděl bych to na nepříliš nablýskané tři hvězdičky se slovní pochvalou nápadu a rozšíření použitelnosti poměrně těžko rozšiřovatelného povolání. Rád počkám na obhajobu, bude-li.

Příjemný den a štěstí do další čím dál zajímavější tvorby přeje N.


 Uživatel úrovně 0

Alden - Aktivně šermuji, možná jsem to podal neobratně - z textu mi vyplynulo, že se tam dává velmi málo síly (což je blbost). Pokuď narážíš na tuhle část, nejsme si zcela jsitej o čem teď píšeš. ;)

Dračák je hra pro začátečníky. Kdo není začátečník, nebo mírně pokročilýá, tak tvoje dílo nevyužije. Maximálně si vezme nápad, za kterej máš ode mě ty dvě hvězdy. Prostě pokuď to má jít využít tak co si sepsal ty je pouze pro začátečníky a pro ně je to příliš složité (na drd jsem začínal někdy v osmy letech - tedy v době kdy sme sotva pobíral tyhle pravidla, natož abych se odvážil nahlídnout do Vampírů, GURPSů nebo tak.

A vyprošoval bych si ty hlupáčky a hloupé řeči okolo - jsi naštvaný mým hodnocením a tím, cos e mi na dílu nelíbí, ale na to jde reagovat i jinak. Nevím, jak ty já jsme dospělý člověk, ne dítě. ;)

Dračákovské (každé dobrodružství) se doehrává v podstatě v podobné době, respektive v zhruba stejné civilizační úrovni. V životě jsme nehrál DrD, které by se vymykalo tomu zavedenému srandartu. A že jsme hrál hodně dobrodružství s rozdílnými PJ, kteří se občas ani neznali. Nepřeváděj na Fantasy. Prostě je DrD válečník. A tomu se to co jsi stvořil vzdáleno příliš. Nic víc, nic míň.

Podcenil jsem tě, ve hře máš styly boje a z nich by se vcelku dobře čerpalo, ale ne pro Válečníka.

Každá kritika je subjektivní. Neřekl bych, že na dodržování pravidel,a le na dodržování myšlenky pravidel. ;)