Válečník

Krvavý tah - bodnutí sekerou Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 26

Na úvod:

Každý válečník si může nechat upravit válečnou sekeru tak, aby šla použít jako sečná i bodná zbraň. Válečná sekera je v mém světě oboustraná. U zručného kováře můžete nechat zhotovit novou hlavici, která má navíc dva hroty, které zakončují ostří. Zbraň se proto prodlouží asi o 10 coulů. Takové zbrani pak říkám Dlouhý labrys (ale nikomu nebráním zůstat u upravené válečné sekery). Nejlepší z kovářů umí vyrobit i stříbřitý labrys, ale o něm trochu později.


Dlouhý labrys :
Síla zbraně : 5 (+1 k válečné sekeře - prodloužené ostří)
Útočnost : +3
Obrana : -1
Délka : 1
Váha : 210mn
Cena : 6zl

Speciální vlastnosti zbraně:


Pro trpaslíka je tato zbraň stále rodová.
Bojovník s ní má menší výhodu oproti šermíři.
Při zhotovení této zbraně se přestává počítat válečníkovi přesnost (počítá se jako nová zbraň i když je nová jen hlava zbraně).
Každý válečník se může pokusit o provedení Krvavého tahu.


Stříbřitý labrys:
stříbro nejde tak dobře opracovat a proto se parametry trochu mění :
Síla zbraně : 4
Útočnost : +2
váha : 215mn
cena : 8zl + 10mn ryzího stříbra
ostatní je stejné.


Krvavý tah:

Může být proveden na humanoidní nestvůry velikosti A+B+C.

Ten vypadá následujícím způsobem : Válečník zaútočí sekerou jako normálně, když zasadí ránu (ubere alespoň 1 život) může provést Krvavý tah. Rychle vytrhne z protivníka sekyru obtočí se kolem něho a oba hroty mu zabodne do boku. Je to velmi bolestivá rána na protivníka, který to vůbec nečeká. (do obraného čísla se započítává jen KZ) do válečníkova ÚČ : 5/+3. Je to však celkem obtížný úkol a na jeho úspěch se hází jako na past 1k10.

obratnost - 7 - úspěch/neúspěch

Úspěch: Útok proběhne v pořádku jak je výše popsáno.

Neúspěch: Krvavý tah se nepovede a postava promáchne a zapotácí se. Má 60% šanci že spadne (k%). Pokud spadne, ztrácí možnost útočit příští kolo. Nikoliv bránit se (to může i ze země), ale s postihem -1 k OČ. Pokud ne, manévr ustojí a příští kolo probíhá normálně.

Fatální neúspěch: při fatálním neúspěchu se hroty sekery zlomí (pokud padne při k% - 70,80 nebo 90% - cena opravy záleží na PJ).

Při každém dalším pokusu na stejnou postavu (nebo postavu která tento trik dobře viděla) v tomtéž souboji se síla pasti zvyšuje o +2.


Bojovníkova výhoda :

Bojovník se oproti šermíři specializuje na hrubou sílu a tato zbraň je založená spíše na síle než zručnosti. Bojovník má tedy při úspěšně provedeném Krvavém tahu ještě bonus +1 k útočnosti.

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

no já nevim. příde mi to akorát jako věc která má válečníkovi přidat jeden útok. Nápad možná dobrej, ale nápad nestačí. Taky jak píšeš že stříbrná má menčí čísla protože se stříbr špatně opracovává ... spíš bych to vysvětlil větší měkkostí stříbra, nebo tak něco. rozhodně bychse divil kdyby byl pro kováře problém zpracovat stříbro.


 Uživatel úrovně 0

Tak jako nápad mi to přijde dobrý, ale jak říkal Meneltir, napsal teda, že je to nerealné, ale o to mi nejde, spíš mi ještě vysvětli, jestli sem ještě chodíš.

Dál bych chtěl říct, že se mi tolik nelíbí větta << V mém světě , >> což pěkně omezuje ostatní, kteří by to chtěli použít.


 Uživatel úrovně 0

trosku dost nerealne, ale na spestrenie boja sa mi to paci. 3*


 Uživatel úrovně 0

Mám pocit že něco podobného jsem tu již viděl, ale tohle je mnohem lépe zpracované. Nedostatky již byly napsány, proto pouze hodnotím krásnýma třema hvězdičkama.


 Uživatel úrovně 0

No,předem bych chtěl říci,"jak chceš z půl kilogramu stříbra válečnou sekeru"?
To mi připadá podivné.Když samotná sekera váží 30 mincí,tak kolik bude vážit sekera s bodci?

Dále,nebyl popsán totální úspěch.Co se stane,když je totální úspěch?

Také,proč je tak vysoká past(a ještě k tomu na obratnost)když válečníci(bojovníci,šermíři)mají na ní postih?Proč má vůbec bojovník(když už)bonus u této akce?

Dále,myslím,že by prodloužené ostří mělo odebrat SZ(zkuste si máchnout takou těžkou věcičkou,která má na koncích ještě bodce)a přidat naopak útoč.,
proto,když už nepřítel zasáhne,tak to musí stát za to.

A co taková situace:Trpaslík Kovkopal útočí na krolla Ubue(krollí jméno).
Útok se mu zdaří a použije "krvavý tah".
Nebude krollovi "táhnout" na koleno?

No,zhodnoceno a přehodnoceno,vychází mi tři 3(dal bych tři a půl,ale to nemohu).


 Uživatel úrovně 0

No, bodce na sekyře se sice používaly, ale byl to jeden hladký dlouhý hrot a hlavně nevim nevim s tím stříbrem.
Pokud vím, bodnutí nebyl zvlášť připravovaný útok, ale byl tam pro případ nějaké prekérní situace. Takže řešení by mělo být jiné, ne že je to "speciální krvavé bodnutí". Spíš bych to dal jako doplňkový útok.
Každopádně dobrý nápad.


 Uživatel úrovně 5

Zajímavý precedens ( finta řešená jako dovednost ), žel nějak málo propracovaná. Určitě minimálně zapracování do RSS by si to zasloužilo.

Chyby ve statistikách už našel LG, snad zde jen malá úvaha:
Standartní chdcům meč má parametry 7/+0, při transformu se změní statistiky na 5/+2, pročpak asi?

Hodnocení si ještě nechám provětrat...


 Uživatel úrovně 0

ad ostrost versus SZ: SZ zbraně nezávisí na osrosti. SZ je parametr pro zásah a až teprve útočnost upravuje zranění (takže sem by se ostrost měla řadit, avšak maximálně bonusem +- 1, aby to odpovídalo nastavení herního systému)


 Uživatel úrovně 0

Dodatek: proč má bojovník bonus?? je tam past na obratnost a podle mě jde především o šikovnost a ne o sílu, jestli si chce silově bodnout ať si veme nějaký kopí.


 Uživatel úrovně 0

Zdravím autora,
po prečítaní predošlej kritiky by som rád regoval najprv na ňu

-Autor má pravdu v tom , že SZ môže záležať aj ostrosti, ale je to vsutku veľmi diskutabilná téma, pretože u sekier, ako zbraní úderných, záleží skôr na sile úderu ako na ostrosti zbrane. Pri údere sekery do plátovej zbroje nezáleží ako je sekera naostrená, ale ako je ťakžá a aká sila bola vynaložená. Zatial čo ostrosť je dôležitá pri samotnom zranení. Takže tu sa jedná skutočne o útočnosť.

-Strieborné zbrane sú skutočne nepoužitelné. Zvolil by som postriebrenie, prípade nejakú zlaitinu železa so strieborm.

-Ak už bolo napísané celkom chýbajú pravidlá pre RSS a pre finty.

-Nevidím ani dôvod pre tak rapídnu zmenu parametrov u striebornej a železnej zbrane. Ak by mala byť zbraň skutočne celá zo striebra len by som jej znížil útočnosť a dal nejakú šancu na poškodenie.

-Obkrúženie okolo nepriateľa a zabodnutie sekery do boku sa mi nezdá ako najľahčí ťah. Ak by som chcel sekerou bodnúť, jednoducho by som spravil výpad a pokúsil sa o útok ako s kopiou.

V diele je teda veľa chýb a nezrovnalostí, hodnotím teda 2*.

S úctou JU