www.Dračí Doupě.cz


Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Bestiář
Předměty
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň

Nové rasy


Vlkouš

Příprava pro tisk (tisknuto 717x)
Autor:Bromm
Přidáno: 10:48:56 21.02.2007
Hlasovalo: 23
Průměrné hodnocení: 2.74

Anotace: Jde o křížence vlkodlaka

Kde se vzali a jak vypadají?

Vlkouši jsou kříženci člověka nebo barbara s vlkodlakem který se smiloval nad ubohým lidským životem nebo si z člověka prostě udělal otroka. Většinou je matka lidská, ale není tak neobvyklé, že si nějaká vlkodlačice prostě oblíbila nějaký ten pěkný ksichtík a před tím než jej zabila si s ním užila.

Vlkouši jsou vysoké robustní postavy mají podivné oči se světlými panenkami a tmavím pozadím. Jejich vlasy bývají všech barev ale nejčastěji se objevují odstíny šedé a černé nikdy ovšem blond. Vlkouši také mají ústa plná ostrých zubů kterým vévodí tesáky ty částečně přečnívají přes rty a to přes horní i spodní nejvíc jsou vidět když vlkouš mluví nebo se směje, ale také tehdy pokud je sám vycení. Vlkouši se rodí s vrozenou deformací končetin rukou a nohou. (Vlkouš má vždy zdeformovanou pouze jednu ruku a jednu nohu záleží pouze na hráči na které straně těla bude mít zdeformované končetiny, ale ani každá na jiné straně se nezakazuje.) S tím je spojena zvláštní schopnost rychlost (viz níže). Zdeformované končetiny jsou oproti normálním končetinám mohutnější a svalnatější, ale neznamená to, že by byl vlkouš nějaká pokroucená karikatura, protože jeho tělo je na deformaci stavěné a proto vypadá normálně.

Vlkouši si také velice rádi tetují na jednu stranu obličeje i krku tetování ve tvaru vlčí hlavy.(Záleží na každém z hráčů zda bude jeho vlkouš tetování mýt nebo ne, pokud ano pak se jeho charizma bere o dva nižší.) Někteří válečníci z vlkoušského rodu si vlasy splétají do dredů do kterých zaplétají různé kousky kovu a podobně.

Proporce a parametry

  • Výška- 175-238 coulů
  • Váha- 1400-3600mn (70-180 kg)
  • Velikost- B+
  • Pohyblivost - 12
Síla Obratnost Odolnost Inteligence Charisma
15-20 10-15 13-18 12-17 9-14
+2 +1 +1 -1 -2
  • Sila nohy-8 a 9 (za zdeformovanou nohu.)
  • Síla ruky-3 a 4 (za zdeformovanou ruku.)
  • Vlkouším ženám počítej sílu s bonusem 0 a charismu +2.

Lov a krvežíznivosti

Vlkouš od malinka loví a dokáže ulovit zvíře i beze zbraně. K tomu se, ale vztahuje jeho krvežíznivost. Pokud jednou do 7 dní nejde na lov a nedostane tak do sebe krev teplokrevného tvora popadne ho krvežíznivost a vlkouš se vrhá na prvního koho vidí v lepším případě uteče do lesa. Je 50%, že uteče do lesa (pokud má tu možnost. Pokud je například v jeskyni tak se na nic nehází a vlkouš útočí na nejbližší živou postavu. Jestliže je na blízku protivník automaticky se vrhá ne něj.) Je to něco jako bersekr akorát, že vlkouš se brání. V tomto stavu má +5 k Úč a -4 k Oč. Pokud ve chvíli krvežíznivosti nedrží v ruce zbraň nenamáhá se jí vyndat a útočí pěstmi, drápy a také zuby. Zaútočí na kohokoli kromě vlastního potomka. Vlkouš na sobě pozná, že krvežíznivost příjde a proto se třeba sám sváže a nebo se okamžitě odebere do lesa. Svázaný musí být mitrolovým lanem normální lano by přetrhl. Vlkouš má při lovu vysoké beze zbraně 75% pravděpodobnost že uspěje. Pokud je pod vlivem krvežíznivosti loví zvěř do velikosti C se 100% úspěšností.

Zranitelnost

Vlkouš díky své vlkodlačí krvi je alergický na stříbro. Pouhý dotek stříbra ho zraňuje za 5+1k6 životů. Stříbrná zbraň ho krom normálního zraňení zraňuje za 10+3k6 životů. Vlkouš automaticky odmítá bojovat se stříbrnou zbraní nepoužije jí ani pokud není po ruce žádná jiná zbraň a dokonce jí nepoužije ani pokud mu jde o život. Dále také nepoužívá žádné posvěcené zbraně jelikož je stejně jako vlkodlak bohy zatracen. Pokud nemá na vybranou a posvěcenou zbraň použije tak ta se chová jako bez posvěcení. Vlkodlaci a vlkouši mají vlastní bohy kteří je vzali pod svojí ochranu (viz níže) a od nich si mohou nechat zbraně posvětit.

Upíři a prsten knížete D'Raguly

Vlkouš má výhodu oproti jiným postavám jelikož jeho krev je pro upíry prudce jedovatá a proto si upíři vlkouše nevšímají ba co víc mají z něho strach. Upír bude s vlkoušem bojovat pouze pokud nebude mít na vybranou, ale bude mít postih -2 k uč i oč a k tomu ještě upír ztrácí iniciativu.

Co se prstenu knížete D'Raguly týče tak ten vlkouš nosit nemůže jelikož tento prsten při styku s vlkoušovou krví vybuchuje. To se stává výhodu pokud najdete nějakého šikovného kováře, runového kováře nebo pyrofora a ten vám udělá z tohoto prstenu a vaší krve výbušninu obecně platí, že 1flakonek (=10 kapek krve) vytvoří výbuch který zraní všechny v okruhu 10ti sáhů za 15+2k6 životů. Za 2 flakonky (=20kapek krve) vznikne výbuch který zraňuje v okruhu 15ti sáhů za 20+3k6 životů a takto to úměrně pořád roste. Vlkouš může dát pouze ¼ krve za týden ( ¼ = 100 kapek krve) Jedna bomba z 1 flakonku (10ti kapek krve) stojí 300 zl. Ze 2 flakonků stojí 600zl atd.

Vlkoušův přítel

Každé vlkouší dítě si najde v lese přítele v podobě vlčího štěněte. O to se stará a učí ho (Viz učení vlka níže) časem se z nich stávají přátelé na život a na smrt a jeden bez druhého neudělají ani krok. Vlkouš také vlka „nakazí“ vlastní dlouhověkostí a většinou, pokud jeden z nich nezemře v boji, spolu umírají na věk vlk o něco dříve. Pokud vlkouš zemře dříve než jeho vlk tak ten bude sedět u vlkoušova mrtvého těla a nikoho k němu nepustí a radši zemře v boji při ochraně těla svého pána. Jestliže se k vlkoušovu tělu nikdo nepřiblíží pak vlk do 9-10ti dnů umírá hladem, žízní a z velké části také steskem. Jediný koho vlk pustí k tělu svého pána je chodec nebo druid z vlastní družiny.

Dlouhověkost

Vlkouši se průměrně dožívají 700-750 lidských let což je asi tak 100-107 vlkouších let. Vlkouší ženy dospívají kolem 10ti vlkouších let (70 lidských let) a muži kolem 12ti let (84 lidských let). Vlkouši jsou pořád plní síly a v obličeji téměř nestárnou. První projevy stárnutí se objevují až kolem 75ti vlkoušských let, ale opravdu staře vypadají vlkouši až kolem 98mi let kdy se z nich stávají opravdový kmeti, ovšem i takový kmet vlkouš dá drzým postavám co proto.

Zvláštní schopnosti

Sluch a čich

Jelikož vlkouši vzešli z vlkodlaků mají velice dobrý sluch a čich. Slyší velice tiché zvuky. Také slyší zvuky na vyšší frekvenci. Obecně platí, že na naslouchání a podobné hody mají bonus +15%.

Jejich čich je podobný vlčímu a proto dokáží i ve změti pachů rozpoznat ten správný to jim může velice dobře pomoct jako hraničářům při stopování. Za svůj čich dostávají 30% bonus ke stopování.

Díky rozvinutým smyslům může vlkouš, ať je jakékoli povolání, stopovat jako hraničář na stejné úr.(Bez předešlého bonusu) a také může lovit ať je jakékoli povolání. Se zbraní loví s 95% úspěšností

Vidění ve tmě

Vidění ve tmě vlkouši zdědili po svých vlkodlačích předcích. Je to vrozená schopnost a vlkouši se na ní nemusejí soustředit. Ve tmě vidí jako ve dne, ale černobíle. V šeru špatně zaostřují a proto při boji mají postih -2 k útoku i obraně.

Rychlost

Tuto schopnost získal vlkouš díky deformaci svých končetin. Jde o velice rychlí výpad spojený s útokem. Nestojí žádnou akci pokud vlkouš od protivníka nestojí dál než 8 sáhů. Při tomto rychlém výpadu vlkouš míří na protivníka a když je u něj dost blízko tak ho zraní a zastaví se až za ním. Zranění způsobené rychlostí je dvojnásobné. Po zastavení může vlkouš samozřejmě dál útočit.

Mluvení se zvířaty

Jde o vrozenou mimosmyslovou schopnost. Vlkouš se musí na zvíře s kterým chce promluvit 2 kola soustředit zvíře musí po celou dobu soustředění mít na očích pak si hodí na past Int- 5 ~ navázání spojení/ nic. Pokud se mu nepovede spojení se zvířetem navázat pak to může znovu zkusit až za 20 směn. Pokud uspěje pak vlkouš může zvíře přesvědčit aby neútočilo nebo mu dát jeden jednoduchý příkaz či otázku. Jestliže se jedná např. o lítého vlka může sním vlkouš vést debatu a získat tak třeba informace.

Rozpoznání vůdce smečky a zavolej smečku

Vlkouš instinktivně rozpozná vůdce vlčí smečky toho pak může přesvědčit aby jeho smečka ne útočila na družinu past je o dvě vyšší než u mluvení se zvířaty. Vlkouš také může dominantního samce požádat o pomoc jej samotného a jeho smečky v tom mu vlci z 95% vyhoví. Pokud se vlkouš dostane do opravdových potíži jde mu o život a není nikdo kdo by mu pomohl a vlkouš se nachází v lese pak může vydat psychický výkřik který uslyší nejbližší vůdce smečky. Pokud dominantní samec zachytí tento výkřik tak okamžitě vyrazí i se svojí smečkou vlkoušovy na pomoc. (Na počet vlků ve smečce si hodí PJ 2k6+3 vlci. Z toho je jasné, že vlčí smečka může mít minimálně 5 členů a maximálně 15. PJ si také musí upravit dominantního samce měl by mu zvětšit uč i oč a pokud chce tak třeba i životaschopnost. Dominantní samec je velikost C.)

Učení vlka

Vlkouš je se s vím vlkem v psychickém kontaktu velice často a proto se od něj vlk začne učit. Za každé 3 úr. se vlkovy zvýší o jedna int. Pokud vlkoušovy vlk náhodou zahyne tak si vlkouš z pravidla nehledá nového jelikož pouto k tomu prvnímu bylo tak silné, že už si takové nedokáže vytvořit s žádným jiným. Pokud by si přeci jen našel jiného vlka pak s jeho učením musí začít od znova.

Vlkouš může postupem času naučit vlka i číst (int 9 a víc) nenaučí ho ovšem mluvit ani psát na to není vlk stavěný. Vlkouš ovšem se s vím vlkem získává po každých 9ti úr. bonus +1 za sehranost a to k uč i oč. Vlk se také naučí vlastní zvl. schopnost Šleh. Tuto schopnost může vlk použít pouze na válečníka, zloděje nebo obyčejnou postavu nikoli však na kouzelníka, alchymistu či hraničáře. Tato schopnost spočívá v tom, že vlk uštědří svému protivníkovy tvrdý psychický šleh po kterém protivník není 4 kola schopen žádné akce. Vlk tuto schopnost může použít až pokud jeho int. dosáhla 8mi a musí se na ní 2 kola soustředit.

Něco málo k boji

Pokud se při souboji tváří v tvář pokusí válečník zastrašit vlkouše má postih k zastrašení a to -20% jelikož vlkouš za svého života vyděl a zažil mnohé nepěkné věci a na konec je také začal sám provozovat takže zastrašit jej není snadné.

Na druhou stranu vlkouš ať je jakékoli povolání může použít svojí vlastní zastrašovací schopnost vlčí řev. Tato schopnost funguje jako u válečníka na 12 úr. pokud je vlkouš sám válečník tak si přičte k zastrašení, pokud jej spojí s vlčím řevem bonus +20%.

Jelikož vlkouši postrádají schopnost proměnit se do vlčí podoby tak jejich alchymisté vytvořily lektvar který jim tento hendikep částečně nahradí. Tento lektvar nazvali vlčí bouře a v dnešní době jej již zvládne připravit každý alespoň trochu zručný alchymista. Vlčí bouře



Magenergie- 40 magů
Suroviny- 35 zl
Základ- vlčí mor, červené víno
Trvání- 5směn
Výroba- 4 dny
Použití- požití
Barva/Chuť/Zápach- 70/60/40

Popis: Po požití se vlkoušovy částečně prodlouží čelisti a na pohled celí zmohutní. Po tomto lektvaru se vlkouš chová jak utržený ze řetězu oči mu rudě žhnou a má vyceněné zuby. Tento stav připomíná bersekra až na ten rozdíl, že vlkouš se velice účinně brání. V tomto stavu má +10 k uč. a +5 k oč. V tomto stavu vlkouš není schopen chytit bersekra. Vlkouš se v tomto stavu moc neovládá, ale nezaútočí na členy své družiny. Vlčí bouře je tmavě rudá tekutina nahořklé vínové chuti a příjemné vůně.(Tento lektvar je pouze pro vlkouše) Tento lektvar musí posvětit Bůh smrti.

Rodové zbraně

Vlkouš asi jako jediná rasa v dračím doupěti má dvě rodové zbraně. Je to z toho důvodu, že z jejich řad vycházejí mocní mágové, zvídaví alchymisté či nepřekonatelní bojovníci.

První rodová zbraň je obouruční meč. Jako druhá jsou tzv. pařáty Sz= 9 út= -4 oz= -3 cena 6zl, váha 15mn, Lehká jednoruční zbraň. Pařáty jsou 3 čepele přidělané ve speciálním úvazu přímo na ruku. Na ruce drží velice pevně a pokud vlkouš provede malé úpravy může si na ruku vzít i rukavici. Časem si vlkouš na pařáty zvykne na tolik že ve stejné ruce může držet i jinou zbraň či štít. Pokud si na zbraň dostatečně dlouho zvykal pak používá další zbraň jakoby žádnou jinou neměl. (Na zbraň si zvykne po 8mi úr. nošení.) Zbraň nikdy nevadí v přirozeném pohybu.

No a jak se vlastně chovají?

Je těžké charakterizovat vlkouše, protože každý je úplně jiný. Ovšem něco společného mají všichni vlkouši a to přesvědčení. Vlkouši nemohou být dobří jejich nejvyšší přesvědčení je N. Také to, že většina vlkoušů je nevrlých a zahořklí, jelikož se ve vlkodlačím kmeni berou jako méněcenní. Takže jejich dalším společným charakteristickým rysem je cílevědomost a ctižádost, protože se v kmeni musí pekelně snažit aby se dostal co nanejvýše. Jinak jsou přizpůsobiví a pokud najdou postavu které můžou věřit stávají se z nich velice věrní přátelé.

Vlkouši se dobře snášejí se všemi rasami krom snad hobitů kteří jim připadají jako zhýčkaní tlusťoši a elfů kteří jsou podle nich jen zženštilý budižkničemové. Samozřejmě pokud vlkouše a třeba hobita spojuje povolání pak se i z nich mohou stát dobří přátelé. Vlkouši si taktéž váží všech povolání bez vyjímky, ale z jejich řad vychází nejvíc válečníků.

Bohové jež nás nezavrhli

1)Bůh boje- K tomuto bohu se modlí vlkodlačí a vlkoušští válečnici. Zbraň posvěcená tímto bohem má +5 k Sz. a získává zvl. schopnost volání smečky pokud jí držitel zbraně použije ztrácí protivník automaticky iniciativu.

2)Bůh krve- Po vítězných bitvách se vlkodlačí a vlkoušští válečníci pomazávají krví padlích nepřátel a obětují ty co přežily po tomto rituálu se všichni hromadně modlí k bohu krve a následně několik hodin tančí kruhové a rituální tance dokud až do posledního nepadnou únavou. Když se další den ráno probudí jsou zase plní síly a energie. Zbraň kterou posvětí tento bůh pojme 5 ¼ teplé krve. To se velmi hodí pro krvežíznivost. Navíc zbraň posvěcená tímto bohem má krvavě rudou barvu.

3)Bůh smrti- K tomuto bohu se modlí pozůstalí po mrtvém členu rodiny a také válečníci kteří věří, že je posiluje. Tento bůh zbraně nesvětí, ale je důležitý při výrobě lektvaru, Vlčí bouře, který musí požehnat.

4)Bohyně lásky (Afrodit)- jediný světský bůh který se smiloval nad Vlkodlaky a vlkouši. Nemůže sice světit zbraně, ale žehná manželským svazkům a je také ochránkyně rodinného krbu.

Pokud je v družině víc než jeden vlkouš tak dodržují rituály, pokud ne tak pouze rituál kdy se modlí za padlého přítele k bohu smrti a rituál požehnání manželství.

Vlkodlačí hierarchie a Vlkouši

Vlkodlačích vesnic po světě moc není a větší vlkodlačí město je jen poskrovnu , jelikož jsou vlkodlaci dosti nesnášenliví národ. I přesto je známo několik vlkodlačích vesnic, jde spíše o dvě až tři vlkodlačí smečky které se spojily aby byli silnější. V těchto vesnicích Existuje silná hierarchie a vlkouši jsou v ní až na úplně posledním místě. Vůdce kmene volí rada stařešinů. Další vysoké postavení je šaman a dále jsou válečníci a pak ostatní lid. Velice ctění jsou také lovci kteří obstarávají potravu pro celou vesnici.

Na celém světě existuje pouze jedno jediné vlkodlačí království. Kdo se do něj dostal a nebyl vlkouš nebo vlkodlak živí neodešel a proto v normálním světě není známo kde toto město leží. Na trůně tohoto království sedí nejstarší nesmrtelný vlkodlak praotec všech vlkodlaků. Jeho jméno není známo, ale mezi vlkodlaky se mu neřekne jinak než Prvorozený. Každý vlkodlak a vlkouš ví kde toto království leží a může se tam kdykoli odebrat a stát se jedním z místních obyvatelů, ale vlkodlaci jsou šťastnější hluboko v lesích kde mají své vesnice a kde žijí a proto se do království odebírá jen malá část vlkodlačího národa.

1)Vůdce kmene- Vůdce kmene je vlkodlak mladšího středního věku, tudíž v plné síle, zvolený radou stařešinů. Před stařešiny smí předstoupit pouze ten vlkodlak který uspěl v turnaji zvaném „Kralan“ jde o turnaj ve kterém se proti sobě staví uchazeči (dále jamani) o místo Vůdce kmene. Ti dostanou od stařešinů každý tři úkoly. Ti co úkoly správně splní pak proti sobě stanou v bojí. Když boj skončí zůstane už jen jeden jaman, ale ten se ještě musí postavit dosavadnímu Vůdci v neozbrojeném boji. Jde o tři kola. V prvním se spolu vlkodlaci utkají ve vlčí formě v druhém v lidské a ve třetím kole si každý vybere formu kterou sám uzná za vhodnou. Pokud jaman uspěje a porazí dosavadního vůdce, znamená to že jej zabil, předstoupí před stařešiny ti mu dají tři otázky, jestliže je správně zodpoví tak jej stařešinové uznají a všem představí jako nového Vůdce. Jestliže se mu na otázky nepovede odpovědět tak ho stařešinové pošlou přemýšlet a následujícího úplňku mu dají nové otázky na které už většinou odpoví správně pokud ne je zbaven své výsady stát se vůdcem a kmen vedou po 7 vlkodlačích let řídí stařešinové. Pokud jaman neuspěje v boji s vůdcem tak nezemře ale vůdce mu vyřízne jazyk a vykastruje ho. Když je jaman takto zneškodněn stává se z něj Vůdcův ochránce a služebník. Boj o nového vůdce se koná každých 7 vlkodlačích let (50 lidských).

2)Stařešiné- Stařešiné jsou moudří vlkodlaci a rádci vůdce. Stařešinům patří výsada vybrat nového vůdce u nějž pozorují zda je dosti silný a moudrý aby dokázal vést kmen. Stařešinou se většinou stává šaman na odpočinku nebo mocní čarodějové a staří válečníci. Jen málo kdy chodci či theurgové. Každý kmen má, alespoň pět stařešinů. Stařešinové můžou vládnout v kmeni vládnout pokud ztratil, nebo nenašel Vůdce. Stařešinové jsou u vlády do té doby než najdou Vůdce.

3)Šaman- Šaman je vlastně theurg na vysokém levlu. Pro normální lid je to ovšem mocný kouzelník který předpovídá budoucnost a dokáže léčit. Šaman je hlavně duchovní vedoucí celého kmene dohlíží na dodržování starých obyčejů, oddává léčí a dělá porodní bábu. Šaman kontroluje každé dítě které se v kmeni narodí a hledá mezi nimi svého nástupce. Takže jinak šaman hledá dítě s vrozenými předpoklady pro alchimismus. Takové dítě pak vezme od rodičů a začne jej vychovávat když dospěje pošle jej šaman do světa aby získal zkušenosti. Učedník se vrací po dosáhnutí 22 úr. a většinou jako theurg. Po tom se šaman odebere do rady stařešinů a svůj úřad předá svému učedníkovy. K šamanovy chodí pro radu i sám vůdce a většinou si jej velice váží.

4)Válečníci- Válečníci jsou velmi ctění. Vlkodlaci i vlkouši milují boj a proto si válečníku tak cení. Válečníci mají mnoho výhod a jako jediní, spolu s vůdcem, mohou mít vlastní harém. Vlkouši nedělají rozdíl mezi bojovníky a šermíři a obě tato povolání jsou hodná úcty a bázně. Mezi vlkodlaky se ctí i hraničáři a mágové, ale i přesto nemají takové postavení.

5)Lovci- Lovci jsou pro kmen velice důležití, protože obstarávají potravu. Lovci mohou bít i ženy a bývají jedny z nejlepších. Lovci jsou většinou lukostřelci, ale mohou to být i mladí hraničáři nebo členové kmene k tomuto úkolu vycvičení.

6)Obchodníci a jiná povolání- Do této vrstvy se počítá většina theurgů, kovářů, obchodníků a podobných povolání jsou ceněni, ale ne tolik jako vrstvy před nimi.

7)Obyčejný lid- Jeto prakticky nejnižší vrstva ze které však vzešli všechny ostatní. Počítají se sem svobodné ženy děti. Pak také všechny manželky( až na ženy z harému vůdce) a v poslední řadě vlkouši. Také sem patří různí farmáři pěstující ovoce zeleninu a jiné plodiny.

8)Mágové a čarodějové- Jsou samostatnou kastou v kmeni. Bývají, ale odtažití a pomáhají jen pokud musí. Podobně jako šaman i oni hledají děti s vlohy pro magii a v cechu zvaném Vnitřní Pohled je pak vychovávají pro magii. Jsou jedni z mála kteří nedělají rozdíly a berou do svých řad i vlkouše.

Vlkouši v kmeni většinou nedosáhnou vysokého postavení, ale mohou se stát třeba pomocníky šamanů nebo se přidat k řádu Vnitřního Pohledu. Pokud se ovšem stanou válečníky a za svého života dokáží něco doopravdy úžasného pak je mezi sebe válečníci přijmou a je jim prokazována stejná úcta i postavení odepírá se jim však právo na harém a právo stát se stařešinou. Vlkouš se dokonce může stát i šamanem, ale jeto jen velmi nepravděpodobné, ovšem i to se již stalo. Vlkouši se nemohou zúčastnit Kralanu jelikož postrádají schopnost proměny a nemohly by se utkat v posledním boji. Pokud se vlkouš doopravdy snaží a dokáže toho asi tak třikrát více než obyčejný vlkodlak může se prakticky dostat na jakékoli postavení vyjma Vůdce a Stařešiny. Často se z nich stávají lovci aby dokázali, že jsou schopní dělat to co každý vlkodlak.

A jak nás berou ostatní?

Vlkodlaci jsou mezi lidmi i jinými rasami nesnášeni, ale vlkouši už tolik ne. Trpaslíci- Trpaslíci k vlkoušům necítí nic a proto je nemají ani v lásce ani k nim necítí nenávist. Trpasličí kováři s vlkouši rádi obchodují, protože vlkouši jsou známi svým vytříbeným vkusem co se týče zbraní. Pokud je v družině vlkouš a trpaslík obvykle se z nich stávají celkem dobří přátelé.

Lidé- Lidé vlkouše příliš v lásce nemají, protože je přirovnávají k vlkodlakům. Lidé na vlkouše od pohledu útočí. Pokud je v družině člověk a vlkouš trvá dlouho než začnou jeden druhému věřit.

Elfové- Elfové vlkouši opovrhují, protože jim připadají pouze jako omyl matky přírody. Elfové se obvykle neobtěžují s vlkoušem ani mluvit natož s ním bojovat. Za to vlkouši jim ukazují, že nejsou jen omylem přírody, ale plnohodnotní členové světa. Pokud je v družině elf a vlkouš většinou mezi nimi dochází k šarvátkám a sporům dokud se neporvou na nože pak se všechno mění a podle toho kdo vyhrál se k sobě chovají. Pokud se stane to, že nevyhraje nikdo ( to se stává často díky tomu, že se oba cítí mocnější než ten druhý) dlouho spolu nemluví až se nakonec jeden druhému omluví a dál jsou přáteli ovšem nikdy si plně nedůvěřují.

Barbaři- Barbaři si vlkoušů cení jelikož jsou to dobří protivníci v boji a navíc mají podobný smysl pro humor. Pokud je v družině barbar obvykle je to první s kým se vlkouš spřátelí. Hobité- Hobiti si vlkoušů většinou nevšímají a vlkouši k nim mají svůj vlastní přístup popsaný výše. V družině spolu moc nemluví a spíše se míjejí pokud je nespojuje povolání často se doopravdy nespřátelí, ale jestliže hobit vlkoušovi zachrání život či pro něj učiní jiný podobný čin pak se vlkouš cítí být hobitovi zavázán nastává čas kdy se i tito dva spřátelí. Kudůkové- Vlkouš si kudůku celkem vzato váží jelikož dobře vědí, že z jejich řad vycházejí jedni z nejmocnějších alchymistů ke kterým se vlkouši vždy chovají uctivě. Takže pokud je v družině kudůk alchymista tak se k němu bude vlkouš chovat s úctou a velice přátelsky. Pokud kudůk není alchymista tak i přesto se k němu bude vlkouš chovat přátelsky. Krollové- Krollové se k vlkoušům, zvlášť pak k válečníkům, chovají přátelsky, protože jsou schopní se jim podívat do očí. Jinak je krollové berou jako ostatní rasy s tou vyjímkou, že u nich jsou si jistí že jim dokáží dát ránu do zubů a ne jen do břicha čí do kolena.

Vlkodlačí architektura

Jelikož vlčí národ žije v lesích a na skrytých mýtinách tak nestaví žádné kameninové domy, ale domy z darů lesa. Jsou to i několika poschoďové budovy, ale mnohem častější jsou rozložité jednopatrové domky s podzemním patrem. Domy které vlkodlaci staví jsou přizpůsobené okolnímu prostředí. Jsou pevné v létě v nich není horko a v zimě chlad. Vlkodlačí domy vypadají dosti děsivě a někteří zběhlí válečníci si před své domy nabodávají těla nejurputnějších protivníků jako výstrahu a svojí trofej. Vlkodlačí domy mívají stěny z několika vrstev dokonale zpracovaného dřeva, jílovitého bláta a taky kostí vyjímkou nejsou ani kosti dračí. Jediný kameninový dům v celé vesnici je kovárna která je stavěna částečně pod povrchem a na její střeše většinou roste tráva či malé stromky. Kovárna je takto postavena z praktických a bezpečnostních důvodů na př: pokud začne v kovárně hořet mají vlkodlaci jistotu, že od ní nechytí další budovy, nebo proto aby do ní nezatékalo atd. Vlkodlačí budovy mají nejrůznější tvary, ale asi nejčastější jsou kruhové či obdélníkové budovy s kulatou střechou. V prostornějších domech jsou místnosti spojené nejrůznějšími chodbami tunely a schodišti je to z toho důvodu, aby pokud se do domu dostane zloděj se co nejúčinněji ztratil.

Jazyk a písmo

Vlkouši si začaly vytvářet písmo odlišné od vlkodlačího. Vytvořily si své vlastní runové písmo. Je dosti složité jelikož každá runa znamená něco jiného občas jde o písmeno jindy o slabiku, nebo třeba o celé slovo. Vlkouši mají dokonce i vlastní jazyk kterým, ale nikdy nemluví na veřejnosti jedině v kruhu rodiny nebo když si potřebují něco zdělit tak aby jim nikdo nerozuměl.

Vlkouší filozofové sepisují dlouhé knihy a hromady pergamenů o mocných vlkouších o jejich jazyku a mluvě, ale zřejmě je nikdy nikdo nenajde.

Vlkouši plynule mluví obecnou řečí, jazykem vlkodlaků a také lítých vlků.

Vlkouši- jsme muzikální!

Vlkouši jsou velice muzikální rasou jen malé procento dědí nemá hudební sluch a je skoro 100%, že se dítě dřív naučí hrát na píšťalu nebo bonga než se naučí mluvit. Vlkouší také velice dobře zpívají ženy z pravidla lépe než než muži (nemají tak chraplaví hlas) a je známo, že i slavní králové měli za své pěvkyně vlkoušské ženy a dívky.

Děcka jsou hravá

Vlkoušská děcka už od malička rozvíjejí své pohybové vlastnosti mají také několik her které jim v tom pomáhají uvedu zde jen ty nejčastěji hrané.

Jak zabít Krolla

Otcové své děti (je jedno jestli děvčata či hochy vlkouši mezi tím nedělají rozdíl) učí jak se co nejúčinněji bránit a útočit. K tomu se vztahuje i hra jak zabít Krolla. Dědi vědí že kroll je vysoký a pomalí proto si udělají panáka velikosti C, nebo jim stačí jen mohutný vysoký strom na kterém ve vížce krollova nosu udělají tři body jeden je špička nosu druhý je střed a třetí (ten nejcennější) je kořen nosu. Každý bod něco stojí a pokud jej trefí tak si většinou počítají body v podobě oblázků nebo třeba kančích zubů. A teť konečně k samotné hře. Děcka se pomocí rychlosti rozběhnou a svou zdeformovanou nohou se vší silou odrazí, v ruce držíc dýku či tesák, a ve výskoku se trefují do třech bodů na nose postavy. Jejich otcové je naučili, že jestli trefí Krolla na kořen nosu tak nebude nějakou dobu schopný boje a to, že jim dá výhodu.

Kruhoví boj

Je to hra spíše pro pubertální vrstvu dětí. Při této hře stojí děcka v kruhu zpívají a bubnují ve válečnických rytmech a v kruhu spolu bojují dva z nich. Jejich boj je podobný tanci a je úplně nekontaktní, ale pokud je to nutné použít toto umění v boji tak je to velice účinné. V boji vždy zůstane vítěz do té doby dokud jej někdo neporazí pak jej vystřídá nový bojovník a poražený se vrátí zpět do kruhu. Po pěti kolech této hry to znamená po pěti vítězství nějakého hráče se vypadlí může znovu pokusit o vítězství.

A jaké bývají povolání?

Z řad vlkoušů vycházejí všechna povolání, ale nejčastější jsou válečníci, hraničáři a alchymisté.

Tak a je tu závěr

Vlkouši jsou podle mě dosti všestrannou rasou se spoustou návyků a zlozvyků, ale také jsou utlačováni vlkodlaky a z toho důvodu jsou mnohé činnosti a zvyklosti od vlkodlaků přebrané. Jinak pro hráče- při vyhazování postavy se u určování parametrů podle povolání může stát to, že parametr podle rasy je vyšší proto se dohodněte s PJ a ten by vám měl povolit si nechat vyšší parametr. No jinak doufám, že se mezi vámi najdou tací kterým budou vlkouši jako rasa vyhovovat a vám přeji příjemnou hru. Vám ostatním děkuji za to, že jste si můj příspěvek alespoň přečetli a doufám, že mě upozorníte na chyby co se hry týče nebo, že mi poradíte a s vaší pomocí doufám pak vlkouše přivedu k dokonalosti. A ještě něco pokud se někomu z vás nezdá vlkoušova síla tak je tak vysoká pouze proto, že v jeho krvi je i vlkodlačí krev a ti jak známo jsou dosti silní.

Děkuji všem svým spoluhráčům kteří mi s vlkoušem pomohli.

de se vzali a jak vypadají?


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  »»»
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 27
Ikonka uživatele Mondsuchtig *   [pošta] nové     18:55:46 21.01.2010
Možná zmíním něco co tu již někdo zmínil a tak se omlouvám že tu budu omývat něco co se již rozebralo...

Takže trochu kritiky ...
Začnu s vlastnostmi. Do očí mě hned uhodila síla vlkouše, 15-20 a bonus +2. Z toho vyplívá že bude vlkouš kouzelník téměř stejně silný jako krollí válečník.
A také že vlkouš hraničář bude slabší než ten kouzelník.
A i jiné vlastnosti a bonusy k nim mají přehnané.
Například hraničář bude méně inteligentní než válečník a odolnost mají stejnou jako kroll.
Zkrátka ty vlastnosti bych shrnul jako ''fatalní neúspěch''.

Dále vezmeme krvežíznivost. Tato schopnost se mi již poměrně líbila. Akorát bych trochu snížil bonus k ÚČ. a případně snížil postih na OČ. A dále se mě zdá přehnaná pravděpodobnost úspěchu při lovu. Ale jinak pěkná schopnost.

Zranitelnost je přímo hrůzná. Vždyť takhle špatně na tom nebyl ani vlkodlak který měl alergii na stříbro ještě předtím než se zněj stal vlkodlak! Jak se někdo pode mnou zmínil, stačí po vlkoušovi hodit pár stříbrňáků a je mrtev. Tohle se mě zdá přehnané. A to hodně.

Prsten D'Raguly a upíři, to je jedna z částí kde mě toho tolik nevadí. Akorát se mi nalíbí jak z toho může alchymista udělat ''bombu''. Ale jelikož to stojí tak moc surovin tak nemám téměř co vytknout ale ani co pochválit. Průměr.

Vlkoušův přítel se mi nelíbí. Mnoho mých hráčů by vyvraždilo celé vesnice aby mohli mít vlka či v horším případě psa (jaké mají ti hraničáři štěstí). A navíc co se stane jestli je vlkouš hraničář? Bude mít psa? Vždyť by se nesnesli. Tahle schopnost se mi zase moc nelíbí.

Souhlasím s někým přede mnou že dlouhověkost je možná ta nejsilnější schopnost a proto se mi také moc nelíbí. Ale také je možné že hrajete ve světě kde elfové, trpaslíci atd. jsou také dlouhověcí. V takovém případě je to asi v pořádku.

Zvláštní schopnost se mi zase moc nezdají. Zvláště to že vidí ve tmě je hodně přesílené a jeho schopnost stopování také. Ubral bych to stoprocentně.
Také je strašně silné přivolání směčky, mluvení se zvířaty atd. Pokud je někde v okolí vlčí směčka je vlkouš téměř nepřemožitelný. A také zastrašení je hrozné. Každý válečník by chtěl být vlkoušem.

U vlčí bouře jsem si zase myslel, nebo spíš doufal že si děláš legraci. +5 k OČ. a +10 k ÚČ. je doopravdy hodně. Kdyby ve vlivu lektvaru zaútočil i na svou družinu možná by to bylo o maličko lepší ale takto je to strašně přesílené.

Rodové zbraně, no, budiž, s přivřeným okem se to dá tolerovat i když bych jim dal jen jednu a to asi obojruční meč. Ale budiž...

K charakteru vlkoušů nemám co říct. Není to špatné, možná jedna z nejlepších věcí zde. Takže, jde to.

Hierarchie je pěkná. Za to máš u mě +. Hezky se to alespoň podle mě hodí k jejich stylu života atd. Jak berou vlkouše ostatní rasy, no, tam tě nepochválím ale ani ti tu nebudu nadávat. Je to poměrně pěkné.

Dále k u architektury, písma a jazyka také nemám co vytknout. To se mě zase líbí. I to že jsou vlkouší děti hravé je pěkné, já bych na to určitě zapoměl. U této části tě zase mohu jenom pochválit, nebo jistě se tam najdou nějaké chyby ale žádné fatální a dobře je dorovnají ty dobré věci.

Zbytek je také docela pěkný, zvláště se mi líbí jak jsi popsal jejich hry. U těch her je to zase jedno poměrně velké +. Pěkné.


Shrnu to takto. Je to dobrý nápad plný fantasie. Ale je to hodně přesílené a myslím že kdyby o tom věděli mí hráči nejspíš bych měl družinu ze samých vlkoušů.
Kdyby nebyli tak přesílení tak by to byl úžasný příspěvek ale toto z něj udělalo podřadný. Bohužel musím říci že to není nic moc...



(Za pravopisné chyby neručím :-D)

Ikonka uživatele Bromm *   [pošta] nové     11:12:02 18.04.2007
Fafrin Vok. atd.- Jistě máš pravdu že nemusí pokaždé utíkat, ale proč by jí vlkodlak pouštěl když nosí jeho dítě? zřejmě by počkal až se dítě narodí a vychoval by jej sám nebo by z té dívky, ženy udělal také vlkodlaka a vychovávali by dítě společně. Pak je tu otázka zdeformovaných končetin, tak abych to uvedl na správnou míru jde o to,že končetiny nejsou zdeformované co se délky tžče ale de o zdeformování svalů a jejich nadměrného růstu což vlkoušovi nahrazuje neschopnost nabrat vlčí podobu.

Ikonka uživatele Fafrin *   [pošta] nové     12:34:22 20.03.2007
Broom -1) Proč by utíkal? Prostě plod náhodného románku. Vlkodlaci nemusí být tak krve žíznivý a lační, jak je líčíš.
2) Deformované končetiny mu nevadí? dokonce mu pomáhají? Jen kdybys měl jednu nohu o 5 cm delší, budeš na ni napadat a v kakemkoliv pohybu ti bude dost vadit. Dále představa přirozené embriogeneze tak aby vznikly 2 různé funkční končetiny tam, kde mají být stejné a ani to se vždycky nepovede...

PS: Většina bojovníků není zcela zakovaná v plechu (ruce, obličej...) a běžní obyvatelé na sobě nemají vůbec žádné brnění. Navíc Ani vlkodlaci nemají tak silnou zranitelnost stríbrem...

Ikonka uživatele Ferenna Olgarah *   [pošta] reputace: -1
Suk: -1
nové     13:00:17 07.03.2007
Velmi zajímavá rasa.

Ikonka uživatele Bromm *   [pošta] nové     11:13:10 07.03.2007
Fafrin vok atd.- Abys tedy byl spokojen Vlk a pes se nesnesou ostatní "přátelíčkové" jak říkáš jsou mu až na kočku ukradeni.
U čeho máš jistě pravdu je otazka co když vyroste v rodině své matky, i když je to krajně nepravděpodobné (Jak by zdrhla vlkodlakovy) tak by se mu zřejmě dostalo lidského vychování a své schopnosti by začal oběvovat až déle a Pj by mu měl jistě rozdat nějaké postihy.
Co jsem již psal jeho zdeformované končetiny mu nevadí.
A co se týče přístupu k ostatním rasám není to podsouvání mého světa ale fakt co třeba Elfové a Trpaslíci ti se také nemusí, ale to by bylo ny delší povídání.
Děkuji za připomínky jistě z nich něco vyvodím.
Ps: To stříbro se musí dotknout holé kůže a té ze zbroje moc nekouká.

Ikonka uživatele Bromm *   [pošta] nové     10:59:06 07.03.2007
Alcatron- No v jistém slova smyslu máš jistě pravdu, ale může upír pít krev Likantropů? Ne a pokud sis nevšiml tak ve vlkoušově krvi je polovina krve vlkodlačí tudíž likantropní. Ale jinak děkuji za připomínku

Ikonka uživatele Fafrin *   [pošta] nové     13:49:06 27.02.2007
Většinu vlkoušů zabiješ prostě tím, že je zasipeš stříbrem (tak 10 stříbrňáků by mělo stačit))

Ikonka uživatele Fafrin *   [pošta] nové     13:46:13 27.02.2007
Nevím, jak hodnotit, všechno je hrozně silné, přesílené (vlastnosti, zranění stříbram, vybuchující prsteny, zákaz dobrého přesvědčení, 2 rodové zbraně, přítel-vlk...).

Navíc neodpovídáš na některé otázky: jak se snese vlk se psem, s přítelíčky?

Co když vlkouš neskončí jako pohozené dítě, ale bude vychováván v rodině své matky?

Vzhledem k bestiálnosti líčení této rasy se mi nezdá jako vhodná VP.
Jazyk nic moc.
Jaktože mají vlkouši mluvení se všemi zvířaty, možná bych pochopil mluvení s vlky, ale nedokážu si představit laňku, která by okamžitě neutekla před vlkouším pachem. Příšerná dlouhověkost, ale to je trošku otázkou světa. Jaktože zdeformované končetiny nekomplikují běh či nošení zbraně.

Co se týče vlkouších království a kapitoly jak nás berou ostatní, pak je to podsouvání názorů tvého světa. Navíc z toho, co píšeš, bych čekal, že vlkouši budou ojedínělí případ, ne, že budou tvořit vesnice aspolečenstva.

Ikonka uživatele Sarron-rei *   [pošta] nové     21:29:46 26.02.2007
Určite je tu vidno snahu. Rozpis správania, hierarchie, spôsobu života atď. Také informácie sú celkom zaujímavé a mne sa páčia. Vlk namiesto psa je skvelý. Rasu takýchto poloľudí som si takto predstavoval. Perfektne sa to čítalo.

Je tu však problém s presilením (parametre, zvláštne schopnosti, odolnosť proti upírom, dlhovekosť - aj v pravidlách je k tomu niečo napísané). O parametroch a zvl. schopnostiach už bolo veľa napísané (inak tie schopnosti sú dobré, len je ich veľa). Ak sa zamyslíš nad dlhovekosťou - ak by postava hrajúca v skupine získavala rovnako skúsenosti, ako ostatní členovia, o 100 rokov by boli všetci mŕtvi. Len vlkouš, ktorý skoro ani nezostarol, by žil a po dosiahnutí 36. úr. by pravdepodobne mal asi okolo 200 ľudských rokov. Ostávalo by mu 500 - 550 ľudských rokov, ale čo so skúsenosťami? Pošleme vlkouša do dôchodku, keď vyzerá na 30? A v Drd vyššia úroveň, než 36. nie je.
Českú gramatiku ja nehodnotím.

Fakt škoda, určite si nad tým strávil veľa hodín. Verím, že to nabudúce bude aspoň o * lepšie

s pozdravom Sarron-rei

Ikonka uživatele Gleaser *   [pošta] nové     21:01:24 25.02.2007
Trosku spis us jako povolani s tim victem schopnosti a ty parametry sou dosti vysoke ale jinak zajmave

  »»»


Registrace
--
Příhlášení:
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold
--
20 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.


Vygenerováno za 0.071637153625488 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR