Nové Rasy

Půl-ork Hodnocení: Geniální

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 49

Jednou v lese jsem je potkal. Vypadali jako lidé, ale jakmile se ke mně přiblížili, uviděl jsem jejich lesknoucí se vyčnívající špičáky. Tasil jsem zbraň, nedoufaje v to, že to přežiji. Bylo jich tam hodně a já sám jsem neměl šanci. Chtěl jsem se vrhnout na jednoho z nich a probít se přes ně, ale potom se stalo něco, co bych nikdy od takových bestií nečekal. Jeden z nich, asi jejich vůdce, sklonil zbraň a přikročil ke mně. „My ti neublížíme,“ řekl lámanou obecnou a svou dvojbřitou sekeru (nic podobného jsem předtím neviděl) upustil k zemi. Vztáhl ke mně ruku a čekal, abych mu opětoval jeho přátelské gesto.

- Rowan, člověk hraničář

Půl-orkové jsou barbarskou rasou žijící na pokraji společnosti a civilizace. Jsou většinou mrzutí a nemají příliš velký smysl pro humor. Jak už to u takových národů chodí, platí pravidlo „Čím hloupější, tím zábavnější.“ Často je jimi opovrhováno už jen proto, že jejich orkské pokolení nenávidí většina ras. To je taky důvod, proč nevycházejí dobře s elfy a trpaslíky. Trpaslíkům připadají příliš nedůvěryhodní a elfům vadí jejich vnější vzhled. Ale i v tomto případě se mohou vyskytovat výjimky, protože ne každý trpaslík je tvrdohlavý a ne každý elf hledí jen na vnější krásu. S hobity vycházejí docela dobře, protože ti si s orky nikdy nedělali hlavu a půl-orkové jsou pro ně jen další velkou rasou, ničím jiným. Ještě vycházejí docela dobře s krolly a barbary, protože barbaři s nimi občas sdílejí společné území. Obecně jsou vítáni mezi chudšími vrstvami, šlechtici a zbohatlíci je odsuzují.

Původ: Jak už je podle názvu jasné, půl-ork je z poloviny ork a z té druhé poloviny člověk (nebo barbar). Půl-orkové se obvykle rodí matkám ve vesnicích, které byly přepadeny orky a dotyčné matky byly znásilněny. Nicméně, existují i případy, kdy se barbar zamiloval do orkské ženy a jejich láska splodila půl-orka (takovým půl-rokem jest vrah Razfallow z Moonshae).

Vzhled: Půl-orkové jsou jen o něco menší než lidé (155 – 200 coulů = velikost B), ale za to jsou robustnější (1500 - 2500) a to jak muži tak ženy. Ženy jsou o něco menší a méně robustnější než muži. Jejich pleť má obvykle okrově hnědou až nazelenalou barvu, ale mohou se vyskytovat i půl-orkové severních ledových pustin, kteří mají kůži modrého nebo šedavého nádechu. Už od pohledu jsou velmi silní, protože i ženy mají vypracované a viditelné svalstvo. Oblékají se většinou obyčejně, ale někteří z nich (převážně ti chytřejší) si své šaty zdobí různými šperky a snaží se zapadnout mezi lidi. Obvykle (při podmínkách divokého života) se dožívají méně než lidé, asi jen 75 let. Dospívají ve 13 letech.

Způsob života: Půl-orkové často žijí v kmenech nebo klanech, které vede nejsilnější půl-ork z klanu (obvykle bojovník nebo šaman), pokud ovšem nežijí mezi orkskými nebo lidskými rodiči. Jejich klany se skládají z několika rodů žijících v blízkých vesnicích. K určování postavení ve své společnosti jim slouží tetování a poválečné jizvy válečníků.

Přesvědčení: Jak už to tak chodí, nejsou ani dobří ani zlí. Někteří z nich, kteří vyrůstali mezi orky se přiklánějí ke zlu. Ti, kteří vyrůstali mezi lidmi nebo v jiné civilizaci obvykle směřují k dobru. Ale podobně jako lidí, i půl-orkové (jakožto z části lidé) jsou různí.

Dobrodruhové: Někdy jsou nevychovaní a není radno s nimi chodit na různé plesy nebo společenská zasedání. Prostě podobní krollům, ale v nouzových situacích dobří přátelé (ti dobří, ti zlí asi ne). Obvykle nemají žádné ideály a dobrodružství považují jen za zábavu. Někteří z nich umírají s tímto přesvědčením, ale ti všímavější začínají po nějaké době hledat smysl svého života a snaží se něčeho velkolepého dosáhnout (tj. jedna z věcí, kterou zdědili po lidech).

Pro ty, kdo používají klasické nahazování Dračího Doupěte, tady je pro vás tabulka. Pro ty, pro které je tento způsob zastaralý nebo nepoužitelný platí, že půl-ork může mít všechny vlastnosti kromě inteligence a charisma na maximálním stupni (21). Nejvyšší stupeň půl-orkovy inteligence a charisma je 18.

TABULKA VLASTNOSTÍ PODLE RAS
Rasa Síla Obratnost Odolnost Inteligence Charisma
Půl-ork, muž 10-15 9-14 11-16 7-12 1-16
Půl-ork, žena 9-14 10-15 10-15 7-12* 6-16
Oprava +2 +1 +1 -2 -3
Základní pohyblivost je 10
+5% na postřeh při hledání objektů (podobně jako barbaři)

* Feministky, nechť přidají ženě +1 k inteligenci a muži ještě 1 odeberou (ale to jenom ty ortodoxní feministky)

Půlorčí žena

ZBRANĚ ORKŮ
Název Síla zbraně Útočnost Obrana Délka Váha Cena
Těžká dvojsečná sekera 6 +2 0 1-2 120mn 46zl
Bojový řetěz 3 +0 +1 1-2 60mn 32zl

Bojový řetěz

Bojový řetěz je obvyklou zbraní půl-orků zlodějů a taky některých válečníků, kteří raději bojují s lehčími zbraněmi. Jedná se o střední jednoruční zbraň, kterou lze použít i obouruč. Pokud se ji používá obouručně, postavě se zvýší úč o 2, útočnost o 1 a obrana o 2 (takže řetěz bude 5/+1/+3). Bojový řetěz vypadá jako obyčejný řetěz, ale na koncích jsou úchyty s ostny, za které se řetěz drží. Je mnoho způsobů, jak řetězem útočit, ale obvykle se používá takto. Jeden úchyt postava drží a prudce s ním švihne nepřítele. Řetěz je tvarově upraven tak, aby se útočník příliš při útoku nevysiloval. Řetěz lze třeba použít na podražení nepřátel, nebo odražení šípů a podobných frajeřinek, které závisí na hráči a PJ.

Jako bojovou zbraň lze použít i obyčejný řetěz, ale ten pouze jako jednoruční (i obouruční, ale bez bonusů) zbraň s parametry 2/0/+1.

Rodová zbraň - Těžká dvojsečná sekera

Půlorčí sekera

Tato sekera je mnohem větší než její menší sestřička, válečná sekera z PPZ. Jedná se o těžkou obouruční zbraň. Na každém konci má dvojitou čepel a už od pohledu vypadá hrozivě. Lze se s ní docela dobře bránit (určitě je lepší než holé ruce) a její docela vysoký útok je taky použitelný. Ovládat ji mohou bez postihů pouze půl-orkové, krollové (a lidé, kteří žijí mezi orky nebo půl-orky) a všechny postavy velikosti C – ostatní mají při útocích postih -4 na útok (a postavy velikost A0 nebo A ji nemohou útočit vůbec).
Jelikož je nejoblíbenější zbraní půl-orků, půl-orkové mají ve zvyku nechávat si ji nějak zlepšovat (démoni) nebo si do ní vyrývají různá znamení (runy), která jsou podle nich kouzelná.

(poznámka: Pokud se ti tato zbraň nelíbí, požij místo ní obouruční meč, válečnou sekeru nebo válečné kladivo.)

Krev orků

Pokud je půl-ork zasažen nějakým kouzlem, které působí na rasu, pokud chce používat magickou zbraň, kterou mohou používat jenom orkové, považuj půl-orka za čistokrevného orka (stejné je to i s půl-elfem, ten má pro změnu Krev elfů). To platí i pro jiné situace, ale v těch záleží většinou na rozhodnutí PJ.

Vidění ve tmě

Půl-orkové dokáží, jako jejich orkští předkové, vidět ve tmě. Půl-ork vidí obraz stejně jako za světla, jen s nepatrným rozdílem ztráty barev. Vidí sice černobíle (odstíny šedé, jako u černobílé televize ze 70.let) , ale stejně ostře jako za denního světla, takže nemá žádné postihy na boj apod. Pokud se ovšem setká s něčím, co lze jen za pomoci světla matně rozpoznat, za nočního vidění to asi nepozná vůbec. Toto vidění je nejostřejší za naprosté tmy a lze ním vidět do vzdálenosti 20 sáhů.

Taky je pravidlem, že čím je zkušenější půl-ork, tím lepší zrak, proto si za každé 6.úrovně připočítej ke vzdálenosti dohledu 5 sáhů.

(poznámka: Použil jsem vidění za šera, protože Infravidění je velmi nepraktické. Kdopak ví jestli má drak nebo právě oživený ghoul (ještě) teplou krev? Pozná trpaslík pohybujícího se hada? To ví biologové, podle mě je to pro hráče příliš komplikované. I když, kdyby se našel PJ nebo hráč, který by se nudil a sepsal by všechny nestvůry, které zná a všechny z pravidel a připsal k nim průměrnou teplotu krve, nebo alespoň jestli jsou postřehnutelné infraviděním, bylo by to fajn.)

Bojovníci – Bojová tetování

Půl-orkové válečníci se daleko častěji stávají bojovníky než šermíři, protože brutální a masivní zbraně a těžkopádné techniky boje jsou jim bližší než přesný vpich rapírem přímo do srdce. Proč by si s někým pohrávali šermem, když ho mohou během několika chvil rozdrtit těžkým kyjem nebo rozsekat obouruční sekerou.
Půl-orkové jsou velmi brutální rasou (co se týče boje). Nejsou sice velikosti C, ale protože to jsou velmi robustní a při boji brutální, považuj je při používání schopností bojovníka za postavy velikosti C.

Půl-orkové nemají v oblibě příliš těžké zbroje a plátovou zbroj na sebe hodí jen v nejnutnějších okamžicích a to jim to ještě někdo musí říct. A i když nosí nějakou lehčí zbroj, podobně jako krollové si ji ještě upraví k obrazu svému – což zahrnuje strhání několika plátů, přidání nějaké té kožešiny, několika kostěných náhrdelníků, řetězů apod. (ale nikdy to neohrozí KZ zbroje). Hlavně si dávají pozor na to, aby jejich nepřátelé viděli jejich válečná tetování a poválečné jizvy.

Půl-orkové bojovníci procházejí od jedné bitvy k druhé a jejich tělo a obličej jsou časem tak zjizvené, že od 9.úrovně získávají +21% (což znamená, že při používání zastrašení považuj půl-orka bojovníka, jako by byl o 7.úrovní výše). Taktéž, pokud získají nebo začnou hru s nějakým tetováním klanu (nebo ho časem získají), jejich šance na zastrašování je o dalších 5% větší.
Půl-orkové se poddávají berserku daleko častěji než jiné rasy a jejich zvláštnost tkví právě v tom, že záchvat berserku mohou vyvolat kdykoliv se jim zamane (ale vždy to musí být alespoň kvůli nějaké prkotině). Navíc ho mohou od 12.úrovně libovolně kontrolovat a ukončovat. Nicméně všechno má i nějaké zápory. Po skončení berserku je půl-ork tak vysílený, že se sotva pohybuje a v boji se mu taky třikrát nedaří (-2 až -5 na útoky, obranu a ostatní věci dle PJ; záleží na délce a účinku berserku).

Hraničáři

I tato kombinace se vyskytuje, ale není příliš běžná. Liší se od obyčejných hraničářů v tom, že na rozdíl od nich nepoužívají chodcův meč, ale chodcovu sekeru (obvykle těžkou obouruční, která jakožto chodcova je lehčí). Psychická kouzla používají jen okrajově, ale používají je. Daleko častěji používají docela užitečná kouzla pocestných. Jinak nejsou nijak obzvláště omezeni.

Druidy se stávají jen zřídka, protože jejich trochu nízká inteligence a ovládání hvozdu nejdou příliš k sobě. Ono, když je velký zlý strom chytřejší než jeho pán, mohou nastat nevšední situace (a komplikace), ze kterých nemusí druid vyjít v celku.

Zlodějové – Ať žije zápasení

Půl-orkové nejsou natolik chytří, aby si vytvářeli vlastní zlodějské sítě (vzácně se půl-orkové siccové vyskytují a ti jednají většinou na vlastní pěst a za vraždy si nechávají platit (viz. Razfallow), nebo to dělají jenom tak ze zábavy (viz. Lovec lebek). Mnohem raději se věnují pěstnímu souboji a jakožto docela vysoké postavy jsou svou stavbou těla předurčeni k tomu být lupiči. Proč by někoho přemlouvali po dobrém, když ho můžou polámat a potom vyslýchat. Kvůli jejich síle jsou obvykle najímáni jako loajální vyhazovači nebo osobní ochránci.

Půl-orkové lupiči mají tu výhodu, že útok jejich pěstí (i kopů) je od 1.úrovně o 1 větší, od 20.úrovně o 2 a od 30.úrovně o 3. Tyto bonusy mají základ v posilování, které každý správný půl-ork provádí alespoň jednou denně. (Pro puntičkáře je zde takové malé pravidlo: pokud jeden den neposiluje, bonusy se mu následující den nepočítají. Posilování trvá přibližně 3 směny.) Tyto bonusy lze uplatnit i v pravidlech v1.6, ale tam dochází ještě k jedné změně. Při boji beze zbraně považuj půl-orka za postavu velikosti C.

Magie – Knihy nejsou všechno - Šamanismus

Půl-orkové zpravidla nevěří nikomu, kdo umí dobře číst. Natožpak kouzelníkům používajícím kouzelnické knihy. Takovým kouzelníkům říkají „knižní kouzelníci“ a málokdy s nimi spolupracují, dobrovolně.

Je pravda, že se mezi nimi vyskytují kouzelníci, ale oni jim říkají šamani. Jejich šamani se od normálních knižních kouzelníků liší tím, že se magii neučí, ale narodili se s ní. Mají ji vrozenou, takoví půl-orkové se rodí velmi vzácně a většinou jen na prokletých územích nebo územích nějakých magických katastrof (magie je v jejich rodech dědičná). Nepoužívají k sesílání kouzel žádné magické formule, ale pouze gestikulaci, která vzdáleně připomíná tanec. To je sice jejich výhodou, ale také nevýhodou v tom, že nemohou sesílat kouzla bez gestikulace.

Pokud se půl-ork stane kouzelníkem, automaticky se stává šamanem a má výše zmíněné schopnosti. Navíc může používat i koženou zbroj, všechny vrhací a střelné zbraně (vyjma těžké kuše) a všechny lehké a střední zbraně pro boj tváří v tvář. Navíc se nemůže učit nová kouzla ze svitků a knih (může, ale šance je malá a kouzla nemusí správně pracovat). Dále už se jako kouzelník nerozděluje na dva obory, ale zůstává šamanem (na povolání šamana právě pracuji, takže pokud chceš hrát půl-orka kouzelníka, můžeš se stát pouze čarodějem, protože se přiklání k praktičtějšímu využívání kouzel).

Jako šaman (popř. čaroděj), může půl-ork získat i šamanovu hůl, mezi šamany zvanou "spirituální hůl" (která bude spíše k boji než ke kouzlení, a proto by měla mít alespoň nějakého toho démona (nebo pokud chce PJ udělat hráči opravdu radost, tak ať je ta hůl třeba artefakt navržený hráčem) - ve finální verzi šamana bude hůl detailně popsána), ale problematičtější to bude s tvorbou kouzel (po domluvě s PJ).

Od 11.úrovně už některá kouzla ovládá šaman tak dobře, že je může sesílat i bez gestikulace. Hráč si vybere každé tři úrovně od 11.úrovně (včetně 11.úrovně) jedno kouzlo z PPZ, které může sesílat bez gestikulace (žádné omezení týkající se poloviční pravděpodobnosti nebo tak nějak, prostě, jako kdyby normální kouzelník čaroval. S PJ se můžeš dohodnout na lepších kouzlech).

Alchymisti – Pomocníci šamanů

Alchymisti půl-orkové jsou jak theurgové tak pyroforové, ale pyroforové jsou běžnější. Často stojí po boku svých vůdců společně s šamany a chystají jim mocné lektvary. Lektvary, které znají jen oni a předávají si je z generace po generaci. O lektvarech ale až jindy.

Shrnutí a poznámky autora

Půl-ork je něco mezi obratným člověkem a hloupým krollem. Není to můj originální nápad (název není můj a některé schopnosti jsou taky převzaté, např. Krev orků), ale většina toho, co je tu napsáno, je z mé hlavy. Ono toho stejně nic moc nejde o takové rase napsat a vymyslet úplně novou rase? Stejně se bude téměř vždycky podobat nějaké jiné už známé rase. Pokud se ti pane PJ zdá příliš silný, oslab ho (pokud slabý, posil ho). Jeden můj kamarád (Wanderer) mi po přečtení těchto řádku řekl, že ten půl-ork je nudný. Pokud se ti taky nelíbí, nepoužívej ho – to tě nenutím. Já si jen stojím za tím, že kdyby byla každá rasa aspoň podobně popsána, byl by život o něco lepší. Úmyslně jsem vynechal některé podrobnosti a to jenom proto, aby si je mohl každý PJ nebo hráč s rozvinutou fantazií dodělat po svém.

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

uůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůů ůůůůůůpppppppplně supr tohle sem hledal


 Uživatel úrovně 0

souhlasím s worldmanem asi by bylo lepsi dat tam nejakou mensi pravdepodobnost vlastniho zraneni treba 10%


 Uživatel úrovně 0

je to super a ty obrázky,jsitřída 5*


 Uživatel úrovně 0

Výborná rasa už zaní hraju......
Dal bych ti 5*


 Uživatel úrovně 0

Je to super!!!
Škoda, že na něco takového nikdy nepřijdu.


 Uživatel úrovně 0

rozhodně je to dobré propracovaná rasa, jen jedinou výtku bych měl k oné rodové zbrani, tedy dvousečné sekeře, podle toho obrázku by se taková zbraň nedala ani použít, aniž by si dotyčný neublížil, ale to je spíš drobnost, tato rasa se povedla.


 Uživatel úrovně 0

To zelgaris:
Ták, je to vinikající rasa. Už jsem, za něj hrál a úplně mě to uchvátilo.......... Myslim že je to nej z těch ,,silovejch´´ ras... Moc mě to bavilo.. Já vážně nemám co vytknout!
S úctou Salem


 Uživatel úrovně 0

Dobrý, nemá to chybu.


 Uživatel úrovně 0

Dobrý, moc dobrý. Hlavně ten výmysl s těma jizvama.


 Uživatel úrovně 0

Jeto velice dobré, ale myslim si že to stou odolností je moc přehnané