Nové Rasy

Togwarové Hodnocení: Geniální

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 62

Původ

Tato rasa je legendou, píše se o ní v pohádkách, vypráví se v bájích a pověsti o ní zabíhají až do prastarých mýtů. Snad jen bohové ví, kde se tu vzali. Někdo si myslí, že jde jen o výplod fantazie, jiní zarytě věří v existenci těchto vzácných tvorů, v jejich nadpřirozené síly a schopnosti.

Jsou-li posuď sám, ale nehledej místo jejich původu, nenašel bys jej.

Vzhled

Togwarové jsou poměrně malí (110-150cm). Takový průměrný tog váží 35-55kg, tudíž není divu, že postavou připomínají vychrtlého hobita (teda jestli někdo nějakého viděl :o). Jejich prapodivný vzhled dal vzniku mnoha mýtům a pověrám, protože se velmi liší od „běžných“ humanoidních ras. Totiž sytě tmavě modrá kůže se žlutými skvrnkami není moc běžná. Ale to není vše. Na těle nemají jediného chloupku. Jejich tělesná teplota je mnohem nižší, než lidská, takže i jeho hladká kůže je na omak docela studená. To mu poskytuje značnou výhodu. Díky svému zvláštnímu metabolismu nepotřebuje tolik energie k udržování stálé teploty těla.

Ruce a nohy jsou tenké a šlachovité, přesto velmi rychlé a obratné. Každý tog má na rukou čtyři prsty (stavba ruky je podobná lidské), na nohou však jen prsty tři. Na bříškách všech prstů mají vytvarované polštářky tak, že tvoří jakési pásky, které umožňují mnohem větší přilnavost (nehty ale mají normálně jako lidé, jen trochu jinak posazené). Díky nim mohou togwarové velmi jednoduše šplhat i po hladkém povrchu.

Jejich holou hlavu zdobí velké hluboko vsazené zářivě žluté oči. Někdy se však objeví i jedinci, kteří mají oči rudé. Přední obličejová část je lehce protáhlá a tvoří ústa vyplněná špičatými zuby; na bočních stranách jsou malé nosní dírky, které se s každým výdechem zavřou, aby se mohly při nádechu zase otevřít. Uši tvoří mělká prohlubeň v lebce, která směřuje dovnitř a uprostřed tvoří ušní otvor. Boltec je zakrnělý - tvoří jen malý výstupek v podobě oblouku nad ušní prohlubní.

Hlas togů je hluboký, hrubý, chrčivý a mručivý. Umožňuje jim to zvláštně vyvinuté hlasové ústrojí.

Togwarské ženy se stavbou těla od mužů příliš neliší, jsou jen trochu silnější a robustnější. Jejich kůže je však tmavě hnědá, až načernalá, s nahnědlými skvrnami; což je oproti mužům velký rozdíl. Oči mohou mít stejnou barvu, ale jsou o málo větší.

Dospělosti dosahují v 18-ti letech. Na stáří (od 65-70 let) se na kůži začíná objevovat množství jemných zlatých flíčků, které poukazují na značný věk. Navíc se začnou tvořit vrásky po celém těle a jejich kůže už není tak hezky napnutá a hladká. Umírají ve věku kolem 85-ti. Oděv nepoužívají skoro žádný, snad jen zástěry z rákosu, či jednoduché bederní roušky. Togové jsou dosti odolní na chlad, a tak vydrží i nízké teploty. Příliš se tedy neoblékají. Jedině nějací stařešinové a mudrci jsou zahaleni pláštěm.

Ozdob využívají hlavně muži. Různé korálky, kamínky, ale i mušle či peří navlékají a svazují. Takto vytvářejí všelijaké náramky náhrdelníky, prsteny…

Ženy, ozdoby nenosí. Ne z nějakého zvyku nebo zákazu, prostě jim to přijde nepraktické. Všechny ty věci a tretky…

Způsob života

Nejprve bych měl upozornit na to, že togwarové jsou velmi vzácní a narazit na jediného je obrovské štěstí.

Togwarové obývají tropické lesy, bažiny a další prostředí, které je bohaté na vzdušnou vlhkost a jsou co nejdál od civilizace. Živí se vším, co lze v těchto místech nalézt. Z tohoto důvodu je jejich jídelníček velmi pestrý. Obsahuje ovoce, zeleninu, hmyz všeho druhu, malé hlodavce a plazy i větší zvěř (samozřejmě podle úlovku), ani chutnou rybou nepohrdnou. Tahle zvláštní rasa žije v uskupeních, která se podobají kmenu. Ten čítá až 50, většinou však 20-30 togů. Celý kmen řídí tzv. rada moudrých (5-12členů). Jsou to většinou nejstarší a nejmoudřejší jedinci (ženy nevyjímaje). Tito jsou jediní, kteří mají vyšší postavení. Všichni ostatní jsou si v kmeni rovni.

Togwarové jsou hodní, optimističtí a rádi se smějí. Sice jejich smích se dosti liší od lidského, má chrčivý charakter, ale stejně jako u lidí dává najevo dobrou náladu či pobavení. Stavějí si obydlí z kůry velkých stromů. Kůru stromu nařežou a pak co největší kus sloupnou. Holé místo na stromě zamažou speciální kaší z bláta, aby strom byl co nejméně poškozen. Kůru skládají přes sebe a svazují rákosovými či lněnými provazy. Spáry zamažou blátem, které po ztvrdnutí obydlí zpevní. Vnitřek vystelou mechem a trsy trávy (to aby se hezky spalo) a dům je hotov. V modernějších sídlištích používají i kůží z ulovené zvěře. Domky jsou malé a podobají se spíše přístřeškům.

Mají zajímavý stavební styl. Pokud je v okolí nějaká skála, postaví své domky kolem ní, aby alespoň jedna stěna byla z kamene (většinou ta zadní), tu pak vystelou trávou a mechem. Nikdy však neobývají jeskyně. V tropických pralesech, kde nejsou skály využívají kmenů rozložitých stromů a kolem nich (při zemi) stavějí své přístřešky.

Togové mají zvláštní způsob komunikace – používají telepatie. Přesto se u nich vyvinula jednoduchá řeč, složená z různých hlubokých skřeků, mručení a chrčení. Podobnou mají i hudbu, různé druhy nízkofrekvenčních zvonů a množství jiných podobných nástrojů. Dále různé rákosové a dřevěné trouby a píšťaly. Není však podmínkou aby měly nízký tón. Jejich hudba je velmi zvláštní a tajemná. Tento druh umění je nedílnou součástí jejich bytí, při slavnostech, meditacích, ale i v běžném životě…

Jejich myšlení je hodně abstraktní a často jsou zahloubaní do složitých filozofických otázek, jako co je to magie, odkud pochází, co je smyslem jejich života… Mají rádi mystično a baví je poznávat neznámé a tajemné.

Rozdělení práce v kmeni je prosté, někteří muži chodí na lov a shání potravu (všelikého druhu), ostatní pracují na zahrádkách. Ženy vyrábějí jednoduché nástroje a starají se o domácnost. Chov zvířat je omezen jen na několik málo slepic, nebo jiného exotického ptactva, a hrstky murrugů. Murrug je zvláštní bytost (bude o něm více napsáno dále), kterou togwarové používají k práci i jako jezdecké zvíře. Zemědělství jaké užívají lidé neznají, ale pomáhají v růstu rostlinám, jež jim dávají potravu. Mnohé i vysazují, avšak jen do přirozené půdy. Jejich políčka se více podobají záhonkům a zahrádkám, než typickým polím, jaké znají ostatní rasy. Ovládají mnoho různých postupů, jak sklidit co nejvíce potravin. Jako hnojivo používají murrugský trus a často zalévají. Během vývoje se naučili účelně šlechtit jednotlivé plodiny. Umí je připravit tak dobře, že obsahují velmi mnoho různých výživných prvků. S potravou tedy nebývá problém.

Togwarové toho moc nepotřebují a k poklidnému životu jim postačí pár jednoduchých věcí. Těch málo jedinců, kteří se zabývají řemesly, se zaměřilo na výrobu hliněných nádob a nástrojů denní potřeby. Ovládají také dovednosti lití a kutí kovu. Avšak jen málo výrobků jsou zbraně. Převážnou část tvoří součásti nástrojů a v neposlední řadě výroba zvonů, gongů a dalších kovových hudebních nástrojů. V tomhle odvětví jsou velmi schopní. Dalo by se říci, že jsou v hudbě opravdoví mistři.

Muži rádi ve volném čase vyrábějí ozdoby z kůže, peří a vůbec různých pěkných věcí, aby se líbili svým ženám. Togwarové mají jen jednoho partnera za život a na tom většina velice lpí, mnohem více než lidé. Pokud jeden z partnerů zemře, je možné aby po dlouhých meditacích a přemýšlení (třeba i několik let) si našli někoho jiného. Přesto málokterý tog má více než jednoho partnera za život.

Další věcí, kterou se liší od lidí je způsob rozmnožování. Žena naklade do vody 5-20 průhledných asi 15 cm velikých vajíček (podobné vajíčkům obojživelníků). Ne všechna však přežijí. Vajíčka jsou velmi choulostivá a tak se z jednoho vrhu vyklubou jen asi 2-3 jedinci. Po oplodnění zaujme muž pozici strážce, po dobu kdy žena musí 5-10 dní odpočívat. Pak se při hlídání s mužem střídají. Za 3 týdny se začnou klubat první malí togové. Jejich vývoj je podobný jako u většiny obojživelníků, takže by bylo zbytečné jej tady popisovat. Snad jen, že za dva měsíce vylezou na břeh již praví togwarové. Ještě ale bude několik let trvat, než dospějí.

Od čtvrtého roku se začínají objevovat první telepatické síly, v šesti již začínají zkoušet svých dovedností s telekinezí.

V rodině panují mírumilovné a láskyplné vztahy. Togové milují své děti, nerozmazlují je však a již od útlého věku je učí základním a nejdůležitějším dovednostem, jež jsou potřeba k životu v lesích či bažinách. Školy jako takové nemají. Mladí togwarové jsou ale zvídaví a rádi naslouchají moudrým řečem nějakého toho stařešiny.

Rasa jako taková má velmi vyvinuté psychické síly. Také nemá sklony k poruchám mozku a odumíráním buněk na stáří (což je u lidí běžné). Tudíž si staří togwarové zachovávají své vědomosti až do smrti. To však neznamená, že nezapomínají, spíše „nehloupnou“. Z toho tedy vyplývá celý princip rady moudrých. Jakmile je někdo členem, jej jím až do smrti (přesněji do doby, kdy je schopen tento post vykonávat). Pokud někdo z rady zemře, volí zbývající členové z nejstarších togů ve kmeni. Volba je ovlivněna více moudrostí, než věkem. Logicky ale nejvíce moudrých je z řad nejstarší generace.

Rada moudrých rozhoduje skoro o všem a její členové jsou rádci a učitelé celému kmeni. Před každým důležitým rozhodnutím zasedne rada. Její členové upadnou v meditaci a jejich mysli se propojí. Pak dojde k rozhodování. Celý rituál trvá od setmění do rozbřesku, přičemž na jeho konci je znát výrok, na kterém se rada usnesla.

Asi hodinu denně normálně togové meditují. Meditaci doprovází hlubokým mručením. Mohou meditovat v jakoukoli denní dobu, společně i samostatně. Běžně se však scházejí k ranní nebo večerní meditaci. Důležitou roli pro ně hraje postavení měsíce a hvězd. Proto pořádají několikrát za rok hromadné meditace, doprovázené hlubokými tóny zvonů a trub. Tehdy se mručení a hudba rozléhají lesem na míle daleko.

Jejich víra je směřována k bohům, kteří se starají o přírodu. Je uctívají a obracejí se k nim při meditacích. Dalším nedílným aspektem togwarské víry je reinkarnace. Togové jsou mírumilovní a dobří, avšak nemají rádi cizince. S nimi přichází jen problémy a ty ruší jejich nádherný klid. Málokdy však ublíží, snad jen když jim jde o život. Zbraně ani zbroje nepoužívají (pozor, to neznamená, že by je nemohli nosit). Když přesto navážou s cizincem přátelství, jsou velmi věrní.


TABULKA VLASTNOSTÍ PODLE RAS
Rasa Síla Obratnost Odolnost Inteligence Charisma
Togwar – muž 2-7 13-18 7-10 11-16 10-15
Togwar– žena 3-8 10-15 8-13 9-14 7-12
Oprava -5 +3* -2 +2 0

* podle tabulky může mít togwar-zloděj obratnost 22 … může obratnost togwarů sahá za hranice běžných humanoidů; přesto se moc nezmění – bonus je pořád +5

  • Pohyblivost: 13 – jsou velmi rychlí a obratní

Jazyk a řeč

Jak již bylo uvedeno – dorozumívají se togwarové telepaticky, ale přesto si vyvinuli svou vlastní řeč. Je poměrně složitá a pro člověka je skoro nemožné se ji naučit. Ne kvůli obtížnosti, ale většina lidí a hobitů nemá hlasivky tak uzpůsobeny, aby vydal z hrdla tak hluboké tóny (některé i za hranicí lidské slyšitelnosti) togwaří mluvy. U elfů je pravděpodobnost naučení se jejich jazyku takřka nulová. Trpaslíci a krollové se, sice s problémy, mohou tuto řeč naučit. Togwar se však bez problémů domluví telepatií, kde nejde o slova, ale o myšlenky.

Naučit se nějakou obecnou řeč by neměl být pro toga zas tak velký problém, ta bývá jednoduchá. Jenomže již dříve zmíněné postavení hlasivek je velkou překážkou při učení se jazykům elfů a hobitů.

Postřeh

Togwarové jsou hodně všímaví a zvědaví, proto si při hledání mechanismů přičítají 5%.

Telepatie

Telepatie je u togwarů velmi důležitá. Za dlouhou dobu používání se vyvinula do dnešní podoby.

Jelikož jde o přirozenou schopnost, dokáže togwar navázat telepatické spojení během dvou kol. A může ji navázat kdykoli, bez omezení na 7 hodin, jak je to u hraničáře. Nepovolené vnuknutí nebo čtení, ale trvá kol 20.

Tato schopnost se průběhem stárnutí a získávání zkušeností zlepšuje. Použil jsem tabulku podobnou hraničářské, ale místo stupně znalosti je zde úroveň.

Togwarové překonávají dřevo poměrně dobře (je to také z tabulky vidět), všude kolem jejich přirozeného prostředí je dřevo. Naopak kámen a kov jim dělá problémy, během výcviku se však naučí svou silou tyhle překážky překonat a nakonec jsou velmi schopní.


Tabulka čtení mysli
Činnost Nebezpečnost
Povolené vnuknutí 1
Povolené čtení 1
Nepovolené vnuknutí 9
Nepovolené čtení 10
Odhalení 2
Uzavření 3

Sloupce, které v tabulce chybí jsou shodné s tabulkou hraničářskou. Togové jsou mírumilovní a málokdy do cizí mysli vnikají násilím.

Telepatický rozhovor mezi dvěma togwary, pokud si to oba přejí, je navázán automaticky a to během jednoho kola.

Togwarové dokonale ovládají svou mysl a tak mají bonus + 3 na hod při odhalení a uzavření.


TABULKA TELEPATIE
Úroveň Základní vzdálenost
ve vzduchu a
ve vodě (v sázích)
Zkrácení o dva sáhy
za dřevo (v coulech)
Zkrácení o dva sáhy
za kámen (v coulech)
Zkrácení o dva sáhy
za kov (v coulech)
1 90 50 8 1
2 100 60 9 1
3 125 70 10 1
4 150 80 11 2
5 175 90 12 2
6 200 100 13 3
7 225 110 14 3
8 250 120 15 4
9 275 130 17 4
10 300 140 19 5
11 325 150 21 5
12 350 160 23 6
13 375 165 25 6
14 400 170 27 7
15 425 175 29 7
16 450 180 31 8
17 475 185 33 8
18 500 190 35 9
19 525 195 37 9
20 550 200 39 10
21 575 205 40 10
22 600 210 41 11
23 625 215 42 11
24 650 220 43 12
25 675 225 44 12
26 700 230 45 13
27 725 235 46 13
28 750 240 47 14
29 775 250 48 14
30 800 255 49 15
31 825 260 50 15
32 850 265 51 16
33 875 270 52 16
34 900 275 53 17
35 925 285 54 17
36 950 290 55 18

Telekineze

Jejich další zvláštní schopností je telekineze. Pravidla platí jako u hraničářů, jen se togwarové nemusí tolik soustředit a na pohnutí předmětem potřebují jen 10 kol. Tuhle schopnost mohou použít jednou za dvě hodiny.


Tabulka telekineze
Úroveň Součin váhy a vzdálenosti
1 50
2 100
3 150
4 200
5 250
6 300
7 350
8 400
9 500
10 600
11 700
12 800
13 900
14 1000
15 1100
16 1200
17 1300
18 1400
19 1500
20 1600
21 1700
22 1800
23 1900
24 2000
25 2100
26 2200
27 2300
28 2400
29 2500
30 2600
31 2700
32 2800
33 2900
34 3000
35 3100
36 3200

Vše ostatní, co se telekineze týče, je jako u hraničáře.

Telepatické vnímání

Každý myslící tvor (s inteligencí nejméně 1) vydává zvláštní psychické vlny, které togové umí zachytit. Tato schopnost ale platí jen na bytosti s inteligencí nižší jak 21(včetně), protože u velmi inteligentních tvorů je stavba běhu myšlenek odlišná. Ta je již togwarům natolik vzdálena, že ji nedokáží zachytit.

Na takovéto vnímání se musí tog dvě kola soustředit a pokud je někdo v okolí , dozví se o něm. Neví velikost, ani druh, může jen odhadnout inteligenci. Togwar háže proti pasti Int – 5 – zjištění/nic.

Vzdálenost na jakou tato schopnost funguje určíme takto: (20 + úroveň) sáhů, vzdálenost se zkracuje za každých 40 coulů dřeva, 15 coulů kamene a 2 couly kovu o jeden sáh.

Meditace

Tím, že togwarové meditují v sobě koncentrují sílu, která jim umožňuje používat jejich zvláštní schopnosti a udržuje jim dobrý tělesný i duševní stav.

Togwar, který již týden nemeditoval, ztrácí svoji magenergii a nemůže tedy používat své mimosmyslové schopnosti, včetně telepatického vnímání. Aby nabyl nové síly a zkoncentroval v sobě novou energii, musí provést dlouhou dvouhodinovou meditaci.

Běžná meditace trvá jen 3 směny a během tohoto cvičení se togwarovi vyléčí jeden život. Meditovat může tog kdy chce a jak dlouho chce, ale život mu přibude jen jednou za den. Počet vyléčených životů se s každými dalšími pěti úrovněmi zvyšuje o 1 (na 6. 2životy, na 11. 3 …). Zvykem bývá meditace při každém úplňku. Togwar nemusí tuto tradici ctít (nic se mu nestane), avšak koncentrace a duševní cvičení nejsou nikdy na škodu.

Po meditaci je duše togwara natolik otevřena, že se při následném zaostření vůle a meditaci (pozor, u té hrančářské) nemusí tolik soustředit a takovýto úkon netrvá běžné 3 směny, ale jen jednu směnu.

Togové a magie

Togové mají vlastní magickou podstatu, jež je převážně zaměřená na schopnosti jejich myšlení, přenosu myšlenek a vůbec podobným schopnostem. Jejich těla jsou protkána malým množstvím vázané magenergie (20-50 magů). Po smrti se magenergie uvolní do prostoru, v podobě bleděmodrých zářících světélek, aby se mohla společně s duší vtělit do zárodku nového togwara. Jde o reinkarnaci, mnohokráte popisovanou v literatuře našeho světa.

Jelikož se magie po smrti hned uvolní, nelze ji destilovat.

Reinkarnace

Při přenosu duše se ztratí skoro všechny vědomosti, několik málo jich však zůstává i do příštího života. Málokdy jde o přesné vzpomínky, záblesky z minulého bytí. Je těžké pochopit z těch pár útržků události, jež se staly mimo tento život. Objevují se jako abstraktní sny a obrazy v hlubokých myšlenkách. Občas se najdou učenci, kteří se snaží hledat v togwařích myslích minulost, ale tahle část vědomostí zůstává stále togwarům utajena.

Většinou (a skoro vždy) se přenáší části myšlení, jako takového, jeho tvarů, druhů a stylů. To znamená, že již od narození je togwarům do vínku dána moc rychle a velmi účelně se učit, dobře a rychle přemýšlet. Tuto schopnost během stávajícího života rozvíjejí a zdokonalují, aby mohla být dále předávána dalším generacím.

(Dalo by se to velmi vzdáleně přirovnat k vrozené inteligenci lidí. Jde o přenos genetické informace, která předává „plány“ na stavbu mozku… Je zbytečné se tady o tom rozepisovat, tohle je fantasy a ne zkouška z genetiky. Jen jsem chtěl fakt přenášení myšlení u togwarů předvést na nějakém nám bližším příkladu.)

Odolnost proti psychickým kouzlům

Togové díky svým psychickým silám mají i resistenci proti kouzlům působících na jejich psychiku. V hodu na past mají u těchto kouzel bonus + 1.

Odolnost proti mrazu vs. oheň

Tělesná teplota togwarů je mnohem nižší, než teplota lidská. Z toho důvodu velmi dobře odolávají chladnu a dokáží přežívat i teploty -20°C. Podotýkám bez oblečení. Není jim to nijak příjemné, ale přežijí. Samozřejmě že v horkých deštných pralesech je jim poněkud lépe. Když tento fakt převedu do pravidel, jsou mrazem zraňováni jen za polovinu.

Naopak oheň je spaluje dvakrát tolik a tím se stává pro ně i velmi nebezpečným.

Horko togům nevadí, ale musí být kolem dostatek vlhkosti. Takový tog na poušti to má spočítané.

Přilnavost

Mezi magickými schopnostmi togwarů se najde i jedna čistě fyzická. Díky speciálním polštářkům na prstech mohou togové šplhat i po skoro hladké stěně. Prsty mají tak dokonalé, že se udrží i na stropě. Takto přichycení se mohou pohybovat maximálně tak velkou rychlostí, jakou by měli ne cestě (náročnost terénu může PJ podle případu pozměnit) v poklusu. Tohle je přirozený pohyb, tudíž nemusí házet na žádnou pravděpodobnost, jako zloděj. Togwar se musí držet vždy alespoň třemi končetinami zároveň. To znamená, že boj v takové pozici je velmi obtížný – postih -3 k ÚČ i OČ.

Během šplhání (tj. vždy, pokud nestojí pevně na zemi) nemohou togové používat své mimosmyslové schopnosti.

Voda

Aby se togwarové udrželi v dobré kondici, musejí pít dvakrát více než lidé, protože jejich tělo spotřebuje mnoho vody na ochlazování tělesného povrchu. Pokud tog celý den nepil, spánek ani odpočinek jej nezbaví únavy. Naopak za každý takový den mu přibude 15 bodů únavy.

Zbraně a zbroje

Zbraně, které togové nejvíce používají jsou určeny k lovu, ne k boji. Proto se za jejich rodovou zbraň dá považovat tesák. U některých kmenů možná i oštěp. Tady bych to nechal na PJ. Jelikož zbraně užívají málokdy, mají se všemi postih –1. To se samozřejmě vztahuje i na zbraň rodovou.

Togwarové nejsou zvyklí na sobě něco nosit, proto je jim užívání zbroje značně nepříjemné a cítí se velmi nesví. Pokud přesto na sobě mají nějakou zbroj, snižuje se pravděpodobnost jejich schopností (telepatie, telekineze a telepatického vnímání). Hod se provádí vždy na konci soustředění. Pravděpodobnosti jsou uvedeny v následující tabulce.


Tabulka pravděpodobnosti ve zbroji
Název Pravděpodobnost
Žádné 100%
Vycpávané 80%
Kožené 70%
Šupinové 30%
Kroužkové 20%
Plátové 15%
Rytířská zbroj 5%

Murrug, aneb nejlepší přítel togwarův

Jedna togwarská legenda vypráví příběh o tom, jak togové k murrugům přišli.

…Východní obzor planul rudou září, oblaka v tu stranu však zahalena byla v černý háv. Z dáli ozýval se hluboký tón dunění země. Ten sílil a blížil se. Krásná ranní obloha temněla stále více a tma hltila sluneční kotouč úsvitu, hřejivým světlem zářící.

Tu začal býti cítit kouř a nenávistná zloba. V chvíli panika se zrodila. „Ženy muži všichni pryč, neb zemřeme tu na hranici přírody!!“ volal Wechran, stařešina, „utíkejte, honem pryč!“… …Zvuky, tóny dunění, že dusot zvěře – bylo znát. Smradu, kouře všude v kol, cítit více nežli v tozích strach a bol.

Utíkali, měli strach. Však v lesích úkryt ohni nelze najíti.

Najednou se země s hlukem třásti začala. Wechran v běhu klopýtl, pad na zem a nemoh vstát. Povzbuzoval dál přátele své, věděl že dál se nemůže hnát. Jak na zemi si v klidu ležel, cítil chvění, ohlédl se. Vidouc stádo běsnící zvěře, chtěl rychle utéct tomu a jak jen moh se plazil k nejbližšímu stromu.

Třeba jeho oběhnou a nezašlapou v zem. Pomyslil si povzdechnuv.

Tvorové jej oběhli a nezranili – v štěstí. Přeběhli a hnali dál, však ten poslední, před ohněm nepospíchal. Dvě silné nohy pevné dost, tělo krátké, dlouhý krk, plochá hlava malý chvost. Hladká kůže bez šupin, šedá zeleň, ladný krok. V údivu stál starý tog.

Zastaviv jej zhlédnul hned. Wechran slabý věru kmet. Přišel k němu beze strachu, sám, zahalen v hávu prachu. „Poběž se mnou blesklo myslí,“ Wechran sláb, však odhodlání pln, na zvěř vsedl a nový přítel ze tmy pryč jej vedl…

Tak tohle bylo podle pověstí první setkání se stádem murrugů. Od té doby spolu žijí tito tvorové v soužití. Togwarové se o murrugy starají a ti jim na oplátku pomáhají.

Nejzákladnější využití murruga je jako jezdecké zvíře, při překonávání velkých vzdáleností, při lovu, přepravě nákladu aj. Je také důležité vědět, že togwaři nepoužívají sedla, maximálně kožený či látkový přehoz. Ale hlavně je to zvířecí přítel do nepohody. A pro togy již přítel nerozlučný.

Togové nejčastěji mluví s murrugy verbálně, ne že by se murrugům telepatie nelíbila, ba naopak, ale naslouchání „přirozeným“ zvukům je jim ještě více příjemné a mají ho rádi. Toho si jsou všichni togwarové vědomi a možná právě tohle byl důvod, proč taková řeč vznikla.

A jak takový murrug vlastně vypadá? Nu, je to dvounohé asi 1,5 metru vysoké zvíře. Je pevně stavěný a jeho nohy jsou uzpůsobené k rychlému a vytrvalému běhu, dokonce i na místech, kam by se kůň ani neodvážil vstoupit. Má dlouhý široký krk a na konci plochou hlavu s mírumilovným výrazem, širokou tlamu s růžovým jazykem a tupými zuby. Má dobře vyvinutou soustavu mimických svalů, takže je na něm lehce rozeznatelné, jak se právě cítí. Jeho kůže je hladká šedivá s mírnou příměsí zelené.

Živí se trávou a různými rostlinami, ale nepohrdne ani bobulemi, větším hmyzem či medem. Má velkou výdrž a dokáže být dlouhou dobu bez potravy. Togwarové však své miláčky velice dobře krmí, takže s jídlem není problém.

Teď nějaké ty vlastnosti:

Murrug

Životaschopnost: 4
ÚČ: (0+2) = 2 kopnutí nebo (0+1/+1) = 1/+1 kousnutí
OČ: (+2+2) = 4
Odolnost: 15
Velikost: B
Bojovnost: 2
Zranitelnost: zvíře
Pohyblivost: 14
Vytrvalost: 17
Nosnost: 600
Inteligence: 1
Zkušenost: 20
Váha: 3000 mn
Ochočení: 3

Dobrodruhové

Protože jsou togwarové velmi vzácní, jsou jejich dobrodruhové ještě vzácnější. Togové mají totiž svůj svět někde uprostřed nejhlubších lesů a s lidmi (a jim podobnými rasami) se nestýkají. Proto se jich jen několik dostane k povoláním, jako takovým – pravidlovým. V samotném kmeni se objevují taková povolání, která souvisejí nějakým způsobem s přírodou a magií. Ovládají bylinkářství, z toho vyplývá jednoduchá alchymie. Často se také přiklánějí k šamanismu, kouzelnictví a druidismu. Většinou jde o povolání, která s pravidly moc nesedí. Možná se mi někdy povede všechna tato povolání speciálně popsat. Prozatím to ale nechám na Altarovském pojetí.

Pokud si togwarové vybírají povolání, zaměřují se na taková, kde nepotřebují sílu a využívají převážně svého myšlení. Hlavně se stávají hraničáři, to kvůli své lásce k přírodě, ale většinou se ubírají cestou duševního umění, než síly meče. Dále jsou to kouzelníci a někdy i alchymisté.

Možná, se někdy může některý z nich stát i zlodějem, to však velmi výjímečně. Válečníky se prakticky nestávají. Nemají rádi zbraně a zbroje, krev a násilí a tak vůbec…

Válečník

Je mnoho věcí, které brání togům stát se válečníkem. Jde o jejich nízkou sílu a ne příliš vysokou odolnost, postih –1 v boji a v neposlední řadě jejich odpor k zabíjení.

Přesto, jak se říká „výjimka potvrzuje pravidlo“, zde se to však stává velmi zřídka.

Hraničář

Když se togwar stane hraničářem, je sice slabší ve zbrani, ale jeho mimosmyslové schopnosti jsou na velmi vysoké úrovni. Údaje v tabulkách těchto schopností se změní, proto zde budu muset uvést nové hodnoty.

Vše, co bylo dříve o mimosmyslových schopnostech napsáno a zde není uvedeno jinak, platí stále.

Omezení zbrojí zůstává, ale za každou hraničářovu úroveň se k pravděpodobnosti použití schopností přičítají 3%. Pravděpodobnost, však nikdy nesmí být vyšší, než 99%. Pokud hraničář nosí zbroj, vždy je nějaká možnost neúspěchu.


Tabulka čtení mysli
Činnost Nebezpečnost
Povolené vnuknutí 0
Povolené čtení 0
Nepovolené vnuknutí 5
Nepovolené čtení 6
Odhalení 5
Uzavření 7

Togwarští hraničíři ovládají mistrovsky svou mysl a tak mají bonus + 4 na hod proti odhalení a uzavření.

Hraničáři se specializují na správný a co nejúčelnější výcvik telekineze. Tudíž potřebují od 10. úrovně jen 8 kol soustředění, od 16. jen 8 kol, na 25. již jen 5 kol. Telekinezi mohou použít jednou za hodinu.


Tabulka telekineze
Úroveň Součin váhy a vzdálenosti
1 100
2 200
3 300
4 450
5 600
6 350
7 750
8 900
9 1000
10 1100
11 1200
12 1300
13 1400
14 1500
15 1600
16 1700
17 1800
18 1900
19 2000
20 2100
21 2200
22 2300
23 2400
24 2500
25 2600
26 2700
27 2800
28 2900
29 3000
30 3100
31 3200
32 3300
33 3400
34 3500
35 3600
36 3700

TABULKA TELEPATIE
Úroveň Základní vzdálenost
ve vzduchu a
ve vodě (v sázích)
Zkrácení o dva sáhy
za dřevo (v coulech)
Zkrácení o dva sáhy
za kámen (v coulech)
Zkrácení o dva sáhy
za kov (v coulech)
1 100 50 9 1
2 110 60 10 1
3 130 70 11 2
4 150 80 12 3
5 175 90 13 4
6 200 100 14 5
7 250 110 15 6
8 300 120 16 7
9 350 130 18 7
10 400 140 20 8
11 450 150 22 8
12 500 160 24 9
13 550 165 26 9
14 600 170 28 10
15 650 175 30 10
16 700 180 32 11
17 750 185 34 11
18 800 190 36 12
19 850 195 38 12
20 900 200 40 13
21 925 205 42 13
22 950 210 44 14
23 975 215 46 14
24 1000 220 48 15
25 1025 225 50 15
26 1050 230 51 16
27 1075 235 52 16
28 1100 240 53 17
29 1125 250 54 17
30 1150 255 55 18
31 1175 260 56 18
32 1200 265 57 19
33 1225 270 58 19
34 1250 275 59 20
35 1275 285 60 20
36 1300 290 61 21

Hraničářův přítel

Hraničář, rasy togwarské, si může stejně jako všichni ostatní házet na přítele. Málokdy je to pes, ale pokud si jej hraničář přeje, nebude mu v tom nikdo bránit. Je však třeba dbát na to, jestli je možné v lokalitě, kde se tog vyučuje nějakého psa najít.

Nejčastější je tedy murrug, přítel kterého si nezaslouží každý…

Na první a při přechodu na každou další úroveň se hraničář, jenž ještě žádného přítele nemá, rozhodne jestli se pokusí najít psa nebo murruga. Pokud zvolí psa probíhá hod podle tabulky z pravidel. V opačném případě postupuj podle tabulky následující.

Murrugové a hraničář

Hraničář a jeho murrug jsou si natolik blízcí, že by jeden druhého nikdy neopustil. Hraničář ke svému příteli mluví normální togwarskou řečí, jen občas, když je to nutné, používá telepatie.

Pokud se stane, že murrug zemře, nehází hraničář hned na prvním postupu o úroveň, ale až na druhém od smrti jeho přítele. Togovi dlouhou dobu trvá, než se vyrovná se ztrátou a tak první hledání přítele radši odloží.

Stejně jako hraničář se psem může togwar učit svého murruga nějakým speciálním schopnostem. Pravidla se nemění, jen schopnosti jsou jiné. Proto budou ještě u popisu jednotlivých druhů uvedeny.


Tabulka murrugů
Název: Murrug věrný Murrug věrný* Murrug světlý Murrug světlý* Murrug velký Murrug velký*
k %: 1-25 - 26-35 - 36-40 -
Životaschopnost: 3 4 4 5 5 6
ÚČ: (+0+2)= 2 kopnutí, nebo (0+1/+1) = 1/+1 kousnutí (+1+2)= 3 kopnutí, nebo (1+1/+1) = 2/+1 kousnutí (+0+2)= 2 kopnutí, nebo (0+1/+1) = 1/+1kousnutí (+1+2)= 3 kopnutí, nebo (1+1/+1) = 2/+1 kousnutí (+2+2)= 4 kopnutí, nebo (2+1/+1) = 3/+1 kousnutí (+3+2)= 5 kopnutí, nebo (3+1/+1) = 3/+1 kousnutí
OČ: (+1+3) = 4 (+2+3) = 5 (+2+3) = 5 (+3+3) = 6 (+2+4) = 6 (+3+4) = 7
Odolnost: 14 15 15 16 16 17
Velikost: B B B B C C
Bojovnost: 1 1 2 3 4 5
Zranitelnost: Zvíře zvíře zvíře zvíře zvíře zvíře
Pohyblivost: 14/jezdecké zvíře 14/jezdecké zvíře 15/jezdecké zvíře 15/jezdecké zvíře 16/jezdecké zvíře 16/jezdecké zvíře
Vytrvalost: 17 18 18 18 19 19
Nosnost: 550 600 600 650 750 780
Inteligence: 2 2 1 1 1 1
Poklady: - - - - - -
Zkušenost: 20 35 25 50 65 100
Váha: 2800 3000 3100 3100 4000 4000

* jde o silnější podobu – pokud provází hraničáře více jak pět úrovní (snížení výcviku pouze na dvě úrovně od 16. úrovně platí podle pravidel)

Murrug věrný

Jeden z nejmenších a nejmilejších murrugů je murrug věrný. K barvě jeho šedozelené kůže je ještě přimíchána kapka modré.

Je sice nejslabší, ale to zcela vyvažuje jeho věrnost, ochota a přátelství ke svému hraničáři. Oproti ostatním členům jeho druhu je poměrně inteligentní a je to na něm znát. Skoro vždy přesně pochopí, co si jeho pán přeje a dělá vše pro to, aby jej potěšil . Věrný murrug je ze všech nejroztomilejší. Jeho milý výraz – doširoka rozevřené oči a stálý úsměv na rtech, rozesmějí i toho nejzarputilejšího toga.

Hlavou se mu však honí pořád nějaké rošťárny a nevinné vtípky. Během chvíle vše realizuje a to je pak srandy kopec… Togwarskému hraničáři by to však nemělo vadit, naopak, sbližuje to jejich duše v nerozlučnou dvojici.

Pokud putují murrug s hraničářem pospolu již pět úrovní, začnou se z lásky ke svému pánovi u murruga projevovat nadpřirozené síly. Přesněji jde o telekinezi (o hodně slabší, než hraničářská). Tedy na začátku má murrug na telekinezi číslo 5 (což je součin váhy a vzdálenosti). Na telekinezi se potřebuje soustředit 10 kol. To mu umožní provádět ještě bizardnější vylomeniny. Jenže tehdy už by z hraničáře měla být taková veselá kopa, že už mu to ani vadit nebude :o)

Murrug a hraničář nejsou schopni spojit své telekinetické síly, dokud nedojde u murruga ke speciálnímu výcviku.

Speciální schopnosti

Spojení sil: Těžkým výcvikem telekineze se murrug naučí používat ji během velmi krátké doby soustředění (tolik, kolik potřebuje togwarský hraničář na dané úrovni) a navíc se soustředit na spojení jeho a hraničářových sil. To jim umožní spojit své telekinetické síly a dohromady zvedat těžší a vzdálenější předměty.

Tichý pohyb (Pšššt): Tento druh murruga dokáže opatrně našlapovat a jít tak úplně tiše. Pravděpodobnost úspěchu je 40%. Tuto schopnost je však schopen používat maximálně ve středním naložení.

Od té doby co se tuhle schopnost naučí, nemusí ani dostat povel od svého pána, a už se potichoučku krade někomu za záda. V kombinaci s „postraš“ je to další hromada rošťáren, které umí, ale ještě pořád je co vymýšlet.

Postraš (Baf): Postraš je schopnost podobná válečníkovu zastrašení. Na povel hraničáře se murrug začne šklebit, vyplazovat jazyk a řvát strašlivými a prapodivnými zvuky. To by mělo zastrašit nějaké slabší povahy, protože pohled na murruga v tomhle „rozpoložení“ není moc příjemný… Zde je tabulka postrašení:


Bojovnost 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Pravděpodobnost 75% 65% 55% 45% 35% 25% 15% 5% - -

Murrug světlý

Murrug světlý je nejklasičtější a nejběžnější forma murruga. Vzhledem se neliší od popisu, který byl uveden výše. Jako všichni murrugové je hodný a krotký. Je vděčný za každé dobré slovo a svého hraničáře má velmi rád. Ostatně stejně jako ostatní murrugové.

Má jednu zvláštní schopnost. Jeho zrak je velmi dobrý a tak i na dvakrát větší vzdálenost, na kterou vidí lidský zrak, vidí pořád ostře. Díky tomu je navíc murrug velmi všímavý a ostražitý, všimne si i nepatrných zrnek prachu na kameni; vidí mnohdy věci, o kterých lidé ani neví. Proto s ním má hraničář bonus 12% při hledání stop venku a 10% uvnitř.

Speciální schopnosti

Veď: Murrug po vyslovení tohoto příkazu začne ve směru udaném hraničářem hledat správnou a bezpečnou cestu. Například ve zrádných bažinách, hlubokém pralese… se to může hodit, protože jak už bylo řečeno, murrug světlý má velmi dobré vidění.

Hledej: Tahle schopnost je jen málo pozměněná schopnost loveckého psa z pravidel. Murrug místo čichu používá svůj zrak. To sice není tak výhodné, jako čich, ale lze s tím vyjít.

Hraničář musí přijít na místo, kde pravděpodobně stopa začíná a pak řekne svému murrugovi, co má hledat. Ten má pravděpodobnost stejnou, jako při stopování hraničářem –5% a nepřičítávají se 2% za úroveň.

Zpívej: Murrug je úplný talent ke zpěvu. Umí zpívat i velmi složité písně a jeho zpěv je radost poslouchat. Nádherná souhra tónů, zvuků a hlasitosti. Prostě krása.

Hraničář tímto povelem řekne murrugovi, aby zapěl. Ten jej poslechne a začne zpívat. Píseň má posilující účinky a všichni přátelští tvorové mají bonus +1 ke všem hodům, do té doby, dokud píseň neutichne. Aby mohl murrug zpívat, musí být v klidu – tzn. že nesmí provádět žádnou jinou činnost.

Murrug velký

Největším druhem murrugů je murrug velký. Je velmi statný a silný a proto se hodí, jak na převážení nákladů, tak i k boji; když brání svého hraničáře před nebezpečím, tak se nezná. Velký murrug je stále svému pánu věrný, ale občas je tvrdohlavý, a tak je třeba s ním mít trpělivost.

Kromě své fyzické zdatnosti nemá žádnou zvláštní schopnost.

Speciální schopnosti

Dvojitý útok: Díky téhle naučené schopnosti dokáže murrug v jednom kole zároveň kopnout i kousnout.

Zadrž: Schopnost zadržení je podobná psí schopnosti z pravidel, ovšem murrug nekousne, ale s rozběhem (alespoň 3 sáhy) skočí na svou oběť a pokusí se ji srazit svou vahou. Útok má sílu (3+4) = 7. Pokud je útok úspěšný (tj. zranění alespoň za život – zranění jsou jen stínová), hází si protivník navíc proti pasti Sil – 9 – nic/sražen a zalehnut. Protivník je od teď znehybněn obrovskou vahou murruga, ale přesto se může pokusit vyprostit - past pro vyproštění je: Sil – 7 – vyproštění/nic.

Braň mě: Togwarové jsou slabí v boji a občas se přihodí, že už jim docházejí síly. Pak je důležitý tento příkaz. Murrug bude dělat všechno proto, aby ubránil svého pána, i kdyby jej měl krýt vlastním tělem. Tím přidá hraničáři +2 k OČ, ale sám má postih –2 k útoku i obraně.

Alchymista

Alchymie je poměrně oblíbený obor togwarských dobrodruhů. Mají rádi míchání bylinek, kouzelných prášků s různými magickými vodičkami. Občas sice něco bouchne, ale jinak jsou alchymisty velmi schopnými.

Nejběžnější jsou pyroforové. Ti vychází z klasického umění a využívání schopností přírody. Theurgie je opředena mnohými tajemstvími, ale jen málo togwarům se podaří proniknout do jejích hlubin.

Kouzelník

Dalším častým povoláním je kouzelník a jeho obory.

Togwarský kouzelník nemá na nic žádné speciální bonusy, ale má jeden postih. Protože se jeho mysl ubírá trochu jiným směrem, než lidská, je pro něj problém se správně naučit odvracet neviděné. Při hodu na tuto schopnost se bere jako kouzelník o dvě úrovně níže. Někteří togwarové si vyberou mága, za cílem posílení svých psychických sil, jiní zvolí čaroděje, pro jeho síly, které okamžitě ovládají okolní svět. Pořád však pamatují na to, proč se stali kouzelníky – aby mohli poznávat nové a tajemné, pro togwary tolik zajímavé.

Mág

Tog, který se stal mágem, ještě více namáhá při výcviku svou mysl, aby měl stále lepší výsledky. Stává se, že se mnoho togů-mágů sejde z cesty dobra. Potom jim již nevadí nabourávat se do myslí ostatních bytostí, podrobovat si je a zabíjet. Vše však není togy odpuštěno a takovéto špatné věci se nikomu z togwarů moc nelíbí. Takový mág je potom osamělý, bez přátel a bez života – už to není togwar.

Odolnost proti psychickým kouzlům se zvyšuje na 2.

U podrobování se rozdíl úrovní u nepodrobitelných povolání snižuje o 1. Navíc má bonus +1 ke všem hodům týkajících se podrobování a mentálního souboje.

Zloděj

Togwarové se nestávají zloději v pravém smyslu toho slova, ale spíš jen postavami využívajícími jejich schopností. Togové zpravidla nekradou (nemusím připomínat, že výjimka potvrzuje pravidlo). Avšak takové schovávání ve stínu nebo tichý pohyb se můžou hodit. Jelikož žijí daleko od civilizace, něco jako „sicco“ skoro neznají. Většinou se tedy stávají lupiči.

Převleky: Pokud se převléká za kohokoli jiného, než příslušníka své rasy, má postih -10%, protože jeho barva kůže je dosti nápadná.

Získání důvěry: Na místech, kde se o togwarech vykládá jako o legendách, mají bonus + 15%.

Nenápadnost: Togwarové jsou velmi nápadní… -20% (samozřejmě tenhle postih neplatí mezi členy jejich rasy)

Imitace hlasu: Mají odlišný hlas, než většina humanoidů … -15% (pokud imitují hlas své rasy jsou bez postihu)

Zneškodnění mechanismů: S jednoduchými a jemnými věcičkami se moc nesetkávají… -15%

Šplhání po zdi: Z důvodů vrozené vlastnosti „přilnavost“ – se tato ruší

Tichý pohyb: Togové se umí pohybovat velmi tiše, mají bonus + 5%. Pokud zrovna šplhají po zdech (díky přilnavosti), snižuje se pravděpodobnost o 5%, přičemž předchozí bonus za tichost se nepřipočítává.

Schovávání ve stínu: Mají sice tmavou kůži, ale mají také světlé fleky po celém těle … (+10% - 5%) = bonus 5%

Něco závěrem

Togvarové jsou sice vzácní a milí, ale jsou díky svým mimosmyslovým schopnostem také dosti silní. Když se to tak vezme, togwar čaroděj je jeden z nejsilnějších. Čaroděj a ještě k tomu s mimosmyslovými schopnostmi. Já si jejich sílu plně uvědomuji, a proto bych asi nedovolil hrát togwara hráči, kterému jde jen o schopnosti a sílu téhle rasy.

Togové byli napsáni proto, aby byli něčím zvláštní (to se myslím povedlo, ne?), ale hlavně aby hrát za ně byla zábava. Myslím že při hře s togwarem je mnoho místa pro role-playing, i pro fantasii PJ (například u věrného murruga :o).

Chtěl jsem tuto rasu co nejvíce přiblížit, přesto tu bude mnoho nezodpovězených (možná i nezodpověditelných) otázek, ostatně jako všude a ve fantasy zvlášť. Togwarové jsou národem tajemným a na mnoho otázek nikdy nenajdu ani já správné odpovědi…

Doufám tedy, že se budou togwarové líbit a přinesou mnohým zpestření a horu zábavy na cestě za dobrodružstvím.

Závěrem by mělo přijít poděkování. Nehodlám jej vynechat a proto: Jsem velmi vděčen, za kritiku, která přišla od Eldena. Hodně pomohla opravit určité věci a doladil jsem díky ní togwary do dnešní podoby. Dále děkuji všem, kdo jste si v dílně přečetli tuto rasu a něco hezkého mi k ní napsali.

-Erric

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Je to báječné, ikdyž trochu mimozemšťan nápad je skvělý a ta hraničářká zvířata=murrugové to je prostě super. 5* S pozdravem Zakladatel.


 Uživatel úrovně 0

Celkeom dobry. Ale zda se mi to na rasu prilis dlouhy a slozity. Jinak praci sis s tim dal.


 Uživatel úrovně 0

Dobre. Phoenicksovi libit :)


 Uživatel úrovně 0

Velmi promyslene ... obsahle...


 Uživatel úrovně 0

Nuda - ale dost dobře zpracované. Třeba nikdoho jinýho to chytne.


 Uživatel úrovně 0

Moc mě to nechytá.Pro mě je to nepraktická rasa na to abych jí použil,nicméně kvalita se tomu upřít nedá a nenašel jsem nic co by tam bylo špatně.*****


 Uživatel úrovně 0

vazne hezka rasa.Ti murrugove jsou obcas docela zvlastni, ale myslim si ze zkuseny hrac si s Togem muze uzit spoustu srandy.4*


 Uživatel úrovně 0

Proste dokonaly...


 Uživatel úrovně 0

Tak tohle jestli v životě přelouskám... Už si to ukládám na disk. Už teď tam vidím plno tabulek. Ale ty 5* vypadají slibně :-)


 Uživatel úrovně 0

Fakt dobrý, ale na mě trochu dlohý.