www.Dracidoupe.cz


Nové Rasy



N´Goll

Příprava pro tisk (tisknuto 636x)
Autor:Akiros
Přidáno: 23:01:25 23.07.2017
Hlasovalo: 6

Anotace: Kříženec humanoida a psovité šelmy, velikosti A a B. Vychází z podobné rasy "Gnolla", kdy jméno je pozměněné záměrně, aby nešlo o přímé kopírování.

N´goll

Kříženec humanoida a psovité šelmy

N´Gollové mohou dorůstat velikosti A a B. Ačkoliv mají svůj jistý smysl pro odvahu, čest a spravedlnost, bývají zákeřní i zbabělí. Pro jejich nízkou inteligenci se nikdy nevyvinuly v plnohodnotný národ a málokdy se jejich klany semknou pod jediné vedení. K ostatním rasám jsou přirozeně nepřátelští, i když jsou schopni omezené spolupráce a obchodu. Legendy které se tradují o jejich vzniku jsou níže, ovšem nejsou pro rasu podstatné.

Parametry:

N´goll A

  • Síla: 8–13 (+1)
  • Obratnost: 7–12 (-2)
  • Odolnost: 12–17 (+3)
  • Inteligence: 3–8 (-5)
  • Charisma: 4–9 (-4)
  • Výška: 100 – 135 coulů
  • Váha: 1000 – 1800 mn (50 – 90 kg)
  • Třída velikosti: A
  • Pohyblivost: 10
  • Maximální věk dožití: 40 let
  • Dospělost: 15 let

N´goll B

  • Síla: 9–14 (+2)
  • Obratnost: 6–11 (-3)
  • Odolnost: 12–17 (+3)
  • Inteligence: 3–8 (-5)
  • Charisma: 3–5 (-5)
  • Výška: 140 – 200 coulů
  • Váha: 1400 – 2600 mn (70 – 130 kg)
  • Třída velikosti: B
  • Pohyblivost: 11
  • Maximální věk dožití: 40 let
  • Dospělost: 15 let

Zvl. schopnosti rasy

N´gollové mají jako rodovou zbraň všechny drtivé zbraně a jejich kombinace, jako sekery, kladiva, palice, řemdihy a palcáty (nikoliv tyčové jako halapartna, cep či sudlice).

Jejich čich je velice dobře vyvinutý, podobně jako u psovitých šelem. K odhalení předmětu, postřehu, kde lze využít čichu, k odhalení tichého pohybu či úkrytu ve stínu, nápadnosti a ke stopování má N´goll bonus 20% (případně +2 k hodu na past). Namísto naslouchání může také „zavětřit“, což by mohlo mít podobný efekt.

Vyvinutý čich je naopak dělá zranitelnější vůči plynům, kde mají postih 1 k hodu na past a +10% ke zranění plynem. Vztahuje se také k dýmu z ohně a dušení, na magické jedy typu puchčoud apod.

Ačkoliv N´gollové nemají rádi oheň v rukou svých nepřátel a dalo by se říci, že se ho trochu bojí, nemají proti němu žádné postihy.

O vzniku N´Gollů existují 2 legendy:

První z nich (vhodné také jako "loot")
Yragin Goll z Údolí Vlků
Sepsal Evžen Dominov, Dutoskalský romanopisec, bard a básník

Hrdinský epos, který pojednává o trpasličím lovci Yraginovi, který pocházel z Vlčího údolí v blízkosti Duté Skály. Yragin se vyznamenal v honech na skřety, pomocí ohně odehnal smečku lítých vlků od osady a v jedné kapitole je poměrně umně popsán jeho neohrožený zápas s černým medvědem.

V závěru Yragin směnil od horských barbarů smečku tažných psů za svou kvalitní kuši a nějaké zlato. Když vyrazil do Duté skály, zastihla ho krutá sněhová bouře, která trvala déle než dva dny, během níž Yragin bloudil a vysílil se. Yragin ztratil naději, že se ještě někdy domů vrátí. Protože čekal, že cesta do Duté skály nebude trvat moc dlouho, neměl s sebou skoro žádné zásoby pro psy ani pro sebe.

Vyhladovělí psi museli vycítit, že jejich nový pán to vzdal, a začali se mezi sebou rvát. Když se je snažil Yragin odtrhnout, jeden z nich ho pokousal. Yragin sáhl na záda, aby vzal kuši a neposlušného psa potrestal, ale zbraň nenahmátl. Chopil se tedy sekery a vyrazil, aby psa utratil. Ten se však vyvlékl z popruhů a hravě Yraginovi utekl. Ostatní psy se na chvíli uklidnili a tak je Yragin pustil, aby si šli po svých.

Když se setmělo, obloha se vyčistila a Yragin uviděl v dáli, ve svitu úplňku, svou rodnou osadu, ozvalo se za ním zavrčení. Nejdříve si myslel, že to jsou vlci, ale když se ohlédl, zjistil, že ho přišli roztrhat jeho vlastní psi. Než zemřel, proklel je. Každý pes, který pojedl z jeho těla, byl proklet a dnes coby N´Goll, obchází ve Vlčím údolí a vyje na měsíc.

Kniha druhá:
Krum Vlkojed z Patahory
Sepsal galský historik Jan Bílý, 1984
Z kolekce Legendy Havraních Hor

Klan Herakulů z Havraních Hor má také svého hrdinu. Krum Lovec byl znám skvělou střelbou z luku a svým stopařským umem. Bydlel výše v horách v osadě Patahory, kde měl svou chatrč a početnou rodinu. Patahory však sužoval netvor, který v noci napadal osadu a běda tomu, kdo v noci vyšel ven pro dřívý nebo se opozdily jeho ovce. Nejdříve našli roztrhaného berana, pak se ztratilo více zvířat a nakonec i pár lidí. Časy to byly hubené, zima dlouhá a každý kus ztraceného dobytka byl krůček k hladovění. Tak se lidé z Patahory složili a zaplatili Krumovi, aby tu potvoru zabil.

Krum se tedy vydal po stopách té stvůry. Po několika dnech ho zavedla až do doupěte toho netvora ve Vlčím údolí. Krum bestii vlákal do pasti, střelil ji několika šípy a nakonec ji po krvavé stopě dostihl a zabil. Když dovlekl toho velkého vlka do Patahory, všichni se podivovali nad tím, jaké velikosti mohou vlci dorůst. Nikdo ani nechtěl uvěřit, když jim Krum vyprávěl, jak někdy ta bestie chodila po dvou, jindy po čtyrech a jak, než ji zabil, na něj promluvila zlým hlasem. Varovala ho, že se pomstí. Krum se bestii vysmál a na věky jí umlčel. Nakonec dotáhl vlka domů, stáhl mu kůži a řádně ji vyvěsil, maso nasolil, upekl, uvařil, zkrátka všechno, co se s úlovkem musí a pozval sousedy na vlčí pečíňku.

Když do Patahory na začátku jara přijel první vůz pro kožešiny, vesnice byla prázdná. Podle legendy se ze všech obyvatel osady, včetně Kruma jeho rodiny, stali netvoři. Půl lidé, půl vlci. Dodnes jsou potomci Kruma Vlkojeda ve Vlčím údolí a známe je pod názvem N´Gollové, což je divoký národ humanoidních stvoření podobných psům. Za zmínku stojí, že trpaslíci mají údajně podobnou legendu, jejíž opis se mi však nepodařilo získat. V příběhu můžeme vidět také několik drobných nedostatků. Například jestliže nikdo ve vesnici nezbyl, jak mohl někdo vidět její obyvatele proměnit se v tento vlčí lid.

Za zmínku také stojí, že nedaleko osady Patahory je taktéž vesnička Vlkojedy, kde podobný příběh s drobnými odchylkami vyprávěli také. U nich to byl ovšem Krungol z Vlkojed.




Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-9 / 9
Ikonka uživatele Akiros    [pošta] NEW     13:56:58 18.08.2017
Slušné postřehy a tipy....momentálně jsem z dračáku trochu vypadl (a jsem závislý na Mordheimu) ale podnětu do budoucna tu určitě jsou. Velikost A a B jsem zamýšlel hlavně tak, že i psů je celá řada plemen....malý velcí krátkosrstí, apod... od vlků a hyen po čivavy a krysaříky... i podle toho by se mohla odrážet povaha daných N´Gollů která bude typická pro danou populaci....

nepředpokládám, že někdo aplikuje do pravidel dračáku celé dílo, naopak očekávám, že si potřebné věši upraví, nebo se jen inspiruje. Ty legendy nemusí mít s nimi vesměs žádnou spojitost. Ce skutečnosti si myslím, že to bude mít něco podobného jako se skalveny - magická tvárnost, přítomnost pramene čarovné vody (nepřímo inspitován warhammerem a chaotitem resp napadlo mě to samotného ale je to obdoba kterou jsem zjistil později...)

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     15:13:56 15.08.2017
Tak mě napadla další "schopnost" docela zajímavý efekt z DnD u vlků, kdy když útočí více vlků na stejný cíl, mají výhodu. Tak něco jako rasová sehranost - "smečka" kdy by třeba všichni N'Gollové útočící na stejný cíl měli +1 k ÚČ. Bylo by pak třeba zajímavé mít v družince 2 N'Gollí bratry válečníky (či tak něco)

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     14:38:18 14.08.2017
Taky se přikloním k tomu, že se mohli jmenovat klasicky Gnollové. Už jen z toho principu, že se jedná o fanouškovské rozšíření a ne oficiální přívěšek k DrD a Altaru. Tohle nemá kdo jak napadnout.

Jinak právě přirovnání k psovitým šelmám a jejich chování mě nesedí. Psovité šelmy, včetně hyen rozhodně nejsou zbabělé, ale na druhou stranu - nejsou ani zbytečně agresivní. Nechtějí se zbytečně nechat poranit, což by je ovlivnilo při následném lovu a boji o kořist. Zákeřné být mohou, ale neřekl bych, že více než člověk :) Naopak bych tam rád viděl nějakou velkou věrnost a obětavost klanu a rodině.

Potom jsem úplně nepochopil potřebu Ngolla A a B. mohlo by to být rozdělení na Samec a Samice. Rozhodně to nebude hrát roli v možnostech výběru povolání - je to jen válečník a "o něco horší válečník", protože se pořád nehodí ani na jedno další povolání (stejně jako Kroll a nevyčítám to)

A obě povídky mají skoro až vlkodlačí atmosféru, což mi na Ngolly/Gnolly úplně nesedí, ale to už je věc dobrovolnosti.

Ikonka uživatele Akiros    [pošta] NEW     8:24:40 09.08.2017
Beru na vědomí, díky za komenty

Ikonka uživatele Sniper    [pošta] NEW     10:09:26 28.07.2017
Jinak k dílu samotnému - když už příběhy odkazují k vlkům, bytost by mohla mít vlkovité tendence (smečka, alfa samci i péče o staré, apod.). Podobné bytosti jsem ve hře měl a pojmenoval jsem je Vlkeni, což je podle mne více výstižné.

Když vezmu DnD Gnolly, hodně se mi líbila 4edice se zdůrazněním jejich démoního aspektu a uctívání démoního prince Yeenoghu (to existovalo už od první edice, ale až ve 4té jsem to dostal jako čtenář naservírováno od počátku) - což jim dalo víc krvelačnosti, krvavých obětí a boje s co největším zraněním jako uctívání svého prince. V této podobě mi přišli zajímavajěí a přínosnější k zapojení do hry. Berte to jako inspiraci, dílo kvůli tomu se mi psát nechce ;)

Ikonka uživatele Sniper    [pošta] NEW     9:58:21 28.07.2017
Jsou monstra a bytosti na které je trademark.

Tolkien má na Enty, proto v DnD jsou to Treanti. Má na Balroga, proto v DnD je to Balor, má na hobity, proto jsou to v Halflingové.

DnD zase má na Beholdery a vymáhá to kde to najde (a stojí to za to, takže pokud si někdo v čechách napíše volně šířené dílo na serveru s Beholdery, tak je jim to asi úplně jedno).

Ohledně Gnolů je to zajímavá otázka, zda s nimi DnD přišlo nebo převzalo něco z tradičních bájí (hyeno-lidé mi nepříjdou tak neuvěřitelní) a tedy s Gnoly může pracovat kdokoliv.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     10:20:38 24.07.2017
Jinak co se týče názvu, tak osobně bych neměl problém s Gnolly (nejen že to každý pozná, ale je to už v samotné anotaci) - kopírování názvu není problém, problém by byl obšlehnutý obsah. Na druhou stranu, Altaři samotní nám místo technicky založených Gnómů dali Mongy v bestiáři (a nějak matně si pamatuju, že třeba Beholdeři jsou trademarkovanou součástí DnD a nesmějí se objevovat v jiných hrách), takže by se pro to asi nějaké preventivní důvody našly... ;-)

Ikonka uživatele Akiros    [pošta] NEW     7:19:28 24.07.2017
No pár dní už to tu leželo:) Díky za schválení

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     23:01:25 23.07.2017
Tohle dílo už bylo pěkně dlouho u ledu - nejvyšší čas pro rozmrazení ;-) Pokud by k němu Syrus něco měl, tak se snad ozve - za mě je to ale adekvátně zpracovaná rasa se vším, co je k ní potřeba.



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
1 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.077277183532715 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách