www.Dračí Doupě.cz


Registrace
--
Zapomněl jsem heslo --
Nick:  
Heslo:

0 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.
 
Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Bestiář
Předměty
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold

Nové rasy


Au Angi Angi - ještěřan

Příprava pro tisk (tisknuto 661x)
Autor:Akiros
Přidáno: 23:06:00 10.11.2015
Hlasovalo: 9
Průměrné hodnocení: 4.44

Anotace: Humanoid podobný ještěrům, který se vyvynul magickou tvárností z divokých elfů.

Au Angi Angi

Hluboko v prastarém hvozdu žilo několik divokých elfích národů. Každý z nich mohl čítat i několik set členů, ty největší snad i několik tisíc. Všichni tito elfové se vyznačovali pověrčivostí, horkokrevnou povahou, vyznáváním tradic a uctíváním předků. Elfové věřili, že když někdo z jejich bratří či sester zemřel, stal se součástí hvozdu a jeho duch strážil elfy před nepřáteli. Když do hvozdu vtrhli železní muži a začali divoké elfy systematicky hubit, ti se přirozeně semkli kolem největších rodů a postavili se konquistadorům na odpor. Dva kmeny se však k odbojům nepřidali. Strážci mrtvých a Ještěrovlci, kterým se dnes říká Au Angi Angi.

Kmen Au Angi Angi se na Ohnivém jezeře setkal s bohem, jež si říkal Chi Pekve („Čipekve“), bůh ještěr. Byl to drak. Zlý a zkažený a ve srovnání s divošskými elfy mocný. A tak se mu začali klanět na místo Předků, a když železní muži vtrhli do hvozdu, Chi Pekve zakázal přidat se na odpor. Tak se odvrátili od Předků a ti je za to zatratili. Když padl poslední z kmenů, nastalo hrozné zemětřesení. Přírodní hráz Ohnivého jezera se protrhla, řeky byly vyrvány ze svých koryt a údolí Au Angi Angi i s jejich pyramidami bylo zatopeno. Tehdy, aby se elfové neutopili, jim dal Chi Pekve dar. Dar, který nelze vrátit. Kdo jej nepřijal, zemřel. Kdo uctíval Chi Pekveho hluboce a vroucně, nebo s bázní a úctou, byl přeměněn. Elfové již více nebyli. Ještěrovlci již více nebyli. Teď tu byli napůl elfové, napůl ještěři. Teď tu byli Au Angi Angi.

V pravidlech jsou Au Angi Angi podobní „netvorovi bahennímu“, z něhož jejich tvorba vycházela. Muži i ženy mají stejné parametry. Většina lidských (elfích) zvyků i vlastností zůstala. Au Angi Angi obvykle nemají dobré přesvědčení, ale mohou se najít výjimky. Magicky aktivní jedinec se u nich najde velmi zřídka a obvykle je ihned postaven na vrchol společnosti. Jinak je zde typické právo silnějšího. Samotné jednání záleží na přesvědčení a inteligenci jedince. Zvýšená agresivita bývá dána převážně u méně inteligentních tvorů, ačkoliv existují základní výchovné elementy, které jsou předávány každé generaci. Jedná se o jakýsi kastovní systém. Na vrcholu potravního řetězce je šaman a jeho učni, obvykle potomci. Poté je rada starších. Náčelník a jeho rodina, rodiče a prarodiče jedince a až poté jedinec samotný. Au Angi Angi opouštějí svoji komunitu jen zřídka. Chi Pekve s nimi teď už není v přímém kontaktu, ale o jeho božství a moci se nepochybuje.

Au Angi Angi – Ještěřané jsou vejcorodí. Vejce, které samice hlídá ve svém doupěti přibližně 5 měsíců, obvykle ukrývá pouze jednoho potomka. „Rodit“ (klást vejce) může samice Au Angi Angi každý rok, ale obvykle nemá více potomků než lidé. Rozmnožovací orgány jsou stejné jako u lidí, jen v děloze se vytvoří kožovitý obal kolem placenty a zhruba po 4 – 5ti měsících je porozeno vejce, ve kterém se jedinec dál vyvíjí. Au Angi Angi jsou humanoidní tvorové, velikosti člověka. Kůže je jemná, šupinatá, jazyk rozeklaný, nos téměř zakrnělý. Ušní boltce nejsou nijak patrné, jsou zde pouze malé otvory. Celkový tvar obličeje je protáhlí a připomíná ještěří hlavu. Páteř je zakončena ocasem, který velmi usnadňuje pohyb, zvláště ve vodě. Člověk ještěří neumí dýchat pod vodou, ale vydrží výrazně déle než člověk. Vnitřní orgány jsou podobné lidským. Namísto nehtů vyrůstají z prstů drápy. Ze silných čelistí vyrůstá 32 zubů, ovšem předních osm na každém patře jsou špičáky. Teplota ještěřích lidí je o něco nižší než u normálních lidí, tedy přibližně o dva stupně. Kvůli svému primitivnímu životnímu stylu obvykle nenosí kovové zbraně ani zbroje. Pohyb ve vodě v kroužkové zbroji totiž není úplně nejsnadnější. Ovšem také jim v používání kovu nic nebrání.

Au Angi Angi žijí v hlubokém pralese daleko od lidí, elfů či jiných civilizací. Oblast jejich domova je plná bažin, močálů a zrádných jezer, někde mělkých jako jejich svědomí, jinde hlubokých jako jejich víra v Chi Pekveho. Staví si hnízda a příbytky na vodě u starých stromů, které jsou zvyklé, že jejich kmeny jsou z části pod vodou, nebo na malých ostrůvkách v močálech. Centrem jejich národa jsou pak potopené pyramidy, které snad vystavěli jejich předkové a které odpradávna nesli znaky a zdobení hadích a dračích bohů. Pokud hovoří, vydávají typický syčivý zvuk. Jejich rodným jazykem je elfština. Elfy ale pohrdají, ačkoliv nemusí ani vědět proč. Živí se lovem, rybolovem a nepohrdnou ani lidským masem, nebo masem z Au Angi Angi. Kanibalismus je u nich na denním pořádku, neboť běžně je každý Au Angi Angi, který zemře, sněden, nebo alespoň z části. Zbytky se obvykle předhazují místním predátorům, nejčastěji krokodýlům. Jen nejvýznamnější zemřelí jsou pohřbíváni v potopených pyramidách. Kromě masa jsou ale normálními všežravci, takže není výjimkou ani sběr nejrůznějších plodů lesa, hub nebo hmyzu.

V případě ohrožení se pod velením náčelníka a šamana semknou a jsou až nezvykle poslušní. Mimo vnějšího ohrožení jsou ale svárliví a bojechtiví a nezřídka některé rody válčí s jinými. O manželky, o teritorium, o kořist… důvod se vždycky najde. Rada starších je pak jen symbolický sněm, který radí náčelníkovi a jejímu kruhu předsedá šaman. Náčelník je více než vůdce spíše první z válečníků, který má respekt ostatních a ti ho v případě potřeby následují. Většinou je, stejně jako ostatní, plně oddán šamanovi. Au Angi Angi na první pohled vyvolávají strach a odpor, ale něco podobného pociťují i oni, když spatří cizince (člověka, trpaslíka)… Nejdříve se je pravděpodobně pokusí vyštvat, vyhnat ze svého území. Pokud se jim to nepodaří, dojde k nevyhnutelné konfrontaci. Teprve pak se zřejmě pokusí vyjednávat.


Výška: 170 – 215 coulů
Váha: 1400 – 2700 mn (70 – 135 kg)
Třída velikosti: B
Pohyblivost: 12
Maximální věk dožití: 100 let
Dospělost: 20 let
Základní parametry: Vlastnost: hodnoty: oprava
Síla 11 – 16 +2
Obratnost 11 – 16 +2
Odolnost 10 – 15 +1
Inteligence 8 – 13 -2
Charisma 3 – 8 -5

Zvl. schopnosti rasy:

Au Angi Angi nemají žádnou rodovou zbraň. Mají ovšem bonus +1 k útočnosti při boji beze zbraně. Jsou výborní plavci. Při ověřování plavání a zadržování dechu pod vodou mohou použít dvojnásobný bonus dané vlastnosti (nejméně + 1). Na jeden nádech vydrží zhruba dvakrát déle, než člověk stejných vlastností. Dále ovládají, stejně jako trpaslíci, infravidění, s dosahem 20 sáhů.




Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-6 / 6
Ikonka uživatele Akiros *   [pošta] nové     14:41:17 20.11.2015
Děkuji za komentáře. Hrajeme více méně podle klasických Drd 1.6 a i když implementujeme nová povolání, do ras jsme se nijak moc nepouštěli (i když jsme kdysi dávno zkoušel družinu skřetů ala world of warcraft) Tihle ještěřani se mi ale líbili v příběhu a nechtěl jsem jen otočit kapitolu a zapomenout na ně, proto jsem povolání vyvořil. Pokud si hráč vymyslí něco "extra", snažím se mu "vyváženě" vyjít vstříc.
Obvykle nemám rád klasické případy dobro/zlo, protože je to vždy něco mezi a menší zlo je někdy dobřejší než příliš velké dobro. Abych se do toho nezamotal. Či-pekve je svou mocí proměnil v národ půl lidí, půl ještěrů. Požehnal jim. Je pro ně tedy modla, idol, symbol, bůh. Ostatní divocí elfové se ale postavili konquistarům a tento kmen je nepodpořil. Jejich konání vnímali jako zradu a předkové je za to prokleli do podoby jejich falešného boha Čipekveho. Pro střípky přeživších divokého národa je tedy zlý, stejně jako celý kmen. Objektivně za to mohla ale také magická tvárnost sama, kdy se magicky citlivý národ jednoduše přizpůsobil novému prostředí. Jako PJ se snažím to vnímat tak, že všechny tyto tři aspekty průměnu způsobili, všechny jsou tedy pravdivé.... V pravidlech Drd pro pokročilé by mohl být Čipekve trochu silnější černý drak s přesvědčením 4. To by bylo objektivní:)

Jinak družinu jsem tu opravdu "vykoupal" v bahně. Přesouvat se museli na katamaránech (spíše jen vydlabané kmeny) sice je občas přivazovali ale někde by neprojeli houštinou tak to nakonec opět rozvázali. Byli tak velmi zranitelní. Bojovník se změnil v berserkra při boji s velkým zlým stromem ale uvíznul v bahně a trvalo mu, než se ke stromu vůbec dostal. Jedna postava se málem utopila, tím, že ji omráčila větev. ˇOživlé lijány" byli všudypřítomná hrozba a boj s nemrtvým náčelníkem v potopené pyramidě obzvláště tuhý. (pod vodou) Také je přepadl obří had "anakonda", kterého či pekve uctívali jako posvátné zvíře což je rozzuřilo. Unikli díky tomu, že se jim podařilo zabít šamana, který si na ně počíhal, když opouštěli pyramidu (spolu s padesátkou au angi angi. Naspali hlavu jeho předka ohnivou hlínou a když ji požadoval, tak mu ji hodil. On ji chytil a nebouchla. Tak jí pomohli střelou z bambitky.... Vyzkoušel jsem si, jak efektivní dokáže být nepřátelské prostředí terénu....

Ikonka uživatele Adari *   [pošta] nové     20:57:37 18.11.2015
Dílo je určitě povedené. Hodně se mi líbí příběh o vzniku, i když by mohl být třeba trochu podrobnější, delší...
Líbí se mi představa že skupina vyděšených "Aztéků" se špičatýma ušima najdou draka a začnou ho uctívat. Je mi sice nejasné jak je změnil, ale budiž. Taky mi nepřipadá jako zlý "bůh", když je zachránil. Že by to viděl jako prokletí?
Povolání nic nechybí, ale nějak mi k tomu nesedí 5*. Dávám 4,4 (zaokrouhleno dolů)*.

Ikonka uživatele Dradol *   [pošta] nové     8:59:51 13.11.2015
Dlouho jsem přemýšlel nad hodnocením mezi 4 a 5.. podobně jako Kibe bych dal asi 4,5. Jistě, jsou tu některé rasy mnohem lépe zpracované, ale bez takovéhodle srovnání je to velmi dobře napsané.

Stručně, jednoduše popsaná rasa a ihned použitelná. Z příspěvku je hezky cítit atmosféra té rady. Zatopené pyramidy s ještěry hm... mýtus o vzniku života, kanibalismus, když někdo zemře, magicky nadaný šaman jako náčelník kmene. Podle mě pěkné. Dost dobré místo, jak dát družině pěkně potrápit, nebo námět postavu/cp s hodně zajímavou minulostí...

Parametry rasy bych dával rači do tabulky, je to pak přehlednější...

Ikonka uživatele Kibe *   [pošta] nové     22:22:34 12.11.2015
Vlastnosti rasy jsou, co se pravidel týká, vyvážené - okamžitě použitelné. Popis ucelený a jasný.
Asi bych jim dal ještě +1 k SZ při boji beze zbraně a zranění za normální životy - ty zuby také vypadají použitelně. A KZ beze zbroje 2, ale možná si je představuji až moc ještěroidně...?

Dávám 4,5.

Ikonka uživatele Akiros *   [pošta] reputace: 1
Syrus: +1
nové     7:43:06 11.11.2015
Psal jsem to někdy během prázdnin, takže už jsem přestal věřit, že to někdy někdo schválí:) A ani jsem si toho tady nevšiml.... Rasa vychází z legendy, která se týkala mého tažení. Ve své podstatě jsem vycházel z pravidlového netvora bahenního (takže relativně silná potvora). Tedy děkuji za pochválení příběhu, který je pro mě na prvním místě.... Ačkoliv Čipekve je zjevně záporná bytost i ve vztahu k nim, strach a zaslepenost (a omezený intelektuální rozvoj) jednoduše shrnuto coby víra způsobují, že Čipekve je jejich bohem a oni na něho hledí pozitivně.

Předpokládal jsem, že vycházeli z původních návyků divokých elfů a divoké elfy jsem si představoval v tomto hvozdu trochu jako aztéky. Tedy kaskádovité pyramidy (vystavěné s pomocí dračí magie jejich dávnými předky, před tisícovkami let.... tedy jen "Předky") které v jejich údolí zatopila velká voda a dnes tou jsou shluky jezer a močálů. Zde budou mít nějaké centrální město vystavěné na špičkách zatopených pyramid, plovoucích domech a ostrůvcích vzniklých z původních kopců. Okolo města bude několik malých osad čítajících nanejvíš 20 členů, tedy spíše rodinné pospolitosti. Zabírají pro sebe celé močálovité území, tedy relativně velký rajon pro obživu (včetně ryb), ale předpokládám, že nemají problém, když se lovecká skupina vydá i mimo močáli. Záměrně se nemnoží jako myši, aby zde byla reálná šance na uživení tohoto malého národa a předpokládám, že celkem je těchto ještěřanů několik tisíc (čili v podstatě ohrožený druh), lokálně jsou silní převážně na svém území. Mimo něj by se nepustili do otevřeného konfliktu.

Krkolomné názvy jsem čerpal z dokumentu o Deštných pralesích - Austrálie, Amazonie apod....(včetně netu) kde mají určité legendy o příšeře podobné ještěrovi - odtud názvy Au Angi Angi, Čipekve (při hře jsem toho měl více)

Chytřejší členové jsou zfanatizování, aby věřili slepě... v opačném případě jsou perzekuováni, zabiti, vynáni apod...

Ikonka uživatele Syrus *   [pošta] nové     23:13:04 10.11.2015
Rasa je podařená, byť v některých aspektech snad trochu odbytá.

Hrozně se mi líbí mýtus jejich vzniku. To je dobře vymyšleno a má to svoji poetiku. Na druhou stranu je vylíčen v trochu negativním smyslu - přičemž naopak angi vnímají Čipekveho zjevně pořád dost pozitivně. To je trochu rozpor. Existuje v populaci skupina, která má na jejich boha jiný názor a vznik rasy spíš jako prokletí?

Druhá věc je, že jsem z textu nepostřehnul, jestli se shlukují do větších sídel. Resp. mi není jasné, v jak velkých skupinách vlastně žijí. S tím vlastně souvisí i to, že nevím, jestli se trvale zdržují na jednom místě, tj. jestli budují trvalá sídla. Jsou to přitom lovci - což s sebou logicky nese to, že musí migrovat za zvěří nebo mít relativně velké teritorium. V daném případě by se to snad odbouralo tím, že se živí lovem ryb.




Vygenerováno za 0.092171907424927 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui Skin by melkor unlimited.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR

Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách