www.Dracidoupe.cz


Nové Rasy



Nájezdníci z hvozdu

Příprava pro tisk (tisknuto 627x)
Autor:Zdenál
Přidáno: 10:37:25 24.09.2015
Hlasovalo: 3

Anotace: Nejde o novou rasu, ale kulturu zasazenou do ekosystému hvozdu. Hodí se na ni pimitivní a méně inteligentní rasy ať už hráčské nebo z bestiáře. Zelená kůže, barbaři, krollové... Vim že to je bez čísel a ukecaný. Spiš inspiračka a nástřel.

Příběhové pozadí

Kdysi dávno (jak jinak) za dob nájezdů byli nájezdníci na hlavu poraženi. Civilizované kultury je rozmetaly, většinu jich vybyly a oproti dobám minulým byl podniknut i protiútok do nájezdnické domoviny. Nájezdníci byli téměr do posledního vyhlazeni. Jen malý počet jich uprchl do hvozdů, kde je povětšinou ulovila divoká zvěř či zabil hvozd sám. K definitivnímu vyhlazení nájezdníků byl tehdy jen malý krůček...

Civilizace byla po tomto triumfu na vrcholu. Bylo to již pár staletí co se podařilo ovládnout přírodní magii a spoutat hvozd. Hvozd který toho do té doby inteligentním tvorům příliš nedovolil. Který do té doby jen nerad vydával dřevo, natožpak své území. Civilizace rostla a sílila a ukrajovala stále větší části hvozdu... nicméně - být přírodním mágem byla práce nebezpečná a nepohodlná. Spoutání hvozdu totiž umožnilo rozvoj dalších magických oborů. A zatímco studium kouzelnických oborů či alchymie nadaným za jejich úsilí slibovalo pohodlný život v civilizaci, společenskou prestiž a bohatství za jejich služby či výtvory i možnost objevů a posunu ve vlastním vědění, cesta přírodního mága byla přesným opakem. Odříkání, nepohodlí, spory s vesničany a dřevorubci, jasná pravidla a známá cesta kde již bylo vše podstatné objeveno. A vedle toho i neustálý zápas o život s hvozdem - dřímající to bestií. Přírodních mágů - druidů - ubývalo. Nebyla to kariéra vhodná pro založení rodiny, nebyla vhodná pro nadané a ctižádostivé. Žádala si mnoho a nabízela jen málo. Druidský koncil mnohokrát rokoval o tom jak neudržitelnou situaci řešit...

Po válce s nájezdníky druidové občas narazili malé skupinky nájezdníků potulující se hvozdy. Zákony civilizace hovořili jasně - zabít - žádný nesmí přežít. U dospělých nájezdníků málokdo váhal. Byli agresivní a zákeřní. Ne tak u jejich mláďat - ty až příliš připomínaly lidské děti. No a druidi se rekrutovali povětšinou z takových jimž na zákonech příliš nezáleželo. Těch pár desítek mláďat která tehdy nechali žít si rozebrali a starali se o ně. No to je možná silné slovo. Nechali je žít u svých chýší, chránili je před zvěří, krmili je a ve volném čase si s nimi hráli podobně jako si v civilizaci lidé hráli s psíky. Jak mláďata rostla, dokázala se svými ochránci třebas i komunikovat, pochytili pár slov... někdy dali dohromady i holou větu. Většina se naučila v lese přežít a časem sami odcházeli do hlubin hvozdu. U asi deseti z nich se začalo projevovat něco co nikdo z druidů nečekal - i trocha inteligence. A u třech dokonce, podržte se, nadání!

Jak bylo řečeno, druidských učedníků bylo velmi málo. Tehdy koncil po dluhých debatách rozhodl že trojice malých nadaných nájezdníků bude vyučena v lesní magii.

Asi sami tušíte jak to muselo dopadnout...

Základní pojetí

Základem je to, že se nájezdníci své chování plně podřizují pravidlům hvozdu. Vyhýbají se všemu co mu vadí a mají pro to vybudovaný instinkt. Tzn. nepoužívají kovy, tzn. veškeré nástroje i oděvy jsou jen ze dřeva, lýka, mechu, kamene, kostí... - podobně jako třeba u inuitů nebo lidí z doby kamenné. Nepoužívají oheň (a pokud tak jen zřídka a s respektem k hvozdu) - tzn. jedí vše syrové. Netěží surové dřevo - pokud, zase opatrně a omezeně. Nevěnují se zemědělství ani masovému chovu zvěře - živí se jen sběrem a lovem. Vyhýbají se jim, nebo naopak uctívají místa, která tvoří "nervovou páteř hvozdu". Nepraktikují magii ani alchymii(ani kouzelné předměty, ani kontakt se sférami či peklem, ani démony, ani elementály či bhuty), jediné magické povolání které se u nich vyskytuje je druid, který plní roli šamana, mudrce, duchovního vůdce. Jejich náboženstvím a bohem je hvozd. Z povolání se nabízí válečníci, další nepravidlová nemagická povolání (lučišník, lovec, ...), hraničáři do 5 úrovně, druid.

Vlastnosti:

Zde by normálně měly být tabulky. Ale nejsou zcela záměrně. Záleží totiž co jsou nájezdníci(1) zač. Pro pravidlové rasy jsou vlastnosti a opravy v pravidlech, pro bestiářové zde téměř každá rasa nějak zpracovaná byla. Doporučuju převzít z nějakého 5* dílka.

Rodová zbraň ...a zbraně obecně:

Takže jak bylo řečeno, žádný kov. Hodí se oštěp, kopí nebo luk (pro barbary) - kyj, prak, krátký luk (skřeti, orcové) - kopí, oštěp, těžký kyj(kroll, troll, obr). Ale škoda textu. PJ tady musí vědět co chce. Tohle je asi na debatu - může se rodová zbraň měnit? Podle mě je to věc podmíněná spíš kulturně než rasově. Rodová zbraň je taková, s jakou jedinec dané kultury nejčastěji přijde do styku během svého dospívání, jejíž znalost ovládání je v dané kultuře nejběžnější.

Zvláštní schopnost:

Zachovává se. Ať již jde o infravidění, ultrasluch, čich, cokoli - je to přirozené. Není důvod aby to hvozdu vadilo.

Rituály

Jak bylo řečeno, nájezdníci se vyhýbají tomu co hvozdu vadí, nicméně přeci jen jde o inteligentní tvory s náznakem kultury a civilizovanosti. Kdyby se to mělo podchytit nějak pravidlově, jde o manipulaci s probouzecí magií hvozdu, kdy snižují co napáchali.

Osobní rituál:Dělá ho každý nájezdník sám, vždy když uloví zvíře, zabije konkurenta, rozdělá oheň etc. Redukuje řádově jednotky probouzecích magů denně, které přidal konkrétní jedinec. Jde o drobné ritualizované úkony které trvají jednotky kol. Nájezdníci se je učí od mala od druidů. Platí že snižují probouzecí magenergii zaviněnou konkrétním jedincem provádějící rituál, nebo nějakou jinou, ale tomu kdo provádí rituál známou osobou za konkrétní čin. Tzn. např. najatý nájezdnický stopař může odprosit hvozt za to že si konkrétní družiník zapálí dýmku. Ale ne již za neznámého paliče který zapálil oheň na druhé straně lesa. To je doména druidů s jejich chlácholením.

Hromadný rituál: Provádí ho více členů kmene, tlupy či bandy pod vedením druida. Tipicky po bitkách, bitvách, velkých rvačkách, lovech, nebo jako rituální vybití části kmene v případě přemnožení nájezdníků ve vstahu k rovnováze ekosystému hvozdu. Tyto rituály redukují probouzecí magenergii za kterou mohou přímo členové kmene nebo jejich hosté či zajatí/pobití nepřátelé.

Přemnožení

V minulém odstavci bylo zmíněno rituální pobíjení členů kmene, bandy či tlupy. Jde o to že hvozd na daném prostoru přirozeně uživí jen omezený počet nájezdníků, aniž by byla narušena jeho rovnováha. Pokud narušení hrozí, jedná po svém - přijde třeba epidemie nějaké škaredé nemoci, pokud to nepomůže vzbudí se a premnožení dané tlupy vyřeší skupina velkých zlých stromů nebo kooperující smečka vlků a mevědů. Nic hezkého ani pro skřety. Tohle je citlivá věc která neprobíhá ze dne na den. Druid kmene dobře ví že se hranice blíží. Rituální vybíjení není jediná možnost redukce populace. Nájezdníci se mohou rozhodnout vyřešit to nájezdem. Ať už na jiné kmeny, nebo mimo hvozd. Voila, zápletka pro provařené dobrodružství je tu na podnose.

Vztah k hvozdu a jeho probuzenosti

Civilizovaní druidové se původně hvozd snažili spoutat. Nicméně, nelze být druidem bez vstahu k lesu. Postupně se snažili najít určitou rovnováhu mezi prostorem pro civilizaci a prostorem pro hvozd. Tak jako tak, preferují obvykle hvozd uspaný.

Nájezdničtí druidi i nájezdníci sami jsou jiní. Původní kultura je zapomenuta a nájezdníci znají jen pravidla hvozdu, života v něm a jsou s ním sžití. Hvozd pro ně není soupeřem o prostor. Je to jejich přirozený životní prostor, uctívají jej stejně jako se jej bojí. Není to soupeř kterého by si chtěli spoutat. Je to jejich bůh který je všude kolem nich, který umí být krutý stejně jako oni sami ale který vždy hraje podle jasně daných pravidel života a smrti. Nebojí se probuzeného hvozdu, dokonce jej preferují.

Na druhou stranu, probouzení hvozdu také není jen tak. Hvozd sám cítí co se v něm děje. Nestojí o to být probuzený, pokud k tomu není důvod, stejně jako nestojí o to aby ho někdo chlácholil a uspával když cítí že je záhodno být vzhůru. A tedy každého tvora který jej zbytečně burcuje je schopen ztrestat nenávistí lesa podobně jako ty kteří ho uspávají.

Když se probudí primárně se zabývá tím co jej vlastně probudilo. To je také důvod proč nájezdníci z hvozdu vlastně rituály dělají. I když si na jednu stranu přejí hvozd probuzený který je z jejich pohledu chrání a pomáhá jim, na druhou stranu každý z nich - i ten který není druidem - dobře uvědomuje že budit hvozd není jen tak. A že ten kdo nakonec hvozd vzbudí (dodá poslední probouzecí mag) to obvykle zaplatí životem, pokud k tomu neměl velmi dobrý důvod. A to nikoli ze svého pohledu, ale z pohledu hvozdu.

Zápletka

Záleží na fázi, konflikt mezi civilizovanými a nájezdnickými druidy se může vyvíjet různě. Civilizovaní druidové mohou pomalu vymřít a smířit se s převzetím hvozdu nájezdnickými druidy. Může dojít k rozpadu koncilu na dvě části, které budou působit separátně a pomocí probouzecí magie se přetahovat o probuzenost. Konflikt mezi civilizovanými a nájezdnickými druidy může probíhat skrytě ve hvozdu, a nebo také otevřeně. Civilizovaný svět do něj může neobratně a necitlivě zasahovat - např. výpravou legie kouzelníků a alchymistů, která skonćí naprostým selháním a plně probuzeným hvozdem.

Pokud nájezdníci hvozd převezmou, může být velmi silným zázemím na to aby navázali na nájezdnickou kulturu svých předků. To si říká o přímo epickou bitvu proti armádě tvořené zčásti lehkou pěchotou, zčasti velkýi zlými stromi, zčásti divokými zvířaty a zčásti drobným hmyzem. Myslim že to má potenciál na příběhovou linii, která může vydat na víc než jedno tažení, která se může vinout celou historií družiny, která má potenciál na základní konflikt světa. Nebo alespoň jednoho království.

Poděkování

Poděkujte Sniperovi že mě nakop abych něco napsal. Sneslo by to sovu, něco rozvést, něco přepsat. Vim to. No nemám moc čas to pilovat, takže tak. Bude to takhle s hrubkama v surové podobě. Dal bych si tak 3*.




Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 13
Ikonka uživatele Sniper    [pošta] NEW     15:43:23 16.10.2015
Anotace jsem si přečetl teď několikrát a nakonec jsem to z ní vydoloval, ale ironicky jsem s tím opravdu měl problém. Ona to ostatně není jen kulura, jsou tam i pravidlové úpravy. A pak asi co mne drželo v nejistotě je to že se to jmenuje "Nájezdníci", ale o nájezdníky se kromě první věty (původu) a poslední (jednouho možného využití) nejedná. Je to jako označovat černochy za otroky a divit se že to nikdo nechápe (vždy´t kdysi to otroci byli a zase se otroky mohou stát...).

Ent s rojem dravců samozřejmě je věc umělá, stejně jako je umělé když člověk nosí do boje zbroj, aby bylo těžší ho zasáhnout a případné zásahy způsobily menší škody. Jinak řečeno, nepopírám že se to vyvinulo jako bojová taktika v reakci na entovi slabiny.

Ikonka uživatele Zdenál    [pošta] NEW     14:07:38 16.10.2015
Snipere, je super ta druhá část cos napsal. To jsem si trošku v koutku duše přál, aby se pod příspěvkem psalo čím si kdo hvozd osídlil, kdo mu tam žije a tak.

Ten ent s ptákama mi mimochodem přijde jako trochu umělá stvůra, taková hodně vytvořená hlavně proto "aby s ní šlo svést zajímavej boj".

Jinak s tim pochopením od půlky, četls anotaci? Máš tam celej příspěvek shrnutý ve dvou větách.
Navykl jsem si tělo začínat nějakým příběhovým zasazením... nicméně přijde mi to docela jasně řečený v anotaci. Kam víc dopředu bys to chtěl osvětlit? To by asi měla být kritika směřovaná na grafiku serveru, že ti nevpálí anotaci do očí tak aby sis to nemohl nepřečíst.

Ikonka uživatele Sniper    [pošta] NEW     15:13:47 08.10.2015
Hodně rozporuplné a problematické dílo. Nápad na pozadí je pěkný, ale od něj je podle mého k dílu stále dost daleko. I nápad samotný mi docela dalo zabrat než jsem z díla vydoloval, dlouhou dobu jsem hledal pointu, že se jedná o úpravu klasických ras o kulturu a pár schopností.

Podaná historie a uspořádání světa mi také moc nesedí, je hodně konkrétní a myslím že pro dílo zbytečná. U někoho může být hvozdový lid (což je UIMHo mnohem lepší označení než nájezdníci z hvozdu) opravdu tvořen vyhnanci, jinde to může být kultuta, jinde si takto může hvozd své obyvatele tvořit sám ze zbloudilých.

Dílo tak pro mne je mezi 1-2* - jako nápad u příslušného stolu by si to určitě repku zasložilo, ale jako na dílo se na to nemohu koukat pozitivně. Moudrá sova by opravdu pomohla, už jen získáním odstupu a času k sebeopravě s čistou hlavou.

-----

Jinak přidám jak jsme podobné téma měly zpracované pro náš hvozd na jednom LARPu.

Hvozd na daném LARPu byl v jednom ročníku zanedbán a tak se stal hlavním tématem dalšího ročníku - začal se rozšiřovat, jeho srdce ztemnělo a jeho obyvatelé začali útočit na okolní civilizaci.

A kdo byli obyvatelé hvozdu?
- Enti, velké a mocné bytosti, oživlé stromy
- Velcí draví ptáci. Pro civilizaci byli překvapením, neboť splopracovali s enty a skrývali se v jejich korunách, aby kordinovaně jako hejno spárů a zobáků zaútočili na ty, co ohrožovali enty
- polozvířata. Nejednalo se o dlaky, ale opravdu o bytosti které ve hvozdu vznikly spojením klasických ras a zvířat. Příkladem je minotaur. Spojovali inteligenci a zručnost rasy s vlastnostmi dle zvířete.
- dryády - hvozdové "kouzelnice". Jejich magie byla přírodní, využívající zapletení, spánky, tvorby překážek. Ve spojení s předchozími tak byly velice nebezpečné
- lid hvozdu - neštěstníci, které předchozí hvozdové bytosti zajali živé a zraněné a ve hvozdu nechali působit přírodu. Vyléčené rány tak byly často porostlé mechem a kůrou či z nich rašila větvička. Zachovali si své původní já a své vzpomínky a schopnosti, ale plnili vůli hvozdu. Čím déle zůstali "nevyléčeni", tím více se podřizovali a nakonce se dostali za bod, přes který již nebylo možné se vrátit mezi neovlivněné

Ikonka uživatele Plž    [pošta] NEW     21:01:54 01.10.2015
Zdenál:
Nesouhlasím. Osobně si myslím, že přílišná rozpracovanost mnohdy naopak škodí. Zavírá dveře fantazii, čtenáře a svazuje neviditelnými pouty ze kterých, pokud jsou detaily hodně provázané, je mnohdy velmi nesnadné uniknout.

Pro mě je tedy textu tak akorát. Dost na to abych byl schopen vzít kteroukoliv již existující rasu a dosadit je do hvozdu. Dost na to abych byl schopen vymyslet dobrodružství s tím spojené a zároveň dost málo na to aby si to můj šnečí mozeček byl schopen zapamatovat bez nutnosti poznámek, protože já si na hry většinou nepřipravuji ani čárku psanou a vše nosím v hlavě.

Čísla, pravidla a podobné malichernosti tak jsou pro mě spíše nutné zlo protože stejně mám vlastní a stejně bych je nepoužil.

Plž

Ikonka uživatele Syrus    [pošta] NEW     9:31:59 30.09.2015
Zdendál:
těžko se k tomu něco píše. Ve své podstatě je to relativně nekonkrétní a jak říkám - je to spíš nápad nebo zápletka než rasa v klasickém slova smyslu. Žádné části toho nápadu není co vytýkat. Na druhou stranu je to tak obecné, že v zásadě ani není co doplňovat. Spíš to chápu tak, že Tvým úmyslem bylo dát čtenářům látku k přemýšlení nebo směr, kterým můžou dál postupovat.

Ikonka uživatele Zdenál    [pošta] NEW     20:45:18 29.09.2015
Plž: Myslim že jsi moc nekritickej, sám vim že by to sneslo se nad plno věcma víc zamyslet a rozvést je. Na 5 si myslim to fakt neni. Ale určitě mě těší že se ti to líbí. Díky.

Syrus: Trošku mě mrzí že jsi k tomu nic nenapsal když řikals že ses nad tim dlouho zamýšlel. Já jako chápu cos psal, ale stejně, pár vět jsi mohl.

Kibe: dík

Akiros: je to jak píšeš

Ikonka uživatele Kibe    [pošta] NEW     11:39:44 29.09.2015
Pěkný námět;-)

Ikonka uživatele Plž    [pošta] NEW     20:20:10 26.09.2015
Rozporuplné dílo. Začátek mi trošku připomněl bojovníky měsíce z jednoho filmu. Rituální války pro upokojení bohů skutečně u primitivních národů byly. A našel bych více střípků které znám. Musím se ale přiznat že nikdy jsem je neskombinoval dohromady.

K otázce zařazení ani sám nevím kam bych to dal. Rasa to být může vzhledem ke způsobu života. Jak by asi vypadal člověk který byl vyhoštěn z tohoto společenství a stal se dobrodruhem? Jak by ho vnímalo okolí? A co bestie mohla by to být bestie? V rukou PJe by to byl velmi zajímavý nepřítel a vždy by se našel důvod proč najednou Nájezdníci začali chodit až ke kraji hvozdu a objevovat se poblíž vesnic. A co dobrodružství? V dílku je naznačeno hned několik možných zápletek a nemusí to být až megalomanský útok všeho možného na civilizované země.

Osobně si myslím že sám les by Nájezdníky považoval za svou součást stejně jako zvěř a chránil by je a neubližoval jim. Vždyť oni na rozdíl od okolí žijí přesně podle něj.

A k hodnocení. Máme tady tři věci v jednom a článek nad kterým je potřebí se dobře zamyslet. I když by si dal sám Zdenál jen 3 já mu dám za 5.

Plž

PS: věta se většinou nezačíná slovem "Takže" to aji mě antičeštinovi trhá uši i s nosem.

Ikonka uživatele Zdenál    [pošta] NEW     13:16:15 26.09.2015
Já jsem si totiž říkal, že DrD hvozd bývá pojatej tak že tam vlastně nikdo normálně nežije, že ho vlastně jen druidi uměle udržujou.

Pokud tam někdo žije tak nějaký polokouzelný bytosti a "ekologicky uvědomělí" elfové. Přišlo mi že do hvozdu docela zapadá když tam bude žít nějaká divočejší primitivní kultura. Ono vlastně není důvod aby to nebyli třeba i lidé.

Ikonka uživatele Akiros    [pošta] NEW     14:36:54 25.09.2015
Já bych to dal asi do zápletek, protože tady nejde ani o tu kulturu, ani o parametry a tím že je vše napsáno neurčitě nekonkrétně, tak si tam může kdokoliv dosadit cokoliv (což byl asi záměr). Já v tom vidím jen to, že stalo se pár věcí, není problém to implementovat do jakéhokoliv světa a pravidel ale pro mě je to jen takové nakousnutí příběhu, kulisa k zápletce....

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.093513011932373 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách