www.Dračí Doupě.cz


Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Bestiář
Předměty
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň

Nové rasy


Quani

Příprava pro tisk (tisknuto 746x)
Autor:Tfoft
Přidáno: 21:11:47 05.03.2008
Hlasovalo: 20
Průměrné hodnocení: 2.3

Anotace: Jedná se o zcela novou rasu, která má předpoklady jak pro život ve vodě tak i na souši.

Quani


Obojživelná rasa


Původ:


Původ této rasy je úplně obyčejný. Jedná se o původně pouhou skupinu pravěkých lidí, kteří ztroskotali se svými nedokonalými plavidly na vzdáleném ostrově, kam je zahnala nečekaná bouře. Naštěstí výprava nebyla jen mužská, takže trosečníci se zde usadili. Štěstí jim přálo, ostrov byl v nějakém magickém poli, které sice zabraňovalo růstu stromů, ale ostatní v okolí rostlo jako divé. Ani okolní moře nebylo mrtvé, ryb tam bylo nespočet. Na nich se živili mořští delfíni, arikary (okřídlený had, kdo hraje wow, tak ví) a skalní wyrmové (myslím tím okolo 4 metrů malé, nepříliš inteligentní draky ). Obyvatelé se sžili s přírodou a magické pole jim pomohlo. Nevědomky se lidé pomalu měnili, jak trávili více a více času ve vodě lovením ryb a sběrem chaluh, kterými se byli z počátku nuceni živit. Tak se Quani změnili do dnešní podoby. Pak už to bylo snadné, pomalu se množili po mořském dně, osidlovali pusté ostrovy.



Vzhled:


Vysocí jsou něco mezi 185 – 225cm s tím, že ženy jsou v průměru o 5 -10 cm menší. Klasický představitel své rasy bude asi tak 2,10 m vysoký, hubený, spíše šlachovitý. Dožívají se okolo 150 let, dospělosti nabývají okolo 30 dle dovedností jedince a za staré jsou považováni v 130. Pohlavně vyzrálí bývají okolo 25 roku.


Pokožku mají Quani zbarvenou do světle modra, světle zelena, světle fialova, takové mdlé barvy. Pro lepší představu si vezměte barvu moře a představte si od ní pastelový odstín. Pokud na jeho kůži uvidíte drobné tmavší flíčky, jsou to pravděpodobně pihy. Na dotek je kůže mírně slizká a studená. Od Quana nikdy nečekejte hřející dlaně. Tělo se jinak nijak neliší od vnější stavby toho lidského.


Důležité odlišnosti se však nacházejí na hlavě a krku. Quani mají k dýchání žábry. Dalším důsledkem života ve vodě je absence nosu, tím přicházejí o čich, takže v obličeji připomínají Protose ze Starcraftu. Takže místo nosu mají hladkou kůži. Tato část obličeje nijak zvlášť nevystupuje, je samozřejmé, že u různých jedinců se linie z profilu bude lišit, ale nikdy tam nebude přílišný náznak nosu.


Ústa nejsou výrazná, rty splývají s pokožkou, nebo nejsou vůbec vidět, takže mluvit o Quaní puse jako o plných červených rtech se prostě nedá. Kdyby se je snažil někdo přes ústa urazit, tak by nejspíše řekl, že je to jen řezná rána ostrým nožem, která se nezavřela, a nebyl by daleko od pravdy.


Oči jsou normální, lidského vzhledu, pouze mají jiné zabarvení. Vyskytují se veškeré odstíny modré, zelené, fialové, občas je možné vidět světle žluté, světle oranžové nebo i bílé barvy, avšak čím je barva tmavší, tím je vzácnější. Tím mám na mysli, že spíše potkáte jedince se světlounce modrýma očima, než uvidíte Quana s tmavě modrýma očima. Oči jsou také přizpůsobené životu ve slané vodě, takže Quan může pod vodou mít otevřené oči, jak se mi zlíbí, protože samotné bulvy jsou potaženy velice tenkou blánou. Quani mají ale také normální víčka, takže mohou mrkat.


U Quanů nehledejte ušní boltce, nemají je. Mají pouze po stranách hlavy jakési štěrbiny, které jsou vodě odolné. Quanů tedy do uší nikdy voda nenateče, ale jinak mají omezený sluch, slyší trochu hůře než člověk.


Dalším Quaním specifikem jsou jejich rádoby vlasy. Quani nemají na sobě ani jeden chlup či vlas, akorát místo očních řas mají jakési zkrácené brvy, jakýsi pozůstatek z vývoje rasy. Quani však nejsou holohlaví, i když také takové lze potkat, ale je to řádný druh účesu. Místo vlasů mají totiž taková zvláštní chapadélka. Pro lepší představu: tloušťkou se to vyrovná dredům, takže průměr 1 – 4 cm s tím, že čím tlustší tím jich má Quan méně. Nemají odlišnou barvu od pokožky, v podstatě je to tak, že pokožka je kryje. Pravá zvláštnost však tkví ve způsobu úpravy. Quan dojde k nějaké představě a jeho „vlasy“ mu tak vyrostou. Z pohledu biologa jsou to vychlípeniny kůže naplněné tukem, které jsou ovladatelné vůlí majitele. To však neznamená, že by Quan dokázal svými „vlasy“ hýbat, pouze ho nebude bolet, pokud mu někdo nějaký uřízne, jen tím dotyčného naštvete, protože Quani si na svá chapadélka značně potrpí. Délkou mohou „vlasy“ dosahovat několik cm nebo klidně i metr a půl, vždy jsou rovné, žádné kudrlinky se nekonají.



Zvláštní dovednosti dané vývojem:


Žábry: Na krku se nacházejí žábry. Jsou to tři štěrbiny, které umožňují Quanům dýchat vodní kyslík. Tím, že to uvádím jako žábry, mám na mysli pouze podobnost s rybími žábrami, avšak Quaní jsou značně odlišné. Díky vlivu magického pole na předky Quanů dokážou tyto žábry filtrovat účinně vodní kyslík tak, že to stačí vyživovat celý organismus. Na vzduchu žábry fungují jako nos, skrze ně je do plic nasáván vzduch.


Plíce jsou ve vodě neaktivní, průdušnice se uzavře zvláštní blánou, aby do plic nenatekla voda. Během prvních minut ve vodě se z plic vytlačí veškerý vzduch, vzniklý podtlak v plicích blánu ještě více utěsní, krev přestane přes plíce obíhat a místo toho začne prokrvovat žábry. Z malého krevního oběhu se přesune do žaberního oběhu, vzniklého sekundárně.


Na souši Quani mohou dýchat neomezeně, pokud se však dostanou do suchých oblastí, musí si žábry zakrývat vlhkým šátkem, protože přílišné sucho ničí schopnost žáber absorbovat vodní kyslík. Pokud Quan zůstane dlouhou dobu v teplém a suchém prostředí, umře na udušení. To znamená, že Quan, který si v poušti nebude chránit žábry do dvou dnů umírá. Další nevýhodou žáber je, že se v prašném prostředí rychle zanesou, a pokud si Quan nedá pozor, hrozí mu také udušení. V oblastech tropů, a mírného pásu se Quani mohou pohybovat bez obav, pokud nehrozí dlouhodobá období sucha a tepla.


Žábry také částečně nahrazují čich. Funguje to asi takto: Voda, ze které žábry filtrují kyslík, obsahuje také jiné rozpuštěné látky, tyto látky jsou vstřebávány chuťovými buňkami, probíhá tam chemotaxe. Je to vlastně taková chuť zkřížená s čichem, protože Quani toto využívají i při běžné vlhkosti vzduchu na souši, avšak ve vodě je tento smysl výraznější.


Krev: Quani mají neokysličinenou krev průhlednou a okysličenou modrou. Je to díky tomu že se kyslík neváže na hemoglobin, který Quani nemají, ale na hemocyanin, což je barvivo s mědí.


Tlakové ústrojí: Místo nosu mají Quanové vyvinutý zvláštní orgán, který jim umožňuje rozeznat změny tlaku. Je to takový vrozený tlakoměr. Dokonce díky němu dokáží rozpoznat blížící se zemětřesení nebo vlnu tsunami.


Voďanojství: Je to schopnost pracovat s vodou jako s keramickou hlínou nebo modelínou. Tato vlastnost je všem Quanům vrozená, avšak ji musejí trénovat, je to jako s chůzí, tělo je na to připravené, ale mozek se v tom musí zdokonalit. Malí Quani ztěží uplácají kouli, která by jim aspoň chvíli vydržela, a jedinci, kteří by se tomu věnovali několik let, dokáží vymodelovat i palác, který by vydržel pár dní. Avšak ačkoliv je Quan v tomto umění sebelepší, volně ponechané dílo se nejdéle do dvou týdnu rozpadne.


Dlactví: Další vlastnost vyplývající z jejich pobytu v magickém poli. Na ostrově byli dominantní tři druhy zvířat: delfíni, arikary (okřídlený velký had) a mořští wyrmové ( mám na mysli asi tak 4í metrové drobné draky, nepříliš inteligentní ).


Určití lovci se s těmito zvířaty stýkali, časem je ochočili a trávili nimi volné chvíle. Magické pole zapůsobilo i tady a lovci přejali schopnost měnit se do podoby svých mazlíčků. Vznikla tak schopnost metamorfózy. Quani to prostě nazývají dlactvím. Asi dvacet procent populace jsou dlaci. Když je Quan obdařen touto vlastností a přežije první dny svého života, kdy se mění zcela samovolně, tedy na popud svého podvědomí, má možnost tuto dovednost ovládnout až na takovou úroveň, kdy zvládne částečnou proměnu. To se považuje za vrchol a zvládnou to opravdu ti nejzkušenější.


Nejčastější proměnou jsou arikary, wyrmové a delfíny, ale objevili se i jiní mořští živočichové nebo tvorové s vodním prostředím úzce spjatí ( myslím tím mořské orly, lední medvědy, atd.). Dlactví se objevuje nahodile, nebo je dědičné, ale dlačí geny nemusejí u budoucího Quana převládnout, pokud jsou však v rodové linii již po dvě generace samí dlaci z obou větví, tak dítě bude jistě dlak.


Pokud vás quaní dlak pokoušeje, je tu velice malá pravděpodobnost, že se stanete dlakem taky, protože tento druh dlactví je vrozená vlastnost a ne prokletí nebo něco jiného. Dalo by se to přirovnat spíše metamorfóznímu kouzlu.


Využití této vlastnosti není nutné, ale odvíjejí se od toho bohové a trocha historie.



Společnost a způsob života:


Quaní obývají převážně mořské dno s malou podmořskou hloubkou. Nejhlouběji dokáží žít asi tak na 500m pod mořskou hladinou, odolní jedinci snesou na krátkou dobu i 1000m. Quaní rekord v potápění je 1200m. Nejraději vyhledávají shelfové oblasti tropických pásů, ale mohou žít i v ledových vodách. Můžete je také najít na odlehlých neobydlených ostrovech.


Quani jsou převážně lovci a pěstitelé. Ženy obhospodařují chaluhová pole v blízkosti vesnic, dívky jim pomáhají se sběrem. Malí Quani se vydávají na sběr mušlí, raků a jiné mořské havěti, která není nebezpečná. Muži jsou převážně lovci. Poté je tu ještě malá kasta obchodníků, obchodem se zabývají obě pohlaví. Práce však nejsou jednoznačně ustanovené, děti jsou při dospívání podrobeni jistým testům, které mají dokázat jejich dovednosti. Dospělí jim poté nabídnou, jaké práce se ve vesnici mohou účastnit a oni si vyberou.


Společensky jsou obě pohlaví rovnocenná, je to díky tomu, že na začátku museli dělat všichni všechno a už jim to potom i vydrželo. Je samozřejmé, že v některých činnostech dominují ženy nebo muži, ale Quani nezastávají názor, že toto je čistě ženská práce a toto zase čistě mužská, nouze je naučila dělat vše.


Quani žijí v klanech. Klanové území obsahuje několik vesnic asi o 50 lidech, čtyři až šest rodin. Největší vesnice nebo město je správním střediskem, kde sídlí volený vůdce klanu. Klanová území jsou od sebe často velmi vzdálená, takže vyšší uspořádání společnosti Quanům chybí, pro jejich život je neúčelné. Klany však nejsou nijak pevně svázané, takže je běžné, že mladí Quani – muži často odcházejí jinam, aby se zabránilo degeneraci. Dívky obvykle zůstávají doma, ale cestování jim není zakázáno.


Města jsou spíše velké vesnice, které čítají maximálně okolo tří stovek obyvatel. Quanů je totiž celkem málo a na obydlení mořského dna ještě méně, proto se v Quaních dějinách vyskytuje akorát jedna zásadní válka. Všichni mají dostatek místa pro život.


Quaní žijí v párech, jeden muž, jedna žena. Partneři jsou si rovnocenní. Mladí dosahují dospělosti okolo 30 let, statut dospělého jim udělí kněz nebo kněžka osady podle osvojených dovedností a psychické vyzrálosti. Jedná se o jakési fyzické testy a pohovory. Mladý Quan je sledován rok i déle než jej kněz sprostí dětství. Poté už může mluvit do dění ve vesnici, může svobodně odejít či se vdát. Quani se však žení a vdávají asi až okolo 50 let.


Quankám se obvykle rodí jedno dítě, četnost dvojčat a trojčat je stejná jako u lidí. Ostatně v celém sexuálním životě se podobají lidem. Těhotenství obvykle trvá devět měsíců, vývoj mimina je zhruba stejný jako u lidského. Na roce už obvykle chodí a plavou.



Historie:


Jediným významným okamžikem v Quaní historii jsou Dlačí války. Je to období, kdy se Quaní dlaci pokusili ovládnout populaci. Po několika malých šarvátkách se jim to podařilo. Tak skončila první Dlačí válka. Poté následují další Dlačí války. To už jsou bitky mezi jednotlivými dlaky. Díky těmto potyčkám se dlačí část populace vysílila a značná část dlaků během válek zemřela. Proto dnes dlaci žijí normálně začleněni do společnosti a nijak se nevyvyšují nad ostatní, protože se jim to už jednou vymstilo. Teď se dějiny odvíjejí spíše na historii klanů. Historii zapisují kněží, kteří dávají pozor, aby nebyly zapomenuty významné události.



Náboženství:


Quani mají tři hlavní bohy, které uctívá celá populace. Wenqa, Bílý delfín je prvním delfíním dlakem, je bohem moří, léčení a veškerého běžného života pod hladinou. Od tohoto boha odvozují svůj původ delfíní dlaci, proto se jim někdy říká Děti Wenqi. Kněží tohoto boha se starají o posvěcování budov, léčí zranění, pomáhají při porodech.


Quanis, Perleťová arikara je bohyní věcí nad hladinou a větrů. Má na starosti také vědomosti a kouzla. Její kněží píší historii a mají ve společnosti na starosti takové ty duchovní záležitosti, jako jsou svatby, pohřby. Od této bohyně si Quanové odvodili svůj název rasy, protože prý dala tomuto národu jazyk. Od Quanis si odvozují původ dlaci s proměnou do arikary.


Haqin, Stříbrný wyrm je bohem lovu a boje. Pod jeho dohledem jsou msty, lovecké či bojové výpravy. Uctívají ho hlavně mladí válečníci či lovci. Pro svoji výbušnost a dravost je považován za nestálého a trochu nespolehlivého boha. Od Haqina odvozují svůj původ dlaci s proměnou do wyrma.


Jinak se na různých územích či u různých kmenů uctívají drobní místní bůžkové, které mají obvykle animální podobu, nebo jsou to nějak výjimeční dlaci.



Jazyk a písmo:


Quani ovládají dvojí jazyk. Pod hladinou užívají znakovou řeč, protože přes hlasivky nejde vzduch a běžná řeč je pod vodní hladinou nepoužitelná. Na souši používají vlastní jazyk, pro neznalce by zněl jako kvákání žáby. Pro běžného suchozemce je tento jazyk velice těžký k naučení. Oproti tomu se Quani celkem jednoduše naučí běžně používané řeči jiných ras, avšak budou mluvit se silným kvákavým přízvukem.


Quani také mají písmo. Je to jednoduchá abeceda podobná klínovému písmu. Vyznačuje se velikým počtem samohlásek, takže se jedná o jazyk docela zpěvný, ale asi tak pro quaní uši. Pro jiné rasy jsou to velice cizí zvuky. Quani však nemají nějakou významnou literaturu, písmo užívají spíše k záznamům úředního charakteru a dějin. Oblíbené příběhy si předávají ústní tradicí.


Obvykle se písemné záznamy vytesávají do kamenů nebo stěn podmořských jeskyň. Na souši Quani své písmo neužívají, protože ho považují za věc tajnou jiným rasám.



Magie:


K magii má tato rasa odpor. Vrozené dlactví ji stačí, jinak o magii nejeví zájem ba dokonce ji nemá moc v lásce. Proto Quani nemají mágy a těmto osobám nevěří, dokonce jimi i opovrhují.



Úpravy a čísla pro Drd:


Pro sílu, obratnost, atd. berte tabulku jako pro lidi, akorát snižte charismu o -2, pokud se bude Quan pohybovat mimo svojí populaci.


Pro pohyblivost berte tu pro lidi, ve vodě je však zvýšená tak, že Quan uplave jakékoliv suchozemské rase.


Rodovou zbraní je harpuna, pro podmořské lovce, jimiž Quani jsou, je to zbraň jako dělaná. K ostatním zbraním nechovají žádné předsudky, ale rozhodně by si nezvolili válečnou sekeru. Upřednostňují střelné a lehké zbraně.





by Tfoft




Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  »»»
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 13
Ikonka uživatele Firefanatic *   [pošta] nové     20:02:03 12.03.2008
Diskuse byla promazána, po posledním příspěvku Felixe Jaegera jsem dospěl k názoru, že to tak bude nejlepší. Krtečkovi se omlouvám, že jeho poslední věta tak pro neznalé ztrácí opodstatnění.

Ikonka uživatele Krtecek *   [pošta] nové     18:26:22 12.03.2008
Rasa mě celkem zaujala, z dob, kdy jsem ještě tvořil, si pamatuji, jak náročné bylo sepsat rasu tak, aby se na nic nezapomnělo. Nápad je to určitě podnětný, ale možná to chtělo trochu uležet, prokonzultovat v MS a podobně.

Hodnocení si ještě nechám projít hlavou, jako ten slavný zpěvák z kapely, jejíž název zvonil kovem...


Felix Jaeger:

Ty dva body máš ode mě, nikoliv za vlastní názor, ale za způsob jeho projevu.


Ikonka uživatele Beregund *   [pošta] nové     15:16:34 12.03.2008
Vzhled - myslím, že je popsán výborně, jenom je pro mne divné počítat něco bez nosu mezi humanoidní rasy, ztráta nosu, to už je sakra hustá mutace (nebo velmi dlouhověký vývoj), souhlasím ale s Pilipovou poznámkou o vlasech a Aritmovou připomínku o chybějícímu popisu přizpůsobení těla plavání (blány)

Zvláštní dovednosti dané vývojem - spíš bych dal nadpis Anatomie a zvláštní schopnosti (dovednost je něco jiného)
- u dýchání to chtělo propojít ústní dutinu s plícemi (ústy by dýchal na souši) uzavíratelnou trubicí, byl by tím vyřešen problém s přímým vysycháním žaber (také není moc logické dýchání přes)
- modré barvivo - stačilo napsat, že se změnilo v jiné, které je o dost účinnější (vymyslet pěkný fantasy název), a Firefanaticova poznámka by ztratila smysl (takhle má holt pravdu, i když takový hrozný prohřešek to není)
- tlakové ústrojí je pěkné, i k tomuto samovolnému udušení bych spíše dal stupňující se past na odolnost (místo těch přesně dvou dnů)

Voďanojství - je nedostatečně popsané (jaký to má základ - magický či jen pracují s nějakou viskoźní látkou, s níž upraví povrchové napětí vody tak, aby držela pohromadě? jak se tato schopnost vyvíjí? - chtělo by to nějakou tabulku založenou na velikosti a složitosti předmětů)

Dlactví - jak píše již Falhir a Folcwine, ty potvory chce popsat, silně přesiluje rasu, stačí, že je vůbec ti lovci dokážou ochočit !!!, zase mi to přijde jako velmi drastická změna, vzhledem k tomu, že se vyvinuli z lidí
- divné je, že když to je vrozené (není to jako nemoc lykantropie), že se to dá (i když jen výjimečně) přenášet

Společnost a způsob života - poměrně dobrý popis, ale hodně mi tu vadí schopnost potápět se do takových hloubek a především žití v hloubkách do 500m (tam už je dost velká tma a skoro nic tam neroste/řasy závislé na světle ne/), také mi přijde zvláštní obývání ledových vod (normálním lidem chlad vadí, mají nějaké zvláštní tukové vrstvy?), líbí se mi zvláště vyčleněná kasta obchodníků

Historie, náboženství - dle mne dostačující, způsob uctívání se zajisté liší podle jednotlivých kultur - to je zbytečné popisovat

Jazyk a písmo - možná chtělo zmínit, jakým způsobem se řeč tvoří (možná se vzduch napolyká do žaludku - břichomluvectví, nebo existuje spojení ústní dutiny s plícemi?)

Magie - pěkné, výstižné, tak to má být

CELKOVĚ: Velmi dobře se mi to četlo. Při čtení vadily pouze odkazy na jiná sci-fi a fantasy. Nápad se mi sice nezdá moc záživný, ale zpracování (tím myslím výborný, pochopitelný popis) tento nedostatek o dost vynahrazuje. Jisté chybky zpracování je však srážejí z úrovně geniální spíše na vysoce nadprůměrný. Hlavní nedostatek díla je v chybějících DrD charakteristikách a některých nelogičnostech popisu. Dávám 3*.

Ikonka uživatele Firefanatic *   [pošta] nové     17:18:49 07.03.2008
Falhir: Nepřipadá ti to jako rasa... a kam bys to zařadil?

Tfoft: Přispíváš na server dračího doupěte, neznalost drd je tedy naprosto elementární nedostatek. Krom toho, chyby se nacházejí i v oblastech mimo pravidla drd. A čísla u dlaků by šlo odvodit od podobných nestvůr v bestiáři i bez přečtení výraznější části pravidel.

KrwekrwZlotasson: Tvá kritika dílo na celé čáře odsuzuje a pak je tam poslední věta, že je to zajímavý POKUS o vytvoření rasy z biologického hlediska a 4*. Co považuješ za biologické hledisko? Atmosféru rušící výrazy typu chemotaxe? Nebo normální logické vysvětlení průběhu mutace? Tak jako tak, dílo nehratelné, nelogické, nepříliš zdařilé a odfláknuté (používáš ve své kritice) není kvalitní 4* práce. Tvá kritika je z části hloupá a z části se dá považovat za výsměch všem autorům propracovaných děl, když dáš 4* pouze za zajímavý nápad. Uděluji zápornou reputaci.

Ikonka uživatele Folcwine *   [pošta] nové     13:51:56 07.03.2008
Nejávažnější chyba v díle: Protoss je s dvěma S! :-)

Dále už jen vážně.
Celé dílo je psáno tak nějak heslovitě. Na jednu stranu je to dobře – čtenář se nemusí brodit záplavou nicnového neříkající omáčky, není potřeba výcuc, protože samo dílo je psáno úsporně. Dalo by se říci, že za dlouhou dobu je to dílo, ve kterém každá věta má svůj význam a přináší něco nového. Na druhou tato heslovitost má jednu velkou nevýhodu – mnoho skutečností, které by stálo za to trochu rozvést, rozvedeny nejsou. Neříkám, že tomu chybí omáčka, spíše té heslovitosti chybý hodně hesel (co se dalo připsat již psali jiní, nejvíce chybějící – fungování, četnost, síla, parametry dlactví a jejich podob).

Na první pohled se to nezdá, ale rasa je vyvážená (nevýhody rasy jsou spíše RP ražení, což mě nevadí). Na jednu stranu může dýchat pod vodou, na druhou stranu se může na souši udusit. Na jednu stranu má hydrokinezi (tvarování vody) a dlactví a na druhé straně mají postih -2 k charismě (což je sníženístupně o 4), nemožnost se dorozumět slovy. Na jedné straně lepší sluch a postranní čára, na druhé straně absence čichu. Rasa celkově je stále mírně díky dlactví přesílená ten kdo si ji vezme je ve výhodě oproti ostatním – aby se rasa vyvážila, navrhoval bych nemožnost se naučit lidskou řeč (nemají pro to uzpůsobené hlasivky – nějak si nedokáži představit, jak bez nosu jen se žábrami jde mluvit lidskou řečí – ale nejsem biolog, takže se mohu mýlit)

Nechybí ani tak atributy rasy, jako atributy bestií, které s rasou souvisí (dlacké proměny).

Příště si nechej od někoho, kdo pravidlům rozumí pravidlové nutnosti zpracovat a další dílo může mít hned lepší hodnocení.

Mnoho chybek, ale kladně hodnotím relativní stručnost a věcnost. Je to náznak, že se dobré dílo nemusí být na více než 10A4. Podvodních a obojživelných ras také moc není – a tato rasa si nevede nejhůře. Za snahu a pro tuto rubriku nezvyklé prvky dávám ***.

Ikonka uživatele KrwekrwZlotasson *   [pošta] reputace: -1
Firefanatic: -1
nové     17:24:46 06.03.2008
Zdravím Autorku

Co k tomuto dílu napsat...
Musím říct, že jsem se také těšil, až si budu moci tohle dílo přečíst...
1. chtě nechtě se musím přiklonit k tomu, že specializase na vodní prostředí jsou nedostatečné, dle mého názoru se musel objevit nový tvar těla, hydrodynamický. ten hemocyanin je opravdu krok vedle... ale na druhou stranu... i to by se dalo logicky vymyslet, například nedostatkem železa. Hemocyanin by u této rasy dával smysl, kdyby se jednalo o laxní rasu, která by se nikam moc nehnala a ve vodě není pohyb tak náročný... celé podvodní dýchací ústrojí mi taky přijde podivné, pokud nemají zvětšená ústa, která by dovolila lepší prokrvování žaber, tak se musí dusit i když mají ony "dokonalé" žábry...
2. styl: mě se ten styl zdá jako vědecká práce glosovaná malým dítětem, které čemu nerozumí, to si doplní podle "obrázkové" knížky. Jinak celé dílo ja jaksi utahané a hodně hutné, na čtení nic příjemného.
3. já bych se rád přeptal na ty města a vesnice: Jsou na ostrovech nebo i na mořském dně? já bych jako celkem logické bral to, že jsou města a vesnice pod vodou. Pod vodou je všeho hojnost, na druhou stranu je zde více predátorů... Na malých ostrůvcích by byl na druhou stranu klid, ale potravy je méně a úsilí vynaložené na donášení potravy z moře je hodně velké a nevyplatilo by se to, tedy za předpokladu, že zde žije mnoho generací, které již vyprázdnily pobřežní vody...
4. je to prozatím nehratelné... pravidlové zpracování je dosti nelogické a můžu li to tak říct i odfláknuté.

No vzhlůedem k tomu, že se jedná o zajímavý pokus vytvořit rasu z biologického hlediska, i když ne příliš zdařilý já to vidím za 4*

Ikonka uživatele Tfoft *   [pošta] nové     16:16:31 06.03.2008
Uznávám nedostatky pro systém Drdu. Záměrně jsem se jimi mnoho nezaobírala, protože tento systém nehraju a pravidla bohužel přečtená nemám. Používám systém založený pouze na šestistěnkách, pro který jsem Quany původně vytvořila. proto se omlouvám všem, kteří pravidla znají a hrají podle nich, že tu nejsou žádné tabulky - je to moje neznalost, která neomlouvá.

Kdybych se příště odhodlala vás zase něčím usmrtit, poprosím někoho, aby tabulky zpracoval.

Jinak děkuji za kritiku, pokusím se z ní ponaučit.
Tfoft

PS.: Dlaci mají neomezenou možnost proměny, záleží na urovni této dovednosti, kterou by měl stanovit každý Pj dle svého uvážení. V mém světě je dlactví běžná věc, proto se nedivte, že je u Quanů dlaků tolik.

Ikonka uživatele Falhir *   [pošta] nové     15:59:47 06.03.2008
Takže, abych se k dílu též vyjádřil...

Na jednu stranu zpracované je a to dobře - jedná se například o kapitoly Vzhled, Jazyk a písmo a celkem i Božstvo.

Na druhou stranu mi příliš nesedí dlakové. Proč by měli mí Quani takovou schopnost? Je to příliš silná schopnost, díky niž se stávají moc silnou rasou. Rozhodně bych lépe popsal tuto pasáž.

Quanis má velké vědomosti vztahující se k magii a moudrosti. Ale předpokládám, že se jako bůh takřka vůbec neuplatní. Quané místy až nesnáší magii a cítí k ní odpor. Takže si myslím, že tento bůh nebude oblíben.

Na historii se dá více zapracovat. Vždyť právě tady se dostáváme k onomu osudnému původu - pravěcí lidé, kteří ztroskotali atd. atd. Na tom se dá více zapracovat (třebas nějaký bližší popis původu). A snad i historie, ne? Vztahující se ke quanské hierarchii.

ROZHODNĚ bych se více věnoval popisu a parametrům těch tří tvorů. V našem světě DrD jsou wyrm i arikary bytosti naprosto neznámé. Za prvé bych soustředil větší pozorost k jejim popisu i vzhledu. Chování, přesnější podoba, hojnost a alespoň stručně jejich způsob života (a obživy). Nu a nadále aspoň základní atributy (Životaschopnost, ÚČ, OČ aj.).
Popisuješ, podle tebe, zcela novou rasu a s ní i zcela nové tvory. Tudíž i jim bych věnoval více píle se zpracováním.

Mně to ani jako nová rasa nepřipadá. Spíše se jedná o následky mutace a přítomnost nějakého magické pole. Ale dobrá, to nebudu počítat jako chybu.

"Pokožku mají Quani zbarvenou do světle modra, světle zelena, světle fialova, takové mdlé barvy..." - Moc obecné. Že by se ty pigmenty tak různily? U lidí to není tak extrémní, zato tady ano. Avšak pokud se jedná o následky způsobené vlivem nějakého magické pole či mutace, OK.



Takže kol a kolem: rasa je vcelku zajímavá, ale zpracování z hlediska herního není nic moc. Promiň, ale hlavní chybu bych viděl v těch dlacích a velice nedostačujícím popisu wyrma a arikaryho. A pak je tu pár dalších záležitostí, na nichž by se dalo zapracovat.

Ikonka uživatele Pilipo *   [pošta] nové     15:20:30 06.03.2008
ach jo skvělý nápad promiň mi to slovo příšerné provedení
tak a teď následuje spousta kritiky a výtek
1.Říkáš že,cituji Z pohledu biologa jsou to vychlípeniny kůže naplněné tukem, které jsou ovladatelné vůlí majitele. To však neznamená, že by Quan dokázal svými „vlasy“ hýbat, konec citátu když jsou ovladatelné vůli tak jima nemůže hýbat to je podle mě nelogické
2.Píšeš že obydlovali ostrovy a mořské dno ale potom máš napsané že žijí na mořském dnu a tam mají své vesnice proč teda vůbec lezou nad vodu?
3.Dlactví-tohle se mina díle líbí nejméně díky magickému poli atd. bral ybch kdyby jednou za čas nějaký dlak ale že jich tam je spousta?a proměňují se do těch zvířat mohl jsi je dostatečně popsat já třeba wow nehraju a toho hada si nějak nedokážu představit a ti malí draci žijí na souši nebo ve vodě?
to by byloa si vše hodně úspěchů do další tvorby
Pilipo

Ikonka uživatele Fafrin *   [pošta] nové     11:59:00 06.03.2008
text

Je tady nápad, nic víc. Zpracování je mnohdy nedokončené a odvolává se na externí zdroje nepříliš pěkným způsobem. Aplikace na pravidla či pravidlovost vůbec je nulová, použitelnost tím pádem také. V dané formě prostě nehratelné. pohyblivost pod vodou, vytrvalost pod vodou (je to již vodní tvor?) dlactví s pravidlově nedefinovanými tvory, dýchání na vzduchu dost v pohodě (po dvou dnech v poušti je na umření už skoro každý, kdo tam neumí skutečně žít.), schopnost se bez problému naučit suchozemské jazyky (musí mít problém se sluchem a spousta hlásek se tvaruje rty, které nemají.) atd. atp. Je toho strašně moc, co prostě chybí, ve chvýli, kdy by se to člověk pokusil vypustit so světa.

  »»»


Registrace
--
Příhlášení:
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold
--
2 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.


Vygenerováno za 0.068794012069702 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR