www.Dračí Doupě.cz


Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Bestiář
Předměty
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň

Nové rasy


Vznešený elf

Příprava pro tisk (tisknuto 701x)
Autor:abbé Faria
Přidáno: 14:41:56 18.07.2007
Hlasovalo: 21
Průměrné hodnocení: 2.71

Anotace: O padlé slávě nočních dnů, jež zdobili křídla vážek.


Vznešený elf




,,Nad hvozdem svítalo, jen pramálo elfských duší se do této hodiny nevzbudilo, všichni chtějí vidět,jak jim prosvítá slunce mezi listím, jak se ranní rosa zaskví na okvětí květin.“

Historie


První písemný záznam v souvislosti s vznešenými elfy se vázal k dnes uznávanému Firias. V té době kolem sebe shromažďoval všechny soucítící učence, ale z jejich spisů se dochovalo jen torzo knihy Filozofie nejvyšší, která je základní knihou elfí filozofie.(elfové uznávají termín filozofie jako náboženství) Po Firiasově smrti cítili nepřátelé oslabení moci elfů a kvůli jejich moci je začali vyvražďovat, také se říkalo, že kdo zabije vznešeného elfa získá jeho moc. Po staletích vybíjení elfů se jim zjevil nový vůdce, mladý elf Fluoranis, podle pověsti se narodil šedovlasý. Ve věku pouhých 70 let věděl více než nejučenější mudrcové. Avšak se náhle ztratil, a tak elfové hledali svou novou naději k úsvitu. Po mnohých stoletích, až téměř na pokraji jejich sil se Fluoranis vrátil, bylo mu prý zázračných 777 let. Po dlouhém pátrání objevil torzo Filozofie nejvyšší. Pod jeho vedením začali elfové vzkvétat, někteří z učenců ho považovali za převtělení Firiase. Založil svaz druidů a osvětil jim jejich smysl, elfí filozofie se stala takovou jak ji známe, ochraňovala přírodu. Fluoranis znovu od elfů odešel a již se nevrátil, ale mezi elfy se říká, že dále žije a pomáhá lidem. Sám neměl potomka, a proto dnes vládne shromáždění 200 stařešinů.

Velikost, Váha, Pohyblivost, Přesvědčení a vlastnosti podle rasy



Velikost – B (160 – 210 coulů)
Váha – 1150 – 1900 mn (60 – 95 kg)

Pohyblivost – 12

Vlastnosti



Síla Obratnost Odolnost Inteligence Charisma
5 - 10 11 - 16 5 - 10 12 - 17 9 - 19
-1 +2 -6 +2 +3

Popis


Vznešený elf je vyšší formou života elfů, něco jako u lidí takzvané osvícenství. Dosahuje se ho ve vyšším elfském věku. Vznešení elfové bývají vysoce vzdělaní, ale to neznamená, že vznešeným elfem se nestane válečník. Většina žije mezi elfským lidem a pomáhá jim svými znalostmi, ale najdou se i tací, kteří se nebojí zajít za hranice a potírat zlo. Vznešení elfové nikdy nejdou za slávou, spíš za duchovním prožitkem a chráněním druhých, odměnu kategoricky odmítají.

Vzhled


Jsou to normální elfové, mezi elfím lidem jsou k nerozeznání. Ale promluvte k nim a hned budete vědět s kým mluvíte, etické vystupování, vybraná mluva v každém okamžiku, v jakékoliv době, jsou mnohem vitaličtější než normální elfové. Když nechají průchod své duchovní síle, zdají se větší, tímto zdůrazňují svou moc.


Zastrašení


Elfu se na 30 vteřin zdvojnásobí charisma, znásobí elfovu důstojnost a mocnost. Tuto schopnost může použít jednou za den.

Životní styl


Žijí naplno, jak by jsme to teď řekli, snaží si užít každý den, minutu, snaží se nic nepromarnit; ,,Umřu za Divočinu.“
Bydlí na stromech, mívají pestré příbytky, symetrie je jim cizí, mají rádi pestré barvy, stejně pestré mají i oblečení, tím se od některých elfů liší. Jak již jsem napsal peníze je nezajímají, když něco potřebují vyrobí si to, jsou velmi zruční.
Stejně jako elfové mají smysl pro spravedlnost, bývají velmi čestní, tzn. Vznešeným elfem může být jen Elf s přesvědčením Neutrální – Zákonné Dobro.


Elfí magie


Vznešení elfové jsou v magii velmi zruční, dokonce si dokáží zapamatovat více kouzel než normální kouzelník, proto se na každé úrovni mohou přiučit o kouzlo navíc.

Vývoj


Vznešení elfové rasa přetrvává od začátku věků do nynějších časů. Elfové se vyvíjejí ve Vznešené elfy na 7.úrovni, mohou se jimi stát jen elfové s přesvědčením od Neutrálního do Zákonného Dobra. Na výše zmíněné páté úrovni také probíhá přepočítávání velikosti a hmotnosti, pohyblivost zůstává stejná.

Vývoj
Hráč si hodí k% kostkou, jestli mu padne od 0 do 25, pak se stává Vznešeným elfem, pokud splňuje výše uvedené podmínky.

Výška
Výška se nejvýše změní o 10 coulů, ale jenom nad hranici elfovy výšky. Růst nebude tkz. přes noc, ale postupem času, tj. asi kolem 4 roků v elfím počítání věků.

Hmotnost
Hmotnost se zvyšuje obdobným způsobem, až na to, že se může změnit o 100mn (5kg), ale nad i pod hranici váhy elfa. Trvání obměny váhy je též 4 elfí roky.

Kromě přepočítání váhy a velikosti elfa se mění i jeho vlastnosti pomocí výše uvedené tabulky.


Boj


,,Chtěli jsme jim to vrátit, když jsem se otočil, tak jsem viděl jen krev a prach, radši jsem prchnul a k nim již nikdy, nikdy víc.“

Obrtlok, skřetí bojovník



Velmi dobře střílí z luku, jako každý jiný elf, ale někteří se specializují na boj s jednou zbraní, počty k bonusu na sílu jsou stejné jako u válečníka;


1000 zkušeností získaných v boji se zbraní -- +1 k útočnému číslu
3000 zkušeností získaných v boji se zbraní -- +2 k útočnému číslu

Jejich rodovou zbraní je dlouhý luk.
Využívají maskování, v lese mohou být velmi nenápadní, téměř až neviditelní, ale dokáží se maskovat i v jiném porostu, džungle jim není cizí, ale na pusté poušti vašemu oku neujdou, pokud to není Fata Morgana;




Obratnost
Porost 10-11 12-13 14-15 16-17 18-19 20
Hustý les 50% 55% 60% 65% 70% 75%
Džungle, Les 35% 40% 45% 50% 55% 60%
Stráně, keře 15% 20% 25% 30% 35% 40%
Pole 5% 10% 15% 20% 25% 30%
Poušť 0%

Elfí filozofie



,,…A jak již jsem řekl, pro nás je prioritou příroda, chraňme ji a važme si ji.“
Orionos, stařešina třetího shromáždění


Jak již bylo řečeno, elfové berou filozofii, jako náboženství, protože filozofie se zamýšlí nad podstatou věci. Po dlouhém bádání již zmíněného Velkého Mistra Antraxe usoudili filozofové v čele s ním, že život pochází z přírody, a proto ji uctívají, žádnými krvavými rituály, či velkými oběťmi, ale tím že ji chrání a váží si ji. Fluoranis založil druidské shromáždění, jež bylo předurčeno k ochraně hvozdů, zvířectva a květin.

Elfí počítání věku



,, Že ti je 49 let? Ale to jsi se teprve dostal z kolíbky elfíčku.“
Kritoles, elfský stařec



Elfové mají zkrátka jinší počítání věku než lidé, oni mají rok jako 3 úplňky.
Někteří lidé si vykládají jinak to, když jim elf řekne, že je mu 120 let, přitom v lidském počítání věku je mu 30 let. Elfové se dožívají zhruba 723 elfských let, v lidském počítání je jim asi 181 let, ale vznešení elfové se dožívají mnohem vyššího věku až 1360 let, v lidském počítání věku 340 let, takže vytváří mezi lidmi mýtus o nesmrtelnosti.

Pro Hráče




Vznešení elfové se hodí ke každému povolání, snad až na válečníka. Většinou se potýkají s ubližovateli přírody, ale vydávají se i na dlouhé mise s blíže neurčenými cíli, na obživu stačí sami sobě, ale když mohou pomoci druhému, sami se obětují.


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  »»»
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 17
Ikonka uživatele milenius *   [pošta] nové     9:48:14 29.08.2010
v skutku krátké dílko avšak velmi pěkné.....řekl bych že svou kritiku nemusím psát jelikož všechny chyby jsou zde již vypsány.Jinak chválím Elfí počítání věků........velmi pěkně vysvětleno.

Ikonka uživatele QuidoYáfet *   [pošta] nové     13:50:55 18.12.2007
no, nevím, přijde mi to takové... nepříliš propracované, dost neoriginální, no, moje hodnocení by se pohybovalo mezi dvěma a třemi hvězdičkami...

Ikonka uživatele abbé Faria *   [pošta] nové     16:37:23 13.10.2007
Damian:
1) Je to v textu, takze se ti to opravdu nezda.
2) Kdyz jsem toto dilo psal, mel jsem elfy zafixovane v podvedomi jako bodre magy, nadane alchymisty a takove ty poustevniky, co prispechaji v pravy cas na pomoc.
3) Elfska krasa je povestna, coz je jasne, jak jsi jiz nize uvedl, pak by opravdu vypadal jako Buh, ale tak by vypadal i elf s charismou nizsi, toto kouzlo jim dodava vznesenost nebo se da pouzit kdyz vede vojsko, v ocich svych spolubojovniku se blyskne jako neznicitelny valecnik nebo toto muze pouzit pri svadeni, je v tom spousta novych moznosti, jak ozivit hru.

abbé Faria

Ikonka uživatele Damian *   [pošta] nové     16:26:21 10.10.2007
Většinu věcí řekli ti přede mnou - nápad je to pěkný, ale shazuje ho nedotaženost a určité "chyby".

Mám k tomu připomínku pro mne typickou. Pokud lze s touto rasou dosáhnout charisma 22, jak potom vypadá ono 30ti vteřinové zvýšení charismy na 44+ 17(tuším)? Ženy zmírají touhou a muži se klaní novému bohu? Umíš si představit, jak by taková bytost působila neskutečně nádherně, neodolatelně, jak silný zážitek by to vzbudilo v komkoli, kdo by takového elfa uviděl (kromě toho, že to i pěkně zamává s mentálním soubojem). Vždyť někomu s takovouhle charismou se snad ani nedá odporovat a musí působit jak ztělesněný bůh. Tohle ten elf dokáže aktivovat jen tak libovolně, jednou za den bez jakýchkoli postihů.

Ikonka uživatele Romendacil *   [pošta] nové     18:18:09 04.08.2007
Mně osobně se tato rasa vůbec nezdá přesílená, jak psali někteří níže, pokud s tím PJ dokáže počítat. Znamená to víc práce, ale ve výsledku může být hra zábavná i za silnější postavu. Samozřejmně pokud není jediná taková v celé družině.

Tuto rasu bych hodnotil vcelku kladně...

Ikonka uživatele Folcwine *   [pošta] nové     11:16:41 26.07.2007
pokračování z minulého příspěvku (06:39:42 25.07.2007)

Shrnutí
- nápad s rozšířením rasy je dle mého dobrý. Síše než vyloženě o rozšíření rasy se jedná o duchovně vyšší úroveň
- nevidím důvod, proč by měli být odlišné statistiky oproti obyčejnému elfovi. Některá povolání tak skoro nemají důvod k osvícení, protože osvícením si spíše pohorší (hlavně válečník a alchimista), protože oprava -6 takřka úplně zruší hlavní vlastnost - odolnost ( alchimista může mít odolnost mám dojem 6-11, takže oproti elfovi bez odolnosti jako hlavní vlastnost povolání je to takřka nepostřehnutelný rozdíl, válečník na tom není o mnho lépoe se svými 8-12). Statistiky by dle mého měli být úplně stejné nebo jen odlišné max o 1.
- absence nových neobvyklých zvláštních dovedností - z tvého díla si nejde skoro nic odnést, všechny nové dovednosti jsou mutací již existující dovednosti určitého povolání (cvik se zbraní, zvýšení počtu kouzel je sporné - už tak má kouzelník mrtě kouzel, obdobu tvého zastrašení jsem již také nesčetněkrát viděl, skovávání se sice podobné chodcovu kouzlu, ale protože není v pravidlech toto kouzlo pořádně zpracované, vidím to jako jediný dobrý nápad tvého díla
- očekával jsem lépe a podrobněji popsanou kulturu a psychologii osvícených elfů (a hlavně rozepsání a propracování toho rituálu)
- celkově minimum použitelných nápadů a jako celek bych to také nikdy nepoužil. Opravdu je mi líto, ale na více než na * to zatím nevidím.

Odpovědi na příspěvek od abbé Farie (snad to sloňuji dobře, Dumasovi francouzké jména jsou pro mě nezřídka oříškem) z 09:59:23 25.07.2007:

1) Ano to jsem přehlédl. Je to mou chybou, ale z části i chybou díla. Důležité informace, jako kdo se může stát osvíceným elfem bych hledal úplně na začátku, ne až cca v třetině textu.

Stejně jsem si nevšiml, co se například stane s osvíceným elfem, který spadne na zlé přesvědčení (kdyby jsi měl podrobně rozepsanou kulturu a smýšlení této rasy, vyplynulo by to z toho)

2) Cituji z díla:
"Velmi dobře střílí z luku, jako každý jiný elf, ale někteří se specializují na boj s jednou zbraní, počty k bonusu na sílu jsou stejné jako u válečníka..." // z tohoto jsem pochopil, že se to zaměření vztahuje pouze na jednoruční zbraně a možná na střelné (obouruční dle citace z díla jsou vyloučeny, aspoň tak to vidím já)

Jak jsem již řekl, ukrývání beru za jeden z mála dobrý inovativních nápadů (i když možná by neškodilo trochu rozepsat, jak ta dovednost vlastně funguje - maskovací oblečení, nenápadný pohyb nebo něco na ten způsob)

3) Jak jsem říkal, historii většinou nehodnotím, protože kždý svět je jiný. Tvůj příběh mi neříká skoro nic (protože můj svět je jiný a má jinou historii). Kdyby aspoň nastiňoval lépe psychologii osvícených elfů nebo byl obyčejným příběhem, který by byl jako příklad použití elfa jako CP tak bych příběh bral jako plus.

Snad jsem odpověděl na vše, co jsi chtěl vědět.

Ikonka uživatele abbé Faria *   [pošta] nové     9:59:23 25.07.2007
Folcwine:
Jen pro připomění, ZkZ a ZmZ se nemůže státi elfem, což jsi nejspíše přehlédl hned na začátku odstavce Vývoj.

V odstavci boj jsou myslena všchny použitelné jednoruční, obouruční i zbraně střelecké. K maskování, Vznešení Elfové se boji spíše vyhýbají, než-li by bojvali jak je uvedeno výše, proto tato dovednost.

Příběh: Nezdá se mi, že by byl neobecný, zkus to rozvést moc jsem to nepochopil.

Tot vše, dekuji za kritiku.

abbé

Ikonka uživatele Folcwine *   [pošta] nové     6:39:42 25.07.2007
Nápad povýšení rasy (nejen povolání) považuji za dobrý. Ale celkově dílo mě svým zpracováním spíše zklamalo.

Příběh - není obecný, takže při přebrání do této rasy si stejně bude muset PJ vymyslet svou vlastní teorii. Navíc ani není ničím převratný. (tento bod nezahrnuju do hodnocení)

Statistiky
- zaráží mne, že jediné povolání, které mají z osvícení prospěch jsou zloděj (což se k osvícení zase tak moc nehodí) a kouzelník(což k jejich vztahu k přírodě také není ten hlavní). Hraničář ztrácí sílu, takže chodec je oslaben (u druida by to tak nevadilo), válečník se stane mnohem nepoužitelnějším a alchimista (např. u theurga nevidím důvod, proč by něměl mít výhody z osvícení) ztrácí hodně z odolnosti.
- častý neduhem u nových povolání je, že je možno získat vlastnost nad 21 (zde je to 22, což naštěstí není zase tak moc).

Věk - hráčské rasy v pravidlech úmyslně se dožívají stejného věku (viz poznámka v pravidlech, že je to z toho důvodu, že některé rasy by se stali za delší dobu mocnějšími a tak by začali brzy převišovat ostatní). Dlouhověkost bych bral u iluminátů nebo postav blížících se iluminátství (což 7. úroveň rozhodně není).

Zastrašení - jen pár maličkostí: pojmenování pro tuto schopnost se mi zdá divné (lepší by bylo něco ve smyslu "neodolatelné charisma"), v DrD se nepoužívají jednotky jako sekundy, metry (místo toho se používají kola a sáhy)

Elfí magie - další ukázka toho, že rasa je určena jen pro jedno povolání - kouzelníka. Na ostatní povolání zapomínáš?

Vývoj - pro mne asi největší zklamání. Dle mého by spíše pomohlo, kdyby se daný elf musel projevit jako ochrance přírody, musl by prokázat neobyčejnou moudrost, musel by odvrátit nějaký konflikt (inspiraci jsi mohl čerpat např. z kouzla "láska lesa"). Spíše než nějaký hod kostkou na určité úrovni by se hodilo napsat a rozepsat rituál a podmínky splnění nějakých úkolů. V tvém případě klidně ZkZ elf se může stát osvíceným a ZkD má stejnou šanci, což mi přijde postavené na hlavu.

Boj - konečně nějaká dovednost, která pomůže i nekouzelníkovi (pokud se zlepšování útočnosti vztahuje i na dlouhý luk, jednalo by se o zlepšení pro chodce). Nahradil jsi vlastně 1ÚČ za +2útočnosti (pravidlově je to v pořádku, ale jinak nic moc nového pod sluncem).
- Dávat chodcovské schopnosti nepozorovaného pohybu v přírodě i nechodcům, mi přijde nešťastné - stírají se tak rozlišnosti podle povolání.

- zbytek zkusím doplnit co nejdříve -

Ikonka uživatele niln *   [pošta] nové     12:21:26 23.07.2007
Veľmi dobrý nápad, no ale mam radšej tie slabšie rasy s ktorímy si fakt zahrám.
Určite to je dobré CP.
Kazdopädne by sa dali podobnÿm spůsobem rozšiřit i ostaté rasy a tým, by sa dodalo vyrovnanosti ras.

Ikonka uživatele smycma *   [pošta] nové     19:11:06 22.07.2007
Já tady tomu nemám absolutně co vytknout je to celkem líbivá rasa a to že by byla moc přesílená sem nezdá.
Moc se mi to líbilo.

  »»»


Registrace
--
Příhlášení:
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold
--
20 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.


Vygenerováno za 0.072103023529053 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR