Nové Rasy

Waramin-lesní skřítek Hodnocení: Něco to má do sebe

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 20

Vzhled:

Výška: Jak už název ve zdrobnělině říká, jsou to malincí tvorové s výškou od 45 coulů do 80 coulů. Ve věku kolem patnáctého roku života jsou vysocí 45-50 coulů a čím jsou starší (=mají větší moc (jsou na vyšší úrovni)) se zvětšují, ale ne stejnou rychlostí u všech povolání, u povolání bez magenergie (válečník, zloděj) se zvětšují pomaleji a nikdy nemůžou dorůst plných 80 coulů výšky (u těchto povolání doporučuji maximálně 70 coulů, ale záleží to jen na PJovi), ale u povolání s magenergií je růst rychlejší a u kouzelníka může dorůst dokonce výšky o 5 coulů větší. Kouzelník má ještě jeden "bonus" a to, že po dobu výroby jeho čarodějovy hole (bez ohledu na to jak dlouho se hůl vyrábí) vyroste asi o 10 coulů, aby si neubral na důstojnosti, kdyby se například dostal na 36. úroveň a hůl by vypadala jen jako vycházková, proto si hned na začátku její výroby začne tvarovat podle své nynější výšky +10 coulů. Ale o těch rychle nabytých 10 coulů již nějakou tu úroveň (přiměřeně růstu) růst nebude (aby neměl některý ten skřítčí kouzelník dokonce 95 coulů).

Stavba těla: Stavba těla se nijak neliší od lidské, až na svou výšku, špičatější nos, bradu a uši. Rozdíl mezi mužskou a ženskou částí populace není často hned zřetelná, ale když se podíváte blíže tak zjistíte, že žena má trochu jemnější rysy a mírně vystouplejší poprsí (prostě a jednoduše tam něco malinkého má) a dále si nechávají narůst o něco delší nehty.

Oblečení: Většinou nosí kabátek až po zem (nijak jim neubírá na pohyblivosti a obratnosti a všemu okolo toho), má světle hnědou až černou barvu (záleží na barvě hlíny v lese, kde se narodily) a má také nějaké ty zvláštní vlastnosti a to, že se v nulovém čase dokáže zvětšit pro postavu velikosti B, když si jej začne oblékat, nebo také dává jeho nositeli větší šanci na ukrytí v lese o 30% (u lesního skřítka o dalších 10%) a ještě k tomu KZ 1. Botky nenosí žádné, ale zato má čepičku ve stejné barvě jako kabátek (vypadá jako ty co mývají kouzelníci v pohádkách=je prostě špičatá). Jak kabátek tak i čepička mohou mít na sobě vyšité znaky přírody (nejčastěji lesa) a skřítkové si nejraději na vyšití vybírají zlatou či stříbrnou barvu, ale nejsou vyloučené ani ostatní barvy a znaky.

Vztah skřítků k ostatním humanoidům a naopak: Lesní skřítkové se nijak moc nebojí a hlavně nepodezřívají (víc než ostatní) humanoidy, kteří nejsou "přerostlí (velikost C a větší). Pro ty ostatní je jejich podezřívavost větší, ale podezřívat nemusí každého, který je o 2 sáhy vyšší. A naopak humanoidi je považují jako milé a přátelské stvoření, i když ti "přerostlý" se jich (ale pouze jen málokdy) tak trochu bojí, protože to jsou potenciální zloději, a ještě, i když doopravdy jen málokterý tvor si z nich začne utahovat, že jsou malý, protože pokud na to pomyslí, tak se jim jakoby vnukne myšlenka, že by to mohli být silná stvoření, ale ne každý tomu podlehne.

Historie:

V dobách dávných, kdy spolu bojovali kouzelníci s hraničáři (a jejich odvětvími) o to, které povolání je silnější, si čarodějové vytvořili pomocí kouzla "Pomocníci" (*Ozrim*) několikatisícovou armádu stavitelů, aby se měli vůbec kde schovat při nájezdech druidů a chodců. Jenže druidové s chodci na skřítky zaútočily, ale stala se menší chybička a oni skřítky vůbec nedokázali zničit, ale jen jim, dá se říct, vytvořili svou vlastní osobnost, tudíž se z nich stali sice pořád smrtelní tvorové, ale jejich život nebyl závislí na jim dodaných 24 hodin či čarodějovi, který je vykouzlil. Jako vzdání vděku (i když to může znít komicky, když je původně chtěli zničit) utekli do lesů, kde žili a starali se o jejich domovské lesy (může se to vzít jako pomoc druidům při ochraně lesa a ten určitý druid si mohl jednou za čas udělat "dovolenou").

Způsob života:

Jak už bylo řečeno výše žijí v lesích, kde si netvoří nijaké obydlí připomínající domečky, ale pouze nory podobné hobitím, i když jsou mnohem menší, je v nich téměř úplná tma a nevykukují tolik nad zem (obyčejný nevzdělaný člověk (nevyznávám žádnou nadřazenost, že zde píši zrovna člověka, kdo chce si tam muže domyslet kohokoliv, třeba i zlobra) či nedávající pozor na okolí by si nemusel vůbec všimnout, že tu něco takového jako obydlí vůbec je), ale někteří skřítkové jsou více "civilizovaní" a mají rádi pivo, víno a prostě společenský život, tak proč by nějaký skřítek s obchodním umem neudělal hospodu (spíše jen hospůdku), která, aby ji bylo vidět trochu víc, je postavena nad zemí a většinou je výška do 1,5-1,8 sáhu vysoká (tudíž výška stropu může být až 1,7 sáhu), i když se dají najít i větší, například u frekventovaných lesních cest pro větší stvoření, dokonce i ve výšce 2,5 sáhu, ale nebývá jich až příliš mnoho, takže se neradujte, když budete vyprahlí a uvidíte jakýkoliv les, že tam hned musí být nějaká, i když jenom malinká, hospoda.

Většina skřítků je živa z ochrany lesa, který je za to živý svými plody a vším z čeho mohou být živý a dokonce i zdravý. Ale najdou se u nich také obchodníci, zemědělci, řemeslníci, učitelé atd.

Již zmínění učitelé jsou v jejich společenství ti nejvyšší (třeba jako král u lidí), samozřejmě také nejvzdělanější (a hned za nimi či i před nimi kouzelníci s hraničáři). O děti se starají rodiče střídavě, ale pouze jeden, do 3 let života dítěte a ten druhy musí pomáhat ostatním spravovat les. Po postarání rodičů o první 3 roky života se dítě dostane do rukou učitele, který jej vyučuje až do jeho plnoletosti, kdy je vyučen tím čím by chtěl být (i když jenom zaklady).

A abyste věděli, kdy začíná a končí jejich zařazení do výrobního procesu, tak je tady pár větiček k jejich věku. Za dospělé se mohou považovat již věku asi 16 let, ale žení se a vdávají až tak okolo 22 roku života. Za starce se považují jedinci starší 105 let a umírají (pokud je to přirozená smrt) někdy až ve věku 130-ti let.

Schopnosti:

Jsou velice rychlí což se projevuje tak, že dokáže běžet rychlostí až 20 mil/h (=32 km/h) po dobu až 1 hodiny, ale po této hodině (jestli teda PJ povolí skřítkovu výdrž až na 1 hodinu) musí asi 20 minut "odpočívat" (může si dokonce i běžet normální rychlostí, kterou běhají ostatní humanoidi), ale žádné navýšení útoků za kolo, jenom na 12. úrovni má o 1 obranu za dvě kola navíc a na 24.úrovni o 1 obranu za 1 kolo navíc. Po svých "předcích" umí dokonale stavitelství, které umí hned od narození. A díky svému obydlí mají za dobu své existence vypracované infravidění. Každý lesní skřítek je vzdělaný umí mluvit, číst a psát ve svém rodném jazyce (jazyk lesních skřítků je založen na skřecích, řvaní a podobných věcech, kterými se dorozumívají lesní zvířata, ale některé postavy obzvláště ty vzdělané v něm mohou rozpoznat i nějaké to slovo. A jedna nevýhoda je v tom, že se velice těžko učí ostatním postavám, i když to není nemožné. Díky tomu, jak mluví, se mohou naučit řeči moravy (řeč vlků) po krátkém, podotýkám opravdu krátkém, vysvětlování jejích základů) a kvůli složitosti svého jazyka umí také elfštinu a ještě nějaký další jazyk, který si vybírají na začátku studia asi v 5-ti letech. Protože jsou stvořeni magicky, tak se umí jedenkrát za den vyléčit za třetinu maxima životů a záleží na nich kdy se vyléčí. Jediný čas kdy se léčí sami je pouze tehdy, když jsou pod mezí vyřazení, tak se vyléčí za danou třetinu životů, ale ještě další kolo se chovají jako, kdyby pod mezí vyřazení pořád byli, ale poté ihned vyskočí a bojují dál (podle toho jak uznají za vhodné, mohou se třeba tvářit jako kdyby byli pod mezí vyřazení stále). Celé léčení trvá 1 kolo, tudíž bojovat mohou až ve třetím kole. Dále má vlastní magenergii, kterou získáš: bonus za int. + úroveň. Není u ní rozdíl jestli se používá pro hraničářská, alchymistická či kouzelnická kouzla. Ale pokud skřítek bude mít povolání bez magie, tak se na první úrovni naučí jedno kouzlo a každé 4 úrovně další jedno kouzlo (tedy na 5., 9., 13., …). Ale pokud má samé kladné schopnosti tak by bylo slušností také říci nějaké ty záporné schopnosti a to, že nemohou používat žádné zbraně kromě dýky, tesáku, jiných malinkých zbraní a zbraní vytvořené přímo pro něj (na objednávku), prostě a jednoduše řečeno nesmí žádné větší nožíky, sekyrky a kladívka. A navíc mají panický strach z boje tváří v tvář, takže mají pouze 40% šanci, že sebou sekne o zem (kdyby to někdo nepochopil tak prostě omdlí), ale po nějakém čase se na to může naučit být rezistentní, ale to záleží na PJovi a proto se drtivé většiny válek neúčastní a jsou neutrální, ale pokud se nějaké už musí účastnit, tak se dávají na stranu dobra. A ještě jedna fyzická schopnost je, že jim zuby po vyražení normálně dorostou a pokud se jim jen kousek ulomí, tak jim ten zbytek upadne sám a doroste další zub.

Rodová zbraň: Jejich rodovou zbraní je velice malá ale účinná magicky vytvořená kuše (ÚČ:4 Útoč.:0 Dostřel:M-12; S-25; V-35). Každý lesní skřítek ji dostane i se šipkami (které jsou vyrobeny tak, aby so do nich dal napustit nějaký ten jed) od svého učitele, který jej učí jak ji používat. Pokud nějaký skřítek požádá o další může si ji koupit za 15 zlatých u jakéhokoliv učitele, ale pro ostatní se cena této kuše vyšplhá na 50 zlatých. Bohužel obě používat nemůže ihned, ale až po té co s první bojoval a dostal se i díky ní (nemusí to být pořád stejný exemplář) o 20 úrovní výše (nemusí to být v kuse, například: když ji skřítek používá od 1. do 9. úrovně poté ji nějak ztratí a sežene si jinou až na 11. úrovni, tak může používat dvě na 23. úrovni) a ještě u druhé střely má šanci na trefení cíle o 30% nižší.

Lesní skřítkové se nijak nespecializují na nějaké povolání, mohou být tudíž tím čím chtějí být, kromě nějakého nekromanta atd., ale nedoporučoval bych např. válečníka. Pro změnu bych doporučil kouzelníka.

Nakonec nějaké to čísílko:

  • Výška: 45-80 (85) coulů
  • Váha: 400-900 (20-45 kg)
  • Třída velikosti: A
  • Rodová zbraň: skřítčí kuše ÚČ:4 Útoč.:0 Dostřel:M-12; S-25; V-35
  • Magenergie: bonus za int. + úroveň
Tabulka přesvědčení:
  • 1-4…ZkD
  • 5-9…ZmD
  • 10….N
Mužské pohlaví:
  • Síla 5-10...-4
  • Obratnost 11-16...0
  • Odolnost 8-13...-1
  • Inteligence 12-17...+3
  • Charisma 11-16...+2
Ženské pohlaví:
  • Síla 4-9...-4
  • Obratnost 11-16...0
  • Odolnost 7-12...-1
  • Inteligence 12-17...+3
  • Charisma 12-17...+2

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Mě se to celkem líbí, řekl bych že protivník předcení spíše takové střítka než nějakého 1,5 metrového elfa.
Škoda že už skončilo hlasování.


 Uživatel úrovně 0

Mě se tahle rasa moc nelíbí. Jsem jinak založený hráč. Neříká, že to není zajímavýápad ale chyby se objevují. No tak to vidím já.


 Uživatel úrovně 5

Našel sem několik závažných chybek ( nejzávažnější v číslech - viz Suk - kouzelník může mít i int 22 atp.).
Na první pokus sis vzal celkem velké sousto. Objevuje se tam několik věcí, které pravidlově nesedí ( rychlost by měla být podle tabulky pohyblivost a ne se nějak složitě ( sám nevím přesně jak ) dopočítávat.
Historii nerad vidím u příspěvků, protože každý PJ má svůj svět a ne každá historie navržená od autora příspěvku se mu musí hodit, proto bych historii psal velmi obecně nebo bych ji dál jako součást příběhu ( příběh je nepovinný a hodně uživatelů jej nehodnotí, kdežto historie se hodnotí ).

Dílo je vyčerpávajícím způsobek rozepsané. Autor pamatuje na věci na které by ostatní ani nepomysleli.
Mě to nevadí, spíš naopak. Ale všíml jsem si, že některé uživatele odradí dlouhý a málo odrážkovaný text. Možná by nebylo naškodu dobudoucna si vzít trochu jednodušší téma než je nové povolání ( viz Suk ).

Nemyslím si, že by tato rasa byla pro hráče nevyužitelná ( pro Diablo DrD asi skřítek uplatnění nenajde, ale v DrD zaměřené na RP může dojít velkého uplatnění ).
Kdyby to chtěl hrát hráč, tak by se šiklo napsat, příklad charakteru ( to je nepovinné, ale potěšilo by to )

Nevím zda a jak dlouho to bylo v MS, ale možná dílo chtělo ještě trochu "povařit" a myslím, že by si ode mne vysloužilo i 5*.


 Uživatel úrovně 0

Viac by mi sedelo ine platidlo ako zlataky.
Jednak su podlamna pre vich privelke, a ani ich nieje velmi ako vyuzit - v lese.
Aj ked nieco by sa iste naslo (pocestny, ...), ale ako vseobecne platidlo asi nie.
Ta sila je ozaj trochu prehnana, aj ked viem ake neprijemne moze byt hrat za postavu "bez sily" (5/-3).
Inak sa mi to vazne pacilo, ani nie moc dlhe.
To ze inteligencia moze byt 22 by som nebral ako katastrofu ;)
Mozno nie plne vyuzitelne ako hracska rasa, ale ako CP podlamna skvele.
To je odoma vsetko.
-Sidon-


 Uživatel úrovně 0

mě se celkem tahle rasa líbí. tohohle člověka osobně znám a tak vím co chce hrát. a ještě jedna věc. způsob hraní se v naší družince poněkud liší od pravidel. takže jelikož tady jsme na oficiálním serveru tak dávám za 3. nebudu vypisovat výtky, pochvaly atd. kazdemu se libi neco jineho. ale kdybych mel dat znamku dle naeho zpusobu hrani dostal by skritek 4 nebo 5. spise ale 4 a pul. tak to je ode me vse. a necht autor pokracuje ve psani. docela mu to jde.


 Uživatel úrovně 0

Suk:
To by bylo jistě hezké, jenže po tvém zhodnocení snad ani nejde přidat něco, co už by jsi ty nenapsal...


 Uživatel úrovně 5

ocenil bych a autor jistě také, aby se v diskusi ukázalo více názorů, než-li hodnocení.


 Uživatel úrovně 0

Tak podle mého mínění všechny klady i zápory byli už zmíněny, ale já si neodpustím se tě zeptat, proč jsi víc nepopsal tu historii... Opravdu jsem z toho vůbec nepochopil jak skřitci vznikli a jak se odpojili od mágů, kteří nad nimi měli moc.

Hodnotím za 3*


 Uživatel úrovně 8

Sukova kritika byla vyčerpávající, takže jen k tomu co se mi líbilo, se jeho výtkami plně souhlasím a nebudu je zbytečně opakovat. Nápad se vznikem nové rasy je pěkný, předpokládám, že druidi zbabrali nějké útočné kouzlo, nebo jim ho hvozd zvrátil? Spíš než tuhle rasu dát hráčům si dokážu představit že budou přítomni jejímu vzniku v nějaké válce (i když asi spíš dvou nepřátelských států než povolání).

Jazyk složený ze zvláštních skřeků a zřejmě naprosto odlišný od všech jazyků ve světě běžně používaných. I kdyby to měla být jen "bojová řeč" je o dobrý nápad, jako rodný jazyk je to přinejmenším zajímavé. I když bych řekl, že jim to učení cizích jazyků zkomplikuje, na "lidské zvuky" nebudou příliš zvyklí.

Zajímavá je nutnost starat se o les. Je to skutečně jen vděčnost skřítkoů, nebo jsou s lesem nějak magicky svázáni? Mohou žít a usazovat se i mimo něj? Nebo je péče o les jen tak hluboce zakořeněná v jejich kultuře, že se jí nedokážou zbavit a pokračují v tom generaci za generaci? A konečně, co v lese vlastně dělají, lesy se o sebe celkem úspěšně staraly sami po celé miliony let, než se do toho vložili lidé.

Přeci jen si neodpustím jednu výtku - za 50 zlatých nejen že není ani ten nejslabší démon z pravidel, tohle je sotva cena lektvaru rudého kříže. Magenergie je velmi drahá.


 Uživatel úrovně 5

Vzhled:

Výška:
Na této kapitole pokldám za velmi dobrý nápad rozpracování velikosti dle moci jednotlivých skřítků, což mi k nim vyloženě sedí.
Stavba těla:
I tento odstaveček je celkem v pořádku až na jeden malinkatý problém, kterým je dle mého zbytečné množství použitých závorek s různými dovysvětlivkami, které mi do díla nepřijdou tak úplně ideální.
Oblečení:
Kabátek a čepeček je sice pro skřítky ideální, ale jak je možné, že má skřítčí kabátek takové magické schopnosti jaké má? Vyrábí ho alchymisté? Je to tedy magický předmět? Kde ho každý skřítek vezme?
Proč dává všem šnaci na skrytí v lese 30% a skřítkům 40%? To by spíše mělo znamenat, že skřítci mají 10% šanci sami od sebe, ale s pláštíkem už to dle mého nemusí mít nic společného.
To, že má pláštík KZ 1 bych snad ani nezdůrazňoval, jelikož KZ 1 má i každý normální oblek.
Vztah k ostatním rasám:
Zde mě zaujala především poslední věta, která se zabývá vnuknutím myšlenky. Jak to skřítkové dělají? Je to jejich magií? Viz. zvl. schopnosti? Nebo je to jinak? Jaká je past na podlehnutí - to chtělo do vysvětlit.
Celkově:
Popis není až tak špatný co se týče stylu, ale jako velký nedostatek bych viděl např. naprostou absenci popisu barvy očí, vlasů, pleti...

Historie:

Otevřená válka mezi kouzelníky a hraničáři mi vůbec nesedí - obě odvětví magie mají důležitější věci na práci, než takovéto tahanice. Kdyby se jednalo o nějaký skrytý boj, tak mi to tolik nevadí, ale toto mi připadá hodně přitažené za vlasy - přeci jen: Nájezdy chodců a druidů? To si představit neumím.
Druidé jim dali život tím, že je chtěli zničit (což opravdu nechápu, jak se jim povedlo) a tak se jim za to starají o lesy. Inu, dle mého jsi to vzal hodně hopem.

Způsob života:

K této kapitole nemám ani moc výhrad. Možná jsi se mohl trošku méně zabývat jejich hospodami a více jejich běžným životem, ale nebudu v tom raději více šmátrat.
Jediné, co mi přišlo tak trošku nelogické je, že by se u nich v hojnějším počtu vyskytovali zemědělci. Přeci jen, les není ideální prostředí ani pro pěstování obilí ani pro chov domácích zvířat ( k čemuž skřítci nemají ani moc proporce).

Schopnosti:

Dle mého kámen úrazu celého příspěvku.
1) To kolik dokáží nebo nedokáží uběhnout za hodinu jsi nám sice popsal jasně a výstižně, ale pro systém drd trošku podivuhodně. V pravidlech máme tabulky, ty nám dle pohyblivosti dosti jasně ukazují, čeho je ta či ona postava v běhu schopná a čeho ne. Proto naprosto nechápu tvé použití jednohodinového běhu. Co ostatní případy? Ty už si máme dopočítat sami? To by také mohlo dopadnout tak, že skřítek uběhne za hodinu 10x více, než za půl hodiny atd. (malá poznámečka: neměříme na minuty ale na kola, směny, hodiny...)
2) Skřítek dostává obrany navíc za svoji úroveň. Když pominu fakt, že nevidím důvod, proč by měla mít některá rasa sama od sebe více akcí než jiná, tak nechápu dosti dobře, proč jsi toto omezil jen na obrany. Vhodnější by dle mého bylo přidat prostě "akce".
3) Od narození ovládají dokonale stavitelství - nemožné. Neumí chodit, mluvit, ale umí dokonale stavitelství.
4) Vypracované infravidění - proč ne, jen chci podotknout, že by to mělo fungovat spíše naopak - skřeti a trpaslíci se zrodili v jeskyních z kamene, jsou tam odnarození a odjakživa a tak mají odjakživa infravidění. Skřítci byli normální, ale infravidění si vypracovali, protože žili v norách? To by buď velmi velmi dlouho... pravděpodobnější by mi přišlo, že by si odjakživa zřizovali dobře promyšlené ostvětlení svých domovů - stejně jako hobité, lidé...
5) Ovládají 2 cizí jazyky jen tak - ostatní se je musí učit za své profibody.
6) 1x denně se umí vyléčit za 1/3 životů a to bez použití magie, nechápu jak (to, jak jsou stvořeni, to už dle mého nehraje roli)... tady už začínám mít pocit, že to s těmi schopnostmi přeháníš až do nebeských výšin. Musíš více srovnávat s ostaními rasami a jejich možnostmi.
7) Mají vlastní magenergie a učí se kouzlům jen tak, i když si vyberou naprosto nemagický obor (učitel, obchodník, zloděj...) - a to to je dle mého naprosto poslední kapka k dosažení naprosté přemrštěnosti celého příspěvku (ponechme stranou, že si nedovedu představit, jak by to mělo fungovat u alchymistické magenergie). Chápu, že se snažíš svoji rasu napsat tak, aby byla co nejzajímavější a bylo za ni co nejhezčí hrát, ale tudy cesta nevede. Rasa má být zajímavá především svými zvyky, kultůrou... a ne přesíleností.
8+) Posti co se týče zbraní je sice zajímavý nápad, ale tím, že jsi v zápětí uvedl, že stačí, aby si zbraň nechali udělat na objednávku na svoji velikost a je to vyřízeno, tím jsi to bohužel celé potopil.
9+) Mají panický strach z boje tváři v tvář, přesto si výše psal, že jakmile padnou v boji do bezvědomí, tak se většinou otřepou svým léčením a bojují dál, to mi přijde lehce nelogické.
Jedna citace:
A navíc mají panický strach z boje tváří v tvář, takže mají pouze 40% šanci, že sebou sekne o zem.
-> možná jsem hloupý, ale tahle věta je dle mého napsána velmi zmatečně a nejasně.

Rodová zbraň:
Co je na kuši magického? Je v ní démon? Kdy vyprchá? Kolik magenergie? Pokud je magická, tak bych ji nedoporučil dávat jako zbraň naprosto každému vesničanovi (i když nechápu, v čem tato magičnost spočívá, jelikož čísla magické podstatě moc nenasvědčují).
Cena 50 zlatých mi na magický předmět přijde velmi nízká - to nestačí ani na démona z 1. sféry.
Střelbu z dvou kuší najednou si možná ještě představit dovedu, jejich dobíjení během jednoho kola už však ne. U povolání by to bylo něco jiného, ale toto je rasa.

Povolání:
Mohou být čím chtějí kromě nekromanta - což je ovšem povolání, které v pravidlech není.
Na druhou stranu oceňuji, že této rase vyloženě nezakazuješ obor válečníka. I když by zákaz mohl znít logicky, tak je dobře, že tomu tak není.

Čísla:
Chybí pohyblivost.

Pokud vyjdu z toho, jak jsou malí a drobní, tak mi přijde nadsazená jejich síla 5-10. Rozhodně ano pokud ji porovnám s hobity, kteří jsou o poznání statnější a mají sílu pouze 3-8.
Jako druhou větší chybku bych poté viděl fakt, že s bonusem +3 do inteligence mají možnost dosáhnout v kouzelnických oborech inteligence až 22, což by nemělo být.

Závěrem:
Dílo obsahuje pár hezkých nápadů a popisů, ale jinak mi pro hráčskoku rasu přijde nevhodné. Ač nerad, hodnotím jak hodnotím.
Také bych chtěl apelovat na autora, aby se nenechal odradit první nízkou známkou a pokračoval v psaní, jen bych na začátek doporučil nějaké "lehčí" téma, než-li novou rasu. (např. tedy dovednost nebo kouzlo)