Bojový mág
Autor: | SuperBarbar |
---|---|
Přidáno: | |
Hlasovalo: | 48 |
Bojový mág
Bojový mág je nový obor kouzelníka. Od ostatních oborů 6. úrovně se liší asi tak jako válečník od zloděje. Mají toho jen málo společného. Bojový mág ovládá kouzla, je inteligentní (pokud to není kroll) a rozhodně je vítaným členem družiny. To je asi tak všechno. Čím se liší? Je silný, dokáže používat zbraně a nosit zbroj a není marné nechat ho bojovat vepředu (čtěte prosím dál, já nejsem šílenec). Jeho název napovídá, že se specializuje na užívání kouzel k bojovým účelům. Na rozdíl od čaroděje má ale bonus k útočným kouzlům. A i když mu dojde magenergie, neznamená to jeho konec. K tomu ještě několik vylepšováků. A to rozhodně není k zahození.Jak je to s tou silou?
Bojový mág (občas napíšu jen mág, protože je to kratší) je skvělou příležitostí pro barbary, trpaslíky nebo krolly, kteří se na ostatní kouzelnické obory moc nehodí. Ale co když se bojovým mágem stane třeba elf? Pak musí podstoupit magický rituál, který mu zvětší sílu. Bez této vlastnosti by boj v první linii dlouho nevydržel. Rituál probíhá takto: Mág si nejprve najde místnost, ve které ho nebude nikdo rušit. Pak nakreslí na podlahu magický kruh s runami označujícími sílu. Pak musí hodinu meditovat. Po dokončení rituálu hráč určí novu sílu a odolnost své postavy. Určují se takto: Síla: Pokud se kouzelník stane bojovým mágem, stane se síla jeho druhou základní vlastností. Charisma už nebude tak důležitá a sníží se (nebo zvýší) podle vlastností rasy. Rozsah síly bojového mága je 10-15. Její velikost se pak určuje stejně jako u základní vlastnosti. Pozor! Takovou tělesnou přeměnu tělo špatně snáší, takže bojový mág upadne na dvě hodiny do bezvědomí. Navíc, tento rituál neúčinkuje trvale. Bojový mág ho musí opakovat každý den o půlnoci (poprvé ho může uskutečnit kdykoliv). Když ho mág nezopakuje má pak stejnou sílu jako před ním. Sice už podruhé neomdlí ale i tak je to dost otrava (když ho zopakuje přibude mu stejná síla jako poprvé). Po přestupu na další úroveň se nutnost provádění rituálů sníží o den.Bojová magická róba
Proto musí mág co nejdříve vyhledat nějakého mocnějšího kouzelníka, který mu věnuje speciální kouzelnou róbu. Pokud mág podstoupí rituál v této róbě, jeho síla se zvětší natrvalo. Tato róba má na rozdíl od klasických kouzelnických rób kapuci, krátké rukávy a sáhá mágovi po kolena. Bojový mág pod ní může nosit zbroj, maximálně kroužkovou. Pokud o róbu přijde dřív než přejde do 8. úrovně, svou sílu ztratí a charismu znovu nabude. Pak musí svou róbu znovu získat nebo si pořídit novou a opakovat rituál (opět se síla změní stejně jako při prvním provedení). Od 8. úrovně to už neplatí. To neznamená, že by se ji pak měl zbavit. Bojový mág bez své róby je všem jen pro smích. Navíc se mu díky ní od 8.úrovně zvyšuje pravděpodobnost, že sešle kouzlo Magický štít o 10% (max. 99%).Jak je to s tím kouzlením?
Jak už bylo řečeno, bojový mág se specializuje na kouzla, která se uplatní hlavně v boji. Proto může normálně používat pouze kouzla patřící do oboru energetické útočné magie, energetické obranné magie a materiální magie(EU, EO a MA). Na ostatní obory má při sesílání tyto postihy:Obor magie | Postih |
Časoprostorová magie (ČP) | Efekt se sníží o polovinu* (pokud to jde). |
Iluzionistická magie (IL) | Seslání kouzla stojí 2x více magů. |
Vitální magie (VI) | Soustředění trvá 2x déle. |
Psychická magie (PS) | Kouzla tohoto oboru nedokáže ovládat. Ty, která už ovládá bez náhrady ztratí. |
Magie Poznání (PO) | Nemůže se naučit žádná nová. Ty, která už umí, sesílá se stejným postihem, jako iluzionistická. |
Sehranost při kouzlení
O kouzelnících se říká, že nejsou mezi sebou schopni pořádné spolupráce a stále spolu soupeří o co největší moc (Jestli se to neříká v DrD, tak v ostatních fantasy jo. viz knihy Mr. Pratchetta). Bojový mágové dokážou být sehraní podobně jako válečníci. Nejedná se však o sehranost v boji tváří v tvář ale při kouzlení. Pokud spolu dva nebo více bojových mágů trénuje kouzlení, zvětšuje se účinnost kouzla.Viz tabulka:Počet tréninků | Bonus |
2 | dvojnásobný dosah |
5 | spotřebuje 0,75 původní magenergie |
9 | dvojnásobný rozsah |
14 | dvojnásobný efekt |
Jak přibývá magenergie a životy?
Bojovému mágovy magenergie přibývá stejně jako ostatním oborům kouzelníka (tak jak je to v pravidlech pro pokročilé později pro experty). Stejně tak se na bojového mága vztahuje i únava při kouzlení a má i stejnou šanci odvrátit neviděné. Od 9. úrovně přibývají bojovému mágovi 2 životy za úroveň.Jak je to s těmi zbraněmi?
Bojový mág může používat všechny druhy zbraní pro boj tváří v tvář, kromě těžkých obouručních. Může používat všechny střelné a vrhací zbraně. Může používat i štít. I to má ale své nevýhody. Při kouzlení se štítem a jednoruční zbraní nebo s obouruční zbraní se pravděpodobnost seslání kouzla sníží stejně jako kdyby byl spoutaný (o 10%), protože mág nemůže při sesílání gestikulovat.Nový přítel
Bojovému mágovy přibude od 6. úrovně ještě jeden druh přítele. Je to smaragdový had. Tento smaragdově zelený plaz dlouhý asi jako zmije se hodí se hlavně pro průzkum špatně dostupných míst a pro otrávení nepřítele. Jeho jed má nebezpečnost a sílu 1-5/10-50. Co je na tomto příteli zvláštní, je způsob jak cestuje se svým pánem. Had se proměňuje ve zlatý, smaragdy posázený náramek v životním tvaru a velikosti, který jeho pán nosí na ruce. Když mág chce aby ožil, zašeptá zaklínadlo a had poslechne. Sám od sebe had ožívá pouze v noci, aby si opatřil potravu. Jedná se o přirozenou schopnost, ke které nemusí ani had ani mág používat žádnou magenergii. Pokud mág náramek-přítele ztratí, had se promění v živou bytost a připlazí se k němu. Když mágovi náramek třeba ukradnou a on nechce aby had hned neožil, musí mu to telepaticky sdělit do doby jednoho kola. Jinak had na zloděje zaútočí. Pokud se někdo pokusí z náramku vydloubat smaragdy nebo roztavit ho, had oživne tak jako tak. Na jiné příkazy než ,,Proměň se“ nebo ,,Neproměňuj se“ had v podobě náramku neslyší. Stejně jako havran a kočka je i had schopen kouzlit i po odloučení od pána. Může se od mága vzdálit až na vzdálenost 300 sáhů, pak ztratí schopnost kouzlit. Po návratu k mágovy, však stihne svoji ztracenou magii načerpat za jednu směnu. Hadovy parametry: Životaschopnost: 2 Magenergie: 4 Počet kouzel: 2 Útočné číslo: 3 (zuby) Obranné číslo: 5 Odolnost: 15 Velikost: A Váha: 20-50 mn Zranitelnost: zvíře + M, N, P Pohyblivost: 18/plaz Vytrvalost: 3/plaz Inteligence: 11 Charisma: 13 ZMS: jako bojový mág Přesvědčení: jako bojový mág Poklady: nic Zkušenost: 60Magická zbraň
Bojový mág je kouzelník. S obyčejnými zbraněmi se moc dlouho nespokojí. Proto si smí od 8. úrovně obstarat kouzelnou zbraň. Na rozdíl od chodce, který používá meč, si bojový mág může vybrat z několika druhů popsaných v tabulce.Jméno | Síla | Útočnost | Obrana | Délka | Váha |
meč | 6 | 0 | +2 | 1-2 | 35 |
šavle | 5 | +2 | +1 | 1 | 20 |
sekera | 4 | +1 | -1 | 1 | 25 |
kladivo | 5 | +2 | -2 | 1 | 40 |
- Samovytasení
- Boj s neviděným
- Boj s lykantropem
- Ohnivý úder
- Bleskový úder
- Otup čepel
- Proraž zbroj
- Boj bez pána
Diskuze
K přesílenosti: bojový mág má jednu celkem podstatnou nevýhodu a to nutnost opakování rituálu, další věcí je to že na kouzlení, jiných než bojeschopných kouzel má jisté pro dokonalou vyváženost upravitelné postihy... z čehož vyplývá že je to něco mezi... další věcí je že v mnoha kulturách různých světů by nebyl tak uznávaný mezi kouzelníky ani mezi válečníky protože mágové bývají filozofové a badatelé a nemají rádi tupou sílu načež válečníci některých ras nedůvěřují něčemu tak abstraktnímu jako je magie takže pokud takováto postava není v tom co dělá skutečně velice dobrá její postavení není tak dobré jako kdyby byl jen válečník nebo jen kouzelník(toto se zakládá na domněnce mojí). Toto povolání sebou nese hodně výhod ale má pár mínusů... nehledě na to že pokud se někomu něco konkrétního pro hraní nelíbí není nic jednoduššího naž si to pro svoje účely pozměnit
Přídemi hodně silné když kouzelník umí bojovat jinak dobrý
super povaloni, to se musi nechat.
mne to nepříjde zas tak špatné minimálně je to dobrej nápad
Tohle se mi zdá už docela přeplácané... a moc silné.
Napsané je to celkem dobře, ale uvital bych třeba nějaké vsuvky (tzv. minipovídky) které by celé čtení kapánek oživilo a ozvláštnělo.
K úpravě ani formě nic, je to otřesné.
Jen jedna jediná prostá otázka: Proč boj s lykantropem?
no já už jsem za to hrál není to zas tak špatné ale musím souhlasit svilencem opravdu je na prd že neumi pořadně ani jedno ani druhý ale jinak se za něj hraje docela dobře
Celkom fajn. Chystám sa za to hrať tak dúfam že to bude hratelné.Ale nápad fakt dobrý.Konečne majú príležitosť aj trpaslíci.:)....Aj spracovanie je fajn keby hlasujem tak ****
Ještě jednu připomínku které jsem si všiml před chvilkou. Píšeš že theurg tu zbraň ´přestaví´, nebylo by lepší tam napsat spíše zakleje? Ale to je jenom taková malá připomínka;-). Nemyslím to zle.......
Bojovat umí, ale ne moc dobře, kouzlit taky, ale ne moc dobře, takže opravdu nevím....