Nová Povolání

Mnich (1. - 16. úroveň) Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 31

Tak tohle je moje opravná verze na mnicha, kterej se na tomhle serveru objevil během prázdnin - Zelgaris a Stinny (tímto jim děkuju) k němu měli pár připomínek a upozornili mě na pár chyb - v téhle verzi se je budu snažit opravit a doufám, že se bude líbit.

Za prvé chci upozornit na možnou nesrozumitelnost názvu - MNICH!!!

Pokud si MNICHA!!! představujete jako NINJU!!! nebo SHAO LINA!!! tak pozor! Pro ty bude lepší když budou používat název KNĚZ!!! nebo KLERIK!!! (jak navrhoval Zelgaris)

A ještě něco - to, že je mnich omezen na přesvědčení ZkD, ZmD a N je kvůli tomu, že mnich uctívající např. Satana (Zelgaris) se snad ani nedá nazývat mnich, ale hlavně kvůli tomu, že jsou poměrně rozdílní (kladní a záporní mniši)! Hlavou se mi prohnala šílená myšlenka, že bych ve verzi 1.2. vyplichtil záporáka i klaďase, ale to se ještě uvidí! Každopádně TENHLE MNICH BY SE MĚL BRÁT JAKO MNICH KLAĎAS TJ. MNICH, KTERÝ UCTÍVÁ KLADNÉHO BOHA!!!!!

Základní Specifikum

  • Odolnost: 11-16
  • Charisma: 13-18
  • Základní životy: 7
  • Přírustek životů (do 9.úrovně): 1k6+1
  • Přírustek životů (po 9.úrovni): +1

    Omezení ve zbrani a zbroji

    Mnich nemůže použít jinak než lehké zbraně, vycpávané nebo kožené zbroje a vrhacích zbraní. Nemůže používat štít nebo střelné zbraně.

    Rasy

    Mnichy se může stát jakákoli rasa, ale nejčastěji se mnichy stávají lidé či trpaslící, zřídka také hobiti.

    Zkušenost

    Na dalších řádcích je napsáno kolik zkušeností a zlata mnich potřebuje na přestup do vyšších úrovní. Možná tě zarazí, že zkušenosti potřebné k přestupu jsou hodně malé - to se však brzy zvýší. Je to tak kvůli tomu, že mnichovy schopnosti se zpočátku těžko uplatňují.


    TABULKA ZKUŠENOSTI
    Úroveň Zkušenost Cena
    1 0 0
    2 300 2
    3 620 5
    4 1400 10
    5 3000 16
    6 6600 25
    7 14500 35
    8 30000 45
    9 55800 56
    10 82200 68
    11 109000 80
    12 134500 92
    13 161800 104
    14 190000 118
    15 217200 132
    16 243400 146

    Přesvědčení

    Mnich může být pouze zákonně nebo zmateně dobrý nebo neutrální. Nejčastější jsou mniši zákonně dobří, zmateně dobří mniši jsou poměrně vzácní.

    Schopnosti

    Boj proti nemrtvým

    Od 1. úrovně má bonus +1 k UČ a OČ při boji s nemrtvým. Na 6. úrovni má bonus +2 k UČ a OČ při boji s nemrtvým (starý bonus se maže). Na 12. úrovni dokonce +3 k UČ a OČ při boji s nemrtvým (starý bonus se maže).

    Od 16. úrovně mu každý útok nemrtvého upije o 1 úroveň méně. Takže pokud by mu měl například duch ubrat jednu úroveň tak mu neubere nic. Pokud mu má upír ubrat tři úrovně tak mu ubere pouze dvě atp.

    Odvrácení nemrtvých

    Mnich se od 1. úrovně může pokoušet o odvrácení nemrtvých. Jedná se o stejnou schopnost jako má kouzelník proti neviděným. Pokud chce mnich nemrtvého odvrátit oznámí to svému PJ a hodí si 2k6. PJ mu potom řekne zda se odvrácení zdařilo či nikoli (mnich neví jakou životaschopnost nemrtvý mají), podle čísla, které je napsáno v tabulce. V případě úspěchu se dá na úprk 1k6 nemrtvých. Pokud se odvrácení nezdaří může se o ně mnich pokoušet až po uplynutí jedné směny.


    TABULKA ODVRACENÍ NEMRTVÝCH
    ÚroveňŽivotaschopnost
    1 2 3 4 5 6 7 8910
    1 11 N N N N N N NNN
    2 9 N N N N N N NNN
    3 9 11 N N N N N NNN
    4 7 9 N N N N N NNN
    5 7 9 11 N N N N NNN
    6 5 7 9 N N N N NNN
    7 5 7 9 11 N N N NNN
    8 3 5 7 9 N N N NNN
    9 3 5 7 9 11 N N NNN
    10 A 3 5 7 9 N N NNN
    11 A 3 5 7 9 11 N NNN
    12 A A 3 5 7 9 N NNN
    13 A A 3 5 7 9 11 NNN
    14 A A A 3 5 7 9 NNN
    15 A A A 3 5 7 9 11NN
    16 Z A A A 3 5 7 9NN

    A - znamená, že odvrácení je automatické

    Z - znamená, že místo odvrácení nemrtvý zhynou v celkovém počtu 1k6 mrtvol

    Kouzlení

    Mnich umí od 1. úrovni kouzlit. Na úroveň má vždy omezený počet kouzel. I magenergie má vždy jen omezeně a na počátku ji bude vážně málo.

    Mnich obnovuje magenergii modlitbami a jeho bůh mu potom magenergii dá (za trest mu ji vůbec dát nemusí nebo třeba jen trochu - pokud třeba mnich dělá věci proti svému přesvědčení, pokud třeba úmyslně škodí svému okolí). Modlit se může mnich denně kolikrát chce, ale jen jednou za den získá od boha magenergii, a to vždy při první denní modlitbě. Modlení trvá 3 směny.


    TABULKA MAGENERGIE
    ÚroveňCharisma
    8-9 10-11 12-13 14-15 16-17 18-19 20-21 Kouzel
    1 3 3 3 3 3 3 3 1
    2 5 5 5 6 6 6 6 2
    3 7 7 8 8 8 9 9 3
    4 9 10 11 11 11 12 13 4
    5 11 12 13 14 15 16 17 5
    6 14 16 17 18 19 20 22 7
    7 17 19 21 22 23 25 27 9
    8 20 22 24 26 28 30 32 11
    9 23 26 28 30 32 34 37 13
    10 26 29 32 34 36 39 42 15
    11 29 32 35 38 41 44 47 17
    12 32 36 39 42 45 48 52 19
    13 35 39 43 46 49 53 57 21
    14 38 42 46 50 54 58 62 23
    15 41 46 50 54 58 62 67 25
    16 45 50 55 59 63 68 73 27

    Mnich se musí modlit každý den. Pokud někdy úmyslně vynechá modlitbu nedostane žádnou magenrgii a bůh se na něj rozhněvá.

    Pokud si chce mnich boha udobřit musí se modlit každý den alespoň 6 směn po dobu 7 dní. Ten týden co se modlí, aby si boha udobřil nedostává od něj žádnou magenergii a tudíž nemůže kouzlit nebo světit.

    Kouzla

    Mnich má na úroveň jen omezený počet kouzel. Přesné číslo je napsané v tabulce. Zpočátku je jich opravdu hodně málo, ale jejich počet roste s úrovní a tak již bude mnich brzy ovládat dostatek mocných kouzel.

    Kouzla jsou seřazena podle úrovně na, které se je mnich naučí. Mnich se může naučit jen kouzla na, která má dost magenergie a na, která má dostatečně vysokou úroveň!

    Seznam kouzel

  • Hojení
  • Posílení v útoku
  • Posílení v obraně
  • Pravda
  • Hoř
  • Štestí
  • Smůla
  • Léčení
  • Soucit
  • Klid
  • Dobrá nálada
  • Špatná nálada
  • Klidný spánek
  • Zadus plamen
  • Uzdrav chorého
  • Nebeský obvaz
  • Božské kladivo
  • Božská zbroj
  • Božský štít
  • Požehnání
  • Důvěřuj
  • Vyvolej tvora
  • Pravda
  • Přerušení
  • Smutek
  • Ochrana před nemrtvými
  • Božský obvaz
  • Svatý úder
  • Sen
  • Zpevnění mysli
  • Strach
  • Sprav stravu
  • Sprav šat
  • Usuš
  • Pevná hladina
  • Iluze výzbroje
  • Ochranné pole
  • Jan
  • Přesměrování
  • Božský scimitar
  • Vyvolej tvora II
  • Myšlenková kniha
  • Ochraň před šípy
  • Ochraň před plameny
  • Ochraň před blesky
  • Ochraň před dechem draka
  • Ochraň před ledem
  • Ochraň před jedem
  • Ochraň před kyselinou
  • Daruj život
  • Zpevnění mysli II
  • Odčaruj zkamenění
  • Odhal přesvědčení
  • Předpovídání
  • Vzpomínka
  • Navrať úroveň
  • Ospalost
  • Duchovní procházka
  • Neprůchodná bariéra
  • Nebeský úder
  • Snažší pouť

    Kouzla od 1.úrovně

    Hojení
    magenergie: 3 magy
    dosah: 3 sáhy
    rozsah: 1 tvor
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: ihned

    Tímto kouzlem lze vyléčit 1-6 životů tvoru s přibližně lidskou anatomií.

    Posílení v útoku
    magenergie: 3 magy za kolo
    dosah: 0
    rozsah: mnich
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: dle dodané magenergie

    Mnichovo UČ takto vzroste o 2 + 1 za každou třetí úroveň kdy mnich kouzlo zná. Dobu trvání určuje mnich při prvním seslání dále se již na kouzlo nemusí soustředit.

    Posílení v obraně
    magenergie: 3 magy za kolo
    dosah: 0
    rozsah: mnich
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: dle dodané magenergie

    Mnichovo OČ takto vzroste o 2 + 1 za každou třetí úroveň kdy mnich kouzlo zná. Dobu trvání určuje mnich při prvním seslání dále se již na kouzlo nemusí soustředit.

    Zjisti život
    magenergie: životaschop. cíle
    dosah: 15 sáhů
    rozsah: 1 tvor
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: ihned

    Umožní mnichovi vidět životy cílového tvora jako aktuální číslo. Mnich tak pozná zda-li má smysl s protivníkem nadále bojovat nebo jak silné uzdravovací kouzlo musí na poraněného použít.

    Hoř
    magenergie: 3 magy
    dosah: 1 sáh
    rozsah: 1 sáh
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: ihned

    Nejdále 1 sáh od mnicha vzplane oheň o celkové intenzitě jedné louče. Po seslání kouzla se již jedná o normální (nemagický) oheň. Z toho také vyplívá, že tam kde nehoří oheň (v řece...) tam nebude hořet ani tento!

    Štěstí
    magenergie: 3 magy
    dosah: 15 sáhů
    rozsah: 1 bytost
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: 2 směny

    Tímto kouzlem mnich přivolá štěstí na nějakou bytost v dosahu kouzla. Očarovaná bytost si při každém hodu na past, pravděpodobnost atp. hodí dvakrát a počítá ten lepší z hodů.

    Smůla
    magenergie: 3 magy
    dosah: 15 sáhů
    rozsah: 1 bytost
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: 2 směny

    Tímto mnich přivolá smůlu na nějakou bytost v dosahu kouzla. Očarovaná bytost si při každém hodu na past, pravděpodobnost atp. hodí dvakrát a počítá ten horší z hodů.

    Kouzla od 3.úrovně

    Léčení
    magenergie: 5 magů
    dosah: 5 sáhů
    rozsah: 1 tvor
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: ihned

    Tímto kouzlem lze vyléčit 2-12 životů tvoru s přibližně lidskou anatomií.

    Soucit
    magenergie: životaschopnost cíle
    dosah: 25 magů
    rozsah: 1 tvor
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: 1 směna

    Toto kouzlo vnese na 1 směnu laskavost a soucit do srdce jednoho tvora. Očarovaný se bude po dobu přítomnosti mnicha chovat jako by měl přesvěčení lepší o 1 + 1 za každou třetí úroveň kdy mnich kouzlo zná. Pokud si cíl nepřeje, aby na něj bylo kouzlo sesláno musí si ještě hodit proti pasti Int+Roz~6~bude/nebude pod vlivem kouzla.

    Klid
    magenergie: 1,5* životaschop. cíle (zaokrouhleno nahoru)
    dosah: 25 sáhů
    rozsah: 1 tvor
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: 1 směna

    Toto kouzlo vnese na 1 směnu umírněnost a klid do srdce jednoho tvora. Očarovaný se naprosto uklidní, kouzlo zruší všechny efekty, které jej drží v rozzuřeném stavu (berserkr atp.). Pokud si cíl nepřeje, aby na něj bylo kouzlo sesláno musí si ještě hodit proti pasti Int+Roz~6~bude/nebude pod vlivem kouzla.

    Dobrá nálada
    magenergie: 6 magů
    dosah: 25 sáhů
    rozsah: 1 tvor
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: 1 směna

    Toto kouzlo vnese na 1 směnu radost a dobrou náladu do srdce jednoho tvora. Očarovaný má bonus k iniciativě 2 + 1 za každou třetí úroveň kdy mnich kouzlo zná. Pokud si cíl nepřeje, aby na něj bylo kouzlo sesláno musí si ještě hodit proti pasti Int+Roz~6~bude/nebude pod vlivem kouzla.

    Špatná nálada
    magenergie: 6 magů
    dosah: 25 sáhů
    rozsah: 1 tvor
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: 1 směna

    Toto kouzlo vnese na 1 směnu utrápenost a špatnou náladu do srdce jednoho tvora. Očarovaný má postih k iniciativě 2 + 1 za každou třetí úroveň kdy mnich kouzlo zná. Pokud si cíl nepřeje, aby na něj bylo kouzlo sesláno musí si ještě hodit proti pasti Int+Roz~6~bude/nebude pod vlivem kouzla.

    Klidný spánek
    magenergie: 6 magů
    dosah: 0
    rozsah: mnich
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: 1 spánek

    S tímto kouzlem může mnich vklidu ustout, protože jakmile se v okruhu 5 sáhů okolo mnicha objeví někdo kdo mu bude chtít ublížit, tak se okamžitě probudí.

    Zadus plamen
    magenergie: 5 magů
    dosah: 0
    rozsah: 10 sáhů okolo mnicha
    vyvolání: 2 kola
    trvání: ihned

    V rozsahu kouzla zhasne veškerý oheň o celkové intenzitě nepřesahující jedno ohniště.

    Uzdrav chorého
    magenergie: 9 magů
    dosah: dotyk
    rozsah: 1 tvor
    vyvolání: 6 kol
    trvání: ihned

    Tímto kouzlem je mnich schopen vyléčit většinu nemocí, včetně lykantropie. V případě, že bylo onemocnění příliš vážme, je možné, že postava se bude muset podrobit delší rekonvalescenci (klid na lůžku, lehký pohyb...), nebo dokonce bude nemocí postižená i nadále, byť v menší míře.

    Kouzla od 6.úrovně

    Nebeský obvaz
    magenergie: 7 magů
    dosah: 7 sáhů
    rozsah: 1 tvor
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: ihned

    Tímto kouzlem lze vyléčit 3-18 životů tvoru s přibližně lidskou anatomií.

    Božské kladivo
    magenergie: 3 magy za kolo
    dosah: 0
    rozsah: mnich
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: dle dodané magenergie

    V mnichově ruce se zjeví magické kladivo s parametry 5/+5/+1. Zbraň je to jednoruční. Je tvořeno světlem takže nic neváží a mnich jej může naplno používat v boji. Pokud mnich kladivo upustí, tak se rozpline nezávisle na tom kolik magů mnich do kouzla investoval. Tímto kladivem může mnich způsobit zranění pouze postavám s přesvědčením min. o 1 horší než má mnich - na postavy se stejným či lepším přesvědčením než má mnich magické kladivo neúčinkuje. Magické kladivo je magická zbraň a tak i zraňuje. Kdykoli si to mnich přeje kladivo se rozpline.

    Kladivo je možno odčarovat kouzelníkovým kouzlem ROZPTYL KOUZLO. Dobu trvání určuje mnich při prvním seslání dále se již na kouzlo nemusí soustředit.

    Božská zbroj
    magenergie: 5 magů za kolo
    dosah: 0
    rozsah: mnich
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: dle dodané magenergie

    Na mnichově těle se zjeví blištivá zbroj tvořena bílým světlem. Má KZ 7. Zbroj je tvořena světlem takže nic neváží a mnich ji může bez omezení použít v boji. Zbroj nejde z mnicha sundat, ale kdykoli si to mnich přeje, tak se zbroj rozpline. Zbroj ochraňuje jen před útoky tvorů s přesvědčením horším než má mnich - proti postavám s přesvědčením stejným nebo lepším zbroj nechrání.

    Působení kouzla Magická zbroj lze okamžitě zrušit kouzelníkovým kouzlem ROZPTYL KOUZLO. Dobu trvání určuje mnich při prvním seslání dále se již na kouzlo nemusí soustředit.

    Božský štít
    magenergie: 3 magy za kolo
    dosah: 0
    rozsah: mnich
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: dle dodané magenergie

    V mnichově ruce se zjeví magický štít tvořený bílým světlem a propůjčuje mnichovi o 2 větší KZ. Štít je tvořen světlem takže nic neváží a mnich jej může naplno používat. Pokud mnich štít upustí, tak se rozpline nezávisle na tom kolik magů mnich do kouzla investoval. Štít ochraňuje jen před útoky tvorů s přesvědčením horším než má mnich - proti postavám s přesvědčením stejným nebo lepším štít nechrání. Kdykoli si to mnich přeje štít se rozpline.

    Štít je možno odčarovat kouzelníkovým kouzlem ROZPTYL KOUZLO. Dobu trvání určuje mnich při prvním seslání dále se již na kouzlo nemusí soustředit.

    Požehnání
    magenergie: 11 magů + 3 za každé přidané kolo
    dosah: 5 sáhy
    rozsah: 1 bytost
    vyvolání: 2 kola
    trvání: 6 kol

    OČ a UČ očarovaných bytostí vzroste o 1 + 1 za každou třetí úroveň kdy mnich kouzlo zná. Navíc se jejich mez vyřazení (tabulka bojeschopnosti v PPZ) posouvá na 1 život a postih v boji je vždy 0. Kouzlo trvá 6 kol, ale lze jeho trvání prodloužit! Za prodloužení trvání o jedno kolo připlatí mnich 3 magy.

    Důvěřuj
    magenergie: 2x životaschopnost cíle
    dosah: 25 sáhů
    rozsah: 1 tvor
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: 1 směna

    Toto kouzlo vnese na 1 směnu přátelství a důvěru do srdce jednoho tvora. Očarovaný bude s mnichem jednat jako s nejlepším přítelem. Pokud si cíl nepřeje, aby na něj bylo kouzlo sesláno musí si ještě hodit proti pasti Int+Roz~6~bude/nebude pod vlivem kouzla.

    Vyvolej tvora
    magenergie: 16 magů
    dosah: 5 sáhů
    rozsah: 1 sáh
    vyvolání: 3 kola
    trvání: ihned

    Tímto kouzlem vytvoří mnich tvora s celkovou životaschopností 2 - 4. Co to bude přesně za tvora závisí na tom jaké božstvo mnich vyznává.

    Pravda
    magenergie: 2 x životaschopnost cíle
    dosah: 5 sáhů
    rozsah: 1 tvor
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: 1 směna

    Cíl kouzla kouzla bude 1 směnu řikat pravdu a nic než pravdu. Pokud si cíl nepřeje, aby na něj bylo kouzlo sesláno musí si ještě hodit proti pasti Int+Roz~6~bude/nebude pod vlivem kouzla.

    Přerušení
    magenergie: libovolná
    dosah: 10 sáhů
    rozsah: 1 sáh
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: ihned

    Tímto kouzlem je možno přerušit jakékoli působení dlouhotrvajících kouzel za předpokladu, že mnich použije na přerušení alespoň dvojnásob magenergie než tolik kolik bylo na kouzlo použito.

    Smutek
    magenergie: 2* životaschop. cíle
    dosah: 25 sáhů
    rozsah: 1 tvor
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: 1 směna

    Toto kouzlo vnese na 1 směnu úzkost a smutek do srdce jednoho tvora. Očarovaný tvor je smutný a topí se v depresích (později může přejít v zuřivost). Pokud si cíl nepřeje, aby na něj bylo kouzlo sesláno musí si ještě hodit proti pasti Int+Roz~6~bude/nebude pod vlivem kouzla.

    Ochrana před nemrtvými
    magenergie: 3 magy za kolo
    dosah: 15 sáhů
    rozsah: 1-6 tvorů
    vyvolání: 2 kola
    trvání: dle dodané magenergie

    Takto lze s úspěchem očarovat až šest tvorů nacházejících se v dosahu kouzla. Očarované osoby neupoutají pozornost nižších nemrtvých (do mumie včetně) ani svým pachem, pohybem, či zvukem. Můžou se kolem nich pohybovat aniž by jakkoli upoutali jejich pozornost.

    Pokud osoby pod ochranou tohoto kouzla zaútočí (nebo se jinak dotknou) na nemrtvého nebo jeho pána tak kouzlo pomine. Pokud chce mnich toto kouzlo opět seslat musí se vzdálit z dohledu nemrtvých a na kouzlo znovu vynaložit potřebnou magenergii. Dobu trvání určuje mnich při prvním seslání dále se již na kouzlo nemusí soustředit.

    Past - Roz~8~neuvidí/uvidí postavy - háže si nemrtvý.

    Kouzla od 9.úrovně

    Božský obvaz
    magenergie: 12 magů
    dosah: 12 sáhů
    rozsah: 1-3 tvorů
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: ihned

    Tímto kouzlem lze vyléčit 3-30 životů až třem tvorům s přibližně lidskou anatomií. Životy jsou mezi očarované rozděleny rovnoměrně.

    Svatý úder
    magenergie: 12 magů
    dosah: 25 sáhů
    rozsah: 1-3 nemrtvých
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: ihned

    Tímto kouzlem lze způsobit zranění za 3-30 životů až třem cílovým nemrtvým. Zranění je mezi očarované rozděleno rovnoměrně.

    Sen
    magenergie: 1,5* životaschop. cíle
    dosah: 25 sáhů
    rozsah: 1 tvor
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: 1 směna

    Cílová spící bytost má 1 směnu trvající sen. Obsah snu určí mnich.

    Zpevnění mysli
    magenergie: 5 magů za kolo
    dosah: 0
    rozsah: mnich
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: dle dodané magenergie

    Po dobu trvání kouzla vzroste mnichova ZSM o 4 + 1 za každou třetí úroveň kdy mnich kouzlo zná. Dobu trvání určuje mnich při prvním seslání dále se již na kouzlo nemusí soustředit.

    Strach
    magenergie: 2,5 x životaschop. cíle (zaokrouhleno nahoru)
    dosah: 25 sáhů
    rozsah: 1 tvor
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: 1 směna

    Toto kouzlo vnese na 1 směnu úzkost a strach do srdce jednoho tvora. Očarovaný je hnán nepřekonatelnou touhou být od mnich co nejdál a urychleně uteče. Mnich může toto kouzlo regulovat směrem dolů, může cíl například očarovat jen, aby měl z mnich obavy. Pokud si cíl nepřeje, aby na něj bylo kouzlo sesláno musí si ještě hodit proti pasti Int+Roz~6~bude/nebude pod vlivem kouzla.

    Sprav stravu
    magenergie: 12 magů
    dosah: 1 sáh
    rozsah: 1 jídlo
    vyvolání: 3 kola
    trvání: ihned

    Cílový pokrm je okamžitě zbaven všech závadných prvků, které mají nekalý vliv na jeho skonzumovatelnost. Dokonale zbaví od plýsní, ale třeba i červů či jedu.

    Sprav šat
    magenergie: 12 magů
    dosah: 1 sáh
    rozsah: 1 tvor či předmět
    vyvolání: 3 kola
    trvání: ihned

    Cílový předmět (většinou šat) nebo tvor je okamžitě zbaven veškeré špíny a jinak závadných prvků. Potom je tvor či předmět mokrý, nasáklý vodou.

    Usuš
    magenergie: 12 magů
    dosah: žádný
    rozsah: 1 tvor či předmět
    vyvolání: 3 kola
    trvání: ihned

    Cílový předmět (většinou mokrý šat či listiny) nebo tvor je okamžitě usušen a zbaven vlhkosti.

    Pevná hladina
    magenergie: 3 magy za kolo
    dosah: 5 sáhů
    rozsah: 1 tvor
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: dle dodané magenergie

    Tam kam očarovaný tvor stoupne (plazí se nebo kutálí) se neproboří. Ať už na sněhu nebo vodní hladině.

    Iluze výzbroje
    magenergie: 3 magy za kolo
    dosah: 0
    rozsah: mnich
    vyvolání: 3 kola
    trvání: dle dodané magenergie

    Vzhled mnicha je překryt kompletní iluzí, takže vypadá jako velmi nebezpečný válečník na vysoké úrovni (26. úroveň). Každý si dvakrát rozmyslí, než na něj zaútočí. Pokud se přece jen odhodlá, zjistí po 1 kolo souboje, že se jedná o iluzi, ostatní však stále žijí v omylu.

    Ochranné pole
    magenergie: libovolná
    dosah: 10 sáhů
    rozsah: 1 sáh
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: 3 směny nebo do vyprchání zásob životů

    V okolí 1 sáhu okolo očarovaného tvora se zjeví kopule magického ochranného pole, které je tvořeno býlím světlem . Pole je neprůchodné, ale průhledné a průslyšné. Takovéto pole chráni proti útokům, které jakkoli fyzicky zraňují. Pole má vlastní životy a to právě tolik kolik magů použil mnich na jeho seslání. Jakmile je na očarovaného veden útok, který by ho zranil (blesk, mečem zblízka, úder nenávisti, vrhnutá dýka, vystřelený šíp...) alespoň za jeden život, tak se toto zranění místo do něj přesune do ochranného pole. Jakmile ochrané pole příjde o všechny život, tak je zrušeno. Očarovaný může vyjmout z působení předměty či tvory dle libosti, ty pak mohou polem procházet (může se například při boji opírat o strom). Dobu trvání určuje mnich při prvním seslání dále se již na kouzlo nemusí soustředit.

    Kouzla od 12.úrovně

    Jan
    magenergie: 17 magů
    dosah: 17 sáhů
    rozsah: 1-6 tvorů
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: ihned

    Tímto kouzlem lze vyléčit 6-60 životů až šesti tvorům s přibližně lidskou anatomií. Životy jsou mezi očarované rozděleny rovnoměrně.

    Přesměrování
    magenergie: libovolná
    dosah: 25 sáhů
    rozsah: 1 sáh
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: ihned

    Tímto kouzlem je možno přesměrovat jakékoli působení dlouhotrvajících kouzel za předpokladu, že mnich použije na přesměrování alespoň dvojnásob magenergie než tolik kolik bylo na kouzlo použito.

    Božský scimitar
    magenergie: 3 za kolo
    dosah: 0
    rozsah: mnich
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: dle dodané magenergie

    V mnichově ruce se zjeví magický scimitar s parametry 10/+2/+1. Zbraň je to jednoruční. Je tvořen světlem takže nic neváží a mnich jej může naplno používat v boji. Pokud mnich scimitar upustí, tak se bude zbraň vznášet asi 1 a půl sáhu nad zemí a mnich jí může zadávat telepatické pokyny (na koho útočit apod.), ale musí být podány v jednoduché formě (inteligence scimitaru 9/-1), pokud je na scimitar veden útok, tak je mnich zraněn za 2-7 životů za každý útok.

    Rychlost scimitaru je 18 sáhů za kolo. Tento scimitar způsobí zranění pouze postavám s přesvědčením min. o 1 horší než má mnich - na postavy se stejným či lepším přesvědčením než má mnich magický scimitar neúčinkuje. Magický scimitar je magická zbraň a tak i zraňuje. Kdykoli si to mnich přeje scimitar se rozpline. Scimitar je možno odčarovat kouzelníkovým kouzlem ROZPTYL KOUZLO. Dobu trvání určuje mnich při prvním seslání dále se již na kouzlo nemusí soustředit.

    Vyvolej tvora II
    magenergie: 24 magů
    dosah: 5 sáhů
    rozsah: 1 sáh
    vyvolání: 6 kol
    trvání: ihned

    Tímto kouzlem vytvoří mnich tvora s celkovou životaschopností 4 - 8. Co to bude přesně za tvora závisí na tom jaké božstvo mnich vyznává.

    Myšlenková kniha
    magenergie: 3* životaschop. cíle
    dosah: 5 sáhů
    rozsah: 1 tvor
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: dokud ho mnich nepřeruší nebo nepřehodí past

    Mnich může listovat myslí cíle jako knihou. Pokud si to cíl nepřeje tak si mnich musí každé kolo hodit na past Int+Roz~6~kouzlo pokračuje/kouzlo se přerušilo.

    Ochrana před šípy
    magenergie: 5, 10, 15 nebo 20
    dosah: 10 sáhů
    rozsah: 1 sáh
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: 3 směny nebo nebo dokud štít nevyčerpá své maximum

    V okolí 1 sáhu okolo očarovaného tvora se zjeví kopule magického ochranného pole, které je tvořeno býlím světlem. Takovéto pole chráni proti střelám (ne větším než šíp luku) a vrženým předmětům (ne větším než dýka). Štít ochrání majitele před jedním až čtyřmi útoky - záleží na mnichovy kolik magenergie použije na kouzlo, pokud sesle kouzlo za 5 magů tak ochrání před jedním útokem, pokud za 10 tak proti dvěma...

    Ochraň před plameny
    magenergie: 25 magů
    dosah: 10 sáhů
    rozsah: 1 tvor
    vyvolání: 2 kola
    trvání: 3 směny

    Ohněm způsobené zranění očarovanému tvoru ubírá pouze čtvrtinu normálních životů.

    Ochraň před blesky
    magenergie: 23 magů
    dosah: 10 sáhů
    rozsah: 1 tvor
    vyvolání: 2 kola
    trvání: 3 směny

    Blesky způsobené zranění očarovanému tvoru ubírá pouze čtvrtinu normálních životů.

    Ochrana před dechem draka

    magenergie: 21 magů
    dosah: 10 sáhů
    rozsah: 1 tvor
    vyvolání: 2 kola
    trvání: 3 směny

    Očarovaný tvor, který je pod útok dračího dechu si může pro sebe počítat jeho UČ pouze čtrvinové, pokud dojde ke zranění dechem, tak ubírá pouze čtvrtinu normálních životů.

    Ochraň před ledem
    magenergie: 19 magů
    dosah: 10 sáhů
    rozsah: 1 tvor
    vyvolání: 2 kola
    trvání: 3 směny

    Chladem způsobené zranění očarovanému tvoru ubírá pouze čtvrtinu normálních životů.

    Ochraň před jedem
    magenergie: 17 magů
    dosah: 10 sáhů
    rozsah: 1 tvor
    vyvolání: 2 kola
    trvání: 3 směny

    Očarovaný tvor, který pozře jed si může počítat nebezpečnost jedu pouze čtrvinovou, pokud dojde ke zranění jedem, tak ubírá pouze čtvrtinu normálních životů.

    Ochraň před kyselinou
    magenergie: 15 magů
    dosah: 10 sáhů
    rozsah: 1 tvor
    vyvolání: 2 kola
    trvání: 3 směny

    Kyselinou způsobené zranění očarovanému tvoru ubírá pouze čtvrtinu normálních životů.

    Kouzla od 15.úrovně

    Daruj život
    magenergie: 50 (30) magů
    dosah: 1 sáh
    rozsah: 1 tvor
    vyvolání: 1 směna
    trvání: ihned

    Tímto kouzlem může mnich vrátit život cílovému mrtvému tvoru. Očarovaný obživne s 1 životem, bude muset trávit min. 14 dní na lůžku, bez větší tělesné námahy. Po seslání kouzla je mnich naprosto vyčerpán, po tři dny nesmí kouzlit, nebo světit, v boji má postihy -3 k UČ a OČ. Pokud je mnichů více, tak mohou na očarovaného mrtvého magenergii složit dohromady. Pokud mnich obživuje tvora v chrámu života, tak je potřeba pouze 30 magů.

    Toto kouzlo může mnich seslat pouze jednou za šest měsíců.

    Zpevnění mysli II
    magenergie: 24 magů
    dosah: 0
    rozsah: mnich
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: 3 směny

    Po dobu trvání kouzla není možné mnicha zapojit do mentálního souboje.

    Odčaruj zkamenění
    magenergie: 30 magů
    dosah: 1 sáh
    rozsah: 1 tvor
    vyvolání: 6 kol
    trvání: ihned

    Tímto kouzlem mnich zbaví zkamenění jednoho cílového tvora. Může odkamenit pouze ty tvory, kteří někdy dřív kamenní nebyli (tedy například ne kamenné sochy). Funguje jak proti magickému zkamenění, tak proti zkamenění způsobené nějakým živým tvorem (medůzou, baziliškem).

    Odhal přesvědčení
    magenergie: 2x inteligence cíle
    dosah: 10 sáhů
    rozsah: 1 tvor
    vyvolání: 2 kola
    trvání: ihned

    Pokud mnich vynaloží 2* více magenergie než je aktuální inteligence cíle, tak zjistí momentální přesvědčení cíle.

    Předpovídání
    magenergie: 33 magů
    dosah: 0
    rozsah: mnich
    vyvolání: 6 kol
    trvání: ihned

    Tímto kouzlem může mnich dostat odpověď na jednu otázku z budoucnosti jako by se ptal sféry. Takto se dá vyvarovat určitým situacím.

    Vzpomínka
    magenergie: 22 magů
    dosah: 0
    rozsah: mnich
    vyvolání: 6 kol
    trvání: ihned

    Tímto kouzlem může mnich dostat odpověď na jednu otázku z minulosti jako by se ptal sféry.

    Navrať úroveň
    magenergie: 2* životaschop. cíle
    dosah: 1 sáh
    rozsah: 1 tvor
    vyvolání: 6 kol
    trvání: ihned

    Tímto kouzlem leze očarovanému vrátit 1 úroveň, kterou ztaratil útokem nějakého nemrtvého (ducha, úpíra...).

    Ospalost
    magenergie: 3* životaschop cíle
    dosah: 25 sáhů
    rozsah: 1 tvor
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: 1 směna

    Toto kouzlo vnese na 1 směnu únavu a ospalost do srdce jednoho tvora. Očarovaný tvor (musí to být humanoid - nesmí právě bojovat) okamžitě usíná. Pokud si cíl nepřeje, aby na něj bylo kouzlo sesláno musí si ještě hodit proti pasti Int+Roz~6~bude/nebude pod vlivem kouzla.

    Duchovní procházka
    magenergie: 3 magů za kolo
    dosah: 0
    rozsah: Mnich
    vyvolání: 3 kola
    trvání: ihned

    Mnich se ponoří do bezvědomého stavu a jako duch prozkoumává okolí, aniž by byl zatěžován omezeními své fyzické stránky. Když je však duch od těla tímto způsobem oddělen, tělo je neživé a při útoku zranitelné. Pokud je mnichovo tělo zabito, zatímco jeho duch je mimo, přestane také duch existovat a naopak. Magenergie úbývá během působení kouzla plynule a mnich jej může kdykoli přerušit a do svého těla se v mžiku vrátit. Pokud bylo mezitím jeho tělo zraněno zjistí to až po návratu své duše.

    Neprůchodná bariéra
    magenergie: 5 magů za kolo
    dosah: 10 sáhů
    rozsah: 5 sáhů
    vyvolání: 2 kola
    trvání: dle dodané magenergie

    Tímto kouzlem vytvoří mnich nevyditelnou bariéru, která brání v průchodu jakéhokoli předmětu či tvora. Každý kdo se tam bude snažit projit pocítí odpor. Pokud se proti bariéře někdo rozběhne, tak ho bariéra odmrští do dály a způsobí mu zranění. Bariéra je 3 sáhy vysoká a 5 sáhů široká. Mnich může bariéru libovolně zvyšovat a rozšiřovat. Za přidání 1 sáhu3 musí mnich připlatit 1 mág na kolo. Takto lze i například ucpat chodbu, kterou se valý voda či kámen apod... Dobu trvání určuje mnich při prvním seslání dále se již na kouzlo nemusí soustředit.

    Nebeský úder
    magenergie: 17 magů
    dosah: 50 sáhů
    rozsah: 1-6 nemrtvých
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: ihned

    Tímto kouzlem lze způsobit zranění za 6-60 životů až šesti cílovým nemrtvým. Zranění je mezi očarované rozděleno rovnoměrně.

    Snažší pouť
    magenergie: 1 mag za směnu a snížení náročnosti terénu o 1
    dosah: 0
    rozsah: mnich
    vyvolání: 1 kolo
    trvání: dle dodané magenergie

    Mnich se pohybuje snadněji. Náročnost terénu po, kterém jde se pro něj sníží o tolik kolik magů na kouzlo vynaloží (nejméně však na 10). Za každou směnu trvání kouzla zaplatí mnich jeden mág. Dobu trvání určuje mnich při prvním seslání dále se již na kouzlo nemusí soustředit.

    To jsou všechna mnichova kouzla!!!

  • Diskuze

     Uživatel úrovně 0

    Je to přeci jen hodně stará záležitost... děkuji vám za vaše postřehy.. samozřejmě pokud bych to psal dnes napsal bych to zcela jistě jinak.. děkuji


     Uživatel úrovně 0

    nic proti tvemu vytvoru, ale tenhle mnich vypada spiše na paladina...Proc by měl mít mnich nějake bonusy v boji proti nemrtvím? no zatim davam 3*


     Uživatel úrovně 0

    ZAJIMAVÝ ALE JE TO JEN do 16 urovvňe


     Uživatel úrovně 0

    Co se týče mého hodnocení tak hodnotím za 3*... Pravidla nejsou dodělaná, což je možná jedno, protože nikde není psáno, že se musejí schopnosti dále rozšiřovat po 16.úrovni. Ale co když se mnichovi změní přesvědčení, co se s ním stane, jestli ho vyšší knězové zavrhnou nebo co se s ním stane... Na kněze docela moc kouzel nemyslíš?... Podle mě je to nedodělané, není to důkladně rozpracované atd. Ale snaha tam byla a nápad dobrý, takže za tadyty dvě věci dávám ty 3*


     Uživatel úrovně 0

    nezapírám, že sem se inspiroval... pokud jsou použity stejné fréze a i název je stejný pak je pravděpodobné, že je to i obšlehnuté... .) ale to nejspíš jen proto, že se mi to líbilo a hodilo, rozhodně toho nebude mnoho... s tím 35% si děláš snad srandu .)


     Uživatel úrovně 0

    Samozřejmě že záleží na skutečnosti.Je možné že to opsané neni nebo že to je ,,z druhé strany´´ každopádně je to upozornění.S pozdravem Rix


     Uživatel úrovně 0

    Když tak na to koukám shoduje se minimálně 35% kouzel (většinouá maj stejnej popis,Klid-knězovo uklidni tam jsou taky STEJNÝ FRÁZE!)(klidný spánek taky víceméně sedí s paladinem)
    atd........


     Uživatel úrovně 0

    Našel jsem obrovskou podobnost mezi kněze od Deloriana a tímhle mnichem....čím to???např.:(cituji),,Povolej tvora......účinek:kněz vyvolá libovolnou nestvůru s celkovou životaschopností2,která ho bude poslouchat a na slovo splní všechny jeho příkazy.TVOR BUDE VYPADAT PODLE TOHO,JAKÉ BOŽSTVO KNĚZ VYZNÁVÁ (KONKRÉTNÍHO TVORA URČÍ PJ)´´
    To je náhoda?



     Uživatel úrovně 0

    Hezky setris lidem praci s tim jak propracovavas povolani.