![]() |
Nová Povolání Kněz Haematoda - boha krve (1.-5. úroveň) Příprava pro tisk (tisknuto 1559x)
Anotace je obsažena v textu díla.
Kněz boha HaematodaNejprve ROLEPLAYINGOVÝ PODKLAD PRO HAEMATODOVA KNĚZE(pokud vás to nezajímá, přeskočte až k pravidlovým charakteristikám) Bůh: Popsat boha, jemuž zde popsaní kněží slouží, je více než na místě, neboť tento bůh se v mnohém odlišuje od běžných bohů. Tak tedy... Haematodes (čti Hematodes) vznikl stejně jako ostatní bohové - na rozdíl od nich se ale nezapojoval do jejich všelijakých her se svatými válkami, pobíjením nevěřících a poutavých proroctví o tom, jak všichni dojdou ke spasení, když budou následovat právě toho dotyčného boha a tak se stal ve světovém panteonu spíše takovou černou ovcí. Jeho samotné jméno by mohlo leckoho zmýlit a vyvolat v něm myšlenku, že je to temný a zlý bůh, který by nejraději zničil svět a uvrhl vše do chaosu - není tomu tak. Technicky vzato ani žádný cíl nemá a nic neplánuje, všechno dělí jen na to, co se mu líbí a na to, co se mu nelíbí. Co se mu líbí: Krev, souboje a pečlivě promyšlené vraždy: Líbí se mu, když se střetnou dvě bojující strany, případně když vrah překonává záludné překážky, aby nakonec prolil krev svého cíle - traviče tak moc v lásce nemá, zato ale dovede ocenit tichou eleganci například ostřelovačů. Co se mu nelíbí: Falešní prorokové: Nemá rád, když někdo říká věci jako "Haematodes ke mě promluvil", když to není pravda. Zfanatizovaní, masově vraždící a vypočítaví věřící: Nemá rád, když falešný prorok přinutí jednat nějaké nýmandy v jeho jméně, když někdo v jeho jméně zabije spoustu lidí, nebo když někdo zabíjí jen proto, aby se mu zalíbil. Okázalé uctívání: Nemá rád rektální alpinismus, který povětšinou předvádějí kněží a věřící ostatních bohů - do toho patří budování okázalých svatyní, zdobených oltářů, soch a modlení. Pomýlené výklady jeho chování a aspektů víry v něj: Nemá rád, když někdo jeho sdělení překrucuje ku svému prospěchu. Pokusy o zničení světa: To by vedlo k tomu, že už by se nemohl dívat na krev, souboje a promyšlené vraždy, takže každý, kdo se o něco takového bude pokoušet, taho Haematodes nebude mít rád. Nekromanti: Haematodes má v sobě hluboce zakořeněnou tradici o úctě k mrtvým a věří, že každá duše by měla po smrti najít svůj klid. Proto ho velmi pobouřil vynález nekromancie, jelikož nekromanté v jeho očích ruší "posvátný klid mrtvých". Proto nechává nekromanty svými kněžími pronásledovat. Dále propůjčil svým kněžím několik schopností, které jim usnadňují osvobození nemrtvé duše od jejího prokletí (tento proces by se dal zjednodušeně pospsat jako "zabití" nemrtvého). Co je mu jedno: Všechno, co nespadá do žádné z předchozích kategorií. Podoba Haematodova: Bývá zobrazován coby čtyřruký člověk v těžké rytířské zbroji, který v jedné ruce drží zkrvavený meč, ve druhé zkrvavenou sekeru, ve třetí zakrvácený kyj a ve čtvrté srdce blíže neurčeného poraženého protivníka. Tuto podobu mu dali až věřící a Haematodes ji schválil, nicméně prostřednictví prorockých snů dal jasně najevo, co by se stalo, kdyby to někdo s těmi zobrazováními začal přehánět. Čas od času na sebe bere humanoidní podobu a kráčí po našem světě, aby se zůčastnil bojů coby šermíř na 36. úrovni - potom ale neprojevuje své božské schopnosti. V podobě bojovníka se rovněž zjevuje svým vyznavačům ve snech. Symboly: Haematodes má pouze jeden symbol - velkého černého vlka, kterému z tlamy odkapává krev. Říká se, že existuje smečka takových vlků a ta Haematoda poslouchá na slovo. Svaté symboly jako jsou v jiných církvích kříže, hvězdy či sošky Haematodes nesnáší a proto žádné takové symboly Haematodova církev nemá. Posmrtný život: Při rozhodování, co se svými věřícími po jejich smrti se Haematodes rozhodl, že než by konstruoval nějaké nebeské království, kam by jeho věřící po smrti přišli a radovali se, tak raději zemřelým jen zastře paměť a pošle je obratem zpět na svět, aby se zde reinkarnovali. Obecně by se dalo říci, že čím lépe věřící Haematodovi "sloužil", tím lepší reinkarnaci mu Haematodes zařídí. Náboženská struktura: Poslední zmínkou o náboženství Haematoda je struktura náboženství. Haematodes je charakteristický svým pasivním přístupem k nevěřícím - nikomu svou víru nevnucuje a vstup k víře v Haematoda je zcela dobrovolný. Jakmile jste ale jednou členy Haematodovy církve, je vaší povinností poslouchat rozkazy, jinak vás stihne trest. Organizace církve nemá náboženský původ a je založená pouze na tom, že nějaké dělení povinností musí existovat vždy. Proto je církev Haematodova organizována podobně jako armáda. Vyznavači Haematoda ale operují ve skupinách pouze když se chystá něco velkého (jako například válka). Jinak jsou roztroušeni po světě a samostatně vykonávají vůli svého boha. Sídlům církve se jen ze zvyku říká "chrámy", s vírou jako takovou nemají mnoho společného - slouží pouze jako shromaždiště a výcvikové středisko. Velekněz: Z tradičních důvodů je titul chrámového představeného "velekněz", jeho funkci bychom však mohli přirovnat spíše k něčemu mezi ředitelem a generálem. Jemu se pak zodpovídají následující lidé: Předáci pomocných sil: "Pomocné síly" jsou lidé, kteří se starají o řemeslné práce v rámci "chrámu" - kuchaři, uklízeči, zedníci, zásobovači, obchodníci... Tito nemusí být zasvěceni Haematodovi a vlastně se to od nich ani neočekává. Předáci jsou pak jejich nadřízení - slouží jako spojovací článek mezi veleknězem, který říká co je třeba udělat a pomocnými silami, které to nakonec udělají. Siccové: Organizace Haematodových kněží těží ze spojení se siccy a jejich výzvědnými sítěmi. Díky nim se dozvídají o konání "věcí-co-se-Haematodovi-nelíbí" a mohou tak do příslušných oblastí posílat své výkonné zástupce. Takto jsou schopni odhalit drtivou většinu prohřešků. Siccové a jejich lidé taktéž většinou nebývají zasvěceni do řádu Haematodova. Pokud by však nějaké prohřešky byly konány mimo rozsah těchto sítí, je možné, že se někomu ve snu zjeví sám Haematodes a upozorní kněží na to, aby upřeli svou pozornost příslušným směrem. To pak výše postavení kněží vyšlou na cestu níže postavené kněží a ty na daném místě začnou zřizovat pořádek. Další možností, kdy někomu vstupuje Haematodes do sna, je v okamžiku, pokud například nějaké velmi tajné společenství usiluje o zkázu světa a kněží nemají šanci se o tom běžnými prostředky dozvědět. Tyto sny přicházejí tak jako ostatní - když kněz spí. Navenek není nijak poznat, že se spícímu knězi ve snu zjevil jeho bůh. Tato božská zjevení jsou velice charakteristická a lze je na první pohled rozpoznat od ostatních snů - předně v nich má spící kněz absolutní kontrolu nad svými činnostmi a probudí se kdykoliv bude chtít - pokud ale chtít nebude, tak se neprobudí. Navíc, pokud by se nejednalo o skutečné zjevení boha ve snu, ale například jen o nějaký obyčejný sen, nebo sen vyvolaný nějakými nadpřirozenými prostředky, bude to kněz schopen poznat, neboť v takovém snu prostě bude chybět nenapodobitelná Haematodova "božskost". Zjevení bývají většinou velmi jednoduchá - prostě se zjeví Haematodes ve své podobě bojovníka, řekne knězi, co je třeba udělat, kněz se může zeptat na nějaké doplňkové informace, bůh může odpovědět a pak zjevení končí. Po skončení zjevení může kněz přejít zpět do normálního spánku, nebo pokud si to situace žádá, může svůj spánek ukončit (je-li například božské sdělení urgentní). Nutno dodat, že takováto zjevení se nestávají často, a jen málokdy se zdávají řadovým kněžím. V podstatě to je jen způsob, jakým může Haematodes udělit nějaký velmi důležitý a naléhavý úkol. Mistři: Místři zodpovídají za výcvik nových kněží a jejich vysílání do oblastí působení. Nezřídka má tak novopečený kněz zadáno jako úkol "jdi tam a tam a hleď, ať se tam nečiní věci-co-se-Haematodovi-nelíbí." Tvoří mezičlánek mezi vedením a řadovími kněžími. Většinou se jedná o proslulé Haematodovy kněze, kteří už se na přímý boj tolik necítili a přijali o něco klidnější místo u výcviku. Řadoví kněží: Oni jsou tou základní jednotkou církevní organizace - to oni cestují světem a vykonávají vůli svého boha. V rovném boji o něco slabší než válečník, avšak fyzické nedostatky vyrovnávají božskou pomocí. Jejich charakteristickým oděvem je temně rudý plášť s kapucí, vyholená lebka a tetování na tváři pod pravým okem - jejich "registrační číslo". Důležitým faktem je, že do řádu Haematodova mohou stejnou měrou vstupovat jak dívky, tak chlapci. Na rozdíl od ostatních kněží, mají kněží Haematodovi velice jednoduchý morální kodex (neboli "seznam přikázání", chcete-li...). Tato pravidla se díky svému rozsahu mohou předávat pouze ústně a Haematodes tak nemá žádnou svou oficiální "svatou knihu přikázání", kterou by předal nějakému svému prorokovi na vysoké hoře, jak bývá zvykem u jiných bohů. Vlastně vše, co je potřeba by se dá shrnout do jediného svitku, který pak obsahuje výše zmíněné seznamy "líbí / nelíbí / je mu jedno" a následující dvě "přikázání":
(Jak vidno, Haematodes je velmi jednoduchý bůh...) PRAVIDLOVÉ CHARAKTERISTIKY HAEMATODOVA KNĚZEVlastnosti podle povolání: Hlavními vlastnostmi jsou Síla a Charisma, obojí v rozmezí 11-16 Životy: Základní počet životů je 8, každou úroveň přibývá 1k6+1. Tabulka zkušenosti:
Používané zbraně/zbroje: Haematodův kněz používá pouze lehké a střední zbraně pro boj tváří v tvář, střelné a vrhací všechny krom těžké kuše. Ze zbrojí všechny kromě plátové a rytířské a nepoužívá štít. Nadpřirozené schopnosti:Haematodovi kněží využívají božskou sílu, kterou je odměňuje za vykonávání jemu milých činů. Pro popis této síly využijeme starého dobrého termínu "magenergie" - je však nutné zmínit, že tato magenergie není totožná s kouzelnickou ani s hraničářskou. Získávání magenergie: Základním zdrojem magenergie Haematodových kněží je boj a odměny v podobě magenergie od samotného Haematoda za plnění úkolů. Za každé tři životy zranění způsobené jedním útokem v boji TVT nebo v SS získává Haematodův kněz jeden mag, odměny za splněné úkoly se liší v závislosti na náročnosti a stylu provedení. Tím se odlišuje od jiných kněží, kteří musí bohy o jejich přízeň žádat motlitbou. Haematodovi nemusíte o přízeň říkat a připomínat se mu - on vás sleduje a když uděláte něco, co se mu líbí, tak vás odmění sám od sebe. Pokud ke zranění Haematodův kněz využívá božskou sílu, tak toto zranění magenergii negeneruje - tzn. pokud pomocí božské síly zvyšuje účinnost svých útoků nebo je-li pod vlivem pozitivní magie Haematodových kněží. Pokaždé, když je Haematodův kněz odměněn magenergií, projeví se to zrudnutím jeho duhovek a drobným zamihotáním krvavě rudé "svatozáře" kolem celého jeho těla. Čím více magenergie získá, tím je "svatozář" výraznější. Tabulka magenergie: Na každé úrovni má Haematodův kněz danou hranici maximálního množství magenergie. Ta závisí na jeho charismě (Haematodes o něco více oceňuje ty působivější jedince).
Co se kouzel, které lze s pomocí této magenergie sesílat, týče, poskytuje Haematodes svým svěřencům poměrně všední "služby"... Nějaké to posvěcování, žehnání, likvidace nemrtvých, pár bojových kouzel (aby se neřeklo)... Všechna níže uvedená kouzla umí Haematodův kněz používat od první úrovně. K sesílání kouzel se Haematodův kněz potřebuje pouze soustředit, nemusí pohybovat rukama ani vyslovovat žádná zaklínadla. Posvěť vodu tímto způsobem lze vytvořit svěcenou vodu, která působí podle pravidel. probíhá tak, že kněz ve vodě smočí svůj prst, ze kterého poté do vody začne proudit lehounce narůžovělá, stříbřitě třpytivá energie, která po dokončení kouzla nezanechá na původním vzhledu vody žádné stopy. Posvěť zbraň posvěcená zbraň/projektil má trvale +1 ÚT proti nemrtvým. Tento efekt není kumulativní. tuto schopnost lze použít toliko jednou denně. kněz se dotkne zbraně a jakmile se začne soustředit, objeví se kolem zbraně černo-rudá aura, která po dokončení kouzla opět zmizí. Požehnání Toto kouzlo umožní cílovému tvoru, aby upravil jeden libovolný svůj hod kostkou o 1 směrem nahoru či dolů (pokud by se upravením dostal hod na hodnotu, která by za normálních okolností umožňovala další hod - jako například u hodů na útok či obranu - tak v tomto případě tuto výhodu nelze použít). Při hodu k% za použití dvou k10 lze úpravu o 1 aplikovat na první nebo na druhý hod. Jakmile cíl kouzla nějaký svůj hod upraví, kouzlo končí, stejně tak jako po uplynutí jedné směny, aniž by cíl svou možnost využil. Toto kouzlo lze použít toliko jednou denně. na čtvrté úrovni se dosah tohoto kouzla zvyšuje na 3 sáhy. jakmile se kněz začne soustředit, začnou z celého jeho těla do cílového tvora proudit závany jasně červené energie. Najdi krev Použije-li kněz toto kouzlo, musí si představit typyckého zástupce nějakého živočišného druhu (člověk, jelen, kanec...), načež v rozsahu jedné míle vycítí přítomnost jakéhokoliv množství krve tomuto druhu příslušící. Podmínkou je, že se tato krev nesmí nacházet uvnitř příslušných tvorů. Sniž srážlivost Toto kouzlo způsobí, že kdykoliv je cílové bytosti způsobeno krvácivé zranění (na následky zásahu zbraní či efektu kouzla), je navíc zraněna za 1k6 dalších životů kvůli krvácení. Najednou lze snížit srážlivost toliko jednomu tvoru. při seslání se kolem kněze vytvoří tmavě rudá aura, ta se od něj odpoutá a během letu se zformuje do podoby přízračné vlčí hlavy, která se vpije do svého cíle. Zhoj toto kouzlo vyléčí každé kolo svého trvání cílovému tvoru 1k6 ž. na udržování tohoto kouzla je třeba se soustředit. na čtvrté úrovni se dosah tohoto kouzla zvyšuje na 3 sáhy. Z knězova těla (lhostejno jaké části) se začnou oddělovat červené energetické "vločky", které se začnou obtáčet kolem cílové bytosti a vpíjet se tam, kde je bytost zraněna. Pořež Toto kouzlo vyšle z knězovy dlaně (případně úst nebo očí) půměsícovité, rudě zářící energetické čepelky směrem k cíli kouzla. Kouzlo se bere jako útok střelnou zbraní se SZ: 0 a ÚT: 1k6 za každé 3 vložené magy. Do SZ se započítává knězova obratnost. SZ se nezapočítává do zranění, slouží nám pouze k rozhodnutí, zda došlo k zásahu cíle nebo ne. Cíl si do OČ nezapočítává KZ a OZ. Kouzlo působí stejně tak na živé tvory jako na neživé předměty. Na obou se v případě zásahu objeví řezné rány (případně škrábance), jejichž množství závisí na dodané magenergii. Božská rána Nahlásí-li hráč před útokem, že chce použít tuto schopnost, sníží tento útok magenergii jeho postavy o 1 mag za každé zvýšení ÚT tohoto útoku o 2. Božskou ránu lze použít toliko jednou za pět kol. Při seslání knězi zrudnou duhovky a zamihotá se kolem něj zářivě rudá aura. Aura je tím jasnější, čím více magenergie je do kouzla vloženo. Božský zásah Působí podobně jako "Božská rána", s tím rozdílem, že dojde k jednorázovému zvýšení ÚČ o 1 za každý dodaný mag. Božský zásah lze použít toliko jednou za pět kol. Při seslání knězi zrudnou duhovky a zamihotá se kolem něj zářivě rudá aura. Aura je tím jasnější, čím více magenergie je do kouzla vloženo. Pozn.: "Božskou ránu" lze sesílat v kombinaci s "Božským zásahem". Božská obrana působí podobně jako "Božská rána", s tím rozdílem, že jednorázově zvyšuje OČ o 1 za každé dva magy použité k jeho seslání. Božskou obranu lze použít toliko jednou za tři kola. Při seslání knězi zrudnou duhovky a zamihotá se kolem něj zářivě rudá aura. Aura je tím jasnější, čím více magenergie je do kouzla vloženo. Světské schopnosti:Haematodovi kněží získávají zároveň několik schopností nezávislých na magenergii. Autoritativní řeč Mluví-li alespoň tři kola, pak pro všechny, kdož mu naslouchají, se bonus jeho charismy zdá býti o 1 vyšší (využitelné pro použití dovedností, přesvědčování...) Cit krve Má-li Haematodův kněz možnost zblízka prozkoumat nějakou krev, dovede rozpoznat druh bytosti, které krev patřila (člověk, jelen, divoké prase...). Od 5. úrovně dovede porovnáním dvou vzorků krve určit, jestli pocházejí z jednoho a toho samého jedince. Boj s nemrtvými Od čtvrté úrovně má Haematodův kněz bonus +1 k ÚČ při boji s nemrtvými. HlasováníHlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno. Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vygenerováno za
0.77743887901306 sekund. |