Nová Povolání

Lučištník Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 142

Lučištník není žadná specializace, nýbrž povolání od 1. úrovně. Později se dělí na ostrostřelce a lovce. Jak už vyplívá z názvu, tak dává přednosti střelným zbraním, především luku, než zbraním tváří v tvář. Lušitníci vždy tvořili součást armád, protože jejich šípy zabily většinou půl nepřátelské armády, než se dostali nepřátelé k nim (muselo jich být ale hodně - těch lučištníků). Pokud se však k lučištníkům dostali nepřátelé blíž, tak bylo zle. Ale od toho už byla ostatně pěchota, popřípadě jezdectvo. Lučištníci se nehodí ale jen do armád, ale určitě najdou uplatnění i v méně početnějších družinkách.

Lučištníci bývají především elfové, kvůli jejich obratnosti a zacházení s lukem. Jinak ostatní rasy nejsou nijak omezeny.

Hlavní vlastnosti:
Obratnost: 14-19
Odolnost: 12-17
Životy: základ 7, pak 1k6 + 1 / po 9.úrovni +2
Zkušenosti: Jako hraničář
Zbraně a brnění- Lučistníci mohou používat všechny střelné či vrhací zbraně, kromě těžké kuše. Poněvadž lučištníci nebojovali skoro nikdy na blízko a nejsou zvyklí bojovat tváří v tvář, mohou používat jen lehké zbraně. Lučištníci mohou nosit pouze kožené brnění a nižší, protože ostatní brnění by jim nesmírně vadilo při střílení z luků.

Bonusy k útoku s lukem

ÚroveňBonus k SZ
1. - 6.+1
7. - 15.+2
16. - 24.+3
25. - 36.+4

Vícenásobné útoky

ÚroveňPopis
2. - 5.3 útoky za 2 kola
6. - 11.2 útoky za 1 kolo
12. - 19.5 útoky za 2 kola
20. - 28.3 útoky za 1 kolo
29. - 36.7 útoky za 2 kola

Tato tabulka platí pouze pro boj lukem.

Zkušenosti s lukem

Pokud Lučištník používá jeden luk více jak 4. úrovně má bonus k SZ +1.

Reflexy

Lučištníci dostavájí také bonus proti střelným projektilům (šípy, hvězdice apod.), protože jejich bystrost a reflexy jsou nevyzpytatelné. Mají tedy od 1. – 10. úrovně bonus +1 k OČ, od 11. a vyšší +2 proti projektilům. Lučištník má také od 6. úrovně bonus proti všem střelným pastem +1 (např. šipková past apod.).

Zrak

Lučištníci mají také velmi dobrý zrak, vidí asi o 30% dále než jeho rasa.

Léčení

Všichni lučištníci mají léčbu vlastních zranění (tzv. samoléčení). Mohou si vyléčit na rozdíl od válečníku pouze jeden život za úroveň, až do maxima 6 životů. Výlečení 1 životu trvá asi 1 směnu.

Dostřel

Lučištníci díky schopnosti zacházet s luky dostavájí taky bonusy k dostřelu. Od 1. –11. úrovně mají o 10% větší dostřel, od 12. – 23. mají o 15% větší a od 24. – 36. o 20% větší. Delší dostřel už z luku nedostanou, protože by jim nejspíše nevydržela ani tětiva luku.

Šípy

Jedna nevýhoda zahrnuje velkou spotřebu šípů. Lučištníci střílejí s velkou razancí a proto se většinou stává, že šíp zlomí nebo taky vůbec nenajdou. Následující tabulka zahrnuje, jak to dopadá s šípem. Na procenta se hází normálně „procentovkou“ (k%).

Procentová částVýsledek
1% - 40%Normální, tak jako před tím.
41% - 70%Zkřivená špička, -1 k ÚČ.
71% - 90%Zlomený – nepoužitelný.
91% - 100%Ztracený.

Šíp může většinou být ztracený pouze, pokud s ním lučištník vystřelil ve volné krajině a pokud nezasáhl cíl. Pakliže tomu tak není připadá procentová část na to, že je šíp zlomený (to jsme si ale pomohli).

Maskování

Pokud je lučištník v přírodě a chce, aby nebyl vidět, tak může použít tuto schopnost. Šance na zamaskování, když tomu chce věnovat 1 směnu, tak je 70%, když 3 směny tak 90%. Když je někdo vzdálen více jak 10 sáhů není lučištník naprosto rozpoznatelný od okolního prostředí. Pakliže se někdo přiblíží více jak do 10 sáhů má 50% šanci, že lučištníka objeví.

Maskování záleží také na jeho oblečení. Typický lučištník nosí zeleno-hnědé oblečení což nedává žádný postih k této schopnosti. Pokud je oblečen do jiného oděvu trvá mu zamaskování o 1 směnu více (tedy 2 směny na 70% a 3 směny na 85%). Maskování záleží také na typu přírody. Lučištník totiž potřebuje na zamaskování nějaký materiál (větvičky, nějaká ta zeleň apod.). Případné postihy už určí PJ.

Tichý pohyb

Lučištník od 4. úrovně se naučil být velmi tichý. Může použít tuto vlastnost se stejnými paramentry jako zloděj na 1. úrovni.

Dravec

Od 3. úrovně může lukostelec zkusit vyhledat nějaké dravce, který mu bude blízký a ochočit si ho. Podobně jako u hraničáře a psa je nějaké pravděpodobnost, která bude znázorněna dole v tabulce. Lukostřelec může vlastnit maximálně jednoho dravce. Na vyhledání dravce se hází vždy za 1 úroveň. Všichni dravci jsou ochránci lučištníka a útočí skoro vždy na nepřítele, který útočí právě na lučištníka. Dravec se zásadně od lučištníka nevzdálí více jak 1 míli, kromě poštolky.
Dravci jsou: Poštolka, Sokol, Jestřáb

Poštolka

V provnání s ostatními dravci je dosti malá, ale za to má vynikající zrak. Uvidí až do 1 míle. Lučištník může naučit poštolku, aby za „pískala“, když uvidí nějakého neznámého tvora, většinou tedy nepřítele. Poštolku je také možno vyučit k přenášení zpráv. Aby poštolka někomu přenesla zprávu (musí to být kus nějaké svitku apod., maximálně však do 1 mn. A to už bude hodně zatížená – dostává postih k pohyblivost -3) musí lučištník ukázat jakým směrem má letět a do jakého asi místa. Místo musí být vzdáleno maximálně do 10 mílí. Po splnění úkolu se vždy ihned vrátí za lučištníkem. Poštolka si ovšem nenechá přídělat zprávu od někoho jiného než její pán. Takže ji není možno využít, aby přenesla zprávu tam a pak jinou zpátky.

Sokol

Sokol je velice zdatný dravec, je také ze všech nejrychlejší a samozřejmě nejvytrvalejší. Snadno si chytá kořist a je ochoten ji pronásledovat prakticky kamkoliv (maximálně ale do 1 míle).

Jestřáb

Tento dravec je ze všech největší. Dokáže ulovit kořist i mnohem větší než je on sám. Jestřáb je také ze všech nejsilnější.

DravecPoštolkaSokolJestřáb
Pravděpodobnost ochočení1-15%16-30%31-40%
Životaschopnost123
Útočné číslo2/+13/+15/+2
Obranné číslo433
Odolnost161616
VelikostA0AA
Bojovnost578
Zranitelnostzvířezvířezvíře
Pohyblivost19/ okřídlenec20/ okřídlenec17/ okřídlenec
Vytrvalost17/ okřídlenec17/ okřídlenec16/ okřídlenec
Inteligence111
Zkušenost203540
Nosnost1 mn1 mn2 mn

Lovec

Tento lovec je lučištník, který má asi nejblíž k hraničáři. Na lov zásadně pužívá luk, jen maximálně v nouzi použije zbraň na blízko.

Útočnost

Lovec navíc dostává kvůli jeho silnosti a razanci ještě navíc od 6. úrovně +1 k útočnosti na luk, od 16. úrovně +2

Boj se zvířaty

Lovec jelikož bývá často v divočině se naučil dobře bojovat proti zvířatům a má tedy od 6. úrovně bonus +1 k ÚČ i OČ . Od 12. úrovně dostává navíc bonus dalších +1 k ÚČ proti zvířatům, tedy celkově +2 k ÚČ.

Vylepšené léčení

Lovec jelikož často bojuje se naučil lépe léčit svá zranění. Léčení svých zranění se tedy zvýší až do maxima 12 životů (stále ale zůstává 1 život za úroveň a 1život léčení = 1 směna).

Lovec a dravec

Při přestupu na 6. úroveň si lovec, pokud ovšem už jednoho nemá, hází 3x jestli bude mít dravce nebo ne. Protože lovec se častěji nachází v přírodě, tak si od 7. úrovně na dravce hází vždy 2x. Stále ale může mít jen jednoho.
Jeho dravci se také zlepší, protože se jim lovec více věnuje a musí tomuto výcviku věnovat alespoň 2 měsíce navíc. Pokud nevěnuje tomuto výcviku dostatečnou dobu času tedy 2 měsíce), tak jeho dravec se nijak nezlepší. Tímto výcvikem může projít dravec, kterého už má lovec či lučištník alespoň 1 úroveň.
Zlepšení znázorňuje následující tabulka.

DravecPoštolkaSokolJestřáb
Životaschopnost234
Útočné číslo3/+14/+16/+2
Obranné číslo444
Odolnost161616
VelikostA0AA
Bojovnost578
Zranitelnostzvířezvířezvíře
Pohyblivost20/ okřídlenec21/ okřídlenec18/ okřídlenec
Vytrvalost18/ okřídlenec19/ okřídlenec17/ okřídlenec
Inteligence111
Zkušenost407080
Nosnost1 mn1 mn2 mn
Pravděpodobnost ochočení zůstává stále stejné.

Vyrábění šípů

Lovec je taky velmi dobrý ve vyrábění šípů. Může už od 6. úrovně vyrobit stejně kvalitní obyčejný šíp jako zbrojíř. Dále může i vyrobit bez postihů stříbrný šíp, zápalný šíp, šíp se zpětnými háčky a otrávený šíp. Ovšem musí mít na to potřebný materiál. Cenu materiálu ponecháme na PJ.
Dole dodám různé druhy šípů, které lučištníci používají.

Lovec má také navíc jednu schopnost, kterou ostrostřelec nemůže používat, jmenuje se:

Vícenásobné vystřelení šípů

Lovci-lučištníci nemohli ulovit všechna zvířata jedním šípem, tak se rozhodli zkoušet střílet 2 šípy. Pořád se zdokonalovali, až už se to naučili. Na tímto principu prakticky vznikla tato schopnost. Ovšem se tato schopnost hodí nejen na lov, ale hlavně při tuhých bojích.

Tato schopnost umožňuje lučištníkovi vystřelit 2 šípy naráz. Toto vystřelení dvou šípů stejně akcí, jako vystřelení jednoho šípu. Ale má to také své nevýhody – viz. níže. Poněvadž lovec je na nabíjení dvou šípu zvyklí nemá žádný postih na délku nabíjení apod. Oba dva šípy vystřelí zhruba stejnou rychlostí, ale na útok se hází za každý šíp, s tím že má od 6. – 16. úrovně postih k útoku (k SZ) –4 a od 17. – 36. postih –3. Dostřel od 6. – 16. úrovně je taky o 10% menší od 17. – 36.žádný postih na dostřel už není.. Rozptyl těchto dvou vystřelených šípů není moc velký, ale nějaký tam je (kdyby bylo potřeba, necháme na PJ). Toto vystřelení dvou šípů musí být, vzhledem k rozptylu, mířeno pouze na 1 cíl. Než lučištník vystřelí 2 šípy musí si také hodit proti pasti na Obr~6~nepovedlo / povedlo. Pakliže neuspěl proti pasti, tak oba 2 šípy se rozletěly úplně jinam než chtěl. Pakliže uspěl v hodu proti pasti všechno se zdařilo.

Ostrostřelec

Ostrostřelec je zkrátka lučištník, který se učí střílet přesně na jakákoliv místa. Vždy když má chvilku času, jde si zastřílet.

Síla zbraně

Ostrostřelec dostává ještě navíc +1 k ÚČ (k SZ) na luk. Tedy na 6. – 10. bude mít k luku bonus +2, od 11. – 20. bonus +3 a od 21. – 36. bonus +4.

Vyrábění šípů

Ostrostřlec není nijak moc dobrý ve vyrábění šípů, ale od 6. úrovně se o to může alespoň pokusit. Všechny normální, stříbrné a samozápalné šípy vyrobené ostrostřelcem na 6. – 10. úrovni mají postih –1 k ÚČ. Ostatní šípy neumí vyrobit. Od 11. – 36. úrovni se už naučí lépe zacházet s výrobou šípu a jeho normální a stříbrné šípy jsou stejně kvalitní jako od zbrojíře, tedy žádné postihy.

Jeho hlavní schopností, jak už vyplývá z názvu je velmi silná schopnost ostrostřelectví:

Ostrostřelectví

Ostrostřelec se vždy učil střílet hlavně na terče, ale pak byl využíván i do bojí. Mezi tu dobu se naučil střílet hlavně jen na humanoidy a z toho vznikla tato schopnost. Tuto schopnost je možno použít pouze na humanoidy, kteří musí být vzdáleni nejméně 3 sáhy a nanejvýše 20 sáhů od lukostřelce. Tato schopnost lučištníkovi umožňuje vystřelit šíp do bolestivých míst s následujícím efektem. Lučištník oznámí PJ-ovi na jaké místo bude střílet. To bude obnášet nějaké bonusy, ale i nějaké postihy. To vše popíšeme v tabulce uvedené níže. Tuto schopnost je možné požít pouze jednou za 2 útoky. Jinak vmezi tím může normálně vystřelit.

Např.: Lučištník v 1. kole vystřelí a použije schopnost ostrostřelectví, v 2. kole už tuto schopnost nemůže využít, ale je mu líto ztratit jeden útok a tak vypálí šíp bez použití této schopnosti. Ve 3. kole už může použít znovu tuto schopnost…

Tabulka ostrostřelectví:

Zasažené místoZa jakých podmínek může toto použítVzdálenost mezi cílem a lučištníkemPostih či bonus k síle zbraněPostih či bonus k útočnostiZvláštní účinek-tento účinek si může i PJ někdy upravit, záleží to tom, jak to PJ s takovouhle situací řeší
Čelo-mozekCíl nesmí mít na hlavě helmu.3 – 10 sáhů
11 – 20 sáhů
-4
-5
+1Pokud cíl utrpěl ztrátu alespoň 5 životů, tak je tu šance na to, že cíl upadne na 2 kola do bezvědomí. Cíl si tedy musí hodit proti pasti na Odl~6~0 / bezvědomí. Pokud je tvor zraněn za více jak 13 životů je 70% šance, že ho to okamžitě zabije.
Hlava-očiCíl nesmí mít na hlavě helmu zakrývající oči.3 – 10 sáhů
11 – 20 sáhů
-6
-8
+2Pokud cíl utrpěl ztrátu více jak 5 životů, může na 50% ztratit zrak na 1 oko (na vždy). Což obnáší –2 k ÚČ a OČ. Pakliže bude zasažen do každého oka 1x, tak má cíl postih k ÚČ a OČ -5. Pokud cíl utpěl ztrátu alespoň 1 životu na 1 oko má v dalším kole postih –1 k ÚČ i OČ, pokud na 2 oka má v dalším kole postih –4 k ÚČ a OČ.
Hlava-ušiCíl nesmí mít na hlavě helmu zakrývající uši.3 – 10 sáhů
11 – 20 sáhů
-6
-8
+1Pokud cíl utrpěl ztrátu více jak 5 životů, ztrácí na 1 směnu sluch na zasažené ucho. Pakliže ztratil více jak 10 životů, může cíl na 30% ztratit sluch navždy. Pokud cíl byl zasažen alespoň za 1 život ztrácí sluch na zasažené ucho v dalším kole.
GenetálieCíl nesmí mít na sobě lepší zbroj než koženou.3 – 10 sáhů
11 – 20 sáhů
-5
-7
+2Pokud cíl utrpěl ztrátu alespoň 5 životů, tak si musí hodit proti pasti na Odl~5~0. Pokud neuspěje proti pasti začne se na 1 kole svíjet v bolestech.
RuceCíl nesmí mít na sobě plátovou či rytířskou zbroj.3 – 10 sáhů
11 – 20 sáhů
-2
-3
0Pokud cíl utrpěl ztrátu alespoň za 4 životy má v dalších 3 kolech postih –2 na jakoukoliv činnost se zasaženou rukou. Pokud cíl utrpěl ztrátu za více jak 10 životů nemůže tuto ruku používat, dokud si pořádně neodpočine a nevyléčí. Případné postihy na obranu apod. určí PJ.
NohyCíl nesmí mít na sobě plátovou či rytířskou zbroj.3 – 10 sáhů
11 – 20 sáhů
-2
-3
0Pokud cíl utrpěl ztrátu 4 životů má v dalších 3 kolech smíženou pohyblivost o 2 + 1 za každý ubraný život navíc, až do maxima –6 k pohyblivosti. Pakliže cíl je zraněn za více jak 11 životů, tak nemůže s touto zasaženou nohou chodit (OČ bude o 2 horší) dokud si neodpočine a pořádně neošetří.
SrdceCíl nesmí mít na sobě lepší zbroj než koženou.3 – 10 sáhů
11 – 20 sáhů
-4
-5
+3Pokud je cíl zasažen za více jak 7 životů je tu šance, že dostane něco ve smyslu infarktu. Musí si tedy hodit proti pasti na Odl~6~0 / infarkt. Pokud tedy cíl neuspěl v hodu proti pasti upadá na 1 kolo do bezvědomí. Pokud je cíl zasažen za více jak 15 životů upadá do bezvědomí na 1 směnu.
Ostatní částiZáleží na PJ, jinak vždy.3 – 20 sáhů+10Nic.

Pakliže lučištník ostrostřelec dosáhne 16. úrovně a vyšší má +1 k SZ na schopnost ostrostřelectví. (na srdce-3-10 sáhů bude mít tedy postih jen –3, na ostatní části těla v jakékoliv vzdálenosti (do 20 sáhů) bude mít +2 k SZ atd.). Dále se mu od 16. úrovně zlepší dosah z 11-20 sáhů na 11-25 sáhů ( bonusy či postihy budou stejné, jako před tím).

Tuto schopnost nesmíte brát nějak moc podle skutečné reality, protože by asi ve skutečnosti u většině případů nastala okamžitá smrt (např. rána do srdce či do mozku za 1 život by ve skutečnosti asi okamžitě zabila).

Promiňte za zdlouhavou tabulku, ale je to nutné.
Pokud je někde například napsáno, že třeba za ubraných 6 životů se něco stane, tak se ubrané životy z minulých kol nesčítají, protože cíl se mezi tu dobu ze zásáhů vzpamatuje.
Pokud použije lučištník – ostrostřelec tuto schpnost na ostatní části těla má vždy bonus +1 k SZ, protože tomu věnuje větší pozornost. Pokud tak0 bude cíl zasažen do ruky, očí apod. všechny postihy se sčítají.
Dále může mít také nějaký tvor na nějakém místě slabinu, takže se útok asi ještě zvýší, ale to už samozřejmě ponechávám na PJ.

Tak tady uvádím ty druhy šípů. Něco je možná převzato od někoho jiného a trochu pozměněno. Jestli tomu tak je, tak autorovi předem děkuji.

Druhy šípů

Obyčejný šíp
Klasický šíp s kovanou špičku. K dostání jsou prakticky úplně všude.

Stříbrný šíp
Klasický šíp s kovanou stříbrnou špičkou. Hodí se zejména proti některým nemrtvým. K dostání jsou skoro všude, jsou asi 10x dražší než normální šípy.

Šíp se zpětnými háčky
Je to klasický šíp s kovanou špičkou, až na to že na špičce jsou zpětné háčky. Tyto háčky způsobují další zranění, dáají tedy +1 k útočnosti. K dostání nejsou úplně všude, jen v trochu větších městech. Stojí asi 1zl za šíp.

Otrávený šíp
Normální šíp namočený do jedu. Zvyšuje tedy zranění o jed, což záleží na použitém jedu.

Zápalné šípy
Klasický šíp obalený kusem tkaniny namočené do nějaké hořlaviny (olej, petrolej, alkohol nebo také do smůly). Jeho výroba trvá asi 4 kola . Šíp namočený do tekutiny vydrží asi 1-2 směny, pak hořlavina vysychá a ztrácí svoji účinnost. Šíp namočený do smůly vydrží neomezeně dlouho a tedy je častěji používán. Tyto šípy jsou velmi obíbené k zapalování palchet lodí, střech domů, rozlitého oleje atd. Lze jimi však zaútočit stejně účinně i na samotného nepřítele. Před vystřelením šípu musí dotyčný napřed šíp zapálit a pak teprve vystřelit. Tento šíp může cíl zapálit asi tak na 80%. Oheň hoří 1-6 kol a po dobu ubírá 1k6 +1 životů. Tyto šípy také mají o 10% menší dolet, kvůli zvýšenému odporu vzduchu. Tyto šípy jsou k dosání jen ve větších městech a často bývájí na každé lodi. Jejich standartní cena vzhledem k materiálu je celkem velká, což činí asi 25 zlatých za 1 kus.


by cranich

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

No mne sa tio naozaj velmi paci. Ket hrame DD tak je to oblubenepovolania a ani by som si nevedel predstavit druzinu bez Lukostrelca.


 Uživatel úrovně 0

píšu trošku pozdě, ale neva, hrál sem za něj, později jako lovec, a to bylo kosení všeho co bylo takových 5a více sáhu daleko, fakt super


 Uživatel úrovně 0

Úchvatné :-)))))))))))))


 Uživatel úrovně 0

Tak má vypadat lučištník.


 Uživatel úrovně 0

Úhúhú!! Super. Bomba. Pecka......... atd. jen je škoda, že už nemůžu hlasovat


 Uživatel úrovně 0

skusal som znaho hrat Pj bol zo zaciatku nadseny ale potom vysvitlo ze som silnejsi nez valecnik po mensich upravach za to hram stale som ostrostrelec na 10 a paci sa mi to dobra praca


 Uživatel úrovně 0

Pěkný velmi pěkný. Kdyby to už nebylo uzavřené tak dám **** bo se mi líbí, že si s tým pohrál a zrobil to jjako samostatné povolání.


 Uživatel úrovně 0

Fakt dobrý moc se mi líbí máš to dobře propracované. Na prvních úrovních bude mít značnou výhodu v boji (pokud bude mít luk), ale postupně se s ostatními povoláními srovná. Jedinné co bych vytkl je, že poštolka nikdy poštu nenosila ale to je jenom detail a vůbec to nezhoršuje celkový dojem kdybych mohl dal bych 5* jen tak dál

to Tormirian je mnohem logičtější odolnost než síla - k čemu by mu byla když střílí z luku???


 Uživatel úrovně 0

To by me zajimalo na co je Lucisnikovy odolnost. Ja bych mu dal jako hlavni vlastnosti Sil a Obr. Je to divne, ale kazdy smi mit svuj nazor....


 Uživatel úrovně 0

Je to dobré povolání a dobře vymyšlené, ale prostě má moc velké bonusy k úč. (s lukem !)
OSTROSTŘELEC:
Tím do rukou myslíš do ramene,loktu nebo do zápěstí ? Kdyby mu střelil do zápěstí tak by asi určitě nemoh bojovat obouručními zbraněmi. A kdyby to bylo do zápěstí, asi by to stačilo i na plátovou protože ta nemá (zpravidla)rukavice. Pokud to bude do loktu a výš, v tom případě je to správně.
S pozdravem hyperhobit