Nová Povolání

Novic-Paladin Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 74

Novic řádu

Rozhodl se jít cestou dobra, cestou vedenou bohem a řádem jeho svátým. Jeho zbraní je víra v Boha a jeho zbrojí je čest. Peněz se vždy pro chudého vzdá i když i on jich moc nemá.
Schullin Koulle

Hráč by se měl hned na začátku hraní rozhodnout zdali bude na 6. úrovni knězem nebo paladinem, podle toho se dávají hlavní vlastnosti kněz – Inteligence jako kouzelník. Paladin –Síla jako válečník, u obou platí ,že druhá vlastnost je Charisma (12-17)

Novicovi schopnosti jsou velice omezené, s mečem však zachází stejně jako válečník (od 5. úrovně 3 útoky za 1kolo). Nemůže však používat těžké zbraně a zbroj pouze kroužkovou, ovšem většinu vybavení dostane od řádu. Střelným zbraním se většinou vyhýbá (záleží na hráči nebo na PJ). V boji pro něj platí tyto pravidla
Ř Nezaútočím zezadu
Ř Uznávám rovný boj a proto neútočím v přesile (pokud nejde např. o draka)
Ř Pokud se nepřítel vzdává dám mu šanci

Na vyšších úrovních se nějaká pravidla přidají (když se novic stane paladinem nebo knězem). Všichni členové řádu bez výjimek se řídí pravidly řádu a jejich porušení se tvrdě trestá (např. týden bez piva). Pravidla jsou (vypsaná z části Asterionu)
Ř Pomáhat těm, kteří jsou v nouzi
Ř Své tělo a duši udržovat v čistotě a v míru pokojném
Ř Svého boha uctívat a věřit v něj stále, i ve chvílích obtížných
Ř Rovnost všech lidí zachovávat a ti kteří ji zpochybňují ztrestat

I tyto pravidla se rozšíří zejména u paladina.

Novicovi životy jsou 1k6+3 životy za úroveň od 9. úrovně o +2 životy (za kněze i paladina). Stejně jako válečník má léčení vlastních zranění, ale muže jím léčit i ostatní (léčení cizích zranění), pravidla jsou stejná jako u válečníka. Zkušenosti novice jsou stejné jako u hraničáře ( je náročné se učit novému).

Novic může kouzlit ,ale spíše než on kouzlí Bůh. Záleží jak se k němu novic chová, novic pošle Bohovi prosbu která probíhá jako modlení akorát v kratší době (asi 2kola) a ten zareaguje tak jak se k němu novic chová (jestli se ani jednou nemodlil tak se na něj vykašle nebo když ho novic hodně naštve tak ho klidně zabije, vše záleží na Pj může si udělat tabulku to je jedno)

Od 6. úrovně se dělí na paladina nebo kněze, kde teprve získá moc.

Pokud však novic zradí Boha i Řád čeká ho cesta ke zlu a utrpení, začne vším opovrhovat a vše nesnášet.
Schullin Koulle

Paladin (6.-15.úroveň)

Vytáhl meč, ze stříbra ukutý:
„ Teď začne řež, démone ukrutný!
Já jsem rytíř srdce chrabré,
jednou seknu, je to snadné.“
Měl jsi radši utéct vole,
tvoje hlava je tam dole.
V prachu cesty tvá krev chladne,
Bylo to až příliš snadné!“
Rytíř vstříc dalším činům spěchal
A potvoru tam shníti nechal.

Schullin Koulle

Na přestup na další úroveň se novic rozhoduje zda-li jít cestou dobrodruha bojovníka za slávu dobra a svého boha, tedy za paladina anebo do služeb boha, pomáháním obyčejným lidem obracet je na víru, tedy na kněze.

Paladinové jsou známí jako rytíři ve vyleštěných zbrojích a s velkými ostrými meči, kterými se snaží vyčistit zemi od odporného zla. Lidé kteří se stali paladiny přísahali věrnost řádu a hlavně bohu. Paladinové nikdy neodmítnou žádost o pomoc. Vždy se postaví na stranu slabých a bezbraných. Na světě je mnoho řádů bohů, a tak je tedy i mnoho paladinů. NE ale dost, aby zemi od zla nakonec vyčistili.

Jak se stát paladinem

Paladinem se muže novic stát pouze tehdy když splní zkoušky víry, zkoušky pravdy a zkoušky boje. Paladin musí být vždy dobrý (ZkD,ZmD). Ve zkouškách se hledí na to, jak se novic choval a právě chová. Zkouška víry zkouší jak moc novic věří v boha. Zkouška pravdy je zkouška ve které se určí, je-li novic hoden být paladinem (ale záleží spíše na tom jak se choval před tím). Zkouška boje zkouší, zdali je hoden paladinova či k kněze. Na rase nezáleží, ale musí mít inteligenci alespoň 10/+0. podobu zkoušek by si měl každý PJ vymyslet sám.

Bojové schopnosti paladina

Hlavní vlastnosti paladina jsou síla (12-18) a charisma (12-17). Oproti knězi je paladin mistrem meče, ale kouzla umí také ovšem v jiné formě. Paladin může používat všechny zbraně, nejčastěji má však meče (s těžkým kyjem by byl zajímavý). Paladiné zásadně nepoužívají střelné ani vrhací zbraně (v nouzi samozřejmě mohou), důvodem je to, že preferují boj tváří v tvář a jeden na jednoho. Kouzelné zbraně používají, ale většinou zůstávají u svých dobrých mečů, se kterými sbírali zkušenosti dlouhá léta. Paladinové by se měli specializovat na zbraně (palcáty, nebo meče to je na vás) a podle toho by měli také mít Útoky/kolo, pokud se jedná o jednoruční na 8.ú 2/kolo, a po té o 2 úrovně výše než šermíř. Obouruční vždy o 1 úroven výš něž bojovník. Kvůli nenávisti a znalosti nemrtvých mají od 7. ú +1k Oč, Uč a Utoč od 13. +2 (vědí kam seknout).

Jiné schopnosti

Od 9.úrovně ucítí na 10 sáhů nemrtvého (mravenčivý pocit v zádech) a každou úroveň se dosah o 1s zvětší. Hned od 6. úrovně se paladin naučí lépe vzdorovat psychickým kouzlům a proto má +2 k hodu proti pasti. Paladin je schopen léčit zranění jako novic, léčení vlastních zranění je stejné jako u válečníka, léčení cizích zranění stoupá až do 12. úrovně. Dále má od 10.úrovně odvracení nemrtvých. Odvracení nemrtvých probíhá 2kola. Paladin rozpřáhne ruce a začne mírně levitovat (po tuto dobu jsou na něj vedeny útoky jako na nehybnou postavu), dále začne mírně zářit až nastane záblesk. Co se stane dál je na hodu kostkou. Tabulka- 1. číslo udává kolik % má paladin na to aby vrátil nemrtvého zpět do hrobu, 2. číslo kolik % aby neútočili na skupinu okolo paladina (2sáhy okolo), 3. aby neútočili pouze na paladina. Pokud nadhodí neuspěl. Odvracení působí 4sáhy od paladina, na 15.úrovni 5sáhů. Odvracení paladina velice vyčerpá a proto si ubere ¼ svých magů. Odvracení nemrtvých a bonusy proti nim má paladin kvůli velké znalosti nemrtvých, měl by znát přinejmenším základní (zombie, kostlivec a ghůl). Pj by měl na každé druhé úrovni povědět paladinovi alespoň o jednom nemrtvém.

< /TR>
Tabulka odvracení nemrtvých
Úroveň paladina (% na odvrácení)
Živ.nemrtvého101112131415
1-210-25-7515-30-8020-35-8525-40-9030-45-9535-50-10 0
3-45-20-6010-25-7515-30-8020-35-8525-40-9030-45-95< /TD>
5-60-10-500-15-555-20-6010-25-6515-30-7020-35-75
7-80-0-400-5-450-10-500-15-555-20-6010-25-65
9-100-0-350-0-400-5-450-10-500-15-555-20-60

Kouzla

Paladin má stejně jako novic řádu prosby, ale také ještě nové kouzlení, pomocí tzv. znamení. Paladin rukou naznačí určité znamení a to vykouzlí. Magenergii mu dobijí bůh (podle chování atd.) Znamení jsou tato (zatím 5 po 15. úrovni se zvýší nebo pokud paladin získá titul, o tom později):

Znamení mečeÚroveň použitíMagenergieÚčinekTrvání účinekmezi kouzly
Ohnivé65+1k6zranění5k (kola)1s (směny)
Ledové88+1k6zr.+50% zpomalení nepřítele6k2s
Větrné1012+1ůtok za kolo10k3s
Znamení světlaÚroveň použitíMagenergieÚčinekTrvání účinekmezi kouzly
Světlo63Světlo do 7sáhů1s sví0s
Bílé světlo77S. do 8s může oslepit (obr-8) na5k1s ce1s
Svaté světlo1315S. do 9s umrlcům v1.kole 12-22 ž.1s ní3s
OchranyÚroveň použitíMagenergieÚčinekTrvání účinekmezi kouzly
Štít75+2 k Oč 5k10k
Zbroj97+3 k Oč7k1s
Mag. štít121050% ochrana před kouzly-i zranění10k1s
UzdraveníÚroveň použitíMagenergieÚčinekTrvání účinekmezi kouzly
Lehké651k6ž vyléčí ž - životyIhned0s
Těžké7102k6+1ž vyléčíIhned0s
Kritické10153k6+2ž vyléčíIhned1s
Svatého odpočinkuÚroveň použitíMagenergieÚčinekTrvání účinekmezi kouzly
Svatá střela76(2.taky 6)2k6ž nemrtvým(dostřel-20s)Ihned0s
Svatý kruh1012Okolo sebe 1s 2k6+1ž nemrtvýmIhned10k
Pravá smrt1520Nemrtvé se ži1.-5.zabije1k10+20žIhned1s

Popis kouzel (a dodatky)

Znamení meče - paladin rukou naznačí (nakreslí) do vzduchu tvar podobný meči, ten se modře rozsvítí a jakoby se vcucne do paladinova meče (toto kouzlo působí pouze na meče). Ohnivé – čepel meče začne hořet, Ledové - čepel ledově zmodrá, po zásahu např. ruky, ta ruka zmrzne, Větrné - čepel se nepřirozeně odlehčí

Znamení světla - paladin rozpřáhne ruce, ty mu začnou žlutě svítit, potom je spojí a vyšle záblesk světla. Světlo - obyčejné světlo jako v pravidlech, Bílé světlo - na začátku ohromný bílý záblesk (jenom 1.kolo) a poté to samé co světlo, Svaté světlo - modrý záblesk na začátku (ten zabijí nemrtvé) a po té světlo.

Znamení ochrany - paladin napřáhne ruce před sebe a potom je zkříží. Štít - Objeví se před ním žlutý, průhledný štít, který se zase objeví vždy při útoku na paladina, Zbroj - na paladinovi se objeví namodralá průhledná rytířská zbroj (+3 protože je pouze magická), Mag. Štít - okolo paladina se objeví fialový průhledná koule. Po útoku např. bleskem kouzlo sjede po kouli do země.

Znamení uzdravení - paladin dá ruce k sobě a ty vzplanou modrým ohněm který po té přikládá k ráně. Čím silnější léčení, tím větší plamen

Znamení Svatého odpočinku - paladin dá ruce do kříže. Svatá střela - z rukou mu vystřelí modrá koule (v1 kole nejvýše 2) a ta zraní umrlce, Svatý kruh - z rukou mu vystřelí ta samá koule, ale paladina obletí (2krát), Svatý odpočinek - paladin ukáže oběma rukama na umrlce, nad ním se objeví modrá škvíra ze které vyletí žlutý paprsek a zapálí ho (na 1kolo +1k6zranění druhé kolo po zásahu)

Ohledně množství magenergie platí tato tabulka, podle které se řídí PJ a dává postavě magy (asi takhle - už tejden ses nemodlil tak máš 1mag) Magy se doplňují při východu slunce, kdy by se měl paladin modlit (pokud se nemodlí tak nic nedostane), paladinovi se může zvýšit magenergie, také pokud udělá dobrý skutek (např. zachrání babičku před brutální vraždou). To samé platí při tom když udělá špatný skutek - magy mu samozřejmě ubudou (zabije brutálně babičku). Pokud magenergii nevyčerpá nezmizí mu, ale bude mu pomalu ubývat (6.-10. 10magů za den ,11.-15. 7magů za den)

< TH>15< TD>80
Tabulka magenergie modlením
Úroveň paladina(&#8595;magenergie-největší možná modlením k Bohu)
67891011121314
81624324048566472

Tabulka dobrých a špatných skutků udává kolik může dát nebo ubrat (nemusí) PJ magenergie paladinovi.

-80
Tabulka magenergie dobrých a špatných skutku
hrdinskýúctyhodnývýbornýdobrýSKUTEKšpatnýhr oznýneodpustitelnýdémonický
+25+15+10+5MAGY-10-20-40

Další možnost čerpání magenergie je modlení se v kostele (zde se dá získat magenergie vždy), kde přibývá +5 magů za hodinu do nejvyššího počtu udaného v Tabulce magenergie modlením děleno dvěma. Pokud se paladin modlí při východu slunce v kostele, má větší šance na vyšší množství magů dané Bohem.

Popis skutků


Hrdinský - paladin riskuje svůj život za záchranu slabého člověka (např.dítě, člověkem se myslí každá dobrá rasa)
Úctyhodný - paladin zachraňuje nevinné životy i přesto že by se zranil (hořící sirotčinec-může být i hrdinský to je na PJ)
Výborný - Zachrání někoho před úmrtím, aniž by riskoval zdraví nebo život (zachrání před utonutím)
Dobrý - Pomůže někomu (pomůže babičce sundat kočičku, nebo přejít silnici, vrátí dítěti ukradené lízátko od spratka)
Špatný - Nikomu nepomáhá a dělá naschvály (a jde se radši vožrat, ukradne dítěti lízátko…)
Hrozný - Někoho zabije z malicherných důvodů (např. závist, peníze)
Neodpustitelný – Zrada ( třeba řádu nebo boha pro moc a peníze)
Démonický - Nepomáhá nikomu zrazuje a vraždí pro potěšení (přiloží dřevo v hořícím sirotčinci, půjde si udělat špíz z babiček…)

Očistění

Pokud spáchá paladin špatný či hrozný čin musí ho odčinit dobrými skutky které budou mít stejnou magickou hodnotu (za jeden hrozný dva výborné ) dokud tak neudělají nebude jim přibývat magenergie. Neodpustitelný je paladin většinou zbaven titulu a nebo v nejhorším vyvržen z řádu. Démonický v tomto případě je okamžitě vyvržen a je jasné, že se blíží k temnotě.

< TH>15
Tabulka maximálního poctu magenergie paladina
Úroveň paladina ( nejvyšší počet magů)
67891011121314
152535455565758085 95

Paladin se musí také jako novic řídit pravidly. Za hrubé porušení by měl PJ strhávat.
Ř Pomáhat těm, kteří jsou v nouzi
Ř Své tělo a duši udržovat v čistotě a míru
Ř Svého boha uctívat a věřit v něj stále i ve chvílích obtížných
Ř Rovnost všech lidí zachovávat a ty které ji zpochybňují ztrestat
Ř Bránit a ochraňovat slabé a utlačované před lidmi krutými a zlými
Ř Trestat špatné za skutky jež se protiví bohům našim
Ř Spor se dá vždy vyřešit beze zbraní tasených (řešit vše nejdříve mírovou cestou)

V boji má také pravidla jako novic
Ř Nezaútočím zezadu pokud nemám důvod
Ř Na ženu neútočím pouze se jí braním (může omráčit ale jemně,pokud je paladinka toto pravidlo neplatí)
Ř Uznávám rovný boj, proto neútočím v přesile (to samé co novic)
Ř Pokud se nepřítel vzdává, dám mu šanci
Ř Slabé svým tělem krýt

Titul

Titul si paladin vyslouží dobrou službou bohu a řádu. Řád by měl mít čtyři tituly: panoš, rytíř, svatý bojovník, posel boha. Novic řádu i paladin jsou z počátku pouze panošové (titul). Každý titul má své klady a schopnosti dané titulem. Paladin pasováním (přestup na nový titul) schopnosti z minulého titulu neztrácí, naopak si je nechává.

Panoš

Podmínka (na pasování) - Panošem se může stát každý kdo věří v Boha (samozřejmě dobrého) dokáže udržet meč a sám je dobrý (ZkD,ZmD)
Výhody (titulu) - Pouze členství v řádu (stalý domov)
Úroveň (kdy může být pasován) - 1. a výš

Rytíř

Podmínka - Člověk který se chce stát rytířem musí být paladinem a členem řádu (panoš) a samozřejmě musí věřit v boha. Stane se jím za dobré služby řádu a bohu, a když má dostatečné zkušenosti
Výhody - Rytíř bude lépe vycvičen proti nemrtvým =>+1k Uč a Oč ,vycítí je o 5s dál. Dostane meč (nebo i jinou zbraň), helmu a nové znamení (znamení v souhrnu ).
Úroveň - 7. a výš

Svatý bojovník

Podmínka - Svatým bojovníkem se může stát pouze rytíř za velice hrdinské činy pro řád a boha. Musí umět skvěle zacházet se zbraní a být věrný řádu a bohu až za hrob.
Výhody - Znovu bude lépe vycvičen proti nemrtvým +2k Uč a Oč (celkové- počítá se i za rytíře), dále na hříšníky (zlé postavy - zloději, vrazi BOSSáci atd.) +1k Uč i Oč a také dostane znamení
Úroveň -15. a výš

Posel Boha

Až v expertech
Mistr meče
Podmínka - Výhra v turnaji mistrů paladinů
Výhody - Dostane meč ukovaný nejlepšími kováři a alchymisty, velký sud vína
Úroveň - 8. a výš
Rytířské znameníÚroveň použitíMagenergieÚčinekTrvánímezi kouzly
Meče75+2 k Uč6k10k
Spravedlnosti1110Úder zlým 2k10žihned5k
Dobra1320Všem dobrým okolo dá +2 k Oč8k1s
Znamení Svatého bojovníkaÚroveň použitíMagenergieÚčinekTrvánímezi kouzly
Moc sv. bojovníka1510+6 k Utoč a 1s odhození5k1s
Zlost sv. bojovníka1718+8 k Utoč a 2s odhození6k2s
Trest sv. bojovníka2026+6k Uč a Utoč a 3s odhození8k3s

Ke každému titulu patří jakýsi odznak, který dokazuje, že jde o ten titul. Tento titul může mít nějaké magické vlastnosti. Paladin ho nemusí nosit (pouze na Řádových slavnostech jako je například pasování), ale hlavně ho nesmí prodat (hrozný skutek).

Odznaky titulů

Panoš - malý pláštík se znakem řádu (většinou modrý)-+1k Oč zezadu
Rytíř - Rytířský meč - Je podobný bastardu ale je kratší. Je celý stříbrný, rukojeť má zlatou, čepel má v sobě vyryté runy (září v přítomnosti nemrtvých) VLASTNOSTI-Uč 7/+1, Oč +1 proti nemrtvým 10/+2 (5% že zabijí se živ. 1 - 4). Stříbrná helmice s hledím do kříže a s orlími brky na stranách. VLASTNOSTI- bonus +1 k Oč a vidění ve tmě do 5 sáhů.
Svatý bojovník - prsten boha a řádu, zlatý se znakem řádu a boha-+1 k Charisma a 5%odolnost na magii
Posel boha - v expertech

Řádové slavnosti

Den poděkovaní bohům
Všichni členové řádu se sjedou do hlavního stanu řádu a tam podávají dary, které našli na svých cestách (tabulka magenergie: dané dary) bohům. Všude vládne dobrá nálada, jídlo bardi, pití atd.
Tabulka magenergie dary v Dnu p.B.
Typ darubožskýkrálovskýnádhernýhezkýxošklivýhnus nýodpornýurážlivý
Magenergie10050205x-5-15- 40-100
Dary (příklad)
Božský - například nějaký artefakt
Královský - něco ojedinělého
Nádherný - nějaká okázalá keramika kouzelný předmět
Hezký - předmět nebo věc která potěší
Ošklivý - např. obrázek tchýně J
Hnusný - např. velký obrázek tchýně J
Odporný - např. sojová čokoláda J
Urážlivý - něco urážlivého


Slavnosti Řádu
V sídlech řádu probíhají bujaré slavnosti. Rytíři si srovnávají síly v přátelských soubojích, pořádají závody jízdě na koni atd., v hlavním stanovišti řádu se koná turnaj mistrů paladinů-od 8.úrovně. Když není paladin rytířem tak se jím stane (pokud vyhraje). Získá meč ukovaný nejlepšími kováři a alchymisty (jaký to je na PJ), speciální titul Mistr meče a velký sud vína.

Měsíční půst
Jednou do roka musí paladinové držet půst (žádný alkohol, ženy, prasárny, neměl by prolít krev člověka), paladin by měl vydržet alespoň 1týden když ne tak si strhne 10 magu za každý den (nebo mu spíš strhne PJ)po dobu 2týdnů. Když naopak vydrží celý měsíc bude mít +20magů na den ( po dobu 2týdny)

Pasování
Obvykle se pasují rytíři nebo s. bojovníci v jeden společný den, ale jsou i výjimky (když je pasování životně důležité). Nejčastěji je to tak, že pasovaný poklekne a přítomný představený člen Řádu udělá to známé – Pasuji tě jménem toho a toho hejhuly…Poté mu předá věci potřebné k titulu a jde.

Řád

Řád ať si vymyslíte jakýkoliv, je domovem a rodinou všech jeho členů - noviců, knězů a paladinů. Pokud je mu jeho člen věrný bude ho Řád vítat vždy s otevřenou náručí. Sídla Řádu jsou většinou pouze ve větších městech, ale útočiště najde každý i v kostelíku svého boha

Zrada

Pokud paladin zradí řád, boha anebo začne dělat špatné skutky, bude z něj vyhoštěn. Jediné místo kam ho vezmou jsou sekty, které vyznávají temné bohy - tam se stane černým rytířem obecně známý spíše jako padlý paladin (pravidla černého rytíře budou dodána).

Zradil, pro slávu a bohatství.
Přátele ztratil trápí ho vyhnanství,
Neměl měšec plný zlata brát,
měl se čestným poslem boha stát.
Schulllin Koulle

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Zase jedno dokonale propracované dílo, které udává sice ohraný nápad, ale nově podaný. Snad jen ty verše by mohly bíti lepší. :)


 Uživatel úrovně 0

Rockhelm: Tohle je opravdu povedený paladin- pokud se k tomu dostanu, tak si za něj, pro pět ran kyjem, určitě zahraju.


 Uživatel úrovně 0

S tim muselo byt sakra práce navíc velice slušné


 Uživatel úrovně 0

Schullin Koulle
Hmm myslím že je to výborné, pošli mi ty chyby do pošty (teda pokud je máš sepsaný a máš na to náladu)


 Uživatel úrovně 0

Díkuju vám mnohokrát a to všem. Jen co jsem starší a zkušenější vidím v tom víc chyb a zdá se mi to horší. Asi bych měl napsat něco úplně, ale úplně nového!


 Uživatel úrovně 0

Mě se to velice líbí


 Uživatel úrovně 0

Ja som vytvoril tiez jedneho Paladina(uverejnim ho ked bude cas ho napisat). Je iny ako ten tvoj, ale tvojho by som mohol pouzit do ineho radu. Takze za 5.


 Uživatel úrovně 0

Co dodat.............5*


 Uživatel úrovně 0

Je to fakt pěkný,dávám5*


 Uživatel úrovně 0

Hraje se za něj výborně, ale má to docela tvrdé podmínky, dávám 5.