www.Dracidoupe.cz


Nová Povolání



Astrálník a jeho obory

Příprava pro tisk (tisknuto 632x)
Autor:Nikdo
Přidáno: 15:33:00 12.04.2018
Hlasovalo: 5

Anotace: Astrálník je vlastně kouzelník jiné školy, která věří, že kouzelnická magenergie nepochází z astrálních sfér, ale z pekla. Proto také cítí ke všem kouzelníkům upřímnou lítost, protože ví, že jednou budou za používání svého temného umění tvrdě pykat...

Astrálník (1.-5. úroveň)

 

Popis povolání

 
Ačkoli mohou na první pohled působit stejně, astrálník se od kouzelníka liší, a to zejména tím, že využívá tutéž magenergii jako hraničář. Může tedy sesílat i stejná kouzla jako on, ale na rozdíl od něj si nijak nelibuje v boji ani v přírodě.
 
Astrálníci jsou velice vzácní a nemají se s kouzelníky příliš v lásce. Dalo by se až říct, že se je kouzelníci snaží za jejich nepodložené strašení vyhladit, ale jsou to právě astrálníci, kteří se všude rozkřikují o kouzelnických pletkách s čertem a kazí jim tak reputaci.
 
Astrálník stejné úrovně není tak mocný jako kouzelník, ale může i léčit a na vyšších úrovních ho vyvažují jiné zvláštní schopnosti.
 

Vlastnosti

 
TABULKA ZÁKLADNÍCH ÚDAJŮ
inteligencecharismazák. počet žvtžvt za úroveň
14-1913-1861k6
 
TABULKA ZKUŠENOSTI
úroveňzkušenosticena
100
26102
312504
425758
5525013
610 75019
 

Zvláštní schopnosti podle povolání

 
Astrálník používá jen lehké zbraně, ať už pro boj tváří v tvář nebo vrhací. Nemůže používat střelné zbraně, štít ani lepší než koženou zbroj. Jeho přesvědčení mu brání používat jakékoli magické svitky, u kterých si není jist, že byly vytvořeny alchymistou, anebo astrálním čarodějem.
 

Kouzla

 
Astrálník umí hned od první úrovně sesílat kouzla. Aby to však mohl udělat, musí se je nejdřív naučit a musí na to mít dostatečné množství magenergie.
 
Astrálník magenergii získává ze světa samotného a to soustředěním a meditací. Kolik jí takto získá, závisí na jeho inteligenci a úrovni zkušenosti. V číslech to ukazuje Tabulka astrálníkovy magenergie.
 
TABULKA ASTRÁLNÍKOVY MAGENERGIE
úroveňstupeň inteligence
zkušenosti8-910-1112-1314-1516-1718-1920-21
13333333
26777888
310111111121314
413131415151617
519192022232425
 
Toto číslo představuje množství magenergie, kterou má astrálník těsně po meditaci. Spotřebuje-li všechnu svou magenergii, nemůže kouzlit a další magenergii nezíská, dokud si důkladně neodpočine a nebude moci nerušeně meditovat.
 
Při započetí každého pokusu o meditaci stará magenergie zmizí, proto není nikdy možné zvýšit hodnotu magenergie v astrálníkově mysli nad hodnotu udanou v tabulce. Je ale možné, že se astrálník, který má ještě zbytky magenergie, pokusí meditovat a je vyrušen. Pak je stará magenergie ztracena a nová není získána.
 
Soustředění spjaté s meditací a získáváním magenergie trvají 2 směny a během této doby není astrálník schopen boje ani žádné jiné činnosti. Je to tak náročné a vyčerpávající, že ho astrálník může úspěšně podstoupit jen po důkladném odpočinku. Tím se rozumí klidný a nerušený spánek (8–[Odl/2] hodin).
 
Astrálník sesílá kouzla bez jakýchkoli neobvyklých slov a gestikulace stejně jako hraničář. Jeho šance na úspěšné seslání je vždy automatická, ale některá kouzla mohou přesto minout, pokud cíl uspěje proti pasti, nebo pokud dojde k nějaké obdobné podmínce v popisku kouzla.
 

Učení se kouzlům

 
Astrálník se může naučit sesílat jen jedno kouzlo za úroveň. Naučit se ho však nemusí pouze od svého mistra, ale i od spřáteleného hraničáře nebo démona astrálních sfér.
 
Aby se astrálník mohl dané kouzlo od démona naučit, musí si s ním vytvořit alespoň slabou mentální vazbu, což mu zabere 1k6 dní. Pak zná "principy" všech kouzel, která umí seslat, a při přestupu na další úroveň se může jedno z nich naučit.
 
Z hlediska herních mechanismů se předpokládá, že astrálník všechny nevyužité "principy" po přestupu na další úroveň zapomněl a musí se je učit znovu. Ztratil-li tedy během té doby kontakt s démonem nebo hraničářem, nemůže se už žádné z jejich zvláštních kouzel na vyšší úrovni naučit.
 
Astrálník se také nemůže naučit kouzla, na které nemá dostatek magenergie.
 
Od mistra se je možné naučit tato kouzla:
    Neutralizuj jed
    Odstraň ochromení
    Uzdrav lehká zranění
    Uzdrav nemocného
    Uzdrav těžká zranění
    Zmam osobu
    Dým*
    Hyperprostor*
    Levitace*
    Magický štít*
    Metamorfóza*
    Neviditelnost*
    Oheň*
    Rychlost*
    Ticho*
    Vodní dech*
    Zlom kouzlo*
 
(* Tato kouzla mají stejný efekt a cenu jako stejnojmenná kouzelnická kouzla, ale pocházejí od démonů astrálních sfér, proto ani na jejich vyvolání nejsou třeba jak slova, tak gestikulace)
 
O detaily k jednotlivým kouzlům požádejte svého PJ.
 

Odvracení nemrtvých

 
Znovuoživování hnijících ostatků zemřelých živočichů považují astrálníci za jeden z nejodpornějších aktů, který kdy kouzelníci vymysleli. Astrálník může s touto schopností narušit kouzlo, které je udržuje při životě, a donutit je tak k útěku. Na útěk se dávají i nemrtví, kteří žádnou vlastní mysl nemají.
 
Funguje to tak, že se astrálník jedno kolo soustředí a následně vyšle vlnu mentální energie, která zasáhne všechny nemrtvé v okruhu 10 sáhů. Hráč si hodí 2k6 a podívá se do tabulky, které nemrtvé se mu podařilo odvrátit.
 
Touto schopností lze odvracet i zvláštní nemrtvé mimo tabulku, pokud mají stejnou životaschopnost, jako kterýkoli z uvedených (úspěšné odvrácení takového nemrtvého oznamuje PJ).
 
Ať už bylo odvrácení úspešné nebo ne, astrálník ho není schopen provádět častěji než jednou za směnu.
 
TABULKA ODVRACENÍ NEMRTVÝCH
úroveňdruh nemrtvého
zkušenostikostliveczombieghúlduchpřízrakmumie
11111NNNN
291111NNN
3991111NN
46991111N
566991111
 
("N" v tabulce znamená, že astrálník není schopen daného nemrtvého na své úrovni odvrátit.)
 
Shrnutí: Astrálník může od první úrovně kouzlit a odvracet nemrtvé. Na dalších úrovních své schopnosti pouze zlepšuje.
 

Astrálník (6.-36. úroveň)

 
Od 6. úrovně se astrálník vylepšuje buď na astrálního mága, nebo astrálního čaroděje. Tabulku zkušenosti, Tabulku magenergie, Tabulku odvrácení nemrtvých a základní Únavu při kouzlení však mají společnou.
 
Omezení růstu životů: +1
 
TABULKA ZKUŠENOSTI
úroveňzkušenosticena
722 00027
845 00035
970 00045
1098 00055
11129 00067
12163 00080
13200 00094
14240 000110
15283 000126
16329 000144
17377 000162
18427 000182
19479 000203
20533 000225
21589 000249
22647 000273
23707 000298
24769 000325
25843 000353
26899 000382
27966 000412
281 034 000443
291 103 000476
301 173 000509
311 244 000544
321 316 000580
331 389 000617
341 463 000655
351 538 000694
361 614 000734
 
TABULKA MAGENERGIE
úroveňstupeň inteligence
zkušenosti8-910-1112-1314-1516-1718-1920-21
623232425262627
727272930313234
831313435363941
936363940424446
1040414344454850
1146475050535558
1250515555586164
1357596263667073
1462646969717680
1570737577808488
1676798285889296
17838689929599103
1889939699103107112
1996100103106110115121
20103108111114119124130
21111115119123127133139
22118123127131136142148
23127132136140145152159
24134140144148154161169
25143148153158163171179
26151157162167173181190
27160167172177184192201
28169175181187193202212
29178185191197204213223
30187195201207215225236
31197205211217225236247
32206214221228236247259
33216225232239248259271
34227236243250259272285
35237246254262271284298
36247256265275284296310
 
TABULKA ODVRACENÍ NEMRTVÝCH
úroveňdruh nemrtvého
zkušenostikostliveczombieghúlduchpřízrakmumiestínspektraupír
6366991111NN
73366991111N
8A3366991111
9AA33669911
10ZAA336699
11ZZAA33669
12ZZZAA3366
13Z+ZZZAA336
14Z+Z+ZZZAA33
15Z+Z+Z+ZZZAA3
16Z+Z+Z+Z+ZZZAA
17Z+Z+Z+Z+Z+ZZZA
18Z+Z+Z+Z+Z+Z+ZZZ
19Z+Z+Z+Z+Z+Z+Z+ZZ
20Z+Z+Z+Z+Z+Z+Z+Z+Z
21Z+Z+Z+Z+Z+Z+Z+Z+Z+
 
("A" v tabulce znamená, že astrálník dokáže automaticky odvrátit daný typ nemrtvého. "Z" znamená, že nemrtvý je nejen odvrácen, ale ještě zraněn za k% životů, Z+ představuje 2k% životů).
 

Únava při kouzlení

 
Z hlediska únavy platí pro astrálníka tytéž pravidla co pro kouzelníka z PPP 48 a PPE 67, včetně postupného snižování s úrovní.
 
Astrálníkova rychlost sesílání kouzel se však s úrovní nijak nezvyšuje! Vždy tedy musí dodržet dobu vyvolávání uvedenou v popisu kouzla.
 

Astrální čaroděj (6.-36. úroveň)

 

Popis oboru

 
Astrální čaroděj se dále rozvíjí ve svých magických schopnostech. Sesílá více kouzel a výrazně zlepšuje svou dovednost manipulovat s démony astrálních sfér.
 
Na vyšších úrovních je navíc schopen psát i magické svitky se speciální, astrálníkovskou pečetí, která zaručuje, že žádná jejich magenergie nepochází z pekla.
 

Nová pravidla

 
Od 6. úrovně včetně se astrální čaroděj se dokáže naučit 2 nová kouzla za úroveň. Má také nového mistra s mnohem více kouzly (seznam tvoří PJ).
 
Oproti astrálnímu mágovy se jeho únava při kouzlení snižuje ještě od 11. úrovně o třetinu a od 26. úrovně o polovinu.
 

Dobíjení magických předmětů

 
Astrální čaroděj je schopen přelévat své vlastní magy do magických předmětů obsahující démony astrálních sfér. Rychlost přelévání je 1 mag za kolo, ale podmínkou pro použití této schopnosti je, že daný démon v tu chvíli nemá mentální pouto s žádným živým tvorem, ať už přítelem, nebo nepřítelem.
 
Takto lze u předmětu doplňovat pouze denní magenergii a v žádném případě ji nelze doplnit nad původní maximální hodnotu. Na kolik procent je astrální čaroděj schopen denní magenergii maximálně nabíjet udává Tabulka nabíjení magických předmětů.
 
Ten samý předmět je možné opakovaně nabíjet a zase vybíjet tak dlouho, dokud má astrální čaroděj magenergii.
 
Astrální čaroděj vždy pozná, že daný předmět už nemůže více nabít, a také pozná, jestli má daný předmět zrovna s někým mentální pouto.
 

Mentální pouto

 
Astrální čaroděj je schopen mít naráz silné mentální pouto s tolika magickými předměty, kolik je pětina jeho úrovně (zaokrouhlujte dolů). Vytvoření jednoho silného mentálního pouta mu trvá 1k6+5 dní. Během té doby se ztácí mentální pouto s jiným předmětem, který prodal, ztratil, byl mu odcizen, nebo ho už nepoužívá.
 
Pokud si chce astrální čaroděj vytvořit mentální pouto s novým předmětem a starý si ponechat, musí ho po tuto dobu nepoužívat a vrátit se k němu teprve, když pouto ztratí.
 
Neni-li mentální pouto zrušeno používáním jiného předmětu, trvá až do odchodu démona astrálních sfér, nebo do čarodějovy smrti. Astrální čaroděj si může vybrat, s kterým předmětem chce pouto ztratit.
 
Má-li astrální čaroděj s nějakým předmětem mentální pouto, může jeho zvláštní schopnosti využívat pouze on, a to i v případě, že by to odporovalo příkazům theurga, který ho vytvořil.
 
Astrální čaroděj je ke všemu schopen tyto předměty nabíjet na víc než na 100% jejich denní magenergie. Přebytečná magenergie se z nich nijak neztrácí a zůstává v nich, dokud není spotřebována, démon neodejde, anebo se pouto nezruší.
 
TABULKA NABÍJENÍ MAGICKÝCH PŘEDMĚTŮ
úroveň|bez mentálního pouta|s mentálním poutem
610%100%
713%102%
816%103%
919%105%
1022%107%
1125%108%
1228%110%
1331%112%
1434%113%
1537%115%
1640%117%
1743%118%
1846%120%
1949%122%
2052%123%
2155%125%
2258%127%
2361%128%
2464%130%
2567%132%
2670%133%
2773%135%
2876%137%
2979%138%
3082%140%
3185%142%
3288%143%
3391%145%
3494%147%
3597%148%
36100%150%
 

Rozpoznávání magických předmětů

 
Už dříve uměl astrálník poznat všechna kouzla předmětu, o kterém věděl, že je magický. Teď se může pokusit přelét alespoň 1 mag do jakéhokoli předmětu a zjistit tak o něm, zda obsahuje démona astrálních sfér s denní magenergií, či nikoliv.
 

Tvorba kouzel

 
Astrální čaroděj není schopen kouzla sám tvořit, ale je-li dostatečně zkušený, může si zkusit nějaké navrhnout. Až stráví dostatek času vychytáním všech much, může se stavit za zkušeným theugem (minimálně 16. úrovně), který pro něj v nekonečných sférách najde démona, který to kouzlo seslat umí.
 
Po 1k6 dnech si s ním čaroděj vytvoří slabou mentální vazbu (nejedná se o mentální pouto) a dozví se tak od něj skutečný princip daného kouzla. Při přestupu na další úroveň se ho pak může naučit.
 

Tvorba svitků

 
Od 16. úrovně je astrální čaroděj schopen ukládat svá kouzla do svitků a umožnit tak jednorázové seslání svých kouzel i postavám, pro které by to bylo jinak nemožné.
 
Astrálnické svitky jsou obecně vzácné, ale obzvlášť o léčebná kouzla je na trhu velký zájem. K výrobě takového svitku však astrální čaroděj potřebuje pomoc od pyrofora 16. a vyšší úrovně.
 
Po té, co si ujasní parametry daného svitku, pyrofor připraví zvláštně upravený pergamen a umožní čaroději na něj kouzlo seslat. To se však nesesílá normálně, ale jako by naplocho, díky čemuž se jen uloží do paměti svitku. Po té se svitek zapečetí a po několika hodinách je připraven k použití.
 
Astrální čaroděj není příliš omezen v tom, kolik svitků denně může vytvořit, ale hlavně pro pyrofora je jejich výroba hodně zdlouhavá a nákladná.
 

Astrální mág (6.-36. úroveň)

 

Popis oboru

 
Astrální mág se více zaměřuje na postatu svého umění a astrálních sfér.
 
Získává stejné schopnosti, jako má theurg, ale je v nich více omezen. Na druhou stranu je však schopen i nadále sesílat astrálnická kouzla, což ho činní užitečným jak v boji, tak mimo něj.
 

Nová pravidla

 

Poslové živlů

 
Astrální mág umí vyvolávat elementály popsané jako zvláštní schopnost theurga v PPP 26 a PPE 40 s tím rozdílem, že na jejich vyvolání potřebuje pětinásobné množství magenergie.
 
Mágova elementální hůl se od té theurgovy také značně liší. Vyrábí si jí ze základu sám, a to po dobu 40 dnů, kdy do ní několik hodin denně soustředí svou vůli (nikoli však magenegii). Zkrátí-li toto období a začne hůl používat dříve, zkrátí se i poměrově její maximální kapacita, minimálně však na 20%, což odpovídá 8 dnům výroby.
 
Mezi holí a astrálním mágem vzniká duševní pouto, kvůli kterému nemůže mít naráz více než jednu elementální hůl. Toto pouto se ztrácí teprve během výroby nové hole a vrátí-li se ke staré holi dříve, než dokončí novou, jejich pouto je okamžitě znovu obnoveno a nová hůl bude nepoužitelná.
 
Do mágovy elementální hole se vejde maximálně tolik magů, kolik jí je sám schopen získat meditací. Astrální mág 6. úrovně s inteligencí 17 tak může mít ve své holi nanejvýš 26 magů. Tyto magy do ní přelévá rychlostí 1 mag za kolo ze své vlastní mysli a každou úroveň se její kapacita automaticky zvyšuje.
 
Je tu však jedna vyjímka a tou je kontakt hole s alchymistickou magenergií. Při kontaktu ji hůl začne okamžitě pohlcovat stejnou rychlostí, ale 1 mag alchymistické magenergie se v holi přemění na 5 magů astrálnické. Vysáváním alchymistické magenergie je navíc možné hůl nabít i přes její standartní limit, maximálně však na dvojnásobné množství.
 
Magenergii může z hole uvolnit pouze její astrální mág a to pouze na vyvolání elementálů a nebo bhútů. Ačkoli samotná hůl neobsahuje démona (a ani nesmí), je svým způsobem magická a odolná na proti běžnému opotřebení a povětrnostním vlivům. Lze ji však spálit nebo zlomit, proto by nikdy neměla být použita k boji. V případě jejího zničení dojde k náhlému uvolnění magenergie, jehož následky posuzuje PJ.
 

Ovládání bhútů

 
Od 16. úrovně může astrální mág se svojí holí ovládat i bhúty popsané v PPE 41. Na vyvolání daného bhúty je však opět nutné pětinásobné množství magenergie, proto si je astrální mág jen vzácně dovolí použít.
 

Astrální sféry

 
Astrální mág je od 6. úrovně schopen používat astron ke kontaktu s astrálními sférami. Přelévá do něj svou magenergii každý den tak dlouho, dokud v něm není dostatek magů, a pak se pokusí s dotyčnou sférou spojit.
 
Uchopí-li před samotným kontaktem astron kdokoli jiný, dokonce i jiný astrální mág, všechna nahromaděná magenergie se z něj okamžitě nenávratně vytratí. Rychlost přelévání magenergie je 1 mag za kolo podobně jako je tomu u elementální hole, ale žádné pouto mezi astronem a astrálním mágem nevzniká.
 
Co jsou to astrální sféry, jak se dají využít a jak samotný kontakt s nimi probíhá si můžete přečíst v PPP 31 (část Astrální sféry) a PPE 44 (část Styk s astrálními sférami). Astrální mág však není schopen tvořit artefakty, má pouze poloviční pravděpodobnost k úspěšnému styku s každou sférou a nemůže úspěšně kontaktovat sféry vícekrát za úroveň, než jaký je jeho bonus za charismu (minimálně však jednou).
 
Jinak však není v jejich v jejich používání nijak omezen. Může je žádat o radu, o pomoc, a dokonce díky nim vyrábět i magické předměty.
 

Dodatky

 
Astrálník a astrální čaroděj mají ZSM 8, astrální mág pak díky své kombinované znalosti magie a theurgie dokonce 11. (Jedná se tedy o nepodrobitelná povolání.)
 
Vložením astrálníků do svého světa si trochu pohrajete s jeho vlastnostmi a možnostmi.
 
Na jednu stranu se zdá, že základní pravidla přímo naznačují pekelný původ kouzelnické magie (vyvolání ďáblíka jako přítelíčka, nesmyslná slova a gestikulace jako součast mentálního vypětí připomíná podmínky úmyslného vyvolávání ďábla, "falešná" magenergie v ní pak představuje jakýsi stupeň oddanosti peklu, šance na úspěch je šance, že bylo peklo spokojeno s kouzelníkovým výkonem, atp.), ale na spoustě místech zase vystupují proti tomu.
 
V prvé řadě, démoni astrální sfér doopravdy sesílají kouzelnická kouzla a to s kouzelnickou magenergií – proto ani oni nejsou schopni sesílat kouzla hraničářská. Vložením astrálníků do svého světa tedy budete muset toto pravidlo pozměnit.
 
Další konflikt nastává u hraničářského kouzla Magický střeh (PPE 17) a jim podobným. Astrálnická, a tím pádem i kouzla démonů astrálních sfér nejsou z hlediska tohoto mechanismu vnímána jako kouzla kouzelnická, a proto mohou snadno projít kdejakou ochranou (k velké nelibosti zejména kouzelníků, kteří musí k ochraně před astrálnickými kouzly používat taková kouzla, která jsou určena k pohlcování hraničářských kouzel). Avšak i hraničářské ochrany se stávají částečně neúčinnými, a to je potřeba individuálně dořešit (nechávám na PJ).
 
Snažil jsem se toto povolání vytvořit tak, aby bylo k ostatním povoláním (a zejména ke kouzelníkovi a theurgovi) co nejvíce vyvážené, ale z vlastní zkušenosti vím, že vyváženost jednotlivých povolání je nevíce závislá na tom, jak moc dobře ho umí jeho hráči používat, a jak moc mu PJ hru přizpůsobí.
 
Všimli jste si třeba, že se družiny s (obyčejným) mágem častěji setkávají s jinými mágy? Nebo že družiny s větším počtem válečníků na svých cestách potkávají podezřele silnější nepřátele? Stejně tak astrálníkovy schopnosti mohou vážně zazářit, pokud si PJ rád vybírá nepřátele z řad nemrtvých a tvorů imunních na kouzelnická kouzla. Také ale může být velmi rychle zadupán ostatními postavami v jiných situacích.



Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-6 / 6
Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     10:56:49 21.06.2018
Pěkné dílko, ale za mě by bylo o něco lepší řešení pro tohle povolání až specializace hraničáře na 6. úrovni a snažit se odladit jeho schopnosti mezi astročarodějem a astromágem. Tím vznikne "odůvodnitelnost" takového povolání v podobě - je to hraničář, co se nespecializuje ani na boj, ani na přírodu, ale magii jako takovou.

Co se mě líbí je rozsah a důslednost zpracování. Nepřesílenost a přidaná RP omáčka na zasazení do světa.

Co mě osobně vadí je příbuznost s astrálem. Netuším, kde k ní hraničářská magie příjde. Astrál je podle mě druh kouzelnické magie a rozmluvit si to dám asi jen velmi těžko.

Co bych spíš navrhnul je spojení se živly. Živly jsou pro mě dost přírodní prvek. Takže nějaká ohnivá, vodní, zemní a vzdušná magie. Určitě by dalo dost práce k tomu dodat životaschopnou tabulku kouzel, ale celé dílo by to posunulo do originální, nezastoupené podoby, která je snadno přišroubovatelná na původní pravidla.

hlasovat nemůžu pro svůj rozpor ve vnímání magie.

Ikonka uživatele oukej    [pošta] NEW     11:51:38 05.05.2018
Protože to tak řekl autor.

Ikonka uživatele Lady    [pošta] NEW     11:50:00 05.05.2018
Proč nemůže kontaktovat astrální sféru víckrát než má bonus za charismu? (tím myslím proč je to dáno charismou)

Ikonka uživatele oukej    [pošta] NEW     11:41:47 05.05.2018
Jasné a srozumitelné, takže pokud nechci opakovat co řekl siccon tak není co vytknout.

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     15:34:40 12.04.2018

Aha, tak formátování vyšlo, znaky, které jsem viděl ve formuláři tu nejsou, čili pokračujme, jako bych nic neřekl.


Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     15:33:00 12.04.2018

Určitě jste si všichni ve svém dobrodružném životě už alespoň jednou položili otázku: Proč by kouzelník nemohl léčit?

Nuže a právě na to dává odpověď toto povolání. Jedná se o univerzální kouzlící charakter, který kombinuje určité schopnosti ze všech magicky nadaných povolání.

Jako jeden z kladů lze určitě říci, že je hezké, že idea povolání je odůvodněna i nějakým mimomechanikovým příběhem, nebo spíš ideologií, kterou je povolání zatíženo, jak jsme na to zvyklí i u jiných povolání a konkurencí mezi nimi. Staré známé křivdy, které si neumí odpustit kouzelníci a alchymisté či hraničáři mezi sebou nyní dostávají nový přírůstek.

Nutno ocenit je i snaha vyvážit povolání vůči svým pravidlovým kolegům, čehož je docíleno víceméně tím, že astrálník je vlastně jen kompilací už existujících schopností. To není nutně nic špatného, jen jde o to, že pokud od povolání očekáváme i nějakou přidanou hodnotu, než jinak přeskládané tabulky, vlastně tu není (proto oceňuji určitou příběhovost, kterou byl astrálník okořeněn).

Povolání je proto určeno všem, kteří kdy chtěli propojit kouzelně zaměřená povolání a nebyli si sami jisti, jak k tomu přistoupit.

Všeobecně vzato je příspěvek napsán pravidlovou stručnou mluvou, nic moc nepřebývá, nic moc nechybí. Zároveň ale také platí, že v některých pasážích je popis velmi detailní a v jiných se jen odkazuje na existující pravidla, a tak je vhodné mít je u ruky.

Pokud jde o hodnocení, jakkoliv možná nenacházím úplné důvody pro to nejvyšší, jedná se stále o dílo, které je funkční a plně převzatelné do současných standardních pravidel, což si určitě zaslouží jednu z vyšších příček.

P. S.: Autor ať mě prosím kontaktuje, do formuláře se zkopírovaly znaky, které evidentně server nedokázal identifikovat a tak mezi jednotlivými částmi jsou nějaká náhodná písmena.




Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (1 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.61330699920654 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách