Nová Povolání

Runový Kněz od 1. do 6. Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 17

Jak již bylo řečeno v anotaci, Runový Kněz je trpaslík. Trpaslíci většinou vůbec neumějí s magií a radši si s ní vůbec nezahrávají. Ale kdysi dávno, v prastarých dobách kdy rasy teprve vznikali, velký trpasličí bůh-předek Grugni daroval trpaslíkům náhradu za jejich poměrnou neschopnost používání magie. Daroval jim runy. Slovo runy má tady samozřejmě dva významy. Může to znamenat písmo, v našem světě tím písmem psali Vikingové, a ve světě fantasy bývá často přiděleno právě trpaslíkům. Ale runy, o kterých tady mluvím, tím nemyslím písmo. Trpaslíci se naučili používat magii poněkud „jinak“. Právě pomocí run. Runy jsou malé kameny, na kterých je vytesána jakási runa (teď myslím písmo), která různě září, jakoby z nitra kamínku. Někteří trpaslíci se naučili sílu těchto run („kamínků“) využívat pro vyvolávání unikátních kouzel. Říká se jim Runový Kněží. Ale vyvolávání kouzel z těchto run není vše, co Runový Kněží dělají. Ve fantasy bývá zvykem, že trpaslíci jsou ti nejlepší horníci, kováři a také bývají nejlepší ve vytváření magických zbraní a zbrojí. Ne, tito trpaslíci nejsou alchymisté. To je jen další druh práce Runového Kněze. Magické runy jakoby „zakovají“ do zbraně, zbroje nebo vlastně jakékoli věci a propůjčují jí různé magické schopnosti. Taková věc má potom „znak“ té runy na sobě a (většinou modře) září. Většina Runových Knězů také vyniká v kovářství, takže si vlastně můžou zbraně či zbroje, na které se dá runa, sami vyrábět. Snad jsem to vysvětlil dostatečně srozumitelně.

Takže, teď si popíšeme obvyklý vzhled Runového Kněze. Runový Kněz si nikdy nestříhá vousy, tedy starého a zkušeného Kněze poznáte podle dlouhých bílých vousů dosahujících až na zem. Ale ne že by si vousy nechali jen tak volně růst. Splétají si je do různých copů, česají si je samozřejmě a používají různé kovové sponky (často viděné na obrázcích). Runový Kněz obvykle nosí dlouhou róbu, různě barevnou, ale nejčastěji modrou, zelenou nebo červenou (podle barvy své pevnosti či klanu), ne které je velká spousta různých obrázků předků a různých run. Také pod ní nosí většinou brnění, nanejvýš však kroužkové. Jsou především bojovníci na blízko (nejsou to přece žádní kouzelníci) a bojují kladivy, sekerami (klasické trpasličí zbraně) nebo tzv. Runovými holemi. Runový Kněz má také u sebe spoustu talismanů se vším možným, od obrázků předků po malou kovadlinku.

Tak a teď trochu k číslům Dračího Doupěte: Dvě základní vlastnosti Runového Kněze jsou Síla (12-17) a Obratnost (15-20). (Proč ne Inteligence jako u všech ostatních kouzlících povolání? Uvidíte...)

Základní počet životů: 7, Přírůstek: 1k6 + 1, Přírůstek od 9. úrovně: +2

Může používat jakékoli lehké i střední zbraně. Může používat lehkou kuši a jakoukoli vrhací zbraň.

Může používat všechny brnění kromě plátového a rytířského a nemůže používat štít.

Pro postup na další úroveň je u něj potřeba stejně zkušeností jako u alchymisty.

Schopnosti

Runy

Tak, tohle je asi ze všeho nejdůležitější. Runový Kněz, to snad již z předmluvy vyplynulo, nemá magenergii. Místo toho využívá energii oněch „kamínků“, dále nazývaných prostě runy. Těchto run je ale spousta druhů a mají spoustu značek. Ty základní jsou zde, v Tabulce Základních Run:

ZkratkaNázev
RFRuna Ohně
RLRuna Ledu
RSRuna Síly
RORuna Odolnosti
RMRuna Moci
Runa Štítu
RHRuna Hor

Dále budu používat pro zkrácení jenom zkratky. Ale jak si Runový Kněz tyto Runy obstarává? Vyrábí si je, většinou. Ke každé potřebuje tyto věci: vhodný kámen, své Runové Kladivo, kovadlinu a klid. Runové Kladivo je velice důležitý nástroj pro Runové Kněze. Je to vlastně magické kovářské kladivo, které umožňuje předávat sílu run z předmětu na předmět. Runové kladivo samotné má svou vlastní Runovou energii, která se ale postupně vypotřebovává, ale denně se doplňuje. Proto ale platí omezení, že denně může Runový Kněz vyrobit pouze 20 run. Kladivo se dá také použít jako zbraň, a je silné jako palcát (a má i stejné všechny ostatní vlastnosti, kromě ceny samozřejmě). Runové Kladivo si může Runový Kněz opatřit od svého mistra za 25 zl, pokud ho nemá na začátku nebo ho ztratí. Později se naučí vyrobit si své. Tak, ale kouzla budou pořád náročnější na runy a tak se každou úroveň bude zvyšovat i počet udělaných run. Vše ukazuje Tabulka Počtu Run:

Obratnost13 - 1415161718
1. úroveň2020202020
2. úroveň2222232324
3. úroveň2324242525
4. úroveň2526262728
5. úroveň2728282930

Jaká je ovšem nevýhoda Runové Magie? Ne vždy se povede, že Runový Kněz energii, kterou z runy „vytáhl“, zvládne uřídit. To jakou má šanci na „uřízení“ runové energie ukazuje Tabulka Pravděpodobnosti Úspěchu Runového Kněze:

1. úroveň2. úroveň3. úroveň4. úroveň5. úroveň
85%87%88%89%90%

K dané pravděpodobnosti ještě přičtěte bonus za obratnost a dostanete pravděpodobnost úspěchu Runového Kněze při kouzlení. V případě, že trpaslík neuspěje, magická energie se vytratí, trpaslík ztratí čas i runovou energii.

Runová magie

Tak, teď se dostáváme k jedné ze základních věcí u Runového Kněze, a to k seznamu kouzel, která může trpaslík využívat. Teď ale ještě něco k tomu, jak Runový Kněz vlastně svá kouzla vyvolává. On si vlastně vypůjčí energii z run, které má u sebe. Nemusí je mít v ruce, ale stačí je mít u sebe.

Ochranná runa

Runy2x RŠ, 1x RO
Dosah3 sáhy
Rozsah1 postava
Vyvolání1 kolo
Trvání3 kola

Tímto kouzlem využije trpaslík energii run k vytvoření magického štítu, který bude je nebo jeho přítele částečně bránit. Kouzlo přidává k OČ +4.

Runa Zběsilosti

Runy1x RS, 1x RM, 1x RF
Dosah3 sáhy
Rozsah1 postava
Vyvolání1 kolo
Trvání3 kola

Díky tomuto kouzlu může Runový Kněz podnítit svého spojence k zuřivosti. Postava pod vlivem tohoto kouzla automaticky zaútočí jakoukoli zbraní na blízko na nejbližšího nepřítele a bude mít bonus +5 k útočnosti, ale postih -2 k OČ.

Runa Válečníka

Runy2x RS, 2x RO
Dosah5 sáhů
Rozsah1 postava
Vyvolání1 kolo
Trvání1 směna

S tímto kouzlem může trpaslík zvýšit svému spojenci nebo sobě síly a odolnost o 2. Zvýšení odolnosti nemá vliv na životy, ale na mez vyřazení ano.

Runa Odvahy

Runy1x RŠ, 1x RH
Dosah0
RozsahVšichni, kdo Kněze vidí
Vyvolání1 kolo
Trvánístále

Pomocí tohoto kouzla může Runový Kněz přinutit panikařící a utíkající druhy, aby šli opět bojovat. Toto kouzlo odstraní všechny efekty některých schopností nestvůr, jako je třeba pohled zombie atd.

Runa Tepla

Tímto kouzlem vyvolá Runový Kněz v okruhu 50 sáhů teplo. Je úplně jedno, jaké počasí nebo jaká teplota je v okolí. Nestvůry na teplo nezvyklé budou zraněny na 1-6 životů každé kolo, které stráví v okruhu.

Runa Zmražení

Runy3x RF
Dosah0
Rozsah50 sáhů
Vyvolání1 kolo
Trvání1 den
Runy4x RL, 1x RM, 1x RH
Dosah10 sáhů
Rozsah1 nestvůra
Vyvolání1 kolo
Trvání4 kola

Pomocí tohoto kouzla vyšle Runový Kněz proti nepříteli kusy ledu, které se na něm zachytí a nestvůra bude na čtyři kola neschopna nic dělat. Je tu však past Obr-8-zmražení/nezmražení. Pokud bude na zmraženou nestvůru veden útok, bude se jednat o útok na nehybnou postavu, ale útočník má postih -3 k útočnosti. Pokud je zmražená nestvůra navíc obzvlášť zranitelná chladem (ohnivý golem), bonusové zranění určuje PJ.

Runa Světla

Runa1x RF
Dosah0
Rozsah5 sáhů
Vyvolání1 kolo
Trvání1 směna

Po vyvolání tohoto velice obvyklého kouzla u všech kouzlících povolání se nad Runovým Knězem objeví malá koule světla, která mu svítí jako pochodeň.

Kovářství

Tato schopnost ještě není vytváření magických runových předmětů, ale „obyčejná“ kovařina. Runový Kněz se již teď připravuje na budoucí vytváření magických předmětů. Stává se kovářem. I tuto schopnost bude moct nadále vylepšovat a vyrábět mocné mithrilové zbraně a gromhrilové zbroje. Ale teď může vyrábět jen klasické železné zbraně a šupinovou zbroj. Ke každému předmětu potřebuje suroviny, kovářské kladivo, výheň, kovadlinu a spoustu času. Tady je seznam počátečních předmětů, které si Runový Kněz může vykovat:

Krátký Meč
Suroviny10 zl
Výroba1 den
Úroveň2
Standardní krátký meč z PPZ.
Okovaná hůl
Suroviny2 st. + dřevěná hůl
Výroba1/2 dne
Úroveň2
Standardní okovaná hůl z PPZ.
Dýka
Suroviny5 st.
Výroba1/2 dne
Úroveň2
Standardní dýka z PPZ.
Sekera
Suroviny5 st. + topůrko
Výroba1 den
Úroveň3
Standardní sekera z PPZ.
Štít
Suroviny2 zl + dřevěné kolo
Výroba2 dny
Úroveň4
Standardní štít z PPZ.
Široký Meč
Suroviny17 zl
Výroba2 dny
Úroveň5
Standardní široký meč z PPZ.
Válečná Sekera
Suroviny3 zl + topůrko
Výroba4 dny
Úroveň5
Standardní válečná sekera z PPZ.
Jenoruční Válečná Sekera
Suroviny3 zl + topůrko
Výroba2 dny
Úroveň5
Jednoruční válečná sekera má parametry jako široký meč.
Vrhací sekera
Suroviny5 st. + topůrko
Výroba1 den
Úroveň5
Vrhací sekera má parametry SZ 3, út.: +2, dostřel: 4/8/12 a váží 30 mn.
Šupinová zbroj
Suroviny70-75-80 zl, závisí na velikosti
Výroba2 měsíce (během výcviku)
Úroveň5
Standardní šupinová zbroj z PPZ.

Poznání Runy

Díky této schopnosti, kterou může Runový Kněz používat již od 4. úrovně, může poznat, zda na nějakém předmětu je zakována magická runa nebo ne. Může také poznat, jaké má daná runa účinky. Pravděpodobnost úspěchu určuje Tabulka Poznání Runy:

4. úroveň5. úroveň
V klidu99% - 60%100% - 75%
V boji90% - 40%92% - 55%

První číslo udává pravděpodobnost poznání, že na předmětu nějaká runa je, a druhé, že Runový Kněz pozná i účinek runy (k tomu ale samozřejmě potřebuje vědět, zda tam nějaká runa je). Poznání runy trvá jedno kolo a trpaslík se na to nemusí vůbec nijak soustředit.

Diskuze

 Uživatel úrovně 5

Udělil bych smycmovi taky kladnou reputaci, kdybych mohl.


 Uživatel úrovně 0

Je to jen názor s kterým bych nesouhlasil....
Každé z děl se zakládá na momentálním nápadu na kterém se delší dobu pracuje a i když jsem nováček a chci tvořit a dostanu nápad na rasu nebo povolání tak bych jej neměl zavrhnout jen pro to že tvorba takovýchto děl je složitější a raději budu přemýšlet nad nějakým lektvarem nebo zbraní.... to je dle mého názoru nesmyslné a zcestné.
To že pokud chci mít vzhledem ke stadartám serveru kvalitní dílo tak bych si měl v rubrice pro kterou chci momentálně tvořit protože mám nápad přečíst pár děl a postupovat přes moudrou sovu atd. to je věc jiná, to je ta cesta kterou by se měl nováček ubírat, má-li nápad na cokoli měl by se podívat na příbuzná díla a ne si říct to jsou Rasy tak to bude složité tak na to kašlu to je lehce akonstruktivní myšlení.

To že se tu nováček skoro omlouvá za to že stvořil dílo jehož tvorba je drobet složitější, a jiný uživatel si myslí že by to neměl dělat to mi nějak nejde do hlavy. Ale není to chyba na straně nováčka.


 Uživatel úrovně 0

Zdravím,

díky za veškerou kritiku atd. Už začínám pracovat na vylepšené verzi díla, takže doufám, že se kdyžtak bude líbit. Nicméně to bude chvíli trvat.

Padl tady názor, že nováčci na serveru by se měli nejdříve soustředit na předměty, lektvary atd., prostě na to jednodušší než na povolání a rasy. Vysvětlení je v tom, že Runového Kněze (a Válečného Kněze, mé další připravované povolání) jsem začal dělat ještě dříve, než jsem našel tento server. Takže v tomhle to je.

S pozdravem,
Húrin Hammerfall


 Uživatel úrovně 0

Dílko zavádí mé myšlenky ke Pc hře Gothic a runa Světla mě v této představě nějak utvrdila, ale to je úplně jedno, toto se mi jako představa trpasličího kouzelníka jeví mnohem lépe než že by trpaslík nosil dlouhé roucho a hůl a neuměl zacházet se zbraní a nemohl nosit zbroj.
Dílko obsahuje dobrý nápad, celkem kvalitní zpracování, dílo má všechny nutné náležitosti, žádné zbytečné okecávání mě se to velice líbí.


 Uživatel úrovně 0

Víceméně souhlasím s tím co napsal Fafrin Vok atd. a minister, takže to jenom rychle shrnu. Dílo se mi velmi líbilo, ale jak už tu psali jiní, chtělo by ještě trochu přepracovat. Proto ti dávám 3* a doufám, že se tu brzy objeví přepracovaná verze, za kterou bych ti mohl dát za 4*-5*.


 Uživatel úrovně 5

zkrátka a dobře být autorem vezmu text, jak leží a běží a vezmu jej do moudré sovy, kde začne jej tam přepracovávat vzhledem k množství konstruktivní kritiky, která tu je a zkusit dodělat/předělat/odstranit některé ty věci a věřím, že má náběh na 5. hvězdičkové povolání.


 Uživatel úrovně 5

Nápad je to dobrý - v DrD podobné sesílání kouzel není. Sám teď obšas hraji za postavu, která používá runy (má 3 runy na zbrani - ledovou, krvavou a temnou, runy se samovolně dobíjí 6 kol a za runy jde sesílat jednoduchá kouzla).

Co bych asi u daného povolání zlepšil je množství run. Přijde mi, že povolání má více run než kouzelník magenergie. Mnohem lepší by dle mého bylo, aby základní kouzla stála jednu runu a pouzwe komplikovanější kouzla více run (a možná i více kol sesílání).

Taktéž by to chtělo vybalancovat cenu kouzel a množství kouzel seslatelných za den - kouzelník na 1. úrovni má cca 8 magů, kdežto runový kněz 20 run. A přibližně jak jsem sledoval sílu kouzel, tak odpovídá 1 mag = cca 1 runa. Kouzla jsou místy neúplná (chybý trvání, chybý počet run pro vysoké a nízké hodnoty obratnosti) a místy nevyvážená (např. runa zmražení není závislá na žvt cíle).

Nebál bych se klidně přidávat runy do zbraní jiných předmětů do zvláštních děr, ala diablo. Jednalo by se o kouzelné očarování, které by trvalo jen omezenou dobu - jednotky kol, max hodin.

Jako základní námět pro pravidlovou kostru je dílko skvělé, ale pro doslovné používání nez úprav má to docela daleko. Nevím nakolik je povolání testováno ve hře, ale spíše bych řekl že málo nebo vůbec...


 Uživatel úrovně 0

Tedy začátečnické povolání -popis poměrně pěkný, vázanost na rasu v popisu mi nevadí, i když nemusí být pro každého vyhovující. Vychází s jakéhosi základního pojetí trpaslíků, takže v pořádku.

Co už je špatně, je neuniverzálnost základních statistik povolání, konkrétně obratnost umožňuje pro netrpasličího kněze dosáhnout nadhumanoidních statistik. Pokud není povolání na rasu vázáno z důvodů čistě rasových (nikoliv kulturních - tedy např. že rasa dokáže plavat v moři a dýchat pod vodou a má nějaké rasové smysly a chopnosti, které jsou pro povolání nezbytné a jich využívá.) mělo by být univerzální co do rasy.
(Chybí podrobitelnost/nepodrobitelnost povolání, ovšem u základního to lze odpustit, ostatní základní statistiky se zdají nastavené dobře.) (Předpokládám, že z vrhacích zbraní může používat pouze ty lehké a střední.)

Problém zaměřenosti na jedinou kombinaci rasa - povolání se pak projevuje v omezenosti dalších tabulek.

Dalším problémem je pro mne runové kladivo, kteréžto se chová jako artefakt nezměrné síli a moci. - Postava je zde navíc schopnou protože něco má, nikoliv protože něco umí. Pak také příchází slepicovejcouidní problém - co bylo dřív, jestli runa nebo kladivo. Myslím, že by měl existovat nějaký způsob runy vytvářet a zaklínat bez kladiv - neohrabaný a neschopný - vhodný pro začátečníky, kterým nedáte do ruky za směšnou zálohu artefakt za pár tisíc. (Podobné věci se v DrD dějí s chodeckým mečem či lupičským klíčem.)
Dalším problémem je pak chybějící poměr mezi magenergii a runami - ne snad kvůli vyvážení povolání (i když to by se zde hodilo také) ale hlavně kvůli protikouzlům a podobnám věcem, magický střeh a tak.
Kovážství mi pak jako schopnost pro dobrodruha příjde nevhodné - a navíc je to již dovednost - nějaké propojení?

Hmotnost runy?
Jedná se o poměrně kvalitně zpracovaný nápad, ze kterého se jistě dalo vytáhnout daleko víc (kvalita run, obřady zaklínání.) Nicméně dílko určitě není zbytečné a v runové magii je to půlkrok správným směrem.


 Uživatel úrovně 0

Zdravím autora,

pokusím se vysvětlit, proč dávám dvě hvězdičky.

Název díla mě zaujal, a tak jsem si ho začal číst. Tabulky mě však trošku odradily. Nejsem si jistý, kolik trpaslíků by si tohle vybralo, spíš by ohrnovali knír. Po přečtení jsem si nepřipadal, že bych se dozvěděl cokoliv nového, spíš jsem zase viděl použití něčeho naprosto logické naprosto (podle mě) nelogicky - jestli runy neovládnou jiní než trpaslíci a ty runy nejsou písmo, proč jsou v runách runová písma? Já vím, že je to slovíčkaření, ale mně to při čtení přijde jako zmatený popis, který mě nevtahuje do díla, ale odtahuje mě z nej.



Využitelnost... tou já vždycky zvyšuji hodnocení, tentokrát však nemám proč hodnocení zvyšovat, nepřijde mi to jako převratně dobrý nápad, jak jsem již psal výše. Teď vysvětlím proč...

Vidím průměrného mága, který ovládá kouzla od svého mládí, zvládne hodně kouzel, ale neumí bojovat. Vedle něj vidím bojovníka, který od začátku svého dětství běhá, cvičí a zdokonaluje se v boji se zbraněmi. No a naproti nim vidím dva trpaslíky, kteří se umí ohánět zbraněmi a prskat z run.

Abych jen nehanil, líbí se mi ta myšlenka runové magie. Magie, kdy se energie k vyvolání kouzla spotřebává z run, to není špatný nápad. Líbí se mi i ty kombinace u kouzel.

A runový kněz je kovář... tady nevím, co si o tom mám myslet, určitě bych jako dobrodruh netoužil po ničem jiném, než po tom, abych mohl dva měsíce zkysnout v kovárně a vyrábět si zbroj.

Howgh,
found


 Uživatel úrovně 0

re Corwin45A: To zní jako reakce na můj dolejší příspěvek :D Jak už říkal Dakeyras, v MS jsem dílo neviděl a briefing všech chyb, které jsem vypsal mělo sloužit jako odůvodnění mého nízkého hodnocení. Sám jsem moc nevěděl, nebo se mi spíš nechtělo :D, sem psát opravdy, protže to by pro mne znamenalo totálně překopat celé dílo, čehož si v mém příspěvku můžete všimnout, nebyla jediná věc, do které bych si nerýpnul. Chápu, že pro nové autory musí být oto složitější psát kvalitní díla, když se na ně strhne lavina všemožnáých kritiků, prot radím začínat na jednodušších věcech jako lektvary a předměty, než se pouštět do tvorby nových ras či povolání, jako v tomto případě...