Nová Povolání

Zaříkávač Hodnocení: Nic moc

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 22

Zaříkávači jsou postavy mající schopnost usměrňování magenergie.

Základní vlastnosti

Síla 12-17
Obratnost 13-18

Životy – 9 / 1k6+3 , od 9. úrovně +2

Tabulka zkušeností

Úroveňzkušenost/cena
10/0
2400/2
3800/5
41600/10
53200/15
66400/20
718000/26
830000/35
958000/44
1086000/53
11116000/62
12160000/79
13199000/88
14237000/97
15280000/116
16320000/135
17375000/154
18420000/172
19472000/192
20520000/213
21580000/236
22640000/259
23700000/282
24760000/310
25840000/340
26890000/380
27960000/410
281025000/430
291100000/475
301168000/500
311235000/530
321300000/550
331370000/600
341459000/650
351530000/670
361610000/700

Zbraně a zbroje

Zaříkávači umí používat všechny jednoruční zbraně pro boj tváří v tvář,všechny vrhací zbraně a všechny zbroje kromě rytířské,neumí používat štít,střelecké zbraně ani žádné obouruční zbraně.

Bojové schopnosti

Vícenásobné útoky

  • Od 5. úrovně může útočit 3× za 2 kola
  • Od 10. úrovně 2× za kolo
  • Od 15. úrovně 5× za 2 kola
  • Od 20. úrovně 3× za kolo

Usměrňování magenergie

Zaříkávač má schopnost jednou rukou usměrňovat magenergii (proto může používat jen jednoruční zbraně).Každou úroveň se naučí magenergii usměrnit jedním způsobem ten nazýváme zaříkadlo.

1.úroveň – vysávání magenergie

Rychlost je 10 magů za kolo, každá nestvůra (pokud není uvedeno v bestiáři jinak) 20 magů, mrtvý 10. Po vysátí všech magů nestvůra vzplane a uhoří. Magy získává zaříkávač.

2.úroveň. – stěna

Před zaříkávačem se vytvoří neproniknutelná stěna. 1 mag za 10 coulů.

3. úroveň. – světlo

Nad zaříkávačovou dlaní se objeví světlo. Dosah 6 sáhů, 1 mag za směnu.

4.úroveň – plamen

Do 10 sáhů od zaříkávače se rozhoří plamen (i na nestvůře). 1 mag za kolo.

5.úroveň – síla

Zaříkávačův bonus za sílu vzroste na +5, 1 mag za kolo.

6.úroveň – obratnost

Zaříkávačův bonus za obratnost vzroste na +5. 1 mag za kolo

7.úroveň – odolnost

Zaříkávačův bonus za odolnost vzroste na +5 (nefunguje při připočítávání životů), 1 mag za kolo.

8.úroveň – čepel

V zaříkávačově ruce se vytvoří plamenná čepel SZ 4 útočnost +4 OZ 0, 10 magů za směnu.

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Ok, nějakou myšlenku v tom vidím, ale zdá se mi to nedodělané.... Možná, kdyby jsi to dodělal a trochu vyvážil..třeba to vysávání..taky by mě zajímalo, když z kouzelníka vysaješ všechny magy, uhoří taky?


 Uživatel úrovně 5

Osobně jako redaktor jsem měl zkušenost takovou, že 90 až 95% děl poslasných k přepracování (tj v zamítací kritice jsem uvedl, co je potřeba zlepšit, aby to bylo na schválení) se do rubriky již nikdy nevrátilo (něco z toho jsem viděl např u stolu
N.T.S.).

Dlouho jsem uvažoval proč tomu tak je, až jsem jednou zpovídal Aritmu, proč neposlal znovu Iskaie, když to byla dobrá rasa, která byla přes 4* a byla vráce kvůli pár detailům. Odpovědí mi bylo, že po zamítnutí považoval dílo za slabé, které nemá smysl do rubriky znovu posílat (přestože jsem v zamítací kritice mnohokráte tvrdil přesný opak).

Pak jsem tedy šel jinou cestou - kde byly nějaké chyby, tak jsem je sám oipravoval po konzultacích s autorem (aniž bych dílo zamítal). Pokud toho bylo více než se mi chtělo opravovat, tak jsem napsal "vlídnou" zamítací kritiku a tím většinou dílo úplně odstřelil.

Je teď tedy otázka, zda schvalovat
a) vše a využívat stupnici hodnocení 0-5* nebo
b) schvalovat jen dotažené dobré povolání a používat jen stupnici 4-5* (vyjímečně 3*).

Oboje má své výhody a nevýhody:
b) v rubrice budou jen pěkné věci, ale zase si můžeme odstřelit mnoho nadějných začínajících autorů
a) v rubrice bude marast a bude problém najít dotáhlé dílo, ale zase bude mnohem více i kvalitněji píšících autorů.

Případnou další diskuzi na toto téma bych viděl asi k rubrikovému stolu.


 Uživatel úrovně 8

Delorian, irook: V díle jsou myšlenky které považuji za užitečné, proto je schváleno. Za dobu co dělám redaktora jsem musel zamítnout několik desítek děl. S každým posílám dopis obvykle delší než dílo samotné (a mnohem delší než typický schvalovací komentář) a s radami co by se dalo udělat lépe a co je naopak povedené. Za celou dobu co tohle dělám se mi vrátilo jednu přepracované dílo, ostatní autoři nechali být. Jinak řečeno, spousta zbytečné práce. To je ale jen můj problém, co je důležitější - pokud v nich bylo něco, co mi přišlo zajímavé, zmizelo to se zamítnutým dílem v nenávratnu. Takže považuji schválení podobných věcí za menší zlo.


 Uživatel úrovně 0

Tohle povolání není hotové a rozhodně se podle něj hrát nedá. V podstatě se ani nedá nazvat povoláním.
Kdybych byl redaktorem, určitě bych toto dílo do rubriky nepustil. Ale mně nepřísluší u tohoto konkrétního díla kritizovat nebo napadat práci redaktora.
Každopádně, dílo je tady, takže aniž bych se zabýval faktem, zda tady má nebo nemá být, rozhodl jsem se jej ohodnotit.


 Uživatel úrovně 8

Delorian: Redaktor není Dílna. Posíláš-li do rubriky dílo, počítá se s tím, že je dle tvého názoru hotové. Nepřijde mi fér, aby některá díla byla vracena k přepracování a některá ne. Buď se schválí všechna schválitelná díla a dostanou adekvátní hodnocení, jak preferuji já, anebo se zamítne každé dílo, které má byť minimální chybku, aby dostali všichni autoři stejnou šanci opravit chyby, které redaktor našel.
Tohle dílo je hotové a obsahuje základní věci potřebná pro hraní povolání. Není důvod ho zamítat, nemá-li redaktor v úmyslu vracet díla k přepracování tak dlouho, dokud se mu nebudou líbit (nebo dokud nebudou aspoň na tři hvězdy). Myslím si, že od toho tady máme i ta nízká hodnocení.
Posílat díla do MS se musí autor naučit sám. Pokud se mu první dílo nepovede, řekne mu to v diskuzi každý a příště už se poučí.


 Uživatel úrovně 5

No ja zas nerozumiem ako sa toto dostalo do rubriky, timto nekritizujem autora, ale redaktora. Ak sa ti pacil napad mal si to odkazat do MS, ved takto na tom nieje nic okrem tabulky skusenosti a zakladnych vlastnosti...

Pre autora, kludne sa pusti do druheho diela, ale doporucujem MS zjavne je tu dost ochotnych ludi co ti s tym pomozu. podla tej diskusie podomnou.


 Uživatel úrovně 0

Dávám 1* a to protože je autor tak mladý a snad se poučí.
O chybách nemá cenu psát mimo jednoho nápadu, který může být k zamyšlení, je to vlastně jedna velká chyba.


 Uživatel úrovně 8

Folcwine: Souhlasím s irookem, ani já si nevšiml, že by někdo od začátku zavrhoval nápad "bojový kouzelník". Nápad jsme většinou chválili. Veškeré výtky ve spojitosti s válečníkem se dotýkaly hlavně vyváženosti, kterou i ty sám považuješ za špatnou. Skoro si říkám, jestli jsi nás vůbec pořádně četl, nebo jsi byl tak hrr do toho napsat si zase vlastní verzi (je rozhodně lepší, mimochodem), žes nás vlastně jen tak proletěl.


 Uživatel úrovně 0

Folcwine:
evidentně jsi nepochopil, a nebo nedočetl, to, co jsem napsal.
Já nikde nepíšu, že se kombinace bojovník/kouzelník nemůže používat a že je nesmysl na jejich základě tvořit nové povolání. Ale tvrdím, že je velmi těžké takové povolání vymyslet, aby mělo smysl a zároveň zapadalo do kontextu (a potažmo vyváženosti) systému DrD.
Navíc jsi správně vypíchl chodce, který sám o sobě je třeba pro mě důvod, abych netvořil kouzlícího bojovníka. Ovšem srovnávat to nelze, neboť chodec používá naprosto odlišný druh magie než kouzelník.


 Uživatel úrovně 5

Přátelé kolegové kritici,
nechci se vás dotknout, ale věty jako:
"těžké zbraně by prostě měli být výsadou válečníka"
"kombinace válečníka a kouzelníka v klasickém DrD je v podstatě "zakázaná" kombinace"
jsou dle mého blud. Jsme tu v rubrice "Nová povolání", takže může vzniknout nové povolání, které půjde do zelí například válečníkovi. Také není pravda, že nelze mít kombinaci válečníka a kouzelníka (samotné DrD má chodce, což je kombinace slabšího válečníka na blízko a slabšího kouzelníka).

Co se má vytýkat místo toho je vyváženost (a pouze vyváženost), ta je zde opravdu velmi bídná. Samotný nápad pro kouzelníka kouzlícího jednou rukou a druhou sekající mečem je dobrý (v DnD jsem viděl na toto téma prestižní povolání - kombinace válečníka s jednoruční zbraní a druhou rukou kouzlí).

Co považuji za dobré nápady:
Válečník s jednoruční zbraní kouzlit druhou rukou.
Vysávání magenergie z nepřítel (náhrada meditace).

V nevýhodám se vyjadřovat raději nebudu, neb je pro mě jednodušší a rychlejší napsat skicu, jak bych to povolání bylo zpracováno mnohem lépe (napsal jsem to za cca 20 minut a nekontroloval s pravidly).

Chtělo to dát do rukou hráči, aby to otestoval. Pak by ti určitě hned došlo, že je to hrozně přesílené a nedotažené.



Bojový mág
anotace: Válečník s jednoruční zbraní, který umí kouzlit druhou rukou.

Odolnost: 12-17
Charisma: 12-17

Zkušenosti, životy, únava za kouzlení: Jako hraničář

Maximum magenergie:
2 + INT*úroveň (pro INT > 12)
2 + 1 za každé (2-INT) úrovně (pro INT < 13/+1]

Umí používat lehké zbraně, střední a těžké jednoruční, neumí používat jakékoli zbraně na dálku.
Umí používat všechny zbroje kromě plátové.

Vícenásobné útoky: jako válečník/šermíř

Mana samovolně vyprchává rychlostí 1 mag za hodinu.
Při kouzlení postava normálně vnímá a může se dokonce bránit zbraní (pokud na to má akce).
Při zranění během kouzlení je hod na past ODL ~ X ~ nic/kouylo selhalo

Sání many:
Magenergie: 0
Dosah: 5 + úroveň sáhů
Rozsah: 1 živý tvor
Sesílání trvá do začátku dalšího kola, ale bojový mág se může, během kola jednou bránit zbraní (sesílání sebere 1 akci, ale trvá do začátku dalšího kola).
Bojový mág upije živému nepříteli 1+úroveň životů a sám získá magenergii odpovídající polovině ubraných životů). Obranou je dostat se z dosahu nebo zranit bojového mága.

Světlo:
Ruka začne svítit do poloměru 5 sáhů za mag po dobu 3 směn. Během dané doby trvání, nelze sesílat jiná kouzla.

Ledový dotyk:
Ruka se nabije magií chladu, která se uvolní při dotyku a zraní cíl za dvojnásobek vložené magenergie. Trvání jsou nejvýše 3 směny nebo do úspěšného dotyku.

Ledový paprsek:
Zraňuje úměrně dle vložené magenergie, nejvýše za úroveň/2.

Posílení těla:
Zvýší sílu, obratnost nebo odolnost o +1 za každých 5 magů na dobu 3 směny.

Neviditelná ruka I:
Po dobu 5ti kol může bojový mág svou kouzlící rukou působit sílou na vzdálenost 25 sahů, kdekoli si to přeje. Může vyvinout pouze takovou sílu, jakou v dané situaci může vyvinout kouzlící rukou. Při použití síly máchá rukou tka jako by ta ruka přímo působila na daný předmět.
Je možno zvedat věci, posunovat věci, manipulovat na dálku s pákou a podobně.
Využití v boji - může zemožnit posravě střelit z luku nebo kuše (praští do šípu)
Může snížit ÚČ útoku vrhací zbraní o 2*SIL nebo zbraní na blízko o 1*SIL.
Použití v boji stojí akci obrana (popř. obrana a krok a podobně).

...
A mnoho dalších podobných kouzel.