Kouzelník

Kletby II Hodnocení: Něco to má do sebe

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 20

... Prokletí, nic horšího snad ani nemůže existovat. Dle pozorování, jež jsem učinil za dlouhá léta své vědecké činnosti usuzuji, že spíš než o posedlost démonem (řečeno slangem, jež použivájí alchymisté. Je to v podstatě jakési napadení cizí bytostí z astrálu) se jedná o typ neznámé magické (když to řeknu v terminologii felčarské a léčitelské) choroby. Probíhá to tak, že okolo oběti se zvýší magenergicum auro (magické pole), což má za následek právě projevování oné kletby (uvedu příklady: Člověk poroste srstí, neboť se kolem něho natrvalo vytvoří magické pole shodné třeba s polem canis lupus lupus (vlk obecný). Toto může být příčina i neúmyslná právě různých magických explozí. Také je velice rozšířena kletba, která se projevuje neschopností - jedná se o časté výkyvy (a znatelné) v mag. poli, což silně ovlivní gravitační sílu a naše myšlenkové pochody a proto nám kouzelníkům se nedaří kouzla nebo zloději z ničehos nic padají z hrubých skal či válečníci nejsou tak efektní v boji, neboť jejich meč je buď příliž lehký). Kletbu lze seslat i vědomě. Je k tomu však zapotřebí buď silný výbuch emocí (které mimochodem magenergicum aurum rozrušují a to se buď uvolňuje do okolí nebo z okolí ono magenergicum aurum přijímá) nebo je zapotřebí magenergium (magická energie) z hlavy magicum adeptu (kouzelníka). Jediný háček je však v tom, že magické pole lze pouze zvýšit, takže není možné využívat veškeré spektrum kleteb...
Zápisky Neznámého mága: Kapitola O Kletbách obecně.

Slovo úvodem

"Prokletí je ale popsáno v pravidlech jako posedlost démonem." připomínáte správně. Ovšem. V tom je to slovíčko posedlost. Jedná se nikoli o kletbu ale posedlost. Dále je tu prokletí mečů (taktéž démony). Zde už o posedlosti nemá význam mluvit a tak použiji již mnohokrát opakovaný termín kletba. Tato "démonová kletba" se však od té mé kletby liší především tím, že se používá na meče a jiné neživé pžedměty narozdíl od této, která se týká živých bytostí.

O kletbách všeobecně

Co to jsou kletby přesně nikdo neví a jak fungujou také ne. Doměnka Neznámého mága je jedna z mnoha teorií, jak taková věc funguje.

Historie oboru

Tento obor magického bádání je velice mladý. Jeho studie se začínaly provozovat před asi 200 lety. Ovšem zápisky Neznámého mága jsou staré přes 300 let! Objeveny byly před 150 lety a to vneslo do oboru nový rozměr chápání, neboť jeho poznatky byly dál než poznatky mágů v tehdejší době.
Před padesáti lety se podařilo jednomu kouzelníkovi (jméno si vyber sám podle tvého světa, ale byl to mág na velmi vysoké úrovni (nad 25) sestavit Systém Hodnot Magenergie Živočichů (SHMŽ), jež ukazoval, jakou má kolem sebe daný živočich auru. (hodnoty uvedu níže). To zaručilo správné přesné používání. Nikoli metodou pokusu a omylu jako tomu bylo v předchozí době.
V dnešní době se věnuje studii kleteb poměrně široký kruh kouzelníků. Ovšem na školách se kletby nevyučují, neboť je to přeci jen velmi nebezpečný a mocný obor.

O aurách

Aura obklopující živého tvora (nikoli nemrtvého, magického atd.) je tvořena zatím neprobádaným typem magické energie (tzv. aurová magenergie). Je shodná s kouzelnickou, ale zároveň se někdy chová jako magenergie přírodní hraničářská magenergie a dá se říct, že je v několika málo bodech podobná i alchymistické magenergii (především to, že by se teoreticky měla dát přelévat. To ovšem nikdo neumí.). Mezi nejvzdělanějšími učenci je považována za jakousi prvomagii - magii, jež stvořila svět.

Přírodní projevování kletby

Kletba se může též projevit naprosto přírodním způsobem, bez přičinění nějaké osoby. Stává se to hlavěnv těchto případech: - souboj kouzelníků - na místě zůsává leckdy zvýšené mag. pole, což má neblahý dopad na ty, kteří by se tam chtěli zdržovat delší dobu (v hodinách).

- magická exploze - stává se často v alchymistické laboratoři, že tam něco bouchne. Někdy to bývá ohromná exploze. Za následek to má vykolejení mag. energie z normy. Je to srovnatelné s např. ozářením po dopadu atomové bomby.

- Místo v přírodě může být také nějak magicky aktivní. Pokud tam vznikne např vesnice, tak za roky strávené tam se s lidmi mohou dít věci.

Ještě bych připomenul, že přírodní "prokletí" dokáže do aury magenergii přidávat stejně jako odebírat.

Použití kletby

Kletby se použije tak, že kouzelník uvolní tolik magů ze své mysli, aby zvýšil auru tvora, na kterého kletba směřuje. Proces je velmi bolestivý a ubere 0 - 1 život za 10 magů. Kouzelník si však hodí proti pasti, zda aura jeho magenergii přijme - Žvt kouzelníka + Int kouzelníka ~ Int terče + Žvt terče + magenergie : 10 ~ aura se změní o požadovaný počet magů / aura se nezmění a kouzelník je zraněn za 1 - 6 životů (převod magů nazpátek do mysli a ztratí tolik procent x 5 magů, kolik byl rozdíl v hodech na past.

Další problém je v udržení magenergie. Kouzelník má pouze 40% šanci, že se magenergie nevstřebá do okolí, ale zůstane v auře jedince. Tuto pravděpodobnost lze však ještě zvýšit o 1% za každou úroveň dělící kouzelníka od 10. levelu.

Pokud se magenergie uchytí, kletba se povedla a začne se pozvolna projevovat do tolika týdnů, kolik byla životaschopnost cíle v okamžiku prokletí.

POZOR! Kletbu jemožné seslat pouze na žijícího tvora - nikoli na magického, nemrtvého, neviděného, lykantropa, astrální bytost, myšlenkovou bytost aj.). Jedinou vyjímku tvoří draci. Ač jsou to živé bytosti, jsou vůči kletbám imunní a oni zároveň kletby sesílat neumí.

Kletby jako inspirace

Zde uvedu 4 typy kleteb, které poslouží spíš jako inspirace než nějaká pravidla.

Kletba Metamorfus Animalo neboli změna ve zvíře

... Pondělí, poledne: Subjekt je klidný, spí. Není tomu však ani směna, co tu vyváděl jako pominutý a řval na celé kolo všechna slova co znal. Serval ze sebe šatstvo a to je ta věc, která mě na něm zaujala. Subjekt má tělo porostlé srstí. Hustou srstí. Odborník na lykantropy nám potvrdil, že vlčí!

... Pondělí, krátce po poledni: Pacient sedí na kavalci a jí. Doměnka, že se jedná o lykantropa je vyvrácena, neboť příbor, jež byl zhotoven ze stříbra vzal klidně do ruky a jí s jeho pomocí polévku...
Deník Doktora Hölmströma, majitele ústavu pro duševně choré v Elkebardu


Kletba Změny ve zvíře se projevuje velice pozvolna a k jejímu úplnému dovršení ve všech stránkách dochází až po mnoha letech.

Průběh: Kletba se začíná projevovat nejprve nadměrným růstem vousů, vlasů (u žen také) a ochlupení genitálu. Asi o dva měsíce poté se objevují tytéž příznaky na nohou, hrudi, pozadí a o asi týden později na zádech a rukou (ženy nevyjímaje). To trvá téměř rok. Pak se začne kletba konečně projevovat silněji. Nejprve na zkrytých místech (vnitřní strana stehen, hruď) začne rašit srst zvířete, ve kterého se oběť mění. Toho si zprvu nevšímá, ovšem o měsíc později začne porůstat srstí všude (kromě hlavy) a do 2 měsíců io na hlavě. Stane se tak zvířecím (opičím mužem). Tady však kletba ještě nekončí. Za každý další rok života se oběti sníží inteligence o 1. Tak to jde až na požadovaný stupeň inteligence onoho tvora.

POZNÁMKA: Je možné někoho přeměnit i na jinou rasu ovšem s tím rozdílem, že mu neztoupne inteligence.

Přehled magenergie aury tvorů

Člověk: 70 mg.
Elf: 80 mg.
Trpaslík: 67 mg.
Kudůk: 69 mg.
Kroll: 50 mg.
Hobit: 66 magů
Barbar: 60 mg.
Skřet: 60 mg.
Vlk: 45mg.
Opice: 50mg.
Tygr: 46 mg.

Takto můžeš pokračovat dál. Pamatuj však, že nejmagičtější auru mají tvorové magicky založení (tzn. ty, kteří jako rasa hojně využívají magii a dokáží ji používat.).

Kletba Necro neboli Nemrtvost

... Je tomu již tři dny, co zemřel Bo. Zaplať bůh se nám podařilo jeho mrtvolu ze spárů těch ohavných skřetů vydolovat. Pohřbili jsme ho asi dvacet sáhů od tábořiště. Máme však horší problém. Včera jsme opustili les a asi jsme se v močálech ztratili. Enrik šel pro dříví. Každou chvílí by tu měl...
Poslední záznam do deníku Družiny Bílé růže psaný kouzelníkem Maxem.


... Je to až k nevíře, jak se mohl Max tak přepočítat, poněvadž se nacházel den a půl cesty pěšky na sever od města a ne tři dny na východ, jak se domníval. Bohužel se ho zatím nepodařilo najít ani v krajích na východě a zřejmě - dle zkrvaveného deníku, který svíralaněčí ruka (zřejmě Maxova) - budeme muset pátrání ukončit i když se neposařilo najít ostatky (domnívám se, že jsou v bažinách). Co mi však nesedí je popis místa Boova hrobu. Na místě, kde měl být pohřben se našla jen prázdná jáma s několika skřetími hlavami uvnitř...
Zpráva barona van Mord týkající se záhadného zmizení družiny kouzelníka Maxe - jeho přítele.


Kletba nemrtvosti tvoří mezi ostatními kletbami vyjímku, poněvadž neprobíhá dle určité časové periodizace, ale do dvou dnů po smrti oběti.

Půběh: Postavě do života kletba nijak nezasahuje, ovšem po její smrti se, jak již bylo řečeno, kletba projeví. A to tak, že duše prokletého nedokáže opustit tělo. Lépe řečeno kletba mu v tom brání a proto musí v tělu zůstávat i po smrti. To má za následek vznik nemrtvého - převážně zombie nebo ghúla, ale může se jednat i o vyšší formy nemrtvých. To lze posoudit dle skutků postavy zaživa (dle úvahy PJ). Nemrtví může nabývat těchto forem: Zombie, ghúl, mumie, spektra, fext, upír (jen ti s hmotným tělem).
S kostlivcem je to trochu těžší, neboť musí do svého stádia "dozrát". Vznikne tedy s vymizením posledních živích tkání nemrtvého. Platí ovšem to, že kostlivec je v tomto případě silnější než jeho předchůdce. Žvt a sil se mu zvýší o 1. Pokud byl před tím zombií či mumií, obratnost mu vztoupne na 11. Kostlivec se povětšinou vyvine z nižších nemrtvých (zombie, ghúl).
Asi se teď ptáte, jak to je s vlastnostmi, které získává prokletý po svém probuzení. Je to jednoduché pravidlo: Žvt mu zůstává, síla se o 3 zvýší (max na 22), odolnost se zvýší )popř. sníží) na 19, inteligence je rovna inteligenci nemrtvého popsané v pravidlech a zranitelnost získává taktéž, stejně jako přesvědčení. Pokud se však jedná o zombii či mumii, je nezbytné snížit jim obratnost na hodnotu, která je v pravidlech.

POZNÁMKA: Z velmi inteligentních tvorů se stávají nemrtví inteligentnějšího ražení (od ghúla výš), z méně inteligentních tvorů se stávají pak nemrtví hloupí (zombie, mumie). Tak a teď vám popíši, jak takovou kletbu provést. Mág musí danou oběť pozorovat alespoň půl směny. Poté ji auru zvýší o 10 + žvt oběti magů a ve finální fázi ji musí pokropit (potřít) svou krví, která vzniká při zranění za jeden život.

Kletba Impotentia coelundi neboli Impotence

... Kníže Rul, můj Rul, ach drahá Kheonoro, jak mě to trápí. On, vždy tak silný a ... mužný, ach, prakticky ze dne na den se z něho stal nemohoucí stařec. Ale proč Kheonoro? Vždyť je mu teprve 26 let. Trápí mne to a jeho ještě více. Proč zrovna jeho meč se musel navždy zlomit? Ach, proč...
Důvěrný dopis kněžny Demetery její přítelkyni Kheonoře, červen 464


Ano, tato kletba je oblíbená hlavně ve vyšších vrstvách společnosti, neboť dokáže naprosto odrovnat momentálního panovníka či dědice jako neplodného a neschopného zajistit si potomstvo, které by mohlo dědit i po něm. Toho pak využije mladší dědic a už je to hotové... Další věcí, proč je kletba tak populární je, že je velice jednoduchá. Stačí změnit auru terče o 15 magů. Má to ovšem jeden háček, neboť oběť nesmí být panic. Další nevýhodou kletby je, jak jsem již naznačil, že proklínaný musí být muž humanoidní rasy (člověk, elf, skřet...)

Průběh: Průběh kletby je periodizovaný do několika období: 1) kletba se začne projevovat po uplynutí doby před projevením kletby se začne postižený cítit unaveně a jeho chuť k milování se sníží tak na 50%.
2) Po uplynutí doby zhruba dvou měsíců se začne zhoršovat kvalita semene postiženého
3) po dalším měsíci je oběť již plně neplodná a její chuť k sexu se sníží na 25%
4) po dvou týdnech začíná mít oběť potíže s erekcí.
5) za zhruba dvacet jedna dní už je oběť naprosto impotentní (erekce je nulová podobně chuť na milování se, sperma naprosto nekvalitní)

Všechny kletby, které jsem uvedl výše byly zlého ražení, proto se taky nesmějí používat, jinak oběti hrozí trest uvěznění duše (její duch bude věčně bloudit mezi oním světem a naším světem. Bude uvězněn v nějakém předmětu, který bude přísně hlídán démony astrálních sfér (nelze toto odčarovat a proto tam bude muset oběť setrvat dobu jemu předurčenou (v tisícovkách let))). Nyní tu mám na ukázku jednu s dobrých kleteb, jež se hojně využívá.

Kletba Ithilium neboli Měsíční štěstí

Jedna láska odletěla
jako bílí tažný pták
spojila se naše těla
jen jednou, jen jedinkrát.

A tak lásko posílám ti
k hájům, polím, ostrovům
nikdy nevadnoucí kvítí -
to štěstí, Ithilium.


Úryvek z básně čaroděje Jida, když ho okolnosti donutili rozejít se s jeho jedinou láskou Dorou.


Kletba Ithilium je velice prostá. Vzniká zvýšením aury terče o několik magů (viz tabulka). Projevuje se tak, že oběti zvyššuje šanci na provedení jednotlivých úkonů. Dělí se na určité podkmeny
1) Ithilium Warwen (Měsíc válečníků) - Zvyššuje válečníkům ÚČ na 1 rok o 1, stojí 14 magů.
2) Ithilium Ithilum (Měsíc Úplňků) - zvyššuje zlodějovy šance na 5 měsíců o 5%, stojí 16 magů
3) Ithilium Intelektque (Měsíc chytrosti) - zvyššuje osobě počet magů o 3 na 2 měsíce. Stojí 24magů.
4) Ithilium Mago (Měsíc Magie) - zvyššuje pravděpodobnost seslání kouzla kouzelníkem o 20%. Stojí 20 magů a trvá 2 měsíce
5) Ithilium Alchae (Měsíc Alchymie) - zvyššuje alchymistovi na 6 měsíců pravděpodobnost vyrobení předmětu o 10%, stojí 22 magů.
6) Ithilium Fortune (Měsíc Štěstěny) - zvyššuje pravděpodobnosti o 5 %, dává bonus k pastem + 1, a k OČ +1. Trvá 5 let a stojí 50 magů. Navíc musí mít sesilatel k dané osobě velice přátelský vztah (hraničící s láskou).

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

No mě se to líbilo a hlavně článěček o Auře,víš jak lze auru vidět?? Dej si na čistě bílý papír ruku a soutřed se na prostor mezi prsty až uvidíč mítné mihotání,tak to je aura:)


 Uživatel úrovně 0

Docela nic moc. Od kleteb bych čekal něco silnějšího.


 Uživatel úrovně 0

Su dobre. Hlavne Impotence.


 Uživatel úrovně 0

Tahle kledba se mi velmi líbí, má dobrá zpracování a zvláště se mi líbí ti vysvětlení na začátku. To by bylo za 5* ALE , napsal jsi, že zvětšení aury je velmi bolestivé a to ji připadá jako naprostá blbost. Takže 4*... Jinak je to moc dobré


 Uživatel úrovně 0

Ty 2* jsem ti dal za práci, kterou si jistě na napsání tohoto příspěvku vyprodukoval. Ale práce vynaložená tímto směrem byla podle mě zcela zbytečná. Jinak mě kletby nezaujali. Sorrráč...


 Uživatel úrovně 0

Dlouhé a o ničem kletby jsou popsány v DrD pravidlech. (tuším že jsou to PPE - postyvy)


 Uživatel úrovně 0

No práce ti to zabralo asi dosť. To je pravda. Áno nie je to to pravé orechové pre kúzelníka ale celkom to ujde a tak dávam 2*


 Uživatel úrovně 5

Zřejmě si si s tím dal hodně práce, ale tohle není nic pro kouzelníka, tak pro babici... a to bych se ještě rozhodoval... promiň, ale myslim, že je tam moc špatná ta výchozí myšlenka.


 Uživatel úrovně 0

Tak tohle dalo asi dost práce, je to alespoň úhledné, když už nic jiného. Když jsem skončil se čtením, tal jsem byl zklamán a to se projeví na mém hodnocení.


 Uživatel úrovně 0

Už si měl lepší...