Kouzelník

Bílý pes Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 10

Bílý Pes

1-56-1011-1516-2021- 2526-3031-36****
Životaschopnost4567891011
Útočné číslo(+2 +2/1*) = 4/1 Tlama(+3 +2/1*) = 5/1(+3 +3/1*) = 6/1**(+4 +3/1*) = 7/1(+4 +4/1*) = 8/1(+5 +4/1*) = 9/1***(+5 +5/1*) = 10/1(+5 +6/1*) = 11/1
Obranné číslo(+4 +3) = 7(+4 +4) = 8(+4 +5) = 9(+4 +6) = 10(+4 +7) = 11(+4 +8) = 12(+4 +9) = 13(+4 +10) =14
Odolnost14
VelikostAABBBC< /td>CC
Zranitelnostzvíře, ale F2, CIJKLMNP 4/5, O0zvíře, ale F2, C...P 3/4, O0zvíře, ale F2, C...P 2/3, O0zvíře, ale F2, C...P 1/2, O0zvíře, ale F2, C...P 1/3, O0zvíře, ale F2, C...P 1/4, O0zvíře, ale F2, C...P 1/5, O0zvíře, ale F2, C...P 1/6, O0
Pohyblivost15/ šelma
Vytrvalost14/ šelma
Inteligence14
Charisma14
ZSMJako pán
PřesvědčeníJako pán
Zkušenosti10015021028036 0450550660
*bere se jako útok magickou zbraní
**3 útoky za 2 kola
***2 útoky za kolo
****viz text

Bílý pes, ochránce i postrach kouzelníků, zkáza nemrtvých. Jedná se o psa připomínajícího rasu Malamuta, či Husky. Srst má bílou, jako polární zvířata a oči zářivě modré, až nepřirozeně pronikavé. Na letmý pohled se nevymyká jiným psům a dá se tak splést s běžným psem (na nižších úrovních). S jinými psy vychází dobře, pokud se chovají stejně k němu, ale není smečkový typ ale spolupracovat třeba s hraničářovím psem na lovu zvládne, neumí stopovat pomocí nosu atp.

Magie

Tento kouzelníkův přítel oplývá mnoha zvláštními schopnostmi a vlastnostmi, ale zase postrádá jednu velmi důležitou. Neumí kouzlit, ani nemá magenergii. Naopak disponuje zvýšenou odolností proti kouzlům a proto se může stát postrachem nepřátelských kouzelníků, obzvláště na vyšších úrovních, kdy mu stoupá jak životaschopnost, tak odolnost.

Magický útok

Přestože nevládne aktivní magenergii jeho zuby jsou magické a tak se jeho útok bere jako útok magickou zbraní.

Pronikavé oči

Bílý pes skutečně vidí svýma očima více, než ostatní. Dokáže spatřit neviděné a bojovat s nimi bez postihu, stejně jako jeho pán, kterému zvládne předávat okamžitě informace o místě, kde se neviděný nachází, za předpokladu, že bojují s tím samím.

Zastrašení nemrtvých

Bílý pes dokáže svým hlubokým hrdelním zavrčením zastrašit nemrtvé. Ano, nejedná se přirozenou dovednost, ale o jistou zvláštní antimagickou dovednost vycházející přímo z jeho podstaty, které se nemrtví bojí. jedná se o past:

Roz - 5+žvt* nemrtvého - nic/útěk nemrtvého

*může jít o skupinku nemrtvých, pak se životaschopnost sčítá

Bílý pes ji smí použít pouze jednou za boj a je jedno, jestli zastrašoval pouze jednoho, či skupinku. Zastrašení nemrtvý "prchají" kvapem pryč z dohledu bílého psa, pokud není napaden a nebo po dvou kolech může být opět otočen rozkazem svého pána.

Růst

Bílý pes jako jediný kouzelníkův přítel roste s navyšující se úrovní až do velikosti C, tedy prakticky menšího, ale robustnějšího koně. Kouzelnící jej ale jako jízdní zvíře prakticky nepoužívají, ale pes k tomu je svolný, pokud se jedná o skutečně důležitou věc (třeba odnesení kouzelníka z nebezpečí po tom co upadl do bezvědomí, nebo absolutní vyčerpání). Prakticky bych to popsal, jako, že kroll nebude nosit přítele hobita pořád, ale když bude potřeba, tak jej lapne a uteče, či odnese jej do města k léčiteli. Při růstu se mu zesiluje tělo i zuby, zlepšují reflexy.

Doplňkové pravidlo

Zde bych uvedl jedno dobrovolné doplňkové pravidlo na které mě přivedl Askaar opačnou myšlenkou a já si ji převrátil. Protože se jedná o silně antimagické zvíře, aura kouzelníka, ze které ostatní přátelé čerpají sílu, bílí pes oslabuje. Při pobytu v blízkosti pána (do 50 sáhů) po dobu delší než 2 hodiny všechny hodnoty (krom velikosti) psovi klesají, jako by byl o kategorii úrovní níže. Naopak mu trvá 2 hodiny, než se vrátí na původní hodnotu a po dalších dvou hodinách mimo auru se psovi hodnoty o jednu kategorii zvedají (krom velikosti) a případně to opět trvá 2 hodiny než mu tyto hodnoty klesnou, pokud je v přítomnosti kouzelníka. Tento herní prvek trošku odporuje herní logice: kouzelník oslabuje svého povolance, ale má přinést do hry nový ozvláštňující prvek, kdy kouzelník musí řešit časovou strategii, kdy potřebuje co největší sílu svého pomocníka a kdy mu nevadí, že bude oslaben. Proto je uvedena kolonka hodnot nad 36. úroveň, pro případ, kdy hráč na těchto úrovních pošle svého psa mimo svůj dosah, aby ještě zesílil.

Protože se nepíše co se stane s přítelem po smrti pána, je zde zajímavá možnost použít Bílého psa jako "bestii" do hry. Ke svému fungování nepotřebuje příliš pánovu přítomnost (nečerpá magenergii), takže zůstane pořád poměrně silným nepřítelem pro nižší úrovně. Jeho přesvědčení může být různé, od ZkZ, jako památka po nemrtvém nekromantovi a z toho vyplývající různé napadání pocestných a vesnic, pořízení si smečky, která jej poslouchá, až k ZkD, který může naopak pomáhat cestujícím a být takovým místním mýtickým zvířetem, které je ochraňuje...

Poděkování

Askaar za dlouhou a neúnavnou práci při cizelování detailů i když jsem jen často neposlouchal a Sniperovi za tabulku a taky drobné připomínky.

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

To by mohlo být. U naší družinky není problém, protože náš boj trvá v průměru 5 kol (nechápu družinky které jsou schopné bojovat 20-30 s obyčejnými protivníky). Co se týče proti příkazu, asi bych dal hod pro toho co je ovládá DÚPJ.


 Uživatel úrovně 5

Askaar: Tak asi bych řek, že minimálně do konce boje by se zastrašený nemrtvý neměl přidat, nebo pokud je ovládán, tak do dalšího příkazu...


 Uživatel úrovně 0

Dradole, mylím že tady tenhle svítící přítel je bezva nápad. Ale už bych ho nedával k tomuhle dílku, ale myslím, že by se více hodil dalšímu companionovi kterého Dakeyras má zrovna v MS. Lebka: http://www.dracidoupe.cz/moudrasova/read.php?f=8&a mp;i=34686&t=34686

Dakeyras, pes se ti opravdu povedl, to, že jsi mě neposlouchal mi nevadí :) je to tvé dílo. Jen bych doplnil, že mi chybí jak dlouho ono zastrašení trvá (jak dlouho budou bestie jím ovlivněné prchat). A taky jak funguje, zda je možno ho nějak kontrovat atd.


 Uživatel úrovně 5

Tak vyloženě takové vysávání magenergie bych ponechal jiné nestvůře... i když mohl by to být další kouzelníkův přítelíček, který by byl založen na tom, že vysává magenergii z okolí a pak ji může předat svému pánovi.. ale pak by neměl umět nic moc dalšího. PRotože je to velmi silná vlastnost...


 Uživatel úrovně 1

Pěkné dílo, užitečné, přehledné a svižné.

Možná bych ho ještě nějak obzvláštnil... První co mě třeba napadlo je to, že v naší hře (PJ Sniper) teď hraničíářka dostal mimo jiné svítící kočku, která vlastně svítí ve tmě jako celkem slušná pochodeň. Na jednu stranu je to super výhoda na druhou to může být taky nevýhoda.. Něco takového by mohl dělat tady ten pes.
Možná je to obsaženo v oslabení, když je blízko kouzelníka... Nebo by šlo jít ještě dál a říct, že oslabuje magii kolem sebe.. (Nebo je to nápad na úplně jinou nestvůru), ale kdyby tak nějak "sál" magii z okolí.. hm.. to by bylo něco zajímavého...

Jinak podle mě opravdu povedené.


 Uživatel úrovně 5

Adari - dílo bylo také laděno v Moudré Sově

UnknowN - Odhadl jsi přesně podstatu myšlenky vzniku Bílého psa. Jako protipól Černé kočky. Ať už ve vzhledu, tak v nastavení. Kočka - maximální "kouzelník", Pes - maximální "bojovník" Neměl by být nastavený tak, aby zastoupil určitou ochranu kouzelníka, ale nezastoupil válečníka, či hraničáře (na podobné úrovni jako má kouzelník) a dodal nové vlastnosti. Kupodivu Bílí pes nemusí sloužit jako Antinekromantický, ale i jako Nekromantův pomocník, který pomáhá hlídat jeho "stádečko" skoro jako ovčácký pes.


A docela by mě zajímal i názor na doplňkové pravidlo + vaše řešení toho, co se děje s kouzelníkovím přítelíčkem po kouzelníkově smrti. U kočky a havrana si to přímo říká o to aby zůstali na zemi a potulovali se po ní a ovlivňovali nenápadně různé věci....


 Uživatel úrovně 0

Moc povedené dílo. Nemám moc co bych vytknul...resp. nic postatného :-)


 Uživatel úrovně 8

Kouzelníkův přítel, o kterém by se dalo říct, že je buď logickým pokračováním pravidlového přítelíčkovského spektra, kde s klesajícím kouzelným potenciálem roste mimomagická užitná hodnota (v boji apod.), nebo přímou konverzí hraničářova psa do podoby kouzelníkova familiára, se schopnostmi inspirovanými kouzelníkovými anti-neviděnostnímí schopnostmi. Ať tak nebo onak, zpracování je přehledné a na pravidlové úrovni, umožňující rychlou integraci do hry. Herně bude jeho užitek možná spíše situační - Za sebe bych možná preferoval kouzlícího přítelíčka (kočka, havran...) kvůli širšímu spektru využití i mimo boj, a bílého psa bych nejspíše povolával pouze v situaci, kdy by se příběh hodně točil kolem bojů s nemrtvými a původní přítelíček by zrovna zahynul, leč to už je otázka osobních preferencí, kterou si každý musí zodpovědět sám za sebe ;-) Celkově dílo hodnotím čtyřmi hvězdami.