www.Dracidoupe.cz


Hraničář



Druidské runy

Příprava pro tisk (tisknuto 647x)
Autor:Master_of_Drakes
Přidáno: 17:22:40 05.01.2005
Hlasovalo: 22
Průměrné hodnocení: 1.59

Anotace: Něco více o tajemných znacích na stromech a o podivuhodně mocných opuštěných kamenech.

Magická runa je magická značka, která je po své aktivaci schopna seslat nějaké kouzlo.

Runy níže popsané vyrábějí druidi výlučně k ochraně svého hvozdu. Runa jinak použitá (např. postavená na lesní rozcestí, tak aby přizabila každou srnku, která projde kolem) může probouzet hvozd (závisí na PJ).

VŠE NÍŽE POPSANÉ SE MUŽE ODEHRÁVAT VÝLUČNĚ VE HVOZDU, NEJEDNÁ SE TEDY O FUŠOVÁNÍ DO ALCHYMISTICKÉHO ŘEMESLA.

Tento typ run mohou vyrábět pouze druidi, a to tesáním do živého dřeva stromu, který je alespoň 30 let starý. Věk je zde podmínkou hlavně kvůli určitému vzrůstu stromu a u různých druhů si ho může PJ upravit (toto číslo platí pro nám velmi dobře známý smrk ztepilý). K tesání se používá dláto, které ovšem stejně jako druidské zbraně musí být z materiálu, který hvozdu nevadí.

Druidské runy umějí sesílat pouze tři kouzla, a sice Úder varování, zloby, nenávisti. Mají sloužit pouze k ochraně hvozdu. Druidovi je při výrobě runy partnerem samotný hvozd. Ten dodá magenergii nutnou k udržení runy v takovém množství, v jakém si druid přeje. Respektive, dodá ji, pokud ji v dané chvíli má, ale pokud je runa aktivována, o dvojnásobný počet magů se probudí (o výpočtu magenergie runy níže. Hvozd dodá vždy CELOU magenergii, druid se s ním nikdy nedělí).

O něco výše je napsáno, že se runa musí aktivovat. Jak to probíhá? Při výrobě runy druid stanoví podmínky, za kterých se runa spustí. Pro výpočet magenergie runy je důležitý jejich počet.

Věc, kterou může rozlišit jakékoli stvoření s Int 0 zpracovaná jako podmínka, se počítá jako jedna podmínka (nějak jsem se v té větě nedokázal vyhnout opakování slova podmínka). Jedná se o podmínky typu: světlo-tma, zima-teplo, mokro-sucho...

Věc, kterou může rozlišit jakékoli stvoření s Int 1 se počítá jako 2 podmínky. Jedná se o podmínky typu: rozeznání cíle (zvíře, humanoid, jeho velikost), fáze měsíce, roční období, počet bytostí (do určitého počtu), rozeznání barev.

Věc, kterou může rozlišit jakékoli stvoření s 2 a více se počítá jako 3 podmínky. Jedná se o věci, na jejichž rozeznání je již potřeba myslící bytost.

Příklad podmínek: Runa se má spustit v přítomnosti jakéhokoli humanoida, ale jen když bude světlo. Celkem se jedná o 3 podmínky.

Magenergie nutná pro výrobu runy je následující: za základ se bere magenergie kouzla, které má runa umět sesílat. K tomu se příčte magenergie nutná pro zachování všech podmínek (za 1 podmínku 2 magy, za dvě 4, za tři 8, atd.)

Konečná magenergie runy ještě závisí na tom, jak dlouho chtějí tvůrci mít runu v pohotovosti. Runa každý den bez ohledu na to, jestli byla spuštěna spotřebuje 1 mag (o půlnoci). Každé spuštění spotřebuje 2 magy. Sesílání kouzla spotřebuje tolik magenergie, na kolik bylo napsáno.

V případě zničení runy nastane výbuch o poloměru 1 sáh za každých 30 magů, které v okamžiku byly v runě přítomny a zraní všechny v dosahu za 1k6, životů za každých 10 magů v runě přítomných.

Kamenné oltáře

Též jednodušeji menhiry. Kamenné bloky na nichž jsou vytesány runy (nejčastěji používána diamantová dláta). Menhiry se berou jako speciální případ run.

Menhiry mají své značné výhody. Nepotřebují žádnou udržovací magenergii a mohou dokonce kromě úderů sesílat i Velká lesní kouzla, kromě těch, která by způsobila hvozdu újmu (Rychlé vadnutí).

Ovšem kde jsou výhody, jsou i nevýhody. Hvozd dodá do menhiru magenergii pouze jednou v roce, a to o letním slunovratu. Jindy tedy menhiry stavět nelze. Rovněž je nutné, aby runové nápisy na menhiru tvořil více, než jeden druid. Hvozd jednoduše vyžaduje od takto mocné zbraně, aby nebyla stavěna pouze jedním člověkem, čímž se snižuje nebezpečí různých trucpodniků a žabomyších válek.


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 30
Ikonka uživatele danitodan    [pošta] NEW     7:19:41 15.03.2007
Mno, vše již bylo napsáno, tak jenom toto: Runy by měl používat někdo jiný, než Druid, třeba Zaklínač, pokud se najde v tvojí hře pro něj místo, pravidla, atd....:)

Ikonka uživatele Edax    [pošta] NEW     10:47:39 09.09.2006
Lííbí se mi provedení těch run. Trošku možná upřesnit tu magii menhirů, ale jinak je tzo dobrý. Aspoň by to mělo být svázáno s magií dle svitu měsíce, roční doby, ale to tam je. Pak to nevypadá tak obyčejně a dá se to v pořádku využít..

Ikonka uživatele Sir Humphrey    [pošta] reputace: -1
nedohledatelné: -1
NEW     16:19:05 12.12.2005
Nelíbí se mi, že runy jsou omezeny jen na Údery. Měly by mít rozšířenější pole působnosti.

Ikonka uživatele Gariazel    [pošta] NEW     19:10:21 15.06.2005
Ardett: ja umim z hlavy runy

Ikonka uživatele Ardett    [pošta] NEW     20:03:01 04.06.2005
Je to dobrý, ale co vím já, první runy vymysleli Trpaslíci a Elfové. Nevíte o někom, kdo umí z hlavy Runové Písmo?

Ikonka uživatele Embir    [pošta] NEW     8:23:38 24.05.2005
Nápad je to dobrý, ale jeho kvalita bohužel končí s posledním písmenem nadpisu. Škoda.

Ikonka uživatele Mellon    [pošta] NEW     7:39:28 20.04.2005
škoda,. Mohlo to být ještě zajímavější. Jinak je to ale docela dobrý

Ikonka uživatele Hasiel    [pošta] NEW     20:38:33 27.03.2005
Velice zajímavýnnápad ale zklamalo mě zpracování.Další chyby podemnou!Hasiel

Ikonka uživatele Melegant    [pošta] NEW     20:07:33 25.03.2005
Tesání do živého dřeva?
Je to zajímvý nápad, chtělo by to ale rozepsat

Ikonka uživatele Master_of_Drakes    [pošta] NEW     13:24:09 14.03.2005
Aratan: To je schválně. Zcela úmyslně jsem volil stejné formulace v oněch třech odstatvcích, protože se jedná o podobné definice. Myslím, že tohle je místo, kde by mělo jít literární cítění stranou před důsledným pořádkem fakt.

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.080256938934326 sekund.
© 2002 - 2007 Almad, James Timqui a Alcator design © 2002 - 2007 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována,
publikována ani jinak využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků. Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu.