www.Dracidoupe.cz


Hraničář



Chodcův luk a kouzla luku

Příprava pro tisk (tisknuto 2478x)
Autor:UnknowN
Přidáno: 21:47:04 22.10.2008
Hlasovalo: 11
Průměrné hodnocení: 3.36

Anotace je obsažena v textu díla.

Chodcův luk a kouzla luku

Chodec si místo chodeckého meče může zvolit chodecký luk. Do chodeckého luku se zaklíná démon, který je velmi podobný démonovi meče, v určitých drobnostech se ale od něj odlišuje. S démonem luku chodec navazuje stejný typ mentální vazby jako s démonem meče, tudíž může mít buď luk nebo meč ale ne obojí najednou (podobně jako nemůže mít dva chodecké meče a střídat je).

Základem chodeckého luku bývá většinou dlouhý luk, avšak chodci co do výšky menších národů používají krátké luky. V chodeckých rukou jsou parametry zbraní 7/+1 15/30/50 (dlouhý luk), 6/0 10/20/30 (krátký luk), v nechodeckých rukou mají SZ o 2 nižší.

Démona luku je zároveň možné zaklít do dalších střelných zbraní, je však třeba uvážit, jestli pak budou použitelná všechna kouzla luku.

Kouzla luku (6.-15. úroveň):

Transmutace hrotu
Svítící hrot
Uspání démona
Dvojitý výstřel
Nadnes šíp
Mířená střela

Kouzla luku (16-36. úroveň):

Větvička
Rychlost
Zvýšení síly zbraně
Rozpoznání nepřítele
Najdi nepřítele
Najdi neviditelného
Najdi neviděného
Ohnivý hrot
Ledový hrot
Trojitý výstřel
Vychyl šíp


Transmutace hrotu
Magenergie: 3 magy
Trvání: 1 výstřel

Toto kouzlo změní hrot právě založeného nemagického šípu buď ve stříbrný či zlatý, případně zpět na železný (ocelový). Transmutace hrotu nemá vliv na SZ ani ÚT zbraně.

Svítící hrot

magenergie: 1 mag
trvání: 3 směny

Hrot právě založeného šípu se rozzáří - intenzita záře závisí na materiálu, ze kterého právě hrot je. Zatímco železný/ocelový hrot nezáří vůbec, stříbrný září jako půl pochodně, zlatý potom jako půl lucerny.

Uspání démona

Funguje jako stejnojmenné kouzlo meče, s tím rozdílem, že takto nelze uspávat démony v protivníkově zbrani, pouze v jeho zbroji. Uspávací vlastnosti získá právě založený šíp a uvolňuje je po zásahu cíle.

Dvojitý výstřel

magenergie: 8 magů
trvání: 1 výstřel

Chodec vystřelí dva šípy najednou a pokud chce, může každý z nich zacílit na jiný cíl. Oba cíle se ale musí nacházet v úhlu 30°před chodcem.

ÚČ takto vystřelených šípů je o 1 nižší.

Nadnes šíp

mageneregie: 2 magy za šíp
trvání: 1 výstřel

Toto kouzlo pro právě založený šíp zvýší všechny tři jeho dostřely o třetinu (zaokrouhleno dolů).

Mířená střela

magenergie: 4 magy na šíp
trvání: 1 výstřel

Toto kouzlo lze použít při střelbě na nehybné nebo neměnnou rychlostí a stále stejným směrem se pohybující předměty. Chodec před použitím kouzla nejprve zaměřuje svůj cíl (a po tuto dobu ho musí mít stále v zorném poli), pak sešle kouzlo a současně s tím vystřelený šíp trefí přesně zamýšlený bod. Je-li cíl v krátkém dostřelu, je nutné zaměřovat 2 kola, ve středním dostřelu 3 kola a v dlouhém dostřelu 4 kola.

Při použití na živé tvory se zranění stále určuje klasickým hodem na útok/obranu, ale "mířená střela" má bonus +2 k SZ.

Kouzlo najde využití nejen na střeleckých soutěžích (střelba do terče nebo na jablka položená na hlavách figurantů), ale i v případech, kdy je nutné něco přestřelit, doručit na šípu namotaný vzkaz na určité místo... Prostě vždy, když nám jde o absolutní přesnost.

toto kouzlo nelze kombinovat s kouzly, které umožňují výstřel více šípů najednou (dvojitý/trojitý výstřel)

Větvička, Rychlost, Zvýšení síly zbraně, Rozpoznání nepřítele, Najdi nepřítele/neviditelného/neviděného

Působí stejně jako stejnojmenná kouzla meče.

Ohnivý/ledový hrot

magenergie: 3 magy za první kolo trvání, 2 za každé další
trvání: dle dodané magenergie

Působí stejně jako obdobná kouzla meče, s tím rozdílem že dané vlastnosti získává hrot právě založeného šípu (případně právě založených šípů, v kombinaci s kouzly dvojitý/trojitý výstřel - v tom případě se platí za každý šíp zvlášť)

Trojitý výstřel

magenergie: 12 magů
trvání: 1 kolo

Podobá se kouzlu "Dvojitý výstřel", s tím rozdílem že zde chodec vystřelí tři šípy najednou.

ÚČ takto vystřelených šípů je o 2 nižší.

Trojitý výstřel není možné kombinovat s kouzlem meče "rychlost".

Vychyl šíp

magenergie: 3 magy za šíp
trvání: 1 výstřel

šípy ovlivněné tímto kouzlem mohou mírně "zatočit" ve vzduchu. To se projeví tak, že dovedou zasáhnout i bytost, která je v zákrytu za jinou bytostí, případně změnit směr svého letu v jednom jediném bodě (který určí chodec) až o 30°. Pokud by chodec takto střílel na protivníka, kterého přímo nevidí, ale ví, že by byl přibližně v dráze letu šípu, postupujeme stejně jako při boji s neviditelným protivníkem.

Pozn.: Na rozdíl od chodeckého meče, u chodeckého luku v sobě šípy nemají zakletého démona, tudíž nepůsobí zranění typu C - ani pokud jsou pod vlivem kouzel jako např. ledová/ohnivá střela.




Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
[Další]
[Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 11-20 / 24
Ikonka uživatele Shadowmage    [pošta] NEW     13:42:39 26.10.2008
Našel jsem teď nedávno jakýsi starý papír s poznámkami, kde je rozpracované povolání Lučištník. Povolání je to zřejmě přesílené, proto jsem ho asi taky ztratil... Dělí se na 6. úrovni na Sokolníka a Mistra luku. Mistr luku měl mít kouzelný luk založený na principu chodcova meče, s tím, že by do něj nemohl přelévat magenergii (sám žádnou neměl). Kromě zde zmíněných kouzel, která tam skoro všechna byla, tam patřila ještě kouzla jiná, která by třeba někomu tady mohla posloužit pro obohacení chodeckého luku...
Magenrgie kouzel byla odvozena od magenrgie v luku, nebudu ji proto uvádět: ostatně píšu to čistě pro případnou inspiraci.

Mrazivý hrot: sníží se útočnost šípu o 2, ale po zásahu je oběť zpomalena mrazem, má postih k iniciativě -3 na 1k6 kol a postih k boji -1 na 3 kola.

Přímý zásah: oběť si proti této střele nepočítá do obrany KZ, šance 20% na bonusové zranění při zásahu 2k10.

Náraz vichru: okolo této střely je silný poryv větru, schopný srazit věci ze stolu i slabší postavu na zem.

Hlučící střela: Střela se pohybuje nepřirozeně hlasitě, ostrý táhlý svist, plaší zejména ptáky, vhodné pro zastrašení i signalizaci.

Signální střela: šíp za sebou nechává ohnivý ohon, jako malá rachejtle, který nikoho nepopálí, ale především v noci je skvělý k signalizaci (světlice)



Ikonka uživatele Ithildur    [pošta] NEW     22:18:27 25.10.2008
Jednoduché a kvalitné dielo. Dobrá práca.

Prerobiť chodecký meč na luk sa môže zdať ako triviálna vec, taká tá, čo sa robí "na kolene" počas hry, ale zas tak malý výkon to nie je. Človek môže spraviť niekoľko zbytočných chýb, a UnknowNovi sa myslím podarilo ich neurobiť. Čo je samozrejme dobre.

K štatistikám luku nemám výhrady, zdajú sa mi v poriadku. Kúzla sú zrozumiteľne a jednoducho napísané, to je fajn.

Jedinú pripomienku alebo skôr otázku mám ohľadom ohnivého/ľadového hrotu. Pri meči je jasné, že keď si zapnem oheň na 3 kolá, počas tých troch kôl každý môj sek robí ohnivé zranenie navyše. Ako je to so šípom? Zmizne očarovanie hrotu po zásahu, alebo pôsobí aj v tele nepriateľa? Bolo by to možno mierne nevyvážené, ale určite zaujímavé.
Každopádne to neberiem ako chybu, sedia mi obe možnosti.

Celkovo sa mi to veľmi páči, ako som povedal, je to jednoduché, dobre spracované a navyše to môžem použiť bez jedinej úpravy. Hodnotím vysoko, v poslednej dobe nejak často, príjemné :)

S úctou
Ith

---
Zrádný bosorák:
Už som to myslím niekde spomínal, ale ja si myslím, že tu na servere je dôležitejšie spracovanie, než nápad. V súčasnosti je takmer nemožné prísť s niečím, čo by už nebolo niekde inde a ak to je novinka aspoň pre DrD, je to len malé víťazstvo.

Chceš to tu mať plné hypernápaditých diel, vecí, ktoré sa neobjavili nikde inde, na nič sa nepodobajú, ale s ktorými sa nebude dať hrať? Alebo tu rovnako ako ja hľadáš niečo, čo sa dá použiť?

Ikonka uživatele Nathaka Warrior    [pošta] NEW     13:24:22 25.10.2008
Robinu Hoodovi jsem prominul, že trefil svým šípem šíp někoho jiného a rozpůlil ho. To je totiž extrémně nepravděpodobné a těžko proveditelné, ale technicky možné. Ale kdyby střelil a každý šíp letěl jinam, tak bych mu to tedy opravdu neprominul. Robin Hood není fantasy. Ano, s magií bych mu to prominul, ale jen protože na magii se dá svést skoro všechno.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     8:21:03 25.10.2008
Co se střelby na dva různé cíle týče: No ták... Třeba takovému Robinu Hoodovi byste to snad prominuli, ne? Jsme přece ve fantasy. Navíc kouzlo stojí chodce magenergii, tak to může být prostě featura daného kouzla, ne?

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     8:13:05 25.10.2008
Jo, ohnivý a ledový hrot působí stejně jako ohnivá / ledová čepel - s tím se pojí jak zranění typu K, tak přídavné zranění. Tím bych mohl odpovědět hned na několik dotazů...

Ikonka uživatele Nathaka Warrior    [pošta] NEW     22:33:18 24.10.2008
Pardon, ohnivá a ledová střela IMHO nemají způsobovat zranění typu C, ale K (rozdíl teplot). Blbnu.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     17:24:59 24.10.2008
Jen drobnůstka ke zranitelnosti:

Šípy střílené z chodeckého luku, byť pod vlivem kouzla ohnivá/ledová střela neobsahují démona, tudíž by podle mého názoru něměly působit zranění typu C (podobně jako zranění typu C nezpůsobuje kouzlo "Oheň"). Nicméně jste-li jiného názoru, pak vám nic nebrání používat tato kouzla s tím, že dodají projektilu i zraňování typem C.

Och ano, a "Démon luku" je ze stejné sféry jako "Démon meče".

Ikonka uživatele Zrádný bosorák    [pošta] NEW     13:31:36 24.10.2008
jo zpracování je dobrý...ale já hodnotim nápad...bude to zas znít blbě ale tohle bych zvládl taky kdybych si k tomu sednul :-P

Ikonka uživatele Nathaka Warrior    [pošta] NEW     20:12:35 23.10.2008
Chichi, sice věřím, že tomu tak není, ale skoro mi přijde, jako by UnknowN udělal tohle dílo po Ramusovi a poučil se z většiny chyb, které Ramus provedl. Jmenovitě pak třeba z toho, že uspávat nelze démona ve zbrani (těžko se trefuje, že?) nebo u transmutac (netransmutuje luk, ale jen hroty). Celé se mi to jeví takové promyšlenější a přináší to víc nových věcí.

Nicméně:
- Nepoučil se u dvojité střelby. Stejná nelogičnost, kterou ale znovu omlouvám tím, že je to kouzlo, takže proč ne. Ale stejně jako u Ramuse podotýkám, že dvojitý sek má taky pouze jeden cíl a přitom tam by daleko snáz šlo zasáhnout dva. Tady jisté řešení nabízí potřebný úhel, ale i tak si nemyslím, že je to fyzicky, bez použití magie, možné.
- Svítící hrot je docela zajímavý. Nevím, jak moc využitelný, ale přinejmenším netradiční.
- Nadnes šíp se mi líbí. To je hezký nápad, dost využitelný.
- Je dobře, že trojitý výstřel je vyvážen postihem.
- Vychyl šíp je taky zajímavé kouzlo. Asi nejlepší ze sady.
- Pod vlivem kouzla ledový/ohnivý hrot to IMHO v každém případě MÁ být zranění typu C.
- Text je psán kvalitně a pochopitelně.

Přesto si neodpustím částečný souhlas se Zrádným bosorákem. Ale jen částečný. Je to totiž rozhodně nadpůroměrné dílo kvalitní zpracováním, i přestože jde jen o přepracování. Je také použitelné a jasné. A ve spoustě ohledů lepší než "to druhé". Rozmyslím se mezi 3* a 4*, přiklonil bych se spíš ke čtyřem, neboť nevidím žádné větší chyby.

Ikonka uživatele Zrádný bosorák    [pošta] NEW     16:51:24 23.10.2008
asi mě zas budete kritizovat za nízké hodnocení jako obvykle, ale pouhá "předělávka" se mi nezdá že by měla mít hodnocení "nadprůměrné" nebo dokonce vyšší

[Další]
[Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
4 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.745365858078 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách