www.Dracidoupe.cz


Hraničář



Chodecký štít

Příprava pro tisk (tisknuto 1689x)
Autor:UnknowN
Přidáno: 1:14:51 06.12.2017
Hlasovalo: 5

Anotace: Taková placatá obranná obdoba chodeckého meče

Chodecký štít nabývá prakticky jakýchkoliv tvarů a podob dle lokálních tradic či osobních preferencí - vzhledem ke "kouzlům štítu" lépe fungují štíty kovové, avšak postačí i dřevěné štíty s kovovou puklicí nebo kovovými výztužemi apod. Z hlediska pravidel je nemagickým základem "chodeckého štítu" obyčejný štít s KZ +1, náležitým způsobem očarovaný a s chodcem spárovaný chodecký štít má v rukou svého majitele KZ +2. Chodec pochopitelně může mít pouze jeden chodecký atribut (tedy nelze kombinovat "chodecký meč" a "chodecký štít").

Pro chodecký štít platí v zásadě stejná pravidla, jako pro chodecký meč (pořizovací cena, vkládání magenergie, apod.), mnohá kouzla fungují více méně stejně - některá ale fungují odlišně.

Kouzla štítu od 6. úrovně

Prasátko - Jako u meče

Transmutace kovu - Jako u meče (transmutují pouze kovové prvky štítu). Štít transmutovaný do stříbrna lze navíc využívat jako normální zrcadlo (v mezích daných případným zakřivením štítu)

Odraz projektily - Chodecký štít nedovede odrážet vržené hvězdice na blízké protivníky, dovede však odrazit i větší projektily (do velikosti dvou pěstí) při stejné ceně - tedy 2, 4, 6, 8 magů.

Odraz šípy - Chodecký štít dovede odrazit až 4 šípy za cenu 3, 6, 9, 12 magů.

Rozsvícení - Funguje stejně, jako svítící čepel

Poškození zbraně - Za příplatek pěti magů při použití akce "obrana" chodec v případě úspěšného ubránění na protivníkovu zbraň provede "útok z obrany" - Zbraň je pak zraněná o tolik životů, kolik činil rozdíl mezi chodcovou obranou a protivníkovým útokem (pro určení efektu zranění zbraně se použijí stejné hodnoty, jako u pravidlového "poškození zbraně").

Uspání démona - Po seslání působí na první zbraň s démonem, která se pokusí na chodce zaútočit přes jeho štít (nepůsobí tedy například při útokům do zad, apod.)

Dvojitý blok - Působí jako dvojitý sek, avšak takto získané akce lze používat pouze na obranné akce. Má-li chodec v daném tahu k dispozici tyto akce dvě, může použít obě na obranu proti jednomu útoku a k obraně si místo obvyklého hodu 1k6+ připočítat hod 2k6+.

Kouzla štítu od 16. úrovně

Kamufláž - Štítová obdoba kouzla "větvička" - Štít dovede zamaskovat do jedné věci, která zdánlivě patří do daného místa / prostředí (určuje chodec při seslání). Na naloženém voze to může být víko od sudu, na zemi placatý kámen, pověšený přes záda vypadá jako plášť či nějaký plochý vak, apod.

Zvýšení obrany štítu - Působí jako pravidlové "zvýšení obrany zbraně", vztahuje se však na všechny hody, kdy by chodec uplatňoval bonus ke KZ za používání štítu.

Rozpoznání nepřítele - Štít je schopný detekovat zranitelnosti v závislosti na svém aktuálním stavu - Vždy tedy detekuje nezranitelnost magickými zbraněmi (i když "chodecký štít" není v právém smyslu "magická zbraň", přesto se to na kouzlu takto projeví) a k tomu i nezranitelnost vyplývající z materiálu (běžný kov / stříbro) a případných aplikací kouzel "Ohnivý / Ledový štít" (viz níže - umožní detekci zranitelnosti ohněm / chladem dle kouzla) - Reakce tak nemusí být jednoznačná a je na chodci, aby si zhodnotil, jaká "nezranitelnost" u daného protivníka nejspíše připadá v úvahu.

Najdi nepřítele - Jako u meče

Najdi neviditelného - Jako u meče

Najdi neviděného - Jako u meče

Ohnivý štít - Jako "Ohnivá čepel", s tím rozdílem že zraňuje všechny útočníky útočící na chodce přes jeho štít (1k6+1 standardně, 2k6+2 hmotným bytostem s chladovou podstatou, 3k6+3 nehmotným bytostem s chladovou podstatou). "Ohnivý štít" se navzájem vyruší s "Ledovou čepelí", pokud se navzájem střetnou.

Ledový štít - Jako "Ledová čepel", s tím rozdílem že zraňuje všechny útočníky útočící na chodce přes jeho štít (1k6+1 standardně, 2k6+2 hmotným bytostem s ohnivou podstatou, 3k6+3 nehmotným bytostem s ohnivou podstatou). "Ledový štít" se navzájem vyruší s "Ohnivou čepelí", pokud se navzájem střetnou.

Trojitý blok - Jako trojitý sek, avšak takto získané akce lze použít pouze na obranné akce. Podobně jako u "dvojitého bloku" i zde může chodec použít dvě obranné akce proti jednomu útoku na získání hodu 2k6+. Jako u "trojitého seku" již však může při použití kouzla ztrácet životy, případně mu může štít i vyletět z ruky (v případě, že má k sobě štít pevně připopruhován, tak o něj nepřichází, ale ztrácí dvakrát více životů).

Rychlost - Jako u meče (Vztah s dvojitým a trojitým blokem je stejný, jako s dvojitým a trojitým sekem - tzn. lze pouze zdvojit dvojitý blok, nelze zkombinovat dvojitý a trojitý, o dvou trojitých ani nemluvě). Případné zranění je stejně jako u "trojitého seku" dvojnásobné (v případě pevně připopruhovaného štítu trojnásobné).

Zvláštní okolnosti pro případ "úderů štítem":

Povolí-li PJ používat údery štítem (používat štít jako zbraň s útočnými parametry pro boj tváří v tvář), potom lze klasickým "mečovým" způsobem používat kouzla Poškození zbraně, Uspání démona a Ohnivý/Ledový štít - parametry chodeckého štítu však v tomto případě nejsou nijak lepší, než parametry štítu obyčejného, lze však povolit použití kouzla "zvýšení útoku štítu" (pravidlově totéž, co "zvýšení útoku zbraně").


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-7 / 7
Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     13:03:47 22.06.2018
super dílo, nemám co vytknout.

Ikonka uživatele oukej    [pošta] NEW     17:27:07 06.12.2017
juj by se dalo udělat něco jako chodecký plášť... přemýšlím, že to zkusím.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     17:04:48 06.12.2017
Tak ono to v podstatě JE velmi těsné okopírování chodeckého meče - Přínos je centrovaný spíš na experimentování s obrannou dynamikou a uvolnit chodci "zbraňový slot" na všelijaké ty cool zbraně, co PJ nechává povalovat všude po jeskyních. Pravidlový chodec je o to trochu ochuzený, protože "co chceš, máš svůj chodecký meč, tak se ho drž - tenhle trpasličí podtínač kolen +3 si vezmu já" :-)

Ikonka uživatele Askaar    [pošta] reputace: 1
oukej: +1
NEW     16:30:04 06.12.2017
Tohle je velice jednoduchá, ale povedená předělávka. Může zajímavě ozvláštnit hraní Chodce.

oukej: Myslím, že jsi špatně pochopil jak odraz projektil a odraz šíp funguje (jak u meče, tak tady). V případě meče je možné hvězdice vrátit zpátky původnímu majiteli, nebo přeposlat na jiný cíl s ÚČ 6/-1. Ostatní projektily jsou jen prostě sraženy na zem. Souhlasím s UnknowNem na tom, že štítem by se takové pohyby dělali vcelku špatně a není to tedy příliš logické. K přiblížení, tyto kouzla nejsou bariéry které magicky zastaví předmět ve vzduchu a případně jej pošlou něčím směrem. Ber to tak, že za extra magenergii ti démon pomáhá vést ruku tak, aby bylo dosaženo pořadovaného výsledku. Hvězdice má jako jediná vhodný tvar a vlastnosti, že by se teoreticky dala přebrat čepelí a přesměrovat i v reálném světě. S trochou cviku. (Nezkoušel jsem). Co se týče Srážení projektilů, to má zajisté vyzkoušené každý průměrný LARPer a myslím že do jisté míry by se to dalo škálovat i do reálna kdy se sráží pravé šípy a kameny a ne ty polstrované a pomalé. Se štítem si ale takovou obratnost na přesměrování hvězdice na jiný cíl nedokážu představit. :)

UnknowN: Sice to je relativně snadné dílko, ale nemám žádnou výtku. Trochu mě žere, že mě to už nenapadlo, jelikož některé jiné věci z pravidel mám podobně přepracované, ale co už. Za mě 5*

Ikonka uživatele Lady    [pošta] NEW     15:02:33 06.12.2017
Já se v hraničářských věcech moc nevyznám, ale líbí se mi to.

Ikonka uživatele oukej    [pošta] NEW     15:00:24 06.12.2017
Pěkné. Taková obdoba chodcova meče. Jen jsem trochu nepochopil poč nemůže blokovat hvězdice, ale větší a tvrdší cěci ano. Trochu mě to přijde, jako že jsi vzal chodecký meč a akorád z něj udělal štít. Jinak super nápad. To se mi líbí.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     1:14:51 06.12.2017
Zase jedna malá samoschvalka, která mi už nějakou dobu seděla v nápadníčku - nechte si chutnat :-)



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
27 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.69705009460449 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách