Hraničář

Přírodní léčení (bylinky) Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 40

Pomoci této schopnosti může hraničář léčit zranění i v případě, že nemá potřebnou magenergii. Spočívá to ve sběru léčivých bylin a následného připravení odvaru. Úspěšnost záleží jak na úrovni, tak na typu terénu. 

Probíhá to asi takhle: Postava začne hledat (hráč to oznámí PJ) a PJ mu sdělí, kolik směn hledání trvalo (resp. mu každou směnu řekne, zda již něco našel):

 

Doba hledání a účinku v závislosti na terénu

terén doba hledání vyléčí zraní (fat.neúspěch)
pláň 1-3 směny 1k6 životů 1-3 životy
les 1-3 směny 1k6 životů 1k6 životů
hvozd 1-3 směny 1k6 životy 2k6 životů
hory 1k6 směn 1-3 životy 1k6 životů
bažina 1k6 směn 1-3 životy 2k6 životů
poušť 1k10 směn 1-3 životy 2k6 životů

Na jiné druhy terénu použijte podobný terén (např. na ledovou pláň se bude zřejmě vztahovat to, co na poušť, i když to zní divně).

Pro zvýšení účinku může hraničář přidat 3 magy, čímž léčebný účinek zdvojnásobí .

Po nalezení bylin připraví hraničář odvar, k čemuž potřebuje cca čtvrt měchu vody a oheň. Poté odvarem potře rány zraněnému a vyléčí ho. To trvá cca půl směny.

Nalezené byliny však nemusejí být vůbec léčivé. K tomu slouží následná tabulka, která určuje, zda hraničář skutečně nalezl bylinu léčivou:

Tabulka pravděpodobnosti nalezení léčivé byliny: HRANIČÁŘ

úroveň pláň les hvozd hory bažina poušť
1 60% 40% 20% 20% 20% 0%
2 65% 45% 25% 25% 25% 0%
3 70% 50% 30% 30% 30% 5%
4 75% 55% 35% 35% 35% 5%
5 80% 60% 40% 40% 40% 10%

 

Tabulka pravděpodobnosti nalezení léčivé byliny: CHODEC/DRUID

úroveň pláň les hvozd hory bažina poušť
6 85/85% 65/65% 45/45% 45/45% 45/45% 10/10%
7 99/85% 70/75% 45/55% 55/45% 50/50% 15/10%
8 99/85% 75/85% 50/65% 60/50% 50/55% 15/10%
9 99/90% 80/95% 50/75% 65/50% 50/55% 20/10%
10 99/90% 85/99% 50/85% 70/55% 55/60% 20/10%
11 99/95% 90/99% 55/90% 75/55% 55/60% 25/15%
12 99/95% 95/99% 60/95% 80/60% 55/65% 25/15%
13 99/99% 99/99% 60/99% 85/60% 55/65% 30/15%
14 99/99% 99/99% 65/99% 90/65% 55/70% 30/15%
15 99/99% 99/99% 65/99% 95/65% 55/70% 35/20%
16 99/99% 99/99% 70/99% 99/70% 60/75% 35/20%
17 99/99% 99/99% 75/99% 99/70% 60/75% 40/20%
18 99/99% 99/99% 75/99% 99/75% 60/80% 40/25%
19 99/99% 99/99% 80/99% 99/80% 60/80% 45/25%
20 99/99% 99/99% 80/99% 99/85% 65/85% 45/25%
21 99/99% 99/99% 85/99% 99/90% 65/85% 50/30%
22 99/99% 99/99% 85/99% 99/95% 65/90% 50/30%
23 99/99% 99/99% 90/99% 99/99% 65/90% 50/30%
24 99/99% 99/99% 99/99% 99/99% 70/95% 55/35%
25 99/99% 99/99% 99/99% 99/99% 70/95% 55/35%
26 99/99% 99/99% 99/99% 99/99% 70/99% 55/35%
27 99/99% 99/99% 99/99% 99/99% 70/99% 60/40%
28 99/99% 99/99% 99/99% 99/99% 75/99% 60/40%
29 99/99% 99/99% 99/99% 99/99% 75/99% 60/40%
30 99/99% 99/99% 99/99% 99/99% 75/99% 65/45%
31 99/99% 99/99% 99/99% 99/99% 75/99% 65/45%
32 99/99% 99/99% 99/99% 99/99% 80/99% 65/45%
33 99/99% 99/99% 99/99% 99/99% 80/99% 70/50%
34 99/99% 99/99% 99/99% 99/99% 85/99% 70/50%
35 99/99% 99/99% 99/99% 99/99% 85/99% 70/50%
36 99/99% 99/99% 99/99% 99/99% 90/99% 75/55%


Na tuto pravděpodobnost si hází PJ, který oznámí, jestli je ošetřovaná postava vyléčena nebo ne. Tuto pravděpodobnost PJ také upravuje, a to o 5-50% (min. 0, max. 99) v závislosti na tom, zda hraničář oblast zná a zda už tam nějaké byliny hledal (např. hraničář na 1. úrovni bude mít na louce, kam chodí denně pro byliny a kde si od dětství hrával, pravděpodobnost 99%)

Fatální neúspěch: Pokud PJ přehodí pravděpodobnost a číslo je dělitelné 10, nasbíral hraničář byliny jedovaté. (hod 00 znamená vždy fatální neúspěch). V tom případě je postava zraněna za následující počet životů, opět podle terénu (viz. tabulka úspěchu)

Doplňkové pravidlo: Při fatálním úspěchu se hodí ještě jednou k%. Je 30% pravděpodobnost, že bylina byla psychotropní a chování postavy teď řídí PJ :-)))

Jo, tak to bude asi všecko.

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Doopravdy propracované, dosr tabulek to teda jo.
No řekl bych tohle: Good Work


 Uživatel úrovně 0

Není to nejhorší a práci sis s tím také dal. Jen mi tu chybí trošku té konkrétnosti bylin. Jak se jmenují (třeba i smyšlené názvy), v jakém období -> měsíci rostou (kvetou).
Souhlasím také s Elofinečkem (23:15:25 30.05.2002).
Také si myslím, že čím víc nedostupnější místo (hory poušť), tím větší účinek



 Uživatel úrovně 0

Hmm,nevim jestli se autor neurazí,ale nemůžu souhlasit s tím,že je to promakaný.Schopnost by se s toho rozhodně udělat dala(takový sicco by mohl z kytek vyrábět třeba jedy atp.).

Třeba je to jenom můj názor,ale rozhodně se dá udělat nějakej herbář(cca 5 kytek pro každý pásmo=30 kytek což neni tolik).Sice sem nestih hlasování,ale stejně bych nedal víc jak 2*.Bohužel


 Uživatel úrovně 0

Pěkný... povedený s dobrym nápadem. Tabulky sou taky.


 Uživatel úrovně 0

Hele já si myslím že je to doopravdy drsný, ale že by se mohl autor pustit i do nějakýhc jiných bojových schopností. Žádné s hodnocením alespoň 4 hvězdičky jsem nenašel...


 Uživatel úrovně 0

Hustý hustý a hustý


 Uživatel úrovně 0

Je to velmi dobré a dobře použitelné, ale zdá se mi že ty procenta jsou dost přemrštěná...


 Uživatel úrovně 0

jj, cool ****


 Uživatel úrovně 0

Nóó. Tak toto sa mi páči.