Hraničář

Meloria - válečný roh Hodnocení: Vítěz soutěže Vítěz ZD

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 102

Meloria - válečný roh



Ze zápisníku nalezeného na místě hromadného hrobu kdesi v Severním hvozdu...


"...prokletý les. Už osm dní putuji se svými muži tímto temným místem. I když je skoro poledne, je zde velice šero. Hniloba a vlhkost se nezastavitelně šíří s kousavým chladem. Stopaři z mého oddílu mi před chvílí hlásili, že nás někdo už tři dny sleduje, ale já jsem přesvědčen o tom, že jsme pronásledováni jako škodná, která je v tomto revíru nežádoucí, už od toho okamžiku, kdy jsme sem vstoupili. Ten okamžik proklínám. Před třemi dny jsme sešli z cesty a teď se tady motáme do kola jak slepí. Zastavujeme na polední pauzu. Jsme v takovém malém, ale hlubokém údolí. Včera jsme tu nocovali a dnes tu jsme po půldenním vyčerpávajícím pochodu... Hlídka právě hlásí nějaký pohyb ve křoví nad námi. Všichni se ztišili a připravili zbraně. Teď se ozvalo to obávané a všemi proklínané zatroubení. Zatím zdaleka. A znovu, tentokrát o něco blíže. Pronikavé "hůůů", něco mezi vlčím vitím, houkáním sovy, troubením jelena a snad i řevem medvěda. Dostal jsem strach, ale když se podívám kolem na ty shrbené a tiché postavy, které se snad dříve mohli pyšnit titulem "knížecí gardisti", vidím, že nejsem jediný, kdo se bojí. A zase... Jeden z mladších od nás to nevydržel a rozbrečel se jako malé dítě. A nikdo mu v tom nebrání... Teď se objevil. Stojí majestátně na kraji údolí, v rukou ten ďábelský nástroj, jeho jediná, avšak velmi účinná zbraň. Je oděn v kůžích, na hlavě majestátné paroží a na bradě dlouhé bílé vousy. Nepřítel knížectví - druid. Proti nim jsme sem vytáhli "dobýt zpět, co nám patří", ale teprve teď vidím, kdo je tu opravdovým pánem. Zde nemá kníže pražádnou moc... A znovu zadul. Nikdo se proti němu neopovážil ani jen namířit prstem, natož pak vystřelit z kuše. Na další zadutí se jako vítr ve větvích objevila početná armáda elfů a barbarů, a s ohlušujícím křikem se rozběhli dolů... Ghorte, stůj při nááás...."


Popis


To, co nahánělo knížecímu vojsku takový strach, je vlastně hudební nástroj. Je to dřevěná, přes jeden a půl sáhu dlouhá, lehce esovitě zahnutá trouba, která se při hře drží svisle. V dolním záhybu je otvor pro ústa a v horním je vyřezaná podoba zvířecí hlavy (medvěd, vlk, lev, žádný králík ani veverka...), z jejíž čelistí vystupuje ohromující dunivý tón. Je to velmi těžký nástroj(130 mincí), drží se vždy obouruč za spodní část těla. Vyrobí ho jen ti nejzkušenější řezbáři ze všech (vyrobí ho spíše elfí mistři ve hvozdu, nežli lidé z měst a vesnic...).


Kouzla


Z úryvku z deníku je patrno, že má hra na tento roh účinky asi jako zpěv husitských chórů před bitvou s křižáky. Na tento nástroj se může naučit hrát pouze druid, nikdo jiný, dokonce ani bard, nedokáže z nástroje vyloudit jediný tón. A druidové si toto tajemství chrání jako oko v hlavě. Navíc se říká, že stejně v rukou jiných ztrácí všechny své bojové schopnosti. Tyto schopnosti - kouzla přestanou fungovat, pokud proti hrajícímu druidovi bude stát více jak dvojnásobek nepřátel, než je v jeho družině. I když jsou tu tyto schopnosti popsané jako kouzla a druid do nich vkládá svou magenergii, ber to spíše tak, že magenergie zde představuje jakési množství potřebného soustředění na zahrání určitého tónu. Za každé kouzlo druid dostává 1 bod únavy navíc. Kouzla tedy jsou:

Povzbuzení do boje
magenergie : 4
dosah : 50 sáhů
rozsah : spojenci druida
vyvolání : 1 kolo
trvání : 5 kol po vyvolání
četnost : 1x za souboj

Druid mocným zadutím povzbudí a dodá odvahu svým spolubojovníkům. Ti se za ohromného bojového pokřiku vrhnou na nepřítele. V následujících 5-ti kolech mají druidovi spojenci tyto výhody: +3 k iniciativě; +1 k Ú.Č.. Tento tón je tak náročný, že ho druid dokáže zahrát jen jednou za celý souboj, zpravidla na jeho začátku.

Vyvolání strachu
magenergie : 4
dosah : 50 sáhů
rozsah : druidovi nepřátelé
vyvolání : 1 kolo
trvání : 5 kol po vyvolání
četnost : 1x za souboj

Když zazní tento tón nad hlavami nepřátel, může se v nich probudit strach. Ber to jako past: Int~6~nic/strach. Když nešťastníci neuspějí v hodu proti pasti, následujících 5 kol nezaútočí na druida, na ostatní útoky mají postih -1 a od hodu na iniciativu se jim odpočítává -3. Každý, u koho propukne strach, si ještě hází proti pasti:Odl~3~nic/mdloby. Když někdo neuspěje v tomto hodu, nejspíše to psychicky nevydržel a upadl do bezvědomí trvajícího 1 směnu. Z mdlob ho může vzbudit hraničářské kouzlo "uzdrav lehká zranění". Toto zaklínadlo ovšem poté neléčí žádné životy. Ještě je 10% šance, že ten, kdo propadl strachu, uteče se zoufalým křikem z bojiště a při tom odhazuje vše, co mu překáží v útěku (zbraně ano, ale brnění by si nestačil sundat). Toto běsnění pomine po jedné směně.


Historie


Tato historie je psaná v reáliích světa Taria.
V době trvání druidského státu (159 - 172CL) Calen-döru, který zabíral více jak 3/4 celé Tarie, byl tento nástroj objeven a hned se v druidských kruzích Severního i Jižního hvozdu velmi rozšířil. Druidové s jeho pomocí naháněli knížecím vojákům takový strach, že ti se kolikrát ani nedokázali bránit a nechali se pobít bez boje. Po svrhnutí druidské nadvlády a po obnovení knížectví však byly tyto nástroje, stejně jako jejich vlastníci, vyhledávány a likvidovány. Z původních asi dvouset kusů jich bylo znično, spáleno, rozsekáno či vrženo do vln rozbouřených řek něco přes 90%. Ale pár kusů se zachovalo ve svatyních boha-medvěda Utora hluboko v Severním hvozdu. Na dlouhé roky byly zapomenuty, ale při pokusu o obnovení Calen-döru, se opět pár kusů objevilo a podle prastarých návodů se dokonce znovu začaly vyrábět. Nyní, v roce 600CL při náboženské a občanské válce se jich kolem osmdesáti nalézá v Severním hvozdu a v rukou starých druidských mistrů jako dříve i teď straší všechny ty, kteří by snad chtěli rušit lesní klid...


Závěr


Při tvoření tohoto příspěvku jsem se nechal inspirovat klasickými keltskými druidy. Tento nástroj opravdu existoval a do řad nepřátel Keltů (budiž jim země lehká:?))vlášel strach a zoufalý zmatek... V systému DrD to má představovat další způsob, kterým může, ač nepřímo, druid zasáhnout do boje. Meloria by rozhodně neměla být přístupná na každém rohu...

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Ja by som rozhodne dal 5 velmi sa my ten roh pači.Hram na Asterione tak tam dam jeden exemplar drudidom Dlouhym kápim.Pekne zpracovane a prehladne napisane .Ten uvod bol super.Ine k tomu nemam čo dotat


 Uživatel úrovně 0

Je to hodně povedené, pěkný příběh i efekt předmětu. Má i své mouchy. Ty už ale byly zmíněny takže 4 hvězdičky...


 Uživatel úrovně 0

Krátké,stručné,vístižné,použitelné.
Nechápu jak někdo může dát 0*
Já bych dal 5*


 Uživatel úrovně 0

Maras! Libi 5* mas vsak bych se chtelz zeptat, jestli pri hre na ten roh pribyvaji body unavy jako za kouzleni ci nejak specialne (jinak?)?


 Uživatel úrovně 0

Neuvěřitelné, naprosto super!


 Uživatel úrovně 0

JJ přesně tak je to fakt dobrý.


 Uživatel úrovně 0

Tak toto je určie jeden z najlepšich príspevkov,ktoré som tu videl.Bravó autorovi.


 Uživatel úrovně 0

Souhlasím. Škoda že už nemůžu hlasovat....


 Uživatel úrovně 0

Supr, originální a hezky zpracované


 Uživatel úrovně 0

Dobrej nápad ty se ceněj.